ex-anopin perintöriita

Jaanuska69

Olen itse leskenä ja asun kolmen alaikäisen lapseni kanssa. Talo oli isänsä kotitalo jonka ostimme vuosia sitten. Mieheni isä on kuollut jo kymmeniä vuosia sitten ja iäkäs äiti kuoli keväällä. Hän asui palvelutalossa kotoaan muutettuaan liikuntarajoituksen vuoksi. Hän sopi mieheni kanssa talokauppojen yhteydessä, että muutamat isot ja vanhat huonekalut jäisivät meille, mutta mitään kirjallista tuosta sopimuksesta ei tehty. Osa mieheni sisaruksista sai myös jotain haluamaansa, osaa ei kiinnostanut vanhat "rojut".
Nyt he kuitenkin vaativat että "perintölistaan" merkitään kaikki mitä tänne kotitalolle jäi heidän äidiltään. Muuton yhteydessä mieheni pyysi useaan otteeseen sisaruksiaan hakemaan heidän omia vanhoja tavaroita pois sekä sopimaan äitinsä kanssa joistain huonekaluista, mutta eivät sisarukset niitä halunneet.

Mieheni kuoli kaksi vuotta ennen äitiään, ja siitä alkoi helvetti. Jokainen puurolusikka olisi pitänyt löytyä, kaikille tavaroille ilmoitettiin hintoja ja vaadittiin, että minä joudun korvaamaan jos niitä ei löydy. Suurin osa tuosta vanhasta tavarasta joitui roskalavalle muuton / rempan yhteydessä, kun heidän äitinsä muutti pois.
Olin jo aiemmin pakannut suvun kulhot ja maljakot mutta kukaan ei koskaan halunnut niitä hakea.
Osan olen joutunut hävittämään tilan puutteen vuoksi. Ja nyt olen sitten rikollisista suurin. Jouduin asentamaan valvontakamerat kun sukulaiset alkoivat käymään hyökkääviksi ja tulivat milloin ja miten halusivat meille.
Jos pihassa oli vieras auto, he tulivat ohi ajaessaan "piipahtamaan" ja tarkistamaan asiaa. Miespuolinen opiskeluajan kaverini kävi kyselemässä vointiani ja kun suku ei autonrekisterin mukaan saanutkaan tietoja omistajasta, alkoi kylillä liikkua huhuja rakastajasta jne. (3-4 kk mieheni kuoleman jälkeen). Olin kuuleman mukaan häpäissyt koko suvun. Vaihdoin salaisen puhelinnumeron ja uhkasin käydä tekemässä ilmoituksen poliisilla.
En kyllä jaksanut silloin.

Otin oikeusavustajan hoitamaan lasten isoäidin perintöasiaa. Nyt ulkopuolinen taho joutuu hoitamaan jaon kun sukulaiset eivät halua edetä asiassa. Ilmeisesti heillä on mennyt välit solmuun keskenään. Oltaisiinpa mieheni kanssa silloin aikoinaan viety ihan kaikki roinat pois nurkistamme. Aivan älytöntä tälläinen sotku ! Ja vain tavaran takia... Sukulaiset eivät enää pysty kohtaamaan minua, eivätkä edes veljensä kolmea lasta! Se on aivan käsittämätöntä ! Onko jollain muulla samanlaista kokemusta ja kuinka olette saaneet asiat selvitettyä ? Olisin itse pystynyt sopimaan nenätysten ja avoimesti asiat, mutta kun toiset 3 hlöä ei pysty/halua...

2

333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi,voi ett todella ole yksin ja perintöriidat on tosi hullua hommaa, silloin ne aidot sukulaissuhteet tulee esille. siis sinun päälle hyökkää miehesi siskokset ? onke heitä monta ja ei yksikään ole inhimillinen ?

se on nykyisin niin että kaikki pitää olla paperilla.

kaikki mitä suku syyttää että pitäisi löytyä, elä välitä niin kauan kuin miehesi äiti eli hän sai tehdä tavaralle mitä halus sille ei voi kukaan mitään.

anoppisi ei siis enään asunut talossanne siis toisin sanoen ei kenelläkään ole asiaa tulla teidän taloon... anoppisi omaisuushan on palvelutalossa. elä ihmeessä anna heidän tullä lähellekkään.
      harmi että olet kerinnyt hakea oikeusavustajaa muutenhan oisit vain voinut antaa kaiken olla.jos kerta noin riitelevät niin oisit sanonut vain että anopin omaisuus on palvelutalossa eikä enään teillä.
      että maallinen mammona voi saada pahaa aikaan. olen ihan samassa asemassa kanssasi.pieni yhteinen kuolinpesä mä hoidan kaiken ja saan vain haukut ja valitukset. nyt on kaikki neljä mua vastaan. olen vain kertonut asioiden kulun johon kaikki voi sanoa oman kantansa mutta ei he siihen pysty kerta tietävät että puhun totta tapahtumien kulusta. olen milloin vain valmis puhuun silmästä silmään ja tähän he eivät pysty., varsinkin kaksi siskoksistani jotka ovat kaiken takana.
      viides vuosi on menossa ja ei mikään tule selviään niin kauan kuin ei kaikki ole valmiita keskusteleen, tosi lapsellista aikuisilta ihmisiltä, ei mitään vastuuta omista teoistaan. ja itse en ole valmis luopuun kesämökistämme heidän takiaan mutta raskasta on monesti, onneksi en ole heikkohermoinen ! mä saan jopa syyn heidän korkeasta verenpaineesta ! eiköhän se paine nouse kun omatunto ei ole puhdas...

• mk

Sinun ei tarvitse ketään päästää kotiisi ja jos tavarat on heitetty pois niin ett ole edes korvausvelvollinen jos eivät ole hakeneet tavaroita ajoissa ja kun sille ei voi mitään kun palskat on housuissa. Sinä saat leskenäkin seurustella kenen kanssa haluat ja se ei kuulu edellisen miehési sukulaisille opätkääkään ja voi sanoa niille että suksikaa kuuseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      242
      2111
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      188
      1627
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      46
      1282
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      992
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      41
      816
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      790
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      771
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      750
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      24
      735
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      637
    Aihe