Miksi miesten kuuluu tehdä aloite?

M22v

Kaksi kysymystä pohdittavaksi:

1. Miksi miesten kuuluu tehdä aloite? Eli miksi miesten on oltava aktiivisempi osapuoli?

2. Ja jos miesten kuuluu olla aktiivisempi osapuoli, niin mitä tämä tarkoittaa tasa-arvo keskustelun kannalta?

69

950

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xdsa

Itseäni ihmetyttää juuri tuo sama asia :=

• ou

jou

• djvbjdbvd

Olishan se aika säälittävä jos nainen iskisi.

• Miksi se on sitten ei-säälittävää jos mies iskee? Taitaa olla säälittävää touhua joka tapauksessa?

• Ei "kuulu"

1. Nämä tulevat mieleen ihan ensimmäisenä:

- Perinne
      - Miksi vaivautuisi, kun miehet tulevat ihan oma-aloitteisesti tarjoutumaan?
      - Miehet eivät yleensä ymmärrä sitä, että naisen osoittama kiinnostus ei merkitse automaattisesti seksiseuraa; on siis fiksumpaa olla olematta kovin aktiivinen

2. Ei kuulu. Ihmisyksilöt saavat tehdä ihan oman päänsä mukaan. Se, että jotkut (useimmat siis) naiset odottelevat miehen tekevän jotain ensin, ei vaikuta millään tavalla ihmisten tasa-arvoisuuteen.

• M22v

Ymmärrän kyllä tuon näkökulman. Ongelma onkin siinä että yleisen mielipiteen ja perinteen mukaan miesten kuuluu tehdä aloite. Monille hiljaisemmille ja ujommille miehille aloitteen tekeminen voi olla todella vaikeaa, jopa mahdotonta. Nämä miehet jäävät yksin. Ujommilla ja hiljaisemmilla naisilla ei ole tätä ongelmaa, sillä heidän ei tarvitse tehdä aloitetta. Väittäisin kuitenkin että aloitteen tekeminen on molemmille sukupuolille periaatteessa yhtä vaikeaa. Kyse on vain perinteestä.

Mielestäni tällainen perinne luo epätasa-arvoisuutta ja on varmasti suuri tekijä monien miesten syrjäytymisessä. Tosin ketään ei voi tietenkään pakottaa olemaan aktiivisempi aloitteiden tekemisen suhteen, joten tilannetta on vaikea muuttaa.

• ..........
        M22v kirjoitti:

Ymmärrän kyllä tuon näkökulman. Ongelma onkin siinä että yleisen mielipiteen ja perinteen mukaan miesten kuuluu tehdä aloite. Monille hiljaisemmille ja ujommille miehille aloitteen tekeminen voi olla todella vaikeaa, jopa mahdotonta. Nämä miehet jäävät yksin. Ujommilla ja hiljaisemmilla naisilla ei ole tätä ongelmaa, sillä heidän ei tarvitse tehdä aloitetta. Väittäisin kuitenkin että aloitteen tekeminen on molemmille sukupuolille periaatteessa yhtä vaikeaa. Kyse on vain perinteestä.

Mielestäni tällainen perinne luo epätasa-arvoisuutta ja on varmasti suuri tekijä monien miesten syrjäytymisessä. Tosin ketään ei voi tietenkään pakottaa olemaan aktiivisempi aloitteiden tekemisen suhteen, joten tilannetta on vaikea muuttaa.

"Ujommilla ja hiljaisemmilla naisilla ei ole tätä ongelmaa, sillä heidän ei tarvitse tehdä aloitetta."
        Nämä naiset jäävät yksin, jos eivät satu olemaan erityisen kauniita ulkonäöltään. Varmasti myös erityisen komeat ujot miehet saavat kiinnostuksen osoituksia naisilta.

• ...
        .......... kirjoitti:

"Ujommilla ja hiljaisemmilla naisilla ei ole tätä ongelmaa, sillä heidän ei tarvitse tehdä aloitetta."
        Nämä naiset jäävät yksin, jos eivät satu olemaan erityisen kauniita ulkonäöltään. Varmasti myös erityisen komeat ujot miehet saavat kiinnostuksen osoituksia naisilta.

