Vuorotteluvapaan sijainen!

Minukka50

Oisin halukas jäämään vuorotteluvapaalle, mutta sijaisen löytymisessä on ongelma! Voitteko joku vihjasta mistä löytyisi pätevä lastenhoitaja, omat tuttavapiirit on läpikoluttu!!!!

7

2322

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fffgggghhhh

Työkkäristä. työtönhän sen sijaisen pitää olla. Jos ei löydy, niin ei voi mitään. Kaikilla aloilla ei ole työttömiä.

• Työkkäri etsii

Vuorotteluvapaan sijaisen pitää lain mukaan olla työtön työnhakija. Ja erikoisesti vieläpä pitkäaikaistyötön, tai muuten vaikeasti työllistyvä.

Joten sijaisen osoittaa työvoimatoimisto, et sinä. Tietysti, jos tunnet jonkun em kriteereihin sopivan,voit osoittaa hänet työvoimatoimistolle.

• hoi-ta-ja

Ei tarvitse olla pitkäaikaistyötön, riittää kun työsuhde katkaistaan vaikka päiväksi.

• zozozz

Minun ei tarvinnut hakea sijaista vuorotteluvapaani ajaksi. Suuri työnantaja etsi itse sopivan sijaisen. Nihkeästi suhtauduttiin vv-hakemusasiaani, mutta sehän on laissa määrätty että kun edellytykset täyttää niin sen saa, ja niinpä olin vuorotteluvapaalla ja nautin vapaa-ajasta. Taloudellisesti auttoi totta kai se, että puoliso jakoi asumis- yms. kulut kanssani.

• henkilöstösihteeri

Vuorotteluvapaa ei kylläkään ole mikään lakisääteinen työntekijän oikeus vaan se on työnantajan ja työntekijän välinen sopimus. Siihen tarvitaan siis molempien yhdessä allekirjoittama vuorottelusopimus. Työnantaja aina päättää, myöntääkö se vapaan vai ei, perusteluja ei tarvita

Sijainen on otettava työvoimatoimistosta (usein jo saman firman määräaikainen työntekijä joka laitetaan firmasta päiväksi työttömäksi ja käymään työkkärissä, valitettavasti usein näin kierretään pykäliä) mutta sijaisen ei tarvitse tulla tekemään vapaalle lähtijän töitä vaan ne voidaan sisäisesti järjestellä.

Jos esim. toimistosta työntekijä lähtee vuorotteluvapaalle, voidaan hänen työnsä jakaa muille ja ottaa työkkäristä siivooja vuorotteluvapaan sijaiseksi. Isoissa firmoissa sijaisen hommaaminen on tietysti helpompaa kun työtehtäviä on monia.

Meillä suositaan vuorotteluvapaita eikä keneltäkään ole vielä sitä kielletty.

• te-toimistosta

Meillä pieni työnantaja soitti työkkäriin. Jos työnantaja ei sitä halua tehdä, niin soittelepa itse.

• 5+17

Ei työntekijä kai nyt sentään itse voi palkata ketään työpaikalleen, eiköhän se ole esimiesten asia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2401
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      61
      2327
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2270
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1522
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      32
      1480
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1422
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1190
    9. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    10. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1156
    Aihe