Perussuomalaisten mielestä köyhät työttömät nuoret pitäisi pistää töihin ilmaiseksi yrityksiin. Yritys voisi maksaa sitten nuorille palkkaa jos haluaisi ja tämä palkka vähennettäisiin välittömästi nuoren tuista kuitenkin. AIVAN HEMMETIN ABSURDI IDEA. Sehän on orjatyötä ja ilmaista työvoimaa yrityksille. Ei tällä mitään parennettaisi, vaan pikemminkin vietäisiin työpaikkoja kun yritykset voisivat korvata osan työnvoimasta ilmaistyöntekijöillä.
Miksi vakavaraisia yrityksiä ei voisi pakottaa ottamaan työttömiä nuoria töihin, eikä aina köyhien joustettava.
Perussuomalaisten miesten logiikkaa
87
179
Vastaukset
- 20+9
Johan ne köyhät työttömät ovat vuosikausia olleet ilmaisissa töissä työvoimaviranomaisten keksimillä erilaisilla nimikkeillä. Sanovat orjatöitä aktivoinniksi.
Täysin johdonmukaista Persujen muun jytkypolitiikan (fasistisen idiotismin) rinnalla.
"Hakkaraisen johdolla 30 perussuomalaista on allekirjoittanut 100 000 euron aloitteen sen tutkimiseksi, miten työmarkkinatuella, työttömyyskorvauksella tai ILMAN TYÖMARKKINATUKIOIKEUTTA olevalle nuorelle voitaisiin määrätä työssäkäyntivelvoite."
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2673362/kohu-hakkarainen-nuoret-pakkotyohon
"Perussuomalaiset perustelevat ideaansa sillä, että ”kokeilun seurauksena saattaa syntyä pysyviäkin työsuhteita” ja tavoitteella ”pitää nuori kiinni työelämän käytännöissä”."Eikö jokaisen itseään kunnioittavan työnantajan tehtävä ole minimoida palkkakustannukset. Sanoiko Hakkarainen ääneen sen mitä moni salaa kuintenkin toivoo? Käsi ylös - kuka ei halua omaa orjaa?
ttuplai kirjoitti:
Eikö jokaisen itseään kunnioittavan työnantajan tehtävä ole minimoida palkkakustannukset. Sanoiko Hakkarainen ääneen sen mitä moni salaa kuintenkin toivoo? Käsi ylös - kuka ei halua omaa orjaa?
Toki. Persuista näyttää tulevan mainio tukipuolue Kokoomukselle. Askarruttaa vain se, että missä vaiheessa nuo 30 persua ilmoittavatkin aloitteensa olevan pelkkä vitsi.
PlatosMorbidDust kirjoitti:
Toki. Persuista näyttää tulevan mainio tukipuolue Kokoomukselle. Askarruttaa vain se, että missä vaiheessa nuo 30 persua ilmoittavatkin aloitteensa olevan pelkkä vitsi.
Persuista eniten v.tuttaa se että ne ovat samaa sontaa kuin muutkin mutta vähemmällä kermalla - ei oo kivaa kun itsepetokset naamioidaan noin huonosti ja heitetään silmille.
- et sillee
PMD mesoaa aivan turhaan. Ettei vain ollut vasemmistoliittolaisen keksintö Paltamon kokeilu, jossa KAIKKI työttömät, ikään katsomatta, työnnettiin metsätöihin ja vastaaviin.
et sillee kirjoitti:
PMD mesoaa aivan turhaan. Ettei vain ollut vasemmistoliittolaisen keksintö Paltamon kokeilu, jossa KAIKKI työttömät, ikään katsomatta, työnnettiin metsätöihin ja vastaaviin.
Kui? Onhan noita risusavottoja ollut aiemminkin. Paltamon mallissa kaikki työkokeiluun osallistuvat saavat PALKKAA. ( Eri asia sitten, että sillä ei välttämättä elä: takuupalkka joku 800 €/kk)) Yksityiseltä tilatuista töistä maksetaan TESin mukaisesti. Orjatyöläiset voivat valita luottamusmiehen ja työsuojeluvaltuutetun. Eläkettä kertyy. Työterveyshuolto pelaa. Työpaikkaruokailusta sapuskaa ja kahvia ja tupakkia räntäsateessa.
- alv-liskot
ttuplai kirjoitti:
Eikö jokaisen itseään kunnioittavan työnantajan tehtävä ole minimoida palkkakustannukset. Sanoiko Hakkarainen ääneen sen mitä moni salaa kuintenkin toivoo? Käsi ylös - kuka ei halua omaa orjaa?
minä laitan firman pystyyn, jos Hakkiksen idea toteutetaan. Minä nettoan ja valtio pakottaa roskasakin työskentelemään minulle ilmaiseksi. Pidän tätä täydellisen reiluna ideana.
- Jostain syystä pidän kuitenkin ensiarvoisena, että tällainen ilmaistyö tehdään kunnille ja valtioille ja työn tuotto suunnataan sinne, mistä muutenkin puuttuu. Pakottaminen ei ole hyvä juttu, mutta väyliä vapaaehtoistyöhön voisi olla enemmän. alv-liskot kirjoitti:
minä laitan firman pystyyn, jos Hakkiksen idea toteutetaan. Minä nettoan ja valtio pakottaa roskasakin työskentelemään minulle ilmaiseksi. Pidän tätä täydellisen reiluna ideana.
- Jostain syystä pidän kuitenkin ensiarvoisena, että tällainen ilmaistyö tehdään kunnille ja valtioille ja työn tuotto suunnataan sinne, mistä muutenkin puuttuu. Pakottaminen ei ole hyvä juttu, mutta väyliä vapaaehtoistyöhön voisi olla enemmän.Lopputilin voi ottaa tosi hätäseen ja sit vaan ilmo nettiin et tarjotaan ilmasta vaipan vaihtoo ja kaupassa käyntiä. Millasii muita väylii sä kaipaat?
- alv-liskot
ttuplai kirjoitti:
Lopputilin voi ottaa tosi hätäseen ja sit vaan ilmo nettiin et tarjotaan ilmasta vaipan vaihtoo ja kaupassa käyntiä. Millasii muita väylii sä kaipaat?
laitan ilmoituksen: VAIHDETAAN KAIKENSISÄLTÖISIÄ VAIPPOJA ja kukkis tulee mun firmaan töihin.
Asiakkaille kerron kahdenkesken, että ei se mitään vaikka housuun vähän lorahtaakin; sitä vartenhan se kotiapu on! alv-liskot kirjoitti:
laitan ilmoituksen: VAIHDETAAN KAIKENSISÄLTÖISIÄ VAIPPOJA ja kukkis tulee mun firmaan töihin.
Asiakkaille kerron kahdenkesken, että ei se mitään vaikka housuun vähän lorahtaakin; sitä vartenhan se kotiapu on!Mä voisin "ostaa" teidän työtä. Välitän sen sit eteenpäin pientä korvausta vastaan.
