"Ongelmani" on varmaan aika erikoisen kuuloinen, mutta mieheni on jollain muotoa "liian" itsenäinen.
Kimpassa ollaan oltu nyt vuoden päivät (tätä ennen seurustelua). Mieheni on kovin omatoiminen ja hoitaa oman tonttinsa jopa siinä määrin että se saa minut välillä kihisemään kiukusta. Kaupassa käynnit luonnistuu kuin vettä vaan, siivousvuorot pelaa ym. Välillä kuitenkin tuntuu siltä että olen enempi vähempi näkymätön hänen elämässään, vaikka tiedän että hän välittää minusta ja on sen osoittanut. Joskus tuntuu kuitenkin siltä, että olen hänelle tarpeeton tai että hän pärjäisi elämässään paremmin ilman minua.
Tämä kuulostaa todella erikoiselta ja itsestä tuntuu jopa hävettävältä parkua täällä moisesta asiasta. Onko tämä jotain naisen perusviettiä "kodin hengettärenä" olemisesta vai onko biologinen kelloni alkanut tikittää vai mitä?? Mielestäni en omaa heikkoa itsetuntoakaan kun ei ole asioista tapana valittaa.
Mahtaakohan muilla olla samanlaisia kokemuksia ?
Itsenäinen mies
8
2027
Vastaukset
- Korsto
Mutta ei uutta. Mitenkä tuohonkaan nyt miehenä vastaat...jos teet kotitöitä ahkerasti, ja vaimon puolesta, niin vaimo tuntee itsensä tarpeettomaksi. Jos taas et tee mitään, saat kuulla naputusta laiskuudesta..
- Peppi
Minä seukkasin joskus `90 Arin kanssa joka teki myös kaiken. En saanut päättää mitä kaupsta ostettiin. Yövaatteet silitti ja niin olisi minunkin pitänyt tehdä. Keittiöön en päässyt lainkaan. Tiskatessa haarukka meni väärään lokeroon... En siis osannut mitään... ( koulussa kotitalous 10 )
No niinhän siinä kävi että mies heitti pellolle ja minä jatkoin omaa elämääni. Jatkan samaan malliin ja teen nykyisen mieheni iloiseksi kokkaamalla samaan malliin...
Joskus se epäkuranttius voi olla miehessäkin....
Terveisiä Arille..... - n27
Tulee aivan mieleen biisi "Mitä miehen tulee olla"..
- himphamppu
Teiltä taitaa puuttua yhteinen tekeminen ? Tuohon saumaan sopisi hyvin lapset, joitten odotus, synnyttäminen ainakaan ei lipsahda miehen haltuun edes vahingossa. Jos sama antaumuksellisuus myöhemin esiintyisi lasten kanssa, olisi ehkä lähellä sitä mitä lähes jokainen nainen ja äiti toivoo.
Jos taas lievä epätoivo syntyy toisen pedanttisesta dominoivuudesta, en uskaltaisi ainakaan itse lapsia edes suunnitella kyseiseen liittoon.- himphamppu
.. ja pohtisin tarkkaan kestäisinkö siinä itsekään.
- cache-man
onkohan se niin, että kaipaat enemmän huomiota? en mä oikein ymmärrä. joko me ollaan liian laiskoja tai sit ollaan liian ahkeria.
- ReaListi
Vaihda miestä minun kanssani.
Minun muuten niin ihana miesystäväni makaa vain sohvalla. Kyse ei ole siitä, etteikö hän osaisi kaikkea arkista kotityötä. Hän vain ei tee mitään. Paitsi ruokaa joskus.
No, tulos on se, että en halua olla hänen kanssaan jatkuvasti. Ei kiinnosta korjata toisten jälkiä. Tavataan vain silloin kun on yhteistä tekemistä ja viikonloppuisin.
Ole onnellinen, älä valita! - Ulalla
Kiitoksia vastauksista itse kullekin.
Olen miettinyt sitä että olenko huomionkipeä vai en, varmasti sitäkin joskus. Joissain kommenteissa tuli esille, että mieheni olisi jotenkin dominoiva, mikä ei sellaisenaan kyllä pidä paikkaansa ainakaan sanan perinteisessä mielessä.
Pedanttius lienee kuitenkin lähempänä, joskaan hänellä ei ole asioiden suorittamisesta sellaista pakkomiellettä (eli jos haarukka nyt menee väärään lokeroon, ei hän sitä ole heti oikaisemassa) Jotenkin hän vain tuppaa tekemään kaiken niin automaattisesti, että välillä joutuu olemaan itse "sohvan orja".
Kaipa tämä täytyy ottaa puheeksi oikein kunnolla.
Mukava kuitenkin huomata että muitakin on ollut samassa tilanteessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733