Pedonmerkki 7. päivän adventismissa?

prof. "henki"

Osaako kukaan vastata kysymykseen että miksi jotkut adventistit uskovat että pedonmerkki on jo tullut ja toiset adventistit uskovat että pedonmerkki on vasta tulossa?
Mistä ja milloin muuten tietää että milloin pedonmerkki on astunut voimaan?
Löydettiinkö pedonmerkki vasta 1800-luvun lopussa USA:ssa?

35

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pedoton

Mitä tarkoittaa käsite pedon merkki?

• eepu*

On kaksi ihmisryhmää; toinen kunnioittaa Jumalaa ja Hänen Käskyjä, ja heillä on Jumalan Sapatti Merkkinä:
        Jumala sanoo: ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka PYHITÄN heidät.
        " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)

Sitten on se toinen ryhmä, johon tämä matheteskin kuuluu, he palvelevat petoa, eikä heillä ole Jumalan käskyjä ja heidän/pedon merkki on sunnuntai!

*
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa י ה וֹ שׁ ﬠ
        JAHSHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        *
        eepu
        *
        Jumalan asettama Sapatti/Lepopäivä alkaa kesäaikana; pe. illasta klo 19.00 - la. iltaan klo 19.00!
        "Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan." "Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;" (1.Joh.5:3; Joh.15:10)
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• kolmas enkeli

Vastine prof. "henkille"
      Ne jotka luulevat, että pedonmerkki on vasta tulossa asuvat liian kaukana kolmannen enkelin sanomasta, koska ne enkelit lentävät niin korkealla keskitaivaalla, ettei niitä ehdi huomaamaan.

Ne jotka uskovat, että pedonmerkki on jo tullut ovat lukeneet sen Raamatusta ja ottaneet sen huomioon.

• pyH!

Höpöhöpö!

Me, jotka uskomme mitä KIRKKOMME opettaa, uskomme, että se on vasta tulossa ja sen tulosta varoitamme.

Kolmen enkelin sanoman julistamisen aikana Babylonin lankeemus ei ole vielä täydellinen. Se on sitä vasta Ilm. 18 luvun sanoman julistamisen yhteydessä.

ETTÄ HÖPÖHÖPÖ!

• pedoton
        pyH! kirjoitti:

Höpöhöpö!

Me, jotka uskomme mitä KIRKKOMME opettaa, uskomme, että se on vasta tulossa ja sen tulosta varoitamme.

Kolmen enkelin sanoman julistamisen aikana Babylonin lankeemus ei ole vielä täydellinen. Se on sitä vasta Ilm. 18 luvun sanoman julistamisen yhteydessä.

ETTÄ HÖPÖHÖPÖ!

123456 Kirjoitti tuolla toisessa viestissä näin
        Pedon merkki on sunnuntai ja vastaavasti Jumalan merkki on sapatti.

Onko pedon merkki tulossa vai ei? Voistiko pyh täsmentää mitä tarkoitat. Onko nimimerkki123456 väärässä?

Kysyn vielä mikä on pedonmerkki käsitteenä?

• kolmas-enkeli
        pyH! kirjoitti:

Höpöhöpö!

ETTÄ HÖPÖHÖPÖ!

pyH! pyH!
        Me uskomme mitä Raamattu opettaa pedosta ja pedonmerkistä ja se onkin ymmärtäväisille ja viisaille paljastettu.

Kolmas-enkeli ei ole kirkoista riippuvainen, vaan pyyhkäisee yli sellaiset jaaritukset ei vielä, ei vielä, eikä vieläkään.

Sunnuntai on ollut pedonmerkkinä jo vuodesta 321 jKr. lähtien, ja on sitä Jeesuksen tulemiseen asti.

• Puh!
        kolmas-enkeli kirjoitti:

pyH! pyH!
        Me uskomme mitä Raamattu opettaa pedosta ja pedonmerkistä ja se onkin ymmärtäväisille ja viisaille paljastettu.

Kolmas-enkeli ei ole kirkoista riippuvainen, vaan pyyhkäisee yli sellaiset jaaritukset ei vielä, ei vielä, eikä vieläkään.

Sunnuntai on ollut pedonmerkkinä jo vuodesta 321 jKr. lähtien, ja on sitä Jeesuksen tulemiseen asti.

Ei ole vielä. Opetat vastoin Raamattua.

• kolmas-enkeli
        Puh! kirjoitti:

Ei ole vielä. Opetat vastoin Raamattua.

pyH! Tässä odotellaan millä tavalla ja milloin pyH! aloittaa varoitus-sanoman julistuksen.
        Siis millä tavalla hökäiset pedon merkin kansalle julki ?

• Ristin sielukaan ei ota pedonmerkkiä taivaan kannen alla ennenkuin Ilm 13 luvun tapahtumat tapahtuvat !
      Ristin sielukaan ei ota pedomerkkiä ennenkuin nuo Ilm 13 luvun tapahtumat tapahtuvat tai ne ymmärtää tapahtuvaksi.

Tämä on taivahan tosi josta minä en koskaan tingi, vaikka 500 petomerkkiä olisi.

Petomerkit ovat spekulaatioita ja ennustuksia, näkyypähän sitten ja silloin jokainen maajussi jokaisella porkkana- ja salaattipellolla tajuaa että maailmankirjat ovat sekaisin.

Sen verran voin valistaa asiassa että Ilm 14:12, 12:17, Ilm 13 luvun tapahtumat valaisevat koko asian. Kyse on valtojen toimista, ja Jeesuksen tilalle otetaan jotakin muuta samon kuin Jumalan lakia korvataan jollakin muulla. Peto, ei ole kukaan ihminen vaikka olisi kuinka petomainen, koska jokaisella ihmisellä on samanlaiset oikeudet katumukseen ja uskoon ja parannukseen läpi elämän. Kyse on siis maailmanvalloista, ja Ilm 13 tapahtumista.

Martti Luther kansankirkkomme perustaja haukkui paavin pedoksi, ainoa henkilöön menevä lausunto, oli katolinen munkki joka ei ollut tyytyväinen kirkkoonsa.
      Kukaan maailmanhostoriassa ei muu ole paavia pedoksi sanonut.
      Sanoin siis mitä Luther,siis Martin Luther itse, on sanonut mielenkiinnon vuoksi. En muuta osoitellut.

Siis korostan ettei kyse ole ihmisestä petona vaan vallasta !
      Niin sanoin siis minä itse, Jari.
      Mikään valta ei ole yksin sekään liikenteessä kun jos Korvaa Jeesusta tai tekee omia lakeja joille vaatii suurempaa kunnioitusta kuin Jumalalle ja Jumalan tahdolle. Näin siis Jari, jag, itteminä.

Ihanaa olla komia ja viisas, heh. Vitsi.

yst. jari laurila

• pedoton

Tuo teksti on kuin jostain fantasiakirjasta. Ei aukea minulle ollenkaan. Ainut mitä tuosta tekstistä on tuttua on numerosarja 666. Käteen otettava merkki voisi olla siru ja ilman sirua ei voisi käydä kauppaa. Siruteoriasta on paljon spekuloitu salaliittoteoreettikojen leireissä. Wikipedia sirusta http://fi.wikipedia.org/wiki/RFID

Johanneksen ilmestys 13

1 (12:18) Lohikäärme seisahtui meren rannalle. (13:1) Minä näin, kuinka merestä nousi peto. Sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja kaikissa kymmenessä sarvessa oli kruunu ja jokaiseen päähän oli kirjoitettu herjaava nimi.
        Kaksi petoa

2 Peto, jonka näin, muistutti leopardia, mutta sillä oli jalat kuin karhulla ja sen kita oli kuin leijonan kita. Lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan. [Dan. 7:4-6; Ilm. 12:3]
        3 Minä näin, että yksi pedon päistä oli saanut surmaniskun mutta haava oli parantunut. Koko maailma ihmetteli petoa ja lähti seuraamaan sitä,
        4 ja kaikki kumarsivat lohikäärmettä, joka oli antanut pedolle sellaisen vallan. He kumarsivat myös petoa ja sanoivat: -- Kuka on pedon vertainen, kuka pystyy taistelemaan sitä vastaan? [2. Moos. 15:11; 1. Aik. 17:20]
        5 Pedolle annettiin suu, joka herjaa ja puhuu suuria sanoja, ja se sai tämän vallan neljänkymmenenkahden kuukauden ajaksi. [Dan. 7:8 | Dan. 7:25, Dan. 12:7; Ilm. 11:2]
        6 Niin se avasi suunsa ja alkoi herjata Jumalaa. Se herjasi hänen nimeään ja hänen asuinsijaansa ja niitä, jotka asuvat taivaassa.
        7 Sille annettiin myös lupa käydä taisteluun pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja niin sen valtaan annettiin kaikki heimot, kansat, kielet ja maat. [Dan. 7:21-26]
        8 Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä -- kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan. [Luuk. 10:20 ]
        9 Jolla on korvat, se kuulkoon: [Ilm. 2:7]
        10 -- Kenen osana on vankeus, se joutuu vankeuteen, kenen osana on kaatua miekkaan, se kaatuu miekkaan. Nyt kysytään pyhiltä kestävyyttä ja uskoa. [Jer. 15:2, Jer. 43:11]
        11 Sitten näin, kuinka toinen peto nousi maan uumenista. Sillä oli kaksi sarvea, kuin karitsan sarvet, mutta se puhui kuin lohikäärme. [Matt. 7:15]
        12 Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut.
        13 Se tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden. [5. Moos. 13:2-4; 2. Tess. 2:9]
        14 Niillä tunnusteoilla, joita sillä on valta tehdä ensimmäisen pedon nimissä, se johtaa harhaan kaikki maan asukkaat, niin että saa heidät tekemään patsaan sen pedon kunniaksi, jota on isketty miekalla mutta joka on vironnut henkiin.
        15 Se on saanut vallan antaa pedon kuvalle hengen, niin että kuva jopa kykenee puhumaan, ja se on myös saanut vallan tappaa kaikki, jotka eivät kumarra pedon kuvaa.
        16 Se pakottaa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin.
        17 Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on pedon nimi tai sen nimen luku*. [Kreikan ja heprean kirjaimia käytetään myös numeroina.]
        18 Tässä vaaditaan viisautta. Se, jolla on ymmärrystä, laskekoon pedon nimen lukuarvon: se on erään ihmisen luku, ja se luku on kuusisataakuusikymmentäkuusi.

• kolmas-enkeli

Kyllä se jarlau niin on, että jos niille maajusseille on jo nyt annettava varoitus pedosta ja pedonmerkistä, ennenkuin on liian myöhäistä.

Kun armot ovet menevät kiinni, niin ei maajusseillakaan ole enää pelastumisen mahdollisuutta.
        Pelestuksen päivä on tänään.

• Puh!
        kolmas-enkeli kirjoitti:

Kyllä se jarlau niin on, että jos niille maajusseille on jo nyt annettava varoitus pedosta ja pedonmerkistä, ennenkuin on liian myöhäistä.

Kun armot ovet menevät kiinni, niin ei maajusseillakaan ole enää pelastumisen mahdollisuutta.
        Pelestuksen päivä on tänään.

Niin, VAROITUS pitää antaa, mutta sunnuntai ei vielä ole pedon merkki. Eihän sitä kukaan pakota tällä hetkellä kenenkään päälle.

• Pedon merkistä
        Puh! kirjoitti:

Niin, VAROITUS pitää antaa, mutta sunnuntai ei vielä ole pedon merkki. Eihän sitä kukaan pakota tällä hetkellä kenenkään päälle.

Kyllä tuo sunnuntai on pedon merkki ollut jo v.321 lähtien!

