Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Esimiehen vaitiolovelvollisuus.

Kyllästynyt..

Olen eräässä sairaanhoitoalan työpaikassa töissä. Siellä esiintyy sekä minun että muutamien muidenkin työntekijöiden näkökulman mukaan selkeää työpaikkakiusaamista erään hoitajan taholta tiettyjä henkilöitä kohtaan. Itse olen kokenut sitä sen verran, että minua on nolattu potilaiden sekä potilaiden omaisten edessä ja ammattitaitoni heidän silmissään on mitätöity, vaikka olen saanut työstäni aina positiivista palautetta ja kuullut hoitavani hommani mallikkaasti. Lisäksi näennäisen ystävällistä, mutta jatkuvaa nälvimistä ja epäsuoraa uhkailuakin on tullut ilmi, että jos hänen toimiinsa puututaan, siitä voi seurata kostotoimenpiteitä, koska hän on puhunut ylihoitajat ja osastonhoitajat puolelleen. Puhetta se vain voi ollakin vain mutta...

Ongelma on siinä, että kukaan ei uskalla osastonhoitajalle tästä kyseisestä henkilöstä valittaa, sillä nämä kaksi ovat kuulemma todella hyvää pataa keskenään myös vapaa-ajalla. Kuten ovatkin. Ilmeisesti monet, jotka tästä henkilöstä ovat valittaneet, ovatkin joutuneet itse lähtemään. Olen lopettamassa kyseisessä työpaikassa piakkoin ja keskustelin lähtöni syistä osastonhoitajan kanssa. Oikeita syitä en kertonut, sillä en uskaltanut niistä puhua, mutta sain kuulla seuraavan kerran tätä työpaikkakiusaajaa nähdessäni että hän olikin tietoinen tästä keskustelusta jonka olin AINOASTAAN osastonhoitajan kanssa käynyt. Eikö tuo ole esimiehen puolelta vaitiolovelvollisuuden rikkomista, sillä käsittääkseni esimies ei saa kertoa alaistensa kanssa käymistä keskusteluista mitään KENELLEKÄÄN työntekijälle eteenpäin, olkoonkin sitten vaikka kuinka hyviä ystäviä keskenään vapaa-ajallakin. Tämä työpaikkakiusaaja kertoi minulle esimiehen soittaneen hänelle ja oli siis selkeän tietoinen siitä keskustelusta jonka olin esimiehen kanssa käynyt. Mielestäni esimieheltä todella epäammatillista käytöstä.

Tuossa työpaikassa eletään selkeästi pelon ilmapiirissä ja monet ovatkin lähteneet sieltä pois, koska eivät yksinkertaisesti jaksa. Joitakin on kuulemani mukaan myös savustettu ulos. Kyseinen persoona on erittäin leimahteleva ja saattaa muuttua ystävällisestä vihamieliseksi ilman havaittavaa syytä ja osoittaa monesti suoraa halveksuntaa ihmisten työtapoja ja ammattitaitoa kohtaan. Ja levittää jatkuvasti ilkeämielisiä huhuja ja juoruja muista työntekijöistä ja kyseenalaistaa selän takana heidän ammattitaitoaan. Tekee myyräntyötä ja on toisinaan kuin ylintä ystävää päin naamaa. Kiusaa heikoimpiaan. Aiheuttaa todella huonoa oloa ja stressiä käytöksellään muille. Ja paljon tästä kiusaajasta siellä puhutaan. Negatiiviseen sävyyn. Hän on mm. valehdellut osastonhoitajalle erään hoitajan rikkoneen työpaikan sääntöjä, vaikka näin ei ole tapahtunut.

Kannattaisiko lähteä viemään tätä asiaa eteenpäin ja ottaa yhteyttä työsuojeluun suoraan? Olen saanut kuvan, ettei koko talon toiminnastakaan vastaavaan esimieheen voi luottaa, kun esimiehet muutenkin kai pitävät aika hanakasti toistensa puolta ja kuulemani mukaan myös tämä ylempi esimies on tämän työpaikkakiusaajan kanssa "hyvää pataa". Oikeaa totuutta en tietenkään tiedä. Se minua pelottaa, että jos otan yhteyttä suoraan korkeimpiin esimiehiin, kääntyykin asia jollain tavalla minua vastaan. Tuossa työpaikassa selkeästi on yhden luonnehäiriöisen manipulointiverkosto ulottunut ties minne.

Mitä siis kannattaisi tehdä?

1

489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuuuuuuuuuuuuuuuuuu

      "Kannattaisiko lähteä viemään tätä asiaa eteenpäin ja ottaa yhteyttä työsuojeluun suoraan?"

      Kyllä. Yhteys työsuojeluvaltuutettuun. Voit myös kysyä neuvoa aluehallintoviraston työsuojeluosastolta eli ent. työssuojelupiiristä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe