Olenko sitten säälittävä?

Eräsihminenvaan

Kuulen usein olevani säälittävä ymv. haluaisin mielipiteen ihmisiltä, pitäisittekö minua säälittävänä :)

Elikkä elelen avoliitossa suht rauhallisella alueella, mutta kaupunkia kuitenkin.
Naapureideni vihat ja kyttäämiset olen jossain vaiheessa saanut niskoilleni.
Asumme vielä vuokralla, mutta toivon tilanteen muuttuvan kun muutamme omaan.

Käyn osa-aikatöissä tällä hetkellä, harrastuksiahan minulla ei ole mutta aikani kuluu eläinten hoidossa ja nähden niitä harvoja ystäviä joita minulla on yms.

Lapsia meillä ei vielä ole, odotan nyt esikoistani. Myös adoptio kiinnostaa etenkin minua, ei niinkään kansainvälinen vaan kotimainen.

Uskon että jos vielä opiskelen, se tulee liittymään jotenkin autoihin ja koneisiin tai sitten hyödynnän sitä että tiedän eläinten hoidosta paljon ja lähden opiskelemaan jotain siihen liittyvää. Toisaalta kyllä nuorten auttaminen voisi olla lähellä sydäntä.

Mitään poliittista kantaa minulla ei ole, eikä rahakaan juuri kiinnosta minua. Tuhlaaja en silti missään nimessä ole. Olen siis mieheni vastakohta, joka tykkää poliittisista keskusteluista ja hänet löytää usein Kauppalehden tmv takaa, paitsi että hänkin on säästeliäs. :) Jos äänestäisin, äänestäisin persuja (kyllä).
No, olkaa siis onnellisia ettei minulla ole kantaa.

Olen ateisti. Uskon kuitenkin jossain määrin henkimaailmaan ja paranormaalit asiat kiinnostaa. Kiinnostaa myös jutella ihmisten kanssa oikeista aiheista ja syvällisemmin, mutta tämäkin homma on taantunut mieheni huomautellessa minulle aina että "nyt riittää" :) Hän ei kykene ottamaan minua vakavasti kun selitän.

Nykyisin minulla ei ole minkäänlaista sääntöä musiikin suhteen. Ennen kuuntelin raskaampaa musiikkia. Nyt on lähinnä ihan sama, kunhan musiikki on menevää ja sattuu korvaan. Eli niitä älyttömiä listahittejä sun muuta jumputusta huomaan usein kuulevani. Tottakai edelleen muutakin, mutta musiikki ei ole enää se tärkein.

Minulla on sairauksia, mistä ei nyt tässä sen enempää. Normaaliksi en kuitenkaan itseäni koskaan tule väittämään, mitä normaali edes on?

Tahtoisin tietää, koska olen kuulemma "mukava" ihminen, mutta olen ollut aina jonkin sortin kiusattu ja ihmisten yleinen suhtautuminen on vähättelevä, tai huvittunut tms.

1

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet arvokas

Kuulostat ihan tavalliselta ja ehkä vähän mukavemmalta kuin ihmiset nykyään noin keskimäärin.

Ihmiset on nykyään kylmiä, arvostelevia, moukkia, joilla ei näytä olevan mitään käsitystä mitä ihmisille voi sanoa ja mikä loukkaa.

Älä välitä. Ne ei anna sulle paikkaasi (valitettavasti) eikä pyydä anteeksi, ellet käy nuhtelemassa ja sano että "loukkasit, pyydä anteeksi ". Sä valitettavasti joudut määrittelemään sen rajan mihin asti ihmiset saa tulla koska ne ei itse sitä tiedä. Suomeksi: kysyt miksi niin säälittävä, miksi vähättelet, miksi loukkaat, tajuatko että tuo loukkaa. On alueita joissa ystävällisyys tulkitaan heikkoudeks ja se antaa toisille tolloille luvan käyttäytyä ja loukata. Siksi sinun on nyt opeteltava puolustautumaan ja ottamaan paikkasi. Ennenkaikkea, arvosta itse itseäsi, siitä se lähtee. Sano ettet aio enää kuunnella loukkauksia. Piste

"Minä arvokas itse. En ole säälittävä vaan mukava juuri tällaisena"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      60
      3186
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2668
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    Aihe