Kun minä olin lapsi, niin minulla oli lapsen mieli.

aikuistunut

Kun minä olin lapsi, niin minulla oli lapsen mieli.

Kun minä vartuin aikuiseksi, niin minulle tuli miehen mieli ja minä hylkäsin sen, mikä lapsen on.
Lapsena minä uskoon tultuani katselin taivaan pilviä ja odotin näkeväni Jeesuksen tulevan, tuhannen tuhansine pyhineen.

Miehen mielenä minä ymmärsin toisin ja käsitin ” Pilvissä tulemisen” tarkoittavan uskovaisten joukkoa, joissa oli Jeesuksen hengen mieli.
Todistajien pilvestä on kysymys.

Jeesus on uskon tie, opetus. Armahtava mieli, hengen rauha ja hengellinen elämä. Luoja on Hengen luoja ja opin tie elämäksi.
Isän Luojan Jumalan kunniaksi.

16

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hellä katse

Miksi viivyt sä poluil maailman, vaikka kuulla saat äänen Jeesuksen.
      miksi kartat sä hellää katsettaan, joka kadonnutta lastaan seurajaa.
      Riennä nyt, riennä nyt helmahan Jeesuksesi.

Miten oikeat ovatkaan nämä virren sanat?

• elämän tie perille

Avartakoot nämä hengellisen matkan laulun sanat meitä. Antakaamme sanojen puhutella meitä. Rakkaus vetää meitä puoleensa seuraamaan parannukseen johtavalle tielle. Anna siis syntiesi tuntemisen tulla sydämeesi ja tee parannus kuolleista teoistasi, niin kun minäkin olen tehnyt, niin vapauden rauha laskeutuu sieluusi ja uusi elämä koittaa.

• hellä katse
        _________
        Kun mieli on puhdistunut kaikesta loasta, siitä tulee sielun tähtikirkas taivas, täynnä säteileviä ja valoisia ajatuksia. Sen keskellä hohtaa vanhurskauden Aurinko, joka lähettää maailmaan kirkkaita Jumalan tuntemisen säteitä. Tällaisen mielen järki on puhdistanut viisauden pohjattomassa syvyydessä, ja tästä viisaudesta se tuo mielen tarkasteltavaksi asioiden muodot* yksinkertaisina ja pelkistyneinä. Se myös kirkastaa mielelle kätkössä olleita salaisuuksia, niin että se tietäisi, mikä on Jumalan tuntemisen syvyys ja korkeus ja leveys (Vrt. Ef. 3: 18). Kun mieli on kuin luonnostaan omaksunut nämä asiat se valaisee sanoillaan hengen syvyyksiä kaikille, joilla on sisimmässään Jumalan henki, ja paljastaa pahojen henkien viekkaat juonet sekä julistaa Jumalan valtakunnan salaisuuksia.

• aikojen lopulla

Kyllä Jeesus on luvannut tulla noutamaan omansa, ennen tuota

"tuhannen tuhansine pyhineen." . Silloin hän tulee julkisesti ja kaikki saavat hänet nähdä.

• Hannu W.
        pertsa2012 kirjoitti:

hellä katse
        _________
        Kun mieli on puhdistunut kaikesta loasta, siitä tulee sielun tähtikirkas taivas, täynnä säteileviä ja valoisia ajatuksia. Sen keskellä hohtaa vanhurskauden Aurinko, joka lähettää maailmaan kirkkaita Jumalan tuntemisen säteitä. Tällaisen mielen järki on puhdistanut viisauden pohjattomassa syvyydessä, ja tästä viisaudesta se tuo mielen tarkasteltavaksi asioiden muodot* yksinkertaisina ja pelkistyneinä. Se myös kirkastaa mielelle kätkössä olleita salaisuuksia, niin että se tietäisi, mikä on Jumalan tuntemisen syvyys ja korkeus ja leveys (Vrt. Ef. 3: 18). Kun mieli on kuin luonnostaan omaksunut nämä asiat se valaisee sanoillaan hengen syvyyksiä kaikille, joilla on sisimmässään Jumalan henki, ja paljastaa pahojen henkien viekkaat juonet sekä julistaa Jumalan valtakunnan salaisuuksia.

pertsa2012 Kiitämme sinua kauniista ajatuksistasi, jotka puit sanoiksi, siunattua aikaa kaille, tuon sinun kaunismielisen kirjoituksesi myötä!