"Varmasti myös erityisen komeat ujot miehet saavat kiinnostuksen osoituksia naisilta."

Korkeintaan lihavilta tai rumilta naisilta.

• ..............
        ... kirjoitti:

"Varmasti myös erityisen komeat ujot miehet saavat kiinnostuksen osoituksia naisilta."

Korkeintaan lihavilta tai rumilta naisilta.

Höpöpuhetta. Sinulla ei ole kokemusta asiasta.

• ...
        .............. kirjoitti:

Höpöpuhetta. Sinulla ei ole kokemusta asiasta.

Kyllä on. Olen saanut kehuja ulkonäöstäni (muiltakin kuin äidiltä ja sukulaisilta.) sekä saanut osakseni ihmettelyjä että miten mun näköisellä miehellä ei ole ollut naista mutta silti baareissa ja treffipalstalla ainoastaan lihavat naiset ovat lähestyneet minua.

• .............
        ... kirjoitti:

Kyllä on. Olen saanut kehuja ulkonäöstäni (muiltakin kuin äidiltä ja sukulaisilta.) sekä saanut osakseni ihmettelyjä että miten mun näköisellä miehellä ei ole ollut naista mutta silti baareissa ja treffipalstalla ainoastaan lihavat naiset ovat lähestyneet minua.

Et sä sitten mikään erityisen komea voi olla.

• Niin se vain on
        .......... kirjoitti:

Ei ujo mies ainakaan suomessa saa oman tasoisilta naisilta lähestymis yrityksiä vaikka olis kuinka komea, koska suominaisille miehen ujous on vastenmielinen piirre.

Ja ujous kuiteskin näkyy usein ulospäin tavalla tai toisella niin se rumentaa komeimmatkin miehet naisten silmissä.

• ================Å
        ............. kirjoitti:

Et sä sitten mikään erityisen komea voi olla.

................ on siinä jankuttaja kun ressu ei tiedä mitä kirjoittaisi niin yrittää inttää vastaan . Ja jos mies sanoo että hän on komea niin luulen että se pitää paikkansa. Jos tuo piste viiva lopettaisi jankuttamasta ja antaisi muiden pitää asiallista keskustelua yllä. Aina pitää olla noita väliin tukkijoita joka paikassa jotka sotkevat keskustelussa.

• ............
        ================Å kirjoitti:

................ on siinä jankuttaja kun ressu ei tiedä mitä kirjoittaisi niin yrittää inttää vastaan . Ja jos mies sanoo että hän on komea niin luulen että se pitää paikkansa. Jos tuo piste viiva lopettaisi jankuttamasta ja antaisi muiden pitää asiallista keskustelua yllä. Aina pitää olla noita väliin tukkijoita joka paikassa jotka sotkevat keskustelussa.

Oho!
        Johan tyypillä kiehati! Vai on mies ilman muuta komea, jos hän ITSE niin sanoo. Just.

• ......
        Niin se vain on kirjoitti:

Ei ujo mies ainakaan suomessa saa oman tasoisilta naisilta lähestymis yrityksiä vaikka olis kuinka komea, koska suominaisille miehen ujous on vastenmielinen piirre.

Ja ujous kuiteskin näkyy usein ulospäin tavalla tai toisella niin se rumentaa komeimmatkin miehet naisten silmissä.

Ei ujous "rumenna", se tekee miehestä vain liian naisellisen.

• VPP!
        ...... kirjoitti:

Ei ujous "rumenna", se tekee miehestä vain liian naisellisen.

Vaadimme parempia provoja.

• kuuma kissa
        ............ kirjoitti:

Oho!
        Johan tyypillä kiehati! Vai on mies ilman muuta komea, jos hän ITSE niin sanoo. Just.

Juu jos itse pitää itseään komeana, niin hän on komea. Repesin niin paljon.

