Perheetön mies on reppana

Karua faktaa

40

2573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karu totuus

Ei pidä paikkansa. Toisista ei kerta kaikkiaan ole seurustelukumppaneiksi. Ovat yksinkertaisesti onnellisempia ilman naista.
      Kaikista miehistä ei ole tomyöskään isäksi.

• evoluutiotutkija

Menestys perustuu siihen kuinka hyvin elämä kykenee sopeutumaan luonnonlakeihin. Kukaan ei pysty tekemään mitään omia valintoja, koska jokainen on riippuvainen luonononlaista.

• ttjaa..

Entä jos on huonoja kokemuksia parisuhteista ja haluaa ihan piruuttaan jättäytyä yksin? Onko tällöin oikeus omaksua ns."Vittuako se kellekkään kuuluu" -mentaliteetti? Toisinsanoen, onko oikeutta elää elämäänsä kuten itse sen parhaaksi näkee?

• Anonyymi

Kyllä jos tuntee olevansa onnellisempi niin.

• Vastaavat toisiaan

lapseton mies = yksinhuoltajanainen

• tilaa tele.fi

reppana on reppana

• Blaah.

http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2011/11/13/isa-on-tyopaikan-kuningas/201116727/139

Noin ei olisi, jos ne isät kantaisivat samanlaisen vastuun lapsistaan mitä äidit tekevät. Isyys nostaa miehen statusta työpaikalla, mutta äitiys laskee naisen statusta. Ei se ole isä, joka jää kotiin kun juhapetterillä on nuhakuume. Sen sijaan isukki venyttää töitään niin, että lapset on haettu tarhasta, sotkut siivottu ja ruoka on herralle valmiina.
      Vanhempainvapaat pitää korvamerkitä Islannin tapaan.

• pitkätukka-68

Meillä oli vuoroviikot kun mun likka oli pieni, ja kyllä minä sain vapaata aina kun tyttö oli mun vuorollani kipeenä. Ihan itsestäänselvä asia mun mielestäni.

Ja ennen kuin mun laps synty, niin minä se olin joka yleensä haki hänen isosiskonsa tarhasta.

Mutta isyysvapaita sais tosiaan olla enemmän.

• Mä olin täällä näemmä käymässä 2011.

Aloituksen linkistä..

"Isän pitämä vanhempainvapaa vähentää lisäksi riskiä päätyä eroon. Tukholman yliopistossa tehdyssä tutkimuksessa kerrottiin avioeroriskin laskevan erityisesti lasten ollessa pieniä, kun molemmat vanhemmat hoitavat lapsia ja kotia. Tutkimuksesta kirjoitti Pro-lehti.

Myös Stakesin, nykyisen Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen, tutkimus on yhdistänyt isien pidemmän perhevapaan isien suurempaan tyytyväisyyteen parisuhteessa. "

• Repe reppana

Täytyy lähteä kohta iltapäivänokosille, kun on tulllut biletettyä Torstaista lähtien, rankkaa tämä reppanan elämä, maksa sanoo kohta poks.

• poksuko

Vastuuta ja vastuuta.

Jos eläisin parisuhteessa ja olisi lapsia, kyllä mulle miehenä kävisi myös kotona oleminen ja vaikka siivous, jos nainen vastaavasti käy töissä ja hankkii perheen elannon.

Kun perhettä hankkii, silloin pitää myös ymmärtää, että perhe vaatii kummaltakin uhrauksia.

" Isyys nostaa miehen statusta työpaikalla, mutta äitiys laskee naisen statusta. "

Tyypillistä Taloussanomien hömppäuutisointia, johon kannattaa sihtautua lähinnä halpana viihteenä. Tekisivät edes kunnon uutisia. Todellisuudessa työnantajien kannalta sinkut ovat vapaata riistaa, koska he voivat olla aina toissä, koska eihän sinkulla ole lainkaan "omaa elämää".

• jäi pohdituttamaan..

"Kun perhettä hankkii, silloin pitää myös ymmärtää, että perhe vaatii kummaltakin uhrauksia."
        -Tämä väitteesi sotii käsitystä palstan YTM:ien kunnollisuutta kohtaan. Yrität siis väittää, että mies on vastuussa hankkimistaan lapsista? Kuitenkin palstalla ihannoidaan ja korostetaan ympäriinsä siittäviä YTM:iä, jotka eivät ota vastuuta hankkimistaan lapsista. Onko täten palstalaisten käsitys YTM:ien kunnollisuudesta kieroutunut, vai vain itseänsä YTM:änä pitävien käsityskyky kieroutunut? ...

• 595q27

Riippuu miehestä. Naisille ja muille katkeroitunut, usein alkoholisoitunut mies, joka on jäänyt ikävän luonteensa takia yksin, on "reppana, säälittävä."
      Toiset miehet on yksin, koska pitävät yksin elämisestä, omaavat fiksuja harrastuksia ja ajatuksia ja ovat valikoivia naisten suhteen. Eikä unelmana ole omakotitalo, pari lasta, emäntä ja tylsä työ.

• Savonpelle

Tämä pitää paikkansa. Itse syrjäydyin parisuhdemarkkinoilta jo alle kolmekymppisenä, lukuisten yritysten ja erehdysten jälkeen. Katkeruusvaihe tuli ja meni ja alkoholiin en ole koskaan ollut ihastunut joten olen saanut elämäni muilta osin kohtuu hyvään kuosiin. Näin viidenkymmenen nurkilla osaa katsoa jo elämäänsä taaksepäin ja myöntää omat puutteensa mutta myös arvostaa hyviä puoliaan ja sitämyöten itseään ihmisenä. Mitään taloja tms en ole haikaillut ja nykyinen työkin on varsin tylsä mutta vastapainoksi matkailu pitää mielen pirteänä ja yksin eläminen tuntuu päivä päivältä paremmalta vaihtoehdolta minulle.

• Sama pätee naisiin

Ja sama pätee sitten naisiin. Omituisen moni suhtautuu erittäin vihamielisesti meihin sinkkuina viihtyviin naisiin, ja kun oikein nimettömänä pääsee purkamaan itseään, on passittamassa toisinajattelijaa vähintäänkin psykiatrin tuoliin.

Olisi muuten varsin hupaisaa mennä valittamaan psykiatrille, että tykkään työstäni ja omista puuhistani ja viihdyn tosi hyvin sinkkuna, joten aivopesepä minut nyt haluamaan lapsia ja perhe-elämää.

• Ytjdd

Kyllä yksinäisenä naisena ilman lapsia tunnen itseni reppanaksi. En ole onnistunut pariutumaan ja synnyttämään lapsia joita tämä yhteiskunta arvostaa. Myöskään asumistasoni ei ole hääppöinen eli kalliissa vetoisassa vuokra-asunnossa kituutetaan. Lämpötila on juuri ja juuri 20 puolella ja lattia hohkaa kylmyyttä. Ja kun katsoo myytäviä asuntoja on ne liian kalliita ja halvemmat taas jo 50 vuotta vanhoja remontin tarpeessa olevia betonipunkkereita. Eli ilman miestä on taloudellisesti aika heikoilla näillä pienillä palkoilla. Toiset ne onnistuvat pariutumaan rikkaan miehen kanssa ja asuvat tilavasti lämpimissä omakotitaloissaan.

• Älä ätmi selitä..😄

• esitän varakasta

Tuollaista tapausta nyt kukaan halua.....

• jokainen.löytää

Jokaiselle joku on kai rakkain!

• Näinä ukkomiehenä hieman kadehdin Valamon whisky- ja viinimunkkeja...

• RaakaTotuus--

Vittuse Parisuhde ole mikään miehisyyden Mittari! Saatana kaikenlaisia vajakkeja tännekki kirjottaa!

• vffd

tous

• pitkätukka-68

Minäpoika kävin kahdessakin työhaastattelussa vauvan kanssa. Molempiin olisin päässyt, mut mulle riitti yks duuni.
      Sanoin sit pomolle et mulla tulee todennäköisesti jonninverran sairauspoissaoloja tän muksun takia, niin pomo vastas et se on hyvä vaan. Kertoo vastuullisuudesta.

• Jännä juttu tuo kun kyseessä on mies. Multakin on kyselty aikoinaan että onko lapsia, mutta kun ei ole, niin en tiedä mistä se sitten kertoo..ehkä siitä että naishenkilö on sitoutunut töihin, eikä lapsiinsa.

• Anonyymi

Kyllä se on koko ihmiskunta kuin haukkuva koiralauma joka haukkuu siksi että muutkin haukkuvat. Siinä kaikki.

• Anonyymi

No nahjus mikä nahjus. Munaton tapaus.

