Röyhtäilevä, piereskelevä, lihava, kaljaa kittaava, impotentti mies inhottaa. On puhuttu laihduttamisesta ja kaljan juonnin vähentämisestä jo ihan terveydellisistäkin syistä, mutta mikään puhe ei mene perille, nyt vaan syö ja juo salaa ja ylensyönnin seurauksena röyhtäilee ja piereskelee. Ja torkahtelee sohvalle. Seksiä on turha toivoakaan, aina on väsynyt ja vehkeet ei pelitä. Kun vaan hän tajuais, että painonpudotus auttas tähänkin ongelmaan.
Olen vasta 40 ja tuntuu, että tässäkö oli nyt se elämäni parisuhde. Mietityttää, voisko mulle olla vielä jotain parempaa tiedossa. Olis helppo mulle nyt puskista huudella, että jätä miehesi, mutta ei se ole ihan yksinkertainen ratkaisu 21 yhteisen vuoden jälkeen. Enkä toisaalta halua jättää häntä yksin, koska tiedän hänen rakastavan minua. Itse olen yrittänyt analysoida, rakastanko häntä vai olenko vain kiintynyt häneen. Olen koko aikuisikäni ollut saman miehen kanssa, en millään haluaisi heittäytyä tyhjän päälle ja myydä taloa ja kesämökkiä, joiden eteen on yhdessä tehty töitä ja säästetty rahaa.
Ajatus hyväkroppaisesta kiihkeästä rakastajasta houkuttelisi kovin, mutta toisaalta moni on sanonut, ettei se vaihtamalla parane.
Kaikista muista ongelmista on puhuttu paitsi siitä, että olen edes ajatellut eroa. Kertokaa, mistä saan voimia rakastaa häntä ja miten saisin hänet huolehtimaan itsestään.
En ole varmaan ainoa jolla on sama ongelma
22
793
Vastaukset
- Semmosta vaan
Toisaalta: sittenhän se olisi tehty-tämäkin ajatus on varmaan käynyt mielessäsi?
Olet vasta 40, ja elämäsi on puolivälissä, ei ihan sitäkään vielä. Haluatko loppuikäsi murehtia sitä, että toinen ei ymmärrä edes oman terveytensä päälle? Ei se siitä parane, jos halua ei ole muuttaa asioita. Vain HÄN voi tehdä asialle jotain.
Ei elämä saa olla yhtä uhrautumista,ja toisten pillin mukaan hyppimistä-sinä olet sinä, ja sen mukaan mennään. VAIN HÄN ITSE voi muuttaa itseään, mutta jos ei halua, niin ei halua.
" mutta toisaalta moni on sanonut, ettei se vaihtamalla parane."...oletko varma? Minä en olisi sinuna.
"haluaisi heittäytyä tyhjän päälle ja myydä taloa ja kesämökkiä"...se on vain hetken hypähdys, ja yllättävän äkkiä sitä löytää taas kovaa maata jalkojen alta, ja oman elämän rakentaminen alkaa taas.
Ei pahalla, mutta minä en aikanaan jaksanut uhrautua loputtomiin, vaikka jääräpäinen mies olenkin. Pettänyt en-lusikat jaoin. Ja hengissä ollaan vielä. Mikä ei tapa, ottaa kipeää-mutta vaan hetken. Sitten taas elämä jatkuu.- Anonyymi
Osta dildo ja tyydytä itse kiimasi.
Säilytät varallisuutesi ja yhteiskunnallisen asemasi.
Jos ukon varallisuus tai asema ottavat pohjakosketuksen, ota ero porsaastasi. Myös fyysinen tai henkinen väkivalta on tietysti syy avioeroon.
Kompromisseja on avioliitoissa yllättävän paljon.
- miesten mies
jos miehelläsi on noin huonot elämäntavat niin ei se enää paljon yli kymmentävuotta elä - no tosin sinäkin lähestyt jo vaihdevuosia joten salskean miehen rakastelu varmaankin jo nyt kelpaisi. Mikäli olet "rotunainen"? niin voin tulla helpottamaan tuskaasi...
- hiilarit pois
Ainakin voisit yrittää pitää kotona vain terveellistä ruokaa. Jos hän on kuvaamasi kaltainen sohvaperuna, niin joutuupa hän aikankin raahautumaan kauppaan ostamaan lihottavat ruokansa ja juomansa.
- itse tiedät
toinen kysymyksesi on helpompi kuin ensimmäinen: et mitenkään saa häntä huolehtimaan itsestään. sen voit unohtaa. kun asioista on puhuttu ja muutosta ei ole tapahtunut, sitä ei tule tapahtumaan milloinkaan.
sitten se toinen: riittäisikö sinulle fantasia hyväkroppaisesta miehestä? kun tästä miehestäsi ei kerran ole sängyssä mihinkään, sinun on parasta hyväksyä tosiseikat. itsetyydytyskin voi olla hyvää seksiä. siihen sinä olet joka tapauksessa tuomittu lopuksi ikää, ellet halua pettää.
kun olet tyydyttänyt itsesi, voit ehkä suhtautua mieheesi suopeammin: hän on se mikä on, hän ei muutu ja sinä et saa häneltä kaikkea mitä kaipaat.
hänessä on kuitenkin hyviäkin puolia ja kun kerran olet päättänyt jäädä hänen luokseen, sinun kannattaa hyväksyä hänen puutteensa ja keskittyä hyviin puoliin. mitä ne ovat, ei käy kirjoituksestasi ilmi. - Yks Vaan
Puhu rehellisesti miehellesi asioista jotka sua vaivaa.
Miehet eivät tajua, eivätkä huomaa, jos jotain on huonosti suhteessa. Hän voi jopa yllättyä tuntemuksistasi, jos uskallat avautua.
Latele suoraan ja jätä miettimään asioita. Tähän kyllä tarvitaan, että mies ymmärtää mitä sanoit.
Luulen, että pistää ajattelemaan. Jos ei auta, tee se jonkin ajan kuluttua uudelleen ja kerro että myös tarkoitat sitä. - Kaima?
Tutunomaista mutta miedommassa muodossa.
Jäätyään kotiin 57 vuotisena alkoi mieheni elämä luisumaan velttoilun ja alkoholin suuntaan.
Kuvaamaasi tasoa ei sentään tavoitettu mutta suunta oli selkeä.
En ollut koskaan puuttunut mieheni elintapoihin enkä tehnyt sitä nytkään.
Luulen että vaikutus olisi ollut päin vastainen.
Pohtiessamme yhteisiä eläkevuosiamme, niiden mahdollista määrää ja laatua alkoi ehkä itsekritiikki itämään mieheni päässä.
Hän oli jo aikaisemmin huolestunut omasta terveydestään.
Hän lopetti juomisen, josta ei muille kyllä ollut haittaa, ja aloitti melkeinpä päivittäisen kuntoilun.
Ulkoisestikin havaittava muutos tapahtui muutamassa kuukaudessa.
Myös terveydessäkin.
Mieheni on jälkeen päin kertonut kaiken olleen jotenkin harmaata ja innotonta.
Vaikka kovin syvältä emme koukanneetkaan niin, ainakin meidän tapauksessamme, muutoshalun oli tultava miheltäni itseltään.
Minkä laatuisia tulisivat olemaan odotetut eläkepäivät laadultaan ja määrältään.
Niin pitkälle oli alkoholismi kehittynyt ettei mieheni uskalla pitää kotona lainkaan juomia. Ei ainakaan avattuja pulloja.
Matkoilla hän on aina juonut hyvin hillitysti.
Mitäpä muuta osaisi sanoa kuin sen että jotenkin kautta rantain, hänen omiin, itsekkäisiin motiiveihin välillisesti vetoamalla saada muutos aikaan.
Meillä helpotti se että mieheni oli vielä lähellä ihannepainoa, tottunut syömään terveellisesti ja valmisti yhteiset ruokamme itse.
Elämänlaatu ml. mieskuntoon liittyvät nautinnot, tulevat vuodet ja myös sinun hyvinvointisi!
Siinähän sitä olisi. - totuudenlaukoja
nyt on vielä 40 vuotiaana mahdollisuuksia, tuohon 15 vuotta lisää, ja ne mahdollisuudet on todella paljon pienemmät, toiset viistoista ja olette vanhuuden kynnyksellä.
