Itsenäinen mies

Ulalla

"Ongelmani" on varmaan aika erikoisen kuuloinen, mutta mieheni on jollain muotoa "liian" itsenäinen.

Kimpassa ollaan oltu nyt vuoden päivät (tätä ennen seurustelua). Mieheni on kovin omatoiminen ja hoitaa oman tonttinsa jopa siinä määrin että se saa minut välillä kihisemään kiukusta. Kaupassa käynnit luonnistuu kuin vettä vaan, siivousvuorot pelaa ym. Välillä kuitenkin tuntuu siltä että olen enempi vähempi näkymätön hänen elämässään, vaikka tiedän että hän välittää minusta ja on sen osoittanut. Joskus tuntuu kuitenkin siltä, että olen hänelle tarpeeton tai että hän pärjäisi elämässään paremmin ilman minua.

Tämä kuulostaa todella erikoiselta ja itsestä tuntuu jopa hävettävältä parkua täällä moisesta asiasta. Onko tämä jotain naisen perusviettiä "kodin hengettärenä" olemisesta vai onko biologinen kelloni alkanut tikittää vai mitä?? Mielestäni en omaa heikkoa itsetuntoakaan kun ei ole asioista tapana valittaa.
Mahtaakohan muilla olla samanlaisia kokemuksia ?

8

2027

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korsto

Mutta ei uutta. Mitenkä tuohonkaan nyt miehenä vastaat...jos teet kotitöitä ahkerasti, ja vaimon puolesta, niin vaimo tuntee itsensä tarpeettomaksi. Jos taas et tee mitään, saat kuulla naputusta laiskuudesta..

• Peppi

Minä seukkasin joskus `90 Arin kanssa joka teki myös kaiken. En saanut päättää mitä kaupsta ostettiin. Yövaatteet silitti ja niin olisi minunkin pitänyt tehdä. Keittiöön en päässyt lainkaan. Tiskatessa haarukka meni väärään lokeroon... En siis osannut mitään... ( koulussa kotitalous 10 )

No niinhän siinä kävi että mies heitti pellolle ja minä jatkoin omaa elämääni. Jatkan samaan malliin ja teen nykyisen mieheni iloiseksi kokkaamalla samaan malliin...

Joskus se epäkuranttius voi olla miehessäkin....

Terveisiä Arille.....

• n27

Tulee aivan mieleen biisi "Mitä miehen tulee olla"..

• himphamppu

Teiltä taitaa puuttua yhteinen tekeminen ? Tuohon saumaan sopisi hyvin lapset, joitten odotus, synnyttäminen ainakaan ei lipsahda miehen haltuun edes vahingossa. Jos sama antaumuksellisuus myöhemin esiintyisi lasten kanssa, olisi ehkä lähellä sitä mitä lähes jokainen nainen ja äiti toivoo.
      Jos taas lievä epätoivo syntyy toisen pedanttisesta dominoivuudesta, en uskaltaisi ainakaan itse lapsia edes suunnitella kyseiseen liittoon.

• himphamppu

.. ja pohtisin tarkkaan kestäisinkö siinä itsekään.

• cache-man

onkohan se niin, että kaipaat enemmän huomiota? en mä oikein ymmärrä. joko me ollaan liian laiskoja tai sit ollaan liian ahkeria.

• ReaListi

Vaihda miestä minun kanssani.

Minun muuten niin ihana miesystäväni makaa vain sohvalla. Kyse ei ole siitä, etteikö hän osaisi kaikkea arkista kotityötä. Hän vain ei tee mitään. Paitsi ruokaa joskus.

No, tulos on se, että en halua olla hänen kanssaan jatkuvasti. Ei kiinnosta korjata toisten jälkiä. Tavataan vain silloin kun on yhteistä tekemistä ja viikonloppuisin.

Ole onnellinen, älä valita!

• Ulalla

Kiitoksia vastauksista itse kullekin.

Olen miettinyt sitä että olenko huomionkipeä vai en, varmasti sitäkin joskus. Joissain kommenteissa tuli esille, että mieheni olisi jotenkin dominoiva, mikä ei sellaisenaan kyllä pidä paikkaansa ainakaan sanan perinteisessä mielessä.

Pedanttius lienee kuitenkin lähempänä, joskaan hänellä ei ole asioiden suorittamisesta sellaista pakkomiellettä (eli jos haarukka nyt menee väärään lokeroon, ei hän sitä ole heti oikaisemassa) Jotenkin hän vain tuppaa tekemään kaiken niin automaattisesti, että välillä joutuu olemaan itse "sohvan orja".

Kaipa tämä täytyy ottaa puheeksi oikein kunnolla.
      Mukava kuitenkin huomata että muitakin on ollut samassa tilanteessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6965
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe