Eilen juttelin taas miehen kanssa joka sanoi olevansa akateeminen. Paljastuikin amk-taustaiseksi.
Nythän on niin että amiskat, niin opiskelijat kun valmistuneet, ruksaa kohdan ammattikorkeakoulu. Näin ei tarvitse miettiä tällaista jatkossa. Rehellisyys maan perii.
Jatkuva riita koulutuksesta
25
338
Vastaukset
- ...
Eikö amiksen keittiöpuolelta tule tarpeeksi läksyjä, kun on aikaa täällä provoilla?
Vai oletko jo työelämässä? Hopihopi, töihin siitä! Joku kiireinen insinööri tulee kohta ostamaan aamupalaa ja pöydätkin pitäisi olla jo pyyhittynä! - Keittiön Liisa
Ääääh...Akateemisuus alkaa olla pois muodista. Mieluummin ottaisin käsistään kätevän ihan tavallisen duunarin, ihan normiälyllä varustetun.
- gwgsd
Eikö akateeminen voi olla käsistään kätevä?
- Biux
gwgsd kirjoitti:
Eihän Keittiön Liisa käynyt keskustelua siitä, voiko akateeminen olla käsistään kätevä...
Lue ihan ajan kanssa hänen viestinsä uudestaan, niin uskon että ymmärrät sisällön.
Akateemisen käsikätevyys on aivan toinen aihe. Jos siitä haluat keskustella, niin aloita toki uusi ketju. - geqtgf
Biux kirjoitti:
Eihän Keittiön Liisa käynyt keskustelua siitä, voiko akateeminen olla käsistään kätevä...
Lue ihan ajan kanssa hänen viestinsä uudestaan, niin uskon että ymmärrät sisällön.
Akateemisen käsikätevyys on aivan toinen aihe. Jos siitä haluat keskustella, niin aloita toki uusi ketju.Niin, siitä saa kuvan, että kirjoittaja jakaa ihmiset kategorioihin. Ei koulutustaso oikeasti määrittele millainen ihminen on.
- rfghjthj
gwgsd kirjoitti:
No ei ne ole siltä yläpäästäänkään käteviä vaikka moista ehkä kuvittelevatkin. Ylimielisiä snobeja jotka eivät loista älykkyydellään sen enempää kuin muutkaan, puhumattakaan oikeista taidoista.
- lisuri
Voi sua pieni... Kyllä on elämä kovaa. Ihmiset valehtelevat sulle graavisti ja toistuvasti. Pitäiskö sun itse tehdä asialle jotain? Pyytää vaikka opintosuoritteet tai gradu nähtäväksi ensimmäisille treffeille? Pitkittyneiden yliopisto-opintojen varalle sun kannattaa myös vaatia jonkilainen opintosuunnitelma, jotta tiedät milloin voit jutella moisen maallisen moukan kanssa uudestaan...
Kiitos kuitenkin viestistäsi; koin suurta hilpeyttä. - luottamus____
Siis tuohan antaa heti sellaisen kuvan että ei siihen voi luottaa. Eihän sitä tiedä mitä muuta hän valehtelee.
Ihmettelen tosin mitä ihmeen väliä sillä on onko akateeminen vai ei. Akateemisuus kun ei nykyaikana mitenkään takaa työllisyyttä eikä monissa humanistin ammateissa saa edes kunnon palkkaakaan, siihen nähden että on kuluttanut yliopiston penkkejä keskimäärin seitsemän vuotta. - voi hohhoijaa
Itse en tajua mitä h**vetin väliä sillä "akateemisuudella" tai ylipäätään koulutustaustalla on, ihan oikeasti? Kunhan toinen nyt ei ole joku rikollinen tai elämäntapa-työtön niin itseäni ei ainakaan kiinnosta mitä mies tekee elääkseen. Pääasia että toinen on onnellinen valitsemassaan ammatissa. Ihan naurettaviin mittasuhteisiin paisunut tuokin asia täällä netissä.
Olenkin onneksi aika nuori (22-vuotias) ja tuntuu että tuo koulutuslässytys on lähinnä 30-vuotiaiden hommia, enkä kyllä ymmärrä miksi. Ja olen naispuoleinen.."Itse en tajua mitä h**vetin väliä sillä "akateemisuudella" tai ylipäätään koulutustaustalla on, ihan oikeasti?"
Niin no, et varmaan tajua paljon muutakaan. Kaikki eivät vain halua olla, vaan täytyy löytyä jotakin sivistystä. Itse pidän sitä sivistyksen merkkinä, jos voi alalta kuin alalta lukaista jonkun tutkimuksen, ja tehdä siitä johtopäätöksiä tai yhteenvetoja. No, matematiikka saattaa joskus tuottaa ongelmia, jos tulee jotakin topologiaa, mittateoriaa, tai funktionaalianalyysiä, mutta muilla aloilla ei ole mitään tekosyitä sille, etteikö asioita voisi muka ymmärtää.- näin on
Oot vielä nuori ja todennäköisesti kolmenkympin korvilla jo onnellisessa suhteessa. Vanhemmilla naisilla on vaatimukset jo ihan toisessa sfäärissä jos ovat vielä sinkkuja
- voi hohhoijaa
m36-intj kirjoitti:
"Itse en tajua mitä h**vetin väliä sillä "akateemisuudella" tai ylipäätään koulutustaustalla on, ihan oikeasti?"
Niin no, et varmaan tajua paljon muutakaan. Kaikki eivät vain halua olla, vaan täytyy löytyä jotakin sivistystä. Itse pidän sitä sivistyksen merkkinä, jos voi alalta kuin alalta lukaista jonkun tutkimuksen, ja tehdä siitä johtopäätöksiä tai yhteenvetoja. No, matematiikka saattaa joskus tuottaa ongelmia, jos tulee jotakin topologiaa, mittateoriaa, tai funktionaalianalyysiä, mutta muilla aloilla ei ole mitään tekosyitä sille, etteikö asioita voisi muka ymmärtää."Niin no, et varmaan tajua paljon muutakaan. Kaikki eivät vain halua olla, vaan täytyy löytyä jotakin sivistystä."
Ai ihminen ei voi olla sivistynyt, jos hän ei ole opiskellut 20 vuotta ja kuvittele, että on nyt jotenkin parempi ihminen kuin kaikki muut, koska on maisterin paperit taskussa? Hyvä, sitten myönnän mielelläni etten ole "sivistynyt" koska tapanani ei tosiaan ole arvioida ihmisiä koulutodistuksien perusteella.
Onneksi oman ikäluokkani ihmiset eivät ole (ainakaan vielä) tuollaisia pystyynkuolleita, umpitylsiä ja kuivia lässyttäjiä jotka nostavat itsensä jalustalle vain sen takia, että ovat tarpeeksi typeriä myöntämään kuinka ovat tuhlanneet monta turhaa vuotta koulun penkillä vain sen takia että sitten pääsee kehuskelemaan kuinka sivistyneitä ollaan. Minä ainakin treffaillessani tutustun vastapuoleen ihmisenä ja arvostan enemmän työstään pitävää tyyppiä kuin koulutustasollaan pröystäilevään tylsimykseen.
En kyllä yhtään ihmettele miksi olet sinkku vielä tuon ikäisenäkin jos sopiva kumppani on yhtä kuin kasa papereita.. - non comprendo......
m36-intj kirjoitti:
"Itse en tajua mitä h**vetin väliä sillä "akateemisuudella" tai ylipäätään koulutustaustalla on, ihan oikeasti?"
Niin no, et varmaan tajua paljon muutakaan. Kaikki eivät vain halua olla, vaan täytyy löytyä jotakin sivistystä. Itse pidän sitä sivistyksen merkkinä, jos voi alalta kuin alalta lukaista jonkun tutkimuksen, ja tehdä siitä johtopäätöksiä tai yhteenvetoja. No, matematiikka saattaa joskus tuottaa ongelmia, jos tulee jotakin topologiaa, mittateoriaa, tai funktionaalianalyysiä, mutta muilla aloilla ei ole mitään tekosyitä sille, etteikö asioita voisi muka ymmärtää.oon kyllä sitä mieltä et vaik oisi jonkun alan maisteri niin toisista alasta se maisteri ei tajua yhtään mitään, vaan on ihan samalla viivalla muittenkin maallikkojan kanssa siitä alasta. Joten nuo juttus on puuta heinää. DI kun ei YMMÄRRÄ filosofiaa tai syvemmän tason henkeviä juttuja ei millään.....et se siitä teoriastas.
- Ei olekkaan
Muuta kuin joillekkin henkisesti jälkeen jääneille tai tynnörissä kasvaneille.
- Itse en
m36-intj kirjoitti:
Niin no, et varmaan tajua paljon muutakaan. Kaikki eivät vain halua olla, vaan täytyy löytyä jotakin sivistystä. Itse pidän sitä sivistyksen merkkinä, jos voi alalta kuin alalta lukaista jonkun tutkimuksen, ja tehdä siitä johtopäätöksiä tai yhteenvetoja. No, matematiikka saattaa joskus tuottaa ongelmia, jos tulee jotakin topologiaa, mittateoriaa, tai funktionaalianalyysiä, mutta muilla aloilla ei ole mitään tekosyitä sille, etteikö asioita voisi muka ymmärtää.voinut kuin nauraa sukulaisen tohtorinväitöskirjalle,että piti niinku lähes 10 vuotta häärätä asian kimpussa joka jo ihan tavalliselle tumpelollekin oli päivän selvää ilman tutkimuksia.
non comprendo...... kirjoitti:
oon kyllä sitä mieltä et vaik oisi jonkun alan maisteri niin toisista alasta se maisteri ei tajua yhtään mitään, vaan on ihan samalla viivalla muittenkin maallikkojan kanssa siitä alasta. Joten nuo juttus on puuta heinää. DI kun ei YMMÄRRÄ filosofiaa tai syvemmän tason henkeviä juttuja ei millään.....et se siitä teoriastas.
Tuo ei nyt mitenkään pidä paikkaansa. Osaan asioita kuin asioita paremmin kuin eri aloilla olevat, koska olen lukaissut paljon eri alojen tutkimuksia läpi mitä netistä löytyy. Käytännössä jos olet töissä, sinulla ei ole aikaa lukea näitä asioita läpi, mitä minä teen päivittäin. Alojani ovat esim. fysiikka, tietotekniikka, kauppatiede, lääketiede, geologia ja muita. Teen myös vapaaehtoista käytännönläheistä työtä eri aloilla, joten olen myös tutustunut käytännössä eri aloihin.
"DI kun ei YMMÄRRÄ filosofiaa tai syvemmän tason henkeviä juttuja ei millään.....et se siitä teoriastas. "
?? Kuulostaa ihan tyhmän puheelta.Itse en kirjoitti:
voinut kuin nauraa sukulaisen tohtorinväitöskirjalle,että piti niinku lähes 10 vuotta häärätä asian kimpussa joka jo ihan tavalliselle tumpelollekin oli päivän selvää ilman tutkimuksia.
"voinut kuin nauraa sukulaisen tohtorinväitöskirjalle,että piti niinku lähes 10 vuotta häärätä asian kimpussa joka jo ihan tavalliselle tumpelollekin oli päivän selvää ilman tutkimuksia."
Niin, entä sitten? En ole väittänyt että tohtoritason tyypeissä olisi mitään hyvää. Inhoan fakkiintuneita tolloja, oma tavoitteeni on suorittaa mahdollisimman monta maisterin tutkintoa kovissa tieteissä, ja siinä sivussa tehdä hyviä keksintöjä.- hohhoijaa teitä
m36-intj kirjoitti:
Niin no, et varmaan tajua paljon muutakaan. Kaikki eivät vain halua olla, vaan täytyy löytyä jotakin sivistystä. Itse pidän sitä sivistyksen merkkinä, jos voi alalta kuin alalta lukaista jonkun tutkimuksen, ja tehdä siitä johtopäätöksiä tai yhteenvetoja. No, matematiikka saattaa joskus tuottaa ongelmia, jos tulee jotakin topologiaa, mittateoriaa, tai funktionaalianalyysiä, mutta muilla aloilla ei ole mitään tekosyitä sille, etteikö asioita voisi muka ymmärtää.Sinulla ei ole ainakaan ylimielisyydestä puutetta...
- No kyllä
m36-intj kirjoitti:
"voinut kuin nauraa sukulaisen tohtorinväitöskirjalle,että piti niinku lähes 10 vuotta häärätä asian kimpussa joka jo ihan tavalliselle tumpelollekin oli päivän selvää ilman tutkimuksia."
Niin, entä sitten? En ole väittänyt että tohtoritason tyypeissä olisi mitään hyvää. Inhoan fakkiintuneita tolloja, oma tavoitteeni on suorittaa mahdollisimman monta maisterin tutkintoa kovissa tieteissä, ja siinä sivussa tehdä hyviä keksintöjä.niissä mitään hyvää voi olla,mutta ei se eitä tarkoita että olisi jotenkin parempi yli-ihminen jos väitöskirjoja tekee.
Se on loppujen lopuksi ihan sama mitä työtä ihminen tekee,sen perusteella ei voi ihmistä suoraan arvottaa mihinkään suuntaan. - Dr Obvio
non comprendo...... kirjoitti:
oon kyllä sitä mieltä et vaik oisi jonkun alan maisteri niin toisista alasta se maisteri ei tajua yhtään mitään, vaan on ihan samalla viivalla muittenkin maallikkojan kanssa siitä alasta. Joten nuo juttus on puuta heinää. DI kun ei YMMÄRRÄ filosofiaa tai syvemmän tason henkeviä juttuja ei millään.....et se siitä teoriastas.
Tarkoitat varmaan "no comprendo". Pues es evidente que no comprendes nada. La gente educada es mejor preparada para comprender asuntos en campos ajenos, no solamente en la suya.
- +0´0´0´0
no, eräs mies alkoi penäämään multa kaikenlaisia vastauksia koultuksestani, ja ETTEN VAAN OLE SELLAINEN IKI-YLIOPISTO-OPISKELIJA!!! Voi hyvänen aika sentään, sehän olisi maailmanloppu, kun hänellä peräti oli maisterin tutkinto taskussaan....CV olisi pitänyt tälle tulostaa ja varmaan faksata, ennen kun oisi voinut kuvitella oikeesti tutustuvansa minuun....Että näin puoli- akateemisena sanon että kyllä jotkut akateemiset voi olla sitten todella NIRSOJA.
Minullekin mieluusti opintosuoritusote, jos haluaa tavata :)
CV:stä en välitä, useimmat työt kun ovat humpuukia, mutta omat keksinnöt ja saavutukset voi kyllä listata.
- ihmettelen 35
En akateemisena kolmekymppisenä naisena oikein ymmärrä akateemisuuden vaatimusta. Kokemukseni mukaan fiksuja miehiä löytyy mitä mielenkiintoisimmilla koulutus - ja työtaustoilla. Toisaalta, parempi minulle jos muut akateemiset katselevat vain toisia akateemisia. FIksuja, ihania miehiä jää meille vähemmän fakkiintuneille enemmän tavattaviksi. En etsi parisuhdetta aktiiviesti, mutta olen sellaiseen oikean ihmisen vastaan tullessa valmis, akateeminen mies tai ei. :)
- Minä ainakin
haluan tietää naisen:
- Opintosuoritteen
- CV:n
- Varallisuustason
ehkä terveystodistus, geenikartta ja sukupuu olisi myös hyvä olla selvillä. - breeder.,,.,
mä taas: vanhempien sukupuu, suvussa piilevät sairaudet, onko silmälasien käyttäjiä paljon suvussa, tai kaljuja? Sormenjäljet kaiken varalta, tulevat perinnöt, velat jne...parempi katsoa kuin katua. Kyllähän koiriltakin katsotaan sukupu ennen kuin ostetaan sellainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604856Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362209Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti581949- 1981928
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1701580Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2951502Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2061280- 881199
- 2071182
- 651154