(Codex Justiniani, lib. 3, tit. 12, leg. 3) KONSTANTINUKSEN MÄÄRÄYS
        Konstantinuksen maaliskuun 7. pnä vuonna 321 jKr. antama (sunnuntai-) lepopäivää koskeva laki kuuluu seuraavasti:
        "Kaikki tuomarit, kaikki kaupunkiväestö ja kaikki käsityöläiset levätkööt auringon kunnianarvoisena päivänä. Maaseudulla asuvat saakoot kuitenkin vapaasti ja minkään estämättä viljellä peltojaan, sillä usein sattuu, ettei mikään muu päivä ole niin sovelias siemenen kylvölle tai viiniköynnöksen istutukselle. Suotuisan ajan ei siis tule antaa kulua hukkaan, ettei menetettäisi taivaan tarjoamia siunauksia."
        *
        Laodikean kirkolliskokouksessa v. 364 päätettiin seuraavaa: ”Älkööt kristityt seuratko juutalaisia olemalla laiskoja lauantaina, vaan tehkööt he työtä sinä päivänä, mutta Herran päivää (sunnuntaita) heidän tulee pitää erikoisessa kunniassa, koska ovat kristittyjä, tulee heidän, jos mahdollista, lakata kaikesta työstä sinä päivänä. Jos heidät kuitenkin tavataan juutalaisuutta jäljittelemässä, on heidät suljettava pois Kristuksesta.”
        *
        Vuonna 580 paavi Gregorius julisti kirjeessään Rooman kansalle antikristuksen profeetoiksi ne, jotka olivat sitä mieltä, ettei seitsemäntenä päivänä saisi tehdä työtä.
        Paavi Leo IV:n aikana Roomassa pidetyssä kirkon kokouksessa v. 853 määrättiin, että sunnuntaita tulee ankarasti noudattaa Herran päivänä kautta koko kristikunnan. Silloin ei saanut ostaa edes välttämättömiä ruokatavaroita, ja kotitaloustyötkin kiellettiin.

• Pedon merkistä kirjoitti:

Konstantinuksen maaliskuun 7. pnä vuonna 321 jKr. antama (sunnuntai-) lepopäivää koskeva laki kuuluu seuraavasti:
        "Kaikki tuomarit, kaikki kaupunkiväestö ja kaikki käsityöläiset levätkööt auringon kunnianarvoisena päivänä. Maaseudulla asuvat saakoot kuitenkin vapaasti ja minkään estämättä viljellä peltojaan, sillä usein sattuu, ettei mikään muu päivä ole niin sovelias siemenen kylvölle tai viiniköynnöksen istutukselle. Suotuisan ajan ei siis tule antaa kulua hukkaan, ettei menetettäisi taivaan tarjoamia siunauksia."
        *
        Laodikean kirkolliskokouksessa v. 364 päätettiin seuraavaa: ”Älkööt kristityt seuratko juutalaisia olemalla laiskoja lauantaina, vaan tehkööt he työtä sinä päivänä, mutta Herran päivää (sunnuntaita) heidän tulee pitää erikoisessa kunniassa, koska ovat kristittyjä, tulee heidän, jos mahdollista, lakata kaikesta työstä sinä päivänä. Jos heidät kuitenkin tavataan juutalaisuutta jäljittelemässä, on heidät suljettava pois Kristuksesta.”
        *
        Vuonna 580 paavi Gregorius julisti kirjeessään Rooman kansalle antikristuksen profeetoiksi ne, jotka olivat sitä mieltä, ettei seitsemäntenä päivänä saisi tehdä työtä.
        Paavi Leo IV:n aikana Roomassa pidetyssä kirkon kokouksessa v. 853 määrättiin, että sunnuntaita tulee ankarasti noudattaa Herran päivänä kautta koko kristikunnan. Silloin ei saanut ostaa edes välttämättömiä ruokatavaroita, ja kotitaloustyötkin kiellettiin.

Siinä oli tiivistys historiasta.

MInä olen kirjoittanut aina näin nk. edelläkin josta kopio;

"Ristin sielukaan ei ota pedonmerkkiä taivaan kannen alla ennenkuin Ilm 13 luvun tapahtumat tapahtuvat !
        Ristin sielukaan ei ota pedomerkkiä ennenkuin nuo Ilm 13 luvun tapahtumat tapahtuvat tai ne ymmärtää tapahtuvaksi."

yst. jari

• ?????????
        Puh! kirjoitti:

pyH! Mikä sunnuntai on tällä hetkellä ?

• !!!!!!.
        jarlau kirjoitti:

"Ristin sielukaan ei ota pedonmerkkiä taivaan kannen alla ennenkuin Ilm 13 luvun tapahtumat tapahtuvat !
        Ristin sielukaan ei ota pedomerkkiä ennenkuin nuo Ilm 13 luvun tapahtumat tapahtuvat tai ne ymmärtää tapahtuvaksi."

yst. jari

jarlaun julistamalla evankeliumilla, ei ristin sielukaan tule ymmärtämään mitä varten kolmas-enkeli varoittaa kumartamasta petoa ja hänen merkkiään.

• tapahtumat alkoivat
        jarlau kirjoitti:

yst. jari

Ilm. kirjan 13 luvun tapahtumat alkoivat vuonna 321 jKr, eli sitä ennen ei voinut ottaa pedon merkkiä?

• !!!!!!. kirjoitti:

jarlaun julistamalla evankeliumilla, ei ristin sielukaan tule ymmärtämään mitä varten kolmas-enkeli varoittaa kumartamasta petoa ja hänen merkkiään.

Hei

Olen varma että minua on toki ymmärretty väärin.

Olen kuitenkin halunnut sanoa, että aikaansa odottavista profetoista ei saa syyttää ja tuomita. Ihminen kun ei vastaa mistään sellaisesta mitä ei ymmärrä.
        Tämä empatia puuttuu usein kirkkolaisilta. Kaikki eivät osaa opettaa, ja voivat innoissaan julistaa arkoja asioita tehden pelkkää vahinkoa julistamalla asiaa mitä toinen ei pysty vastaanottamaan koska pohjatietoa ei ole tarpeeksi.

Ihminen siis vastaa siitä mitä on tapahtunut historiassa ja mitä ajattelee tapahtuvan tulevaisuudessa ymmärryksen mukaan itse omallatunnollaan toimissaan ja toimillaan Jumalan edessä, mutta ei voi vaatia muilta.
        Siis jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia, ja toisinpäin.

Tällaisesta asiasta on kyse. Vain siitä olen puhunut. Ymmärrän joka ikisen teologian kuin omat taskuni myös muistakin piireistä.

Minä olen tehnhyt vahinkoa tietysti alhaisella ja ehkä liian leikkisällä kielenkäytöllä, en ollut hengellisesti pyhittyneessä tilassa joitakin aikoja aina joskus. Jokainen omat erehdyksensä tekee. En ole syytön.

