Aloittavien konsulttien palkat?

annari_85

Olen valmistumassa kauppiksesta ensi keväänä, ja ajattelin hakea uralle liikkeenjohdon konsultointiin.. seuraavat yritykset olisivat ainakin kiinnostavia: KPMG (advisory), Accenture, Ernst & Young, PwC, Deloitte.

Osaisiko joku kertoa, mitä yllämainitut yritykset maksavat palkkaa vastavalmistuneelle KTM:lle? Asia kiinnostaa mutta ei oikein kehtaisi heti ensimmäisessä haastattelussa kysyä...

11

27203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmm...

Tuota noin.. Miten sinä joka ei vielä ole ollut työelämässä ja siitä mitään kokemusta (paitsi kenties kesätyöt) pystyt konsultoimaan liike/yritysjohtoja? Itse olin 15 vuotta omalla alallani ennekuin olin valmis konsultoimaan yrityksiä osaamisellani ja yrityskokemuksella. Edes jollain tavalla vakuuttavasti..
      Kyllä joudut omalla alallasi tekemään vähintään 10 mielummin 15-20 vuotta alallasi vakuuttavasti töitä ennenkuin saat pätevyyden ja uskottavuuden osaamisesi suuremmilta yrityksiltä. Taitaa oppilaitoksesi opettajat maalanneet ruusuja taivaalle opintojesi suhteen..
      Lähde ensin itse liike elämään ja hanki kokemuksia ja konsuloi itse...

• ppppppppppiiiiiiip

Terve tuleva työtön. Onnea matkaan!!

• konstul

Ihan tiedoksi, että aloitteleva konsultti ei oikeasti konsultoi yrityksiä. Rooli on olla enemminkin työrukkanen. Tiedon keruuta, analysointia ja raportointia.

Jos et kehtaa palkkaa kysyä niin parempi olla kysymättä. Aloittelija saa aloittelijan palkan.

• ferre09

sun tasoiselle sopivasta duunista elikkäs asiakirjojen mapituksesta maksetaan noin 1400 egee kuussa :)

• siitä vaan

Onpa asiattomia kommentteja. Taitaa jotkut olla kateellisia vastavalmistuneelle jolle on kaikki ovet avoinna. Itse aloitin noin e2000 nettopalkalla valmistumisen jälkeen, olen työskennellyt nyt kolme vuotta ja palkkaa on jo tuplasti. Kolmen vuoden päästä tuplaantuu taas. Ei paha näin nuorelle.

Enkä muuten koskaan ole joutunut olemaan kenenkään työrukkanen, minut pantiin heti tositoimiin.

• Paskaapuhut

Eli noin 2700-2800€/kk bruttona, netto tuplaantunut eli noin 7000€ ja siitäkin vielä tuplat 16000€/kk. Kuudessa vuodessa valmistumisesta? Ei mee läpi tämä paska.

• Nepirtääkelläonliituu

Ei mennyt laskut ihan nappiin? Alussa noin 2500e sitten 5000e ja siitä tuplat 10 000e eli ei mitenkää yllättävä tilanne.

Kaverille, joka sanoi tarvitsevansa 10 vuoden työkokemuksen ennen konsultointia niin et varmaan ole mikää penaalin terävin kynä. Itse alotin opintojeni ohella konsultoinnin eikä ollut mikään ongelma suurienkaan yritysten kanssa.

• KanalanPomo

Joku 3500-4000€ vois olla ihan hyvä alkupalkka. Noilla firmoilla on niin kovat kriteerit työnhakijoille, että todellakin alkupalkka pitää olla kohillaan. Mitä oon excursioissa käyny Accenturella, EjaY:lla sekä boston consultingilla, niin kyllä siellä palkka on kohillaan ja konsultit on aikas fiksuja seulan läpi päässeitä huippuosaajia. Ei ne edes kehtaa maksaa mitään naurettavaa palkkaa. Kaikki jotka luulee toisin tai vinkuu voi painuu TE-toimistoon äitin kainalossa.

• ex-a

Alkupalkka alkaa tod.näk. kaikissa kolmosella. Mitä vaikeampi päästä, sitä varmemmin palkka lähempänä 4000 euroa.

Googleta glassdoor.com - sieltä saat käsitystä millaiset uratasot firmoissa on. Palkat eivät ole tietty suomessa samat kuin rapakon tuolla puolen.

-ex-accenture

• huom

Siitä vaan -nimimerkile:
      Palkkakyselyihin sopii vastata bruttopalkka neton sijaan. Kauppatieteilijälle eroa ei tarvinne selittää ;)

• Suviiiiiiiiiii

Hyviä nää alkukommentit :DDDDDDDD mihin positioon haet? Jos haet traineepaikkaa, haarukka 2000-2400. Kaikissa bigfoureissa on listapalkkaus, joten omaan palkkaan ei ainakaan alussa voi juuri vaikuttaa. Associate on 2500-3200, ja siitä eteenpäin en tiedäkään. Big foureissa voi saman position välillä olla eroja jopa 500 euroa joten kannattaa hakea kaikkiin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      151
      8224
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      427
      7279
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      69
      3743
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      146
      3412
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2904
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      47
      2438
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      1966
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1823
    9. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      35
      1629
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1488
    Aihe