Homo sapiens - case closed

Vesa Y.

16

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a.

      http://www.google.fi/imgres?q=sahelanthropus tchadensis&hl=fi&sa=X&rlz=1...

      Tässä siis ihmisen ja australopithecusten yhteinen esi-isä josta ne jo varhain haarautuivat eri lajeikseen aivan kuten ensimmäinen linkkisi osoittaa.

      Mutta katsotaanpa sitten että mitä evoluutio sai aikaan noissa sukuhaaroissa monien erilaisten karvaisten otusten jälkeen.
      Toisen sukuhaaran lopputuote oli tämä Lucy.
      http://www.google.fi/imgres?q=lucy&hl=fi&sa=X&rlz=1G1ACEW_FIFI455&biw=13...
      Siis lähes täydellinen nainen, ei pygmistä juuri eroa.

      Tuon haarautumisvaiheen, siis ennen simpanssin ilmaantumista olleen haarautumisen toinen tuote olokin sitten ihminen.

      Siis evoluutio loi yhdestä apinamaisesta oliosta kaksi erittäin ihmismäistä oliota joista toinen kuoli pois.
      Tosi ihmeellinen juttu. Kuten Lucyn kuva osoittaa, niin Lucy oli 99,99 % ihminen, vaikka ei siis ollut ihmisen esi-isäksi kuuluvassa sukuhaarassa, vartalossa ei mitään eroa, ja silti se menestynyt. Missä vika?
      Ja miten on mahdollista että sattuma loi simpanssiakin alkeellisemmasta otuksesta kaksi identtistä eri sukuhaaraa olevaa ihmistä?

      Selitys on se että evoluutioteoria on silkkaa kuijausta. Täydellistä huuhaaskeidaa jolla ei utopistisuutensa vuoksi ole mitään tekemistä reaalimaailman kanssa.

      • Asiasta toiseen

        Onko a. saanut pilllua koska viimeks?


      • Tuossa on todellisempi kuva Australopithecus aferensiksesta multinikillekin ihasteltavaksi. http://en.wikipedia.org/wiki/File:A.afarensis.jpg

        Teetetäänkö tuosta sinulle pumpattava Lucy, vai pitääkö sen olla sen yhden taiteilijan piirroksen näköinen, mitä innokkaasti esittelet?


      • a.
        solon1 kirjoitti:

        Tuossa on todellisempi kuva Australopithecus aferensiksesta multinikillekin ihasteltavaksi. http://en.wikipedia.org/wiki/File:A.afarensis.jpg

        Teetetäänkö tuosta sinulle pumpattava Lucy, vai pitääkö sen olla sen yhden taiteilijan piirroksen näköinen, mitä innokkaasti esittelet?

        Ja tuosta sitten kehittyi simpanssa erään evoluutioteorian haaran mukaan.

        Hehhehe haho he.


      • a. kirjoitti:

        Ja tuosta sitten kehittyi simpanssa erään evoluutioteorian haaran mukaan.

        Hehhehe haho he.

        Miksi sinä raukka kuvittelet, että ihminen olisi ulkoisesti tai muutenkaan yhtään "parempi" kuin simpanssikaan? Simpanssien evoluutio jatkuu edelleen ja niillä on itseasiassa ollut enemmän geneettistä muuntelua kuin meillä. Tuo on vääristynyt kuva, että ihminen olisi jokin luomakunnan kruunu ja oletettaisiin, että apinoiden pitöisi kehittyä ihmismäisemmiksi.


      • solon1 kirjoitti:

        Miksi sinä raukka kuvittelet, että ihminen olisi ulkoisesti tai muutenkaan yhtään "parempi" kuin simpanssikaan? Simpanssien evoluutio jatkuu edelleen ja niillä on itseasiassa ollut enemmän geneettistä muuntelua kuin meillä. Tuo on vääristynyt kuva, että ihminen olisi jokin luomakunnan kruunu ja oletettaisiin, että apinoiden pitöisi kehittyä ihmismäisemmiksi.

        "Ja tuosta sitten kehittyi simpanssa erään evoluutioteorian haaran mukaan"

        Ei kukaan ole väittänyt Australopithecus aferensiksesta kehittyneen simpanssia vaan niilläkin on yhteinen kantamuoto.


    • buahhahhaaaaa

      Mihin oli hävinnyt apinan jalkapöytä ja miten?
      Apinan jalassa lihakset ja jänteet kulkevat ihan eri tavoin varpaisiin kuin ihmisellä. Miten se muutos on tapahtunut?
      Eikä lucy edes ollut ihmiseen johtanutta haaraa nykysukupuun mukaan?
      Ja miksi ihmisen ja simpanssin oletettu yhteinen esivaihe muuttui simpanssilla taantuen apinamaisempaan suuntaan? Miksei simpanssi muuttunut kehittyen yhtään vaikka yhtä pitkän erossaolon aikana ihminen kehittyi valtavasti?

      • "Mihin oli hävinnyt apinan jalkapöytä ja miten?"

        Usein fossiileista häviävät ääresiosat ensin ilmiselvistä syistä. Mutta nyt on löydetty myös Lucyn lajin Australopithecusten jalkapöydän luita ja ne osoittavt, että sen jalkapöydässä oli samanlainen holvi kuin meillä:

        http://www.sciencemag.org/content/331/6018/750.abstract

        "Apinan jalassa lihakset ja jänteet kulkevat ihan eri tavoin varpaisiin kuin ihmisellä. Miten se muutos on tapahtunut?"

        Vähitellen muuntuen välimuotojen kautta, kuten fossiiliaineisto osoittaa.

        "Eikä lucy edes ollut ihmiseen johtanutta haaraa nykysukupuun mukaan?"

        Juu, se oli mitä ilmeisimmin läheinen, mutta sukupuuttoon kuollut haara.

        "Ja miksi ihmisen ja simpanssin oletettu yhteinen esivaihe muuttui simpanssilla taantuen apinamaisempaan suuntaan?"

        Simpanssit sopeutuivat elämään puissa.

        "Miksei simpanssi muuttunut kehittyen yhtään vaikka yhtä pitkän erossaolon aikana ihminen kehittyi valtavasti?"

        Simpansseilla on enemmän geneettisiä muutoksia kuin ihmisellä sitten viimeisen kantamuodon. Ihmisillä nuo muutokset vain johtivat suurempaan älyyn.


      • a.
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Mihin oli hävinnyt apinan jalkapöytä ja miten?"

        Usein fossiileista häviävät ääresiosat ensin ilmiselvistä syistä. Mutta nyt on löydetty myös Lucyn lajin Australopithecusten jalkapöydän luita ja ne osoittavt, että sen jalkapöydässä oli samanlainen holvi kuin meillä:

        http://www.sciencemag.org/content/331/6018/750.abstract

        "Apinan jalassa lihakset ja jänteet kulkevat ihan eri tavoin varpaisiin kuin ihmisellä. Miten se muutos on tapahtunut?"

        Vähitellen muuntuen välimuotojen kautta, kuten fossiiliaineisto osoittaa.

        "Eikä lucy edes ollut ihmiseen johtanutta haaraa nykysukupuun mukaan?"

        Juu, se oli mitä ilmeisimmin läheinen, mutta sukupuuttoon kuollut haara.

        "Ja miksi ihmisen ja simpanssin oletettu yhteinen esivaihe muuttui simpanssilla taantuen apinamaisempaan suuntaan?"

        Simpanssit sopeutuivat elämään puissa.

        "Miksei simpanssi muuttunut kehittyen yhtään vaikka yhtä pitkän erossaolon aikana ihminen kehittyi valtavasti?"

        Simpansseilla on enemmän geneettisiä muutoksia kuin ihmisellä sitten viimeisen kantamuodon. Ihmisillä nuo muutokset vain johtivat suurempaan älyyn.

        Voi tuota evo-uskonnon sokaisevaa valoa.


        http://www.catsandbeer.com/uploads/2007/11/i10-38-lucy.jpg



        Koittakaahan päättää että mikä se lucy oikein oli?


    • a.

      On se evoluutioteoria hauskaa. Joku Molo ottaa sen vielä tosissaan.

      Kumma että väittävät vielä ettei kouluopetus muka ole aivopesua vaikka selkeä näyttö siitä on tässä.

      Näitä sukupuitakin on joka suuntaan, mutta sinänsä hauskaa ettei Lucyä enää pidetä ihmisen esi-isänä. Kymmeniä vuosia pidettiin kunnes joku huomasi että marakattihan se siinä. Kauan kesti.


      Kuka vielä väittää ettei evoluutioteoria sisäällä huuhaaaominaisuuksia?

      • ^^^^^^^^^^^^^^

        "Kuka vielä väittää ettei evoluutioteoria sisäällä huuhaaaominaisuuksia?"

        Minä


      • Hiski ja kissi

        > Näitä sukupuitakin on joka suuntaan, mutta sinänsä hauskaa ettei
        > Lucyä enää pidetä ihmisen esi-isänä. Kymmeniä vuosia pidettiin
        > kunnes joku huomasi että marakattihan se siinä. Kauan kesti.

        Eli tämä innokkaasti esittelemäsi kädellinen

        http://www.catsandbeer.com/uploads/2007/11/i10-38-lucy.jpg

        on siis sinusta marakatti? Kyllä kreationistinen eläintiede on ihmeellistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1081
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe