monet saa kramppeja uidessaa mikä sen aiheuttaa???
itte muista et jalkapohjista alkoi suonta vetämään ku yritti jalkaterää räpylöinä käyttää. johtuuko se veden kylmyydestä vai mistä.
nykyää ei tartte ees vedessä olla ku riittää pelkkä haukottelu ja jopas alkaa suonenveto, tai pään kääntäminen sivulle niin jopas tekee kutaa ku niskalihakset meinaavat pyöräyttää pään ympäri kuin pöllöillä.
kai noihin jokin järjellinen syy on.
mikä uidessa aiheuttaa suonenvetoja???
18
3482
Vastaukset
- Jep, alkoholin
juominen lisää lihaskramppeja eli suonenvetoja. Nestetasapaino häiriytyy.
miun juomis määrät on aika pikkasia,et ne ei voi noita selittää ja ku viimeeksi oon uimahallilla käynyt uimassa en juopotellut ollenkaan
- bofor
monte24 kirjoitti:
miun juomis määrät on aika pikkasia,et ne ei voi noita selittää ja ku viimeeksi oon uimahallilla käynyt uimassa en juopotellut ollenkaan
On se kuitenkin nestetasapainohäiriö. Juomalla paljon oire ainakin vähenee. Alkoholi taas, niin kuin kahvikin, vaikuttaa toisinpäin, eli kuivattaa kehoa.
Itse rupesin syömään Magnesia-nimisiä pillereitä. Ei ole lääkettä, van se on ravintolisä, löytyy ihan maitokaupasta. Joku aika sitten puhuttiin kyllä, että ravintolisiäkään ei pitäisi syödä. Minua niiden syönti kuitenkin auttaa paljonkin.
Magnesiapurkissa on 140 pilleriä, joten riittää n.3 kuukautta ja maksaa 7€ paikkeella. bofor kirjoitti:
On se kuitenkin nestetasapainohäiriö. Juomalla paljon oire ainakin vähenee. Alkoholi taas, niin kuin kahvikin, vaikuttaa toisinpäin, eli kuivattaa kehoa.
Itse rupesin syömään Magnesia-nimisiä pillereitä. Ei ole lääkettä, van se on ravintolisä, löytyy ihan maitokaupasta. Joku aika sitten puhuttiin kyllä, että ravintolisiäkään ei pitäisi syödä. Minua niiden syönti kuitenkin auttaa paljonkin.
Magnesiapurkissa on 140 pilleriä, joten riittää n.3 kuukautta ja maksaa 7€ paikkeella.oon pennusta pitäen juonu kuin hullu nesteitä, monet luuli et miul on ykköstyypin diabetes ku join niin paljon.
alta 20 vuotiaana meni yössä 1,5 - 3 litraa nesteitä- bofor
monte24 kirjoitti:
oon pennusta pitäen juonu kuin hullu nesteitä, monet luuli et miul on ykköstyypin diabetes ku join niin paljon.
alta 20 vuotiaana meni yössä 1,5 - 3 litraa nesteitäMielenkiintoista. Minäkin olen koko aikuisikääni juonut, ja juon edelleenkin öisin litran verran vettä, eikä minullakaan mitään diabetesta ole. Suonenveto on kuitenkin aina vaivannut, kunnes rupesin syömään näitä Magnesia-pillereitä.
- zzy
Magnesiumin puute on yksi syy lihaskramppeihin rankassa fyysissä suorituksessa
mukaan lukien alkoholismi. Kovassa marssissa tai maratouoksussa kramppiin
magesiumpilleri auttaa nopeasti.
Kylmässä vedessä uiminen aiheuttaa myös hapen puutetta jalkojen verenkierrossa
a se on toinen syy suonenvetoon"
Liika uopottelu aiheutta myös "viinakramppeja"
Ne epilptisiä kohtauksia ja hoitona usein diazepamia.
Viinakramppeihin ei yleesä tarvitse ambulanssia a lääkitystä, sillä ne kestävät
lyhyen aikaa----viinakrampista heräävälle on kylmä juotava avuksi.
Kovassa Krapulassa alkoholi auttaa hyvin, mutta sitä ei ainakaan Suomessa anneta hoitona - krampeista kärsivä**
Magnesium-pillerit auttavat suonenvetoon. Nestetasapainoa kannattaa tarkkailla, sillä lihasten kuivumisesta voi myöskin suonenveto johtua. Myöskin selkäviat voivat aiheuttaa suonenvetoa, (lääkärin väittämä) Itselläni on B6-vitamiini mukana pillereissä.
Vaihdoin illalla otettavan magnesium-tabletin aamulla otettavaksi. Päivisin oleva suonenveto rauhoittui sillä. Joskus asioilla käydessä ei tule juotua mitään useaan tuntiin, kivennäisveden juominen ja särkylääke auttaa jonkin ajan kuluttua.
Tuohon uimisesta johtuviin kramppeihin en osaa vastata muuta kuin että vesijumpan ohjaaja kehoitti laittamaan rakeen karkeaa suolaa kielen alle.Ihmisen täytyy olla todella a) sairas b) liikkua äärirajoilla c) olla pimee, jos kaipaa jotain humpuuki tabletteja tai lisäravinteita näillä leveysasteilla. Jos hikoilet tai kuset yli 3l vuorokaudessa ja syöt pelkkää karkkia ....juot limppareita...dokaat aivan uitusti....niin vitamiineista saattaa olla jotain hyötyä.
- krampeista kärsivä**
modelli kirjoitti:
Ihmisen täytyy olla todella a) sairas b) liikkua äärirajoilla c) olla pimee, jos kaipaa jotain humpuuki tabletteja tai lisäravinteita näillä leveysasteilla. Jos hikoilet tai kuset yli 3l vuorokaudessa ja syöt pelkkää karkkia ....juot limppareita...dokaat aivan uitusti....niin vitamiineista saattaa olla jotain hyötyä.
Uidessa, vesijumpassa, kuntosalilla liikutaan ja hikoillaankin aikalailla, niin että tuo b kohta saattaisi olla ehkä syynä suonenvetoon. A kohtaan sanon että sairauksia on monenlaisia, eikä niitä saa pois pilkkaamalla, saati kaikkia paljolla rahallakaan
Kusen määrä on joskus mitattu, oli yli tuon 3:n l, ei siihen tarvitse syödä karkkia tai limppareita, ei edes dokata.
c) kerran et ole selvillä asioista, niin ole ääneti.
"..dokaat aivan uitusti..", jos tuo on itselläsi, niin suosittelen AA-kerhoa - 31+32
modelli kirjoitti:
Ihmisen täytyy olla todella a) sairas b) liikkua äärirajoilla c) olla pimee, jos kaipaa jotain humpuuki tabletteja tai lisäravinteita näillä leveysasteilla. Jos hikoilet tai kuset yli 3l vuorokaudessa ja syöt pelkkää karkkia ....juot limppareita...dokaat aivan uitusti....niin vitamiineista saattaa olla jotain hyötyä.
Olen a) terve b) terveellisesti liikkuva c) älykäs
En osta koskaan karkkia tai limpparia, alkoholia käytän hyvin harvoin. Siksi en tarvitsekaan mitään humpuukitabletteja, hyödyllisiä magnesiapillereitä kyllä, mutta humpuukivitamiineja en.
Kusimäärä vuorokaudessa ei ole kyllä mitattu, pitäisikö mielestäsi mitata? - 9+4
31+32 kirjoitti:
Olen a) terve b) terveellisesti liikkuva c) älykäs
En osta koskaan karkkia tai limpparia, alkoholia käytän hyvin harvoin. Siksi en tarvitsekaan mitään humpuukitabletteja, hyödyllisiä magnesiapillereitä kyllä, mutta humpuukivitamiineja en.
Kusimäärä vuorokaudessa ei ole kyllä mitattu, pitäisikö mielestäsi mitata?Diabeetikoilta kusen määrä mitataan silloin tällöin.
Sama kuin soutaessa airoihin vetoja. Kuule montte24 noi sun vaivat ei ole mitään sen rinnalla kun "köliin" iskee suonenveto.
Tyttöystäväni oli lähdössä uimaan. Muistutin häntä, että hänen ei kannata syödä ennen uimista. Hän kysyi, miksi? Vastasin että näytät lihavalta.
Haa haaa.
Joo ihan p**ka.Joo pitää lopettaa, kun muuten hankin tässä vielä jonkun "läskikammoisen" imagon itselleni...
- määmy
Jokaisen liikunnan jälkeen on hyvä venytellä lihaksia.
Jos jalat räpylöin tehdään suorin jaloin, tulee kramppeja. Suonenveto tai kramppi tulee myös, jos käyttää jäykkiä räpylöita. magnesiumin puute
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174336
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842479Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731627Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella251260Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641187Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42922- 112915
- 171904
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74885Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72830