Vanhojentanssi mekon kavennus meni pieleen

Tuubiduu

Tilasin vanhojen tanssimekon ulkomailta jo hyvissä ajoin kesällä. Mekko on muuten hyvä, mutta vyötärön kohta mättää. Vyötärö on kuin suora tuubi ja korsetin kiristys narut kiristyvät loppuun saakka.

Vein mekon ompeluliikkeeseen kavennettavaksi, jossa sovitin mekkoa ja ompelija otti kavennus mitat arviolta päältäni. Kavennus kesti kolme viikkoa ja hain mekon viime viikolla takaisin. En ehtiny liikkeessä enää sovittaa mekkoa kiireen aikataulun takia, joten maksoin työn ja kiirehdin hoitamaan muita asioita. Kotona sovitin mekkoa innoissani päälleni, mutta mekko näytti siltä ettei sitä olisi kavennettu juuri ollenkaan.

En todellakaan aio pukea mekkoa sen näköisenä tanssiaisiin eikä se edes pysy päälläni nostelematta. Kavennusoperaatio oli mekon alkuperäiseen hintaan verrattuna aika hintava eivätkä vanhempani suostu kustantamaan operaatiota enää uudelleen.

Onko minulla oikeus valittaa liikkeeseen epämiellyttävästä tuloksesta vaikken sovittanut mekkoa sitä hakiessani vai kuinka minun tulisi menetellä? En aio tunkea vyötärölle täytettä ja näyttää tuubilta, minkä ratkaisun olen saanut kuulla jo useaan otteeseen... :(

5

3022

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piiku

sinulla on oikeus valittaa 14 pvän aikana, jos olet tyytymätön työn tulokseen.

• pukuompelija

Miten voi yks kavennus kestää 3 viikkoo, tai noh riippuen ruuhkasta, ite teen noit tilaustöitä ja korjauksia, enkä edes ota paljoo hintaa, koska en viitsi :D

Luulisi että korsetti ei olisi ollu sellanen tuubi kun kyl niis yleensä on jotain muotoa.

• näinmäätekisin

Laita leveä kangasvyö vyötäröllesi.

• yli 40v. ompelijana

Ajattelin että syy voi olla sinun, jos et aiemmin kiireiltäsi kerennyt sovittaan ja viimetipassa hait pois,sovittamatta!? Vaikka olikin ammattiompelija, tai luotettava sellainen, niin olen varma että on parhaimpansa tehny! Itse olen ommellut tosi paljon, kaikkea ja pienentäny ja suurentanu, tehny kaikenlaista ompeluun kuuluvaa. Ei koskaan ole epäonnistunu, jos jokin ei ole menny niinkuin on sovittu, ollaan yhessä suunniteltu uudestaan. Aina on tullu hyvää palautetta. Kiitos asiakkailleni!

• ....

aloittajan viestissä kyllä lukee että hän sovitti pukua ompelijan luona silloin kun vei mekon sinne..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      155
      2904
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      282
      2581
    3. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      58
      1718
    4. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      37
      1609
    5. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      38
      1520
    6. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      122
      1246
    7. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      108
      1173
    8. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      14
      1124
    9. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1063
    10. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      337
      1018
    Aihe