Tilasin vanhojen tanssimekon ulkomailta jo hyvissä ajoin kesällä. Mekko on muuten hyvä, mutta vyötärön kohta mättää. Vyötärö on kuin suora tuubi ja korsetin kiristys narut kiristyvät loppuun saakka.
Vein mekon ompeluliikkeeseen kavennettavaksi, jossa sovitin mekkoa ja ompelija otti kavennus mitat arviolta päältäni. Kavennus kesti kolme viikkoa ja hain mekon viime viikolla takaisin. En ehtiny liikkeessä enää sovittaa mekkoa kiireen aikataulun takia, joten maksoin työn ja kiirehdin hoitamaan muita asioita. Kotona sovitin mekkoa innoissani päälleni, mutta mekko näytti siltä ettei sitä olisi kavennettu juuri ollenkaan.
En todellakaan aio pukea mekkoa sen näköisenä tanssiaisiin eikä se edes pysy päälläni nostelematta. Kavennusoperaatio oli mekon alkuperäiseen hintaan verrattuna aika hintava eivätkä vanhempani suostu kustantamaan operaatiota enää uudelleen.
Onko minulla oikeus valittaa liikkeeseen epämiellyttävästä tuloksesta vaikken sovittanut mekkoa sitä hakiessani vai kuinka minun tulisi menetellä? En aio tunkea vyötärölle täytettä ja näyttää tuubilta, minkä ratkaisun olen saanut kuulla jo useaan otteeseen... :(
Vanhojentanssi mekon kavennus meni pieleen
5
3062
Vastaukset
- piiku
sinulla on oikeus valittaa 14 pvän aikana, jos olet tyytymätön työn tulokseen.
- pukuompelija
Miten voi yks kavennus kestää 3 viikkoo, tai noh riippuen ruuhkasta, ite teen noit tilaustöitä ja korjauksia, enkä edes ota paljoo hintaa, koska en viitsi :D
Luulisi että korsetti ei olisi ollu sellanen tuubi kun kyl niis yleensä on jotain muotoa. - näinmäätekisin
Laita leveä kangasvyö vyötäröllesi.
- yli 40v. ompelijana
Ajattelin että syy voi olla sinun, jos et aiemmin kiireiltäsi kerennyt sovittaan ja viimetipassa hait pois,sovittamatta!? Vaikka olikin ammattiompelija, tai luotettava sellainen, niin olen varma että on parhaimpansa tehny! Itse olen ommellut tosi paljon, kaikkea ja pienentäny ja suurentanu, tehny kaikenlaista ompeluun kuuluvaa. Ei koskaan ole epäonnistunu, jos jokin ei ole menny niinkuin on sovittu, ollaan yhessä suunniteltu uudestaan. Aina on tullu hyvää palautetta. Kiitos asiakkailleni!
- ....
aloittajan viestissä kyllä lukee että hän sovitti pukua ompelijan luona silloin kun vei mekon sinne..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523496Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512442- 1211247
Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu151220Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101119Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per65997- 46904
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019900- 40815
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt202731