• Anonyymi

Viinamies juo jo nuorena koululaisena kylillä viinaa. Kun käy kylillä juomassa porukan mukana tapaa tyttöjä ja löytää ensimmäisen tyttöystävän. Siten viinamies oppi jo nuorena tulemaan naisten kanssa toimeen.

Kun ikää tuli vähän lisää, lähti viinamies yökerhoon porukan mukana juomana viinaa ja sieltä se kumppanikin löytyi jonka kanssa perustettiin perhe. Viinamiehestä ei mitään perheetöntä reppanamiestä tullut.

Raitis mies ei juonut nuorena viinaa eikä tyttöjä tavannut. Kun tyttöystäviä ei ollut, ei naistenkaan kanssa oppinut tulemaan toimeen. Kun hän ei käynyt yökerhossa juomassa viinaa ei sitä kumppaniakaan löytynyt ja nyt hän on perheetön reppana.

t. viinamies

• Anonyymi

Ei niin kauankaan sitten eräs ulkomaalainen tuttuni sanoi niin osuvasti: "Miksi suomalaiset saa kiksejä toisten häpäisemisestä ja mollaamisesta".
      Se herätti minut tajuamaan että niin totta puhui.
      Miksi suomalaiset nauttii siitä että saavat lyödä henkisesti, tehdä toiselle mahdollisimman paljon pahaa ja rikkoa sanoillaan? Sehän on sairasta!

Mietipä omalla kohdallasi. Saatko mielihyvää siitä että mollaat toisen maan rakoon, että saat aiheutettua toiselle mahdollisimman pahan olon? Ja vieläpä vieraalle ihmiselle, jossain nettifoorumilla tai facessa tms? Et tiedä siitä ihmisestä mitään mutta tarve on kova päästä lyömään.
      Tämä tänne nyt postattu aloitus on vanha, mutta asia hyvinkin päivänpolttava.
      Ihminen joka tuntee tarvetta kiusata ei ole tasapainoinen. Jokin on vialla.

• Anonyymi

👍 Ainoa fiksu kommentti koko keskustelu palstalla

• Anonyymi

Harvinaisen napakka ja hyvä kommentti. Kiitos, kuka lienetkin!

• Anonyymi

Näinhän se on ja perheellnen mies osaa.

• Anonyymi

Perheellinen mies kysytty työmarkkinoilla.

• Anonyymi

Perheellinen mies vastuunkantaja. Omaa oikeat otteet.

• Anonyymi

minua jäi harmittamaan pitkäksi aikaa kun taisin sanoa jollekin xliner jotain pahaa, mutta sityten niiin xliner vastasi että ei hsaittasa.

mutta silti vieläkin hasrmittaa vbähän

• Anonyymi

Jaa, nyt taisi olla aloittajalla tunteen värittämä näkemys, joka ei kyllä pärjää todellisuuteen verrattuna. Parisuhdestatus ei vaikuta noin perustavanlaatuisesti ihmisen psyykeen. Olen tavannut hyvin suoraselkäisiä ja upeita sinkkumiehiä ja täysin reppanoita (tai reppanaksi haluavia) perheellisiä miehiä. Olen tavannut myös reppanoita sinkkumiehiä, mutta heistä ei automaattisesti tule suoraselkäisiä, jos nainen löytyy rinnalle.

• Anonyymi

tuollainen että yritä olla sanomatta sellaisia asioita toisille joista toisille voi tulla paha nmuieli

• Anonyymi

Mikä on perheellinen mies jolla ei ole naista?

• Anonyymi

Pitääkö tuota nykypäivänäkin vielä kysyä? Lapsikin tietää, että uusia lapsia syntyy, kun Jorma työntää meisselinsä Pentin ahteriin(joka on aivan normaalia ja luonnollista lisääntymistä).

• Anonyymi

Kyllä. Vahva itsetunto pitää muut loitolla. Eivät ole menestyksen esteenä, kuten useinmiten niin käy. Heikot luonteet tarvitsevat kylkeensä jonkun, jolle purkaa huonoa itsetuntoaan.

• Anonyymi

Voi toki ajatella, että mies on reppana ja perheetön nainen vahva uranainen, mutta miksi edes ajatella niin?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      132
      3029
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      271
      2688
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      64
      1708
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      209
      1675
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      59
      1572
    6. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      83
      1239
    7. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      45
      1228
    8. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      78
      1202
    9. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      305
      1063
    10. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      39
      1022
    Aihe