Mitä tulee kolmannen enkelin sanomaan, niin ensimmäinen enkeli julistaa
        Ilm 14:6 evankeliumin sanomaa kaikille maailmassa !
        Keskiaika loppui. Uskonpuhdistus alkoi ja Raamattu oli uusi kirja koko maailmalle, koska 1300 vuotta sitä sai selittää vain papit ja latinaksi.
        Kirjapaino suolsi raamattuja ja kansa hurrasi, uusia asioita löydettiin, ja syntyi hengellisiä liikkeitä jotka olivat todellisia uskonpuhdistusliikkeitä, ja vaikuttavat vieläkin meilläkin kokonaisina kirkkoina.
        Jumalalle kunnia, julistaa enkeli, pimeän keskiajan jälkeen.

Toinen enkeli kuulutti langennutta babylonia, se ei ollut kukistunut, mutta langennut se oli. Babylonin aika on aina jossakin maalimassa.
        Se herää hurramaan vielä hetkeksi, se papulonia.
        1-2 enkelin julistukseen on yhtynyt koko universumin "protestanttinen" kristikunta.

Sitten kolmas enkeli;
        - On petomerkkien aika.Siinä on kyse taas Jumalan valtakunnan perustuslain korvaamisesta jollakin muulla. Osittain se on jo tapahtunut. Dan 7:25.
        Tuo aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa kun muuttaa päiviksi ja sen vuoksiksi, saadaan keskiajan mittainen aika.
        Lain kimppuun hyökättiin.
        Se ei vielä piisaa vaan Jeesuksen tilalle otetaan jotakin muuta konstia ja palvomisen aihetta.
        Raamatunjae jota joka paikassa olen vuosia siteerannut kertoo ja opettaa ketkä ja minkälaiset hiipparit ovat "lopun ajan pyhiä" ?
        Raamatun sana on selvä: Ilm 14:12. Siinä on koko Raamattu tuossa jakeessa !
        Siihen kun lisätään vielä Ilm 12:17 pääsemme asian ytimeen vielä ja se kertoo vielä ja vakuuttaa mistä pedon merkeissä on kyse. Ilm 12:17.

Sitten kun vielä lisätään Hebr 12:14, niin kaikki pelastuksen avaimet ovat kasassa ja hallussa noissa jakeissa !

Kolmannen enkelinkin sanomaan yhtyy myös muita piirejä.
        Ei missään julisteta että 1860 luvulla rekisteröidään adventtiliike, jolla olisi yksinoikeus siihen.
        Kaikkiin kolmen enkelin sanomiin yhtyy muitakin piirejä.
        On vaan sattunut niin somasti että tuo asia ymmärrettiin ensin adventtiliikkeessä jo 1800 luvulla, eikä sitä kaikki taukelot vieläkään tajua toki.
        Ennakkoluulot kaikkea uutta kohtaan on niin suurta joskus.
        Monia muitakin asioita on mitä ei missään muussa piirissä ymmärretä kuin Adventtiliikkeessä joka on -kirkko nykyisin.

Siis Ilm 14:12, 12:17, Hebr 12:17 parhaan kyvyn mukaan, niin uusi maa häämöttää. Kaikki pelastuksen avaimet noissa jakeissa !

Adventtikirkko täyttää kaikki lopun ajan seurakunnalta vaadittavat edellytykset.
        Kaikki liittyy noihin jakeisiin lyhyesti.

Vielä kun sitten kaikki muistavat että kaikissa raamattua lukevissa piireissä on Jumalan omia, vilpittömiä sille tiedon määrälle minkä omistavat.
        Silloin kun ruoho alkaa näyttämään aidan toisen puolella vihreämmältä, niin Ilm 18:4 kutsuu sinne missä ruoho viheriöi, jos tuntuu että on liikaa papulonia- meininki.

On ihanaa olla viisas ja komia. Oppikaa kun Jari-setä selittää. Heh.

yst. jari

• Pyh!
        Pedon merkistä kirjoitti:

*
        *

HÖPÖHÖPÖ! Sotket kaksi asiaa keskenään. Konstantinus määräsi väärän lepopäivän, mutta ei se ole sama asia kuin pedon merkin ottaminen. EGW sanoo kyllä ihan suoraan, ettei pedon merkkiä ole kellään sunnuntain viettäjällä vielä, koska se ei vielä ole testi, josta Ilmestyskirja puhuu. Että HÖPÖHÖPÖ!

• tapahtumat alkoivat kirjoitti:

Ilm. kirjan 13 luvun tapahtumat alkoivat vuonna 321 jKr, eli sitä ennen ei voinut ottaa pedon merkkiä?

Paavali kertoo vallan tulosta kun Jeesusta odotettiin pikaisesti takaisin;

2 Tess 2:3

Alkuseurakunnan vainot alkoivat jo 100 luvulla.
        Itse asiassa koko alkuseurakunta kuoli sukupuuttoon ja tapettiin.
        Loput tekivät sopimukset Rooman kanssa. Tuo sopimusten teko alkoi jo 100 luvulla ymmärtääkseni.
        300 luku merkitsi aikaa jolloin sunnuntailaki määrättiin.
        Heliumin, valon ja auringon juhlaa on vietetty ennen 300 lukuakin.

Näin ajattelisin asiassa.

Ihminen on tehnyt vapaaehtoisia ratkaisuja. Niin ihminen tekee aina.
        300 luvulla ja Ilm 13 tapahtumissa kun "peto" nousee unestaan on kyse
        sellaisista asioita kuin siellä on mainittu.

Kukaan ei ota minkäännäköisiä petomerkkejä ennenkuin itse ymmärtää asia.
        Siis itse.

Sinäkö yrittät minulta nyhtää että minun pitäisi syyttää ja tuomita pedon merkin ottamisesta ihmisiä joilla ei harmaita aavistuksia asiassa ole.

Pedon merkkiä ei ota kukaan tänään ennenkuin Ilm 13 luvun tapahtumat tapahtuvat sellaisessa merkityksessä kuin siellä kerrotaan, ja aikana kun peto herää unestaan.
        Poikkeus on jos ihminen ajattelee omassatunnossaan ymmärtävänsä petomerkit ja tekee toisin.

Esim;
        - Jos Sinulle on makkaran syönti syntiä. Sinä teet syntiä jos hotkaiset lenkkimakkaran pätkän.
        Toiselle se ei syntiä ole, joka ei ajattele samoin.
        Ymmärtääkö siellä joku ?

Älää pitäkö minua tyhmänä. Olen minä kirjat ja kannet lukenut.
        Minä olen vaan sen verran viisas etten tuomitse syytä ihmisiä asioista mistä ei harmaata aavistusta.

Mitä tulee Mrs EGW:n kirjoituksiin;
        Ellen GW kielsi puhumasta hänen kirjoituksistaan yhtään mitään ennenkuin toinen tuntee hyvin raamatun.
        Ellen GW sanoi että vuosisatoja on ollut vilpittömiä sunnuntain viettäjiä eivätkä he ole syyllisiä Jumalan edessä ja varoitti syyttämästä ja tuomitsemasta ketään sellaista.

Minulla on joka ikinen EGW kirja hyllyssäni mitä on suomennettu. Joka ikinen.
        Lähes 30 kpl. Joidenkin metsästys oli työlästä koska joitakin on painettu viimeksi 50 luvulla. Halusin tietää mitä ne sisältävät.

Raamattu antaa ohjeen jos jollakin väitetään olevan profetian lahja;
        1 Tess 5:20-23. Se tarkoittaa että pidä se minkä itse sillä hetkellä näet hyväksi ja käytä loppu vaikka vessapaperina. Käytännössä tosin koko ja kaikki teologian kirjo avautuu vuosien mittaan ja uusia näkökulmia raamatun kirjoituksiin voi löytää koko elämän. Monia asioita valkenee vasta kun aika on kypsä ihmisen vastaanottamiseen. Koko kakku kun vaatii rehellistä ja vilpitöntä asennetta ja -toimia että ihminen voisi vastaan ottaa ja omaksua ja ymmärtää, eli paskapaperin verran sitten valkenee myöhemmin kyllä, ja kaiken mitä raamatustakin ja muistakin kirjoituksista ei ymmärrä voi jättää tuonnemmaksi. Itselläni kesti 8 vuotta kokoaikaista duunia kotona ennenkuin viimeinenkin pala loksahti kohdalleen. Joku mummo sitten tietysti luuli aina että minulla menee myös 50 vuotta ennen kuin alkeet ymmärrän.
        Kyllä minä ymmärrän joka ikisen piirron nk. adventtiopista. En minä alkaa mitään tekemään ellen osaa ja minulla oli joskus saarna- ja raamatunopstusvirat jotka pätivät muuallakin kuin kotiseurakunassa.

Olen perääni kuullut sanottavan että olen ollut kirkon paras puhuja ja paras evankeliumin työssä lähetyksessä, mutta kotiseurakunta ei minua hyväksynyt.
        Minä en ole niin itse sanonut enkä luullut.

Minä tiedän mitä minä puhun ja kirjoitan.

Olen toki joskus ollut huumorimielellä että minua on joskus ymmärretty väärin tietysti tärkeilevärt tosikot, mutta kristityn kielenkäyttöön kuuluu toki kaikki kaunopuheisuus. Minä olen kasvanut monenlaisissa ympäristössä ja hallitsen jätkän kielen ja tavat nekin, vaikka olenkin äärimmäinen herrasmies, heh.

yst. jari

• !!!!!!. kirjoitti:

Lue Matt 7:6. Se viimeinen lause erityisesti, ja mitä muuta minä täällä kirjoitan asiassa.

yst. jari

• tapahtumat alkoivat kirjoitti:

Hei

Lue Matt 7:6 erityisesti se viimeinen lause.

Kaikenlaiset vastustajat nousevat uskovien omista perheistä ja ystävistä kun joku silmät sinisininä laukoo kaikki evankeliumin asiat ihmisille joilla ei ole mitään sydäntä ja ajatusta evankeliumille.
        Käyttävät niitä sitten.
        Monien perheistä on osa kääntymättömiä, jne. Sieltä ne vihollisjoukot aina nousevat "oman talon väestä."

Uskovien ihmisten ei tarvitse edes puhua uskon asioista, niin saavat naapurustonsa vihoja esim.
        Se johtuu siitä että kun ihminen havaitsee itsessään syntiä, se loukkaa ylpeää ihmistä vaikka toinen ei mitään saarnaisia ja puhuisi eikä syyttäisi.
        Jokainen ihminen nääs haluaa olla aina oikeassa ja voi kun havaitsee että hänessä on syntiä.
        Se on sellaista hiljaista evankeliumin työtä.
        En tarkoita tässä mitään nykyasumuksiani, vaan asiaa yleensä.
        Minä en ole kenenkään perässä kulkenut vikoja osoitellen ja vioista saarnaten uskon asioissa.

yst. jari

• kolmas-enkeli
        jarlau kirjoitti:

Paavali kertoo vallan tulosta kun Jeesusta odotettiin pikaisesti takaisin;

2 Tess 2:3

Alkuseurakunnan vainot alkoivat jo 100 luvulla.
        Itse asiassa koko alkuseurakunta kuoli sukupuuttoon ja tapettiin.
        Loput tekivät sopimukset Rooman kanssa. Tuo sopimusten teko alkoi jo 100 luvulla ymmärtääkseni.
        300 luku merkitsi aikaa jolloin sunnuntailaki määrättiin.
        Heliumin, valon ja auringon juhlaa on vietetty ennen 300 lukuakin.

Näin ajattelisin asiassa.

Ihminen on tehnyt vapaaehtoisia ratkaisuja. Niin ihminen tekee aina.
        300 luvulla ja Ilm 13 tapahtumissa kun "peto" nousee unestaan on kyse
        sellaisista asioita kuin siellä on mainittu.

Kukaan ei ota minkäännäköisiä petomerkkejä ennenkuin itse ymmärtää asia.
        Siis itse.

Sinäkö yrittät minulta nyhtää että minun pitäisi syyttää ja tuomita pedon merkin ottamisesta ihmisiä joilla ei harmaita aavistuksia asiassa ole.

Pedon merkkiä ei ota kukaan tänään ennenkuin Ilm 13 luvun tapahtumat tapahtuvat sellaisessa merkityksessä kuin siellä kerrotaan, ja aikana kun peto herää unestaan.
        Poikkeus on jos ihminen ajattelee omassatunnossaan ymmärtävänsä petomerkit ja tekee toisin.

Esim;
        - Jos Sinulle on makkaran syönti syntiä. Sinä teet syntiä jos hotkaiset lenkkimakkaran pätkän.
        Toiselle se ei syntiä ole, joka ei ajattele samoin.
        Ymmärtääkö siellä joku ?

Älää pitäkö minua tyhmänä. Olen minä kirjat ja kannet lukenut.
        Minä olen vaan sen verran viisas etten tuomitse syytä ihmisiä asioista mistä ei harmaata aavistusta.

Mitä tulee Mrs EGW:n kirjoituksiin;
        Ellen GW kielsi puhumasta hänen kirjoituksistaan yhtään mitään ennenkuin toinen tuntee hyvin raamatun.
        Ellen GW sanoi että vuosisatoja on ollut vilpittömiä sunnuntain viettäjiä eivätkä he ole syyllisiä Jumalan edessä ja varoitti syyttämästä ja tuomitsemasta ketään sellaista.

Minulla on joka ikinen EGW kirja hyllyssäni mitä on suomennettu. Joka ikinen.
        Lähes 30 kpl. Joidenkin metsästys oli työlästä koska joitakin on painettu viimeksi 50 luvulla. Halusin tietää mitä ne sisältävät.

Raamattu antaa ohjeen jos jollakin väitetään olevan profetian lahja;
        1 Tess 5:20-23. Se tarkoittaa että pidä se minkä itse sillä hetkellä näet hyväksi ja käytä loppu vaikka vessapaperina. Käytännössä tosin koko ja kaikki teologian kirjo avautuu vuosien mittaan ja uusia näkökulmia raamatun kirjoituksiin voi löytää koko elämän. Monia asioita valkenee vasta kun aika on kypsä ihmisen vastaanottamiseen. Koko kakku kun vaatii rehellistä ja vilpitöntä asennetta ja -toimia että ihminen voisi vastaan ottaa ja omaksua ja ymmärtää, eli paskapaperin verran sitten valkenee myöhemmin kyllä, ja kaiken mitä raamatustakin ja muistakin kirjoituksista ei ymmärrä voi jättää tuonnemmaksi. Itselläni kesti 8 vuotta kokoaikaista duunia kotona ennenkuin viimeinenkin pala loksahti kohdalleen. Joku mummo sitten tietysti luuli aina että minulla menee myös 50 vuotta ennen kuin alkeet ymmärrän.
        Kyllä minä ymmärrän joka ikisen piirron nk. adventtiopista. En minä alkaa mitään tekemään ellen osaa ja minulla oli joskus saarna- ja raamatunopstusvirat jotka pätivät muuallakin kuin kotiseurakunassa.

Olen perääni kuullut sanottavan että olen ollut kirkon paras puhuja ja paras evankeliumin työssä lähetyksessä, mutta kotiseurakunta ei minua hyväksynyt.
        Minä en ole niin itse sanonut enkä luullut.

Minä tiedän mitä minä puhun ja kirjoitan.

Olen toki joskus ollut huumorimielellä että minua on joskus ymmärretty väärin tietysti tärkeilevärt tosikot, mutta kristityn kielenkäyttöön kuuluu toki kaikki kaunopuheisuus. Minä olen kasvanut monenlaisissa ympäristössä ja hallitsen jätkän kielen ja tavat nekin, vaikka olenkin äärimmäinen herrasmies, heh.

yst. jari

jarlau Kolmas-enkeli on kuitenkin lentänyt täyttä vauhtia ympäri maapallon ja varoittanut pedosta ja pedonmerkistä, joka on sunnuntai, eikä jarlau ole voinut enkeliä estää, sillä enkeli vaan lentää keskitaivaalla sanomansa kanssa.

• viisaus ja ymmärrys
        Pyh! kirjoitti:

HÖPÖHÖPÖ! Sotket kaksi asiaa keskenään. Konstantinus määräsi väärän lepopäivän, mutta ei se ole sama asia kuin pedon merkin ottaminen. EGW sanoo kyllä ihan suoraan, ettei pedon merkkiä ole kellään sunnuntain viettäjällä vielä, koska se ei vielä ole testi, josta Ilmestyskirja puhuu. Että HÖPÖHÖPÖ!

Pyh! Pyh!
        Keisari Konstantinus sääti kuuluisan sunnuntailain v.321 jKr. ja katolinen kirkko v.364 jKr. Laodikean kirkolliskokouksessa siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille, näinollen sunnuntaista tuli pedonmerkki ja on ollut pedonmerkkinä sieltä asti ja on sitä loppuun asti.

Ellen G. White mainitsee Suuri Taistelu kirjassaan sunnuntaista pedonmerkkinä. Muunmuassa ylifariseus on ymmärtänyt selittää tämän oikein, jos Ellenikin olisi kuullut miehiltä oikean selityksen, niin asia olisi toisin, niin, että sunnuntai on ollut pedon merkkinä koko ajan v. 321 lähtien, mutta rangaistukset vaihtelevat eriasteisina pedon taholta aina ajan lopuun asti.

Ihmiskunta on ollut valinnan edessä sieltä asti kun pedonmerkki sunnuntai on asetettu voimaan kumpaako Herraa kumartavat. Jumalan merkkihän on sapatti.

• kolmas-enkeli kirjoitti:

jarlau Kolmas-enkeli on kuitenkin lentänyt täyttä vauhtia ympäri maapallon ja varoittanut pedosta ja pedonmerkistä, joka on sunnuntai, eikä jarlau ole voinut enkeliä estää, sillä enkeli vaan lentää keskitaivaalla sanomansa kanssa.

Minäkö olen estämässä ?

Sinä et ymmärrä mitä olen kirjoittanut tässä keskustelussa.

Vain siitä on kyse.

yst. jari

Sen verran voin valottaa että on olemassa kaksi koulukuntaa jotka tosin toimivat tiedostamatta ja/tai eivät osaa opettaa, ja/tai heillä on empatiakyvyn puutetta.

1. Ne joiden mieslestä toteutumattomista profetioista pitäisi syyttää tuomita ihmisiä joilla ei asiassa ymmärrystä ole.

2. Niitä jotka ymmärtävät että synti on toisinaan suhteellinen käsite, joskus joku asia on syntiä toiselle, mutta toiselle ei, riippuen ihmisen ymmärryksestä.

Jos Sinulle on kuppi kahvia syntiä, se tulee synniksi Sinulle kun niin uskot.
        Toiselle ei tule synniksi.

Vuosisatoja on ollut lepopäivän viettäjiä jotka viettävät uskovaisina ihmisinä pyhäpäivänsä niin että pyykit jää pesemättä, nurmikko ajamatta, öljyt vaihtamatta, Kristuksessa Jeesuksessa, ovat vuosisatoja viettäneet vilpittöminä lepopäivänsä, eivät ole siis syyllistyneet mihinkään.

3. Koulukunta nro 3 sitten on valmis lähestymään ihmistä ensimmäisenä evankeliumin suhteen pläjäyttämällä päin naamaa että on ollut pahoissa pedon merkeissä koko elämänsä.

4. Koulukunta 4 jättää ihmisen omantunnon kysymykseksi mm. lepopäivän valinnan, ja ajattelee että ihminen on tai ei ole vilpitön asiassa, mutta tekee itse ratkaisujaan sen mukaan mitä ajan saatossa tietoa saa ja itse asiaa ymmärtää vapaaehtoisesti oman hengellisen tilan mukaan, niin kuin kaikissa muissakin omantunnon kysymyksissä. Omantunnon kysymyksiä ei pidä eikä voi määrätä eikä käskeä.
        Kaikki usko on omantunnon kysymystä, ja muu kuin erikseen sitten taas.
        Että ensin puhutaan pikkusen Jeesuksesta, ja evankeliumista ja hankalimmat asiat monet sellaiset selviävät itsekseen ja kukin tekee ratkaisunsa itse, asiassa ei lähestytä syytellen eikä tuomiten, ja ettei kysymyksellä lepopäivästä aloiteta evankeliumin työtä.
        Että Jumala katsoo itse ihmisen sydämeen ja Jumala itse päättää onko ihminen syyllinen, ja ihminen itse sen kokee Hengen puhutteluja ja tekee valintansa itse.
        Että ihminen tekee lepopäivän valintansa tiedon määrän mukaan, ja Jumala katsoo ihmisen vilpittömyyden asiassa.
        Ihminen tulee tai ei tule tietoiseksi lepopäivän historiasta 2000 vuoden ajalta, ja jos ajattelee historian perusteella ottaneensa pedon merkin, on sitten ottanut sellaisen, ja on syyllinen jos itse niin ajattelee asiassa.

Minä sanon mitä tarkoita täällä tässä keskustelussa että vuosisatoja on ollut vilpittömiä sunnuntain viettäjiä jotka ovat viettäneet lepopäivänsä oikein Herrassa ja ovat syyttömät.
        Kukaan ei ota pedon merkkiä ennenkuin Ilm 13 luvun tapahtumat tapahtuvat, ja tuo pedon merkki näkyy sitten, pitää lukea mitä tapahtuu kun peto herää unestaan, ja siinä vaiheessa ihminen tulee tietoiseksi vapaaehtoisuuden valinnoista ja tekee ratkaisunsa. Siis onko kyse vapaaehtoisuuden valinnasta, ihminen toteaa pitääkö hänen vaihtaa Jeesus johonkin muuhun ja mitä kaikkea Jumalan valtakunnan perustuslaista tulisi hänen hyljätä ?

Joka on historiaa tutkinut ja pitää jotakin asiaa itse itsellensä pedon merkkinä hän sitten ottaa pedon merkin jos Jumalan edessä niin tuntee.
        Joko menee jakeluun ?

Otan vielä esimerkin;
        - Poika vetää tupakkaa salaa nurkan takana.
        Poika jää kiinni rikkeestään ja pojan isä haluaa ensin selvittää polttiko poika tupakkaa salaa tietoisena ettei isänsä asiaa salli, vai tekokö asian siksi kun isotkin pojat tupakoivat siellä ajattelematta lainkaan asiaa ettei isipappa oikein tykkää ?

Pitääkö vielä asiaa selittää, vai selvisikö jo ?

Näin minä olen ajatellut lähimmät 20 asiassa, mutta tietysti siellä on taas joku joka yrittää nyhtää jotakin ettei jarirassu tiedä ?!

Lue mitä muuta olen asiassa tässä keskustelussa kirjoittanut.

Minä kuulun tuohon koulukuntaan nro. neljä. (4)

Olen ottanut juuri hatusta itse nuo "koulukunnat" sen mukaan miten olen havainnut ihmisten asiaa ajattelevan ja puhuvan.

yst. jari

Lue Raamatusta Ilm ja tee johtopäätös huomioiden mitä tässä vierellä kirjoitan, tee johtopäätös ovatko ihmiset tietoisia 2000 vuoden historiasta ?

Lue mitä tässä viereisissä kirjoitan.

Minä en syyttele ihmisiä siellä ja täällä syyttäen heitä asioista mistä ei harmaata aavistusta.

yst. jari

• kolmas-enkeli.
        jarlau kirjoitti:

Lue Raamatusta Ilm ja tee johtopäätös huomioiden mitä tässä vierellä kirjoitan, tee johtopäätös ovatko ihmiset tietoisia 2000 vuoden historiasta ?

Lue mitä tässä viereisissä kirjoitan.

Minä en syyttele ihmisiä siellä ja täällä syyttäen heitä asioista mistä ei harmaata aavistusta.

yst. jari

jarlau.. kun näillä ihmisillä ei ole harmaata aavistustakaan pedosta ja pedosta ja pedonmerkistä sunnuntaista, siksihän juuri kolmas-enkeli lentää ja varoittaa tietämättömiä.

Ei enkeli syyttele, vaan varoittaa.

• Tehkää kääntymys
        jarlau kirjoitti:

Hei

Lue Matt 7:6 erityisesti se viimeinen lause.

Kaikenlaiset vastustajat nousevat uskovien omista perheistä ja ystävistä kun joku silmät sinisininä laukoo kaikki evankeliumin asiat ihmisille joilla ei ole mitään sydäntä ja ajatusta evankeliumille.
        Käyttävät niitä sitten.
        Monien perheistä on osa kääntymättömiä, jne. Sieltä ne vihollisjoukot aina nousevat "oman talon väestä."

Uskovien ihmisten ei tarvitse edes puhua uskon asioista, niin saavat naapurustonsa vihoja esim.
        Se johtuu siitä että kun ihminen havaitsee itsessään syntiä, se loukkaa ylpeää ihmistä vaikka toinen ei mitään saarnaisia ja puhuisi eikä syyttäisi.
        Jokainen ihminen nääs haluaa olla aina oikeassa ja voi kun havaitsee että hänessä on syntiä.
        Se on sellaista hiljaista evankeliumin työtä.
        En tarkoita tässä mitään nykyasumuksiani, vaan asiaa yleensä.
        Minä en ole kenenkään perässä kulkenut vikoja osoitellen ja vioista saarnaten uskon asioissa.

yst. jari

jari ystävä, siksi me (muut) teemme ja saarnaamme Evankeliumia; "Tehkää Parannus/kääntymys"! Jotta he tietäisitte, että on JUMALA, joka Parantaa ja uudistaa koko ihmisen; ”Hän ottaa pois sinun syntisi ja antaa Pyhän Hengen Voiman syntiä vastaan” (ks.Apt.2:38; Room.6:4; 8:3)!