• tinBelle
        kuuma kissa kirjoitti:

Juu jos itse pitää itseään komeana, niin hän on komea. Repesin niin paljon.

No nytkö sitten vaihdoit nimimerkkiä?

Repesin mielen köyhyydellesi. :D

• Huono provo = /C:stä
        VPP! kirjoitti:

Vaadimme parempia provoja.

Kannatetaan!

• 246hj356j7rkj

Onhan nuita tullut välillä iskemään.
      Pitää vaan muistaa se hymy silmiin katsottaessa.

• hyipppakki

1. Ei kenenkään kuulu tehdä aloitetta, mutta olemalla aktiivinen löytää todennäköisemmin kumppanin kuin olemalla passiivinen. Tottakai voimme ruveta vertaamaan myös miten eläinmaailmassakin uroksien tulee näyttää naaraille kelpoisuutensa paritteluun, enkä ole oman muistikuvan mukaan nähnyt yhtäkään harmaata olematonta nurkassa istuvaa eläintä, joka olisi saanut naaraan kiinnostumaan itsestään.

2. Tasa-arvo on se, ettei kummankaan osapuolen ole pakko tehdä yhtään mitään.

Harmi vain, aika harva nainen kiinnostuu siitä nössöstä hiljaisesta miehestä joka ei uskalla tulla puhumaan. Mielummin he menevät iskemään itsensä kaltaisen, menevän ja itsevarman, kuin ujon ja pelokkaan tapauksen. Ne jotka kiinnostuvat taas ujoista ihmisistä, ovat usein itsekin sen verran ujoja, etteivät uskalla mennä heidän luokse, eli nämä parit eivät koskaan löydä toisiaan (paitsi treffi sivuilta).

On se yhden aloitteen tekeminen aika paljon helpompaa, kuin 9kk kantaa lasta ja sitten se vielä synnyttää.

• puhd

Se on luonnonlaki.
      paitsi omalla kohdallani on mennyt niin, että molemmat on olleet kiinnostuneita ja täpöllä mukana alusta asti.

• -valknoit

1. Eihan tama mikaan laki ole. Miehet vaan tapaavat olla useimmin se aloitteentekija. Tama taas voi johtua monesta seikasta. Ehka miehet kiinnostuvat naisista helpommin kuin naiset miehista tai sitten tekevat aloitteitta, vaikka ei niin eriyisen kiinnostunut naisesta olisikaan. Naiset eivat kuitenkaan mielestani ole niin epatoivoisesti miesten peraan kuin miehet naisten. Toisaalta taustalla vaikuttaa myos ne perinteet, eli paljon aloitteita tekeva nainen saa helposti semmoisen tietyn leiman...

Sinansa huvittavaa, etta mukaan otetaan tassa asiassa tasa-arvo. Pikemminkin tilanteeseen sopisi tarpeen ja tarjonnan lait.

Jos nainen haluaa pankinjohtajaksi, se on nykyaan Suomessa mahdollista tasa-arvon ansiosta, koska naiset voivat hankkia tarvittavan koulutuksen ja saavat toimia moisessa asemassa. Tyopaikkaa voi sitten odotella kotona istuskellen, mutta koska yleensa tama menetelma ei tuota tuloksia tyonsaannin kannalta, taytyy naisen itse alkaa etsimaan ja hakemaan tyota.

Samalla lailla sinulle on mahdollista tehda itse aloitteita tai odottaa naisen tekevan niita. Tasa-arvoa on se, etta molemmat sukupuolet saavat halutessaan aloitteita tehda tai olla tekematta. Jos kuitenkin olet puolisoa vailla ja naiset eivat niita aloitteita sinua kohtaan tee....

• .....

Nainen on lähes kaikessa keskimäärin passiivisempi, varovaisempi, herkempi ja vähemmän rohkea kuin mies, siksi aloitteenteko on jäänyt enemmän miehelle ja nainen on alkanut tekemään itsestään visuaalisesti houkuttelevampaa saalista. Jos tilanne olisi toisin, mies olisi se joka koristautuu.
        Aktiiviset naiset ovat toki aina tehneet aloitteita ja saaneet haluamansa varmemmin, kuin varovaisemmat, jotka joutuvat helposti tyytymään siihen, mitä tyrkylle tulee.
        Nämä roolimallit kannattaa unohtaa internetin aikakaudella.

• vcxvxcvxc

Miksi nainen iskisi jos hän voi vain odottaa, että häntä lähestytään? Nainen iskee ainoastaan siinä tapauksessa jos on todella kiinnostunut, siis jos uskaltaa. Tietenkin on myös sosiaalisempia naisia, jotka tulevat luontevasti juttelemaan miehille. Nämä ovat yleensä ne parhaat naiset.

• 13+13

"Tietenkin on myös sosiaalisempia naisia, jotka tulevat luontevasti juttelemaan miehille"

Tosin se, että nainen tulee juttelemaan ei välttämättä ole iskemistä. Nää tapaukset on jo yleensä varattuja ja tulee juttelemaan vaan muutenvaan.

• vcxvxcvxcvxcv
        13+13 kirjoitti:

"Tietenkin on myös sosiaalisempia naisia, jotka tulevat luontevasti juttelemaan miehille"

Tosin se, että nainen tulee juttelemaan ei välttämättä ole iskemistä. Nää tapaukset on jo yleensä varattuja ja tulee juttelemaan vaan muutenvaan.

Ei minunkaan lähestymiseni ole välttämättä iskemistä. Mielestäni on olennaista, että nainen ylipäänsä lähestyy ja hänestä saa seuraa ja myös halutessaan mahdollisuuden tehdä häneen vaikutus.

Kyllä minua ainakin on joskus naiset lähestyneet, koska ovat olleet kiinnostuneita. Eivät ole sitä tietenkään heti sanoneet, mutta sen on nähnyt heistä.

Itselleni on aika vierasta mennä heti naisen iholle, mieluummin menen juttelemaan ja katson miten siitä etenee. Ikävä kyllä yökerhoissa tämä on toisinaan vaikeaa. Viime viikonloppuna olin kaverini (molemmat olemme varattuja) kanssa yökerhossa ja alkuillasta yksi naisporukka tuli juttelemaan, ei juurikaan kiinnostanut heidän juttunsa ja aloimme puhumaan keskenämme ja porukka lähti. Näkyi muutenkin naisporukoita, joihin olisi ehkä voinut liittyä. Myöhempään etsimme juttuseuraa, mutta kaikki mielenkiintoisen näköiset naiset olivat jo miesporukassa, joten piti mennä vain tanssimaan kahdestaan.

Sama ilmiö on joka kerta. Eli kannattaa etsiä se seura heti alkuillasta, jonka kanssa voi viettää aikaa pidempäänkin. Toisaalta koko illan jos juttelee, voi keskustelunaiheet jo loppua ennen valomerkkiä. Eli siinä mielessä ei kannata ehkä lähestyä liian aikaisin.

• nainen vastaa

Tunnut hieman sekoittavan asioita...

1. Ei miesten kuulu tehdä aloitteita, he vain tekevät niitä (enemmän kuin naiset). Kukaan ei pakota tekemään aloitteita, mutta omalla aktiivisuudella helpommin löytää kumppanin. Monet miehet ovat niin aktiivisia ettei naisten tarvitse olla.

2. Tasa-arvo tarkoittaa sitä, että riippumatta sukupuolesta, ihonväristä, uskonnosta yms. ollaan yhtä arvokkaita ihmisiä. Esimerkiksi jos mies ja nainen hakevat samaa työpaikkaa, ei automaattisesti oleteta että mies on parempi, vain siksi että hän on mies. Tasa-arvo ei tarkoita sitä, että kaikkien pitää tehdä kaikki samat asiat yhtä monta kertaa.

Minä elän hyvin tasa-arvoisessa suhteessa vaikka mies vaihtaakin aina renkaat ja minä leivon pullan. Sinun tasa-arvokäsityksesi mukaan meidän pitäisi ilmeisesti vuorotellen vaihtaa ne renkaat ja leipoa pullaa?

• dlkfgjldkfgldkfg

Miehillä on enemmän fyysistä tarvetta tehdä aloite.
        Toisaalta yksi ärsyttävä tai huvittava piirre aloitteenteossa on, että jos nainen sitten syystä tai toisesta päättää tehdä aloitteen, ja kaikki ei mene heti kuin elokuvissa, nainen tapaa suuttua aivan tolkuttomasti. Olisi hauska nähdä ovatko pakkeja saavat miehet (tai joka LUULEE saavansa pakit) yleensä niin herkkiä. Muistakaa, että jos teette jonkun "kokeilen kepillä jäätä" -aloitteen, niin muistakaa että sosiaaliset miehetkään eivät ole kovin usein aloitteiden kohteena, ja saattaa yllättyä.

• vastaa nainen K
        dlkfgjldkfgldkfg kirjoitti:

Miehillä on enemmän fyysistä tarvetta tehdä aloite.
        Toisaalta yksi ärsyttävä tai huvittava piirre aloitteenteossa on, että jos nainen sitten syystä tai toisesta päättää tehdä aloitteen, ja kaikki ei mene heti kuin elokuvissa, nainen tapaa suuttua aivan tolkuttomasti. Olisi hauska nähdä ovatko pakkeja saavat miehet (tai joka LUULEE saavansa pakit) yleensä niin herkkiä. Muistakaa, että jos teette jonkun "kokeilen kepillä jäätä" -aloitteen, niin muistakaa että sosiaaliset miehetkään eivät ole kovin usein aloitteiden kohteena, ja saattaa yllättyä.

Antaahan olla nämä kepillä kokeilut. En pidä yllätyksistä joten en tee aloitteitakaan miehille. Miksi alkaa väkisin muuttamaan hyvin toimivaa systeemiä? Tai tehdä itsestään tyrkkyä? Ei kiitos. Miehet, tehkää niitä aloittetteita, jos haluatte saada seuraa.

• vcxvcvcx
        vastaa nainen K kirjoitti:

Antaahan olla nämä kepillä kokeilut. En pidä yllätyksistä joten en tee aloitteitakaan miehille. Miksi alkaa väkisin muuttamaan hyvin toimivaa systeemiä? Tai tehdä itsestään tyrkkyä? Ei kiitos. Miehet, tehkää niitä aloittetteita, jos haluatte saada seuraa.

Mielestäni se ei ole kovin tyrkkyä jos menee juttelemaan tuntemattomille ihmisille baarissa. Jotain rajaa tuolle itsensä häpeämiselle.

• näinsevainon...
        vcxvcvcx kirjoitti:

Mielestäni se ei ole kovin tyrkkyä jos menee juttelemaan tuntemattomille ihmisille baarissa. Jotain rajaa tuolle itsensä häpeämiselle.

Mikäs siinä, jos miehet yleisesti ottaen ajattelisivat noin. Valitettavasti he (pääsääntöisesti) olettavat seksiseuraa olevan tarjolla, jos nainen menee juttelemaan.

• vcxvxcvx
        näinsevainon... kirjoitti:

Mikäs siinä, jos miehet yleisesti ottaen ajattelisivat noin. Valitettavasti he (pääsääntöisesti) olettavat seksiseuraa olevan tarjolla, jos nainen menee juttelemaan.

Aika outoa olettaa lähestymisen olevan tarjous seksistä. Samaan kyllä olen törmännyt kun olen naisia lähestynyt. Olettavat minun automaattisesti olevan heistä kiinnostuneita. Onneksi ihmisellä on suu, jolla voi sanoa mitä ajattelee. Ei mielestäni mitenkään kauheaa, että toinen osapuoli luulee minun olevan kiinnostunut hänestä ja saatampa ehkä ollakkin.

• moni N jää ilman

Moni fiksu ja kaunis nainen jää ilman hyvää miestä juuri sen takia kun itse ei viitsitä/osata tehdä aloitetta. Ihan varma fakta on että mitä vanhemmaksi eletään, sitä vähemmän hyviä kumppanivaihtoehtoja on jäljellä.

Siinä sitten voi havahtua että ei hemmetti olen yli 30 vuotias nainen ja nykyinenkin miehini on ihan hirviö, mutta parempia ei ole enää markkinoilla.

• 343323433333

Niinhän se on. Jos nainen ei ole itse aktiivinen, hän saa todennäköisemmin seuraansa pelimiehiä.

• luulet vaan
        343323433333 kirjoitti:

Niinhän se on. Jos nainen ei ole itse aktiivinen, hän saa todennäköisemmin seuraansa pelimiehiä.

Ei minun seuraani ainakaan pelimiehet tuppautuneet. Ihan kunnolliset tyypit aikoinaan tulivat iskemään. Hyvän aviomiehen myöskin sain, vaikken ravannutkaan itseäni miehille tyrkyttämässä (=alotteita tekemässä).

• Ei oo ei tuu

Teillä on virheellinen käsitys siitä että kaikki ujot ja hiljaiset miehet (jotka eivät uskalla tehdä aloitteita) olisivat hyviä aviomiehiä. Eihän asia niin ole. Ja miten poimia ne helmet sieltä joukosta jos mies on ujopiimä eikä saa sanaa suustaan? Eihän sellaisesta ujosta saa mitään tolkkua onko edes kiinnostunut tekemään tuttavuutta.

• Jee jee juu
        luulet vaan kirjoitti:

Ei minun seuraani ainakaan pelimiehet tuppautuneet. Ihan kunnolliset tyypit aikoinaan tulivat iskemään. Hyvän aviomiehen myöskin sain, vaikken ravannutkaan itseäni miehille tyrkyttämässä (=alotteita tekemässä).

Sinun logiikallasi miestenkään ei kannattaisi tehdä aloitteita, koska aloitteen tekeminen on itsensä tyrkyttämistä ja se taas on säälittävää.

Ollaan molemmat osapuolet vaan tekemättä aloitteita ja vilkuillaan kaukaa. Ei olla vahingossakaan tyrkkyjä.

• gdasfasgsdfasgsdg

1. Ei välttämättä, olen minäkin joskus tehnyt aloitteen naisena. Mutta miehille se vaan on helpompaa, koska siitä on jostain syystä muodostunut miehen tehtävä ja mieheltä sitä odotetaan.

2. Maailma ei koskaan tule olemaan tasa-arvoinen. On asioita, jotka ovat tyypillisempiä naisille ja on asioita, jotka ovat tyypillisempiä miehille.

• hmm...

Tuo, mistä käytät nimitystä "tasa-arvoinen", on oikeasti tasapäisyyttä, ei tasa-arvoa. Tasa-arvoa on se, että erilaisuutta ei pidetä eriarvoisuutena, vaan olemme kaikki saman arvoisia, vaikkemme ole samanlaisia.

• Ei oo helppoo

1. Se että sitä odotetaan, ei tee siitä helppoa. Yhtä pahalta ne pakit tai tylytys miehestäkin tuntuvat. Sitä paitsi miehet ottavat heitä lähestyvät naiset keskimäärin paremmin vastaan kuin toisin päin. En ole koskaan kuullut että mies olisi heti solvannut häntä lähestyvää naista, tai kääntänyt päänsä heti pois sanomatta mitään. Naiset toimivat noin hyvin usein.

• N76-

Eihän tasa-arvo tarkoita sitä, että miehen ja naisen on oltava samanlaisia ja tehtävä samoja asioita.
      Tasa-arvo on sitä että jos nainen esim. hoitaa lapsia kotona niin sitä pidetään yhtä arvokkaana kuin miehen töissäkäyntiä jossain muualla.
      Tai jos naiset tekee vanhustenhoitoa niin sitä arvostetaan yhtä paljon kuin miesten bisneksiä tms.
      En nyt jaksa paremmin selvittää, kun oon koko yön valvonu, mut jospa ymmärrätte mitä tarkoitan.