- alv-liskot
ttuplai kirjoitti:
Mä voisin "ostaa" teidän työtä. Välitän sen sit eteenpäin pientä korvausta vastaan.
käy. Mutta älä hitossa itse mitään tee, vaan ota sinäkin joku valtion pakkotyöläinen juoksupojaksi. Ehkä voidaan perustaa jonkinlainen keskustoimisto Kanarialle, ja siellä sitten poltellaan sikaria ja maataan aurinkotuoleissa kun laiskat stallarit viimeinkin tekee jotain.
alv-liskot kirjoitti:
käy. Mutta älä hitossa itse mitään tee, vaan ota sinäkin joku valtion pakkotyöläinen juoksupojaksi. Ehkä voidaan perustaa jonkinlainen keskustoimisto Kanarialle, ja siellä sitten poltellaan sikaria ja maataan aurinkotuoleissa kun laiskat stallarit viimeinkin tekee jotain.
Voitais tehdä noista töistä sellasia johdannaisia, jotka sit paketoidaan ja myydään eteenpäin. Jos stallarit ei tee mitään ja homma romahtaa niin ei välii - me ollaan jo muilla mailla - mut hei - ei Kanarialla - sopiiko?
- o_O_o_O
Eikös ne saa kelalta jotain lisä tukea perus päivärahan lisäks,
siltä päivältä ku ne on siellä töissä 1-2viikkoa/kk?- o_O-o_O
"Kokeiluvaiheessa pakkotyöhön joutuisivat vain Pohjoisen Keski-Suomen kuntien Viitasaaren, Pihtiputaan ja Kinnulan nuoret."
- Poroporvari
Ei tietenkään.
- 5+19
Tuki ei ole palkka.
Mitä vittua nuoret työelämästä oppii, jos heitä aletaan kyykyttää ilmaisina orjina? Kyllä ay-herrat ovat nenät rypyssä, jos suomeen töihin tulevat ulkomaalaiset saavat "epähuomiossa" vain 1-5 euroa/h palkkaa. Laitetaan tehtaat seisokkiin ja pullistellaan mediassa. Mutta maamme omat nuoret ja muunkin ikäiset työttömät sanghaijataan orjiksi nälkään näännyttämisen uhalla.
Kannustimet työelämään ja koulutukseen pitää lahteä muista lätökohdista, kuin pakotteista ja nöyryyttämisestä. - kyseIen
5+19 kirjoitti:
Tuki ei ole palkka.
Mitä vittua nuoret työelämästä oppii, jos heitä aletaan kyykyttää ilmaisina orjina? Kyllä ay-herrat ovat nenät rypyssä, jos suomeen töihin tulevat ulkomaalaiset saavat "epähuomiossa" vain 1-5 euroa/h palkkaa. Laitetaan tehtaat seisokkiin ja pullistellaan mediassa. Mutta maamme omat nuoret ja muunkin ikäiset työttömät sanghaijataan orjiksi nälkään näännyttämisen uhalla.
Kannustimet työelämään ja koulutukseen pitää lahteä muista lätökohdista, kuin pakotteista ja nöyryyttämisestä.Jos tässä puhutaan kouluttamattomista nuorista, niin mihin heitä pitäisi säästää?
- 18+4
kyseIen kirjoitti:
Jos tässä puhutaan kouluttamattomista nuorista, niin mihin heitä pitäisi säästää?
Orjuus ei sovi kenellekään. Kouluttamaton nuori täytyy osata ohjata leivän syrjään muilla keinoilla.
- valtioon pettynyt
5+19 kirjoitti:
Tuki ei ole palkka.
Kannustimet työelämään ja koulutukseen pitää lahteä muista lätökohdista, kuin pakotteista ja nöyryyttämisestä.Oppivat olemaan kilttejä orjia. Jos eivät tee tätä pakkotyötä, niin tuetkin lopetetaan. Nälkä karsii sitten heikoimmat ja työttömyys voi vähentyä. Ainakin saadaan halpaa työvoimaa ja hyvin pian voimme kilpailla kehitysmaiden lapsityöpajojen kanssa hinnoissa.
Eli suomessa ei siis olekaan työttömyysongelmaa vaan laiskuusongelma - tai palkanmaksuongelma.
Nim. voisko joko nuori tulla pesemään mun pallit ja varpaanvälit?- näin on
Laita linkki, niin tiedämme, mistä puhutaan.
Ammattikouluttamaton nuori päätyy äkkiä katuojaan, jos ei järjestä tekemistä.- Bilettävä TYötön
Joo niin päätyy. Työttömänä vuokrien ja laskujen jälkeen jää käteen keskimäärin noin 250 euroa millä sitten ryypätään itsensä hengilta BAAREISSA!
- hae itte linkkis
Lue lehtiä, eläkä elä pimennossa. Et voi olla noin laiska, että kaikki tarvii tuoda käteen.
- pum pum
persuvako tulee jytky kainalossa
- rose18
ohan se tuki enemmän kuin työkkärissä olla mutta ei sillä perhettä elätä.
ja kamalimmat hommat, yleensä harjottelijoille tyrkytetään ja en ymmärrä missä siinä ihmisyys on?? - alv-liskot
eikö nyt kumminkin mieluummin töihin valtiolle tai kunnalle ja nimenomaan sinne, missä tekijöitä tarvitaan lisää? Esimerkiksi vanhuksia uhkaa inhimillinen katastrofi. Luulisi että persujen retoriikkaan kävisi passelisti sellainen muotoilu, että annetaan nyt veteraaneille ihmisarvoinen vanhuus.
- pläktsäk
Kukkomies kirjoitti:
Perussuomalaiset on sama asia kuin Kokoomus - etkö ole lukenut läksyjäsi?
Kannattaako sinunkaan kukkoilla itseäsi koulutetummille...
- alv-liskot
Kukkomies kirjoitti:
Perussuomalaiset on sama asia kuin Kokoomus - etkö ole lukenut läksyjäsi?
ensinnäkin mitä sitten. Toisekseen, kirjoitin vain tuohon yksittäiseen ehdotukseen liittyen yleisellä tasolla, enkä ole kiinnostunut arvioimaan puolueita.
Tiedän että idean on esittänyt perussuomalainen kansanedustaja, mutta ihan aiheessa pysymisen kannalta tarkastelin itse ideaa enkä perussuomalaisuutta.
Minua ei juuri nyt huvita ryhtyä vääntämään kanssasi puolueista. Niiden nimet muuten kirjoitetaan pienellä. pläktsäk kirjoitti:
Kannattaako sinunkaan kukkoilla itseäsi koulutetummille...
Toki, etenkin silloin kun olen oikeassa.
PS on aivosyöpäpuolue pahimmasta päästä.- alv-liskot
Kukkomies kirjoitti:
Toki, etenkin silloin kun olen oikeassa.
PS on aivosyöpäpuolue pahimmasta päästä.arvaa mitä. Mullakin on kaikenlaisia angsteja ja vitutusta eikä aina niin helppo elämäkään saatana. Jospa tässä palstallakin rupeaisin joka vitun keskusteluun tunkemaan sitä omaa angstiani ja jokaiselle keskustelijalle väkisin selittäisin, että kyllä kuule tääkin asia liittyy _just mun_ angstiin ja siks keskustellaan just siitä. Kaikenlaisia aasinsiltoja ja selityksiä rakentaisin joka vitun ketjuun, että _mun angsti_ saadaan esille.
Muutenpa toteuttaisinkin sen oitis, ellen olisi sitä mieltä että varmin keskustelun tyrehdyttäjä on minäminäminä-asenne. alv-liskot kirjoitti:
arvaa mitä. Mullakin on kaikenlaisia angsteja ja vitutusta eikä aina niin helppo elämäkään saatana. Jospa tässä palstallakin rupeaisin joka vitun keskusteluun tunkemaan sitä omaa angstiani ja jokaiselle keskustelijalle väkisin selittäisin, että kyllä kuule tääkin asia liittyy _just mun_ angstiin ja siks keskustellaan just siitä. Kaikenlaisia aasinsiltoja ja selityksiä rakentaisin joka vitun ketjuun, että _mun angsti_ saadaan esille.
Muutenpa toteuttaisinkin sen oitis, ellen olisi sitä mieltä että varmin keskustelun tyrehdyttäjä on minäminäminä-asenne.No eikö ole hyvä että joku tekee senkin sinun puolestasi niin sinun ei tarvi?
- alv-liskot
Kukkomies kirjoitti:
No eikö ole hyvä että joku tekee senkin sinun puolestasi niin sinun ei tarvi?
ei, koska sulla on ihan eri syyt kuin mulla. Voisin pitää sinua jopa etuoikeutettuna itseeni nähden, eli et kelpaa edustamaan minua ja minun asemassani olevia ihmisiä. TULES-ongelmia. Ei tarkempia erittelyitä, mutta kerron kuitenkin sen verran että JOS haluaisin, saisin lääkärien lausuntojen perusteella vetää aivan täydellisesti lonkkaa.
Enpä kuitenkaan vedä. alv-liskot kirjoitti:
ei, koska sulla on ihan eri syyt kuin mulla. Voisin pitää sinua jopa etuoikeutettuna itseeni nähden, eli et kelpaa edustamaan minua ja minun asemassani olevia ihmisiä. TULES-ongelmia. Ei tarkempia erittelyitä, mutta kerron kuitenkin sen verran että JOS haluaisin, saisin lääkärien lausuntojen perusteella vetää aivan täydellisesti lonkkaa.
Enpä kuitenkaan vedä.Oliks tän ketjun aiheena kehua sua sun ahkeruudesta?
- alv-liskot
Kukkomies kirjoitti:
Oliks tän ketjun aiheena kehua sua sun ahkeruudesta?
ei, vaan vittuilla sun egoistisesta saamattomuudesta ja siitä että auot päätäsi joka nurkassa
alv-liskot kirjoitti:
ei, vaan vittuilla sun egoistisesta saamattomuudesta ja siitä että auot päätäsi joka nurkassa
No, siinähän vittuilet, kyllä palstalle mahtuu tekstiä.
- alv-liskot
Kukkomies kirjoitti:
No, siinähän vittuilet, kyllä palstalle mahtuu tekstiä.
häivy!
- alv-liskot
Kukkomies kirjoitti:
mistä vitusta sait päähäsi, että sinä voisit edustaa sitä vitutusta joka mulla on? Et sä ole mikään vitutuksen yksinomistaja. Kuule vitutus ja paska tuuri on täysin sosialisoitu ja kaikkien käytettävissä. On sulla saatana suuret luulot ittestäs, jos meinaat että on jotenkin hyvä kun joku (mun asioista täydellisen tietämätön ääliö)purkaa angstia mun puolesta.
Millähän lailla sä tuot esille ne yhteiskunnalliset ongelmat, joista minä kärsin? Tai joista kärsivät muut kuin sinä? Sitten kun sulle sanotaan ettet oo ainoa jota vituttaa, niin meinaat että vastapuoli brassailee sillä että sekin kärsii. Ehkä tuo ajatuksenkulku kertoo aika paljon siitä, millä asioilla sun mielestä voi brassailla.
Totta, miksi edes pyrkiä pois vittuuntuneen uhrin roolista jos se on sulle noin tärkeä. Mut älä sit valita :D alv-liskot kirjoitti:
mistä vitusta sait päähäsi, että sinä voisit edustaa sitä vitutusta joka mulla on? Et sä ole mikään vitutuksen yksinomistaja. Kuule vitutus ja paska tuuri on täysin sosialisoitu ja kaikkien käytettävissä. On sulla saatana suuret luulot ittestäs, jos meinaat että on jotenkin hyvä kun joku (mun asioista täydellisen tietämätön ääliö)purkaa angstia mun puolesta.
Millähän lailla sä tuot esille ne yhteiskunnalliset ongelmat, joista minä kärsin? Tai joista kärsivät muut kuin sinä? Sitten kun sulle sanotaan ettet oo ainoa jota vituttaa, niin meinaat että vastapuoli brassailee sillä että sekin kärsii. Ehkä tuo ajatuksenkulku kertoo aika paljon siitä, millä asioilla sun mielestä voi brassailla.
Totta, miksi edes pyrkiä pois vittuuntuneen uhrin roolista jos se on sulle noin tärkeä. Mut älä sit valita :DTottakai mä pystyn edustamaan sitä, olen taitava siinä mitä teen ja siksi sinun ei tarvitse.
- alv-liskot
Kukkomies kirjoitti:
Tottakai mä pystyn edustamaan sitä, olen taitava siinä mitä teen ja siksi sinun ei tarvitse.
miten sä voit edustaa mun vitutusta? Eikö sun ensin pitäisi edes tietää mikä mua vituttaa?
- alv-liskot
alv-liskot kirjoitti:
ensinnäkin mitä sitten. Toisekseen, kirjoitin vain tuohon yksittäiseen ehdotukseen liittyen yleisellä tasolla, enkä ole kiinnostunut arvioimaan puolueita.
Tiedän että idean on esittänyt perussuomalainen kansanedustaja, mutta ihan aiheessa pysymisen kannalta tarkastelin itse ideaa enkä perussuomalaisuutta.
Minua ei juuri nyt huvita ryhtyä vääntämään kanssasi puolueista. Niiden nimet muuten kirjoitetaan pienellä.siinä on taas yks omaan surkeuteensa ihastunu vittupää tumputtamassa. Ei oo iso ylläri, käy edes ilman rekkautumista siellä mun vieraskirjassa kyyläämässä. Joka kerta kun yhtäkkiä tulee miinusta joka vitun viestistä, niin aina sama tyyppi riekkumassa yhtäkkiä palstalla. Ihan vinkkinä vaan, kun et terävimmästä päästä muutenkaan ole - enkä sääli sua sen takia yhtään, etkä saa multa mitään helpommalla sen takia.
Kaikki on kyllä empatiaa mielellään ottamassa mutta vitut mitään antamassa. Menkää kuulkaa vittuun kaikki. alv-liskot kirjoitti:
miten sä voit edustaa mun vitutusta? Eikö sun ensin pitäisi edes tietää mikä mua vituttaa?
Ei se ole ihan välttämätöntä, koska lopputulos on sama, joku edustaa tätä asiaa tunnetasolla ja se olen minä. Tähän puolenhehtaarin metsään mahtuu tasan yksi Ihaa joten back off.
Ja tiedän (tässä kontekstissa) mikä sun ongelma on. Sä koet yksinkertaisesti kateutta siitä että minä ruikutan omaa kohtaloani koska se on juuri se mitä sinä haluaisit tehdä muttet kehtaa, ja siitä ärsyttävää tekee se että mun ongelmani on loppujen lopuksi varsin mitätön sinua kohdanneiden asioiden rinnalla.
Vähemmästäkin varmaan riepoo.- alv-liskot
Kukkomies kirjoitti:
Ei se ole ihan välttämätöntä, koska lopputulos on sama, joku edustaa tätä asiaa tunnetasolla ja se olen minä. Tähän puolenhehtaarin metsään mahtuu tasan yksi Ihaa joten back off.
Ja tiedän (tässä kontekstissa) mikä sun ongelma on. Sä koet yksinkertaisesti kateutta siitä että minä ruikutan omaa kohtaloani koska se on juuri se mitä sinä haluaisit tehdä muttet kehtaa, ja siitä ärsyttävää tekee se että mun ongelmani on loppujen lopuksi varsin mitätön sinua kohdanneiden asioiden rinnalla.
Vähemmästäkin varmaan riepoo.älä kerro mun puolesta, mitä mä haluan. Mä haluan enemmän resursseja nuorille (miksei vanhemmillekin) TULES- potilaille, eikä sun lätinöillä ole siinä asiassa mitään virkaa. Mä haluan myös senioreille parempaa huolenpitoa, ja olen asialle jotain tehnytkin, enkä vaan märsänny netissä.
Mä oon ihan tyytyväinen siihen, että pystyn tekemään muutakin kuin ruikuttamaan. Tänään on, sissu sentään, huono päivä mutta mä pystyn kanavoimaan mun vitutuksen sentään johonkin toimintaan.
Siinä olet ihan oikeassa, että olet erittäin ärsyttävä, mutta älä erehdy luulemaan että sun ärsyttävyytesi olisi jokin lahja koko ihmiskunnalle. alv-liskot kirjoitti:
älä kerro mun puolesta, mitä mä haluan. Mä haluan enemmän resursseja nuorille (miksei vanhemmillekin) TULES- potilaille, eikä sun lätinöillä ole siinä asiassa mitään virkaa. Mä haluan myös senioreille parempaa huolenpitoa, ja olen asialle jotain tehnytkin, enkä vaan märsänny netissä.
Mä oon ihan tyytyväinen siihen, että pystyn tekemään muutakin kuin ruikuttamaan. Tänään on, sissu sentään, huono päivä mutta mä pystyn kanavoimaan mun vitutuksen sentään johonkin toimintaan.
Siinä olet ihan oikeassa, että olet erittäin ärsyttävä, mutta älä erehdy luulemaan että sun ärsyttävyytesi olisi jokin lahja koko ihmiskunnalle.Minun elämäni ilmenee näin ja se oikeuttaa itsensä olemassaolollaan.
EI lahja vaan siunaus maailmalle.- alv-liskot
Kukkomies kirjoitti:
Minun elämäni ilmenee näin ja se oikeuttaa itsensä olemassaolollaan.
EI lahja vaan siunaus maailmalle.älä omi mun vitutusta
- aiai,
alv-liskot kirjoitti:
siinä on taas yks omaan surkeuteensa ihastunu vittupää tumputtamassa. Ei oo iso ylläri, käy edes ilman rekkautumista siellä mun vieraskirjassa kyyläämässä. Joka kerta kun yhtäkkiä tulee miinusta joka vitun viestistä, niin aina sama tyyppi riekkumassa yhtäkkiä palstalla. Ihan vinkkinä vaan, kun et terävimmästä päästä muutenkaan ole - enkä sääli sua sen takia yhtään, etkä saa multa mitään helpommalla sen takia.
Kaikki on kyllä empatiaa mielellään ottamassa mutta vitut mitään antamassa. Menkää kuulkaa vittuun kaikki.paha päivä? identiteettiongelmia?
Sori vain Anni Sinnemäen työttömyysministerin aikana tuosta päättivät ja ilmaistyöntekijöiden suosiminen yrityksissä on toiminut noin 10 vuotta, ellei pidempää.
Kehitysvammaiset ovat olleet ilmaisia avotyöntekijöitä vuosikymmeniä.- lukemalla oppii
Nyt on pian sitten kaikki muutkin ilmaistyövoimaa. Lueppa vaikka päivän lehdet.
lukemalla oppii kirjoitti:
Nyt on pian sitten kaikki muutkin ilmaistyövoimaa. Lueppa vaikka päivän lehdet.
Tiedetään. Tosin mikään ei pakoita peruspäivärahalla tekemään hyvää työn jälkeä.
Hyvä Persut! Töihin vaan kaikki, loppuu se kotona maleksiminen.
No tota. Olisitko itse noin niinku työnantajan ominaisuudessa valmis "työllistämään" jonkun (tai useampia) välivuottaan viettävän 17-vuotiaan räkänokan? Mitä sä sillä tekisit- jos nussiakaan et sais?
No tota. Olisitko itse noin niinku työnantajan ominaisuudessa valmis "työllistämään" jonkun (tai useampia) välivuottaan viettävän 17-vuotiaan räkänokan? Mitä sä sillä tekisit- jos nussiakaan et sais?
No en olisi valmis. En oo kyllä sellasella alallakaan, että voisin räkänokkia työllistää. Ihan hyvin kuitenkin johonkin tehtaaseen voisivat mennä töihin. Parempi sekin kuin, että metalli... tai hienommin sanottuna teknologiateollisuus seuraa paperiteollisuuden esimerkkiä. Sitä paitsi, niillä räkänokilla on metalliteollisuudessa muutamassa vuodessa mahdollisuus päästä jopa ilman koulutusta 15-20 euron tuntiansioihin, kuhan vaan tekevät hommia. Jos ne vaan makaa kotona, ni ei ne ikinä opi mitään tekemään. Siinä ne on sitte loppuikänsä esim. mun kersojen elättinä ja mäkin oon sillo niiden elättinä, että voi vittuperkele.
Relaxed-eyes ei ole minun määritelmäni mukaan sellainen henkilö, joka voitaisiin työelämään, tai opiskeluelämään päästää; henkilö jolla on useita lapsia useiden eri kumppaneiden kanssa, haittaa työnteolla jopa itse itseään.
dazu kirjoitti:
Relaxed-eyes ei ole minun määritelmäni mukaan sellainen henkilö, joka voitaisiin työelämään, tai opiskeluelämään päästää; henkilö jolla on useita lapsia useiden eri kumppaneiden kanssa, haittaa työnteolla jopa itse itseään.
Mä oon dazu ajatellu, että sulla on/oli varmaan huono isäsuhde ja sä etsit tältä palstalta sellasta isähahmoa josta voisit ottaa mallia. Puntaroit eri vaihtoehtojen(genion, kukkiksen, mun, rattiksen, plmd:n ym.) välillä, mutta ei oikein osaa päättää, että ketä lähtisit seuraamaan, koska se voi johtaa harhaan ja se aiheuttaa sussa epävarmuutta.
Noh, ei kuitenkaan kannata täältä sitä etsiä.relaxed_eyes kirjoitti:
No en olisi valmis. En oo kyllä sellasella alallakaan, että voisin räkänokkia työllistää. Ihan hyvin kuitenkin johonkin tehtaaseen voisivat mennä töihin. Parempi sekin kuin, että metalli... tai hienommin sanottuna teknologiateollisuus seuraa paperiteollisuuden esimerkkiä. Sitä paitsi, niillä räkänokilla on metalliteollisuudessa muutamassa vuodessa mahdollisuus päästä jopa ilman koulutusta 15-20 euron tuntiansioihin, kuhan vaan tekevät hommia. Jos ne vaan makaa kotona, ni ei ne ikinä opi mitään tekemään. Siinä ne on sitte loppuikänsä esim. mun kersojen elättinä ja mäkin oon sillo niiden elättinä, että voi vittuperkele.
Eli sä lähdet liikkeelle oletuksesta, että Suomessa on pula kouluttamattomattomasta työvoimasta - joka perustuu mihin? Tosin jos ilmaiseksi saa niin sille varmasti löytyy tarve, mutta ilmainen työvoima taasen sotkee markkinat aikas pahasti - miksi ihmeessä maksaa jos saa ilmaiseksi. Kuinka ajattelit sen ratkaista? Pitääkö näiden räkönokkien pelastaa Suomi Intialta - eikö voitaisi määrätä jokainen suomalainen talkoisiin yhteisen hyvän eteen - 3 kk ilmaista työ /vuosi ja maksetaan niillä räkänokille.
Tulisitko muuten ilmaseksi mulle hommiin - saat ehkä joskus tulevaisuudessa tosi hyvää liksaa? Oppisit vaikka ajattelemaan.ttuplai kirjoitti:
Eli sä lähdet liikkeelle oletuksesta, että Suomessa on pula kouluttamattomattomasta työvoimasta - joka perustuu mihin? Tosin jos ilmaiseksi saa niin sille varmasti löytyy tarve, mutta ilmainen työvoima taasen sotkee markkinat aikas pahasti - miksi ihmeessä maksaa jos saa ilmaiseksi. Kuinka ajattelit sen ratkaista? Pitääkö näiden räkönokkien pelastaa Suomi Intialta - eikö voitaisi määrätä jokainen suomalainen talkoisiin yhteisen hyvän eteen - 3 kk ilmaista työ /vuosi ja maksetaan niillä räkänokille.
Tulisitko muuten ilmaseksi mulle hommiin - saat ehkä joskus tulevaisuudessa tosi hyvää liksaa? Oppisit vaikka ajattelemaan.En mä enää tuu sulle tai muillekaan ilmaseksi töihin. Mä oon jo oman osani sillä saralla tehnyt. En tiedä kannattiko se, mut nyt ainakin tuntuu hyvältä. Lopussahan sen kannattavuuden vasta näkee ja sitä katselee sitten jotkut muut kuin minä.
Mutta, räkänokkien pitää pelastaa Suomi Intialta. Muiden ei tarvi, koska se ei ole ollut, eikä tule olemaan todellinen uhka esim. meidän ikäpolvelle.relaxed_eyes kirjoitti:
Mä oon dazu ajatellu, että sulla on/oli varmaan huono isäsuhde ja sä etsit tältä palstalta sellasta isähahmoa josta voisit ottaa mallia. Puntaroit eri vaihtoehtojen(genion, kukkiksen, mun, rattiksen, plmd:n ym.) välillä, mutta ei oikein osaa päättää, että ketä lähtisit seuraamaan, koska se voi johtaa harhaan ja se aiheuttaa sussa epävarmuutta.
Noh, ei kuitenkaan kannata täältä sitä etsiä.No, mä olen sitä mieltä tässä asiassa, että sulla ja PMD:lla paljon yhteistä, joten valinta on h*lvetin vaikea. PDM:n ihanneyhteiskunta rahoittaisi hänen huumeidenkäyttönsä, eikä tarvitsisi päivääkään tehdä töitä ja relaxed_eyes on niin laiska ja katkera siitä, että joutuu tekemään töitä, että haluaisi yhteiskunnan, joka kostaa hänen työntekoonsa liittyvän katkeruuden karvaimman kautta muille.
Meillä Suomessa eräänlainen kapitalistissosialistinen yhteiskunta, mikä tukee sellaisten työntekoa ja opiskelua, sekä työnteosta ja opiskelusta kiukuttelua, joita työ ja opiskelu ei kiinnosta ja kilpailun kriteerit on sitten asetettu tällaisten ihmisten kiellettyjenjen tunteiden mukaan.dazu kirjoitti:
No, mä olen sitä mieltä tässä asiassa, että sulla ja PMD:lla paljon yhteistä, joten valinta on h*lvetin vaikea. PDM:n ihanneyhteiskunta rahoittaisi hänen huumeidenkäyttönsä, eikä tarvitsisi päivääkään tehdä töitä ja relaxed_eyes on niin laiska ja katkera siitä, että joutuu tekemään töitä, että haluaisi yhteiskunnan, joka kostaa hänen työntekoonsa liittyvän katkeruuden karvaimman kautta muille.
Meillä Suomessa eräänlainen kapitalistissosialistinen yhteiskunta, mikä tukee sellaisten työntekoa ja opiskelua, sekä työnteosta ja opiskelusta kiukuttelua, joita työ ja opiskelu ei kiinnosta ja kilpailun kriteerit on sitten asetettu tällaisten ihmisten kiellettyjenjen tunteiden mukaan.Sä oot kyllä väärin analysoinu. En mä ole katkera työlle. Työnteko pelasti mut täydelliseltä hulluudelta. Mä myös uskon, että sillä on muille sama vaikutus.
relaxed_eyes kirjoitti:
En mä enää tuu sulle tai muillekaan ilmaseksi töihin. Mä oon jo oman osani sillä saralla tehnyt. En tiedä kannattiko se, mut nyt ainakin tuntuu hyvältä. Lopussahan sen kannattavuuden vasta näkee ja sitä katselee sitten jotkut muut kuin minä.
Mutta, räkänokkien pitää pelastaa Suomi Intialta. Muiden ei tarvi, koska se ei ole ollut, eikä tule olemaan todellinen uhka esim. meidän ikäpolvelle.No mun ikäpolvelle Intia on vaikuttanut - ja mun alalle. Toki maailma muuttuu, mutta ilmaisiin talkoisiin on vaikea velvoittaa jos en itsekään siihen ole valmis - eikä tosin ole pakotettukaan. No onhan ne kaikki kaleerilaivassakin samassa veneessä.
Räkänokat ei pelasta Intialta jos valta ei ole räkänokilla. Myöskään orjia ei voi velvoittaa pelastamaan maata ulkoiselta uhalta. Tasa-arvoisilta voi jo vaatia.relaxed_eyes kirjoitti:
Sä oot kyllä väärin analysoinu. En mä ole katkera työlle. Työnteko pelasti mut täydelliseltä hulluudelta. Mä myös uskon, että sillä on muille sama vaikutus.
No todista ja luovu palkkioistasi mutta pidä työsi.
Kukkomies kirjoitti:
No todista ja luovu palkkioistasi mutta pidä työsi.
Sulleko se pitäis ilman vastinetta antaa?
Mee kuule töihin siitä.ttuplai kirjoitti:
No mun ikäpolvelle Intia on vaikuttanut - ja mun alalle. Toki maailma muuttuu, mutta ilmaisiin talkoisiin on vaikea velvoittaa jos en itsekään siihen ole valmis - eikä tosin ole pakotettukaan. No onhan ne kaikki kaleerilaivassakin samassa veneessä.
Räkänokat ei pelasta Intialta jos valta ei ole räkänokilla. Myöskään orjia ei voi velvoittaa pelastamaan maata ulkoiselta uhalta. Tasa-arvoisilta voi jo vaatia.Ts. Mä voin velvoittaa talkoisiin. Sä et.
relaxed_eyes kirjoitti:
Sulleko se pitäis ilman vastinetta antaa?
Mee kuule töihin siitä.En ilman vastinetta.
relaxed_eyes kirjoitti:
Ts. Mä voin velvoittaa talkoisiin. Sä et.
Mä en osallistuu, tuu vaikka hakkaan kepillä jos et muuten usko.
Kukkomies kirjoitti:
En ilman vastinetta.
Olisko se sitten niin, että kun mä oon tehnyt töitä 24 vuotta päästäkseni alallani tähän asemaan tai tilaan missä olen, niin sä voisit sitten ottaa nollakokemuksella mun palkkiot ja työt?
Niin se ei kuitenkaan mene. Sä todistat mun teorian oikeaksi menemällä töihin. Oot puolessa vuodessa tervejärkinen mies kun meet vaan johonkin töihin. Ei kuitenkaan mun töihin, minä tartten valmiiksi tervejärkisiä miehiä ja tietty muitakin ominaisuuksia, mutta ensimmäinen edellytys on tuo tervejärkisyys.relaxed_eyes kirjoitti:
Olisko se sitten niin, että kun mä oon tehnyt töitä 24 vuotta päästäkseni alallani tähän asemaan tai tilaan missä olen, niin sä voisit sitten ottaa nollakokemuksella mun palkkiot ja työt?
Niin se ei kuitenkaan mene. Sä todistat mun teorian oikeaksi menemällä töihin. Oot puolessa vuodessa tervejärkinen mies kun meet vaan johonkin töihin. Ei kuitenkaan mun töihin, minä tartten valmiiksi tervejärkisiä miehiä ja tietty muitakin ominaisuuksia, mutta ensimmäinen edellytys on tuo tervejärkisyys.Jaaa. Ennemminkin niin että työtä vastaan olis syytä saada modernin elämän perusasiat.
Ellei saa niin pidä tunkkis. Tuet ei ole liian suuret jos sillä saa katon päälleen ja leipää, vaan palkat on liian pienet jos niillä ei saa mitään muuta.
Sitäpaitsi sun työkokemukses on antanut sulle jo paljon, nuoret perheet ja ne joilla ei oo mitään tarvii asioita huomattavasti kipeämmin kuin sun röyhkeä omahyväinen hyvinvointi-fantasiasi.Kukkomies kirjoitti:
Jaaa. Ennemminkin niin että työtä vastaan olis syytä saada modernin elämän perusasiat.
Ellei saa niin pidä tunkkis. Tuet ei ole liian suuret jos sillä saa katon päälleen ja leipää, vaan palkat on liian pienet jos niillä ei saa mitään muuta.
Sitäpaitsi sun työkokemukses on antanut sulle jo paljon, nuoret perheet ja ne joilla ei oo mitään tarvii asioita huomattavasti kipeämmin kuin sun röyhkeä omahyväinen hyvinvointi-fantasiasi.Työtä vastaan saa modernin elämän perusasiat, mutta se ei tapahdu heti. Se ei tapahdu sulle heti, mutta ei se ole tapahtunut kenellekään muullekaan heti. Ymmäksä sen, että työ ja hyvinvointi kuuluu yhteen? Ei oo toista ilman toista.
Mitä mun työkokemukseen ja nuoriin tulee, niin alalle on tullut nuoria yrittäjiä. Minä en ole heitä opettanut, enkä edes tunne heitä juurikaan. Muutamassa katselmuksessa on oltu yhtäaikaa. Ei ne asiakkaissa ole kuitenkaan luottamusta herättäneet. Minä kyllä tiedän miksi. Niiltä puuttuu asenne ja intohimo tähän työhön. Eli ne on alalla vain rahan vuoksi.. Ovat saattaneet joskus kuulla jotakin summia jostakin ja ajatelleet, että 'vittu on hyvää hommaa'. Mä alan tehdä tuota työtä. Mutta, jos asenne ei muutu, niin ei ne tuu ikinä tällä alalla pärjäämään, eikä millään muullakaan alalla. Ensin tulee asenne ja yritys, sitten tulee intohimo ja sitten vasta tulee raha.
Minä kuitenkin koitan tehdä jollain lailla nuoremmille tilaa. En ole esim. neljään vuoteen mainostanut missään. Ja lopettaisin kokonaan, mutta kun en vielä saa intohimolleni mitään. Kai sekin päivä joskus koittaa.relaxed_eyes kirjoitti:
Työtä vastaan saa modernin elämän perusasiat, mutta se ei tapahdu heti. Se ei tapahdu sulle heti, mutta ei se ole tapahtunut kenellekään muullekaan heti. Ymmäksä sen, että työ ja hyvinvointi kuuluu yhteen? Ei oo toista ilman toista.
Mitä mun työkokemukseen ja nuoriin tulee, niin alalle on tullut nuoria yrittäjiä. Minä en ole heitä opettanut, enkä edes tunne heitä juurikaan. Muutamassa katselmuksessa on oltu yhtäaikaa. Ei ne asiakkaissa ole kuitenkaan luottamusta herättäneet. Minä kyllä tiedän miksi. Niiltä puuttuu asenne ja intohimo tähän työhön. Eli ne on alalla vain rahan vuoksi.. Ovat saattaneet joskus kuulla jotakin summia jostakin ja ajatelleet, että 'vittu on hyvää hommaa'. Mä alan tehdä tuota työtä. Mutta, jos asenne ei muutu, niin ei ne tuu ikinä tällä alalla pärjäämään, eikä millään muullakaan alalla. Ensin tulee asenne ja yritys, sitten tulee intohimo ja sitten vasta tulee raha.
Minä kuitenkin koitan tehdä jollain lailla nuoremmille tilaa. En ole esim. neljään vuoteen mainostanut missään. Ja lopettaisin kokonaan, mutta kun en vielä saa intohimolleni mitään. Kai sekin päivä joskus koittaa."Ensin tulee asenne ja yritys, sitten tulee intohimo ja sitten vasta tulee raha."
EI, vaan ensin tulee pakkotyö, sitten tulee likainen yksiö ja punaiset hintalaput ja jonotus EU-ylijäämävilja-ruoka-avustuksista 8 tunnin työn päätteeksi.Kukkomies kirjoitti:
"Ensin tulee asenne ja yritys, sitten tulee intohimo ja sitten vasta tulee raha."
EI, vaan ensin tulee pakkotyö, sitten tulee likainen yksiö ja punaiset hintalaput ja jonotus EU-ylijäämävilja-ruoka-avustuksista 8 tunnin työn päätteeksi.Minä kun oon aina ollu tällänen enemmän innokas kuin älykäs, niin olen kyllä sitä mieltä, kun on vaan innostunu ja kiinnostunu, nii aina pärjää. Ei tartte edes tiätää mitää. Eikä tartte EU-jonoihin mennä. Jos jotain tietäis, ni kai sitä sitte olis siälä jono jatkona.
relaxed_eyes kirjoitti:
Minä kun oon aina ollu tällänen enemmän innokas kuin älykäs, niin olen kyllä sitä mieltä, kun on vaan innostunu ja kiinnostunu, nii aina pärjää. Ei tartte edes tiätää mitää. Eikä tartte EU-jonoihin mennä. Jos jotain tietäis, ni kai sitä sitte olis siälä jono jatkona.
No, jos sä ajattelit pakolla piiskata ihmisistä innostuneita ja kiinnostuneita niin onnea matkaan vaan.
Jos mä haluaisin että ihmiset muuttuis innostuneiksi ja kiinnostuneiksi niin mä tarjoaisin heille vapautta ja mahdollisuuksia.
Mutta se taas olen minä ja mä olen ihan idiootti,Kukkomies kirjoitti:
No, jos sä ajattelit pakolla piiskata ihmisistä innostuneita ja kiinnostuneita niin onnea matkaan vaan.
Jos mä haluaisin että ihmiset muuttuis innostuneiksi ja kiinnostuneiksi niin mä tarjoaisin heille vapautta ja mahdollisuuksia.
Mutta se taas olen minä ja mä olen ihan idiootti,No ihmisethän on vapaita ja toteuttaa itseään. Ne on vaan perse auki. Ne tekee semmosia asioita joista kukaan muu ei oo kiinnostunu.
Pakkotöihin vaan. Harrastaa voi vapaa-ajalla sitten. Se on sitä vapautta.
Arbeit macht freirelaxed_eyes kirjoitti:
Työtä vastaan saa modernin elämän perusasiat, mutta se ei tapahdu heti. Se ei tapahdu sulle heti, mutta ei se ole tapahtunut kenellekään muullekaan heti. Ymmäksä sen, että työ ja hyvinvointi kuuluu yhteen? Ei oo toista ilman toista.
Minä kuitenkin koitan tehdä jollain lailla nuoremmille tilaa. En ole esim. neljään vuoteen mainostanut missään. Ja lopettaisin kokonaan, mutta kun en vielä saa intohimolleni mitään. Kai sekin päivä joskus koittaa."Niiltä puuttuu asenne ja intohimo tähän työhön. Eli ne on alalla vain rahan vuoksi.. Ovat saattaneet joskus kuulla jotakin summia jostakin ja ajatelleet, että ' on hyvää hommaa'. Mä alan tehdä tuota työtä. Mutta, jos asenne ei muutu, niin ei ne tuu ikinä tällä alalla pärjäämään, eikä millään muullakaan alalla. Ensin tulee asenne ja yritys, sitten tulee intohimo ja sitten vasta tulee raha."
Noniin, nythän me puhutaan samaa kieltä. Juur tätä mä koitan sanoa, että nyt ollaan muuttamassa yhteiskuntaa ja koulutusjärjestelmää niitä suosiviksi, joilla ei ole halua, eikä intohimoa tehdä töitä, sitten niistä tulee näitä persuja, jotka loppupeleissä vaan kitisee sitä, kun joutuvat tekemään työtä, mikä ei kiinnosta. Jutut on suoraan, kuin ylä-asteen tupakkapaikalta, opettajien vika, kun joudutaan käymään koulussa ja kostoksi ollaan tyyliin listimässä ulkomaalaisia.
Itse olen tässä pystyttänyt SS-ryhmää, jonka tavoitteena on tutkia, miten perussuomalaisiin kuuluvia voitaisiin hyödyntää voimalaitosten polttoaineena, sillä perussuomalaisten politiikka ei älyllisesti vastaa arjalaista tasoa ja siksi ks. ryhmä pitäisi hävittää jollain kansaa hyödyttävällä tavalla.
Muita SS-ryhmän tavoitteita on teloittaa rikollisjärjestöihin kuuluviksi epäillyt ja näiden perheenjäsenet, nappikauppaan syyllistyneet psykiatrit(mahdollista on myös teloittaa satunnaisesti 2/3 psykiatreista, koska lääkkeidenmääräämisen ylitys on 200%), sekä kaikki muut epäterveeseen kapitalismiin, sekä kommunismiin syyllistyneet tahot.
Tämän jälkeen maata aletaan hiljalleen muuttaa konemaiseksi organisaatioksi, jossa tavoitteena 100% työllisyys ja 0% sosiaaliset ongelmat.
Tarkoituksena on rakentaa yhteiskunta, jossa ihmiset tekevät töitä kansan elintason parantamiseksi, eivät omaksi edukseen.
Kokoomus ajaa politiikkaa, jossa työikää pidennetään ja samalla koluja lakkautetaan! Mitä h*lvettiä se sellainen on? Vanhat v*tun möhömahat tekee samaa duunia sydänlääkkeiden voimalla 80-vuotiaiksi ja samalla nuoria ajetaan kadulle myymään huumeita, koska jatkuvan kasvun politiikka ei jaa rahoja nuorten kouluttamiseen! Tampereelta on kolme lukiota lakkautettu! Jokainen, joka tätä politiikkaa on ajanut, teloitetaan! Myös kaikki yli 60-vuotiaat johtajat teloitetaan, koska näiden voidaan epäillä vaikuttaneen tällaiseen kehitykseen. Mitään v*tun siipeilijöitä, jotka ajavat oman edun takia maata alas ei jätetä henkiin, vaan lähdetään rakentamaan koulutettua kansaa, joka nimenomaan tuottaa erittäin koulutettuja työntekijöitä. Tarkoitus on tuottaa koulutettuja ihmisiä, sosiaalipalveluja, sosiaalitukia, kulttuuria ja varakkuutta.
Mitään ylipainoisia sammokonnäköisiä kavereita, jotka kalastelevat ääniä henkisesti ylä-asteen tupakkapaikalle jääneiltä vajakeilta ei politiikkaan päästetä.
Tässä alkajaisiksi. Suojelupoliisille tiedoksi, että kyse on nyt fantasiasta, ei käytännössä toteuttavasta hankkeesta.
Hyvä poliittinen linja voisi olla sellainen, missä tarkoituksena olisi rakentaa yleiseen hyvinvointiin ja omaneduntavoittelun estämiseen tähtäävää järjestelmää.- Öh, voisinko
mä tulla siihen ryhmään Standartenführeriksi?
Öh, voisinko kirjoitti:
mä tulla siihen ryhmään Standartenführeriksi?
Pääset übergruppenführeriksi näin alkuun.
- antiHakkarainen
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011102614646631_uu.shtml
Hieno idea. Irtisanomiset viuhuu ja samaan aikaa nuoria tilalle tekemään ILMAISEKSI töiä. Kaksi nuorta 2 viikon syklissä korvaamaan ilmaiseksi se ketä potkittiin pois töistä. Halvaksi tulee yrityksille. Työttömyys toki kasvaa, mutta voidaan vanhemmatkin ihmiset pakottaa töihin tuilla ja pian meillä ei ole lainkaan työttömyyttä.
Ei sanat riitä kuvaamaan kuinka älyvapaa idea tuo on. - vastarintaliike
Ihan mielisairas idea tuo esitys nuorten pakkotyöllistämiseksi.
Mitenniin?
Maailmanhistoria on ollut ryhmien vallankäyttöä toisiinsa ja toisistaan hyötymistä lähes järjestelmällisesti epäsymmetrisesti.
Ilmisten "tasa-arvo" tai jonkinlaiset "ihmisoikeudet" ovat täysin keinotekoinen henkinen asenneilmasto jolla ei ole todellista ilmentymää maailmassa.
Kyseessä ei ole mielisairas esitys, vaan mahdollinen toimintapa johon me suhtaudumme oman yksilövapaus-logiikkamme mukaisesti - mutta onko tuolla yksilövapauslogiikalla sitten jotain todellista pohjaa?
Jos meillä olisi oikeuksia jokin huolehtisi siitä että ne toteutuvat. Koska mitään tälläistä mekanismia ei ole oikeasti olemassa, on kaikki loppujen lopuksi mielilvaltaisen anarkian tilassa pohjimmiltaan - ja tämän päällä on vain kaapu jota kutsumme järjestykseksi.Kukkomies kirjoitti:
Mitenniin?
Maailmanhistoria on ollut ryhmien vallankäyttöä toisiinsa ja toisistaan hyötymistä lähes järjestelmällisesti epäsymmetrisesti.
Ilmisten "tasa-arvo" tai jonkinlaiset "ihmisoikeudet" ovat täysin keinotekoinen henkinen asenneilmasto jolla ei ole todellista ilmentymää maailmassa.
Kyseessä ei ole mielisairas esitys, vaan mahdollinen toimintapa johon me suhtaudumme oman yksilövapaus-logiikkamme mukaisesti - mutta onko tuolla yksilövapauslogiikalla sitten jotain todellista pohjaa?
Jos meillä olisi oikeuksia jokin huolehtisi siitä että ne toteutuvat. Koska mitään tälläistä mekanismia ei ole oikeasti olemassa, on kaikki loppujen lopuksi mielilvaltaisen anarkian tilassa pohjimmiltaan - ja tämän päällä on vain kaapu jota kutsumme järjestykseksi.No, jos Suomessa valtaapitävät tahot toimivat yritysten piikkiin nuoria vastaan, pitää tällöin tehdä massiivinen puhdistus useilla eri tasoilla; ensinnäkään politiikkaan ei tällaisia ali-ihmisiä voi päästää, vaan heidät laitetaan työleireille, tai tuhoamisleireille, toisekseen yrityselämään päässeet henkilöt, jotka heikentävät kansantaloutta, estämällä nuorten koulutusta ohjataan leireille, kolmanneksi työelämässä ja opiskeluelämässä olevat henkilöt, jotka ovat edesauttaneet tällaista kehitystä, ohjataan leireille.
Näin saataisiin aikaan jatkuvasti kehittyvä ja ongelmaton yhteiskunta. Keskeinen ongelma yhteiskunnassamme on biologinen; kilpailu koulutuksessa ja työelämässä edesauttaa mielisairaan materiaalin pääsemistä ratkaiseviin asemiin. Tällaiselle kehitykselle pitäisi kehittää jokin rajoittava elin, mikä puhdistaa työpaikat ja opiskelupaikat. Kilpailu kysyy vääriä asioita, koska kilpailun määreiden asettajat ovat vääränlaisia ihmisiä. Nyt elämme järjestelmässä, jossa hullut hallitsevat ja pyrkivät monistamaan yhteiskunnan täyteen itsensäkaltaisia ihmisiä, avaamalla itsensäkaltaisille ihmisille suurimman kysynnän, asettemalla määreet omien patologioidensa mukaan.
- 60-luvulla:.!1%#++
.
1960-luvulla laitettiin ilman työtä olevat tekemään moottoriteitä
Har!
. - työhön vaan
Helvatan hieno juttu. Olen aina ollut sitä mieltä että nuorilta ja muilta työttömyyspäivärahat pitäisivät olla vastikkeellista tuloa.
Osa nuorista luulee että kaikki lankeaa heille kuin manulle illallinen. Sossu maksaa vuokrat ja sähköt.
Osa työttömistä on sellasia ettei niillä oli ikuna ollu muuta kuin työllistämisvaroin olevaa työtä. Ovat muuttuneet passiivisiksi. jotkut niistä ovat vielä selkeesti työtä vieroksuvia. Huutavat ja meuhkaavat pirusti jos työllistäminen uhkaa orja työstä..
Näin ainakin nuoriso oppisi tekemään töitä.
On taas kokonaan toinen juttu mikä vakavarainen yrittäjä ottaa yritykseensä ammatti taidotonta ilmasta työväkeä. Ei sellainen yritys kauaa menesty.Miksei näitä työttömiä nuoria sitten voisi kouluttaa esim. lääkäreiksi, kun lääkäreistä on pulaa? Minusta koko yhteiskunta voisi panostaa kertaheitolla tällaisen sosiaalisen ongelman poistamiseksi. Jos joidenkin ihmisten työntekoon liittyy niin voimakas narsismi, että sen takia joudutaan nuoret jättämään orjatyöhön, niin eikö olisi parasta heittää nämä työstään narsistiset jonnekin työleirille opettelemaan sellaista työntekoa, mistä ei ole ulkopuolisille haittaa? Siis sellaista työntekoa, minkä kunnioittamiseksi ei pitäisi tehdä työttömiä ikään kuin vastakohdaksi ja huonouden ja pahuuden symboliksi.
*mitä olisi aurinko ilman niitä, joille se paistaa*
- Ihanko totta? EI-.-
"Oppivat olemaan kilttejä orjia. Jos eivät tee tätä pakkotyötä, niin tuetkin lopetetaan. Nälkä karsii sitten heikoimmat ja työttömyys voi vähentyä. Ainakin saadaan halpaa työvoimaa ja hyvin pian voimme kilpailla kehitysmaiden lapsityöpajojen kanssa hinnoissa."
Ei kun ihan oikeasti? Tälläistäkö te ajattelette? Saadaan suomi kehitysmaiden tasolle? Nuoret pakkotyöhön/orjiksi?
O_O Mitenkä se motivoi olemaan työelämässä kun siitä ei saa korvausta? Jos sais työttömyystukea ja kaks viikkoa pitäs olla töissä niin ei siinä mitää.
Mutta miten ihminen elää jos ei oo töitä?
Ja älkää vittTtu sanoko että "Mene vaan kysymään niin saat töitä"
Olen menny kysymään ja soittanu tienoon jokasen paikan läpi,
lähi siwaankaan ei pääse.
Eli mitä?
Erotetaan työntekijät ja otetaan orjatyötä tilalle?
Mitä se saa aikaan?
Ei ainakaa nuorten hyvinvointia.
Vai millä tavalla on hyväksi olla töissä ilman palkkaa.
Menisitkö SINÄ?? Luovuttaisitko nykyisen palkkasi ilmaistöihin?
http://www.adressit.com/kaikille_samat_lahtokohdat
Jos mamujen tuet laitetaan samalle tasolle suomalaisten kanssa,niin saataisiin jopa 800e kuussa.
Olis paljo enemmä rahaa ostaa kaikkee ja saatas myyntiin taas kasvua.
Mutta ei,jos se on hyvä että saadaan työttömät töihin ilmatteeks niin se on ihan kiva.
Teet töitä kaks viikkoa etkä hyödy siitä yhtään mitään.
Ainut ketä hyötyy on kokoomus mulkut jotka ajattelee vaan omaa parastaan.
Olen persu kannattaja,ja tää että työttömät menis töihin ilman palkkaa on kyllä sairain vitsi mitä oon vähään aikaan kuullu.
Kiinan Adidas tehtaan 9vuotiaatki tienaa enemmän,onko se hienoa? Onko se oikea suunta?
No ei kyllä ole.
Ja jos ei oo mitään muuta konkreettista etua kuin:
EHKÄ saa kontakteja ja pääsee kunnon töihin.
Niin aika hataralla pohjalla on tollanen.
Ainoa motivaatio mikä kasvaa on se että aletaan mieluummi rikkomaan lakia ku sortumaan poliitikkojen mielenvikaisiin vaateisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt631227- 1071193
Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146896Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64873- 71800
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel109702Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto103672- 56666
- 78591
- 43586