Mitä vaddua...?

juu vai jaa

Ollaan aviopari,mies 30,vaimo 28 v. Naimisissa 8 vuotta, ihan hyvä suhde,ainakin ollut. Vaimo laittoi kierukan kesällä. Sen jälkeen ollaan harrastettu aviollisia iloja tasan kaksi kertaa!! Siis niinkun mitä helvettiä? Ennen kierukkaa seksielämä oli ihan ok, vaihtelevasti 1-3 kertaa viikossa oli normaali määrä. Kertokaas naiset mättääkö siinä hormoonikierukassa joku, viekö se haluja tai jotain. Vaimolta kysellessä asiasta, hän vain sanoo ettei oikein ole viimeaikoina kiinnostanut. No juu, ei kai sille mitään voi ettei kiinnosta, mutta kun itseäni kiinnostaisi aika hemmetisti.

195

15518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen mies???

      Hormonikierukka ei mulla ainakaan ole haluihin vaikuttanut mitenkään, päinvastoin. Menkatkin jäi pois joten seksiä voi harrastaa milloin vaan :). Joku muu taitaa nyt suhteessanne mättää. Onko vaimollasi mahdollisesti toinen mies?

      • näin on

        itseltäni ainakin on vienyt hormonaalinen ehkäisy halut ihan tyystin..
        ja sehän on ihan normaalia että hormoonit vaikuttavat haluihin..


      • ccbvcbvcbvcnb

        Joillakin homornaalinen ehkäisy ei vaikuta mitenkään. Joillakin voi halut jopa kasvaa, mutta ehdottomasti suurimmalla osalla ne vaikuttavat jotenkin ja yleensä negatiivisesti.

        Esimerkiksi myös minun vaimolla halut katosivat samantien kun hän vaihtoi kuparikierukan hornonikierukkaan. SItä ennen hän oli todella halukas ja usein myös aloitteen tekijänä. Tämän hän tunnusti kyllä itse vuoden jälkeen kun seksimme oli vähentynyt kertaan kuukaudessa. Kuuden vuoden jälkeen seksi oli vähentynyt vain muutamaan kertaan vuodessa ja hän ei ollut tehnyt kertaakaan aloitetta.

        Nyt kun kierukka on vaihdettu, on halut tallella, mutta se haluttomuus on tehnyt pahasti hallaa minun halukkuudelle. Me jouduimme harrastamaan ns. velvollisuusseksiä ja aina minun aloitteesta. Se tuntui minusta todella loukkaavalta koska hän ei halunnut minua omasta halustaan ja usein kieltäytyi, kunnes lopulta muistutin että minä lähden kun me emme seksiä kerran harrasta. Vaikka itse tiedostan tämän, niin silti sen korjaaminen vaatii aikaa koska vieläkin minulla on epäluottamus vaimoa ja hänen halukkuuttaan kohtaan.

        Hormonaalinen ehkäisy, tai jonkin lääkkeen aiheuttama haluttomuus on siitä pirullista haluttomuutta, että ellei ITSE tiedosta sitä että haluttomuus johtuisi lääkkeestä tai ehkäisystä, niin voi olla erittäin suuri kynnys tunnustaa sitä itse toiselle ja itselleen, varsinkin kierukan kohdalla jonka asentaminen on oma ongelmansa. Haluttomuus yleensä hiipii salakavalasti elämään ja siksi se tuntuu normaalilta koska seksihalut eivät estä työtä, harrastuksia ja muuta elämistä.

        Tämän lisäksi se voi aiheuttaa kovankin särön parisuhteeseen, kuten omalla esimerkilla kerroin, jos toinen ei tunnusta sitä että haluttomuus on lähtöisin lääkkeestä tai ehkäisystä. Koska itsellä ei ole haluja, niin toisen halukkuus voi tuntua ahdistavalta, ärsyttävältä ja lopulta loukkaavalta, siitäkin huolimatta että itse tietäisi mistä oma haluttomuus johtuu. Tämä tietenkin johtaa erimielisyyksiin jotka voivat johtaa sitten paljon pahempaan, pettämiseen ja jopa eroon.

        Itse suosittelisin että ennen minkäänlaista hormonaalista ehkäisyä tai lääkettä, joka voisi aiheuttaa haluttomuutta, pitää kirjaa siitä kuinka usein harrastaa seksiä ja erityisesti siitä kuinka usein haluttaa. Sen jälkeen voi kokeilla mten se lääke tai kierukka vaikuttaa ja jos se vaikuttaa haluihin, niin se kannattaa vaihtaa mahdollisimman nopeasti koska vaihtoehtoja on aina olemassa, mutta mikään ei korvaa hyvää parisuhdetta!


      • mitk2369
        näin on kirjoitti:

        itseltäni ainakin on vienyt hormonaalinen ehkäisy halut ihan tyystin..
        ja sehän on ihan normaalia että hormoonit vaikuttavat haluihin..

        Vika on korvien välissä , ei hormoneissa . Minulla myös hormoonikierukka eikä ole halut hävinneet .


      • pol90
        ccbvcbvcbvcnb kirjoitti:

        Joillakin homornaalinen ehkäisy ei vaikuta mitenkään. Joillakin voi halut jopa kasvaa, mutta ehdottomasti suurimmalla osalla ne vaikuttavat jotenkin ja yleensä negatiivisesti.

        Esimerkiksi myös minun vaimolla halut katosivat samantien kun hän vaihtoi kuparikierukan hornonikierukkaan. SItä ennen hän oli todella halukas ja usein myös aloitteen tekijänä. Tämän hän tunnusti kyllä itse vuoden jälkeen kun seksimme oli vähentynyt kertaan kuukaudessa. Kuuden vuoden jälkeen seksi oli vähentynyt vain muutamaan kertaan vuodessa ja hän ei ollut tehnyt kertaakaan aloitetta.

        Nyt kun kierukka on vaihdettu, on halut tallella, mutta se haluttomuus on tehnyt pahasti hallaa minun halukkuudelle. Me jouduimme harrastamaan ns. velvollisuusseksiä ja aina minun aloitteesta. Se tuntui minusta todella loukkaavalta koska hän ei halunnut minua omasta halustaan ja usein kieltäytyi, kunnes lopulta muistutin että minä lähden kun me emme seksiä kerran harrasta. Vaikka itse tiedostan tämän, niin silti sen korjaaminen vaatii aikaa koska vieläkin minulla on epäluottamus vaimoa ja hänen halukkuuttaan kohtaan.

        Hormonaalinen ehkäisy, tai jonkin lääkkeen aiheuttama haluttomuus on siitä pirullista haluttomuutta, että ellei ITSE tiedosta sitä että haluttomuus johtuisi lääkkeestä tai ehkäisystä, niin voi olla erittäin suuri kynnys tunnustaa sitä itse toiselle ja itselleen, varsinkin kierukan kohdalla jonka asentaminen on oma ongelmansa. Haluttomuus yleensä hiipii salakavalasti elämään ja siksi se tuntuu normaalilta koska seksihalut eivät estä työtä, harrastuksia ja muuta elämistä.

        Tämän lisäksi se voi aiheuttaa kovankin särön parisuhteeseen, kuten omalla esimerkilla kerroin, jos toinen ei tunnusta sitä että haluttomuus on lähtöisin lääkkeestä tai ehkäisystä. Koska itsellä ei ole haluja, niin toisen halukkuus voi tuntua ahdistavalta, ärsyttävältä ja lopulta loukkaavalta, siitäkin huolimatta että itse tietäisi mistä oma haluttomuus johtuu. Tämä tietenkin johtaa erimielisyyksiin jotka voivat johtaa sitten paljon pahempaan, pettämiseen ja jopa eroon.

        Itse suosittelisin että ennen minkäänlaista hormonaalista ehkäisyä tai lääkettä, joka voisi aiheuttaa haluttomuutta, pitää kirjaa siitä kuinka usein harrastaa seksiä ja erityisesti siitä kuinka usein haluttaa. Sen jälkeen voi kokeilla mten se lääke tai kierukka vaikuttaa ja jos se vaikuttaa haluihin, niin se kannattaa vaihtaa mahdollisimman nopeasti koska vaihtoehtoja on aina olemassa, mutta mikään ei korvaa hyvää parisuhdetta!

        Ei pidä paikkaansa .. Suurimmalla osalla halut vaan lisääntyvät .. Vika ei ole hormoneissa vaan , luonteesa, ja korvien välissä . Toiset naiset vaan haluavat sexiä ja toiset eivät .


      • sfgefgefg

        älä huoli, 90% suomalaisnaisista on haluttomia, naamasta sen jo näkee. vinkki: ravintolat on täynnä ulkomailta kotoisin olevia naisia, halu prossa 100%! kyllä antaa, ainakin mulle. .....ja niin,2 kertaa seksiä?????????? ja edelleen kimpassa?????? sä oot säälittävä "mies".


      • Aikuinen nainen
        pol90 kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa .. Suurimmalla osalla halut vaan lisääntyvät .. Vika ei ole hormoneissa vaan , luonteesa, ja korvien välissä . Toiset naiset vaan haluavat sexiä ja toiset eivät .

        Halujen vähentyminen osalla on lääketieteellisesti tiedossa oleva asia. Osa naisista on kiimaisia ovulaation aikaan, ennen ja jälkeen. Hormoonit tasaavat tätä vaikutusta. Jos et itse kuulu näinhi naisisiin (kirjoitustyylistä päätellen tyttöihin), se ei tarkoita, että ilmiötä ei ole.

        Se, ettei halua on harvoin luonnekysymys. Se voi olla, sitä ettei nainen tunne tulevansa arvostetuksi naisena, tule kuulluksi tai jostain syystä on tressaantunut.

        Ap tapauksessa kun halut on yhteydessä ehkäisyn vaihtoon, on aika todennökäistä mistä vaiva todennäköisemmin on peräisin... Neuvoisin: vaihtakaa hormonittomaan ehkäisyys ennen kuin ilmiö alkaa kalvaa parisuhdettanne.


      • ,kanki

        Kyse on normaalista alkukantaisesta geenistä,siittää jälkeläisiä.
        Silloin kun hedelmöittymisen mahdollisuus on olematon mies menettää kiihkon ja se on alitajuista.
        Eli jos mies tietää ,nainen käyttää ehkäisyä,into loppuu...
        Siis tavallisilla pikku peniksillä.
        Minä olen nautiskelija ja panen vaikka kaverini muijaa jos saan siitä nautintoa.


      • näin on
        mitk2369 kirjoitti:

        Vika on korvien välissä , ei hormoneissa . Minulla myös hormoonikierukka eikä ole halut hävinneet .

        ai niinkö luulet?? tiesitkö että jokainen nainen on yksil tuossa(kin) asiassa?? toisilla hormoonit vaikuttaa haluihin toisilla ei..
        se että sulla ei ole halut hävinneet hormonaalisen ehkäisyn myötä ole onnellinen.. kaikilla kun asia ei ole noin yksiselitteinen.. toiset ovat herkempiä kuin toiset..


      • mk
        näin on kirjoitti:

        ai niinkö luulet?? tiesitkö että jokainen nainen on yksil tuossa(kin) asiassa?? toisilla hormoonit vaikuttaa haluihin toisilla ei..
        se että sulla ei ole halut hävinneet hormonaalisen ehkäisyn myötä ole onnellinen.. kaikilla kun asia ei ole noin yksiselitteinen.. toiset ovat herkempiä kuin toiset..

        Mutta se haluttomuus ei naimista estä jos parisuhteessa ollaan niin sekis äon oltava riittävästi tai ei kohta ole sitä suhdettä.


      • samassa veneessä
        ccbvcbvcbvcnb kirjoitti:

        Joillakin homornaalinen ehkäisy ei vaikuta mitenkään. Joillakin voi halut jopa kasvaa, mutta ehdottomasti suurimmalla osalla ne vaikuttavat jotenkin ja yleensä negatiivisesti.

        Esimerkiksi myös minun vaimolla halut katosivat samantien kun hän vaihtoi kuparikierukan hornonikierukkaan. SItä ennen hän oli todella halukas ja usein myös aloitteen tekijänä. Tämän hän tunnusti kyllä itse vuoden jälkeen kun seksimme oli vähentynyt kertaan kuukaudessa. Kuuden vuoden jälkeen seksi oli vähentynyt vain muutamaan kertaan vuodessa ja hän ei ollut tehnyt kertaakaan aloitetta.

        Nyt kun kierukka on vaihdettu, on halut tallella, mutta se haluttomuus on tehnyt pahasti hallaa minun halukkuudelle. Me jouduimme harrastamaan ns. velvollisuusseksiä ja aina minun aloitteesta. Se tuntui minusta todella loukkaavalta koska hän ei halunnut minua omasta halustaan ja usein kieltäytyi, kunnes lopulta muistutin että minä lähden kun me emme seksiä kerran harrasta. Vaikka itse tiedostan tämän, niin silti sen korjaaminen vaatii aikaa koska vieläkin minulla on epäluottamus vaimoa ja hänen halukkuuttaan kohtaan.

        Hormonaalinen ehkäisy, tai jonkin lääkkeen aiheuttama haluttomuus on siitä pirullista haluttomuutta, että ellei ITSE tiedosta sitä että haluttomuus johtuisi lääkkeestä tai ehkäisystä, niin voi olla erittäin suuri kynnys tunnustaa sitä itse toiselle ja itselleen, varsinkin kierukan kohdalla jonka asentaminen on oma ongelmansa. Haluttomuus yleensä hiipii salakavalasti elämään ja siksi se tuntuu normaalilta koska seksihalut eivät estä työtä, harrastuksia ja muuta elämistä.

        Tämän lisäksi se voi aiheuttaa kovankin särön parisuhteeseen, kuten omalla esimerkilla kerroin, jos toinen ei tunnusta sitä että haluttomuus on lähtöisin lääkkeestä tai ehkäisystä. Koska itsellä ei ole haluja, niin toisen halukkuus voi tuntua ahdistavalta, ärsyttävältä ja lopulta loukkaavalta, siitäkin huolimatta että itse tietäisi mistä oma haluttomuus johtuu. Tämä tietenkin johtaa erimielisyyksiin jotka voivat johtaa sitten paljon pahempaan, pettämiseen ja jopa eroon.

        Itse suosittelisin että ennen minkäänlaista hormonaalista ehkäisyä tai lääkettä, joka voisi aiheuttaa haluttomuutta, pitää kirjaa siitä kuinka usein harrastaa seksiä ja erityisesti siitä kuinka usein haluttaa. Sen jälkeen voi kokeilla mten se lääke tai kierukka vaikuttaa ja jos se vaikuttaa haluihin, niin se kannattaa vaihtaa mahdollisimman nopeasti koska vaihtoehtoja on aina olemassa, mutta mikään ei korvaa hyvää parisuhdetta!

        Niin totta!!


      • Anonyymi
        mitk2369 kirjoitti:

        Vika on korvien välissä , ei hormoneissa . Minulla myös hormoonikierukka eikä ole halut hävinneet .

        Korvissahan on kuulemma vasarakin 🤔


    • khfyj

      Joillakin hormonikierukka aiheuttaa haluttomuutta. Ja joillain tiputteluvuotoa pitkäänkin, mitä jotkut (häveliäämmät?) pitävät seksin esteenä.

      • tossukka123

        Mulla oli tiputtelua melkin vuoden ja hermot meinasi mennä..
        Sen jälkeen menkat jäi pois ja seksielämä kukoisti..
        Näin se vaikuttaa kenelle mitenkin..Tässä vaiheessa liitto
        kukoisti, mut kuinkas kävikään...

        Uskon että miehille ottaa tiukille kun seksi loppuu liitossa.
        Itse olen kokenut saman, miestä ei kiinnostanut seksi ,kun
        kerran kuukaudessa ja se oli raastavaa..

        Näin meillä


      • ert6789

        Paskaa puhut :))) Kaikki on yksilöllistä ja naiset ovat erinlaisa niin kuin miehetkin . Jotkut miehetkään eivät halua sexiä .


