Onko mitään ehdotuksia tai suosituksia millainen on hyvä maasto-tai hydbridipyörä? Olen 15v. Tällä hetkellä iteselläni on Trek 4300 08 vuosimalli ja pyöränvaihto olisi edessä. Olen katsonut Trekin 4300 disc:iä. Onko mitään kokemuksia tai hyvä vai huono. Ehdottakaa jotain 600-700€ maksavaa pyörää. Ajan 80% asfaltilla kaupunkiin ja takaisin ja 20% maastossa tai soralla.
Maastopyörä tai hydbridi about 600-700€
62
676
Vastaukset
Vaikeaa on. Polkupyörien hinnat ovat parina viime vuonna olleet vähän korkealla. :-( Jos saat venytettyä budjetin tonniin, löytyy jo paljon kelvollisia vaihtoehtoja.
Jotta päätöksenteko ei olisi liian helppoa, voit harkita cyclocross-pyörää. Cyclocrossari muistuttaa maantiepyörää, mutta siinä on tilaa leveämmille renkaille ja se on yleensä hieman vankkarakenteisempi.- fasdasssd
Jaa'a. Se on taas vähän mitä haet. Jos maastoonn niin mielellään joustokeula ja tuohon hintaan et saa kunnollista joustokeulaa. Mutta itse olen tykännyt crescent othalan ajoasennosta, tosin ei siitä kyllä maastoon ole. Tässä kuitenkin sama runko: http://www.bikeshop.fi/index.php?module=ekauppa&type=2&product=Y0C384&listpos=1
- Konaa
Kyllä tuohon hintaan saa Rockshox Tora keulalla olevia pyöriä. Se toimii jo hyvin maastossa ja kestoltaan kalliimpien mallien tasolla. Esim bikeshopista löytyy
- voiveljetmikäjuttu
naurettava promo hopopohopo
- Ei oikein natsaa
KONA jake tms tuollaiseen käyttöön vois olla järkevä.
- -
Kona Jake on kyllä monikäyttöinen ja hyvin suunniteltu pyörä. Sääli vain, että sitä ei tällä hetkellä vaikuttaisi saavan mistään kovin edullisesti, eli hinta pyörii siinä 900-1100e vuosimallista riippuen.
Kaupunki ajossa cyclocrossari ei välttämättä ole edes kelvollinen. Saatika hyvä. Asfalttitietä on monenlaista kuten on muitakin teitä ja polkuja.
- Alkup. Maantiepyöräi
a.s kirjoitti:
Kaupunki ajossa cyclocrossari ei välttämättä ole edes kelvollinen. Saatika hyvä. Asfalttitietä on monenlaista kuten on muitakin teitä ja polkuja.
Crossareina myytävät yleispyörät (Jake, Focuksen, Tunturin ja Nishikin halvemmat, jopa Insera 7000) ovat hyviä juuri aloittajan tarkoittamaan käyttöön. Niiden etu tässä ilmastossa on, että niihin saa mahtumaan nastat ja lokarit yhtä aikaa. Rungoissa on kaikki korvakkeet valmiina, joten ei tarvitse viritellä.
Jos ajaa vain sulan maan aikaan, kannattaa hankkia varsinainen työmatkakäyttöön tehty pyörä. Se toimii niin kauan, kun alla on tie. Eli jos polulla tarkoitetaan keskuspuiston hiekkateitä, niin jotain tällaista:
http://www.konaworld.com/road.cfm?content=honky_tonk Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Crossareina myytävät yleispyörät (Jake, Focuksen, Tunturin ja Nishikin halvemmat, jopa Insera 7000) ovat hyviä juuri aloittajan tarkoittamaan käyttöön. Niiden etu tässä ilmastossa on, että niihin saa mahtumaan nastat ja lokarit yhtä aikaa. Rungoissa on kaikki korvakkeet valmiina, joten ei tarvitse viritellä.
Jos ajaa vain sulan maan aikaan, kannattaa hankkia varsinainen työmatkakäyttöön tehty pyörä. Se toimii niin kauan, kun alla on tie. Eli jos polulla tarkoitetaan keskuspuiston hiekkateitä, niin jotain tällaista:
http://www.konaworld.com/road.cfm?content=honky_tonkAloittaja etsii toisen tyyppistä pyörää. Oletettavasti hän tietää paremmin missä ajaa. Kuten jo sanoin asfalttiteitä on monenlaisia kuten on muitakin teitä ja polkuja. Perinteinen kaupunkipyörä on tietysti yksivaihtoehto. Tosin tuo kaupunkipyörä voi olla jo hyvinkin lähellä tietyntyyppistä hybridipyörää. Ja kun ottaa vielä alkuperäisen kysyjän iän huomioon niin tuo hybridi tai tuollainen 600-700 euron maastopyörä on varmaankin sopiva pyörä yleiskäyttöön. Alkuperäinen kysyjä tuskin hakee työmatkapyörää.
- Alkup. Maantiepyöräi
a.s kirjoitti:
Aloittaja etsii toisen tyyppistä pyörää. Oletettavasti hän tietää paremmin missä ajaa. Kuten jo sanoin asfalttiteitä on monenlaisia kuten on muitakin teitä ja polkuja. Perinteinen kaupunkipyörä on tietysti yksivaihtoehto. Tosin tuo kaupunkipyörä voi olla jo hyvinkin lähellä tietyntyyppistä hybridipyörää. Ja kun ottaa vielä alkuperäisen kysyjän iän huomioon niin tuo hybridi tai tuollainen 600-700 euron maastopyörä on varmaankin sopiva pyörä yleiskäyttöön. Alkuperäinen kysyjä tuskin hakee työmatkapyörää.
Käyttöspeksit ovat normaalit hyötypyöräilyn speksit, eli maastopyörä ei sovellu tuollaiseen käyttöön. Hybridit ovat kirosana, koska pääosa maassa myytävistä hybrideistä on täyttä roskaa ja loput huonoja.
Hybridi on vaihtoehto, jos nurkissa on vanha teräksinen Tunturin (Turussa hitsattu) tai Kleinin runko tms. ja rahaa on pyörän raketamiseen riittävästi. Naapuri ajaa tuollaisella Tunturin rungolla työmatkaa ja se on kieltämättä hieno.
Päädytään siis ihan perinteisiin yleispyöriin, joita tällä hetkellä edustavat edullisimmat crossarit. Retkipyöriä Suomesta on vähän hankala saada ja Audaxpyöriä en ole käytännössä nähnyt ollenkaan. Jos kertamatkat ovat kohtuullisia, on tietysti otettava mukaan myös fixi/sinkula. Kotimaisissakin verkkokaupoissa on jotain yksittäisiä jäljellä.
http://www.bikeshop.fi/index.php?module=ekauppa&type=2&product=B11WP&listpos=4
ja Kauppaveljillä on esimerkiksi Mangoosea 399,- (kolmea kokoa).
Oleellista on, ettei anna hintojen sokaista, vaan pää kylmänä hakee tismalleen oikean kokoisen pyörän. Tähän aikaan vuodesta tarjouspyöristä on usein vain kokoa tai kahta jäljellä. Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Käyttöspeksit ovat normaalit hyötypyöräilyn speksit, eli maastopyörä ei sovellu tuollaiseen käyttöön. Hybridit ovat kirosana, koska pääosa maassa myytävistä hybrideistä on täyttä roskaa ja loput huonoja.
Hybridi on vaihtoehto, jos nurkissa on vanha teräksinen Tunturin (Turussa hitsattu) tai Kleinin runko tms. ja rahaa on pyörän raketamiseen riittävästi. Naapuri ajaa tuollaisella Tunturin rungolla työmatkaa ja se on kieltämättä hieno.
Päädytään siis ihan perinteisiin yleispyöriin, joita tällä hetkellä edustavat edullisimmat crossarit. Retkipyöriä Suomesta on vähän hankala saada ja Audaxpyöriä en ole käytännössä nähnyt ollenkaan. Jos kertamatkat ovat kohtuullisia, on tietysti otettava mukaan myös fixi/sinkula. Kotimaisissakin verkkokaupoissa on jotain yksittäisiä jäljellä.
http://www.bikeshop.fi/index.php?module=ekauppa&type=2&product=B11WP&listpos=4
ja Kauppaveljillä on esimerkiksi Mangoosea 399,- (kolmea kokoa).
Oleellista on, ettei anna hintojen sokaista, vaan pää kylmänä hakee tismalleen oikean kokoisen pyörän. Tähän aikaan vuodesta tarjouspyöristä on usein vain kokoa tai kahta jäljellä.Jos oikein tarkkoja ollaan niin tuon cyclocrossari nimikkeen alla myydään nykyään kaikenlaista roskaa. Vähän kuin hybridi nimikkeen alla myydään kaikenlaisia pyöriä niin nykyään korvaavaksi nimikkeeksi on otettu hyvin pitkälle tuo cyclocross.
Alkuperäinen kysyjä kertoi olevansa 15-vuotias. 15-vuotiaalle ei käsittääkseni välttämättä löydy tismalleen oikeankokoista pyörää tai löytyy mutta pyörä saattaa olla hetken kuluttua väärän kokoinen. Tuo tismalleen oikeankokoinen pyörä on vielä tuossa iässä hiukan kiikunkaakun eli ei liikaa kannata panostaa tuohon.
Niin ja eräällä näyttää olevan aivan omat käsityksensä mikä on yleispyörä. Crossari ei ole yleispyörä.- Heh heh
a.s kirjoitti:
Jos oikein tarkkoja ollaan niin tuon cyclocrossari nimikkeen alla myydään nykyään kaikenlaista roskaa. Vähän kuin hybridi nimikkeen alla myydään kaikenlaisia pyöriä niin nykyään korvaavaksi nimikkeeksi on otettu hyvin pitkälle tuo cyclocross.
Alkuperäinen kysyjä kertoi olevansa 15-vuotias. 15-vuotiaalle ei käsittääkseni välttämättä löydy tismalleen oikeankokoista pyörää tai löytyy mutta pyörä saattaa olla hetken kuluttua väärän kokoinen. Tuo tismalleen oikeankokoinen pyörä on vielä tuossa iässä hiukan kiikunkaakun eli ei liikaa kannata panostaa tuohon.
Niin ja eräällä näyttää olevan aivan omat käsityksensä mikä on yleispyörä. Crossari ei ole yleispyörä.Vääränkokoinen pyörä on väärän kokoinen, oli ikä mikä tahansa. Ostatko lapsillesi kolme numeroa liian suuria kenkiä?
- camuli
a.s kirjoitti:
Jos oikein tarkkoja ollaan niin tuon cyclocrossari nimikkeen alla myydään nykyään kaikenlaista roskaa. Vähän kuin hybridi nimikkeen alla myydään kaikenlaisia pyöriä niin nykyään korvaavaksi nimikkeeksi on otettu hyvin pitkälle tuo cyclocross.
Alkuperäinen kysyjä kertoi olevansa 15-vuotias. 15-vuotiaalle ei käsittääkseni välttämättä löydy tismalleen oikeankokoista pyörää tai löytyy mutta pyörä saattaa olla hetken kuluttua väärän kokoinen. Tuo tismalleen oikeankokoinen pyörä on vielä tuossa iässä hiukan kiikunkaakun eli ei liikaa kannata panostaa tuohon.
Niin ja eräällä näyttää olevan aivan omat käsityksensä mikä on yleispyörä. Crossari ei ole yleispyörä.Ihan asiaa puhut. 15 vuotiaat tuntuvat kasvavan sentin minuutissa. Itse pyöräilen paljon ja pyörät kiinnostavat mutta en asiaa harrasta siinä mittakaavassa että mulla olisi joka tarpeeseen oma pyörä. Yleispyörä tarkoittaa minulle maastopyörää joka parina viime talvena on osoittautunut hyväksi valinnaksi. Kesäajot on hoituneet rengastusta vaihtamalla. En tosin laittaisi hantiin jos joku toisi mulle On one pompetaminen alfinella varustettuna.
- Joo, siis ei
camuli kirjoitti:
Ihan asiaa puhut. 15 vuotiaat tuntuvat kasvavan sentin minuutissa. Itse pyöräilen paljon ja pyörät kiinnostavat mutta en asiaa harrasta siinä mittakaavassa että mulla olisi joka tarpeeseen oma pyörä. Yleispyörä tarkoittaa minulle maastopyörää joka parina viime talvena on osoittautunut hyväksi valinnaksi. Kesäajot on hoituneet rengastusta vaihtamalla. En tosin laittaisi hantiin jos joku toisi mulle On one pompetaminen alfinella varustettuna.
Maasturi on vihon viimeinen valinta yleispyöräksi. Huono laatuinen maasturi vieläkin huonompi.
Pitää olla 28", droppi, kivat kulmat ja tilaa nastoille. Eli käytännössä crossari. Jos ajaa vain sulalla, niin sitten maantiepyörä. Joo, siis ei kirjoitti:
Maasturi on vihon viimeinen valinta yleispyöräksi. Huono laatuinen maasturi vieläkin huonompi.
Pitää olla 28", droppi, kivat kulmat ja tilaa nastoille. Eli käytännössä crossari. Jos ajaa vain sulalla, niin sitten maantiepyörä.???
- camuli
Heh heh kirjoitti:
Vääränkokoinen pyörä on väärän kokoinen, oli ikä mikä tahansa. Ostatko lapsillesi kolme numeroa liian suuria kenkiä?
Hehheh..Fillaria ei liene tarkoitus uusia yhtä usein kun kenkiä.
- camuli
Joo, siis ei kirjoitti:
Maasturi on vihon viimeinen valinta yleispyöräksi. Huono laatuinen maasturi vieläkin huonompi.
Pitää olla 28", droppi, kivat kulmat ja tilaa nastoille. Eli käytännössä crossari. Jos ajaa vain sulalla, niin sitten maantiepyörä.Minulle toi on toiminut hyvin mutta enhän mä tietenkään itse tiedä mikä mulle sopii.. kaikille vaan lycrat jalkaan ja crossarit alle halusi tai ei se on se meininki täällä joillain ihmisillä. Toi nimimerkki a.s tuntuu olevan ainoita tällä palstalla jotka lukee ja tajuaa mitä kyselijät hakee eikä vain ala tyrkyttämään omia mieltymyksiään.
- Joo, siis ei
camuli kirjoitti:
Minulle toi on toiminut hyvin mutta enhän mä tietenkään itse tiedä mikä mulle sopii.. kaikille vaan lycrat jalkaan ja crossarit alle halusi tai ei se on se meininki täällä joillain ihmisillä. Toi nimimerkki a.s tuntuu olevan ainoita tällä palstalla jotka lukee ja tajuaa mitä kyselijät hakee eikä vain ala tyrkyttämään omia mieltymyksiään.
Olet varmasti tyytyväinen, jos et ole muuta kokeillut. Kauppias on tietysti asiakkaan nähtyään myynyt kehnon maasturin pätkääkään välittämättä oikeasti siitä mitä oikeasti tarvitset.
Jos kauppias tarjoaa yleispyöräksi maasturia tai pahimmillaan hybridia, kannattaa saman tien lähteä seuraavaan liikkeeseen. - camuli
Joo, siis ei kirjoitti:
Olet varmasti tyytyväinen, jos et ole muuta kokeillut. Kauppias on tietysti asiakkaan nähtyään myynyt kehnon maasturin pätkääkään välittämättä oikeasti siitä mitä oikeasti tarvitset.
Jos kauppias tarjoaa yleispyöräksi maasturia tai pahimmillaan hybridia, kannattaa saman tien lähteä seuraavaan liikkeeseen.En ole kauppiaalta kysynyt mitään suosituksia vaan ostin pyörän minkä halusin ja josta olin jo aikaisemmin ottanut selvää. Pyörä on vastannut tarpeitani ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen. Väännetään rautalangasta: Tuli tarve ostaa uusi pyörä ja löysin sellaisen netin kautta, kävin koeajamassa ja totesin: Tämä on rungoltaan oikean kokoinen ja vaihteisto on riittävän laadukas minun (ei välttämättä sinun) tarpeisiin. Pyörä tuntui sopivalta joten ostin sen. Kauppiaan ei tarvinnut tarjota mitään koska omiin (en sinun) kokemuksiini nojaten tiesin mitä haen.
- Heh heh vaan
camuli kirjoitti:
Hehheh..Fillaria ei liene tarkoitus uusia yhtä usein kun kenkiä.
Laatu kengät kestävät vuosia kuten hyvä fillarikin.
- 27
Heh heh vaan kirjoitti:
Laatu kengät kestävät vuosia kuten hyvä fillarikin.
Harva ostaa lapsilleen uutta fillaria joka vuosi tai edes joka toinen vuosi. Tilanne on tietenkin toinen jos perheen nuoriso harrastaa pyöräilyä ja silloin luulen että porukka huhuilee ilhan muilla palstoilla kun suomi 24.Tämän palstan ongelma on juuri siinä kun monet kyselevät vinkkejä peruslaadukkaiden fillareiden hankintaan niin heti alkaa se hifiveikkojen pullistelu joka ei johda mihinkään,aletaan heti lytätä toisten valintoja. Jos joku kysyy vinkkejä hybridin hintaluokassa x ostoon niin miksei niitä voida antaa tai sitten olla ihan hiljaa. Tämä sama kaava toistuu joka kerta: Joku haluaa tietynlaisen pyörän.. vastaukset voi jo ennalta arvata..cyclocross..audax pyörä. Tämän palstan tietäjät on varmaan savustettu ulos fillarifoorumilta ja nyt ne yrittää täällä päteä.
- Heh heh vaan
27 kirjoitti:
Harva ostaa lapsilleen uutta fillaria joka vuosi tai edes joka toinen vuosi. Tilanne on tietenkin toinen jos perheen nuoriso harrastaa pyöräilyä ja silloin luulen että porukka huhuilee ilhan muilla palstoilla kun suomi 24.Tämän palstan ongelma on juuri siinä kun monet kyselevät vinkkejä peruslaadukkaiden fillareiden hankintaan niin heti alkaa se hifiveikkojen pullistelu joka ei johda mihinkään,aletaan heti lytätä toisten valintoja. Jos joku kysyy vinkkejä hybridin hintaluokassa x ostoon niin miksei niitä voida antaa tai sitten olla ihan hiljaa. Tämä sama kaava toistuu joka kerta: Joku haluaa tietynlaisen pyörän.. vastaukset voi jo ennalta arvata..cyclocross..audax pyörä. Tämän palstan tietäjät on varmaan savustettu ulos fillarifoorumilta ja nyt ne yrittää täällä päteä.
Ainoa pyörätyyppi, jota ei tarvitse ostaa nuorelle vuosittain, on Jopo. Sen geometriassa on kasvunvaraa.
Fillarifoorumilla kyllästyttiin pari kolme vuotta sitten siihen, että täällä oli äänessä vain pari sekundapyörien hopottajaa. Sovittiin, että käytetään vähän aikaa täälläkin. Aika hyvin roskahybridien kauppiaat on saatu pois.
Pointti on juuri tuo "peruslaadukas", josta yritetään kertoa. Puhutaan alle tonnin pyöristä, jolloin pyörässä ei voi olla joustohaarukkaa. Kelvollinen maastopyörä maksaa käytännössä vähintään 1500€. Parempi olisi, ettei pyörässä ole vaihteitakaan. Fiksuin valinta tuossa hintaluokassa on joko mainittu Jopo tai sinkula/fixi.
Suomessa ei ole kaupan täysjäykkiä, teräsrunkoisia maastosinkuloita. Joten Konan Paddywagonin tyyppiset citysinkulat ovat paras saatavilla oleva vaihtoehto. - camuli
Heh heh vaan kirjoitti:
Ainoa pyörätyyppi, jota ei tarvitse ostaa nuorelle vuosittain, on Jopo. Sen geometriassa on kasvunvaraa.
Fillarifoorumilla kyllästyttiin pari kolme vuotta sitten siihen, että täällä oli äänessä vain pari sekundapyörien hopottajaa. Sovittiin, että käytetään vähän aikaa täälläkin. Aika hyvin roskahybridien kauppiaat on saatu pois.
Pointti on juuri tuo "peruslaadukas", josta yritetään kertoa. Puhutaan alle tonnin pyöristä, jolloin pyörässä ei voi olla joustohaarukkaa. Kelvollinen maastopyörä maksaa käytännössä vähintään 1500€. Parempi olisi, ettei pyörässä ole vaihteitakaan. Fiksuin valinta tuossa hintaluokassa on joko mainittu Jopo tai sinkula/fixi.
Suomessa ei ole kaupan täysjäykkiä, teräsrunkoisia maastosinkuloita. Joten Konan Paddywagonin tyyppiset citysinkulat ovat paras saatavilla oleva vaihtoehto.Pointti onkin se että harva perusjamppa hankkii sitä uutta pyörää jälkikasvulleen joka vuosi täydellistä ajoasentoa taatakseen vaikka se ehkä oikeaoppista olisikin. Peruspyöräilijän tarve on ajella kouluun, uimarannalle ja ehkä joskus eksyä vähän pidemmällekin. Jopon ergonomia riittää mutta ei sillä kovin kummoisia matkoja viitsi tehdä, kyllä sitä alkaa jonkinlaista vaihdereserviä kaivata jossain vaiheessa. Kyllä tuohon 600-700 euron hintaluokkaan saa usein jo deore-osasarjaa mikä on aivan kelvollinen useimmille perusfillaroijille. Aliviollakin pärjäilee jos osaa itse vähänkään rassata. Täysjäykkiä saisi olla enemmän mallistossa siitä olen samaa mieltä.
"Fillarifoorumilla kyllästyttiin pari kolme vuotta sitten siihen, että täällä oli äänessä vain pari sekundapyörien hopottajaa." Haloo..Täältä hakevat vinkkejä ns perusfillaroijat ,toi teidän kyräily ja "valistustyö"ei auta ketään,se on nähty monta kertaa. "Sovittiin, että käytetään vähän aikaa täälläkin. Aika hyvin roskahybridien kauppiaat on saatu pois" Hankkikaa elämä .. tällä taas on saatu moni ketju pois aiheesta kun on laskeudutttu rahvaan pariin valistamaan ja jankuttamaan. Annetaan porukan kysellä pyöristä, kunnioitetaan kysyjää ja ennenkaikkea kuunnellaan . - Maastoon
Heh heh vaan kirjoitti:
Ainoa pyörätyyppi, jota ei tarvitse ostaa nuorelle vuosittain, on Jopo. Sen geometriassa on kasvunvaraa.
Fillarifoorumilla kyllästyttiin pari kolme vuotta sitten siihen, että täällä oli äänessä vain pari sekundapyörien hopottajaa. Sovittiin, että käytetään vähän aikaa täälläkin. Aika hyvin roskahybridien kauppiaat on saatu pois.
Pointti on juuri tuo "peruslaadukas", josta yritetään kertoa. Puhutaan alle tonnin pyöristä, jolloin pyörässä ei voi olla joustohaarukkaa. Kelvollinen maastopyörä maksaa käytännössä vähintään 1500€. Parempi olisi, ettei pyörässä ole vaihteitakaan. Fiksuin valinta tuossa hintaluokassa on joko mainittu Jopo tai sinkula/fixi.
Suomessa ei ole kaupan täysjäykkiä, teräsrunkoisia maastosinkuloita. Joten Konan Paddywagonin tyyppiset citysinkulat ovat paras saatavilla oleva vaihtoehto.Se nyt on aivan turha ostaa mitään täysjäykkää sinkulaa maastokäyttöön ei tee mitään. Paljon järkevämpi on ostaa deore osasarjalla oleva pyörä kohtuu keulalla alle tonnilla ja sitten tarvittaessa päivittää keula parempaan.
- -
Heh heh vaan kirjoitti:
Ainoa pyörätyyppi, jota ei tarvitse ostaa nuorelle vuosittain, on Jopo. Sen geometriassa on kasvunvaraa.
Fillarifoorumilla kyllästyttiin pari kolme vuotta sitten siihen, että täällä oli äänessä vain pari sekundapyörien hopottajaa. Sovittiin, että käytetään vähän aikaa täälläkin. Aika hyvin roskahybridien kauppiaat on saatu pois.
Pointti on juuri tuo "peruslaadukas", josta yritetään kertoa. Puhutaan alle tonnin pyöristä, jolloin pyörässä ei voi olla joustohaarukkaa. Kelvollinen maastopyörä maksaa käytännössä vähintään 1500€. Parempi olisi, ettei pyörässä ole vaihteitakaan. Fiksuin valinta tuossa hintaluokassa on joko mainittu Jopo tai sinkula/fixi.
Suomessa ei ole kaupan täysjäykkiä, teräsrunkoisia maastosinkuloita. Joten Konan Paddywagonin tyyppiset citysinkulat ovat paras saatavilla oleva vaihtoehto."Fillarifoorumilla kyllästyttiin pari kolme vuotta sitten siihen, että täällä oli äänessä vain pari sekundapyörien hopottajaa. Sovittiin, että käytetään vähän aikaa täälläkin. Aika hyvin roskahybridien kauppiaat on saatu pois."
Yllä oleva kuulosti mykistävän typerältä - jopa suomi24:n standardeilla. :) Olisipa mahtavaa nähdä tuo alkuperäinen ketju Fillarifoorumilla. Kellään linkkiä? a.s kirjoitti:
Kaupunki ajossa cyclocrossari ei välttämättä ole edes kelvollinen. Saatika hyvä. Asfalttitietä on monenlaista kuten on muitakin teitä ja polkuja.
Tuota töksäytystä cyclocrossarin sopimattomuudesta kaupunkiajoon sinä jaksat toistella ad nauseam. Vain perustelut puuttuvat.
Ja ei, se huonolla joustokeulalla varustettu 20 kilon painoinen ”hybridi” ei sovellu esimerkiksi vaarallisten kanttikivien ylittämiseen yhtään sen paremmin kuin cyclocrossarikaan. Todennäköisesti pikemminkin huonommin, sillä hybridin keuloja ei tyypillisesti ole suunniteltu mihinkään kovaan rääkkäämiseen.- -
blaah kirjoitti:
Tuota töksäytystä cyclocrossarin sopimattomuudesta kaupunkiajoon sinä jaksat toistella ad nauseam. Vain perustelut puuttuvat.
Ja ei, se huonolla joustokeulalla varustettu 20 kilon painoinen ”hybridi” ei sovellu esimerkiksi vaarallisten kanttikivien ylittämiseen yhtään sen paremmin kuin cyclocrossarikaan. Todennäköisesti pikemminkin huonommin, sillä hybridin keuloja ei tyypillisesti ole suunniteltu mihinkään kovaan rääkkäämiseen.Cyclocross-pyörä toimii kyllä kaupunkipyöränäkin aivan mainiosti ja nyt kun talvi lähestyy niin itse olen siirtynyt ajamaan kaiken kaupunkiajon cc:llä.
En kuitenkaan itse suosittelisi kaikille cc:tä "yhtenä ainoana" ratkaisuna ihan siitä syystä että se on kalliimpi kuin moni muu pyörätyyppi ja aika harva vähemmän pyöräilyyn hurahtanut pystyy tai haluaa oikeuttaa itselleen niin suurta rahanmenoa. Todellisuudentajun menettäneelle tosiharrastajalle taas mikään ei ole liian kallista.
Mutta tämä ei siis ole mikään katastrofi, sillä halvemmallakin fillarilla ja ilman jotain hiton kippurasarviakin on mahdollista edetä aivan mainiosti ja sutjakasti. blaah kirjoitti:
Tuota töksäytystä cyclocrossarin sopimattomuudesta kaupunkiajoon sinä jaksat toistella ad nauseam. Vain perustelut puuttuvat.
Ja ei, se huonolla joustokeulalla varustettu 20 kilon painoinen ”hybridi” ei sovellu esimerkiksi vaarallisten kanttikivien ylittämiseen yhtään sen paremmin kuin cyclocrossarikaan. Todennäköisesti pikemminkin huonommin, sillä hybridin keuloja ei tyypillisesti ole suunniteltu mihinkään kovaan rääkkäämiseen.20 kilon "hybridi". Tuota saa jo etsiä. Pientä todellisuuden tajua. Tietysti pyörien painossa on eroa, mutta pitää aina huomioida pyörän varustetaso. Tietysti kisa varusteinen pyörä painaa aina vähemmän kuin esim. täysin varustettu kaupunkipyörä. Noiden pyörien painoa nyt ei kannata verrata keskenään. Kyllä siihen kisa pyöräänkin tulee yllättävän paljon painoa, kun siihen laittaa samat varusteet kuin perinteiseen kaupunkipyörään.
Hybridiä joustokeulalla ei kaupunkipyöräksi välttämättä kannata ostaa. Tuollanen 600-700 euron maastopyörä onkin jo eri asia. Niissä on yleensä jo kelvollinen keula kanttikivien ylityksiin. Todelliseen maastoajoon keula on tietysti hiukan heppoinen, mutta menettelee isolla polulla.
Lisäksi maasto- ja hybridipyörien mitotus ei ole niin tiukka, kuin esim. maantiepyorien tai jonkun crossarin. Joten siinäkin mielessä ne soveltuvat paremmin 15-vuotiaan yleispyöräksi.- Joo, siis ei
a.s kirjoitti:
20 kilon "hybridi". Tuota saa jo etsiä. Pientä todellisuuden tajua. Tietysti pyörien painossa on eroa, mutta pitää aina huomioida pyörän varustetaso. Tietysti kisa varusteinen pyörä painaa aina vähemmän kuin esim. täysin varustettu kaupunkipyörä. Noiden pyörien painoa nyt ei kannata verrata keskenään. Kyllä siihen kisa pyöräänkin tulee yllättävän paljon painoa, kun siihen laittaa samat varusteet kuin perinteiseen kaupunkipyörään.
Hybridiä joustokeulalla ei kaupunkipyöräksi välttämättä kannata ostaa. Tuollanen 600-700 euron maastopyörä onkin jo eri asia. Niissä on yleensä jo kelvollinen keula kanttikivien ylityksiin. Todelliseen maastoajoon keula on tietysti hiukan heppoinen, mutta menettelee isolla polulla.
Lisäksi maasto- ja hybridipyörien mitotus ei ole niin tiukka, kuin esim. maantiepyorien tai jonkun crossarin. Joten siinäkin mielessä ne soveltuvat paremmin 15-vuotiaan yleispyöräksi.Hybridit voi unohtaa yleispyöränä, jollei itse pääse rakentamaan klassiseen teräsrunkoon. Nykymaasturin mitoitus ei sovellu yleispyöräksi. Crossari on paras saatavilla oleva, johon mahtuu nastat ja lokarit.
Joo, siis ei kirjoitti:
Hybridit voi unohtaa yleispyöränä, jollei itse pääse rakentamaan klassiseen teräsrunkoon. Nykymaasturin mitoitus ei sovellu yleispyöräksi. Crossari on paras saatavilla oleva, johon mahtuu nastat ja lokarit.
"Nykymaasturin mitoitus ei sovellu yleispyöräksi." ??? eli tuohon jonkinlaisia perusteluja.
- ei crossarihopottaja
a.s kirjoitti:
"Nykymaasturin mitoitus ei sovellu yleispyöräksi." ??? eli tuohon jonkinlaisia perusteluja.
Todellakin perusteluja kaivataan nykymaasturin mitoitus on erittäin mukava yleispyöräksi omasta mielestäni
a.s kirjoitti:
20 kilon "hybridi". Tuota saa jo etsiä. Pientä todellisuuden tajua. Tietysti pyörien painossa on eroa, mutta pitää aina huomioida pyörän varustetaso. Tietysti kisa varusteinen pyörä painaa aina vähemmän kuin esim. täysin varustettu kaupunkipyörä. Noiden pyörien painoa nyt ei kannata verrata keskenään. Kyllä siihen kisa pyöräänkin tulee yllättävän paljon painoa, kun siihen laittaa samat varusteet kuin perinteiseen kaupunkipyörään.
Hybridiä joustokeulalla ei kaupunkipyöräksi välttämättä kannata ostaa. Tuollanen 600-700 euron maastopyörä onkin jo eri asia. Niissä on yleensä jo kelvollinen keula kanttikivien ylityksiin. Todelliseen maastoajoon keula on tietysti hiukan heppoinen, mutta menettelee isolla polulla.
Lisäksi maasto- ja hybridipyörien mitotus ei ole niin tiukka, kuin esim. maantiepyorien tai jonkun crossarin. Joten siinäkin mielessä ne soveltuvat paremmin 15-vuotiaan yleispyöräksi.Edelleen puuttuu perustelut tuolle hokemalle, jota toistelet pahoinvointiin asti:
”Kaupunki ajossa cyclocrossari ei välttämättä ole edes kelvollinen. Saatika hyvä.”blaah kirjoitti:
Edelleen puuttuu perustelut tuolle hokemalle, jota toistelet pahoinvointiin asti:
”Kaupunki ajossa cyclocrossari ei välttämättä ole edes kelvollinen. Saatika hyvä.”Esim. eräs blaah valittelee tällä palstalla jatkuvasti reunakivistä. Reunakivien ylitykset eivät onnistu ainakaan häneltä cyclocrossarilla. Onko ajotaidon puutetta vai mistä sitten asia sitten kiikastaa? No, syyhän on tietysti tuossa kuuluisassa liikennesuunnittelussa ei pyörässä. Kuitenkin kyseinen blaah antaa suosituksia kaupunkipyöräksi tuota kyseistä cyclocrosspyörästä. Niin ja on palstalla toinenkin kyseisen pyörämallin vakio suosittelija käyttöön kuin käyttöön. Tietysti cyclocrosspyörä soveltuu sille suunniteltuun ajoon, mutta ...
Miksi muuten suosittelet cyclocrosspyörää kaupunki käyttöön, jos esim. sinulta ei onnistu sillä reunakivien ylitykset. No, tietysti aina kaupunki voidaan suunnitella uudestaan. Halpaahan se toki ei ole, mutta ...
Kun seuraavan kerran annat pyörä suosituksia niin lue ja yritä ymmärtää millaista pyörää kysyjä tarvitsee. Mieti onko se kaupunki ajoon cyclocrosspyörä jolla esim. sinulta ei onnistu nuo reunakivitysten ylitykset vai onko se jokin muu pyörämalli.
Lisäksi jos et pidä jostakin pyörämallinta se ei tee siitä jollekkin toiselle sopivaa.- Joo, siis ei
ei crossarihopottaja kirjoitti:
Todellakin perusteluja kaivataan nykymaasturin mitoitus on erittäin mukava yleispyöräksi omasta mielestäni
Maastori on tarkoitettu maastoon. Toki siitä voidaan tehdä kaupunkipyörä, hybridi vaihtamalla renkaat kapeisiin, välityset sopiviin ja keula jäykkään. Näin yhden tuollaisen kesällä Tukholmassa ja viime viikolla toisen Helsingissä. Veikkaisin kummankin hinnan olevan lähempänä kolmea tonnia kuin kahta.
Pyörät sopivat sellaiselle, joka ajaa agressiivisesti kaupungissa. Sellaiselle, jonka mielestä asfalttiviidakko tarvitsee Tarzanin. Ovat varmasti kivoja pyörittää kovalla vauhdilla ja kulmat riittävät nopaisiin tilanteisiin.
En pidä tuollaista kuitenkaan yleispyöränä. ;) a.s kirjoitti:
Esim. eräs blaah valittelee tällä palstalla jatkuvasti reunakivistä. Reunakivien ylitykset eivät onnistu ainakaan häneltä cyclocrossarilla. Onko ajotaidon puutetta vai mistä sitten asia sitten kiikastaa? No, syyhän on tietysti tuossa kuuluisassa liikennesuunnittelussa ei pyörässä. Kuitenkin kyseinen blaah antaa suosituksia kaupunkipyöräksi tuota kyseistä cyclocrosspyörästä. Niin ja on palstalla toinenkin kyseisen pyörämallin vakio suosittelija käyttöön kuin käyttöön. Tietysti cyclocrosspyörä soveltuu sille suunniteltuun ajoon, mutta ...
Miksi muuten suosittelet cyclocrosspyörää kaupunki käyttöön, jos esim. sinulta ei onnistu sillä reunakivien ylitykset. No, tietysti aina kaupunki voidaan suunnitella uudestaan. Halpaahan se toki ei ole, mutta ...
Kun seuraavan kerran annat pyörä suosituksia niin lue ja yritä ymmärtää millaista pyörää kysyjä tarvitsee. Mieti onko se kaupunki ajoon cyclocrosspyörä jolla esim. sinulta ei onnistu nuo reunakivitysten ylitykset vai onko se jokin muu pyörämalli.
Lisäksi jos et pidä jostakin pyörämallinta se ei tee siitä jollekkin toiselle sopivaa.Missä minä olen ”valittanut jatkuvasti” reunakivistä?
Minulla ei valitettavasti ole ensikäden tietoa cyclocrossarin soveltumisesta kaupunkiajoon. Luultavasti hyvällä cyclocrossarilla reunakivien ylitys onnistuu jonkin verran nykyistä kaupunkikulkinettani paremmin, sillä oman pyöräni haarukat on jouduttu tekemään levyjarrujen takia jonkin verran jäykemmiksi kuin vannejarru-cyclossa. Tämä potentiaalisesti vähentää vertikaalista joustoa.
Ja ei, järkevän mallisten reunakivien valitseminen ei vaadi kaupungin suunnittelua uudestaan, eli valehtelet.
Onneksi siellä päin, missä minä asun, reunakivet on valittu oikein. Valitettavasti näin ei ole läheskään kaikkialla Suomessa.
Enkä minä ole antanut mitään suosituksia sen lisäksi, kuin että kannattaa harkita erilaisia pyörätyyppejä. Valehtelet taas.
Millä tahansa pyörätyypillä ns. pyörätiet ovat täysin hengenvaarallisia virityksiä, sikäli kun ne usein tarkoittavat käytännössä pakkoa ajaa tien vasemmalla puolella. Näkyvyys on tällöin olematon ja vaaratilanteita ja paniikkijarrutuksia syntyy hyvinkin matalissa nopeuksissa.
Ikävä tosiasia on, että monet Suomen liikennesuunnittelijat ovat joko täydellisen pätemättömiä ja/tai verenhimoisia hulluja.blaah kirjoitti:
Missä minä olen ”valittanut jatkuvasti” reunakivistä?
Minulla ei valitettavasti ole ensikäden tietoa cyclocrossarin soveltumisesta kaupunkiajoon. Luultavasti hyvällä cyclocrossarilla reunakivien ylitys onnistuu jonkin verran nykyistä kaupunkikulkinettani paremmin, sillä oman pyöräni haarukat on jouduttu tekemään levyjarrujen takia jonkin verran jäykemmiksi kuin vannejarru-cyclossa. Tämä potentiaalisesti vähentää vertikaalista joustoa.
Ja ei, järkevän mallisten reunakivien valitseminen ei vaadi kaupungin suunnittelua uudestaan, eli valehtelet.
Onneksi siellä päin, missä minä asun, reunakivet on valittu oikein. Valitettavasti näin ei ole läheskään kaikkialla Suomessa.
Enkä minä ole antanut mitään suosituksia sen lisäksi, kuin että kannattaa harkita erilaisia pyörätyyppejä. Valehtelet taas.
Millä tahansa pyörätyypillä ns. pyörätiet ovat täysin hengenvaarallisia virityksiä, sikäli kun ne usein tarkoittavat käytännössä pakkoa ajaa tien vasemmalla puolella. Näkyvyys on tällöin olematon ja vaaratilanteita ja paniikkijarrutuksia syntyy hyvinkin matalissa nopeuksissa.
Ikävä tosiasia on, että monet Suomen liikennesuunnittelijat ovat joko täydellisen pätemättömiä ja/tai verenhimoisia hulluja.Kun tätä palstaa lukee niin tuleehan noita suosituksia cyclocrosspyörästä kaupunki pyöräksi tuolta blaahilta. Tosin yksi toinen suosittelija on huomattavasti aktiivisempi. Ja reunakivistäkin tuo blaah valittelee, mutta tuossakin asiassa on yksi aktiivisempi kirjoittaja.
Hyvähän tuokin on tietää, että blaahilla ei ole ensikäden tietoa cyclocrosspyörän soveltuvuudesta kaupunki ajoon. Tieto on siis luuloon perustuvaa. Eipä tuosta nyt tämän enempää.- Suosittelija
Joo, siis ei kirjoitti:
Maastori on tarkoitettu maastoon. Toki siitä voidaan tehdä kaupunkipyörä, hybridi vaihtamalla renkaat kapeisiin, välityset sopiviin ja keula jäykkään. Näin yhden tuollaisen kesällä Tukholmassa ja viime viikolla toisen Helsingissä. Veikkaisin kummankin hinnan olevan lähempänä kolmea tonnia kuin kahta.
Pyörät sopivat sellaiselle, joka ajaa agressiivisesti kaupungissa. Sellaiselle, jonka mielestä asfalttiviidakko tarvitsee Tarzanin. Ovat varmasti kivoja pyörittää kovalla vauhdilla ja kulmat riittävät nopaisiin tilanteisiin.
En pidä tuollaista kuitenkaan yleispyöränä. ;)Jos ajaa oikeassa kaupungissa eli esim. Helsingissä, jossa on kivettyjä katuja ja raitiovaunukiskoja, leveät renkaat ovat mukavammat ja turvallisemmat. Lisäksi jos ajaa talvella, leveillä renkailla pysyy paremmin pystyssä, ja vielä paremmin jos renkaissa on nastat. Sulan aikana voi käyttää paremmin rullaavia sileitä renkaita, jos ei harrasta varsinaista maastoajoa.
Tämä pyörä näyttäisi aika hyvältä ainakin omasta mielestäni:
http://www.larunpyora.com/product_info.php?products_id=224
Leveät sileät renkaat on vakiona eikä parjattua joustokeulaa. Dropouttejakin voi siirtää, joten sinkulointi onnistuu tyylikkäästi jos siltä tuntuu. Harmi, että itselle tuo vaikuttaa geometrialtaan liian pitkältä, mutta pitempiselkäiselle voisi olla kelpo peli. a.s kirjoitti:
Kun tätä palstaa lukee niin tuleehan noita suosituksia cyclocrosspyörästä kaupunki pyöräksi tuolta blaahilta. Tosin yksi toinen suosittelija on huomattavasti aktiivisempi. Ja reunakivistäkin tuo blaah valittelee, mutta tuossakin asiassa on yksi aktiivisempi kirjoittaja.
Hyvähän tuokin on tietää, että blaahilla ei ole ensikäden tietoa cyclocrosspyörän soveltuvuudesta kaupunki ajoon. Tieto on siis luuloon perustuvaa. Eipä tuosta nyt tämän enempää.Eli jatkat valehtelua ja ad nauseamia.
blaah kirjoitti:
Eli jatkat valehtelua ja ad nauseamia.
Blaah on jopa minulle suositellut cyclocrosspyörää viesti ketjuissa, joten noita suosituksia satelee vaikka en ole ollut edes pyörää ostamassa. Huomautuksena, että itse osaan pyöräni ostaa ilman tämänpalstan suosituksia. Eräällä tuntuu olevan vielä huono muistikin
a.s kirjoitti:
Blaah on jopa minulle suositellut cyclocrosspyörää viesti ketjuissa, joten noita suosituksia satelee vaikka en ole ollut edes pyörää ostamassa. Huomautuksena, että itse osaan pyöräni ostaa ilman tämänpalstan suosituksia. Eräällä tuntuu olevan vielä huono muistikin
”Blaah on jopa minulle suositellut cyclocrosspyörää viesti ketjuissa”
Linkki?blaah kirjoitti:
”Blaah on jopa minulle suositellut cyclocrosspyörää viesti ketjuissa”
Linkki?Kyseisen tiedon voit itse kaivaa tuolta keskusteluista (ja toiseksi minulla ei ole tapana jaella linkkejä).
Mutta palataampa tuohon 20 kiloa painavaan hybridiin. Olen siitä kiinostunut. En tosin ostoaikeissa mutta muuten. En ole tavannut tuon painoisia hybridipyöriä ainakaan samantyylisellä varustuksella kuin maantiepyörä tai cyclocrosspyörä. Tuosta edellä sain sen käsityksen, että ne ovat hyvin yleisiä. Joten pientä tietoa kyseisestä/kyseisistä pyöristä. Linkkejä mihinkään en tarvi, mutta pyörän/pyörien valmistaja olisi mukava tietää ja myyntipaikka Suomessa. Oletan myös, että pyörä on tavallinen pyörä eikä esim. sähköavusteinenpolkupyörä. Eli palataan takaisin tähän pyöräily asiaan.
Tuollaine täysin varusteltu vakiopyörä painaa maksimissaan ehkä tuollaiset 17 kiloa. Haluan tietää hybridin joka painaa tuon mainitsemasi 20 kiloa. Ja myös sen mistä sellaisen löytää.a.s kirjoitti:
Kyseisen tiedon voit itse kaivaa tuolta keskusteluista (ja toiseksi minulla ei ole tapana jaella linkkejä).
Mutta palataampa tuohon 20 kiloa painavaan hybridiin. Olen siitä kiinostunut. En tosin ostoaikeissa mutta muuten. En ole tavannut tuon painoisia hybridipyöriä ainakaan samantyylisellä varustuksella kuin maantiepyörä tai cyclocrosspyörä. Tuosta edellä sain sen käsityksen, että ne ovat hyvin yleisiä. Joten pientä tietoa kyseisestä/kyseisistä pyöristä. Linkkejä mihinkään en tarvi, mutta pyörän/pyörien valmistaja olisi mukava tietää ja myyntipaikka Suomessa. Oletan myös, että pyörä on tavallinen pyörä eikä esim. sähköavusteinenpolkupyörä. Eli palataan takaisin tähän pyöräily asiaan.
Tuollaine täysin varusteltu vakiopyörä painaa maksimissaan ehkä tuollaiset 17 kiloa. Haluan tietää hybridin joka painaa tuon mainitsemasi 20 kiloa. Ja myös sen mistä sellaisen löytää.Koska sinulla ei ole antaa linkkiä, enkä pikasilmäyksellä löydä viestihistoriastani mitään kuvailemasi kaltaista viestiä, oletan että valehtelet. Taas.
Ja mitä tulee 20-kiloisiin hybrideihin, niin Helkaman halvemman pään hybrid/trekking -pyörät painavat melkoisen paljon. Jos ehkä eivät ihan kahtakymmentä kiloa, niin ei paljon puutu. Ei ollut vaakaa mukana.- camuli
Suosittelija kirjoitti:
Jos ajaa oikeassa kaupungissa eli esim. Helsingissä, jossa on kivettyjä katuja ja raitiovaunukiskoja, leveät renkaat ovat mukavammat ja turvallisemmat. Lisäksi jos ajaa talvella, leveillä renkailla pysyy paremmin pystyssä, ja vielä paremmin jos renkaissa on nastat. Sulan aikana voi käyttää paremmin rullaavia sileitä renkaita, jos ei harrasta varsinaista maastoajoa.
Tämä pyörä näyttäisi aika hyvältä ainakin omasta mielestäni:
http://www.larunpyora.com/product_info.php?products_id=224
Leveät sileät renkaat on vakiona eikä parjattua joustokeulaa. Dropouttejakin voi siirtää, joten sinkulointi onnistuu tyylikkäästi jos siltä tuntuu. Harmi, että itselle tuo vaikuttaa geometrialtaan liian pitkältä, mutta pitempiselkäiselle voisi olla kelpo peli.Fiksun oloinen fillari, näitä enemmän markkinoille.
Suosittelija kirjoitti:
Jos ajaa oikeassa kaupungissa eli esim. Helsingissä, jossa on kivettyjä katuja ja raitiovaunukiskoja, leveät renkaat ovat mukavammat ja turvallisemmat. Lisäksi jos ajaa talvella, leveillä renkailla pysyy paremmin pystyssä, ja vielä paremmin jos renkaissa on nastat. Sulan aikana voi käyttää paremmin rullaavia sileitä renkaita, jos ei harrasta varsinaista maastoajoa.
Tämä pyörä näyttäisi aika hyvältä ainakin omasta mielestäni:
http://www.larunpyora.com/product_info.php?products_id=224
Leveät sileät renkaat on vakiona eikä parjattua joustokeulaa. Dropouttejakin voi siirtää, joten sinkulointi onnistuu tyylikkäästi jos siltä tuntuu. Harmi, että itselle tuo vaikuttaa geometrialtaan liian pitkältä, mutta pitempiselkäiselle voisi olla kelpo peli.Vaikuttaa muuten varsin hyvältä, mutta itse valitsisin mieluummin tuollaiseen käyttöön osasarjaksi maantiepuolen osasarjan. Esimerkiksi Shimano Soran suoratankoversio.
blaah kirjoitti:
Koska sinulla ei ole antaa linkkiä, enkä pikasilmäyksellä löydä viestihistoriastani mitään kuvailemasi kaltaista viestiä, oletan että valehtelet. Taas.
Ja mitä tulee 20-kiloisiin hybrideihin, niin Helkaman halvemman pään hybrid/trekking -pyörät painavat melkoisen paljon. Jos ehkä eivät ihan kahtakymmentä kiloa, niin ei paljon puutu. Ei ollut vaakaa mukana.Nuo Helkaman hybridit jää vielä kauaksi tuosta mainitsemastasi 20 kilosta, vaikka niissä olisi lukko, lokasuojat plus muuta varustelua mitä esim. cyclocrosspyörän painoon ei tietenkään lasketa kuin painoa mitataan. Taas kerran väärän tiedon levittämistä.
Olen kyllä huomannut, että tuo Helkama on eräille täällä kirosana. Jatketaan tuota 20 kilon hybridin etsintää. Lisää ehdotuksia hybridipyörästä joka täyttäisi tuon 20 kiloa.a.s kirjoitti:
Nuo Helkaman hybridit jää vielä kauaksi tuosta mainitsemastasi 20 kilosta, vaikka niissä olisi lukko, lokasuojat plus muuta varustelua mitä esim. cyclocrosspyörän painoon ei tietenkään lasketa kuin painoa mitataan. Taas kerran väärän tiedon levittämistä.
Olen kyllä huomannut, että tuo Helkama on eräille täällä kirosana. Jatketaan tuota 20 kilon hybridin etsintää. Lisää ehdotuksia hybridipyörästä joka täyttäisi tuon 20 kiloa.Varustelu on oikeastaan melkoisen puutteellinen selitys jonkun pyörän painavuudelle. Nykyaikaiset muovilokasuojat eivät paljon paina ja tavaratelinekin vain reilun puolisen kiloa.
a.s kirjoitti:
Nuo Helkaman hybridit jää vielä kauaksi tuosta mainitsemastasi 20 kilosta, vaikka niissä olisi lukko, lokasuojat plus muuta varustelua mitä esim. cyclocrosspyörän painoon ei tietenkään lasketa kuin painoa mitataan. Taas kerran väärän tiedon levittämistä.
Olen kyllä huomannut, että tuo Helkama on eräille täällä kirosana. Jatketaan tuota 20 kilon hybridin etsintää. Lisää ehdotuksia hybridipyörästä joka täyttäisi tuon 20 kiloa.”Olen kyllä huomannut, että tuo Helkama on eräille täällä kirosana.”
Ei se oikeastaan ole mikään ihme. Suurempi ihme kai olisi, jos ylihintaista ja ajastaan jäljessä olevaa romua myyvä firma herättäisi erityisen positiivisia mielikuvia.Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Käyttöspeksit ovat normaalit hyötypyöräilyn speksit, eli maastopyörä ei sovellu tuollaiseen käyttöön. Hybridit ovat kirosana, koska pääosa maassa myytävistä hybrideistä on täyttä roskaa ja loput huonoja.
Hybridi on vaihtoehto, jos nurkissa on vanha teräksinen Tunturin (Turussa hitsattu) tai Kleinin runko tms. ja rahaa on pyörän raketamiseen riittävästi. Naapuri ajaa tuollaisella Tunturin rungolla työmatkaa ja se on kieltämättä hieno.
Päädytään siis ihan perinteisiin yleispyöriin, joita tällä hetkellä edustavat edullisimmat crossarit. Retkipyöriä Suomesta on vähän hankala saada ja Audaxpyöriä en ole käytännössä nähnyt ollenkaan. Jos kertamatkat ovat kohtuullisia, on tietysti otettava mukaan myös fixi/sinkula. Kotimaisissakin verkkokaupoissa on jotain yksittäisiä jäljellä.
http://www.bikeshop.fi/index.php?module=ekauppa&type=2&product=B11WP&listpos=4
ja Kauppaveljillä on esimerkiksi Mangoosea 399,- (kolmea kokoa).
Oleellista on, ettei anna hintojen sokaista, vaan pää kylmänä hakee tismalleen oikean kokoisen pyörän. Tähän aikaan vuodesta tarjouspyöristä on usein vain kokoa tai kahta jäljellä.Mitä muuten Kona Honky Tonk, Surly Pacer ja Tunturi Professional sitten mahtavat olla, jos eivät audaxpyöriä?
blaah kirjoitti:
Varustelu on oikeastaan melkoisen puutteellinen selitys jonkun pyörän painavuudelle. Nykyaikaiset muovilokasuojat eivät paljon paina ja tavaratelinekin vain reilun puolisen kiloa.
Nuo Helkamat eivät paina lähellekkään tuota 20 kiloa. Huomaa, että esim. Bilteman teräsrunkoinen vakiopyörä painaa siinä 17 kiloa. Tuossa Bilteman pyörässä on varusteena tavaratelineet, lokasuojat ym. Samoilla varusteilla oleva Bilteman jousitetullakeulalla varustettu pyörä näytti muuten painavan siinä 16 kiloa. Tietysti noissa Bilteman pyörien painossa saattaa olla jonkin verran virhettä, mutta eivät nuo Helkaman hybridit ainakaan enempää paina kuin nuo Bilteman vakiopyörät. 20 kiloon on vielä pitkä matka. Tuollainen kohtalainen cyclocrosspyörä painaa ilman polkimia pienimmällä runkokoolla normaalisti 10 kiloo tai enemmän. Toki hiukan kevyempiäkin löytyy, mutta useilta pyörän käyttäjiltä niiden hinta karkaa käsistä. Esim. Colnago World Cup painaa ilman polkimia pienimmällä runkokoolla hiukan yli 9 kiloa. Kyseisen pyörän normaali hinta on siinä 1600 euroa. Jos alta 600 euron hybridi painaa esim. 12-13 kiloa polkimien kanssa niin se ei ole paha paino tuollaiselle pyörälle. Muuten tuollainen 12 kilon cyclocross pyöräkään ei ole mikään harvinaisuus.
- Jep jep
Maastoon kirjoitti:
Se nyt on aivan turha ostaa mitään täysjäykkää sinkulaa maastokäyttöön ei tee mitään. Paljon järkevämpi on ostaa deore osasarjalla oleva pyörä kohtuu keulalla alle tonnilla ja sitten tarvittaessa päivittää keula parempaan.
Konan Paddywagon on hyvä nuorisopyörä.
- Vilkaise tuolta
http://www.evanscycles.com/categories/bikes/cyclocross-bikes#!!price_from=;price_to=;on_sale=;sort=asc;
Evansilla on kokojakin jäljellä monesta mallista. - camuli
Moi!
Ostin kuukausi sitten syysalesta trek 4900discin hintaan 560e joten tsägällä tuota 4300 voi löytyä edullisesti vielä jostain. Olisko noilla kahdella eroa sitten vaihteistossa ja levyissä(vaijeri vai neste) trekin sivuilta löytynee. Mun fillari siis 2011 malli ja olen tykännyt, laadukkaan oloinen. Mihinkään täyspäiseen maastoajoon noista ei kumpikaan ole tarkoitettu ainakaan noilla haarukoilla. Mun ajoon on ominaisuudet riittäneet mainiosti. Omaa ajattelin päivittää tarpeen mukaan. Oletko ajatellut tuunata sitä vanhaa fillariasi vai onko se niin lopussa?.Vanhaa Orbeaani fiksaillessa tuli opittua aika paljon fillareista ja hauskaahan se rakentelu on. - Keula
Kyllä tuo pyöräsi muuten kuin keulan puolesta on aivan sopiva vaikka maastokäyttöönkin. Ja hyvän keulan voi löytää edullisesti vaikka käytettynä. Onneksi olkoon hyvästä kaupasta!
- camuli
Kiitokset, keulaa tosiaan paremmaksi kun nälkä kasvaa,
- Pientä säätöä
camuli kirjoitti:
Kiitokset, keulaa tosiaan paremmaksi kun nälkä kasvaa,
Halpojen Simpan nestelevareiden kanssa voi tulla ongelmia nopeasti. Opettele huoltamaan ja ilmaamaan!
- camuli
Pientä säätöä kirjoitti:
Halpojen Simpan nestelevareiden kanssa voi tulla ongelmia nopeasti. Opettele huoltamaan ja ilmaamaan!
joo,täytyy opetella kun kivempi se on itse noita rämplätä kun viedä huoltoon. Pieni fiksaaminen ja säätely sillointällöin on ihan jees. Se on ihmeellistä miten nää viestiketjut elää, toivottavasti toi ketjun aloittaja on malttanut seurata jaa saanut näistä kirjoituksista jotain irti.
- Jep jep
camuli kirjoitti:
joo,täytyy opetella kun kivempi se on itse noita rämplätä kun viedä huoltoon. Pieni fiksaaminen ja säätely sillointällöin on ihan jees. Se on ihmeellistä miten nää viestiketjut elää, toivottavasti toi ketjun aloittaja on malttanut seurata jaa saanut näistä kirjoituksista jotain irti.
Jep. Kun vielä saadaan fillarivalikoimat järkeviksi, niin ettei aina ekaksi tyrkytetä maasturia. Maasturi on ok, kun ajaa maastossa.
- Juu juu
Jep jep kirjoitti:
Jep. Kun vielä saadaan fillarivalikoimat järkeviksi, niin ettei aina ekaksi tyrkytetä maasturia. Maasturi on ok, kun ajaa maastossa.
Rauhoitu, alkuperäinen kysyjä kertoi ajavansa maastossa, kaikki on hyvin.
- Joo, siis ei
Juu juu kirjoitti:
Rauhoitu, alkuperäinen kysyjä kertoi ajavansa maastossa, kaikki on hyvin.
"...Ajan 80% asfaltilla kaupunkiin..."
Eli fixi, jolla pääsee sorallekkin =
http://www.specialized.com/us/en/bc/SBCBkModel.jsp?spid=45784&eid=4354
tai jos kyseessä on oikeasti polku, ei hiekkatie, niin siiten
http://www.konaworld.com/asphalt_simplicity.cfm?content=paddy_wagon Joo, siis ei kirjoitti:
"...Ajan 80% asfaltilla kaupunkiin..."
Eli fixi, jolla pääsee sorallekkin =
http://www.specialized.com/us/en/bc/SBCBkModel.jsp?spid=45784&eid=4354
tai jos kyseessä on oikeasti polku, ei hiekkatie, niin siiten
http://www.konaworld.com/asphalt_simplicity.cfm?content=paddy_wagonPikemminkin soralle tuo Paddywagon ja maastoon cyclocrossari tai joku suhteellisen kevytrakenteinen maastopyörä.
- Komppaan!
blaah kirjoitti:
Pikemminkin soralle tuo Paddywagon ja maastoon cyclocrossari tai joku suhteellisen kevytrakenteinen maastopyörä.
http://www.konaworld.com/asphalt_simplicity.cfm?content=paddy_wagon
Paddy on hyvä valinta edulliseksi yleispyöräksi. - Epäpornoa
Komppaan! kirjoitti:
http://www.konaworld.com/asphalt_simplicity.cfm?content=paddy_wagon
Paddy on hyvä valinta edulliseksi yleispyöräksi.On kerrassaan ruma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101505- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219