”Kaikki Herran polut ovat armo ja totuus niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja todistuksensa, niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja muistavat hänen käskynsä ja noudattavat niitä.”
        ”Sillä näin sanoo Herra: jotka pitävät minun sapattini ja valitsevat sen, mikä minulle otollista on, ja pysyvät minun liitossani, heille minä annan huoneessani ja muurieni sisällä muistomerkin ja nimen, joka on poikia ja tyttäriä parempi; minä annan heille iankaikkisen nimen, joka ei häviä.
        Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka PITÄVÄT SAPATIN eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani, ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.”

”Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan Käskyt ja uskon Vapahtajaan.”

• pyh!
        viisaus ja ymmärrys kirjoitti:

Pyh! Pyh!
        Keisari Konstantinus sääti kuuluisan sunnuntailain v.321 jKr. ja katolinen kirkko v.364 jKr. Laodikean kirkolliskokouksessa siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille, näinollen sunnuntaista tuli pedonmerkki ja on ollut pedonmerkkinä sieltä asti ja on sitä loppuun asti.

Ellen G. White mainitsee Suuri Taistelu kirjassaan sunnuntaista pedonmerkkinä. Muunmuassa ylifariseus on ymmärtänyt selittää tämän oikein, jos Ellenikin olisi kuullut miehiltä oikean selityksen, niin asia olisi toisin, niin, että sunnuntai on ollut pedon merkkinä koko ajan v. 321 lähtien, mutta rangaistukset vaihtelevat eriasteisina pedon taholta aina ajan lopuun asti.

Ihmiskunta on ollut valinnan edessä sieltä asti kun pedonmerkki sunnuntai on asetettu voimaan kumpaako Herraa kumartavat. Jumalan merkkihän on sapatti.

Pieleen meni, koska sama EGW sanoo, että vaikka sunnuntai on väärä lepopäivä, se ei vielä ole pedon merkki, koska pedon merkki sunnuntaista tulee sitten, kun sitä yritetään pakottaa kaikkien niskaan eikä yhtään ennen sitä.

• pyh!
        ????????? kirjoitti:

pyH! Mikä sunnuntai on tällä hetkellä ?

Sitä mitä se on aina ollut eli viikon ensimmäinen työpäivä. Näin siis raamatullisesti. Ihmisten mielikuvissa ja käytänteissä voi olla toisin, mutta ihminen onkin väärässä.

• Näin sanon
        pyh! kirjoitti:

Pieleen meni, koska sama EGW sanoo, että vaikka sunnuntai on väärä lepopäivä, se ei vielä ole pedon merkki, koska pedon merkki sunnuntaista tulee sitten, kun sitä yritetään pakottaa kaikkien niskaan eikä yhtään ennen sitä.

Höpötin höpötin höö, sanon, pyhi:n pöljyyksille/puheille,
        -- missä EGW niin sanoo ettei sunnuntai (Sapatin muutos sunnuntaille) ole pedon merkki? Jos sanoo, niin hän on silloin selvää Raamatunsanaa vastaan -- niin että kumpikohan tuon asian silloin ratkaisee?!

• Totuutta vain

Sana oikeassa kädessä (käytännön sana) ja sana otsassa (mielessä) on Israelin shema (uskontunnustus). 5Moos 6:4-9 Kuka on vaihtanut sen toiseksi? (Juutalaisten on luettava shema rukouksessa ainakin kaksi kertaa päivässä).

Muslimit.

He ovat hylänneet Jumalan lain ja vaihtaneet sen toiseksi (Mooseksen laki ja 10 käskyä Koraanin säädöksiin ja Mohammedin määräyksiin).
      He ovat torjuneet Jahven Jumalanaan ja palvoneet Allahia (Hu-baalia).
      He ovat vaihtaneet ajat: muslimien ajanlasku alkaa vuodesta 622 (Mohammed Medinaan) ja on heidän ajanlaskunsa ensimmäinen vuosi. He pyhittävät perjantain eli kuudennen päivän sapatin eli seitsemännen päivän sijasta.

Islamin mukaan luku 666 on Koraanin pyhä luku (joidenkin tutkijoiden mukaan).

Islam on peto ja pedon merkki on muslimien uskontunnustus "Ei ole muuta jumalaa kuin allah ja Mohammed on hänen sanansaattajansa!"

• Vai ei AnttiVKantola tunne maailman yhteistä petoa, joka menee Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
      Jo apostolit sanoivat, nyt onkin jo monta antikristusta ilmestynyt Paavalin sanojen mukaan, ja siitä me tiedämmekin, että on viimeinen aika. Eikä lähestyvän ahdingon takia tulisi enää ottaa vaimoakaan.

lähes parituhatta vuotta on kulunut, eikä vieläkään monet tunnista petoa ja antikristusta, vaan ainoastaan kolmas-enkeli keskitaivaalta on tuntenut asian alusta lähtien ja varoittanut pedosta ja hänen merkistään.

Yksi asia on kuitenkin varma, eli se, että Jumalan merkki on sapatti 2.Moos.31:13.
      Yhtävarmaa on myöskin, että pedon merkki on sunnuntai, ja se on vastakkainen Jumalan merkille joka on sapatti. Näinollen sunnuntai on pedon tunnusmerkki. Eikö muka Lutherikaan tunnistanut petoa, jonka nimenluku on 666.
      Antinkin tulisi tietää, että sunnuntailaki on asetettu voimaan v.321 jKr. ja jatkuu erilaisin sanktioin, aina Jeesuksen toiseen tulemiseen asti.
      Paavi sanoikin vieraillessaan EU:ssa: Eurooppa on palaamassa juurilleen sunnuntain pyhittämisessä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      537
      1768
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      867
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      863
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      796
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      711
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      697
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      666
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      66
      613
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      533
    Aihe