• Hannu W. kirjoitti:

pertsa2012 Kiitämme sinua kauniista ajatuksistasi, jotka puit sanoiksi, siunattua aikaa kaille, tuon sinun kaunismielisen kirjoituksesi myötä!

Hannu W. sanoi :
        ______
        Ajatukset esitti Niketas Stithatoslainen se ei ollut omaa hengentuotettani.
        Kirjoitus kuitenkin puhutteli minua.

Olen alkanut ajatella , että kaikenlaista riitelyä on jo aivan tarpeeksi sivustolla ja
        viisaitten ihmisten ajatukset varmasti vielä sopivat johonkin väliin vaikka he
        olisivatkin ortodoxeja kuten tuossa kirjoituksessa tuo Niketas veikko.

• Hannu W.
        pertsa2012 kirjoitti:

Hannu W. sanoi :
        ______

Olen alkanut ajatella , että kaikenlaista riitelyä on jo aivan tarpeeksi sivustolla ja

Kuule pertsa2012, asiathan riitelevät, eikö niin.
        Kaiken hyväksyminen johtaa henkiseen väkivaltaan ja kaiken arvostelun kieltäminen johtaa harvain valtaan!

Osoita sinä minulle yksikin oikeaoppinen ( ortodoxsi) , niin minä iloitsen suuresti.

• Hannu W. kirjoitti:

Kaiken hyväksyminen johtaa henkiseen väkivaltaan ja kaiken arvostelun kieltäminen johtaa harvain valtaan!

Osoita sinä minulle yksikin oikeaoppinen ( ortodoxsi) , niin minä iloitsen suuresti.

Hannu W. sanoi :
        _________
        En tunne ainuttakaan ortodoxia - heidän oppejaan en hyväksy.
        Silti Jumalan seurakuntaan kuuluu ihmisiä vähän sieltä sun täältä.

• hannu w.
        pertsa2012 kirjoitti:

Hannu W. sanoi :
        _________
        En tunne ainuttakaan ortodoxia - heidän oppejaan en hyväksy.
        Silti Jumalan seurakuntaan kuuluu ihmisiä vähän sieltä sun täältä.

Vielä pertsa2012`lle.

Keitä he ovat, joista on kirjoitettu?
        Ilm.14:4.
        Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä Hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoisiksi Jumalalle ja Karitsalle.

Ja vielä. pertsa2012 keitä he ovat?
        Ilm.14:3.
        Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.
        Ystävällisin terveisin, hannu w.

• hannu w. kirjoitti:

Vielä pertsa2012`lle.

Ilm.14:4.
        Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä Hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoisiksi Jumalalle ja Karitsalle.

Ja vielä. pertsa2012 keitä he ovat?
        Ilm.14:3.
        Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.
        Ystävällisin terveisin, hannu w.

hannu w.sanoi :
        Vielä pertsa2012`lle.

7:3 ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan."
        7:4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
        7:5 Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        7:6 Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        7:7 Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        7:8 Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.

• goddeloos
        pertsa2012 kirjoitti:

Hannu W. sanoi :
        ______

"Olen alkanut ajatella , että kaikenlaista riitelyä on jo aivan tarpeeksi sivustolla "
        - Rakkautemme Jumalaan alkaa siitä, että kaikki näkyväinen ja inhimillinen muuttuu meille yhdentekeväksi.

Paljonko olet halukas lisäämään tulta nuotioosi?

• body

Ihminen on psyykkis- fyysinen olento ja sielu kaipaa joskus herkkää hetkeä, kuin kuivaa maa sadetta.

Sen herkkyyden saa ja kokee useimmiten, joko runon tai laulun myötä.

Taivasikävä valtaa mielen, ja ihminen kaipaa niitä.

• Eihän se ole hyväksi ympäristölle, jos maa on aina mutavelliä. On ihmisiä, jotka eivät sitä taivasta tai muuta fundamentalistisia asioita kaipaa elämäänsä. Et sinäkään kaipaa totuutta. Eikö Raamatussa sanota, ettei valehtelijat pääse taivaaseen. -ristiriitaistako? Valehtelet itsellesi siitä, että on olemassa joku taivasparatiisi. Todistaisit väitteesi, että olet sen havainnut etkä vain lukenut jos sellaisesta taivaasta haluat täällä muille paukuttaa!!

Aavikko ei kaipaa sadetta tai kaktus vettä eli sitä sadetta ei kaikki kaipaa! Ymmärsitkö vertaukseni!? Uskottelet että kaikkien ihmisten pitää uskoa johonkin korkeimpaan!!!

• ateisti1982 kirjoitti:

Eihän se ole hyväksi ympäristölle, jos maa on aina mutavelliä. On ihmisiä, jotka eivät sitä taivasta tai muuta fundamentalistisia asioita kaipaa elämäänsä. Et sinäkään kaipaa totuutta. Eikö Raamatussa sanota, ettei valehtelijat pääse taivaaseen. -ristiriitaistako? Valehtelet itsellesi siitä, että on olemassa joku taivasparatiisi. Todistaisit väitteesi, että olet sen havainnut etkä vain lukenut jos sellaisesta taivaasta haluat täällä muille paukuttaa!!

Aavikko ei kaipaa sadetta tai kaktus vettä eli sitä sadetta ei kaikki kaipaa! Ymmärsitkö vertaukseni!? Uskottelet että kaikkien ihmisten pitää uskoa johonkin korkeimpaan!!!

atte1982 sanoi :
        Aavikko ei kaipaa sadetta tai kaktus vettä eli sitä sadetta ei kaikki kaipaa!
        Ymmärsitkö vertaukseni!?
        _________
        Ja ateisti ei näe aurinkoa koska hänellä ei ole silmiä sitä varten.
        Ymmärsitkö vertaukseni!?

• body

Kyllä uskikset ovat jatkuvasti " lapsia " kun eivät pysty itse päättämään kuinka elää ja toimia, vaan siihen pitää kysyä lupaa joko Paavalilta tai muilta vuosituhansia sitten eläneiltä.

Ihmsillä on jalat sitä varten että niillä kävellään, ( ja tietenkin auto ) ja järki / ymmärrys sitä varten että sitä käytetään, sitten ei tarvitse tuuleen huitoa.

• hannu w,

" Kun minä olin lapsi, niin minulla oli lapsen mieli ".
      Lapsen mielestä kaikki alkaa. Yksinkertainen usko ja luottamus Korkeimman olemassaoloon ja alttius seurata opetuksellista oppia.

" Kun minä tulin aikuiseksi, niin minulle tuli miehen mieli ja minä hylkäsin sen, mikä lapsen on": Aikuistuttuani aloin ajatella syvällisemmin ja tutkia jokaisen sanan merkitystä tarkasti. Raamattu on minut opettanut siihen ja valmistanut minut matkallani iäisyyteen.

Älkää te olko minun kaltaisiani, joka tutkin kaiken tarkasti, sillä se joka tietoa lisää se tuskaa lisää. Yksinkertainen usko hyväksyy jokaisen kirjoitetun sanan, asettamatta kyseenalaiseksi mitään siitä. Minä uskallan nyt kuitenkin epäillä kaikkea ja näköalani onkin avartunut paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6504
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      58
      4452
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3078
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2967
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1895
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1554
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1536
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1485
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1320
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1211
    Aihe