Märkäpuvut uimaopettajilla.

Ajat muuttuu...

Käyn aika paljon uimahallissa ja viime vuosina olen pannut merkille, että lähes kaikilla lasten uimakoulun opettajilla jotka itsekin altaaseen menevät, niin heillä on yllään aina märkäpuku. Olen joskus ihmetellytkin, että miksihän he nykyisin käyttävät vain märkäpukua, jos itsekin altaaseen menevät.

Kun muistelee omia uimakouluaikoja tarhaikäisenä 80-luvun lopussa, niin ei märkäpuvuista ollut silloin tietoakaan. Naispuoliset uimaopettajat olivat ihan tavallisissa kokovartalouikkareissa ja miespuolisetkin ihan normi uimahousuissa. Ensimmäisenä tulee mieleen, että onkohan nykyiseen märkäpukukäytäntöön syynä ehkä se, että jotkut siveysintoilijat ovat olleet sitä mieltä, että lasten uimakoulunopettajien ei ole soveliasta kekkaloida puolialasti uikkareissa. Näin ollen märkäpuvun on katsottu sitten olevan säädyllisempi asu pienten lasten uimakoulunopettajalle.
Vai onko syy ihan vain kehityksen kehittymisessä, eli kyseiseen tarkoitukseen käytettyjä märkäpukuja on alettu valmistaa vasta ihan viime vuosina, ja ne on uimaopettajien keskuudessa todettu käytännöllisemmiksi ja miellyttävimmiksi, ja sen vuoksi kokonaan siirrytty niihin.

3

3883

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+12

Kehitys kehittyy ja märkäpuku on lämmin.

• Uimaopettaja

Itse uimaopettaja käytän märkäpukua siksi kun se on lämmin. Olen vedessä parhaimmillaan 4 tuntiakin putkeen ja osan siitä seurailen suorituksia reunalta. Ei ole mukavaa joka päivä täristä kylmyyttä :)

• uimaope_itsekin.

Siinä vaiheessa kun vedät tuntitolkulla uimakouluja märkäpuku on ainoa tapa miten saat pidettyä itsesi jotenkuten lämpöisenä. Vaikka allasvesi tuntuu lämpimältä siinä 30min lutratessa, niin se ei ole sama uimaopelle.

Normisti olet tietyn pitkän ajan vedessä ja sitten esim. 10-15 kuivalla maalla. Lisäksi vedessä ollessasi pääasiassa olet suhteellisen paikallasi, mitä nyt tottakai opetat, mutta liike ei ole missään nimessä jatkuvaa. Välillä kastaudut kokonaan kun näytät mallia tai tuet lasta, välillä taas seisot ainoastaan polviasi myöten jolloin märkää yläkroppaa alkaa usein palella.

Lisäksi tekniikka kehittyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2260
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      70
      889
    4. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      22
      872
    5. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      835
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      554
      789
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      80
      697
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      660
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      610
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe