"Minä todella olen Jumalan valittu johtamaan Suomen kansaa", julistaa presidenttiehdokas Paavo Väyrysen (kesk.) vaalisivuista tehty pilasivusto. Väyrynen ei aio tehdä tutkintapyyntöä poliisille pilasivustosta.
Internetissä osoitteessa väyrynen.fi on Väyrystä parodioiva varjovaalisivu. Samalle sivulle pääsee myös nettiosoitteesta väyrynen.com. Paavo Väyrysen virallinen internet-sivu on vayrynen.fi ja vayrynen.com.
Iltalehti kertoi aiemmin perjantaina, että pilasivusto on Thaimaassa asuvan suomalaisen miehen tekemä. Hän on varannut itselleen nettisivut väyrynen.fi ja väyrynen.com.
Irvailusivusto muistuttaa ulkonäöllisesti Väyrysen virallisia sivuja, mutta teksteissä parodioidaan Väyrystä. Pilasivujen omistaja on ilmoittanut olevansa valmis myymään pilasivut Väyrysen viralliselle internetkoneistolle. Iltalehden mukaan mies tahtoisi 7000 euroa sivujen luovuttamisesta.
- Me emme missään nimessä suostu kiristykseen, sanoo Paavo Väyrysen erityisavustaja Petri Neittaanmäki Yle Lapille.
- Internetissä aina kirjoitellaan kaikenlaista. Emme olisi edes käsitelleet koko sivustoja, ellei niiden tekijä olisi ottanut yhteyttä meihin päin, kertoo Neittaanmäki.
Viestintävirasto ei puutu sisältöön
Suomalaisia .fi -loppuisia Internet-tunnuksia myöntää Viestintävirasto. Petri Neittaanmäki perääkin Viestintäviraston vastuuta selkeästi haittaamistarkoituksessa perustetun väyrynen.fi -sivuston vuoksi.
- Viestintävirasto myöntää ja valvoo verkkosivustoja. Sukunimet ovat kaikkien käytössä. Olisi eri asia, jos haittaamissivusto olisi tehty Paavo Väyrysen koko nimellä, Viestintävirastosta kerrotaan Yle Lapille.
- Sisältöön Viestintävirasto ei puutu. Se on poliisin tehtävä.
Poliisi ei kuitenkaan ala tutkia nettisivustoa, ellei Paavo Väyrynen tee asiasta tutkintapyyntöä.
Petri Neittaanmäen mukaan Väyrynen ei ainakaan itse ole menossa poliisin pakeille.
- Me olemme tekemässä presidentinvaalikampanjaa, emme oikeustaistelua, Neittaanmäki toteaa.
Oikeustaistelu olisi pitkä ja raskas. Lisäksi Väyrysen virallisia sivuja suositummaksi noussut pilasivusto voi tehdä hyvääkin Väyrysen kampanjalle.
- Jotkut pilasivustolla vierailevat voivat sen jälkeen käydä myös Paavo Väyrysen virallisilla sivuilla, Neittaanmäki toteaa.
YLE Lappi
"Minä todella olen Jumalan valittu johtamaan Suomen kansaa!"
5
265
Vastaukset
- Väliliha
Lopeta jo uutisten spämmäys tänne.Täällä on tarkoitus keskustella KEMIJÄRVEN elämän menosta.Sitä paitsi kaikki osaa katsoa itse uutiset.
- ittekki viisas
Väyrystä äänestetään tulevissa vaaleissa "läpällä". Pilasivut ruokkii tätä käyttäytymistä.
Suomessa on nyt, niin vähän politiikan vakavasti ottavia, että pressaehdokkaiden kannattais pistää miltei överiksi, niin suosio kasvais. - liput on jo varattu
Muutan timbuktuun heti jos väyryskä pääsee edes toiselle kierrokselle!
- puavo tippuu
Soini tulee ryminällä valituksi. muut vain vikisee!!!
- Jytkyä
Josko Soinista tulis pressa,se olis puolueen tuho.Porukasta ei löydy yhtään johtaja tyyppiä Hallaahoko vai "sahamies".Josko perussuomalaisten äänestäjät ovat jäerkeviä eivät äänestä omaansa etes malliksi,että toisellekierrokselle on pirulauta vaarana jos äänestäjät intoutuvat ja Soini menee ekakierroksella "linnaan".Sinne häviää presidentiksi kuin pieuru saharaan.Sisäpolitiikkahan loppuu siihen kuin puoluekkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa603483Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.202312Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1381969Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus141514Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn1631207- 621167
Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R4501052- 59883
- 74831
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.33813