Uloin parvekkeeni ovi

Nittaminax

on edelleen auki, enkä sitä sulje vaikka kuinka moni naapurista (kadun toiselta puolelta) soittaisi huoltoyhtiöön ja kyselisi onllaanko täällä hengissä kun ei valojakaan näy olkkarissa.
Hienoa että naapurit ovat huolissaan toisistaan ja tämä tiedoksi eräälle joka vääristelee aikoinaan tekemääni aloitusta.
Juo vähemmän niin muistat enemmän.

51

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elossa olen..

Minulla on ulko-ovi aina päivällä rakosellaan ja väliovi kiini. Pimennysverhot ovat melkein aina kiini, joten valoa ei näy.

- Postia minulle ei tule, josta voisi päätellä jotain, kun on ulkolaatikko ja kaupassa käyn noin kerran viikossa.

Koskaan ei ole kukaan käynyt tarkastamassa, olenko hengissä, eikä palstalaisetkaan osaa kaivata nykyistä puskailijaa ja jotenkin ounastelen, että sinutkin toivotetaan mieluummin hevonkuuseen.

• Monet toivovat että lähtisin ja ovat sitä toivoneet vuosia, mutta olen sitkee sissi.

• slalonen

Pidä minun puolesta vaikka kaikki ovet auki, mutta ihan uteliaisuuttani

kysyisin; miksi ?

Onko lämmityslasku liian pieni ?

• No se uloin ovi on vain lukitusta varten, eikä pidä lämpöä sisällä vaikka olisi kiinni. Hölskyy ja paukkuu jos siihen edes koskee tai tuuli käy.
        Sisemmässä ovessa on kunnon tiivisteet ja lämpölasi tai joku sellanen.
        Aikoinaan kun pidin sen ulommaisenkin kiinni se jotenkin keräsi kosteutta sinne väliin ja ei sen takia meinannut saada edes sisintä ovea auki tai kiinni kun turposi niin pahoin.

No ei meillä ole erikseen lämmityslaskuja kun on kaukolämpö.

• c0hh
        Nittaminax kirjoitti:

No se uloin ovi on vain lukitusta varten, eikä pidä lämpöä sisällä vaikka olisi kiinni. Hölskyy ja paukkuu jos siihen edes koskee tai tuuli käy.
        Aikoinaan kun pidin sen ulommaisenkin kiinni se jotenkin keräsi kosteutta sinne väliin ja ei sen takia meinannut saada edes sisintä ovea auki tai kiinni kun turposi niin pahoin.

Sitä tiivistettä voisi laittaa myös sen uloimman oven karmiin;)

• c0hh kirjoitti:

Sitä tiivistettä voisi laittaa myös sen uloimman oven karmiin;)

Ei kuulemma kuulu laittaa tässä talossa. Näin huoltomiehet tyrmäsivät ajatuksen kun kysyin neuvoja ja kävivät katsomassa.Perusteluja en muista. Ja eipä toi meitä haittaa vaikka on auki, muita näyttää haittaavan.

• halloota !!
        Nittaminax kirjoitti:

Ei kuulemma kuulu laittaa tässä talossa. Näin huoltomiehet tyrmäsivät ajatuksen kun kysyin neuvoja ja kävivät katsomassa.Perusteluja en muista. Ja eipä toi meitä haittaa vaikka on auki, muita näyttää haittaavan.

Huoltomiehen sana menee ohi oman järjen ? Haloo !!

• halloota !! kirjoitti:

Huoltomiehen sana menee ohi oman järjen ? Haloo !!

Haloo vaan itselles!!!!! Lue mitä kirjoitin aikaisemmin.

• Nittaminax kirjoitti:

No se uloin ovi on vain lukitusta varten, eikä pidä lämpöä sisällä vaikka olisi kiinni. Hölskyy ja paukkuu jos siihen edes koskee tai tuuli käy.

Siihen ulompaan oveen kuuluu laittaa tiivisteet sanoi huoltomiehet mitä tahansa.

Ylös ja alas jätetään nurkkien tuntumaan muutaman sentin pätkät ilman tiivistettä.
        Tämän tarkoituksena on päästää ilmaa vaihtumaan ovien välissä sen verran, ettei ilmaväliin kulkeutunut kosteus tiivisty vedeksi ja jääksi vaan tuulettuu ulos.
        Ulko-ovi silti vähentää lämmönhukkaa ja parantaa asumismukavuutta koska se estää tuulen suoran vaikutuksen sisäoveen ja suojaa sisäoven pintaa ja kynnystä/ovenkarmia sateelta.

Taloyhtiön pitäisi ehdottomasti puuttua tilanteeseen halusit sitä tai et.
        Sinähän et omista kumpaakaan ovea vaan paperinpalan, joka oikeuttaa sinut asumaan kyseisessä huoneistossa mutta ei tuhoamaan sitä.

• sitroen kirjoitti:

Siihen ulompaan oveen kuuluu laittaa tiivisteet sanoi huoltomiehet mitä tahansa.

Ylös ja alas jätetään nurkkien tuntumaan muutaman sentin pätkät ilman tiivistettä.
        Tämän tarkoituksena on päästää ilmaa vaihtumaan ovien välissä sen verran, ettei ilmaväliin kulkeutunut kosteus tiivisty vedeksi ja jääksi vaan tuulettuu ulos.
        Ulko-ovi silti vähentää lämmönhukkaa ja parantaa asumismukavuutta koska se estää tuulen suoran vaikutuksen sisäoveen ja suojaa sisäoven pintaa ja kynnystä/ovenkarmia sateelta.

Taloyhtiön pitäisi ehdottomasti puuttua tilanteeseen halusit sitä tai et.
        Sinähän et omista kumpaakaan ovea vaan paperinpalan, joka oikeuttaa sinut asumaan kyseisessä huoneistossa mutta ei tuhoamaan sitä.

Just just..kaksikymmentä vuotta se on ollut auki eikä mikään ole tuhoutunut.

• kysyn vaan

Kuka vääristelee ? Missä ?

• Ehei sillä ole väliä, mutta asianomainen tietää kyllä ja ne muutamat jotka seuraavat palstaa tai palstoja.

• Tänään, kuten joka päivä, on parvekkeeni molemmat ovet auki, niin uloin kun sisinkin.
      Oviaukossa liehuu tuulessa, pesuntarpeessa oleva verhonriepu.
      Siitä näkevät naapurit että vielä ei ole valkoisen lakanan aika.
      Kohta taitaa lentää, liihottaa kohtalokas Korppi joka kertoo miten lämmöt karkaavat taivaisiin tai Harakoille. :)
      Maarinat lämmittävät jalkojani taaskin.

H.

• demeter

Kun Nitalla oli sentään toinen ovi kiinni, ja hän on muutenkin järkevä nainen, en kehtaa häntä kovistella. Mutta sulle hunksi voin heristellä sormea. Just sun kaltaiset, jotka eivät maksa lämmityksestä erikseen, pitävät meidän ydinvoimalat käynnissä. Tuhlaavat energiaa minkä ehtivät. Ja saattavat silti kuulua ydinvoiman vastustajiin...

• 33rr

hunksz

Asut varmaankin jossain kaupungin tuetusta kämpässä?

• demeter kirjoitti:

Kun Nitalla oli sentään toinen ovi kiinni, ja hän on muutenkin järkevä nainen, en kehtaa häntä kovistella. Mutta sulle hunksi voin heristellä sormea. Just sun kaltaiset, jotka eivät maksa lämmityksestä erikseen, pitävät meidän ydinvoimalat käynnissä. Tuhlaavat energiaa minkä ehtivät. Ja saattavat silti kuulua ydinvoiman vastustajiin...

Heh..kiitos. Ja vielä on se ovi kiinni joka kuuluukin olla. Toisesta ovesta ei ole muuta hyötyä kuin että siinä on lukko ettei varkaat pääse sisään. Koska asun kolmannessa kerroksessa sen on yks hailee onko se auki. :)

• demeter kirjoitti:

Demeter, luulen että hänen on pakko pitää parvekkeen ovet auki, muutenhan mies tukehtuu tupakankatkuiseen ilmaan.
        Voin vain hurjimmissa mielikuvissani kuvitella mikä siellä on tilanne. :(

• demeter kirjoitti:

"demeter"

Minä olen ehdottoman vakaumuksellinen Ydinvoimankannattaja, lisää vaan, ainakin kaksi, kiitos.
        Suomi tarvitsee vientituloja, koska kohta ei muuta myytävää enää ole kun sähkö.
        Minä säästän myös, niin sähkössä kuin lämmityksessäkin.
        Nukun yöllä pimeässä, lapseltani jäännyt yölamppu kului loppuun ja minulla on liiankin ohut peitto.
        Mutta, Stadin kämpässä kun asun, uskon vuokrien nousevan muutenkin, täällä alkaa olla aikasti vähän enää eläkkeen-nauttijoita tai muita omillaan eläviä.
        Suomenkielentaito ei tahdo enää riittää.
        Kontiolahdeltakin lakkauttavat vastaanottolaitoksen.

H.

• 33rr kirjoitti:

hunksz

Asut varmaankin jossain kaupungin tuetusta kämpässä?

"33rr"

Kyllä, Stadi on aina arvostanut heitä jotka ovat ikänsä maksaneet veronsa Stadille.
        Minä aloitin maksamisen jo 1972.
        Onhan Stadi nyt pakotettu hoitamaan kaikenlaisensekalaistaseurakuntaa.
        Mikä on valitettavaa.
        Mari Kiviniemi taisi uutisissa kertoa että hän haluaisi repiä Virkkusen uuden kuntasuunnitelman.
        Muuten, minä muutin tähän vasta vuosi sitten.
        Sitä ennen asuin yksityisten vuokranantajien asunnoissa, koko tähänastiseen elämääni.
        H.

• demeter
        Anceli kirjoitti:

Demeter, luulen että hänen on pakko pitää parvekkeen ovet auki, muutenhan mies tukehtuu tupakankatkuiseen ilmaan.
        Voin vain hurjimmissa mielikuvissani kuvitella mikä siellä on tilanne. :(

Sinä sen sanoit, Anceli..)) Taitaa olla oikea paheiden pesä se hunksin kämppä.

Kämpistä puheenolleen. Sain Siilin eleganssin luettua. Väillä tuli katko näitten matkojen takia, mutta sitten luin yhdeltä istumalta loppuun. Viehättävä tarina.
        Ja toi minusta hyvin esille sen, miten paljon "äänetönkin" ihminen voi vaikuttaa toisten elämään. Ja miten ystävyyttä voi syntyä yli rajojen, yli yhteiskuntaluokkien.
        Ihan jäivät kirjan henkilöt elämään mieleen.
        Nyt mulla on aloitettu Anja Snellmanin Parvekejumalat. Onko sinulle uusia suosituksia ? Mites teidän odotus ? Ei se sokeri varmasti mitenkään vaarallista ole. Yleistä se ainakin on. Parilla mun tutulla on ollut raskausaikana koholla, eikä lapsen kanssa ole ollut mitään vaikeutta. Meidän pieni voi hyvin.

• demeter
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

Minä olen ehdottoman vakaumuksellinen Ydinvoimankannattaja, lisää vaan, ainakin kaksi, kiitos.
        Suomi tarvitsee vientituloja, koska kohta ei muuta myytävää enää ole kun sähkö.
        Minä säästän myös, niin sähkössä kuin lämmityksessäkin.
        Nukun yöllä pimeässä, lapseltani jäännyt yölamppu kului loppuun ja minulla on liiankin ohut peitto.
        Mutta, Stadin kämpässä kun asun, uskon vuokrien nousevan muutenkin, täällä alkaa olla aikasti vähän enää eläkkeen-nauttijoita tai muita omillaan eläviä.
        Suomenkielentaito ei tahdo enää riittää.
        Kontiolahdeltakin lakkauttavat vastaanottolaitoksen.

H.

No kerropas sitten hunksi, minne sijoitat ydinjätteet ? Ne eivät ole ainakaan vientituote.

• demeter kirjoitti:

No kerropas sitten hunksi, minne sijoitat ydinjätteet ? Ne eivät ole ainakaan vientituote.

Eikö suomeen jonnekkin ole louhittu kallioon joku loppusijoituspaikka missä ne on tuhansia vuosia ja pitäisi olla turvallinen paikka. Vientituote se ydinjäte ei todellakaan ole.
        Mieluummin vaikka tuulimyllyjä ku ydinvoimalaitoksia.

• demeter kirjoitti:

"demeter"

Maailman vakain peruskallio on Suomi.
        Ihan henkisestikin.
        Joten ydinjätteistä voisi tulla meille myös vientituote vaikka sitä tuotaisiinkin.
        Rahaa alkaa kaivata kohta rakas kotimaamme.

Kaikenlaista onkaloa on Suomeen alettu kaivaakin, kaikkialle, vaan niistä nauttivat vain ulkomaille myydyt yhtiömme.
        Mutta, kunhan kansallisomaisuutemme arvokkain osa on, M.Pekkarisen tms. maanomistajien myötävaikutuksella kaivettu esiin ja viety maailmanmarkkinoille, jää meille vielä, ehkä, Valion Emmenthal-juusto jäljelle, reikineen, jos eivät nyt myy sitäkin Nestlelle.
        Reikiin kyllä mahtuu.
        Minulla on kolmaskin vakaa usko:
        Fuusioreaktori on kohta todellisuutta ja siihen tarvitaan Fissiojätettä.
        H.

• demeter kirjoitti:

Sinä sen sanoit, Anceli..)) Taitaa olla oikea paheiden pesä se hunksin kämppä.

Kämpistä puheenolleen. Sain Siilin eleganssin luettua. Väillä tuli katko näitten matkojen takia, mutta sitten luin yhdeltä istumalta loppuun. Viehättävä tarina.
        Ja toi minusta hyvin esille sen, miten paljon "äänetönkin" ihminen voi vaikuttaa toisten elämään. Ja miten ystävyyttä voi syntyä yli rajojen, yli yhteiskuntaluokkien.
        Ihan jäivät kirjan henkilöt elämään mieleen.
        Nyt mulla on aloitettu Anja Snellmanin Parvekejumalat. Onko sinulle uusia suosituksia ? Mites teidän odotus ? Ei se sokeri varmasti mitenkään vaarallista ole. Yleistä se ainakin on. Parilla mun tutulla on ollut raskausaikana koholla, eikä lapsen kanssa ole ollut mitään vaikeutta. Meidän pieni voi hyvin.

No hänellä on vapaus valita elämäntyylinsä, ei ole kukaan ohjaamassa suuntaan eikä toiseen. Tuskin kukaan pystyisikään, vaikuttaa sen verran itsepäiseltä kaverilta. :)

Kiva että tykkäsit Siilin eleganssista, kaikille se ei tahdo avautua.
        Luen parhaillaan Miika Nousiaisen Metsäjättiä, mainio kirja, sopivasti huumoria vaikka taustalla on vakava asia, tehtaan väen vähentäminen ja YT-neuvottelut.
        Anna-Leena Härkösen uusimman luin joku aika sitten, pidin siitä.
        Sitten odottamassa on Seppo Jokisen uusin dekkkari, väillä täytyy niitäkin lukea ja pidän Jokisen kirjoista.

Vajaa kuusi viikkoa odotusta jäljellä, ei tuota sokeria suurempia murheita, toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti. Pientä jännitystä olen havainnut synnytyksen suhteen, mutta lohdutin ettei kukaan ole suutariksi jäänyt. Paitsi meidän nuorimmainen yritti, mutta kyllä hänetkin ulos savustettiin. :))
        Mukavaa kun teillä on kaikki kunnossa.

• demeter
        Nittaminax kirjoitti:

Eikö suomeen jonnekkin ole louhittu kallioon joku loppusijoituspaikka missä ne on tuhansia vuosia ja pitäisi olla turvallinen paikka. Vientituote se ydinjäte ei todellakaan ole.
        Mieluummin vaikka tuulimyllyjä ku ydinvoimalaitoksia.

Meidän peruskallioo himoitsee monet, joilla ei näin vakaata maaperää ole. Ja kun nää uudet luvat myönnettiin, ei vielä ollut tiedossa sijoituspaikkaa edes meidän omille jätteille. Pelottaa ajatella tulevaisuutta kun on jo saatu näyttöä ydinvoimaloitten "turvallisuudesta".

• demeter
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

Ihan henkisestikin.
        Joten ydinjätteistä voisi tulla meille myös vientituote vaikka sitä tuotaisiinkin.

Kaikenlaista onkaloa on Suomeen alettu kaivaakin, kaikkialle, vaan niistä nauttivat vain ulkomaille myydyt yhtiömme.
        Mutta, kunhan kansallisomaisuutemme arvokkain osa on, M.Pekkarisen tms. maanomistajien myötävaikutuksella kaivettu esiin ja viety maailmanmarkkinoille, jää meille vielä, ehkä, Valion Emmenthal-juusto jäljelle, reikineen, jos eivät nyt myy sitäkin Nestlelle.
        Reikiin kyllä mahtuu.
        H.

Fuusioreaktorista on jauhettu jo vuosia. Missä se viipyy ?
        Mitä kaivauksia meinaat, uraanin vai ? Talvivaara on ainakin jo suurissa vaikeuksissa.

• 33rr
        hunksz kirjoitti:

"33rr"

Kyllä, Stadi on aina arvostanut heitä jotka ovat ikänsä maksaneet veronsa Stadille.
        Minä aloitin maksamisen jo 1972.
        Onhan Stadi nyt pakotettu hoitamaan kaikenlaisensekalaistaseurakuntaa.
        Mikä on valitettavaa.
        Mari Kiviniemi taisi uutisissa kertoa että hän haluaisi repiä Virkkusen uuden kuntasuunnitelman.
        Muuten, minä muutin tähän vasta vuosi sitten.
        Sitä ennen asuin yksityisten vuokranantajien asunnoissa, koko tähänastiseen elämääni.
        H.

Voi voi, Helsingissä on monia ihmisiä, jotka ovat vielä kauemmin maksaneet veroja kaupungille, mutta eivät silti ole päässeet näihin tuettuihin asuntoihin asumaan. Sinä olet päässyt ja diivailet palstalla, kuinka päästät lämpöä harkoille.
        Toki maksat vuokraa, vaan se ei kata kaikkea ja lisämenot revitään niiltä asukkailta, jotka eivät tuetuissa asunnoissa asu.

• hunksz kirjoitti:

"demeter"

Ihan henkisestikin.

Reikiin kyllä mahtuu.
        H.

Vakaan peruskallion uskoon on tainnut tulla särö, kun loppusijoitusasia ei ole edennyt vuosiin. Huomasikohan geologit saman mistä muuan muuten hörhö kaveri on julkaissut paljonkin aineistoa netissä? Eli että Eurajoen kallioissa on paljon ja suuria siirroksia jotka eivät ole kovinkaan vanhoja.

Toisaalta joku tunnettu (Ruotsalainen?) korroosiotutkija todisti jollakin nettipalstalla äskettäin, että kaavailtu kuparikapseli ei kestä kauaakaan pohjavesiolosuhteissa ennekuin se syöpyy puhki.

Melkein kaikki käytetty ydinpolttoaine on voimalaitosalueilla ja sitä jäähdytetään 24/7 käytännössä ikuisesti. Muuten tulee Lovishima tai Olkishima tännekin... Se polttoaine kun ei ole menettänyt kaikkea tehoaan vaan ainoastaan sen verran, ettei siitä saada reaktorin olosuhteissa 100 %:n tehoa. Potentiaalia valtavaan katastrofiin kyllä löytyy vielä ainakin muutaman vuosituhannen ajan...

• demeter kirjoitti:

Demeter.
        Ne ei todellakaan ole vientituote vaan ovat tänne tuomassa muidenkin maitten ydinjätteet. Ja suomihan taas tietysti ottaa laulaen vastaan myrkyn. No toivon ettei sentäs eikä kuitenkaan.
        Ja vahva vastustaja olen tuolle "puhtaalle" ydinvoimalle.
        Voi että mun niskakarvat nousi taas pystyyn pelkästä ajatuksesta.
        Mutta jään hiljaiseksi etten sanoisi mitä ajattelen.

• demeter
        Anceli kirjoitti:

No hänellä on vapaus valita elämäntyylinsä, ei ole kukaan ohjaamassa suuntaan eikä toiseen. Tuskin kukaan pystyisikään, vaikuttaa sen verran itsepäiseltä kaverilta. :)

Luen parhaillaan Miika Nousiaisen Metsäjättiä, mainio kirja, sopivasti huumoria vaikka taustalla on vakava asia, tehtaan väen vähentäminen ja YT-neuvottelut.
        Sitten odottamassa on Seppo Jokisen uusin dekkkari, väillä täytyy niitäkin lukea ja pidän Jokisen kirjoista.

Vajaa kuusi viikkoa odotusta jäljellä, ei tuota sokeria suurempia murheita, toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti. Pientä jännitystä olen havainnut synnytyksen suhteen, mutta lohdutin ettei kukaan ole suutariksi jäänyt. Paitsi meidän nuorimmainen yritti, mutta kyllä hänetkin ulos savustettiin. :))

Miikka Nousiainen on ollut mulla kauan kiinnostuksen kohteena, vaikka en ole lukenut yhtäkään kirjaa. Anna-Leena Harkösen kaikki kirjat olen tainnut lukea tätä viimeistä lukuunottamatta.
        Kyllä meidänkin pieni pihdeillä maailmaan avustettiin ja sokereita mitattiin muutaman päivän ajan, koska äidillä oli kohonnut sokeri, nyt ei niistä ilmeisesti
        ole huolta, ainakaan ei ole puhetta ollut.

• 33rr kirjoitti:

Voi voi, Helsingissä on monia ihmisiä, jotka ovat vielä kauemmin maksaneet veroja kaupungille, mutta eivät silti ole päässeet näihin tuettuihin asuntoihin asumaan. Sinä olet päässyt ja diivailet palstalla, kuinka päästät lämpöä harkoille.
        Toki maksat vuokraa, vaan se ei kata kaikkea ja lisämenot revitään niiltä asukkailta, jotka eivät tuetuissa asunnoissa asu.

"33rr"

Niin heitä on, mutta itse maksavia on yhä harvemmin.
        Minäkin olen kohta 62v.
        Lisämenojen revinnästä en osaa sanoa, mitähän tuo tarkoittaa?
        Stadin uusrakentamista?
        Uusia taloja joissa on viimeisin ja kallein tekniikka ja rakenneratkaisut?
        Minulla ei ole tarvetta lämmityksestä diivailla.
        SIihen voin vaan sanoa että minulla on siihen mahdollisuus.
        Asukasdemokratia on sen verran hölmöä meilläpäin.
        H.

• demeter
        sitroen kirjoitti:

Vakaan peruskallion uskoon on tainnut tulla särö, kun loppusijoitusasia ei ole edennyt vuosiin. Huomasikohan geologit saman mistä muuan muuten hörhö kaveri on julkaissut paljonkin aineistoa netissä? Eli että Eurajoen kallioissa on paljon ja suuria siirroksia jotka eivät ole kovinkaan vanhoja.

Toisaalta joku tunnettu (Ruotsalainen?) korroosiotutkija todisti jollakin nettipalstalla äskettäin, että kaavailtu kuparikapseli ei kestä kauaakaan pohjavesiolosuhteissa ennekuin se syöpyy puhki.

Melkein kaikki käytetty ydinpolttoaine on voimalaitosalueilla ja sitä jäähdytetään 24/7 käytännössä ikuisesti. Muuten tulee Lovishima tai Olkishima tännekin... Se polttoaine kun ei ole menettänyt kaikkea tehoaan vaan ainoastaan sen verran, ettei siitä saada reaktorin olosuhteissa 100 %:n tehoa. Potentiaalia valtavaan katastrofiin kyllä löytyy vielä ainakin muutaman vuosituhannen ajan...

Samaa selitti mun veli tuosta kupari/lyijykapselista ja meriveden vaikutuksesta kun oli vieraillut Göteborgin lähellä olevassa ydinvoimalassa.
        Joskus tuntuu, että olisi parempi kuin ei tietäisi noista uhkista mitään, kun kuitenkin on niiden kanssa täysin voimaton.

• demeter
        tulisilla kirjoitti:

Demeter.
        Ne ei todellakaan ole vientituote vaan ovat tänne tuomassa muidenkin maitten ydinjätteet. Ja suomihan taas tietysti ottaa laulaen vastaan myrkyn. No toivon ettei sentäs eikä kuitenkaan.

tulisilla
        Aika hiljaa minäkin yritän olla, mutta jos joku muu ottaa puheeksi, niin silloin en malta olla menemättä mukaan...

• Pirre*
        Anceli kirjoitti:

On se lähellä jo, kyllä mummia varmasti jännittää..ja ukkia tietty, on se ensimmäinen niiin suuri tapaus ettei tosikaan..ja kyllä tämä "viimeinenkin", miun pitäisi laittaa siulle kuva kun hän äkertää potalla istuessaan potkuhousuja jalkaan :)) - kieli on keskellä suuta ja topakka ilme kasvoilla..:)

• tulisilla kirjoitti:

Demeter.

"tulisilla"

Vientituote on senlainen josta ulkomailta saa rahaa, lainaamatta.
        Karaoke-laulaminen ei onnistu ilman että on rahaa ostaa laitteet ja toimiva seinäpistoke.
        Rohkein mielin sitä aikanaan aloitettiin myös jokien pashominen.
        Paperiteollisuus teki parhaansa yhteiskunnan hyvinvoinnin eteen.
        Eikä hassummin toiminutkaan, aikanaan rahaa riitti vedenpuhdistuslaitoksiinkin.
        Kotkankin tienoilla, ja Jämsänkosken.
        Molemmissa peräkylissä saa Lohtakin ja Järvi- Meritaimenta nykyään, Jämsänkoskella tosin vain Järvitaimenta. Päijänteestä nousevaa.

Viime uutisissa mr. Stephen Hawking on todennut että ihmisen tulevaisuus on avaruudessa, viitaten pashan jauhamiseen ja tuottamiseen sitä ulkoilmaan.
        Eikö siis Suomi voisi taas olla rohkea ja ennakkoluuloton?
        Edelläkävijä taas. Tietysti olemme möhlineen EU:ssa, lapsenuskossamme, mutta kuitenkin?
        Ihqu-Suomalaisen Nokian hyväksymät akut eivät koskaan ole sulaneet.
        Riittävällä raaka-aineella voisi Aalto-yliopisto kehittää jotan säteilyä myöskin liikakansoitusta vastaan.
        H.

• Pirre* kirjoitti:

On se lähellä jo, kyllä mummia varmasti jännittää..ja ukkia tietty, on se ensimmäinen niiin suuri tapaus ettei tosikaan..ja kyllä tämä "viimeinenkin", miun pitäisi laittaa siulle kuva kun hän äkertää potalla istuessaan potkuhousuja jalkaan :)) - kieli on keskellä suuta ja topakka ilme kasvoilla..:)

Jännitystä on ilmassa ja aina vaan lisääntyy, mihin tää oikein johtaakaan. Mummo, voi sentään!
        Naapurin Hanskikin kettuili aamulla postinhakureissulla, että mitäs tää mummo.
        Laitoin siulle sp-osoitteen, kaikki siekin hävität. :)

• Ja noi sokeritoukat!! En viitsi uutta aloitusta tehdä asiasta niin pistän tähän jatkoon.
      Tänne tehtiin noin kolmisen vuotta sitten remontti kylppäriin ja ei mennyt kauan kun noita äklöjä ötököitä rupesi ilmaantuamaan.
      Remontti tehtiin kuulemma siksi kun oli kosteusvaurioita, no ei ainakaan meidän kylppärissä ollut eikä aikasemmin noita ötököitä näkynyt, nyt niitä vilisee tuontuostakin.
      Sen minkä olen huomannut ne nykyjään tulee seinien rakenteitten sisältä eikä ainakaan viemäristä. Niitä vilisee ikkunoitten karmien välissä tai lattialistoijen välissä kylppärissä.
      Onkohan täällä kosteusvaurio noissa rakenteissa? Se ainakin osiltaan selittäisi sen että miksi lapset sairastuvat täällä astmaan. Kun muutettiin tänne, talo oli 5v vanha ja jo silloin oli seitsemän lasta sairastunut, meidän omamme myös.
      Isännöitsijä viittaa kintaalla koko juttuun.

• "Nittaminax"

Entisessä kämpässäni niitä oli paljon, mutta vaan vessassa.
        Monesti olin mahallani, kamera matalassa jalustassa ja otin niistä kuvia.
        Ne ovat kauniita eläimiä.
        Niiden lempiruokaa on raastimella raastamasi kantapäänkovettumat.
        Eivät ne tarvitse kosteusvaurioita.
        Suihkua ja jalkojenhoitoa vain.
        Minä olen aikasti tietoinen Astmasta, lapseni kun pahimmillaan kuolee siihen jos ei iske piikkiä reiteensä.
        Kosteusvauriot, Homeet ja Astmat ovat silkkaa huuhaata ja pyrkimystä rahastamaan jotakuta.
        H.

• demeter

Me asutaan omakotitalossa ja pariin vuoteen ei noita "lemmikeitä" ole näkynyt.
        Sitä ennen ne tulivat aina keväisin - ja kosteista tiloista. Kesän mittaan kyllä häipyivät omia aikojaan. Tosin me taidettiin kokeille joitakin karkotteitakin, en muista mitä.

• demeter kirjoitti:

Me asutaan omakotitalossa ja pariin vuoteen ei noita "lemmikeitä" ole näkynyt.
        Sitä ennen ne tulivat aina keväisin - ja kosteista tiloista. Kesän mittaan kyllä häipyivät omia aikojaan. Tosin me taidettiin kokeille joitakin karkotteitakin, en muista mitä.

Kesäsin niitä ei oikein meilläkään näy, mutta kun ilmat viilenee niin johan niitä on siellä ja täällä. Enemmän kyllä kylppärissä ja samassa paikkaa.
        Me ollaan kaadettu kiehuvaa vettä viemäreihin ja ties mitä myrkkyjä, mutta ei auta. Nyt viimeksi kokeilin varmuuden vuoksi, suihkun viemäriin sitä wc myrkkyä joka valkasee kalkkeutumatkin tai ainakin poistaa niitä. Tuskin siitä on apua mutta olenpahan kokeillut.

• Heh Heh Hee

Älä sä välitä noista energiantuhlaus vouhottajista. Suomessa raollaan oleva oleva ovi tai ikkuna on ulkomaan matkusteluakin pahempaa tuhlausta. Lienee perua savumökki sukupolvilta.

Harakoille lämmitystä et ikinä saa anteeksi. :)

• Oliko tämä mulle. No vastaan kuitenkin. Menisikin harakoille, mutta jos niin olisi, niin eikö siinä tapauksessa mun oven ikkuna olisi jatkuvasti huurussa sisäpuolelta jota se ei ole.

Piti poistaa oma viestikin tuolta välistä joka oli suunnattu =DW= lle jonka viesti oli kanssa poistettu joka oli ihan oikein, oli se niin ilkeämielisesti kirjoitettu.
        Sen äiskä on varmaan aina aamusin kussut sen muroihin.

• Malka omassa silmäss
        Nittaminax kirjoitti:

Oliko tämä mulle. No vastaan kuitenkin. Menisikin harakoille, mutta jos niin olisi, niin eikö siinä tapauksessa mun oven ikkuna olisi jatkuvasti huurussa sisäpuolelta jota se ei ole.

Piti poistaa oma viestikin tuolta välistä joka oli suunnattu =DW= lle jonka viesti oli kanssa poistettu joka oli ihan oikein, oli se niin ilkeämielisesti kirjoitettu.
        Sen äiskä on varmaan aina aamusin kussut sen muroihin.

Niinkuin sinunkin

• Malka omassa silmäss kirjoitti:

Niinkuin sinunkin

Niinkuin omassasikin.

• Jossain puhuttiin että kaukolämpö lasku nousee jos tuhlaa lämpöä esim vaikka juuri minun tapauksessa. En ole asunut sellaisessa ok-talossa jossa sellainen lämmitysmuoto on joten miten se maksetaan.
      Kerrostalossa se varmaan maksetaan vuokran muodossa, uskoisin.
      No ainakin meidän taloyhtiössä ollaan vain tyytyväisiä jos huoneistojen lämpötila on alhainen, enkä nyt tarkoita että patterit hohkaa täysillä ja liika lämpö päästetään ulos ikkunan tai oven kautta.
      Kävivät tuossa jokunen vuosi sitten mittaamassa sisälämpötilat ja olivat hiukan liian korkeat joten sitä laskettiin jonnekkin 20-21 asteeseen. Eli käsitinkö mä nyt niin että vaikka kuinka termostaattia väännät lämpötila ei siitä nouse.
      No ei kyllä vuokrakaan ole noussut.

Niin ja näissä espoonkruunun asunnoissa ei saa edes itse ilmata pattereita, hyvä et saat pistää nykyjään taulun seinälle. Joten jos mulle sanotaan ettei johonkin oveen kuulu tiivistitä, niin pakko se on siihen tyytyä.

Ja toinen juttu. Sokeritoukat eivät ole merkki likaisesta asunnosta vaan kosteusvauriosta.

• Ja nythän mä vasta hokasin. Jos mua syytetään lämmön haaskauksesta harakoille niin taloyhtiöhän sitä vasta tekeekin.
      Porraskäytävän ovet ovat jotain hemmetin peltiä jossa jokunen lasi eikä missään tiivisteitä ja niitä ovia on nelisen kappaletta kolmikerroksisessa talossa.
      Patteri huutaa siinä ovenpielessä täysillä.
      Ja niissä ovissa vasta vetääkin jopa niin paljon että harakatkin pystyy lentämään sisään ja ulos.

• niin mie tekisin

Otappa nuo ovet asiaksi seuraavassa asukastoimikunnan kokouksessa.

• niin mie tekisin kirjoitti:

Otappa nuo ovet asiaksi seuraavassa asukastoimikunnan kokouksessa.

Puheenjohtaja jo tietää asiasta, koska on mun ukkoni. Mutta kerroppa mitä taloyhtiö tekisi sen asian eteen jos ne on olleet rakennusvaiheesta lähtien.
        Espoonkruunulla on satoja jos ei tuhansia samanlaisia ovia ympäri kaupunkia ja luuletko että tuon takia ne vaihtaisi ovet uusiin.

• nii mie tekisin
        Nittaminax kirjoitti:

Puheenjohtaja jo tietää asiasta, koska on mun ukkoni. Mutta kerroppa mitä taloyhtiö tekisi sen asian eteen jos ne on olleet rakennusvaiheesta lähtien.
        Espoonkruunulla on satoja jos ei tuhansia samanlaisia ovia ympäri kaupunkia ja luuletko että tuon takia ne vaihtaisi ovet uusiin.

Eikö asukastoimikunnan tehtävänä ole infota kruunua ja yhdessä sopia, miten asioita korjataan tai mitä merkitystä sitten näillä asukastoimikunnila on?

l

• nii mie tekisin kirjoitti:

Eikö asukastoimikunnan tehtävänä ole infota kruunua ja yhdessä sopia, miten asioita korjataan tai mitä merkitystä sitten näillä asukastoimikunnila on?

l

Soon kuules kustannuskysymys. Ja joka kokouksesta menee tieto pöytäkirjan muodossa kruunulle. Eikä mitään ovia vaihdeta vaan sen takia että jotain risoo yksittäinen lämmönhukka.
        No jos muutosta haluaa oikein kovasti se tehdään täysremontin yhteydessä, ei ennen.
        Onneksi tähän taloon se tehdään jonkun vuoden kuluttua.

• Kaikkia myöskin näytti kiinostavan vain minun oveni, mutta ei naapureitten ystävällinen huolenpito.
      Näin se elämän raadollisuus näkyy. Itse ensin tietenkin myös närkästyin, mutta kun hetken olin miettinyt asiaa, niin tuntui mukavalta kun joku oli huolissaan, että ollaanko täällä hengissä.
      Kumpi on tärkeämpää, joku hemmetin ovi vai elämä?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      166
      3826
    2. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      76
      3034
    3. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      44
      2101
    4. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      22
      1944
    5. Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi

pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?
      Ikävä
      46
      1828
    6. TUNNISTELAATIKKO

Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain
      Ikävä
      85
      1321
    7. Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?

Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään
      Tv-sarjat
      25
      1258
    8. Minkä tunteen tunnet

juuri nyt? ap kiitollisuuden.
      Tunteet
      40
      1250
    9. Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?

Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli
      Ähtäri
      58
      1028
    10. Valehdella saa, totuus salataan

Vaikuttaa vähän siltä, että sensuuria toteutetaan juorupalstallakin. Asioita saa kaunistella ja vääristellä, mutta totuu
      Savonlinna
      10
      738
    Aihe