Iso kaksio, olkkarissa isot ikkunat, makkarissa ja keittiössä pienemmät ikkunat. Olen asunut tässä neljä vuotta, kertaakaan en ole ikkunoita pessyt. Pitääkö pestä muuttosiivouksen yhteydessä? En edes tiedä saako ikkunoita auki, 1970-luvun alun kerrostalo.
Pitääkö ennen muuttoa ikkunat pestä?
21
2773
Vastaukset
- plööö
Eipä ainakaan meidän asunnossa olleet pestyt ikkunat kun muutettiin.. Eiköhän semmoinen "normi" siivous riitä, yleensä se uusi asukas sitten pesee asunnon lattiasta kattoon ennenkuin asettuu taloksi..
- Näin se vain on
Jos ei vuokralainen pese ikkunoita voi vuokraisäntä laittaa siivousfirman pesemään ja vähentää laskun takuuvuokrasta. Kehotan siis pesemään.
- 3-kerros...
Kannattaa ainakin pestä se sisimmäinen lasi.
Muistaakseni niitä muita lasipintoja ei tarvitse pestä. Varma en ole. - Ikkunanpesijätär
Kyllä kerran asumisen aikana pitäisi ikkunat pestä. Eihän niistä näe läpi jos ei kerran neljässä vuodessa pese. Aika sottaista porukkaa taidatte olla...
- Helppoa...
Sitä varten on verhot, ne laitetaan likaisten ikkunoiden eteen. Miksi ikkunoiden läpi pitäisi nähdä, varsinkin jos on parveke?
- elä siististi
Sitä minäkin ajattelin! Itse olen pessyt ikkunat vähintään kaksi kertaa vuodessa. Keväällä, liat pois talven jäljiltä ja syksyllä, puhtaaksi ennen talven tuloa. Kesällä, jos asuin sellaisessa paikassa, jossa pöly lensi ja sade likasi ikkunat, pesin kesällä useamminkin. Ja jos olen muuttanut kesällä, kesäällä, syksyllä, olen aina pessyt ikkunat. Talvipakkasilla en ole pessyt. Antaa tosi "siistin" kuvan, jos ei pese ikkunoita 4 vuoteen. Olisi kiva nähdä tuon kirjoittajan muukin huusholli!
- vuokraanantaja
Niinpä!
PITÄÄKÖ pestä vessa, vaihtaa patteri palovar, viedä roskat, avata lattiakaivo ja puhdistettava karvat siitä ym jne.
PITÄÄ.- Kysyn vaan
Entä jos ikkuna ei aukea? Pitääkö väkisin vääntää auki, jos ikkuna hajoaa kuka korvaa?
- Näin se vain on
Jos vuokralainen on ostanut palovaroittimen on se hänen omaisuuttaan ja se otetaan mukaan.
- on kokemusta
Pitää pestä, mutta kovin hyvin ei tarvitse. Isoimmat pois. Samoin kun lattiakaivosta enimmät liat. Perussiisteys riittää, vuokranantaja puunatkoon omalla ajallaan lisää, jos haluaa.
- Ex-vuokralainen
Joka kerta vuokra-asunnosta lähtiessäni olen pessyt ikkunat,lattiakaivot ja hellantauksen sekä pitänyt asunnon siistinä kaikin tavoin. Ja aina olen saanut helposti uuden vuokra-asunnon tarvitessani. Liekö puskaradio toiminut tässäkin asiassa.... Vuokranmaksu ajallaan on tietenkin itsestäänselvyys.
- ---
Tietenkin pesen kaksi kertaa vuodessa ikkunat, mutta jos muutto osuu 30 asteen pakkasille, voi olla vaikea pestä juuri ennen lähtöä.
Palovaroittimen patteri vaihdetaan silloin kun se on tyhjä, ei muulloin.
Myös lattiat olen pyyhkinyt edellisenä iltana.
Yleisohjeet ovat: roskat pois ja perussiisteys.
- n
ei tarvii ellei ole erityisen likaiset, jos epäilyttää pyydä vuokraisäntä paikan päälle katsomaan paikat ennenkuin lähdet ja valokuvat sekä kirjallinen paperi että asunto on ok, ettet joudu maksamaan ylimääräisiä.
Itse en ole kertaakaan pessyt loppusiivouksen yhteydessä ikkunoita, muuta kuin sisäpuolelta johon kertyy lemmikkien kuononjälkiä.. - Kaupunkilainen X
Mielestäni ihmeellinen kysymys.
Kaksion ikkunoiden pesuun menee korkeintaan tunti. Ja tästäkö olemattomasta työstä joku kyselee oikeasti?- ---
Kolme ikkunaa, kaksi pientä ja yksi iso, jokaisessa kuusi pestävää pintaa, menee vähintään puoli päivää aikaa.
Ensin on avattava, sitten puhdistetaan ikkunanpuitteet.
Pesen kunnolla tai en ollenkaan.
Pääasia oli?
- vuokraaja
Jos on neljä vuotta asunut pesemättä ikkunoita, Voi vain kuvitella muu asunnon siivo.
- Kysyn vaan
Miksi ikkunoita pitäisi pestä jos pitää koko ajan verhot edessä? Kaikki eivät tahdo asua akvaariossa.
- vuokran-alainen
Kenet saisi maksamaan tuon ikkunanpesun. Ei nyt suinkaan vuokralaisen pidä itse mistään maksaa. Johan tämä yhteiskunta on mennyt mallilleen, kun vuokralaiselta odotetaan kaikenmoisia maksamisia. Oman telkkarin rikkouduttua, kysyin vuokrisännältä, josko hän maksaisi sen korjauksen. Ei suostunut. Taidan muuttaa muualle, missä olisi valmiina ehjä TV.
- liian kiltti ollut
Mulla ylisuuret ikkunat.Kielletty availemasta ilman apua ja kunnon tukea.Sen verran hyvin (liikaakin)on vuokranantaja saanut rahaa ja itse laitettu paikkoja,jotka olisivat kuuluneet vuokranantajalle.Päätin,että menee tasan kuhan pahimmat tahrat poissa,eikä niitäkään niin paljon.
- putsputs
Käy vuokralaisten keskusliiton sivuilla, siellä muistaakseni sanottiin ettei ikkunoita tarvitse pestä poismuuton yhteydessä.
Itse olen kyllä sitä mieltä, että ainakin sisäpuoliset - siis huoneenpuoleiset - ikkunat voisi pyyhkiä rasva- ym. tahroista ennen lähtöä. Itse kyllä pesin kaikki ikkunat kun oli kesä kun muutettiin. - Harja ja sanko
Just oli alan lehdessä juttu siitä että muuttosiivouksen yhteydessä pestään ikkunat,
putsataan ilmaventtiilit, vaihdetaan liesituulettimen 'suodatinpaperi', käydään läpi kaikki.
On se outoa jos ei ymmärrä mitä loppusiivous tarkoittaa. Perusteellista siivousta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa
Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.1435257Yksi kuoli kolarissa Outokummussa
-toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei914706Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon
Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka514278Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti73983Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta
Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j123781Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista
Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden533694Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle313615Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.553363Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut
Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan12383- 1912341