      • tossukka123
        ert6789 kirjoitti:

        Paskaa puhut :))) Kaikki on yksilöllistä ja naiset ovat erinlaisa niin kuin miehetkin . Jotkut miehetkään eivät halua sexiä .

        Hei haloo
        ert6789, ei kaikki haluu seksiä, niin ei miehet
        kun naisetkaan..
        Kerroin vaan oman kokemukseni..


    • juu ei

      Naisella on joku vaihe päällä, eli hei hei tyydyttävä seksielämä. Tämä varmaan loppuu siinä vaiheessa kun sinulla on ollut rakastaja vuoden tai pari. Sitten vaimo ihmettelee vielä miksi hankit rakastajan, jos jäät kiinni :)

      • häh mitäh

        Entä jos se rakastajarkin vaihtaa hormoonikierukkaan ja halut vähenevät. Vai käyttääkö mies vain ja ainoastaan kondomia rakastajatternsa kanssa puuhaillessa


    • Adolf Hirner

      Meillä oli sama juttu alussa. Kallis kierukka laitettiin mut seksi loppui lähes tyystin.
      Mietin et mitä vit. tua?? Tähänkö sen kierukan raskauden ehkäisy perustuukin... vie naiselta halut niin ei taatusti tuu raskaaksi!!!
      Kaiken lisäksi niinä harvoina kertoina kun hässittiin tuntui siltä kun joku olis raastanut hepin päätä! En pystynyt työntymään ihan pohjaan kun tuntu että siellä olis jotain "rautalankaa"!! ja mainittakoon etten ole mitään "super size" kokoa.
      Lekuri kertoi tarkastuksen jälkeen että kierukka on ihan hyvin paikoilllaan ja kaikki on ihan ok.
      Toinen ikävä asia mitä kierukka toi tullessaan oli se että vaikka kukikset jäi pois, tuntui siltä kun naisellani olis aina ollut pientä valkovuotoa, ja lemu oli sen mukainen. Suuseksiä ei paljon huvittanut antaa :(

      Muttamutta. Vaihe oli kuitenkin ohimenevä. Pikkuhiljaa vaimokkeen halut palautuivat normaaleiksi, raastava tunne pimpan uumenissa hävisi ja hajukin alkoi hellittaa, tosin muita oireita myöhemmin.
      Kohta alkas olla aika uusia kierukka mutta oon päättänyt mennä vasektomiaan. Mun lapset on tehty.

      • fiksu mies

        Oho, kerrankin mies, joka ottaa myös vastuuta. Eli jos lapset on tehty, vasektomia on vastaus. Miehelle se on helpompi kuin naiselle.


      • jälkiviisas ...

        jos olet varma asiasta, että lapset on tehty, on pariskuntana viisas päätös vasektomia. Sterilisaatio myös naiselle on helpottunut paljonkin viimeaikona, joten poissuljettu ratkaisu sekään ei ole, mutta toki, on oltava varma siitä, ettei lapsia enää ole toiveissa (vaikka tulevaisuus toisi eteen uusia kumppaneita tms.)

        Itse huomasin n. 20v. ehkäisypillereiden käytön lopetettuani halujen heräävän ihan omaan luokkaansa ;) En nyt isompia ongelmia ollut sinä aikana huomaavinani, ja kaikki jatkui normaaliin tapaansa, omasta mielestäni, mutta sterilisaation jälkeen (eli hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen) vasta huomasin ja tajusin omat haluni ja seksuaalisuuteni. Omassa ikäpolvessani (yli 40v.) olen myös nähnyt hormonikierukan haittavaikutuksia ystävissäni niin nesteen kertymisenä, kuin monina muinakin ongelminaan. Ikä siis on erittäin hyvä peruste lopulliselle ratkaisulle ehkäisyn suhteen, toki nuoremmilla asiaan vaikuttaa perhesuunnittelu.

        Nyt, kun lasten teko ja suunnittelu ei enää ole ajankohtaista, ja ajattelen omaa elämääni taaksepäin, olen harmissani, että koskaan ryhdyinkään hormonaaliseen ehkäisyyn. Mitä lie vaikutuksia sillä onkaan ollut jo terveydellisesti tulevaan elämääni, saatika mitä vaikutuksia sillä oli käytön aikana.


      • Ex Pimp
        fiksu mies kirjoitti:

        Oho, kerrankin mies, joka ottaa myös vastuuta. Eli jos lapset on tehty, vasektomia on vastaus. Miehelle se on helpompi kuin naiselle.

        Mä en voisi tehdä vasektomiaa koska tuntisin itseni kuohituksi, epämiehekkääksi ja muutenkin pitäähän sille seuraavalle naisellekin pystyä se mukula pyöräyttämään kun se kuitenkin sen haluaa vaikka minun henkkoht muksuluku olisikin täynnä.

        Ei voi katsos kaikkia muniaan samaan koriin pistää...


      • Ex Pimp
        jälkiviisas ... kirjoitti:

        jos olet varma asiasta, että lapset on tehty, on pariskuntana viisas päätös vasektomia. Sterilisaatio myös naiselle on helpottunut paljonkin viimeaikona, joten poissuljettu ratkaisu sekään ei ole, mutta toki, on oltava varma siitä, ettei lapsia enää ole toiveissa (vaikka tulevaisuus toisi eteen uusia kumppaneita tms.)

        Itse huomasin n. 20v. ehkäisypillereiden käytön lopetettuani halujen heräävän ihan omaan luokkaansa ;) En nyt isompia ongelmia ollut sinä aikana huomaavinani, ja kaikki jatkui normaaliin tapaansa, omasta mielestäni, mutta sterilisaation jälkeen (eli hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen) vasta huomasin ja tajusin omat haluni ja seksuaalisuuteni. Omassa ikäpolvessani (yli 40v.) olen myös nähnyt hormonikierukan haittavaikutuksia ystävissäni niin nesteen kertymisenä, kuin monina muinakin ongelminaan. Ikä siis on erittäin hyvä peruste lopulliselle ratkaisulle ehkäisyn suhteen, toki nuoremmilla asiaan vaikuttaa perhesuunnittelu.

        Nyt, kun lasten teko ja suunnittelu ei enää ole ajankohtaista, ja ajattelen omaa elämääni taaksepäin, olen harmissani, että koskaan ryhdyinkään hormonaaliseen ehkäisyyn. Mitä lie vaikutuksia sillä onkaan ollut jo terveydellisesti tulevaan elämääni, saatika mitä vaikutuksia sillä oli käytön aikana.

        Kuinkas kuuluu jälkiviisaudet silloin, jos mies vasektomian tehtyään huomaa naisensa lähteneen toisen miehen matkaan ja jääneensä yksin? Lapset voi olla tehty SIINÄ liitossa mutta entäs kun tulee näitä tämmöisiä "leskeytymisiä"?

        Siinä sitten pitäisi munattomana löytää uusi vaimo. Harva huolii simenetöntä miestä.


      • rew879

        Narisisti paska olet . Naiseen ei mitäään kunnioitusta .. Mikis naisen täytyy huolehtia ehkäisystä , eikö se mies ole joka laittaa vauvan alulle .


      • iida40

        Heis
        Sun naisella selvästi ollut joku tulehdus..... jos hajuhaittaa oli ;) ja langat voi aina lyhentää jos pistelee ;)) mut hyvä jos helpottanut, Itsellä vain hyvää sanottavaa kierukasta eikä vastapuolikaan ole valittanut ;)=


      • ....
        Ex Pimp kirjoitti:

        Kuinkas kuuluu jälkiviisaudet silloin, jos mies vasektomian tehtyään huomaa naisensa lähteneen toisen miehen matkaan ja jääneensä yksin? Lapset voi olla tehty SIINÄ liitossa mutta entäs kun tulee näitä tämmöisiä "leskeytymisiä"?

        Siinä sitten pitäisi munattomana löytää uusi vaimo. Harva huolii simenetöntä miestä.

        Vasektomiassa katkaistaan siemenjohtimet. Ei "munia". Itseasiassa niitä siemenjohtimiakaan ei edes katkaista vaan laitetaan klipsit, jotka voi halutessaan poistaa. Eli pieni ja peruutettavissa oleva helppo operaatio.

        Monessa miehessä ei vaan ole miestä kantamaan vastuuta ehkäisystä vaan mieluummin altistaa "rakkaansa" hormoneille tai isoille operaatioille, joisa on vakaviakin terveysriskejä (mm. syöpäriski kasvaa)...

        Sitten kun nämä myrkyt sekoitaa naisen pään, haetaan uusi, halukas suttura. Missään tapauksessa ei kannata ottaa seksielämää ja muutenkin epätyydyttävää parisuhdetta (naiselle parisuhde tuo, tai sen pitäisi tuoda, muutakin tyydytystä kuin seksi. Jos kumppani ei tarjoa tätä henkistä tyydytystä, naiselta usein seksihalut katoavat) puolison kanssa puheeksi. Eläköön suomalainen mies!


      • expinp
        .... kirjoitti:

        Vasektomiassa katkaistaan siemenjohtimet. Ei "munia". Itseasiassa niitä siemenjohtimiakaan ei edes katkaista vaan laitetaan klipsit, jotka voi halutessaan poistaa. Eli pieni ja peruutettavissa oleva helppo operaatio.

        Monessa miehessä ei vaan ole miestä kantamaan vastuuta ehkäisystä vaan mieluummin altistaa "rakkaansa" hormoneille tai isoille operaatioille, joisa on vakaviakin terveysriskejä (mm. syöpäriski kasvaa)...

        Sitten kun nämä myrkyt sekoitaa naisen pään, haetaan uusi, halukas suttura. Missään tapauksessa ei kannata ottaa seksielämää ja muutenkin epätyydyttävää parisuhdetta (naiselle parisuhde tuo, tai sen pitäisi tuoda, muutakin tyydytystä kuin seksi. Jos kumppani ei tarjoa tätä henkistä tyydytystä, naiselta usein seksihalut katoavat) puolison kanssa puheeksi. Eläköön suomalainen mies!

        vasektomian peruuttamisleikkauksissa on melko iso epäonnistumisprosentti. Öö ja viimeksi kun tarkistin, johtimista otetaan pätkä pois.eli kahdesta kohtaa poikki.


    • iloinen nymfo 30

      Kyllä voi hormoonikierukka todellakin viedä halut. Meidän seksielämä ennen kierukkaa on ollut lähes päivittäin, välillä parikin kertaa. Ollaan oltu yhdessä yli 10 vuotta. Hormoonikierukan jälkeen ei voinut vähempää kiinnostaa seksi tai koko ukko. Ja oireet alkoivat aika pian sen "asennuksen" jälkeen. Tuli muutenkin sellasia tuntemuksia ihan kun olis alkanut masentuun, johtuivatko sitten hormoonista vai seksin puutteesta, tiedä häntä. Olin myös hirvee raivopää ja pillahdin poruun joka asiasta. 2 kk kärvistelin sen kanssa sitten menin yksityiselle vaihdattaan takaisin kuparikierukkaan ja elämä palasi ennalleen parissa viikossa. Että suosittelen hankkiutuun siitä hormoonihäkkyrästä eroon mahdollisimman pian jos se ei vaan tunnu sopivan. Gynekologi sanoi että se on aika harvinaista ettei se sovi mutta ei ollenkaan mahdotonta. Sen takia ei kyllä kannata koko elämää pilata.

    • Testattu on kaikki.

      Itselläni hormonit veivät seksihalut, elämänhalun ja melkein koko mielenterveydenkin. Olen vuosien saatossa kokeillut noin viittä eri merkkiä e-pillereitä, hormonikierukkaa ja ehkäisykapselia. Kärsin samat oireet kaikista edellämainituista.

      Tällä hetkellä olen kuparikierukan onnellinen käyttäjä. Ei pisaraakaan hormoneja sekoittamassa päätä ja seksielämä parempi kuin koskaan.

      Suosittelen, että keskustelisitte asioista ja mikäli näyttää siltä ettei vaimollesi sovi hormonit edes pieninä pitoisuuksina, niin hormonittomiakin vaihtoehtoja löytyy.

      • vcvcgcgfcgc

        Vaimolle oli gynekologi sanonut että kuparikierukasta pyritään pääsemään eroon kaikkien naisten kohdalla ja että kaikille suositeltaisiin hormonikierukkaa.

        Vaimolla oli ennen kuparikierukka ja se toimi hyvin, mutta kun meni gynelle sen vaihtamaan, niin oli suositeltu nimenomaan hormonikierukkaa koska se oli kuulemma terveellisempi ja luotettavampi. Siitä aiheutui ihan samat ongelmat kuin sinullakin.

        On hirvittävää jos naisille aletaan suosittelemaan pelkästään hormonikierukkaa ja hormonaalista ehkäisyä ja pyritään kuparista eroon, koska se tulee aivan varmasti pilaamaan monta parisuhdetta tässä maailmassa.

        Sitä ei voida pelastaa pelkillä kortsuilla koska ne tulevat kalliiksi ja kuitenkin useimmilla naisilla on myös halu saada joskus niitä lapsiakin.


      • qwert0987

        Kuparikierukasta tuleee syöpää kuulemma Ja menkat silti pyörivät hormoonikierukan kanssa ei ole menkkoja . jolloin halut ovat kovemmat ja voi sexiä harrastaa milloin haluttaa riippumatta menkoista. Menkat vie halut kokonaan .


      • Punaisia päin
        qwert0987 kirjoitti:

        Kuparikierukasta tuleee syöpää kuulemma Ja menkat silti pyörivät hormoonikierukan kanssa ei ole menkkoja . jolloin halut ovat kovemmat ja voi sexiä harrastaa milloin haluttaa riippumatta menkoista. Menkat vie halut kokonaan .

        Aika jännä, että esität tällasen mielipiteen faktana. Vaikka itselläsi asia voikin olla noin, niin todella monella se ei ole. Mulla hävisi täysin halut hormoniehkäisyllä, joten ei kiitos ylimääräisiä hormoneita mulle. Toinen juttu on tuo haluttomuus menkkojen aikana - monella se on päinvastoin. Menkkojen aikana haluttaa enemmän kuin milloinkaan muulloin, paikat on herkkänä ja seksi tuntuukin silloin paremmalta.


      • ....
        qwert0987 kirjoitti:

        Kuparikierukasta tuleee syöpää kuulemma Ja menkat silti pyörivät hormoonikierukan kanssa ei ole menkkoja . jolloin halut ovat kovemmat ja voi sexiä harrastaa milloin haluttaa riippumatta menkoista. Menkat vie halut kokonaan .

        Kuulemma ei ole faktaa. Hormonit aiheuttavat syöpää, ei kupari. Riski on toki pieni ja paikallinen, mutta riski kuitenkin. Kannattaa ottaa selvää asioista eikä kuunnella ja huudella kuulemoita.


    • MITÄ VADDUA NYT TAAS

      MITÄ VADDUA OIKEESTI? MITÄ VADDUA???????????????

      • Tri Tauko

        Joko odottelet rauhassa vaihdevuosiin taikka alat käydä.Hmm,tansseissa.Hmm,sinne tulee eri toimipisteistä.Hmm,niin monenmoista väkeäkin.


      • Krö-höm :D
        Tri Tauko kirjoitti:

        Joko odottelet rauhassa vaihdevuosiin taikka alat käydä.Hmm,tansseissa.Hmm,sinne tulee eri toimipisteistä.Hmm,niin monenmoista väkeäkin.

        Absolut. Ehdottomasti! Tansseissa yhym!

        Niin minäkin. Enää en lupuisi yhym tanssiharrastuksestani ikuna:) Nimenomaan nimikkeellä päivätantsut. Oi oi sitä helmojen heilahtelua ja tarjonnan ylivilkkautta.

        Joskus muija rypistelee kulmiaan mutta paskon väliä. Ilo on minun puolellani. Muija sormettakoon lopun elämäänsä tai ottakoon eron:)


    • jk

      ei käytä

    • Ei e-pillereille ym.

      Juu, en todellakaan käyttäis hormonaalista ehkäisyä enää ikinä, sillä se vaikuttaa niin moneen asiaan haitallisesti. Ehkä tulis erojakin vähemmän, jos naiset ei käyttäis kyseistä ehkäisymuotoa :) onneks yhä useampi tajuaa lopettaa ja parisuhdekin voi paremmin!

      • poi9876

        Eipä pidä paikaaansa , hormonikieurkka ei vaikuta eroihin .. Hormoonikierukka on vaihto ehto niille jotka haluavat päästä menkoista erooon . Menkkojen kierto vaikuttaa haluttomuuteen . Minulla kun ei enäään menkkoja voisin harrastaa sexiä vaikka joka päivä aaamusta iltaan mutta mies ei jaksa . :)) Muutenkin tulisen luonteen omaavat naiset harrastavat sexiä miehensä kanssa enemmään kun esim veden merkkiset naiset


      • cvcbvcvb
        poi9876 kirjoitti:

        Eipä pidä paikaaansa , hormonikieurkka ei vaikuta eroihin .. Hormoonikierukka on vaihto ehto niille jotka haluavat päästä menkoista erooon . Menkkojen kierto vaikuttaa haluttomuuteen . Minulla kun ei enäään menkkoja voisin harrastaa sexiä vaikka joka päivä aaamusta iltaan mutta mies ei jaksa . :)) Muutenkin tulisen luonteen omaavat naiset harrastavat sexiä miehensä kanssa enemmään kun esim veden merkkiset naiset

        Älä yleistä omaa kokemustasi muiden kokemuksiin, ja vielä tieteellisesti tutkittuun tietoon.

        Mutta, mitä voikaan odottaa sinunlaiselta joka uskoo astrologiaan.


      • ...
        poi9876 kirjoitti:

        Eipä pidä paikaaansa , hormonikieurkka ei vaikuta eroihin .. Hormoonikierukka on vaihto ehto niille jotka haluavat päästä menkoista erooon . Menkkojen kierto vaikuttaa haluttomuuteen . Minulla kun ei enäään menkkoja voisin harrastaa sexiä vaikka joka päivä aaamusta iltaan mutta mies ei jaksa . :)) Muutenkin tulisen luonteen omaavat naiset harrastavat sexiä miehensä kanssa enemmään kun esim veden merkkiset naiset

        Hei kuules, vaikka menkat ovat ikävä asia, ne ovat tärkeä osa naisen fysiologiaa. Menkat puhdistavat emättimen säännöllisesti, ja niiden jäädessä pois on on suuri vaara saada esimerkiksi hiivatulehduksia.


    • kjlshdkljawef

      Hormonikierukka sisältää todella vähän hormonia, verrattuna esim.pillereihin. Kyllä väittäsin, että nyt mättää jokin muu.... Ja vaikka kuinka sanotaan, että hormonaalinen-ehkäisy vie halut, niin voihan sitä edes jotain miehelle tehdä ilman yhdyntää ymn. Itsellä ei ikinä ole niin halutonta aikaa, ettei toiselle voisi hyvänä olla!!!!
      Elä mies alistu elämään ilman seksiä-

      • oiut6789

        Jeps tässsä yksi ja ainut asiallinen vastaus koko viestiketjuun :)))) Hyvä tälläsiä vastauksia tarvitaan


    • mies 38

      Teetin vasektomian ja sen jälkeen on seksiä riittänyt, välillä jopa yli omien halujen.
      Naiseni kärsi erilaisten ehkäisyjen sivuvaikutuksista ja haluttomuus oli suurin syy sivuvaikutuksista ja päätin tehdä asialle jotain. Tämä on toiminut meillä.

    • Tororru desu.

      Mä revin eilen mun kassit irti niin eipä tule enää lapsia.

      • haluttaa..

        Mulla ainakin halut lisääntyi hormonikierukan myötä.Ei tarvinnut odotella koska on verilättypäivät.Niin sai panna mennen tullen.


      • iuyt5678
        haluttaa.. kirjoitti:

        Mulla ainakin halut lisääntyi hormonikierukan myötä.Ei tarvinnut odotella koska on verilättypäivät.Niin sai panna mennen tullen.

        Samaa mieltä ,, halut lisäääntyvät koska ei enään menkkoja :))


    • Nappisilmä78

      Meillä kävi samoin. E-pillerit aiheuttivat haluttomuutta mutta koska lääkäri sanoi ettei kierukasta välttämättä silti tule samanlaisia ongelmia, niin päätin kokeilla. Odotimme vuoden, mutta koska haluni olivat täysin kadonneet niin päätimme jatkaa kondomilinjalla. Halut palasivat nopeasti ja muutkin sivuvaikutukset katosivat samalla vaivalla eli rautalanka osui miehen penikseen yhdynnässä ja tiputteluvuoto loppui. Nyt pannaan taas kun kanit ;)

      • lkjui789

        Jos käy kierukan laittamassa oikealla lääkärillä niin narut ja langat katkaistaan . Minulla ei narut ainakaan roiku . Ihan pieni pätkä jätetty vain . Eikä ole haitannut yhdeynnässä ollenkaan . Lääkäreissä eroja toiset katkasevat langan ja toiset eivät .


    • mulla ollut hormoonikierukka vähän yli vuoden ja ei todellakaan ole halut väheentynyt:) harmi vaan kun oon sinkku;P.
      Toisin oli kun käytin pillereitä yli kymmenen vuotta, se aiheutti ainakin persoonallisuus häiriöitä, olen kamala räjähtävä ämmä!

      mutta se mikä toiselle sopii ei taas sovi toiselle, ihmiset kun ovat erillaisia:)

    • khyl suosittelen

      lähet vaa naisii

    • se on hienoa kun miehet ei suostu kumia käyttämään kun "ei tunnu kivalta" ja painostetaan naiset pumppaamaan itsensä täyteen hormonia koska se on "niin helppoa" ja sit ihmetellään et mikä on kun ei pesää saa ja täytyykö tässä lähteä vieraisiin :)

      • Tätttärää

        Täysin samaa mieltä. Ehkäisy on kummankin asia. Haluttomuus hiipii salakavalasti suhteeseen. Voi olla vaikeaa olla varma, että haluttomuus johtuu nimenomaan ylimääräisistä hormoneista eikä huomata missä vika. Miesten mukavuuden halun vuoksi naisilta voi elämästä jäädä jotain nautinnollista ja voimia antavaa kokematta. Suhteita hajoaa aivan turhaan "pitää lähteä vieraisiin, kun täältä ei saa".

        E-pillereistä ei löytynyt minulle sopivaa. Joko halut pysyivät tallella mutta mieliala vaihteli rajusti tai sitten elämä oli niin tasaista ja siloista, johon eivät lihalliset halutkaan kuuluneet. Haluttomuus kiusaa myös naista. Jos on ollut aktiivinen, oma haluton minä voi tuntua vieraalta. Vuosia olin ilman ja keski-ikäisenä otin hormonikierukan. Aluksi tuntui, että se olisi aiheuttanut ylimääräistä herkkyyttä, esim. kyyneleet tulivat melko vähästä mutta nyt parin vuoden kuluttua mielialat ovat hyvin tasaiset, ei riehakkaita ilonpurkauksia mutta ei synkistelyäkään, kun jokin ei mene niin kuin on odottanut. Voi johtua jo 51 v iästäkin; elämänkokemus on siloitellut, ottaa niin ikävät kuin iloiset asiat rauhallisemmin tai sitten liittyy vaihdevuosiin ja niiden aiheuttamiin tuntemuksiin.


    • 56808

      Vääränlainen ehkäisy vaikuttaa seksihaluihin. Vuoden alussa oma pillerimerkkini loppui kaupasta ja jouduin vaihtamaan vastaavaan tuotteeseen. Ne pari kuukautta oli ihan hirveitä; seksihalut lähtivät kokonaan, mieliala heitteli miten sattuu ja alapää oli niin kuiva, että kävelykin tuntui pahalta ellen rasvannut sitä. Tajuttuani yhteyden uusiin pillereihin vaihdoinkin äkkiä takaisin vanhoihin.

      Nyt en ole käyttänyt mitään pillereitä muutamaan kuukauteen ja täytyy sanoa, että vaikkeivät omat pillerini vaikuttaneetkaan erityisemmin haluihini, ilman niitä seksin määrämme on ainakin tuplaantunut :) Ainoina haittapuolina on nyt lisääntynyt finnituotanto kasvoissa, mutta sekin on rauhoittumaan päin.

    • vaihda kierukkaa

      Hormoonikierukka ei ehkä sovikaan vaimollesi. Nyt jyllää väärät hormoonit tai vaimollasi on toinen mies.
      Sinulla ei ole muuta neuvoa kuin vaihtakaa kierukkaa tai puolisoa.

    • asdsdfgdfg

      Mulla hormonikierukka aiheutti tip-tip-tip-tiputteluvuotoa eli ei siis oikein sopinut meikäläiselle. Yleensähän vain kuparikierukassa on näitä vuotoja. Mulla siis myös hormonikierukalla. Siinä puoli vuotta kärvisteltiin 2,5 - 3 vk vuodon kanssa, ei todellakaan haluttanut jalkoja siinä tilassa levitellä.

      Kiskottiin kierukka pois ja mies kävi vasektomiassa, koska lapset on jo tehty. Kierto normaalistui, seksi jaksoi taas kiinnostaa kun koko ajan ei vuotanut.

    • halut pois

      Minä laitoin hormonikierukan. Viikon kuluessa halut olivat kadonneet nollaan, siis ihan nollaan. Ja sitä ennen huvitti vaikka kaksi kertaa päivässä kun vielä olin siihen aikaan hoitovapaalla enkä työn vuoksi niin väsynyt kuin nykyään. Poistatin kierukan sitten samantien ja olo palasi normaaliksi. Huomasin vaikutuksen tosi voimakkaasti. Muuten olen elänyt koko elämäni ilman hormonaalista ehkäisyä enkä enää aio siihen ryhtyä. Tuli kallis viikko täytyy sanoa kun kierukka oli aika kallis ja lääkärikulut päälle.

    • vaikuttaisiko ?

      Ei kai tuota vastausta nyt tarvitse silmänräpäystä pitempään miettiä.

    • ...............

      ihan hyvin voi hormonit viedä halut....itse en oo koskaan enkä meinaakaan käyttää hormoniehkäisyä...on niitä muitakin ehkäisykeinoja....

    • 987456321

      Siihenkö miehillä panostetaan suhteessa että saa seksiä.. siis halloo.. elämässä on muutakin kuin se jynkytys.. ja jyystäminen..

      • bbbjbjbjbjbjjbjbjbjb

        "Siihenkö miehillä panostetaan suhteessa että saa seksiä.. siis halloo.. elämässä on muutakin kuin se jynkytys.. ja jyystäminen.. "

        Vituttaako seksuaalisesti estynyttä kun normaalit ihmiset naivat ja sinä tapaat vain sellaisia miehiä ja naisia jotka ovat terveitä ja normaaleita ja haluavat seksiä?

        Seksuaalisesti estyneen eräs piirre on, tietenkin inho seksiä kohtaan, mutta myös näköalattomuus, eli se ettei ymmärrä miksi muut harrastavat seksiä ja tuo sen ilmi.

        Tätä näköalattomuutta ei esiinny aseksuaaleilla, vaan ainoastaan mielenterveyden häiriöistä kärsivillä ihmisillä, mm. seksuaalisesti estyneellä persoonallisuustyypillä. Yleensä seksuaalisesti estyneellä persoonalla on jokin syy estoisuuteensa aina hyväksikäytöstä tai raiskauksesta, ihan lapsuuden perheilmapiiriin joka on ollut avoimen estynyt ja ankara.

        Mene terapiaan, koska sitä sinä tarvitset!


      • panemalla paras

        Jos suhteessa on seksi kunnossa niin siinä on paljonkin muuta kuin seksi. Jos se seksi ei toimi, suhteessa ei ole muuta kuin se seksi.


      • ....
        panemalla paras kirjoitti:

        Jos suhteessa on seksi kunnossa niin siinä on paljonkin muuta kuin seksi. Jos se seksi ei toimi, suhteessa ei ole muuta kuin se seksi.

        Jos suhde on kunnossa ja siinä on hellyyttä, arvostusta, läheisyyttä ja aitoa välittämistä sekä kunnioitusta, toimii myös seksi. Näin päin se menee, ainakin naisella. Toki nainen voi antaa velvollisuusseksiä tai säälipillua miehelle, jolla ei paukut riitä ylläpitämään parisuhteessa pystyssä muuta kuin kikkeliään... Joskus naiset vaan kylllästyy siihen... ;)


    • ISOPISTE

      Tässä jälleen huomataan...monenlaisia kokemuksia yhtä paljon kuin kierukan käyttäjiä/kokeilijoita.
      Laitanpa omankin lusikkani soppaan. Siis hormonikierukka ollut vuoden...olen 40 ja halut tallella. Aina tekee mieli. Ensin oli 40 päivää vuotoo ja sen jälkeen lakkas vuodot minimiin ja lähes jokainen päivä on ihana päivä :)
      Ei vuotoo, ei lihomista, ei turvotusta, ei "hajuja" eli kenelle käy niin ompi yksilöllistä. Suosittelua ei voi kukaan antaa toiselle...ainostaan kertoa kokemuksensa voi!!!

    • ehttedhstehttsh

      Onpa siinä kysymys?
      Mikä saa pettämään no naiset tietysti.

    • lyhennytä langat

      Ja nainen: käy gynellä lyhennyttämässä lankoja jos ne tökii kaverin hepinpäähän.
      Ne on ne poistolangat mitkä pistelee ja niitä voi lyhennyttää.
      Tosin ne kuulemma ajanmittaan voi kääntyä itsekeen ylöspäin eikä enää tunnu.

      Ja ne hormonit todellakin vaikuttaa naisen mielialoihin, haluihin ja ihan kaikkeen. Eihän miehillekään suositella hormoneja. Miksi sitten naisten pitäisi syödä niitä samoilla sivuvaikutuksilla?

      Käyttäkää kumia, kokeilkaa kuparikierukkaa tai johdot poikki.

      • uuio9000

        Kuparikierukasta tulee syöpää,.. Koska kupari on metallia


      • KaViGoo
        uuio9000 kirjoitti:

        Kuparikierukasta tulee syöpää,.. Koska kupari on metallia

        Hormonikierukasta tulee syöpä, koska siinä on hormonia..


    • et näin

      Se kierukka aiheuttaa kohtuun steriilin tulehduksen ja elimistö hylkii sitä hetken aikaa. Siitä v. vuoto ja voi tulla outoa hajua jonkin aikaa.

      Laitetaan mieheen jotain vispilää sisälle ja ylimääräistä hormoniannosta niin katsotaan miten hermo kestää ja haiseeko? ihan vaan siksi koska nainen ei tahdo kumia, menee kuulemma tunnelma pilalle.

    • hormoni.

      Totta että hormonivalmisteet voi viedä halut. Tai sitten hän ei ole kiinnostunut susta. :(

      • hormoni.

        Tai joku muu syykin voi olla.


    • hhihöhhh

      Voisitte miehet olla vaihteeksi niitä, jotka joutuvat käyttämään noita hormooniehkäisyjä.

      Voisitte sitten tulla uudelleen kysymään ja ihmettelemään, että minne katosi halut ja ihan naisen syytä, kun ei enää himota!!

      Jos ette lapsia aio hankkia, niin katkaise putkesi, sitten ei tarvitse kummatkaan mitään hormooniehkäisyjä.

    • kierukkakaija

      Jaa, jaa, omasta puolestani voin kertoa että HALUT ON NIINKUIN AINA ENNENKIN, EI OLE VIENYT HALUJA ja ikääkin on kivasti yli viiskymppiä mittarissa.
      En siis voi puhua kuin omasta puolestani, mutta uskoisin että ei kierukka niitä pois vie, syynä on jotain muuta.
      Olisko syytä tehdä jotain tavallisuudesta pokkeavaa, viette vaikka vaavin hoitoon ja sitten teette jotain mitä ei normaalisti tehdä.
      Paisteles vaimolle kyljyksiä pelkkä essu päällä kynttilänvalossa.....
      Kyllä siitä ruokahalu kasvaa...aijai...mäkinhaluun...mutkun ei ...

      • suurpanedus

        Meillä kans ilmeisesti jotain kierukkaan liittyvää `rankkaa´haluttomuutta. Olen ihmetellyt, että vaikka munasillaan päälläseisoen pihevejä paistaisin niin siitä huolimatta mikään ei tepsi. Olen myös suoraan kysynyt monen monta kertaa, että mikä sais tehoamaan!? Ilmeisesti vaan kun ei huvita niin ei huvita. Ahdistavaa!!
        Olen ollut uskollinen 8 vuotta. Nyt kaikki onn muutoksen tiellä!?!? Yksi vai8keimmista asioista elämässäni eli mitä teen. Toista rakastan, mutta kun omille haluilleni en mitään voi!!!!


    • hormoonihärveli

      Hormoonikierukasta verenkiertoon liukeneva hormooni on niin vähäistä, että se tuskin on vaikuttamassa mahdolliseen haluttomuuteen. Itselläni neljäs menossa, siis yhteensä 17 vuotta hormoonikierukka, enkä todellakaan vaihtaisi sitä muuhun ehkäisyvalmisteeseen. Limakalvot pysyneet hyvinä, ei kuivuutta, ei ehkäisyn muistamista, menkat lähes olemattomat. Kerrassaan loistava vempain. Suosittelen.

      • vempeleitä

        Vai ettei ole sillä määrällä merkitystä, vaikka se kuitenkin vaikuttaa ja nimenomaan sillä määrällä on se vaikutus ettei hedelmöitys onnistu.

        Ihmisen keho ei ole tyhmä, vaan hyvin monimutkainen laitos. Kun nainen ei ole hedelmällinen, ei aivot myöskään synnytä minkäänlaisia haluja. Sellaiset seksiyritykset menisivät biologian kannalta täysin hukkaan. Nimenomaan elimistön kyky lisääntyä vaikuttaa haluihin.

        Se on ihan tieteellisesti todettu että hormonivalmisteet vaikuttavat naisen haluihin.

        Se on sitten naisesta kiinni tunnustaako hän sen tosiasian että halut heikkenivät hormonivalmisteen vuoksi, vai yrittääkö hän väittää että haluttomuuteen on vaikuttanut mm. miehen vonkaaminen tai jokin muu asia.

        Hormonivempeleet sopivat joillekin, mutta on naisia joille ne eivät sovi. Siksi älkää väittäkö että se haluttomuus johtuisi jostain muusta kun kerran haluttomuus osuu täysin yksiin kierukan asennuksen kanssa.


    • neito -90

      aha ja tästäkö kyse oli taas mitä mies haluaa:) eli et rakasta naistasi, jos vieraisiin haluat lähteä! eli seksi kiinnostaa enemmän kuin vaimon terveys!

    • Nyrkki se olla pitää

      Kyllä se nyrkin tunkeminen perseeseen voisi auttaa asiaa, jos et ole vielä kokeillut niin suosittelen. Siinä kyllä halut tulee takaisin, jos ei mistään.

    • jgfjksfg

      Kuulostat vihaiselta. Miksi näin?
      Tietenkin kierukka vaikuttaa haluihin, negatiivisesti.

      • KJLO980

        Jos ei HALUTA , VIKA ON KORVIEN VÄLISSÄ


      • ....

        Ei tietenkin... Voi vaikuttaa negatiivisesti. Itselläni vaikutti postiivisesti. Mikäli lisääntynyt halu katsotaan positiiviseksi ;)

        Hormoneilla on valtava vaikutus. Mutta miten ne vaikuttavat, lienee mysteeri ja kinni yksilöstä. Vähän sama, kun raskaus. Olen kuullut, että monet ovat raskaana oikein halukkaita. Itselläni lähti halut lähes kokonaan. Sama kuukautisten aikaan. Toiset haluavat menkkojen aikaan kovasti toiset eivät millään...

        Sitten on toki myös legioona muita muuttujia, mitkä vaikuttavat haluihin. Isoinpana ehkä yleinen tyytyväisyys/tyytymättömyys parisuhteeseen. Miehen syyllistävä vonkaus ja vihjailu vieraisin menosta, sen pakollisuudesta, jos kerran kotona ei saa, ei kyllä lisää useimmilla haluja. ;)


    • onnellinennaineN.

      Hormonikierukka kyllä lisää haluja.Kun ei tarvitse murehtia ehkäisystä eikä vuodoista.Minä poistatin sen,kun miehelle tehtiin vasektomia.Mieheltä lähti halut,mutta eipä mullakaa halut tukistele kovin montaa kertaa kuukaudessa.Muuten menee ihan hyvin ja onnellisia ollaan.Sitte ku osuu himot kohilleen,niin sit jyystetään kunnolla vaikka kesken ruuanlaiton.Tämä on tätä kahden keski-ikäisen ihanaa eloa

    • nainen1234567890

      Keskustelun aloittajalle: Nyt heti vaan gynekologille, ja vaihtamaan kuparikierukka tilalle!! Itsellä ainakin seksihalut tuli ja on edelleenkin, kun jäi ne nuo kaikki hormoneja sisältävät ehkäisymuodot ;)

      • ....

        Sitten se mies vinkuu, kun nainen kuparikierrukan takia vuota akuin seula... Pakko lähtee pettämään...


    • S-Kyösti

      Käänny kuule sinäkin homoksi, niin ei ole seksistä puutetta hei!

    • käynyt läpi sama jut

      Vaimollasi on toinen mies.

    • 2+4=6

      Minulle laitettiin kuparikierukka, ja se oli vapauttava toimenpide.
      Ei tarvinnut kondomeja eikä pelätä, että tulisin enää raskaaksi.
      Perheen lapsikiintiö oli täynnä.

    • tehnyt samat

      jos ei kiinosta,pää ylös ja ulos

    • halinalle21

      mitäpä jos se pettää sua?

    • neljäs kierukka

      Hormonikierukalla ei ole mitään yhteyttä lisääntyneeseen haluun tai haluttomuuteen. Miesten on vaikeaa myöntää asiaa itselleen, mutta suurin syy naisten halujen häviämiseen on se, että mies ei enää sytytä. Ja tuo taas valitettavasti usein johtaa siihen, että seksiä lähdetään hakemaan liiton ulkopuolelta.

      • suurpanedus

        Joo en todellakaan enää sytytä!!! Kuten sanoin niin vaikka päällä seisoen punaviiniillallista tarjoaisin niin en sytytä!! `Varmaan siihen on syynä myös se, että olen ruvennut entistä enemmän kiinnittämään huomiota kuntoiluun ja vähemmän TV:n katseluun!?!?´ Hormoonikierukka asennettiin pari vuotta sitten myös tähän `perheeseen´ ja aloitetta en muista toisen sen jälkeen tehneen muuta kuin sen vuoksi, että etten voi toiselle mainita enää asiasta. Valitettavasti 8 vuoden tuntemisen jälkeen jo tietää mikä tulee `sydämestä´ tai tässä tapauksessa halusta!?


    • kanava kohdallaan

      Ihan satavarmasti saat oikean vastauksen juuri täältä, et tietysti vaimoltasi etkä lääkäriltä, joka kierukan kimposi vaimoosi. Täällä sitä on jos jonkinlaista kiekuraa vastaamassa, kuten minäkin. Kääk, että tyhmää.

    • öö05.11.2011

      Jaa-a, miehet miehet...miksi itsetuntonne on niin huono..luulette liikoja itsestänne, ette katso peiliin, mieti käyttäytymistänne...kierukka tai ei, halut on välillä kovat ja välillä ei...me olemme niin erilaisia..pitää ymmärtää että ei aina tee mieli ja jos tekee niin teillä ei tee mieli...grow up ja hankkikaa elämä eli katsokaa peiliin..puhukaa ääneen ja jos ei toimi niin miettikääpä mitä sitten voisi tehdä..helppo syyllistää vaikkapa kierukkaa tai pilleriä tai väärän värisiä pikkareita...teissähän ei mitään vikaa ole koskaan :-)......bull shit!!!!

      • gargameli

        Siis vaimo vaihtoon. Mies ei kiinosta.

        Hyvä että teit asian selväksi.


      • suurpanedus

        No nyt mennäänkin jo sitten asian ytimeen!! Aijät on sikoja ja muijat lahnoja.
        Ai kuinka haluaisin päästä sun kanssa keskustelemaan parisuhdeongelmista!?
        Viddu ei muuta kun lopetetaan seksileikit ja kunnon peruslähetyssaarnaajaapano arvoonsa kerran kuussa!!!


      • 0987658936

        vIKA ON KORVIEN VÄLISSÄ


    • Jos et kotona saa seksiä, niin hae sitä muualta. Kannattaa nostaa kissa pöydälle ja miettiä samalla koko liiton järkevyyttä. Voi olla vain kausivaihteluita, että seksi ei huvita tai tulee toiseen sellainen kyllästyminen. Jos tilanne ei muutu, niin esim. lasten takia en pysyisi avioliitossa tai kulissiliitossa. Kaikki muu on soopaa.

      • on halut...

        Samaa mieltä susi-rosvon kanssa. Jos vaimo ei anna niin on oikeus mennä sinne mistä rakastelua saa. Kohdallani on sellainen tilanne että tapasin eräissä sukujuhlissa nuoren miehen, en kiinnittänyt siellä silloin häneen mitään huomiota, olihan hän lasteni ikäinen. Pian kuitenkin sain häneltä soiton ja siitä kaikki alkoi, ensin tutusteltiin ja suhde meni rakastelulinjalle. Syy siihen että mies tuli luokseni oli se että vaimo ei anna muulloin kuin silloin kun mielessä on lapsenteko, eli tosi harvoin. Suhteemme on jatkunut yli kolme vuotta ja pelittää todella hyvin, pari kertaa viikossa käy kylässä ja todellakin hemmottelee minua, kaksi lastakin on kerennyt tekemään vaimonsa kanssa näitten vuosien aikana. Minä saan parhaat päältä, en tunne omantunnontuskia, koska voin silti elää vapaana. On vaimon oma syy omaan kurjuuteen, jos ei halua pitäää miestään hyvänä. Ja onhan näin 54 vuotiaana mukavaan kun 30 vuotias mies tyydyttää minut. Että elämä voikin olla ihanaa.


      • suurpanedus

        Kävin myös YKSIN parisuhdeterapiassa kun naiseni ei suostu tunnustamaan meillä ongelmaa. Lopulta minulle sanottiin, että katso nyt vielä aikasi tilannetta mut älä koko loppuelämääsi tuhlaa!? Tosi juttu!! Nyt olen aktiivisesti lähtenyt etsimään muuta s-seuraa ja sitä kauttahan tää liitto kuopataan riitaisasti jos ja kun narahdan. Tyyli on vapaa mut mäe en enää hajota päätäni YKISIN näillä asioilla.


    • JonesHenry

      Ja sitten ne ihmettelevät miksi valkoinen rotu on kuolemassa sukupuuttoon;=))

      http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/11/kemikaalit_heikentavat_suomalaismiestenkin_spermaa_2146589.html


      No, Suomalaisia on vain 5-miljoonaa ja Ruotsalaisia 10-miljoonaa. Esim Ethiopialaisia on nyt noin 80-miljoonaa(kaksi kertaa suurempi kuin Kenian väkiluku, joka on keskiverto Afrikkalainen maa)eli jatkakaa vaan kaverit samaan malliin. Pian ei ole väliä käytättekö kierukkaa vai ette, MUAHAHAHAHAHHAHAHAAAAAAAAA!!!!

      http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/117340-tassa-han-on-7-miljardia-rikkonut-vauva

    • virasta tammaa

      Älä hermoile suotta. Aina voit käyttää kättä ja juhlapäivinä voit käydä vieraissa. Vaimosikin varmaan kulkee vieraissa kun ei halua enää sinun kanssa.

    • seppoheimonseppo

      Älä nyt hyvä mies ainaka ala pettämään koita nyt vielä vähän aikaa vaan kattella ja puhua naiselles.Ite en tosta kierukasta niin tiedä,mutta voisko olla mahdollista että sen poistaa eihän kaikki keinot sovi kaikille?Tai sitte se on ohimenevää ja parin kk:n päästä seksielämä jatkuu normaalina.En nyt halua pelotella,mutta itsellä kävi exän kanssa niin että oltiin oltu reilu pari vuotta yhdessä sitte seksi alko hiipua olemattomiin ja aloin kans hermostua jo aikalailla ja selvis että petti syytin koko ajan itseäni ja yritin keksiä kaikenlaista ja plää plää se minusta :) mutta toivon että elä hyvä mies ala pettää vaan selvitä asiat perinpohjasesti jos ei ala homma muuttua.Aina asiat selviää puhumalla naisilta monesti saa tingata sitä totuutta mutta kyllä asiat jossain vaiheessa selviää vaikka aina lopputulos ei olisikaan mukava ja voihan olla että ei oo mitään selvitettävää ja että naisellas vaan joku vaihe tai sitte se kierukka pilaa halut.

      • SUURPANEDUS

        PUHU PUHU PUHU JA PUHU Kuin kuuroille korville ja nyt olen se joka ahdistaa puhumisilla niin ettei sen takia kuulemma kiinnosta. Tulkaa nyt joku ulkopuolinen ja puolueeton kertomaan samat asiat (jotka siis parisuhdeneuvoja minulle kertoi) tänne himaamme!!
        HELP HELP HELP HELP


      • en tajuu
        SUURPANEDUS kirjoitti:

        PUHU PUHU PUHU JA PUHU Kuin kuuroille korville ja nyt olen se joka ahdistaa puhumisilla niin ettei sen takia kuulemma kiinnosta. Tulkaa nyt joku ulkopuolinen ja puolueeton kertomaan samat asiat (jotka siis parisuhdeneuvoja minulle kertoi) tänne himaamme!!
        HELP HELP HELP HELP

        No miksi sitten petät??? Eikö olis syytä erota, jos on noin vaikeaa? Tosi munatonta toimintaa sulta.


    • siis mitä?

      Yrittää tehdä lapsia ja käyttää jotain stanan ehkäisyä, sama kuin ajaisit autolla kaasu ja jarru pohjassa. Ei helv. kyllä on nykyään ihmiset tyhmiä.

    • Mitä semmosia mietit!Maailmalla on naisia jota seksi kiinnostaa joka päivä!

    • Omasta kokemuksesta tiedän ettei hormoonikierukalla ole mitään osaa haluttomuteen seksin suhteen. Kysymys lienee, miksi vaimosi ei halua seksin juuri sinun kanssasi?

      • lhvhjvj

        Oletko gynekologi vai biologi tai jokin muu vastaava tutkija, vai tavallinen perheenäiti?

        Sinun kokemuksesi lisäksi maailmassa on miljoonittain hormonivalmisteiden käyttäjiä ja se on jo kauan sitten tieteellisesti tutkittu ja todistettu asia että hormonivalmisteet joillakin naisilla lisäävät, ja joillakin vähentävät haluja, jopa nolliin.

        Oletteko te naiset, sukupuolen perusteella, todella niin kaikkitietäviä että te kuvittelette tietävänne oikeasti kaiken?


    • eräs nainen

      Onkos teille miehille tullu mieleen, että nainen ei pihtaa ilkeyttään vaan siksi, että hormonit ovat ihan oikeasti vieneet kaikki halut. Haluaisi kyllä haluta miestä, mutta silti missään ei tunnu mitään, kun seksin aika olisi. Ei ne halut pakottamalla tule jos ne on lääkkeillä viety. Paskamaista tilannetta ei yhtään helpota miehen lapsellinen kiukuttelu siitä, ettei saa seksiä. Kyllä naista itseäänki harmittaa varmasti, ettei homma toimi.

    • hiukan ASIAAKIN

      Onpa taas asiallisia kirjoituksia.

      Siis hormonikierukkaa eräät naiset käyttää myös kuukautiskipujen vähentämiseksi sen ehkäisyn lisäksi. Totuus on, että toisilla katoaa halut kerrasta ja toisilla ei vaikuta mitenkään. Harvemmin naisen halut lisääntyvät jos käyttää "mieshormooneilla" tehostettua kierukkaa. Yllättävää koska miehän on se kyltymätön seksin vonkaaja(?)

      Mielenkiintoiseksi asian tekee sitten seuraava vaihe avioliitossanne. Sinä kun lähdet sitten suhteeseen väsyneenä muiden naisten perään niin vaimosi kaataa kaikki sinun seksihimojesi syyksi. Menee vuosi tai kaksi ja tämä samainen ex-vaimo sitten käyn gynellä poistattamassa "tarpeettoman" kierukkansa ja kas kummaa kun alkaa taa himot hyrräämään ja mies maistumaan. Ei tosin oma kun sitä ei enää ole. Mutta tilalle löytyy uusi IHANA adonis nurkkiin ja seksi on mitä parhainta. Siis ne ensimmäiset pari kuukautta-puolivuotta. Hommaa kun hoidetaan kumin kanssa. Ja ex-vaimosi kertoo toisille naisille miten ihanaa on uuden miehen kanssa ja miten vanha paska ukko ei edes seksiä osannut kuten tämä niin ihana uusi adonis (yhtä plösö kun vanha).

      Ja kas kas.... menee taas hetki kun hankitaan seksi helpottamiseksi se kierukka ja uusi ihana adoniskin alkaa maistumaan paskalle ja seksi ei enää olekaan niin kiinnostavaa.... ex-vaimosi kertoilee silloin kavereilleen miten uusi osoittautui ihan samanlaiseksi paskaksi kun vanhakin.

      Eli ihan sama mitä teet niin vaimosi tullee löytämään ennemmin tai myöhemmin uuden paljon sinua ihanamman miehen petihommiin joka kokee myöhemmin saman kohtalon kuin sinäkin. Älä siis masennu, vaimosi saa sitä mitä tilaa.

      Ja todellinen syyllinen on juuri tuo hormoonihöystetty kierukka. Aivan turha tulla itsekeskeisten naisten muuta vikisemään. Kyseessä ei ole seksihullun miehen kuvitelmat vaan TODELLINEN ongelma parisuhteissa!!! Ilmeisesti naisten on vaikea tunnustaa, että ennen heitäkin se "jyystäminen" kiinnosti ja kierukka vei halut.

      Ja voitte olla aivan varma, että tiedän mistä puhun. Kokemusta on sekä henkilökohtaisesti, että lääketieteellisesti.

      Itselläni on nyt avioliitto katkolla koska vaimoa ei ole kiinnostanut enää vuosikausiin ja vaikka hän tietää syyn olevan kierukassa niin ei luovu siitä vaikka miten munat leikattaisiin. Itseäni ei enää kiinnosta olla pelkkä talkkari talossa.

    • omenalapsi.

      Arvo-poika, maailmassa on muutakin kuin seksi. Maailmassa voi olla vaikkapa rakkautta.

    • nainen23v_

      Empä tiedä mutta e-pillerit lopetin juuri ja panettaa koko ajan. Eipä ole mies tyydyttämässä, vaikka lastakin meidän piti yrittää.. Olen sitten yrittänyt runkkailla ja tyydyttää itseäni vaikka millä, kun en vieraisiinkaan minäkään haluaisi.
      Että juu, sitä haluan kysyä mikä teidän miesten logiikka on?
      Silloin kun naista haluttaa, jätätte vaan yksin? :(

      • nainen23v_

        Enkä usko että täälläkään ketään max 33v miestä noin olisi tyydyttämään tarpeita...


    • EL.a .K:IM

      juu vai jaa

      Mä olen mies, mutta voin vastata tohon.

      Ensinnäkin 1-3 kertaa viikossa ei ole normaalia.

      Pitää saada piirakkaa useammin.

      Kaikille naisille ei sovi sama hormoni.

      Se liittyy siihen feromoni juttuun.

      Jos on vääränlaista hormonia ehkäisynä, niin se mimmi ei kiihotu tuoksustasi.

      Se ei silloin `haista`miehisyyttäsi.

      Sano sille, että kokeilee jotain toista merkkiä, missä on vähemmän testosteoriinia.

      Jos miimmi saa liikaa sitä myrkkyä, niin se luulee itse olevansa mies. eikä halua panna pikkupoikia.

    • Mies 29

      Saattais ollakin;)

    • EL.a .K:IM

      juu vai jaa

      Niin joo.

      Elä ala kuitenkaan juoksemaan vieraissa.

      Eroa rehellisesti, jos ei seksielämä ota piristyäkseen.

      • mini08

        Juuri näin!

        Siis jos seksi on niin elintärkeää, ettei kestä hetkellisiä hljaisia kausia, joita varmaan jokaisessa pitkässä liitossa tulee. Meillä esim. lasten jälkeen oli hiljaista mutta piristyi pikku hiljaa...

        Pettäminen on paskamaisinta, mitä voi tehdä. Jos ei ole hyvä olla, eikä jaksa odottaa tlanteen korjautumista, eikä varsinkaan ITSE tehdä asialle mitään, on parempi reilusti erota....


    • Perustuuko suhteenne ainoastaan seksiin??

      Tota inhoan miehis ylipäätään, kun jotenkin kaiken jälkeen aina tullaan siihen yhteen ja ainoaan asiaan.. :/

      • r1mpula

        no haloooo!!! jos itse oisin naisena saanut kaks kertaa kesän jälkeen, ois jo pälli levinny... Ja ei, ei suhteeni perustu pelkästään seksiin, mutta se on tärkeä osa sitä. Seksuaalisuutta ja seksin tarvetta kun ei voi tahdon voimalla kääntää off-asentoon...

        Kyllä nälkäänsäkin valittava varmaan perustaa koko elämänsä ruokaan :O.


    • Persläpihomaokämmi

      Ei se kierukka haluihin vaikuta kait. Sä vaan et kiinosta. Opetteöe uusia temppuja lutkulutku.

    • **uuuu**

      mites sitten se hormonikierukan ja kuparikierukan toiminta malli..
      yksi sanoi että sekupari kierukka "silpoo".... sen siittiön sisällä.....??

      • hiukan ASIAAKIN

        Kierukka perustuu samaan kun kuparinen kolikko jo muinaishistoriassa ehkäisyn takia. Emättimeen kun tulee sinne kuulumaton "esine", tässä tapauksessa kierukka, elimistö reagoi siihen hylkivästi. Emättimen pintaan ei kiinnity hedelmöittynyt munasolu vaan se tulee ulos ihan normaalin kuukautisen tapaan. Kierukka ei siis estä hedelmöittymistä vaan estää hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen seinämään.

        Mihinkään silpomiseen siis kierukka ei perustu.

        Joku veti taas esiin miehen "pillunvonkauskortin". Ei mies sen enempää ole seksin perään kun nainenkaan. Yhtä paljon on naisia jotka ei saa mieheltään tarpeeksi. Miehet pitää vaan asiasta enemmän meteliä eli "uskaltaa" tuoda asian esille. Naisia kuulemma hävetää tunnustaa, että "pitäs saada munaa enemmän".

        EI.. parisuhde ei perustu seksiin. Mutta seksi kuuluu parisuhteeseen ja sen loppuminen vaikuttaa parisuhteeseen negatiivisesti ja sitä kautta parisuhteen muidenkin ongelmien kärjistymiseen.

        Kirjoittajalle "juu vai jaa" voin vai todeta, että olet pahan pulman edessä. Jos menet vieraisiin olet pettäjä. Jos et mene ja koitat pärjätä itseksesi olet runkkari. Jos tuot asiaasi esille vaimollesi niin olet hänen ja hänen naisystäväsiesi mielestä seksihullu pervo. Vaimosi tuskin muuten kertoo ystävilleen, että syy on hänessä kun ei kiinnosta vaan kääntää tavalla tai toisella syyt sinuun. Joko haiset, olet lihonut, sinua aina väsyttää tai mikä parasta niin syynä antamattomuuteen on sinun 3 kk sitten antamasi väärän väriset ruusut tai sanomasi kielteinen lause anopistasi. Hormoonikierukkahaluttomuuteen kuuluu myös mitä ihmeellisempien tekosyiden tulviminen siihen mitä mies on tehnyt väärin jotta naista ei seksi kiinnosta. Todellinen syyhän on siinä, että naisella ON hormoonit sekaisin. Vika ei siis ole oikeastaan naisenkaan.

        Voihan olla, että vaimollasi on 20v adonis joka tosiaan on sinua paaaaaljon parempi petihommissa. Tai se onkin sinua pari vuotta vanhempi esimiehesi. Siitäkin on kokemusta. Minun tapauksessani kuvittelin, että kerran päivässä olisi VAIMOLLENIkin tarpeeksi mutta eipä ollut. kuulemma esimeiheni JAKSAA edelleen vuosienkin jälkeen jyystää jopa 10 kertaa päivässä.

        Koita nyt kuitenkin saada vaimosi edes kokeilemaan kierukan vaihtoa/poistoa. Ja jos tilanne muuttuu niin keskustelkaa mitä vaikutuksia sillä oli ja todetkaa itse lopputulos. Jos silloinkaan ei seksi maistu niin vaihda maisemaa. erotiikkavajaassa suhteessa ei kannata yrittää kituuttaa vaikka kuinka olisi se eräiden naisten mainostama rakkaus mukana. Rakkaustta kun on niin monenmoista. parisuhderakkauteen kuuluu ehdottomasti seksi. seksityön rakkaus on kun sisko ja sen veli.

        Harmi kun meitä miehiä ja naisia jotka kärsivät seksistä suhteessa on paljon. Kuten joku oliko se 26v kirjoittikin naisena. Minäkään en halua käydä vieraissa. Mutta asiaa helpottaa kun tapaa jonkun naispuolisen jonka kanssa voi vapaasti keskustella asiasta ilman kaunisteluja. Mistä sellaisen vaan löytää. Siinäpä pulma.

        Eiköhän tässä ollut riittävästi tästä aiheesta. Pillerit aiheuttaa keuhkoveritulppia ja hormoonikierukat rikkoo parisuhteita pettämisen ansiosta.


      • vai asiaa....
        hiukan ASIAAKIN kirjoitti:

        Kierukka perustuu samaan kun kuparinen kolikko jo muinaishistoriassa ehkäisyn takia. Emättimeen kun tulee sinne kuulumaton "esine", tässä tapauksessa kierukka, elimistö reagoi siihen hylkivästi. Emättimen pintaan ei kiinnity hedelmöittynyt munasolu vaan se tulee ulos ihan normaalin kuukautisen tapaan. Kierukka ei siis estä hedelmöittymistä vaan estää hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen seinämään.

        Mihinkään silpomiseen siis kierukka ei perustu.

        Joku veti taas esiin miehen "pillunvonkauskortin". Ei mies sen enempää ole seksin perään kun nainenkaan. Yhtä paljon on naisia jotka ei saa mieheltään tarpeeksi. Miehet pitää vaan asiasta enemmän meteliä eli "uskaltaa" tuoda asian esille. Naisia kuulemma hävetää tunnustaa, että "pitäs saada munaa enemmän".

        EI.. parisuhde ei perustu seksiin. Mutta seksi kuuluu parisuhteeseen ja sen loppuminen vaikuttaa parisuhteeseen negatiivisesti ja sitä kautta parisuhteen muidenkin ongelmien kärjistymiseen.

        Kirjoittajalle "juu vai jaa" voin vai todeta, että olet pahan pulman edessä. Jos menet vieraisiin olet pettäjä. Jos et mene ja koitat pärjätä itseksesi olet runkkari. Jos tuot asiaasi esille vaimollesi niin olet hänen ja hänen naisystäväsiesi mielestä seksihullu pervo. Vaimosi tuskin muuten kertoo ystävilleen, että syy on hänessä kun ei kiinnosta vaan kääntää tavalla tai toisella syyt sinuun. Joko haiset, olet lihonut, sinua aina väsyttää tai mikä parasta niin syynä antamattomuuteen on sinun 3 kk sitten antamasi väärän väriset ruusut tai sanomasi kielteinen lause anopistasi. Hormoonikierukkahaluttomuuteen kuuluu myös mitä ihmeellisempien tekosyiden tulviminen siihen mitä mies on tehnyt väärin jotta naista ei seksi kiinnosta. Todellinen syyhän on siinä, että naisella ON hormoonit sekaisin. Vika ei siis ole oikeastaan naisenkaan.

        Voihan olla, että vaimollasi on 20v adonis joka tosiaan on sinua paaaaaljon parempi petihommissa. Tai se onkin sinua pari vuotta vanhempi esimiehesi. Siitäkin on kokemusta. Minun tapauksessani kuvittelin, että kerran päivässä olisi VAIMOLLENIkin tarpeeksi mutta eipä ollut. kuulemma esimeiheni JAKSAA edelleen vuosienkin jälkeen jyystää jopa 10 kertaa päivässä.

        Koita nyt kuitenkin saada vaimosi edes kokeilemaan kierukan vaihtoa/poistoa. Ja jos tilanne muuttuu niin keskustelkaa mitä vaikutuksia sillä oli ja todetkaa itse lopputulos. Jos silloinkaan ei seksi maistu niin vaihda maisemaa. erotiikkavajaassa suhteessa ei kannata yrittää kituuttaa vaikka kuinka olisi se eräiden naisten mainostama rakkaus mukana. Rakkaustta kun on niin monenmoista. parisuhderakkauteen kuuluu ehdottomasti seksi. seksityön rakkaus on kun sisko ja sen veli.

        Harmi kun meitä miehiä ja naisia jotka kärsivät seksistä suhteessa on paljon. Kuten joku oliko se 26v kirjoittikin naisena. Minäkään en halua käydä vieraissa. Mutta asiaa helpottaa kun tapaa jonkun naispuolisen jonka kanssa voi vapaasti keskustella asiasta ilman kaunisteluja. Mistä sellaisen vaan löytää. Siinäpä pulma.

        Eiköhän tässä ollut riittävästi tästä aiheesta. Pillerit aiheuttaa keuhkoveritulppia ja hormoonikierukat rikkoo parisuhteita pettämisen ansiosta.

        Vai että asiaa...et ole tainnut ikinä päästä toosaa kokeilemaan kun olet niin pihalla.

        Kupari- eikä mikään muukaan kierukka ole emättimessä vaan kohdussa. Munasolu ei todellakaan kiinnity emättimeen vaan kohtuun.

        Luulit vissiin että lapsi kasvaa 9kk emättimessä? hehe

        Tässä oikeaa asiaa: kuparikierukalla on kaksi vaikutusmekanismia. Ensinnäkin, se tekee kohdunkaulanliman huonosti siittiöitä läpäiseväksi, eli siittiöt pääsevät huonommin uimaan kohtuun ja siten myös estää hedelmöittymistä. Toiseksi, kierukka aiheuttaa kohdussa steriilin tulehdusreaktion jolloin mahdollisesti hedelmöittynyt munasolu eli tsygootti ei pääse kiinnittymään kohdun seinämään. Kierukkaa voidaan käyttää myös abortin tai jälkiehkäisyn omaisesti asettamalla se yhdynnän jälkeen.


      • =D =D
        vai asiaa.... kirjoitti:

        Vai että asiaa...et ole tainnut ikinä päästä toosaa kokeilemaan kun olet niin pihalla.

        Kupari- eikä mikään muukaan kierukka ole emättimessä vaan kohdussa. Munasolu ei todellakaan kiinnity emättimeen vaan kohtuun.

        Luulit vissiin että lapsi kasvaa 9kk emättimessä? hehe

        Tässä oikeaa asiaa: kuparikierukalla on kaksi vaikutusmekanismia. Ensinnäkin, se tekee kohdunkaulanliman huonosti siittiöitä läpäiseväksi, eli siittiöt pääsevät huonommin uimaan kohtuun ja siten myös estää hedelmöittymistä. Toiseksi, kierukka aiheuttaa kohdussa steriilin tulehdusreaktion jolloin mahdollisesti hedelmöittynyt munasolu eli tsygootti ei pääse kiinnittymään kohdun seinämään. Kierukkaa voidaan käyttää myös abortin tai jälkiehkäisyn omaisesti asettamalla se yhdynnän jälkeen.

        =D harva sikiö pysyy emättimessä . Kohtu on alkiolle/sikiölle paljon turvallisempi paikka. Ja kierukalle myös. Lehmän kierukka laitetaan emättimeen, mut sillä onkin tarkoitus päinvastain, eli yritetään saada munasarjat toimimaan ja lehmä tiineeksi. =D Ihmisellähän kierukka on paremminkin ehkäisy. Ja kun hormonikierukka pitkän ajan jälkeen otetaan naiselta pois, voi nainen varautua todella voimakkaaseen kuukautisvuotoon= > tyyliin yksi side tunnissa täyteen....


    • cornfield

      Eihän juuri sitä ehkäisymenetelmää tartte jatkaa, saa sen kierukan pois. Turha sillä on parisihdetta tärvellä. Tarjoapa parempi tuloisena? naisellesi käynti yksityiselle gynelle. Minulle myös kaikki hormoonivalmisteet vaikutti mielialaan ja halukkuuteenkin hiukan ja jalkojen särkyjä, turvotusta mikä altistaa laskimoveritulpille. Meillä mies hoito ehkäisyn tostakymmentä vuotta ja heti kun lapset oli tehty, tein sterisilaation vastapalvelukseksi. Meidän perheessä se haluttomampi ja kontrolloiva osapuoli oli vain mies, hyvä jos sain parin kuukauden välein ja senkin rukoillen...ja ero tuli pitkän avioliiton jälkeen ja se oli liian kova menetys meille kaikille. Olisi varmaan pitänyt mittauttaa miehen testosteroni taso. Suosittelen miehille joita haluttomuus vaivaa.

    • miksi miksi

      Kaikessa hormoonipohjaisessa ehkäisyssä on sivuvaikutuksena naiselle jotain. Muunmuassa halukkuuden vähentyminen. Nyt tulikin sinulle työmaa, miten tehdä itsesi haluttavammaksi naisesi silmissä.

      Miksi te miehet ette ota yhteyttä niihin laboratorioihin jotka valmistavat näitä naisille tarkoitettuja ehkäisyjä.

      Ja miksi miehille ei vieläkään keksitä siittiöitä tappavia hormooneja?

    • hupu tupu lupu

      Nainen sekoittaa oman hormonitoimintansa teidän yhteisen hyväksi. Riskeeraa siinä koko terveytensä. Kun kierukka asetetaan sen vaikutusten tasaantuminen voi kestää kuukausista vuoteen.

      Ja sä -tollo -mies, et arvosta vaimosi urhausta vaan mietit vierasta toosaa kun asiat ei heti suju niin kuin sinä tahtoisit.

      Nyt tehdään niin, että sinä maksat vaimollesi käynnin yksityiselle gynelle. Se maksaa noin 200 euroa, mutta sehän on sinulle pieni hinta?

      Vaimo voi käydä vaihdattamassa sen kuparikierukkaan (flexi ja Nova), mutta muista että sen asettuminen kestää muutaman viikon. Halut pitäisi palautua mutta on eri asia haluaako vaimo enää sua tän episodin jälkeen. Jos sä esität moista heikkoutta tällaisen yhteisen asian takia niiin....laittaisin miehen vaihtoon. Mites sitten isommat kuprut kun et pysy housuissas ja hermot menee tästäkin, etkä pysty yhtään tukemaan ja neuvottelemaan? Hataralta näyttää. Missä on rakkaus?

      • hiukan ASIAAKIN

        arvoisa hupu tupu lupu

        Niinpä niin. Jospa hiukan vielä lisää.

        Rakkaus ja rakkaus. Lue aikaisemmat vastaukseni aiheeseen. Feminiininä syyllistät taas parisuhteessa olevan miehen joka kysyy MIKSI nyt pitkän suhteen tässä vaiheessa .... kysyy onko SYY kierukassa.... SInä alat herjaamaan kysyjää rakkauden puuttesta ja seksihulluksi.Tyypillinen itsekeskeinen nainen jonka päässä ei oikein tahdo liikkua mikään. Ei millään pahalla. Minusta aökuperäinen kysyjä nostaa pinnalle ISON ja YLEISEN ongelman joka ei liity mitenkään seksihulluuteen tai pettämiseen tai sinun ihannnoimaan rakkauteen.

        Kuten jo aikaisemmin kirjoitin. Joissakin, hyvin usein, hormoonikierukka on valittu juuri kuukautiskipujen, runsaan kuukautisvuodon ym. johdosta. Nämä ongelmat palaavat jos vaihdetaan mainitsemiisi kierukkatuotemerkkeihin ja tavalliseen kuparikierukkaan. Toki yhtenä syynä on KELA-korvattavauus. Tavallista kuparikierukkaa ei saa kela-korvattavaksi mutta hormoonikierukan saa juuri sen lääkehoidollisuuden takia. Jos siis kierukkatyyppi vaihdetaan niin alkavat kuukautiskivut, joillakin jopa 2 viikkoa petipotilaaksi, tai valtavat, todellakin valtavat, kuukautisvuodot jotka vievät kunnon petipotilaaksi. Yleensä silloin tarvitaan oraali hormoonihoito ja tilanne on jälleen sama. Hormoonit sekaisin ja haluttomuus taattu.

        Usein ei siis ole kyse pelkästään ehkäisyn hoitamisesta joka ratkeaa sillä, että se seksihullu mies "ottaa vastuun" ja käyttää kumia, leikkaa munat tai syö miesten pillereitä. Tiedoksesi muuten että kumi on todella monille naisille, kuten miehillekin, se lopullinen halujen tappaja. Ei siis pelkästään miehille. Vanha sanon "ei karkkiakaan syödä paperi päällä" ei ole ihan tuulesta temmattu. Kyllähän se namu siellä suussa tuntuu ja sitä voi pureskellakin. Jopa nielaista mahan mutta maku ei ehkä vastaa tarkoitustaan. Sama se on kumissakin.

        Jospa tämä nyt alkaisi olemaan tässä. Ei muuta kun sutinaa makuuhuoneeseen, saunaan, olohuoneeseen ja mihin ikänä keksittekin.

        Ai niin... Eikös paras rakkauden osoitus ole se kun antaa toiselle kunnon seksiä niin, että toinenkin tajuaa toisen rakastavan häntä enemmän kun ketään muuta. Vai onko paras tapa osoittaa se suuri rakkaus toista kohtaan osoittaa sillä, että "persettä en anna ja muualtakaan et sitä saa hakea"???????? Pohdipa sitä ihan itseksesi siellä pesuhuoneessa peilin edessä.


      • hupu tupu lupu
        hiukan ASIAAKIN kirjoitti:

        arvoisa hupu tupu lupu

        Niinpä niin. Jospa hiukan vielä lisää.

        Rakkaus ja rakkaus. Lue aikaisemmat vastaukseni aiheeseen. Feminiininä syyllistät taas parisuhteessa olevan miehen joka kysyy MIKSI nyt pitkän suhteen tässä vaiheessa .... kysyy onko SYY kierukassa.... SInä alat herjaamaan kysyjää rakkauden puuttesta ja seksihulluksi.Tyypillinen itsekeskeinen nainen jonka päässä ei oikein tahdo liikkua mikään. Ei millään pahalla. Minusta aökuperäinen kysyjä nostaa pinnalle ISON ja YLEISEN ongelman joka ei liity mitenkään seksihulluuteen tai pettämiseen tai sinun ihannnoimaan rakkauteen.

        Kuten jo aikaisemmin kirjoitin. Joissakin, hyvin usein, hormoonikierukka on valittu juuri kuukautiskipujen, runsaan kuukautisvuodon ym. johdosta. Nämä ongelmat palaavat jos vaihdetaan mainitsemiisi kierukkatuotemerkkeihin ja tavalliseen kuparikierukkaan. Toki yhtenä syynä on KELA-korvattavauus. Tavallista kuparikierukkaa ei saa kela-korvattavaksi mutta hormoonikierukan saa juuri sen lääkehoidollisuuden takia. Jos siis kierukkatyyppi vaihdetaan niin alkavat kuukautiskivut, joillakin jopa 2 viikkoa petipotilaaksi, tai valtavat, todellakin valtavat, kuukautisvuodot jotka vievät kunnon petipotilaaksi. Yleensä silloin tarvitaan oraali hormoonihoito ja tilanne on jälleen sama. Hormoonit sekaisin ja haluttomuus taattu.

        Usein ei siis ole kyse pelkästään ehkäisyn hoitamisesta joka ratkeaa sillä, että se seksihullu mies "ottaa vastuun" ja käyttää kumia, leikkaa munat tai syö miesten pillereitä. Tiedoksesi muuten että kumi on todella monille naisille, kuten miehillekin, se lopullinen halujen tappaja. Ei siis pelkästään miehille. Vanha sanon "ei karkkiakaan syödä paperi päällä" ei ole ihan tuulesta temmattu. Kyllähän se namu siellä suussa tuntuu ja sitä voi pureskellakin. Jopa nielaista mahan mutta maku ei ehkä vastaa tarkoitustaan. Sama se on kumissakin.

        Jospa tämä nyt alkaisi olemaan tässä. Ei muuta kun sutinaa makuuhuoneeseen, saunaan, olohuoneeseen ja mihin ikänä keksittekin.

        Ai niin... Eikös paras rakkauden osoitus ole se kun antaa toiselle kunnon seksiä niin, että toinenkin tajuaa toisen rakastavan häntä enemmän kun ketään muuta. Vai onko paras tapa osoittaa se suuri rakkaus toista kohtaan osoittaa sillä, että "persettä en anna ja muualtakaan et sitä saa hakea"???????? Pohdipa sitä ihan itseksesi siellä pesuhuoneessa peilin edessä.

        "hiukan ASIAAKIN"

        Olen mies, en puhu rahasta, enkä miesten seksihulluudesta vaan arvoista.
        Pohditaanpa sitä peilin edessä.

        En laittaisi ikinä naistani tuohon asemaan, ikinä. Suhteessa on kaksi tekemässä päätöksiä.

        Mitä sä horiset Kela- korvattavuudesta? Onko rahat vähissä? Raha ei korvaa teidän kummankaan terveyttä. Ja kaikki kuparimallit ei ole samanalaisia ja kumi on käytössä jos sillä varmistetaan molempien terveys.


    • 3+13

      MIEHET VAATIKAA ITSELLE E-PILLERI, se on jo kehitetty, mutta sille EI OLE MARKKINOITA (maailmassa, jossa crocksitkin myyvät!). Mitä hemmettiä te valitatte naisten haluista, kun vaaditte naisia ottamaan kaiken vastuun hormonaalisesta ehkäisystä???

    • hormonit my ass

      Ettei vaan vaimolla ole tyydyttävä seksisuhde jonkun toisen kanssa? Ei niihin ole luottaminen!!

    • sitä vaddua

      Toisille hormonit vaikuttaa eri tavalla kun toisille ja yleensä hormonit nyt AINA tekee jotain sivuvaikutuksia.Omaa kokemusta ei kierukasta ole,enkä hormonikierukkaa aio hankkiakaan kun jo pillerit ja rengas aiheutti jo ihan tarpeeksi harmia ja sitä HALUTTOMUUTTA!
      Onko vaimon käytös sitten muuten muuttunu?Kiinnostaako sitä ylipäätään mikään muukaan,onko masentunut tai muuten väsähtänyt?Voi toki olla että vaimo on muuten masentunut tai sitten ihan vaan kyllästynyt "ihan hyvään suhteeseen",tai sinuun ja "ihan ok seksielämään".

    • Tervettä järkeä

      kannattaa anoa ihmisille, ettei tarvita aina lääkäriä sanomaan, mitkä ovat asioiden syyt ja seuraukset. Toki itse tietää jokainen parhaiten onko syyt kemiallisia vai psyykkisiä! Tietysti voi jokainen lukea myös kierukan mahdollisista sivuvaikutuksista.

    • Hormonikierukasta ..

      Hormonikierukasta iloakin!
      Täällä on nyt moitittu hormonikierukkaa olan takaa, joten gynekologien ja tutkijoiden puolustukseksi kerron nyt oman kokemukseni.

      Itse olen "käyttänyt loppuun " kolme hormonikierukkaa. Ihan tyytyväisenä!
      "Perinnökseen" saa kaikenlaista, minulle osui tosi runsaat kuukautiset.
      Alkupäivät olivat kuin teurastamossa...
      Gynekologini ehdotti sitten hormonikierukkaa. Ensimmäisellä kontrollikäynnillä lääkäri henkäisi kauhistuneena:" Näinkö kamalasti vuotaa!" Olin uskollisesti merkinnyt vuotopäiväkirjaan kaikki vuodot. Todellakin ensimmäisen vuoden aikana kaikenlaista tiputtelua oli tosi runsaasti, mutta teurastamovaihe puuttui kokonaan! Elämäni laatu parani tosi paljon.

      Haluttomuutta hormonikierukasta!?! Ihan mahdollista, onhan siinä naisen elimistössä hormonilisä. Vaikkakin paikallinen, mutta ymmärtääkseni hormoneissa pienetkin muutokset voivat vaikuttaa isosti. :)

      Itse en käyttänyt hormonikierukkaa ehkäisyksi, vaan juuri noiden runsaiden vuotojen vuoksi. Leskeydyin näet 38- vuotiaana, kun mieheni kuoli onnettomuudessa. Silloin minusta tuntui, että pienten lasten vuoksi elämän oli keskityttävä heihin.

      Lisäksi mieheni perhe oli melko vanhoillinen, vasta seuraavassa sukupolvessa avio- ja avoerotkin ovat lisääntyneet. Tapasin sanoa, että huonosta miehestä en huoli ja hyväthän ovat varattuja! Mieheni sisar kyllä sanoi, että tuohan nyt on vain hidaste.

      Mutta avionrikkojaksi en halunnut ryhtyä, eikä muutenkaan ole kohdalle osunut henkilöä, jonka vierestä aamulla haluaisin herätä.
      Mutta odotellaan, jos osuisi...

      Vanha nainen, vaan ei vielä hunningolla.

    • J

      Meillä ainaki on vaimolla halut loppunee ku seinään kierukan laiton jälkeen, välillä tulee sitte niitä päiviä että pitäs olla koko ajan peittoa heiluttamassa, tosin niitä päiviä on ehkä kerran kuussa?! Ja sitte muutenkin vaimon mieliala maassa koko ajan, sitten ku kysyy että onko kaikki ok? niin vastaukseksi saa huutoa että mitä sä oikeen kyselet ja epäilet koko ajan...!! Ja siitä seuraa viikon-kaks mykkäkoulu! Huhhuh suoraan sanoen! Mutta itseppä sitä on valintansa tehnyt ja tässä sitä kärvistellään, vieraissa en halua käydä, ei ole tarvetta tuottaa pahaa oloa muille ja etenkään itelleni enempää. Jos vielä kaks vuotta jaksais ku vaimo on puhunut että kun 30 täyttää niin steriilisaatioon mars, jospa sen jälkeen tämä yhteiselo kukoistais?! on kuiten talolainat ja avioliitto, niin en periksikään taho antaa!!

    • kyltymätön kaksonen

      Ei se hormooni kierukka haluja tappanut lisäsi vaan panettaa menkkojenkin aikana helpottaa kipuja kun antaa ja saa .
      Taitaa olla jotain vikaa...

      • POÅ098

        nÄINHÄN SE ON VIKA ON KORVIEN VÄLISSÄ


    • rakkaus kestää..

      Älä mene vieraisiin. Kesästa asti ei ole vielä kovin pitkä aika. Hieman kärsivällisyyttä. Kyllä se haluttomuus voi johtua muustakin kuin siitä hormoonikierukasta. Liikaa töitä? stressiä?..tai sit kierukka pois..hormoonit ei pidemmän päälle ole terveellisiä sanoo ne lääkärit mitä tahansa..

    • hor mooni

      Kierukkakin voi pettää!! Muulle käytölle.

    • Nainen, 37v

      Toi on syy miksi mä en käytä hormonaalisia ehkäisyjä ollenkaan, halut häviää taivaan tuuliin ja se nyppi mua itseänikin.

      Kokeilin e-pillerit, renkaan, jne kaiken mahdollisen ja aina lopputulos oli täydellinen haluttomuus. Kun jätin hormonaalisen ehkäisyn pois, halut palasivat parissa viikossa ja seksiä harrastettiin kuten ennen ehkäisyä.
      Ja ehkäisyksi mies kävi sterilisaatiossa.

      • Joo täällä päässä sama kohtalo, mut ei oo kierukkaa ja meikäläinen kävi sterilisaatiossa ettei hallituksen tarvis syödä tai laittaa mitn kierukkaa a lopputulos edelleen sama, bildee tulee silloin kun hän haluaa ja kun se ei ole elämän tärkein asia, mut silti kitisee et miksi kiukuttelen ja vaikka sanonkin ei homma muutu. Tovin täs katon tätä ja pakkaan repun, vituttaa vaan kun pojat on vielä pieniä


    • enpätoivoisomallekoh

      Tietysti ensimmäisenä vain pettämään! Ongelmasi on sitten ratkaistu ja vaimoa loukattu joten kaikki ovat tyytyväisiä.

    • sika seppo saatana

      Ainahan voit käydä huorissa!!! kauniita mallinkroppaisia seksipommeja 80eur puoli tuntia!!!! Ainahan se tietty olis parasta vaimon kanssa, mutta jos nätti pyyntö saada enemmän seksiä ei auta niin kyllä huora on paras vaihtoehto siinä tapauksessa.. vai mitä mieltä olette! ja sellaiset kommentit että "onhan sulla kaks tervettä kättä" on ihan tarpeettomia.. ei se tyydytystä tuo!! huora on hyvä vaihtoehto puutteen korjaamiseen kun kumia käyttää. vaikka sitäpä ne ammattilaiset vaatiikin!!

      • hyh.

        voi vitun fiksupää
        oli varmaa tosi fantsuu maata horon kaa. jos et muuta keksi ni oot säälittävä.


    • uiklr256

      on yksilöllistä .. tuo.. Minulla myös tuo ehkäisy mutta ei ole halut hävinneeet , vika siis korvien välissä . Sexin haluttomuus vika löytyy korvien välistä , ei ole syy kierukassa eikä muussakaan

      • lvlhjvljhvljhvljh

        Sinulla taitaa olla vika korvien välissä.

        Ensimmäiseksi sanot että on yksilöllistä, eli tämän ketjun viestien perusteella väität ensimmäiseksi että kierukan aiheuttama haluttomuus on yksilöllistä.

        Seuraavaksi kuitenkin kumoat viestisi täydellisesti väittäen että haluttomuuteen vika löytyy korvien välistä, ei kierukasta eikä mistään muustakaan.

        Koita nyt perkele jo päättää.


        Yleisin naisten haluttomuuden aiheuttaja on hormonivalmisteet, sen jälkeen tulee mielialalääkkeet jotka aiheuttavat myös haluttomuuden lisäksi tunnottomuutta. Sen jälkeen vasta tulee masennukset tms. Se on jumalauta tieteellisesti tutkittua TIETOA. Se ei ole mitään omakohtaista kokemusta vaan miljoonilta käyttäjiltä kerättyä tietoa.

        Ne naiset jotka ovat oikeasti ihan oma-aloitteisesti haluttomia ovat haluttomia myös suhteen alusta lähtien, eikä vasta viikko sen jälkeen kun kierukka on asennettu tai pillerit otettu käyttöön!

        On se jo helvetti kun tämä tieto, joka on erityisesti naisille äärimmäisen tärkeää tietoa, kumoutuu kaikenmaailman uskomuksilla ja "omakohtaisilla kokemuksilla"!

        Ettekö te naiset pidä ollenkaan omasta ja parisuhteenne terveydestä huolta, vai onko tosiasiaa se ettei teille kerrota tästä haluttomuussivuoireesta joka kuitenkin vaikuttaa erääseen elämänne tärkeimpään asiaan, eli parisuhteeseen?


    • kierukkakukkanen

      Eka vuosi on hormonikierukan kanssa vaikea. Monta kuukautta voi olla vuotoa ja kipuja ennen kun tasottuu. Se pelkästään vie helposti halut ja tekee epäseksikkään olon. Senn yli kun pääsee niin helpottaa. Kierukka on pidemmällä tähtäimellä hyvä ja varma ehkäisyväline.

      Ketään ei koskaan saa pakottaa tai painostaa seksiin se repii suhteen. Ei myöskään uhkailu ja kiristys toimi. Puhuminen ja tilan antaminen toiselle auttaa. Asiat pitää tapahtua vapaasta tahdosta.

      • kipujen helvetissä..

        Totta puhut, itse kärsin kovista kivuista kuukausia ja en todellakaan olisi halunut ketään siihen viereen silloin äheltämään. Jatkuva kipu heikensi elämän laatua ja vei aika väsyneeseen tilaan. Menin sitten poistattamaan kierukan ja kivut loppuivat saman tien. Ehkäisyllä ei väliä, yksin kun elelen, mutta kuukautiskipujen vuoksi se laitettiin ja niin siinä kävi että sainkin jatkuvat kivut kaupan päälle. Kummaa miten kipujen kanssakin oppii elämään. Eli en enää aio ottaa mitään hormonallista hoitoa tai ehkäisyä, ellei todellakaan ole pakko. Ehkä sitten jos sopiva mies astuu kuvioihin mukaan, mutta tuskin muuten. Yksinkin voi elää, vaikkei se aina niin herkkua olekkaan.


      • lkoi89
        kipujen helvetissä.. kirjoitti:

        Totta puhut, itse kärsin kovista kivuista kuukausia ja en todellakaan olisi halunut ketään siihen viereen silloin äheltämään. Jatkuva kipu heikensi elämän laatua ja vei aika väsyneeseen tilaan. Menin sitten poistattamaan kierukan ja kivut loppuivat saman tien. Ehkäisyllä ei väliä, yksin kun elelen, mutta kuukautiskipujen vuoksi se laitettiin ja niin siinä kävi että sainkin jatkuvat kivut kaupan päälle. Kummaa miten kipujen kanssakin oppii elämään. Eli en enää aio ottaa mitään hormonallista hoitoa tai ehkäisyä, ellei todellakaan ole pakko. Ehkä sitten jos sopiva mies astuu kuvioihin mukaan, mutta tuskin muuten. Yksinkin voi elää, vaikkei se aina niin herkkua olekkaan.

        Minullapa ei oo ollut kipuja ja menkat hävinneeet .. Joten sextailla voi ihan milloin huvittaa :)))))))))))


    • se petetty vaimo

      Osta pullo hyvää viiniä, kata pöytä, laita pari kynttilää, sano vaimollesi että rakastat ja himoitset häntä. Sano että haluat panostaa häneen ja tähän avioliittoon ja kerro että toivot samaa häneltä. Kerro mitä toivot älä oleta että hän tietää, vaikka todennäköisesti tietääkin. Käy suihkussa ja osta hyvää partavettä. Tehoaa ihan 100 varmuudella.

    • Peti ja puuro

      Minä kerron nyt oman kokemuksen hormoonikierukasta.Olen 51v.,avoliitossa oleva nainen.Minulle laitettiin v.2005 hormoonikierukka syystä että minulla oli kovat kuukautiskivut ja runsas vuoto no samalla tuli ehkäisykin.Ja mitä sexiin tulee niin halut kyllä lisääntyivät runsaasti.Voi tietysti olla että hormoonikierukka ei sovi kaikille yhtä hyvin kun esim.minulle.Eihän kaikki ehkäisypilleritkään sovi kaikille.Mitään neuvoa en osaa antaa mutta kerron siis vain oman kokemukseni.Toivottavasti teillä löytyy ratkaisu ns.ongelmaan koska sexi kuuluu osana parisuhdetta ja jos se ei toimi niin todella paljon jää pois suhteesta.Tsemppiä sinulle.

      • öpåo0987

        Minulle kävi aivan samoin , menkat jäivät pois mistä olen todella enemmän kuin tyytyväinen , lisäksi halut vaan lisääntyivät . Minusta vika on ihmisillä korvien välissä .


    • Otattakaa kierukka pois että voitte harrastaa sexiä aina kun haluatte...

    • Kärsivällisyyttä

      Älyttömiä jotkut vastaukset täällä! Miksi lietsoa toisen pahaa oloa ja kannustaa uskottomuuteen? Taitaa itsellä mättää jokin todella pahasti.

      Hienoa kuulla, että olet aidosti huolissasi vaimosi olotilasta ja seksuaalisesta halukkuudesta. Se kertoo, että välität.. toivottavasti myös vaimostasi, etkä vain omista seksuaalisista tarpeistasi. Kerro vaimollesi asiallisesti ja hienotunteisesti, että hänen haluttomuutensa vaivaa sinua ja kaipaat yhteisiä hetkiänne, niin niitä helliä kuin hullun kiimaisiakin :) Tämän jälkeen anna vaimollesi aikaa ja osoita jollain eleellä(yhteinen illallinen, teatteri-ilta, pieni kylpyläloma, treffit alkuaikojenne lempipaikassa tms.) Ethän painosta. Lähesty häntä lämpimästi ja huomaavaisesti :)

      Itse naisena voin kertoa, että lähes kaikki lisähormonit, mitä kehoon tulee yllättäen, saattaa aluksi vaikuttaa, etenkin negatiivisesti mielialaan, haluihin ja nautinnontunteisiin. Keho saattaa tottua, tai sitten ei. Se, että se ei ole toisilla vaikuttanut mitenkään, ei tarkoita sitä, että ne naiset olisivat muutenkin seksuaalisempia tai halukkaampia tai että heidän parisuhteensa oilisi jotenkin enemmän kunnossa. Itse olen aina ollut varsin seksuaalinen ja halukas nainen, harrastamme seksiä lähes joka päivä. Ehkäisyn aloitettuani oli kuitenkin kuukausi ellei kaksi, kun halukkuuteni sytyttämiseen vaadittiin aikaa ja kärsivällisyyttä.

      Torjutuksi tuleminen ei ole mukavaa, se satuttaa, mutta ehkä tässä tilanteessa kyse ei tosiaan ole mistään muusta kuin hormoneista. Jos on, kysy sitä naiseltasi ja keksustele siitä hänen kanssaan.

      Tällaisille nettipalstoille kirjoittelee meidän fiksujen lisäksi sadat sosiaalisesti jälkeen jääneet, ilkeät, provosoivat, perverssit ja itsekkäät ihmiset. Heidän kommenttejaan lukiessa, mielesi vain pahoittuu ja saatat tulla vainoharhaiseksi. Lämpöä ja rakkautta, kiintymystä huokuvia kosketuksia ja lempeitä katseita parisuhteeseenne! :)

      Naisena voin kertoa

    • Näin on -69

      Olen käyttänyt Hormoonikierukkaa toistakymmentä vuotta, kolmas jo menossa ja ei se ole haluja vähentänyt. Olen 42v ja harrastan seksiä 3-4 krt viikkossa mieheni kanssa, itse harrastaisin enemmänkin mutta miehellä ei ole haluja niin paljon kuin minulla. Vika varmaankin 1. ikä 2. tottumus kumppaniin . Puhukaa asiasta puhukaa seksistä puhukaa eri asennoista ja huom. tärkeä asia saako nainen vai saako vain mies orgasmin? Jos aina vaan mies saa nainen ei halua olla pelkkä antaja vaan molempien kuuluu saada.

    • EiRakastaSua

      Jos sun nainen rakaistaisi sinua niin hän ottaisi poskeen aina kun sinun tekee mielei jos ei tussu tahdo kostua.

      Tosi rakkauteen ei kuulu puutteessa eläminen. Vika on aina korvien välissä, eli jos EI HALUTA niin se tarkoittaa että EI RAKASTA.

      Ratkaisu ei ole vieraissa käynti vaan naisen vaihtaminen!

      Sinun on turha häntä sääliä! Sinä olet uhri - pihtarin uhri!

    • v8 ihugtrel

      Minulla myös toinen hormoonikierukka ja kyllä niin täytyy todeta että naisin koko ajan jos vaan se miehelle kävisi.

      Syynä teidän ongelmaan on kyllä nyt joku muu työ väsymys kaikkeen tms.

      Jos vaimolla on joku muu ymmärtäisin tuon ongelman. Silloin on oma mies kuin vieras ja sitä toista ikään kuin pettää.

      Meitä kierukka kosteana naisia siis on tosiaan olemassa. Etsi sellainen

      • ei hyvää päivää...

        Koska SINULTA hormonit eivät ole vieneet haluja, niin se ei ole sitten mahdollista kenelläkään muullakaan, niinkö? Ziisus, miten te ihmiset voitte tehdä tuollaisia päätelmiä?! Sehän on tunnettu tosiasia, että joillekin hormonaalinen ehkäisy ei sovi, joko sen takia, että halut häviää, limakalvot kuivuu koppuraksi, alkaa masentaa tms. ikäviä sivuvaikutuksia. Ettäkö alkuperäisen pitäisi nyt etsiä uusi vaimo ihan sen takia, että tälle nykyiselle ei hormonaalinen ehkäisy sovi? Hieno idea, kerrassaan.


    • Selvä mikä selvä

      Akka hyppii vieraissa, seuraava kysymys ?

      • Hilppaliina

        Kyllä vaan, halut hävisi ja velvollisuusseksiä piti pitkin hampain harrastaa. Muuten olisi ollut ihanaa olla ilman kuukautisia (vaikka ekan vuoden vuodin melkein koko ajan tiputellen ja välillä runsaammin). Kolmen vuoden jälkeen totesin, että miehen takia on laitteesta päästävä eroon, sitten tehtiin vasektomia. Oletteko muuten muut huomanneet, että siemennesteen koostumus on sittemmin muuttunut nopeammin kokkaroituvaksi!?


    • tytsyhki

      En ole koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä enkä aio käyttääkään. Syitä on monia kuten vaikkapa se, etten tahdo lääkärin tonkivan alapäätäni ja etten tahdo ylimääräisiä hormoneita vartalooni. Joistakin hormonaalisista ehkäisymenetelmistä myös leviää estrogeenia vesistöihin.
      Toiset reagoivat voimakkaasti hormoniehkäisyyn, toisilla se taas ei tunnu missään. Suosittelisin, että keskustelisitte vaimosi kanssa jostain ei-hormonaalisesta vaihtoehdosta. Omassa suhteessamme olemme käyttäneet kondomia, ja se on sopinut meille hyvin. Mies ei todellakaan ole valittanut siitä että ei saa "paljaalla" vaan on itsekin todennut että kestää paljon kauemmin kumin kanssa, ja sehän on molemmille osapuolille vaan kivempi asia. Lapsia emme tahdo, ja vahinkojakaan ei ole koskaan sattunut. Ja tuskin kenenkään talous kaatuu kondomien ostoon, eivät ne nyt niin kalliita ole - tuskin ne gynekäynnit jne ilmaisia ovat, ei tosin kokemusta asiasta ole. Ja tosiaan, jos ei lapsenteko ole enää tähtäimessä niin sterilisaatio on hyvä, varma ja helppo vaihtoehto, etenkin miehelle tehtynä.
      Kannattaa ottaa asia puheeksi sekä ehkäisyn että mahdollisten muiden haluttomuutta aiheuttavien syiden kohdalta. Pettäminen on huono ratkaisu ja voi aiheuttaa paljon pahempaa mielipahaa teille molemmille, kuin mitä sinä nyt koet.

      • tää on sairasta

        yksityisellä gynellä käynti maksaa noin 200 e, naisen pitää sietää ronkkiminen ja suostua laittamaan itseensä hormonia, kuparia tms. Elimistä menee näistä kaikista sekaisin ja mies valittaa siitäkin.

        Koska mies ei halua maksaa n 10 kondomeista ja sen pukeminen on toisille ylitepääsemätön suoritus.

        Tästä syystä olen yksin. Miesten älykkyys ja kysy asettua toien asemaan on....joskus olematonta.


      • bcckckvc
        tää on sairasta kirjoitti:

        yksityisellä gynellä käynti maksaa noin 200 e, naisen pitää sietää ronkkiminen ja suostua laittamaan itseensä hormonia, kuparia tms. Elimistä menee näistä kaikista sekaisin ja mies valittaa siitäkin.

        Koska mies ei halua maksaa n 10 kondomeista ja sen pukeminen on toisille ylitepääsemätön suoritus.

        Tästä syystä olen yksin. Miesten älykkyys ja kysy asettua toien asemaan on....joskus olematonta.

        Mitä sinä miesten älykkyydestä ja empatiakyvykkyydestä mitään tiedät kun kerran olet yksin?

        Sinä olet suvaitsematon, omien kuvitelmiesi vanki, eli älyllisesti epärehellinen ääliö.


    • keskiikäinen

      mulle kävi samalla tavalla.. Halut meni.. Mut positiivisena puolena pidin, et henkisesti löysin tasapainon, eli äkkipikaisuus rauhoittui. Äkkipikaisuus saattoikin olla vain hormonien epätasapainosta johtuvaa.
      Pidin vajaa kaks vuotta hormonikierukkaa. Nyt joitakin vuosia myöhemmin, olen henkisesti tasapainoisempi ja kunnollinen seksikin kiinnostaa.:)

    • peppi40

      Heissan. En uskoisi että kierukka asiaan syynä, ainkaaan sinä suurinpana. Itselläni ko. kierukka ollut jo vuosia ja en voi muuta kuin kehua sen helppoutta. Mutta toki jos epäilyttää,niin voisit ehdottaa sen poistamista,tietty kallis hankinta,mutta kuitenkin. Toisaalta elimistö vaatii sopeutumista uuteen hormooniin, joten voi aikakin auttaa asiassa. Mutta vaikea suoraa vastausta antaa ,)= Jaksamista sinulle.

    • KierreKukka

      "Kertokaas naiset mättääkö siinä hormoonikierukassa joku, viekö se haluja tai jotain."

      Kuparikierukka seuraavaksi.
      Erittäin tehokas, eikä todella vaikuta mitään mihinkään hormoneihin.

      • mkilj89

        Hormoonikieurkassa ei ole minulla ainakaan ollut hajua eikä mitäään sivuvaikutuksia . Minusta vaan tuntuu että noilla kenellä ongelmia on ollut laittajassa vikaaa . Menkää naiset mies gynelle . Minulta leikkas kaikki langatkin pois . Ja pitää sitä nyt pientä kipua sietää :))))


      • kokenut tämän
        mkilj89 kirjoitti:

        Hormoonikieurkassa ei ole minulla ainakaan ollut hajua eikä mitäään sivuvaikutuksia . Minusta vaan tuntuu että noilla kenellä ongelmia on ollut laittajassa vikaaa . Menkää naiset mies gynelle . Minulta leikkas kaikki langatkin pois . Ja pitää sitä nyt pientä kipua sietää :))))

        jos pieni kipu on jatkuvaa ja säteilevää , niin ei sitä montaa vuotta jaksa. ja jos vuoto on ekan puol vuotta jatkuvaa ja haisevaa, ni ei sekään oo kivaa. joten kierukasta eroon. eikä vika ole päässä, VAAN JOS KOHTU ON JOTENKI VINOSSA ni se kierukka voi painaa jotain kohtaa.


    • 4+9

      Muijas laitto kierukan just sen takia että voi ilman huolia käydä vieraissa.. etkö osaa laskea yhteen asioita?

    • näin päin meillä

      Mun mies taas tuli haluttomaksi, kun käytin ehkäisyä-. Siis mitä tahansa ehkäisyä.
      Ei paljon huvittanut kärsiä ehkäisyn sivuvaikutuksista ja miestä ei seksi kiinnostanut mun kans ollenkaan.

    • tsipu

      Hormonikierukka oli pohjanoteeraus koko ehkäisyhistoriani saralla. Olen siis nainen 43v. ja kaikkea ehkäisyä kokeillut. Sinnittelin sen kierukan kans vuoden ja sivuoireet oli tiputteluvuotoa koko ajan, hiiva hiivan perään, järkyttävä akne olkapäitä ja selkää myöten, sekä sokerina pohjalla totaalinen haluttomuus. Ja gyne yritti vielä ylipuhua jättämään sen paikoilleen, kun menin sitä poistattamaan.

      Nyt on piuhat poikki ja seksielämä hymyilee.

    • :(

      Vuosi sinnittelyä ja gyne yrittää sua vielä saada jättämään sen??
      Mitä moskaa niillä on päässä?

      Ja onko tää suomalsiten miesten äälykkyyden taso, mitä tältäkin palstalta saa lukea? ...pistää sanattomaksi.

      Nyt tehdään niin että äijät käy ihan itte hakemassa omat pillerinsä ja hoitaa tästälähin ehkäisyn mukisematta!!! Onko selvä!!

      • Akka isolla A:lla

        Suksi sinä lesbojesi joukkoon vitun trolli. Siellä sinun ei tarvitse välittää ehkäisyistä mitään.


    • erittäin tyytyväinen

      Kamalin vempain maailmassa on kierukka. Ihmisen elimistö hylkii kaikkea vierasta. Siksi kauheat kouristuskivut, kuukautisten aikaan sietämättömät, kohtu yrittää päästä eroon turhasta sinne kuulumattomasta tavarasta, nukkuminen siksi mahdotonta. Ja limakalvomuutokset, limakalvo samasta syystä kuin paperia eikä luistosta tietoakaan. Ikinä enää ei! Varmat päivät käyttöön tai kondomit, ja jos vahinko käy, niin abortti. Niin itsekin olen tehnyt. Ja sterilisaatio on paras vaihtoehto varsinkin kun mies ei ehkä antais laittaa sisuksiinsa samanlaista vehjettä...

    • bihtari

      Minulta vei halut ! :(

    • kierrukasta eroon

      Poistatin juuri oman hormonikierrukkani. Syynä ei todellakaan ollut halujen puute. Ja toki nautin myös siitä, että kierukkan aikana ei vuotoja ollut.MUTTA... kierrukka aiheutti painonnousua ja turvotusta.. ja siksi päätin poistattaa sen. Nyt täytyy keksiä muuta. Toisille hormonikierukka sopii ja toisille ei... itse olisin sen pitänyt, mutta ulkonäöllä on myös merkitystä ja vaaássa lähes kymmenen kilon lisäys ei ole kiva asia.

    • kolnas

      kolnas

    • anmari-3

      anmari-3

    • tekosyy

      Otan osaa :/ Mulla kierukka ollu 4v ja voisin kuksia 6 krt/pvä.... päässä vikaa sanon minä.

      • rgoooo..

        voihan rähmä neiti taitaa olla perso kikkelille, meitsin muijja kun lyö tallin ovet kiinni niin ne ei aukene ihan herkkään, vaikka sais olla useammin raollaan!


      • panosopimus
        rgoooo.. kirjoitti:

        voihan rähmä neiti taitaa olla perso kikkelille, meitsin muijja kun lyö tallin ovet kiinni niin ne ei aukene ihan herkkään, vaikka sais olla useammin raollaan!

        ennen naimisiinmenoa pitäsi tehdä naimasopimus avioehtosopimuksen lisäksi. siinä määritettäisi panokerrat ja jollei irtoa niin sanktiona saa mennä panemaan vierasta. eli esim. panoja 5 krt/vko ja ellei toteudu niin päälle saa panna 5 krt vierasta/vko, olkoon vapaaehtoisia tai maksettuja panoseuralaisia.


    • yksimies

      mitäs se kierukka haitaa paikollan voihansitä harasta silti vaan

    • KIERUKKA TOIMII!

      SE TEHTÄVÄ ON ESTÄÄ RASKAUS!
      TURHAA ORI VONKAAT, MENE MUILLE LAITUMILLE, KIERUKATTOMILLE!

    • man-vm69-

      Jos nainen pihtaa kuukausikaupalla, niin ei voi kuin syyttää itseään jos avioliitto on pilalla ja mies pettää. Ihan turha luulla, että mies elää puutteessa. Tämä tietty pätee toisinkin päin. Veikkaan, että iso osa eroista johtuu seksin puutteesta.

    • xcxcxcxc

      Alkuperäiselle kirjoittajalle. En tiedä kierukan vaikutuksesta haluihin, mutta tiedän pillereiden voivan viedä halut kokonaan. Itse olen syönyt pillereitä kolmeen eri otteeseen ja kaikilla kerroilla halut on hävinneet. Seksi on silloin kiinnostanut yhtä paljon kuin valkoinen seinä. Myös useimmille ystävilleni on käynyt samoin, vaikka joidenkin on ollut vaikea myöntää asia.

    • sexmaniax

      "Ennen kierukkaa seksielämä oli ihan ok, vaihtelevasti 1-3 kertaa viikossa oli normaali määrä."

      Höhöö! Kerran viikossa normaali määrä?

      Itse haluan roiskaista 1-3 kertaa päivässä. Krapulassa vielä taajemmin. Ennätys on 11 kertaa keskiyön ja aamun välissä.

      1-3 kertaa viikossa on normaali määrä sitten kun emäntäsi täyttää 60 vuotta.

    • Jos siinä selkeä ero oli kierukan laiton jälkeen niin miksei voi olla syynä. Kyllähän hormonit voi vaikuttaa, mutta mihin suuntaan, on yksilöllistä. Ellet sitten kärjistä asioita ja halut ovatkin hiipuneet todellisuudessa hiljalleen pidemmän ajan kuluessa, hormoniehkäisyä kun on myös helppo syyttää. Yleensä pillerit tai kierukka hankitaan kun suhde alkaa vakiintua, jolloin monilla intohimo alkaa jo luonnostaan loppua ja sitten syytellään sitä ehkäisyä haluttomuudesta. Teidän kohdalla tästä nyt tuskin on kyse. Äkillisiin halujen muutoksiin voi olla myös syynä salasuhde. Mikä oli peruste hankkia kierukka juuri nyt kesällä?

    • kondomilla sitten...

      Itse lasten jälkeen kokeilin ehkäisyrengasta. Vei halut, joita oli aikas runsaasti sitä ennen, turhankin paljon miehen mielestä. Olen meistä siis se halukkaampi osapuoli. Näin ei ole ennen ollut ja olenkin tullut siihen tulokseen, että hormoonit varmaan ovat vaikuttaneet halukkuuteeni. No, lopetin renkaan käytön ja nyt taas tekee mieli kuten ennenkin. Olen suunnitellut tuota kierukkaa kun on niin vaivaton, mutta en tiedä uskallanko kokeilla, yksi syy nim.om. jos tulee taas haluttomuutta. Vaihtoehdot siis hormoonaalinen ehkäisy ja mahdollisesti haluttomuus, tai sitten kondomi. Onhan se räpeltämistä, mutta mieluummin kuitenkin kumin kanssa. Suhdekin voi paljon paremmin, kun tuota intiimiä kanssakäymistä on enemmän. Tosin, ei ole sekään kivaa, kun itsellä tekee huomattavasti enemmän mieli kuin toisella. Kyllä se välillä ahdistaa ja loukkaakin, vaikka ei siitä pitäisi itseensä ottaa, jos toista ei ihan niin usein innosta...

    • Neuvolan kilttitäti

      Mulla hormonikierukan käyttö tuotti raskauden.

      Hormonit heittelehti, naama kukki, mieliala vaihteli useammin kuin ilma ulkona.
      Kyllä - kysymys on hormonitoiminnan muutoksesta.

      Vaihtoon, tai vielä tehokkaampi ratkaisu: ehkäisykapseli käsivarteen, josta hormonivaihtelu niin olematon, ettei aiheuta haittaa edes murkkuikäisllle, joille laitetaan e-kapseli nahan sisään runsaitten kk:sten takia.
      Suosittelen lämpimästi.

    • selibaatti;)

      Jos joku on kimpassa seksin takia, niin joutaisi lähteä pois nurkista. Kyllä se parsishude pitää perustua muuhun kuin fyysisiin iloihin. Minä en ole koskaan ymmärtänyt seksiä toisen ihmisen kanssa vaikka onkin kaksi pentua ja vielä lisäksi se ehkäisykierukka. Aina olen vain velvollisuudesta antanut ja olen iloinen, että mieheni osaa ammentaa sisältöä elämäänsä muustakin kuin seksistä. Meille riittää oikein hyvin pari kertaa vuodessa vaakamamboa.

    • sorivaaukkelikikkeli

      oikein kiva on paneskella vaimoasi ja siksi et saa siltä... nyt on kuvaamasi 28v vaimo kierukalla innostunut kovasti myös kakkospanoista ja sehän mulle sopii... joku 30v aviomies saa vaimon sanojen mukaan nauttia nyrkkikyllikistä sillä piudea ei ole tiedossa enää...

    • Anonyymi

      Hormonit vaikuttaa kaikkeen elämisessä! Ne synteettiset naishormonivalmisteet vaikuttaa miten sattuu, toisella piristää seksi elämää, toisilla lamaannuttaa sen pikkuhiljaa, kuten itsellä kävi. Ennen tykkäsin rakastelusta nyt kun näenkin miehen, kierrän hänet kaukaa! Aika hassua, mutta totta! Fyysisenkin syyn löysin kun aloin ihmetellä 60-vuotiaana alkaneita säännöllisiä kuukautisia ja PMS-oireita. Yritin 10 vuoden jälkeen palauttaa mieleen, miten se tamponi sinne alapäähän laitettiinkaan, kas kummaa oli emätin sulkeutunut kiinni. Ei mennyt pikkurillikään sisään!? Kolme vuotta ex- viriili nainen oli käyttänyt Minera-kierukkaa ja unohtanut koko kivan puuhan olemassaolon!

      Minusta tuli kala! Kaloja muuten onkin tutkittu vesistöissä, jonne vedenpuhdistamot laskevat naisten (miestenkin?) synteettisiä hormonijäämiä sisältävät "puhdistetut" vedet. Synteettisiä hormonijäämiä ei näet saada hajoamaan/poistettua luontoon palautettavasta puhdistetusta vedestä. Kalat niiden kanssa "kommunikoidessaan" ovat alkaneet mutatoitua. Uros-kalat saavat naarasmaisia piirteitä ja naaraskalat menettävät lisääntymis-ominaisuuksiaan. Kalojen käytöksenkin on havaittu muuttuvan. (Oulun yliopiston biologinen laitos)

      Eli suosittelen vanhaa perinteistä ehkäisytapaa, kortsua. Synteettisiä kemikaaleja ei kannata em. syystä käyttää. Minäkin olin ennen elämäniloinen nainen; nyt ymmärrän mitä on muu-sukupuolisuus! Ei ole sukupuoli-identiteettiä lainkaan. Kiitos Mirena!

      • Anonyymi

        Trolli vanhus puhuu omiaan.🤣😂🤣😂


    • Anonyymi

      Ensimmäisenä vai viimekesänä otti?

    • Anonyymi

      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      420
      2916
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      98
      2237
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      336
      1874
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1873
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1707
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1197
    7. 157
      1196
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1130
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1032
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      917
    Aihe