Stepperi?

kuntoilija

Olen miettinyt stepperin hankkimista yleiskunnon parantamiseen. Millaisia kokemuksia löytyy erilaisista steppereistä? Ovatko hintansa väärtti vai silkkaa rahan tuhlausta? Miten vaikuttaa kuntoon ja eri lihaksiin?

23

57320

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuntoilija

      hyviä. Nämä pienet stepperit voi heittää samantien roskikseen. Niillä ei saa kuin nilkat kipeiksi. Kuntosalien kunnolliset stepperit on taas todella mahtavia laitteita ja mielestäni ne on kuntopyörän lisäksi parhaita "kuntoilulaitteita" mitä on. Kunnon stepperi kysyy jo kuntoa, että sillä jaksaa tunnin verran askeltaa. Liike on aivan erillainen kuin halvoissa pikku steppereissä ja muistuttaa portaiden nousua.

      • kuntoilija

        Myydäänkö mielestäsi kotikäyttöön sitten ollenkaan kunnollisia steppereitä? Olen hankkimassa sellaista käsituilla varustettua mallia, joka ei ole aivan niitä halvimpia mitä löytyy. Turha ostos?


      • kuntoilija
        kuntoilija kirjoitti:

        Myydäänkö mielestäsi kotikäyttöön sitten ollenkaan kunnollisia steppereitä? Olen hankkimassa sellaista käsituilla varustettua mallia, joka ei ole aivan niitä halvimpia mitä löytyy. Turha ostos?

        mallit on yleensä näitä isoja laitteita, joita on kuntosaleilla ja niissä on isot sylinterit nimenomaan pystyasennossa. Ne on pääsääntöisesti hyviä laitteita, mutta älyttömän kalliita (hyvän kuntopyörän hinnoissa. Näitä pikku steppereitä, joissa sylinterit on polkimien alla saa myös jonkinlaisella käsituella, mutta niitä en ostaisi itse. Ne on samoja laitteita kuin ne pienet, joissa ei ole käsitukia. Polkupyöräliikkeissä on esim tunturin valmistamia laitteita, joita kannattaa testata, niin tietää mikä on hyvä laite.


    • himostepperöijä

      Kuntosalin laittet on hyviä mutta minulla on ainakin hyvät kokemukset pikku stepperistä kotona!!
      Kesti viimeinen stepperi kolmisen vuotta ja sillä tosiaan oli käyttöa. Ja hyötyä! Ei vie tilaa, kun voi pukata vaikka sängyn alle. Eikä edes maksa paljon.
      Suosittelen!

      • merkkinen

        mahtaa olla kyseessä


      • päivittäinen steppaaja

        olen steppaillut 3 kk päivittäin, 15 - 30 min.senttejä on haihtunut 45. ottakaa yläroppa
        mukaan, esim käsipainot.ps.minulla on hobby hallin sivuttaisliike stepperi noin. 80 e.
        suosittelen, erittäin tehokas.


      • hubbaburgga
        päivittäinen steppaaja kirjoitti:

        olen steppaillut 3 kk päivittäin, 15 - 30 min.senttejä on haihtunut 45. ottakaa yläroppa
        mukaan, esim käsipainot.ps.minulla on hobby hallin sivuttaisliike stepperi noin. 80 e.
        suosittelen, erittäin tehokas.

        oon ostamassa myös hobbyhallist semmoista sivuttaisliike stepperia missä on jonkunnäköset käsituet, kannattaako ostos? kysyn nyt kun monilla tuntuu semmoinen olevan. käsipainotkin löytyy, tattaraa.


      • kuunnoutaja

        käytätkö stepperiä? kuinka paljon sillä laihtuu, jos hyppii siinä päivittäin vaikka tunnin tai puoli? tuleeko sillä hiki? tietääkö kukaan?? :D


    • Stepperifani

      Haluan tietää mistä johtuu STOP merkki stepperissä aina välillä, silloin se ei myöskään laske. Mikä avuksi ?

      • kilokeiju

        voi olla et patterit ovat huonosti patteripesäkkeessä tai on loppumaisillaa. olen myös hankkinut sivuaskel stepperin vast äskettäin hobbyhallista ja mun ei tartea kuin 10 min poljeskella ni on jo hiki pinnassa ja kun puol tuntii tulee täyteen niin on pakko lopettaa...ei jaksa sen jälkeen enneen. katsotaan on stepperistä mitään hyötyä? tavoite kympi pois, kevään aikana.


      • ainaski
        kilokeiju kirjoitti:

        voi olla et patterit ovat huonosti patteripesäkkeessä tai on loppumaisillaa. olen myös hankkinut sivuaskel stepperin vast äskettäin hobbyhallista ja mun ei tartea kuin 10 min poljeskella ni on jo hiki pinnassa ja kun puol tuntii tulee täyteen niin on pakko lopettaa...ei jaksa sen jälkeen enneen. katsotaan on stepperistä mitään hyötyä? tavoite kympi pois, kevään aikana.

        hiki valuu jo viidessä minuutissa. puoli tuntia jaksan kerralla kävellä. Tarkoitus olisi ostaa semmoinen missä saa kädetki mukaan, kunhan lötyy.. Nyt normi stepperi.


    • Hyvä hankinta

      Kädet saa kuntoon myös samalla laitteella, nojaa lähempää tai kauempaa laitteeseen ja painelee. Kannattaa käyttää mielikuvitustaan, muitakin tapoja hyödyntää hankintaansa varmasti vielä on.

      • etsiskelemässä

        TAAS. Pari viikkoa sitten taas ostettiin uusi stepperi. entisessä pettivät ne polkimet vaikka ehti olla kyllä yli puoli vuotta. Nytkin on ollut tämmöinen pieni stepperi viikon ja siinä' on polkimet löystyneet.. nyt pitäisi etsiskellä taas uutta.Itse jaksaisin stepata vaikka maailman loppuun asti, hiki tulee ja tunnissa kuluu jo 700 kaloria:) laihdutus meneillään.-5


      • Napsu
        etsiskelemässä kirjoitti:

        TAAS. Pari viikkoa sitten taas ostettiin uusi stepperi. entisessä pettivät ne polkimet vaikka ehti olla kyllä yli puoli vuotta. Nytkin on ollut tämmöinen pieni stepperi viikon ja siinä' on polkimet löystyneet.. nyt pitäisi etsiskellä taas uutta.Itse jaksaisin stepata vaikka maailman loppuun asti, hiki tulee ja tunnissa kuluu jo 700 kaloria:) laihdutus meneillään.-5

        Haluan kiinteyttää paikkoja stepperillä ja käsipainoilla, en ole koskaan harrastanut säännöllistä liikuntaa. Ylipainoa ei ole.

        Haluaisin joitain vinkkejä harjoittelun kestosta jne. Onko ruokavaliolla tässä tapauksessa suurta merkitystä? Syön suht säännöllisesti ja tavallista kotiruokaa.


    • hiki pintaan ja kilot pois

      Ei stepperi mitään auta jos siinä ei liikettä hyödynnä koko kroppaan. pelkkä rauhallinen "veivaaminen" ei näy missään.

      Itsellä tuloksia on tullut kun oppinut tasapainon ja ottanut käsipuntit mukaan! hiki on jo kymmenessä minuutissa ja koko kroppa saa liikuntaa! kyllä on kiloja tippunut kun salkkareiden ajan jaksaa reipasta vauhtia polkea ja käsissä kilon puntteja heilutella ylös alas ja sivulle.

    • Liquorice

      on mulla. Mukava askeltaa tolla Karhun stepperillä, kuudellakympillä sain Cittarin alennusmyynnistä, ihan sattumalta... Mut on tosi hyvin toiminu, alussa piti rasvata kun vinku ihan järkysti tai alotti sen jonkun viikon käytön jälkeen, mut sittemmin toiminu hienosti. Oon aikas laiska tän käyttäjä, mut nyt aion petrata.

    • Wii'ii

      Wiillä on oikein hieno steppi peli joka on hauska ja tehokas :)

    • laihduttaja

      Itselläni on stepperi, sellainen keskikokoinen käsitueton. Pidin muutama kuukausi sitten kolme viikkoa tiukkaa laihdutuskuuria ja poljin stepperillä 250 polkaisua per jalka. Eli yhteensä 500. Painoa lähti 4kg, osin tosin myös terveellisemmän ruokavalion ja vatsalihasliikkeiden ansiosta. Reiden "hyllyvät" katosivat lähes kokonaan, ja pakaroiden ja pohkeiden lihaksetkin tulivat paljon paremmin esille. Jalat myös näyttävät hoikemmilta ja takapuoli timmimmältä.

      • laihduttaja

        Korjaus: siis joka päivä ne 500 polkaisua.


    • Minna9654

      Onko stepperi nykyään jo vähän vanhanaikainen, vai onko se edelleen hyvä keino nostaa kuntoa? Itse olen sitä tässä punninut ja samalal katsellut steppereitä, mietin jompaa kumpaa noista: http://www.gorillasports.fi/46-korokkeet

    • vvcxvcxvcxvcx

      Minusta kannattaisi kokeilla vielä huomattavasti vanhanaikaisempaa keinoa. Eli osta lenkkarit ja lähde juoksemaan. On paljon mielekkäämpää kuin levyn päälle hyppely sisätiloissa ja itseasiassa paljon tehokkaampaakin etenkin jos löydät mäkistä maastoa.

      Eihän noilla steppereillä ole mitään muuta laatuvaatimusta kuin se, että se kestää.

      • fgdfhfhhjdhdh

        Kaikkien nivelet eivät kestä juoksemista. Ja lisäksi elämme Suomessa, jossa yhä edelleen puolet vuodesta on pimeää ja märkää, jopa jäistä ja liukasta. Itse koetan löytää kuntoiluvälineen, jota käyttäisin silloin, kun sää on mahdoton ulkoiluun. Joku tietysti sanoo, että mahdottomia säitä ei ole, mutta harva peruskuntoinen viitsii kastella itseään kaatosateessa. Tai heikkonäköinen eksyillä pimeässä. Saatikka sitten ottaa pääkallokelillä luunmurtumariskiä, jos muitakin kuntoutumiseen vaikuttavia sairauksia tai ominaisuuksia on.

        Askelista vielä sen verran, että peruskävellen minimiterveysvaatimus on 10 000 askelta päivässä. Jos haluaa hallita painoaan tai laihtua, tarvitaan askeleita sitäkin enemmän. Eli kävely sopii kaikille, ja se on ilman muuta hyväksi. Kuntoiluvälineiden ihmeelliseen laihduttavaan vaikutukseen on turha tuudittautua. Oleellisinta painonhallinnassa on syömisen hallinta.

        Erilaisia lihaskuntoliikkeitä voi tehdä myös ihan ilman välineitä tai erilaisilla kotoa löytyvillä esineillä, ja tutkitusti niillä saa terveysvaikutuksia aikaan (lihasmassa ja voima kasvavat jne). Siltikin, itse kaipaan nimen omaan liikkeellä olon tunnetta. Askelkyykky ei sitä ole. Ja esim. kahvakuulan heijauksella saa peruskuntoinen voimansa loppuun aika äkkiän (mikä tietysti on hyvä, liike on tehokas). Ja siinä ei ole kuluvia osia. Elikkä halvempiakin vaihtoehtoja on, kuin toistuvasti hajoava stepperi. Itse vaan kaipaan liikkeellä olon tuntua kaikkein kurjimmallakin säällä. Alakertalainen saa raivarin, jos alan marssia paikallani. Joku härveli siis löydettävä, ja joka mahtuu pieneen jo ennestään kaksi kosketinsoitinta sisältävään kämppään.


    • Steppaaja

      Saakohan ministepperiin varaosana uutta vaijeria? Entinen on katkennut ja kotiliittoinen ei ketä kuin kerran kunnon harjoituksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3116
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2846
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2228
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      22
      1782
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1484
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe