Y-vartaloinen nainen - hot or not?

vastauksia kaipaava

Olen 170 cm pitkä nuori nainen, jonka kropan muoto on vahva y. Olen harrastanut säännöllisesti vuosikausia urheilua: pääasiassa pitkänmatkanjuoksua ja salia vähemmän tai enemmän täysillä. Urheilullisuus näkyy siinä, että minulla on treenattu pyöreä peppu ja suhteellisen hoikat, mutta lihaksikkaat jalat.

Yläkroppa onkin sitten eri paria alakropan kanssa. Sen lisäksi, että minulla on leveät hartiat, minulla on vahvat lihakst myös yläkropassa. En ole kehonrakentaja missään nimessä, mutta minusta näkee, että salillakin on käyty.

Silti minulla on isot rinnat ja vähän läskiä hartioiden kohdalla selässä ja masussa, vaikka nekin ovat kutistuneet tiukemman ruokavalion myötä. Ko. kohdissa läski vaan istuu minulla tiukassa.

Mitä mieltä olette tällaisesta kropasta naisella: toisaalta naisellinen, toisaalla ei. Minua vaivaa tämä asia todella paljon ja haluaisin kuulla rehellistä mielipidettä asiasta.

Kiitos jo etukäteen!

19

1520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjoo

Aivan turhaa kysyä. Tulet saamaan seuraavia vastauksia:

- ei mun makuuni
      - juuri tuollainen on ihana
      - eipä sen vartalon ole niin väliä

Todellisuudessahan haluat vain saada itsetunnollesi buustausta toivoen mahdollisimman paljon "olet ihana" -vastauksia.

Mitäpä, jos hankkisit itsellesi itsetunnon ihan jotain muuta kautta?

• miessshllaaa

Ihan sama se on. Ei miehet ajattele noin tarkkaan. Yleensä nuoret on kauniita, kunhan ovat muistaneet urheilla. Ja naama ratkaisee ainakin itsellä sen mistä naisista pidän. Vaikka olis kympin kroppa, niin petolinnun peräpään oloinen naama vie kaikki himot.

• vastauksia kaipaava

Näinhän se on. Ei täältä mitään absoluuttista totuutta saa. En tullut hakemaan täältä totuutta, vaan näkemyksiä ja mielipiteitä. Kiitos kuitenkin kommentaistanne.

• vvvvvvvIIIIIvvvvvvv

Mulla on samaa mallia kroppa (kuten äidilläni etc myöskin). Eniten on ärsyttänyt leveät hartiat, parasta, ettei tällä vartalon tyypillä "peppu leviä". Lantioo mulla ei vissiin edes ole... Noh, vaatteilla voi onneksi korostaa ja toisaalta peittää. Pääasia itselleni, että kroppa on toimintakykyinen.

• tyttelixxx

Mulla sama homma paitsi ettei ole isot rinnat. Ei mulle ole kukaan pahaa sanaa sanonut yläkropan lihaksikkuudesta, mutta alavartalosta on vähän moitittu- lantion kapeudesta ja vyötärön puuttumisesta ei kaikki innostu. Oma mieheni kuitenkin on hulluna pyöreisiin pakaroihini ja siinä on mulle tarpeeksi ihailua.

• terveys ennenkaikkea

Jos urheilet paljon ja lihakset erottuvat, niin kuinka sinulla voi olla läskiä selässä ja mahassa? Lihashan näkyy aina vasta läskin poistumisen jälkeen.
      Toki x-vartalo on kaunein, mutta kyllä muutkin vartalotyypit hyviä ovat. Hyväkuntoinen nainen on aina kauniimpi kuin löysä nainen.

• joeir

Tuo on se nykypäivän vartalomalli: nuorissa naisissa on jo paljon o-vartalotyyppiä, jolla rasva kerääntyy mahaan ja samaan aikaan jalat voivat olla tosi laihat.

Itse asiassa omenamallisuutta on helposti naisilla, joilla on kapea lantio. Sisäelimet tarvitsevat tilaa asettuakseen mukavasti. Leveässä lantiomallissa tilaa riittää sivusuunnassa ja vatsalla ei ole tarvetta pullistua niin paljon ulospäin. Kapeilla lonkilla ainoa kasvusuunta on ulospäin. Oletteko ajatelleet, että yllättävän monella missilläkin on hieman pömppö vatsa?

• lihavuus on riski
        joeir kirjoitti:

Tuo on se nykypäivän vartalomalli: nuorissa naisissa on jo paljon o-vartalotyyppiä, jolla rasva kerääntyy mahaan ja samaan aikaan jalat voivat olla tosi laihat.

Itse asiassa omenamallisuutta on helposti naisilla, joilla on kapea lantio. Sisäelimet tarvitsevat tilaa asettuakseen mukavasti. Leveässä lantiomallissa tilaa riittää sivusuunnassa ja vatsalla ei ole tarvetta pullistua niin paljon ulospäin. Kapeilla lonkilla ainoa kasvusuunta on ulospäin. Oletteko ajatelleet, että yllättävän monella missilläkin on hieman pömppö vatsa?

Tämä pitää paikkansa. Nyt kun rupesin miettimään niin juuri niillä ohutjalkaisilla ja kapealanteisilla naisilla on yleensä ulkoneva maha.

• .....
        lihavuus on riski kirjoitti:

Tämä pitää paikkansa. Nyt kun rupesin miettimään niin juuri niillä ohutjalkaisilla ja kapealanteisilla naisilla on yleensä ulkoneva maha.

ei tiettyyn vartalomuotoon liity lihavuus sen enempää kuin johonkin toiseen, ei edes viskeraalinen rasva liity tiettyyn vartalomuotoon. Sen aiheuttaa hormoonit, esim metabolisessa oireyhtymässä. Olen itse Y-muotoinen, kuten kaikki äitini suvun naiset. lisäksi kaikki ko naiset ovat laihoja, joille rasva ei vain tunnu kertyvän.

• malli X.,-
        lihavuus on riski kirjoitti:

lihavuus on riski ja huolestuttavan paljon on naisia, jotka ovat sekä päärynöitä että omenoita. Maha ei vain tule niin selkeästi esiin kun on selluliittia, muhkuroita ja "muotoja" myös ahterissa. Varsinkin vanhemmiten naisilla tulee mahaa ihan kuin miehillä. Metabolinen oireyhtymä ei todellakaan ole vartalon muodosta kiinni.

• jösses sösse
        joeir kirjoitti:

"kapeilla lonkilla ainoa kasvusuunta on ulospäin"....haha - mitäääh? :)) anatomiaa suoli24:n verkkokurssin tapaan :p

• aiempi
        jösses sösse kirjoitti:

"kapeilla lonkilla ainoa kasvusuunta on ulospäin"....haha - mitäääh? :)) anatomiaa suoli24:n verkkokurssin tapaan :p

Huonosti ilmaistu, totta, mutta näin se silti menee. Sisäelimet tarvitsevat tietyn määrän tilaa, ja jos sitä tilaa ei lonkkien välistä löydy, vatsan alue pullistuu ulospäin. Vaikuttaa se jonkun verran väkisinkin vatsan muotoon.

• Että sillei,.
        aiempi kirjoitti:

Huonosti ilmaistu, totta, mutta näin se silti menee. Sisäelimet tarvitsevat tietyn määrän tilaa, ja jos sitä tilaa ei lonkkien välistä löydy, vatsan alue pullistuu ulospäin. Vaikuttaa se jonkun verran väkisinkin vatsan muotoon.

Lonkkien sisällä on suolisto!!!!!

• whaaaat???
        Että sillei,. kirjoitti:

Lonkkien sisällä on suolisto!!!!!

Olen ollut aika monessa lonkkaleikkauksessa, joten kykenen tyrmäämään tuon tiedon. Lonkkien sisällä ei todellakaan ole suolistoa. Lonkka on luuta ja niveltä.

Ihmisellä on sellainen hauska paikka sisäelimille kuin vatsaontelo. Aikamoinen friikki olisi tuo ihminen, jonka suolet lonkista löytyisi... tokihan sellaisia s24:lla on, kuten myös tyyppejä, joilla suolet ovat pullistuneet selästä niin että heillä on kyhmyselkä ;). osalla myös aivot ovat niin suuret, että aivosolut puskevat ulos naamasta...

• vastauksia kaipaava

En ole o-tyyppiä. En ole kuitenkaan niin tiukassa lihassa, etteikö minulla hieman läskiä olisi. Ja noista jaloista: ne ovat lihaksikkaat, mutta pienet suhteessa leveisiiin hartioihini. Sanotaan näin, että enempää en ihan oikeasti voi tehdä asialle. Mulla noi hartiat on ja pysyy ja aina tulee olemaan vähän läskiä juuri noilla mainitsemillani alueilla. Enää en lähde sille tielle, että nälkiinnyttäisin itseni sille tasolle, että psyyke kärsii todella paljon. Haluan elää terveellistä elämää, mutta en halua viedä sitä överiksi tältäkään osalta.

Epäkiitollinen kropan muoto siis minulla. Ketuttaa ja häiritsee itseäni, mutta asian kanssa vain täytyy oppia elämään.

• huomioita myös

Sisäelimet tarvitsevat tietyn määrän tilaa ja minä taas olen huomannut että oikein pitkäjalkaisilla (joilla vartalosta suuri osa on jalkoja) joilla on lyhyt keskivartalo, vatsanseutu näyttää leveältä ja pullistuu ulospäin.

• Nainen 53 v..-

Naisellisuus ei ole kropan muodoista kiinni.

Olin nuorena hyvin epävarma vartalostani. Minulla on leveät hartiat, isohkot rinnat, pitkät sääret ja pieni peppu mutta lantiotakin löytyy. Peittelin aina ylävartaloani milloin millaisellakin kaavulla kunnes eräs tyylineuvoja ihmetteli, miksi piilotan parhaat puoleni liian isoilla vaatteilla. Hänen mielestään olin hyvin sopusuhtainen pitkine säärineni ja kaunismuotoisine olkapäineni. En aluksi uskonut häntä mutta pikkuhiljaa siirryin mm. vartalon myötäisiin puseroihin -. ja olinkin hyvännäköinen ja ne "liian leveät olkapäät" tekivät itseasiassa vartalostani juuri sopisuhtaisen!

Peppu ei ole levinnyt vieläkään ja mieheni on sitä kehunut reilut 30 vuotta ja tykkää vartalostani koska en ole akkotoitunut. Eli sinulla on kaunisvartaloinen tulevaisuus edessäsi!

• jpxxx

Kokonaisuus ratkaisee, ei yksityiskohdat. Äly, huumorintaju, ynnä muu olemus on olennaisempaa kuin senttimitat

• Anonyymi00019

Minä oon 167cm ja oon varmaan x ja yn välimaasto kropaltani. Leveät hartiat tai enemmänkin yläselkä ja pitkät kädet. Mutta on leveä lantio.
      Sama homma että selästä ja vatsasta tiukimmalla ollut että ylimäärästä!
      Löysin youtubesta sattumalta jotain sellasta treeni matskuu mikä muutti minun elämäni, kroppani ja jaksamiseni ja alkanut itsetunto kohoamaan :)
      Waywemove videoita ei kannata ohittaa jos et oo vielä kattonu nii kannattaa todella tsekata!
      Oon käynyt salilla mutta nyt se on jäänyt hyvin vähään ja sielläkin enimmäkseen on treenit muuttunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      103
      2088
    2. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      57
      1251
    3. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1157
    4. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1127
    5. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      1049
    6. Martina ja jalkapalloilija2

Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      186
      1023
    7. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      122
      978
    8. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      975
    9. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      94
      969
    10. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      962
    Aihe