Tämä elämä eletään tässä ja nyt. Ei huomenna ja sitten. Tiedät mitä tarvitse ja haluat. Kukaan ei ole estämässä sinua toteuttamasta itseäsi.
Ettei kävisi niin, että katselet sitä samaa rataa, (se ei nimittäin tule muuttumaan, ihmiset ei muutu pohjimmiltaan koskaan) elämäsi, kunnes toteat, että olisimpa ollut vielä nelikymppinen, moni asia voisi olla toisin.
Ihmiset elää tulevaisuutta samalla intensiteetillä kuin menneisyyttäkin.
Niin lyhyellä kuin pitkälläkin tähtäimellä. Tiedät mitä se merkitsee, jos hän ei välitä itsestään, ei tule välittämäänkään.
Jos asia häiritsee sinua nyt, on jo häirinnyt, niin se tulee häiritsemään vielä jatkossakin. On turha luulla, että jotkut asiat olisivat muuta kuin mitä ne ovat.
Hän on hän ja sinä olet sinä. sinun haluamisesi hänen suhteensa on eri asia kuin hän. - pettynyt epätoivo
Meillä on ihan sama tilanne. Jos minä huomautan vähänkin alkoholinkäytöstä, syntyy hirveä riita. Kerran lupasin miehelleni 1000 euroa, jos hän olisi kuukauden piereskelemättä, siis ei piereskelisi ruokapöydässä ja sohvalla istuessa, vaan koittaisi hillitä suolensa ja menisi vaikka vessaan piereskelemään. Ajattelin että ainaisesta rahapulasta kärsivä mies edes yrittäisi tuolla summalla, mutta jo viiden minuutin päästä pito pieraista minun vieressä. Sillä hetkellä tajusin, että hän ei kunnioita minua yhtään ja hän ei edes halua yrittää.
Seksistä meillä ei ole tarvkinnut haaveilla enää vuosiin. Mies saa vehkeensä jotenkuten ylös, mutta seksi kestää 10 sekuntia.
Olen koittanut puhua hänelle, että pitäisi huolta terveydestään, varsinkin kun hänen suvussa on paljon sydänkohtauksiin kuolleita ja suunnilleen kaikilla elossa olevilla on verenpainetta tai sydänsairauksia.
Minä olen vain nalkuttava akka, jos koitan puhua asioista. Olen puhunut asioista suoraan, olen yrittänyt hyvällä ja pahalla, mutta mikään ei tehoa....
Olen todella vakavasti harkinnut eroa, mutta ei se yksin eläminenkään mukavaa ole.- NORTHERN ELEPANHT
Alkoholi ja piereskely ovat ainoita iloja miehesi elämässä.
- NORTHERN ELEPAHNT
Takaisin alkujuurille; minkälainen mies oli kun te tapasitte ensikerran?
Oliko hän silloinkin lihava? Vai lihoiko hän vähitellen?
Onko miehesi työelömässä? Onko hänellä ns "omaa elämää."
Oletko sinä ainoa elättäjä tässä teidän parisuhteessa?
Jos näin on, onko siis ihme että hän piereskelee ja röyhtäilee sohvalla.
Syy ei ole sinun vaan miehesi on itse tehnyt itselleen ns. henkisen kastraation, eli mikään ei enää pelaa.
Hän on kuvitellut pääsevänsä helpolla kun hänen ei tarvitse käydä töissä(en tiedä onko miehesi työelämässä vai ei) koska sinä käyt.
Hän on masentunut ja turhautunut.Ynnää hänen hyvät puolet ja teidän parisuhteen hyvät puolet. Nyt sanot miehellesi:"Muistatko kun oltiin Kolilla silloin vuonna yks ja kaks, eikö olisi mukava mennä sinne uudelleen, mutta VAIN JOS LUPAAT MUUTTAA ELÄMÄN TAPAASI." Kun pistät miehesi vastakkain hän oman itsensä kanssa ja pakotat hänet pohtimaa omaa tilannettaan ja teidän parisuhdetta ja sinun toiveitasi voi parisuhteenne vielä onnistua. - mirkku hamaralahti
mieheni oli aikanaan samanlainen, mutta rupesi treenamaan (nostaa puntteja, hiihtää, juoksee jne) ja syömään terveellisesti. saattaa vetää jotain troppejakin - ainakin vitamiineja ja lisä ravinteita. Nykyään lihaksikas ja salskea, kaikki naiset kuolaa sen perään kun se vielä käyttää muodikkaita kledjujakin. Alkaa jo tympimään (pelkää että joku isotissinen blondi vielä nappaa sen) ja toisaalta mie oon kertakaikkiaan niin väsynyt kun se pumppaa miun pimppiä monta kertaa viikossa eikä oikein väsy ollenkaan ja potenssi ihan mahoton, mutta pakko antaa ettei vaan menis vieraisiin jos ei kottoo saa...asioilla aina kaksi puolta- se siun läski impppotenssi pysyy ainakin kotona eikä käy vieraissa (etenkään jos ei viehätä edes omaa vaimoaan)
- mies 36 v
no naiset nyt vaan tykkää seurustella juopon kanssa joka kitta kaljaa ja makaa sohvalla. Tällänen kiltti mies joka harrastaa urheilua, eikä juo kaljaa ku kerran kuussa ei ole mitään sinkku markkinoilla. Turha siis valittaa kun olet miehes valinnut.. minä tykkäisin halata naista ja olla sen kanssa, ja lähteä vaikka lenkille mut naiset ei vaan tykkää minusta, koska ne tykkää just niistä juopoista jotka kohtelee naista huonosti.
- eargaerg
Taisit missata jotain varsin oleellista... Aloittaja on ollut yhdessä miehensä kanssa 21 vuotta - ei "seurustele" tämän kanssa!
Jos sinä et kelpaa, vilkaisepa sinne peiliin noin niin kuin "henkisellä" tavalla - oletko kiltti hiirulainen, jolta puuttuu MUNAA?! Mies voi harrastaa urheilua ja olla raitis ja kunnollinen - ja ihan hemmetin haluttava, mutta jos luonne on tyyliä "kyllä rakas, aivan niin rakas", niin kuka sitä jaksaa?! En minä ainakaan. Onneksi minulla on mies, joka ei turhia pillitä, vaan on mies, jolla on aivot.
- 33v...mies...
Mä en nyt puutu kun yhteen sivuseikkaan, mainitset jotta hyväkroppainen rakastaja oli mielenkiintoinen, no varmaan, mutta onko se nyt se pääasia...
kaikki juoksee vain seksinperässä...
ja jos roolit olisi toistenpäin, niin sinua syyllistettäisiin jotta miksi se istuu vain sohvalla ja lihoo ym.
-tottakait isotissinen ja hoikkavartaloinen blondi jolla on pitkät hiukset kiihottaa minuakin enemmän kuin tupla-leukainen ryhävalas.... Miksi Jeppe juo...tai syö. Siinä ongelman ydin. Jos miehesi ei aina ole ollut lihava, asialle on vaikeampi tehdä mitää, mutta jos "ongelma" on tuoreempaa perua, kannattaa istua juttelemaan keskenänne. Onko töissä ongelmia ym.ym.
- Ap
Kiitos vastauksistanne. Suoraa tekstiä on jollain tavalla jopa rankkaa lukea. Aika moni on tuntunut tajuavan pointtini, itse asiassa odotin sellaisiakin kommentteja, että minun kuuluu rakastaa myötä- ja vastoinkäymisissä ja yrittää keinolla millä hyvänsä pelastaa suhteeni.
Muutamia vastauksia kommentoin lyhyesti:
Kesämökki on meille molemmille hyvin tärkeä, se on ollut meillä vasta kolme vuotta. Emme ole varakkaita ja kun vuosien sopivan paikan etsinnän tuloksena löysimme sopivan mökin ja uskalsimme ottaa lainaa siihen, tuntui, että olemme saavuttaneet yhden yhteisistä haaveistamme. Tuntuisi liian julmalta myydä se tai jättää se jommalle kummalle yksin.
Meillä kotona on vain terveellistä ruokaa, mutta siinäkin liika on liikaa. Tämän aamun aamiainen: lautasellinen täysjyvämuroja ja mustikoita rasvattomalla maidolla, NELJÄ ruispalaa, päällä juustoa (rasvaa 5%), salaattia, kurkkua ja paprikaa, jugurtti ja kahvia. Yritin varovasti sanoa, että tuossa olisi tarpeet kahteen aamiaiseen, vastaus oli, että aamupala on päivän tärkein ateria ja että tämähän on niin terveellistä. On terveellistä, sitä ei käy kieltäminen, mutta inhotti katsoa sitä ruuan määrää. Kaljansa hän kantaa itse kaupasta, en ole enää aikoihin suostunut ostamaan kuin vain silloin kun aion ottaa itsekin.
Hänen hyvien puolien miettiminen olikin jo vähän vaikeampaa. Olen kuitenkin joskus rakastanut häntä niin paljon, että olen vihillekin mennyt ja vieläpä omasta aloitteestani. Meillä on joskus jopa hauskaa yhdessä, samanlainen huumorintaju. Hän työskentelee enemmän kuin minä yhteisessä yrityksessämme jotta saisin aloittamani opiskelun päätökseen. Hän tekee päivittäisiä kotitöitä, ruuanlaitto, siivous ym., mutta mitään isompia hommia, esim. remontti tai maalaus, hän ei saa aikaisiksi aloittaa. Hän hoitaa pihan, tekee lumitöitä, ajaa nurmikon, leikkaa aidan, siivoaa autot, vaihtaa renkaat, varaa huollot, vaihtaa lamput, virittää television, kantaa vedet ja puut mökillä. Ihan hyvä mies siis. Hän ei todellakaan kohtele minua huonosti, kuten joku epäili.
Seksi onkin sitten ihan oma juttunsa. Minusta itsetyydytys ei ole seksiä lainkaan. Leluja on käytössä, mutta hän ei ole kovin innokas niistä, toisaalta ymmärrettävää, kun aina jää itse ilman tyydytystä. Pettäisin, jos uskaltaisin, jos ei olisi pelkoa kiinnijäämisestä ja jos tietäisin, kenen kanssa voisin pettää. Haluaisin pitkästä aikaa oikean kunnon panon, mutta en ole vielä ratkaissut, miten sen voisi käytännössä toteuttaa. Väärinhän se olisi miestäni kohtaan, mutta toisaalta eihän hänkään minua halua. Joskus tuntuu niin pahalta, että hän pitää kaljanjuontia tärkeämpänä kuin seksiä kanssani.- m 55
Vie miehesi kävelylle vaikkapa kesämökin ympäristössä. Liikuntaa 5 tuntia viikossa tarkoittaa vähintään sitä, että lenkin aikana ei syödä.
- 8786
Lähde lomailee vaikka Turkkiin, sieltä saa kunnon panon/panoja vaikka joka illalle. Muista kumi äläkä roudaa niitä miehiä Suomeen. Sitten saatkin olla hymy perseessä loppuvuoden.
Mut asiaan, itse jättäisin ainakin tollasen miehen. Mieluumminhan sitä olisi yksinkin, kun katselisi ällöttävää, piereskelevää kaljamahaa. Hanki vaikka ensi hätään koira, niin ei tartte olla yksin.:) Koirat ei ainakaa ala vituttaan! - Käytöstapoja,kiitos!
Mun exä röyhtäili niin että ikkunat helisi ja piereskeli ku pieni sika. Ite en hirveesti näistä tavoista lämmenny, mut sehän ei voinu sitä ymmärtää. No tosiaan, herra on nyt sitten EXÄ. Eipä tarvii enää sellasta sikaa sietää.
- poihjgd
Hieno ajattelutapa.. Voi perse teitä! KUKAAN ei tee enää töitä avioliiton eteen, pitäs se nyt perkele jonku olla pyhää! Tuo on kyllä niin hieno syy erota, mies syö ja röyhtäilee.. Sinä varmaan sitten jaksat siitä myös nalkuttaa tarpeeksi että kenties miehesi harkitsee samaa.. PUHUKAA tollot PUHUKAA!
terveisin 20 vuotta nuorempi, ilmeisesti myös vastuuntuntoisempi ja aikuisempi nainen - Anonyymi
Hieno tarina mies oletko kokeillut ostaa temulta vaihtopäätä sille?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389