Juu eli tarkoitus ostaa jouluksi uusi sähköbasso. Edellinen squier bronco bass oli aika surkee, niin jos sais neuvoja millaisen basson seuraavaksi hankkis.
Olen aika ''pieni'' sorminen, ja siitä päätellen esim jazz bassoa etsiskelen. ovatko nuo muut squierit laadukkaampia kuin tuo bronco bass? entä ibanez? Basson pitäis soveltuu myös hyvin bändisoittoo, ja hintahaarukka n. 200-400€
Soittanut olen 1,5 vuotta. niin ja vielä vähän tyhmempi kysymys. onko yleistä että tällainen tavis soittelija omistaa kaksi bassoa? kitarat kyllä ymmärrän jos omistaa vaikka viis :D
Seuraava basso?
4
433
Vastaukset
- mika2
No mikä siinä oli surkeaa? tähän kysymykseen vastaamalla saat jo osviittaa siitä minkälainen sen seuraavan pitäisi olla. Broncossahan on vain yksi yksikelainen mikki ja lyhyt skaala, mikä vaikuttanee jo lähtökohtaisesti sen sointiin.
Squiereita pidetään yleisesti ottaen ihan hyvinä soittimina, jotka kestävät vertailun saman hintaluokan vehkeisiin ja vähän kalliimpinkin. Jos tarkoiti Fender/Squierin Jazz bassoa, niin ssinähän on jo pitkä skaala ja kaksi mikkiä (yksikelaisia molemmat). Kokeile myös Precision bassoa (siinä on pitkä skaala ja se kaksikelainen (tai oikeastaan kaksi osainen) keskimikki).
Muilta merkeiltä sanoisin että Yamahalla on haluamaasi hintaluokkaan malleja yhdellä ja kahdella mikillä (itselläni on sellainen parin satasen Yamaha basso, joka on mielestäni hyvä). Höfnerin viulubassot on aika mageita ja johonkin kolmen ja viiden sadan tietämiin niitäkin voisi saada. Ne ovat vähän lyhyemmällä skaalalla ja kahdella mikillä, mutta selvästi omanlaisiaan soittimia eivätkä taida olla ihan suisituimpia mihinkään funky lätkytykseen, mutta paljonhan riippuu siitä mitä soitat. - bass :)
Siit broncostra ei lähde ''kunnon'' soundi ja haluisin lisää ns. sääövaraa mikkeihin.. oo emmä tiä miten se pitäis oikeesti sanoo xD
precision bassoissa on kuulemma se kaula paksumpi, joten olen sen takia suunnannut etsintöni jazzbassoihin ;)- mika2
Okei, jos kaipaat jynkkää lisää niin joku aktiivimikillinenkin voisi tulla kyseeseen. Itselläni on kokemusta ainoastaan parista aika kalliista aktiivimikkibassosta, jotka olivat kyllä hyviä, mutta hemmetin kalliita (varmaan luokkaa 1000 euroa käytettynä). Olen nähnyt, että Yamaha tarjoaa aktiivimikkimalleja halvimmillaan hakemaasi hintaluokkaan. Noissa Yamaha RBX sarjan bassoissa on myös ohut kaula (ainakin tuossa minun RBX170 mallissa). Itselläni on tosiaan tuo edullisin Yamaha RBX170, joka musafasulla maksoi suunnilleen saman kuin se Bronco bass. Hintaisekseen tuo on minusta hyvä ja monipuolinen basso. Siinä vähän niinkuin yhdistetty P-basso ja J-basso eli keskimikkinä on samanlainen kuin P-bassossa ja tallamikkinä J-basson tyylinen mikki. Keskimikillä jytiseen funkysti ja tallamikillä juttelee jazzisti ja niitä voi suoraan miksata omista namiskoistaan. Tuosta RBX sarjasta löytyy kalliimpiakin joihin on lisätty herkkuja, suosittelen kokeilemaan. OMasta mielestäni Squier P-basso oli oikein hyvä ja käyttökelpoinen soitin joten otaksun jazzsarin olevan ihan yhtä hyvä (vähän kalliimpihan se tosin on, mutta osaa hintahaarukkaasi).
Niin joo ja kyllä basistilla bassoja saa olla ihan niinkuin kitaristilla kitaroita eisitä mikään laki kai rajoita:-) . Onhan niitä sellaisiakin soittajia (kitaristejakin) joilla on vain yksi soitin. Soitin on hyvä niin muuta ei tervita.
- bass :)
Juu kiitoksia neuvoista . kyllä tulee tarpeeseen :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 136969
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514