Moro.
Kiinnostus iskenyt tännekkin, ja tarvitsisin hyvän aloituspaketin. Niitä 100euron aloittelijan settejä on haukuttu ihan huolella niin niihin ei varmaan kannata sekaantua (koneet ei pysy säädöis, värit paskaa ym). Onko tattoomaailman aloitus setit samaa sarjaa vai ihan kunnollisia? Huonoilla vehkeillä on huono harjoitella. Ja olisi kiva joskus kokeilla hakata oikea kuvaki iholle kyseisillä vehkeillä.
Eli haluaisin tietää mistä minun kannattaa tilata ja mitä tuotetta, tai jos on olemassa jossain oikeasti hyvä aloittelijan setti niin mistä niitä saa? Olisi siistiä jos hinta pysyisi kohtuullisena. Onko koneella väliä vaikka olen vasenkätinen vai onko niitä erikätisille?
Kiitos & kumarrus
Aloittelijalle oikeasti hyvä setti?
20
14263
Vastaukset
- =o.o=
Käytännössä katsoen ei ole olemassa sellaista settiä, jonka kaikki osat olisivat edes jossain määrin laadukkaita. Jokin setti saattaa esim. sisältää ok koneet mutta huonon värisarjan. Siksi kannattaa vertailla yksittäisiä tuotteita ja ostaa kaikki tarvittava erikseen. Kokoa lista kaikesta mitä tarvitset ja vertaile hintoja ja laatua, esim. koneista ja virtalähteistä voi löytyä mielipidevertailuja alaan liittyviltä kansainvälisiltä foorumeilta.
- Sarjakuvapiirtäjä
Hyvä vastaus, olen miettinyt itse juuri samaa, mutta pystyykö kukaan suositella yksittäisiä tuotteita/kauppoja mitä/mistä tilata? Tarvitsen ainakin linerin ja shaderin, kenties homma hoituisi hyvällä hydribillä. Hyvät värit, aluksi perus mustaa, sillä pärjää aluksi.
- Ketman
Nordic Tattoo Supplies, valikoima niillä on ainakin aika jäätävän hyvä.
- hookah
joo NTS:llä on kyl ihan kaikki mitä tarvii,joka nippeliä myöten.
siellä olevat halvat koneet on kyl aikalailla shaibaa.
mut pikku googlettelulla saa kyllä alkuun ihan kohtuullisia koneita.
esim. Hildbrandt koneet on hintaansa nähden ihan ok.
ainakin pikku tuunaamisella.
väreistä sen verran että jos on kovinkin edukas setti niin mitä todennäköisimmin on väärennöksiä.hassu juttu sikäli että niitäkin väärennetään. - Sarjakuvapiirtäjä
nordic tattoo suplyyn pitää tilata tunnukset erikseen, mut tulee varmaan joo ajankohtaiseksi. Tässä olisi tälläinen setti, kahdella hildbramndtin koneella muu tarvittava. Onko tilaamisen arvoinen? Kuinka tuunataan tatuointikoneita :L ?
- hookah
itellä jokunen brantti ollu ja yks on edelleen B&G koneena ja on minun käteen oikeinkin hyvä.kevyt varsinkin.
tuunaamisella en tarkoita nyt ulkonäöllisiä seikkoja vaan koneen käynnin muuttamista parempaan suuntaan/enemmän itselle nopeasti.
ja sehän tapahtuu esim puolia/jousia muuttelemalla.
NTS:ltä saa jousia/jousisettejä.puolia myös löytyy mutta itse olen nekin tehnyt.
nykyinen .38 calibre. menee jostain 5.5 voltista aina 15 volttiin aivan täysin rykimättä.
minun kautta saa myös käsin tehtyjä huippu koneita. hinta pyörii siin reilun 200€:n tietämillä.
tässä esim yksi.nopea semipitkäiskuinen lineri.käsin veivatuilla puolilla eikon:in jousilla.
http://i116.photobucket.com/albums/o26/yrmeli_2006/1.jpg - Sarjakuvapiirtäjä
"Tässä olisi tälläinen setti, kahdella hildbramndtin koneella muu tarvittava. Onko tilaamisen arvoinen?".. niin tosiaan se linkki unohdui :D
http://www.tattoomachineequipment.com/hildbrandt-rotary-tattoo-machine-starter-kit
Sitte nyt vasta huomasin et on olemassa pyöriviä ja "hakkaavia" koneita, eli toisessa se neula liikkuu pyörivällä moottorilla ja toisessa "edes takaisin" liikkeellä, onko näillä mitään eroja tulokseen saati sitten tatuoimiseen?
hookah: en tässä vaiheessa tarvitse vielä noin kalliita koneita, ehkä myöhemmin. - hookah
on niillä jonkinverran. jotkut on vannoutuneita rotary ihmisiä toiset ei. itse käytän molempia. rotaryja lähinnä pikkutarkkoihin kuviin ja värityksiin sekä varjostuksiin.
rotskussa isku tulee ehkä aavistuksen pehmeämmin,mutta toisalta menee millanen nippu tahansa,eli ei jää tehosta kiinni.
suosittelisin kuitenkin että otat ekaksi satsiksi ihan puolavehkeet.
niissä on tosin omat kikkansa ja säätönsä mutta nekin on hyvä opetella.
iltakaudet kun niitä ruuvaa ja säätää ja kokeilee niin ei mene hukkaan se.
rotaryitakin on säädeltäviä malleja mutta hintakin on sitten sen mukainen.
suosittelisin tilaamaan esim shaderiksi tämän:
http://www.tattoomachineequipment.com/hidbrandt-38-caliber-tattoo-machine-2
ja lineriksi vaikka tämän:
http://www.tattoomachineequipment.com/hidbrandt-44-magnum-tattoo-machine
ja virtalähteet ja muu sälä(gripit,neulat ym) erikseen.
ulkomailta saa edukkaammin kun täältä.
katsele vaikka täältä vähän hintoja ym.
http://www.tattoomaailma.com/PublishedService?&frontpage=true
aloitat harjottelemaan siannahkaan tai tekonahkaan.ei kannata suinpäin lähteä kavereihin testaamaan vaikka kuinka tekisi mieli.
hyvä saitti on esim:
http://forum.ink-trails.com/index.php?
löytyy vastauksia hyvinkin moniin kysymyksiin.
kannattaa varsinkin lukea paljon BBP ja ABP(tartuntataudit ja leviäminen ym:) asioista.
kannattaa myös maksaa se parikymmenta taalaa että pääsee member osioon. - Sarjakuvapiirtäjä
Kiitos vinkeistä! Okei, siis puolakoneet. Ajattelin nuo tilata kyseiset koneet jos ne kerran ovat hyviä, mutta haluaisin tietää miksi suosittelet juuri nuota koneita? Onko kokemuksia tjn?
Sitten muita tuotteita, aloitetaan vaikka muuntajasta, ja samasta sivulta kannattanee tilata postikulujen vuoksi. http://www.tattoomachineequipment.com/tattoo-power-supplies. Onko muuntajalla suuri rooli tatuoimisessa? Kannattaako siihen aluksi panostaa vai käykö halvin romu? - hookah
no hinta/laatusuhde on kohdallaan. ja itsellä on juurkin se .38
tosin eri puolill ja jousilla.eilen viimeksi käytin sitä,ankä kyllä vaihtaisi pois.
mitä muuntajaan tulee niin aivan hyvin pärjää noilla mitä tuossa linkissä on.
iissäkin on niin armottomia high-tech vehkeitä ettei mitään rajaa mutta samaa sähköä niissä tulee kun halvemmissa.
jotkut rotarykoneet on nirsoja sen sähkön laadun suhteen mutta siihen ei nt kanata paneutua. - ddri
Noh. Coili/puolakoneilla on mielestäni ja varmaankin Hookah:n mielestä hyvä aloitella harjoittelemaan. Mielestäni, kun alkaa treenailemaan niin pitäisi tietää myöskin laajasti alaa. Rotaatiokoneet ovat helppo säätöisempiä ja kun niihin oppii aluksi on hyvin hyvin hankala aloittaa coilikoneiden käyttö. Coilikoneilla mielestäni saa laajemmin tehtyä kuvaa ja ne saa säädettyä täysin omaan makuun.
Suurimmalla osasta tatuoijia on rotaatiokoneita ja osa käyttää niitä myöskin pelkästään.
Itse suosittelen aloittelijalle vain lainerikoneen ostoa alkuun. Väritys/varjostus sitten myöhemmin. On iso työ oppia siedettävästi ääriviivojen teko ja, kun on vain se kone niin paneutuu kunnolla harjoitteluun eikä säntäile edes takas.
Itselläni oli alkuun noin 150 egen Eikonin laineri ja hyvin pääsin alkuun. Nyt koneita on kymmenisen.
Mutta tällä alalla ei ole sitä yhtä ja oikeaa tietä/vastausta. Siksi tieto on aina hieman ristiriitaista, kun jokainen selittää omaa stailiaan koneissa.
Mielestäni ainoa ja oikea virtalähde omaa näytön, jossa tulee ilmi voltit,työsuhde jne. Muutoin treenailu menee vain korvakuulolle/miltä se värisee sormissa tyyliin.
Itse aloittelin parinkympin romulla. Siis hakkailin treeninahkaan,hedelmiin jne. Mutta udellessani miten saisin koneen toimimaan paremmin omaan tyyliini niin neuvoista ei ollut mihinkään, kun kaikkialta tulvi tehoja/arvoja joista ei ollut mitään hyötyä. Ostinkin ensimmäisen kuukauden jälkeen hyvän Eikonin virtalähteen. Oikeasti suosittelen satsausta kunnon virtalähteeseen, jos ei heti niin pian aloittamisesi jälkeen. Vaikka tatuointikoneesi olisivat erinomaisia niin niillä ei ole mitään virkaa, jos et osaa,pysty säätämään niitä oikein.
Siinä omat, siis vain omat mielipiteeni asiaan. Hanki hyvä laineri ja virtalähde, muut sälät saatkin vaikka tattoomaailmasta. Jätkät osaavat heittää aloittelijalle vaseliini purkkia, kuminauhoja ja mukavan setin erilaisia kertakäyttö grippi/yippi/neula komboja jne jne..... - hookah
ddri:llä siinä painavaa sanaa kyllä.
mitä itse aikonaan aloittelin ni oli tosiaan virtalähteenä parinkympin aski.
toimii siinä kuin muutkin vaan säätönumikka olis saanu olla 10 kierroksinen sen vajaan kierroksen sijaan niin saa tarkemmin säädettyä.
sittemin ostin juuri näytöllisen ja sen kanssa rusnailin ja polttelin hermoja kun
aina koetti saada siihen 50%dutyyn koneet...
loppupeleissä,ainakin minun mielestä sillä ei ole juurikaan väliä.korvakuulolla mennään nyt.
ja kuitenkin parhaat koneet menee mulla siinä 28-35%dutylla.
mielestäni nää näytölliset virtalähteet on vähän sellainen myyntikikka kun on kaikkee hienoo high-techiä niissä.
sitä en sano etteikö ems:t olis hyviä.
niin ja kuten ddri sanoi ni joo, ehken eka vaan se lineri ja sillä reenailee.
ja kun muistaa että tää laji on armottoman vaikea,ainakin kun aloittelee.
niin hiljaa hyvä tulee ja pitää vaan malttaa harjotella sormet verillä ja vitutuskäyrä tapissaan.
kyllä se palkitsee kun sille päälle sattuu. - Tatttaa 44
Mulla voi olla kohta 4 micky sharpzin koneita ja autoklaavi , pussitus kone, eikonin muutaja krippejä, tippejä, neuloja, pari tatuointi tuolia , matkahierontapöytä sekä värejä ja muuta sälää myynnissä!
- hookah
micro dial on aina kiinostanut,vaan ei taida olla nyt varaa ....
- hookah
millaisia ne tuolit muuten on? olisko linkkiä kuvaan?
- tattaa44
anna emaili niin laitan kuvaa!
- daivari
tattaa44 kirjoitti:
Laitas tuleen kuvia mielellään kaikista. Koneista lähikuvaa, muista riittää jonkinlainen yhteiskuvakin. Hieman hintapyyntöjäkin kiitos.
[email protected] - mailiin
tattaa44 kirjoitti:
moro, löytyykö värkit vielä? laita mailiin jos löytyy.. lähinnä autoklaavi, pussituskone ja tuolit kiinnostaa.. --> [email protected]
- hope88
Jos käsi vakaa,niin tattoomaailman aloituspaketitkin aivan hyviä!
- tatskaaja
tattoomaailman alotussetti ei ole hyvä suosittelen nordic tattoo supplies se kallein setti on jonkunmoinen se oli jtn 1000e ja siihen tulee oikeesti kaikki tarvittavat ja kunnon värejä tattoo maailmasta ei kannata ostaa kuin neuloja ja tippejä ei koneita
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941729
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2391493- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9874- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35819