Vanhojentanssi mekon kavennus meni pieleen

Tuubiduu

Tilasin vanhojen tanssimekon ulkomailta jo hyvissä ajoin kesällä. Mekko on muuten hyvä, mutta vyötärön kohta mättää. Vyötärö on kuin suora tuubi ja korsetin kiristys narut kiristyvät loppuun saakka.

Vein mekon ompeluliikkeeseen kavennettavaksi, jossa sovitin mekkoa ja ompelija otti kavennus mitat arviolta päältäni. Kavennus kesti kolme viikkoa ja hain mekon viime viikolla takaisin. En ehtiny liikkeessä enää sovittaa mekkoa kiireen aikataulun takia, joten maksoin työn ja kiirehdin hoitamaan muita asioita. Kotona sovitin mekkoa innoissani päälleni, mutta mekko näytti siltä ettei sitä olisi kavennettu juuri ollenkaan.

En todellakaan aio pukea mekkoa sen näköisenä tanssiaisiin eikä se edes pysy päälläni nostelematta. Kavennusoperaatio oli mekon alkuperäiseen hintaan verrattuna aika hintava eivätkä vanhempani suostu kustantamaan operaatiota enää uudelleen.

Onko minulla oikeus valittaa liikkeeseen epämiellyttävästä tuloksesta vaikken sovittanut mekkoa sitä hakiessani vai kuinka minun tulisi menetellä? En aio tunkea vyötärölle täytettä ja näyttää tuubilta, minkä ratkaisun olen saanut kuulla jo useaan otteeseen... :(

5

2440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piiku

      sinulla on oikeus valittaa 14 pvän aikana, jos olet tyytymätön työn tulokseen.

    • pukuompelija

      Miten voi yks kavennus kestää 3 viikkoo, tai noh riippuen ruuhkasta, ite teen noit tilaustöitä ja korjauksia, enkä edes ota paljoo hintaa, koska en viitsi :D

      Luulisi että korsetti ei olisi ollu sellanen tuubi kun kyl niis yleensä on jotain muotoa.

    • näinmäätekisin

      Laita leveä kangasvyö vyötäröllesi.

    • yli 40v. ompelijana

      Ajattelin että syy voi olla sinun, jos et aiemmin kiireiltäsi kerennyt sovittaan ja viimetipassa hait pois,sovittamatta!? Vaikka olikin ammattiompelija, tai luotettava sellainen, niin olen varma että on parhaimpansa tehny! Itse olen ommellut tosi paljon, kaikkea ja pienentäny ja suurentanu, tehny kaikenlaista ompeluun kuuluvaa. Ei koskaan ole epäonnistunu, jos jokin ei ole menny niinkuin on sovittu, ollaan yhessä suunniteltu uudestaan. Aina on tullu hyvää palautetta. Kiitos asiakkailleni!

      • ....

        aloittajan viestissä kyllä lukee että hän sovitti pukua ompelijan luona silloin kun vei mekon sinne..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe