Ostan rintaliivit yleensä H&M:stä, ja sieltä ostaessani 80b on sopiva koko. Kävin kuitenkin alusasumyymälä changen sivuilla, ja sain kokolaskurissa tulokset 70e ja 70dd. Tein kaksi kertaa, mitat heitti muutamalla sentillä. No, joskus testasin jompaa kumpaa kokoa, muistaakseni 70e:tä, mutta ympärysmitta oli pieni, mitä epäilinkin koska olen käyttänyt ympärysmittana 80cm:iä. Eli miksi koko laskuri antaa tuollaiset koot? Vai vastaako sitten tuo 70dd paremmin 80b:tä?
Oikea rintaliivi koko
3
578
Vastaukset
- Kokeilemalla selviää
On niitä muutkin ihmetelleet...
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1352216/changen_liivikoot_jarkyttavan_suuret
Rinnan alusmitta määrittää liivien EU ympärysmitan. Ranskalainen mittaa taas sen rintojen päältä. Liivien koossa on eroja merkeittäin ja malleittain eli onko ne tiukemmat vai löysemmät. Kuppikoot sama juttu.
Changen laskuri antaa 5cm liian pienen ympäryksen ja esim. B-kupin sijaan tarjoaa E-kuppia (vaikka 5cm pienemmän rinnakkaismalli olisi siten C).
Toisekseen rinnakkaiskoot ovat huvittavia, pienemmät liivit eivät välttämättä mahdu päälle ja koko logiikka perustuu em. ranskalaiseen mitoitukseen, eikä välitetä siitä mahtuuko liivit päälle tai antavatko ne rinnan alta tukea.
http://www.ellos.fi/CustomerSupport/Smartguide.aspx?Key=customerservice_measurements&CategoryId=15030#bra
Lieneekö Changella myyntikikka "isoilla koolla" sama kuin jotkut myy isoja vaatteita pienillä koko numeroilla...- Fit for all
Kokeilin myös housukoon laskinta, sekin antaa 44 kokoiselle kooksi 40...
eli Change kikkailee kokomerkinnöillä, älkää nyt sitten tuon laskurin perusteella hankkiko muun merkkisiä vaatteita...
http://shop.change.com/fi/profiilisi/rintaliiviopas/
- mävaan...
Mun tyttöystävällä koko vaihtui 80A:sta (joka tosin oli jo liian pieni) 65DD:ksi Change-reissulla ja on ollut tyytyväinen, kun ekan kerran liivit istuu hyvin päälle. Ne ympärysmitat on siellä 5cm liian pieniä siksi, että kangas venyy ja ne kuppien kirjaimet kasvaa hieman nopeammin isoiksi kuin joissain merkeissä. Merkkikohtaistahan toi on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654