• M76.

Rahallisesti vanhustenhoitoa esim. ei kuulukaan arvostaa samalla tavalla kuin vaikka metsäkoneiden myyntiä, koska se ei tuota samalla tavalla. Se on eri asia pitäisikö sitä muuten arvostaa samalle tasolle tai edelle.

• vcxvcxxvc

Tuo ei kyllä kuvaa tasa-arvoa sitten yhtään.

• XZXXXHGZXSA
        vcxvcxxvc kirjoitti:

Biologialla on osuus asiaan.

• hmm..
        vcxvcxxvc kirjoitti:

Selitäpä miten itse ymärrät tasa-arvon?

• vcxvcxvcx
        hmm.. kirjoitti:

Selitäpä miten itse ymärrät tasa-arvon?

Tietenkin sitä, että kaikkia koskee lähtökohtaisesti samat lait ja velvollisuudet.

• hmm..
        vcxvcxvcx kirjoitti:

Tietenkin sitä, että kaikkia koskee lähtökohtaisesti samat lait ja velvollisuudet.

Miten tuo moittimasi kommentti sitten mielestäsi kumoaa sen, että kaikkia koskisivat samat lait ja velvollisuudet?

• vcxvxvxc
        hmm.. kirjoitti:

Miten tuo moittimasi kommentti sitten mielestäsi kumoaa sen, että kaikkia koskisivat samat lait ja velvollisuudet?

Eihän se sitä kumoa, mutta siinä ei myöskään sitä mainita, vaan mainitaan asioita, joilla ei ole mitään mitään läheistä tekemistä tasa-arvon kanssa. Eli yksinkertaisesti vastaus ei vastaa kysymykseen.

• näinonnäppylät5

Koska naiset ovat passiivisia istujia, joille kaikki pitää tuoda valmiina ja ilmaiseksi, ja jos näin ei käy niin loputonta valitusta tulee.

• hmm..

"....passiivisia istujia, joille kaikki pitää tuoda valmiina ja ilmaiseksi..."
        Tuohan on kuvaus parisuhteessa elävästä miehestä, eli sohvaperunasta.

• miehenpuolikas
        hmm.. kirjoitti:

"....passiivisia istujia, joille kaikki pitää tuoda valmiina ja ilmaiseksi..."
        Tuohan on kuvaus parisuhteessa elävästä miehestä, eli sohvaperunasta.

Niinhän se taitaa olla että miehen pitää tutusmisvaiheessa olla aktiivinen ja energinen, jotta voi sitten myöhemmin kellahtaa sohvalle. Naisen taas pitää tutustumisvaihessa olla ujo, hiljainen ja viehkeä jotta voi sitten myöhemmin komennella miestä antamatta tälle suunvuoroa.

• kohtelias_nainen

Hööh, tottakai naiset voi lähestyä miehiä eikä siinä mitään tyrkkyä ole :) eipähän tarvi jäädä odottamaan että josko joku kiva tulis jutteleen, vaan voi itsekin osallistua. Olen minäkin esim. baarissa mennyt juttelemaan/tanssimaan ujommannäköistenkin miesten kanssa ja kyllä sitä juttua on sitten tullut kun ensin on rohkaistu ujoa miestä puhumaan.. Ei tehdä kaikkia sääntöjä ja rajoituksia elämään ihan vain väkisin vääntämällä, kaikilla on silloin kivempaa ja rennompaa.

Ja olen kyllä kuullut komeiltakin miehiltä, että ei samantasoiset naiset tule juttelemaan ja iso osa kauniista naisista baareissa on ilkeitä miehille. Naiset hei, voi miehille sanoa kohteliaastikin että kiitos mutta en ole kiiinnostunut! Tsemppiä miehille ja kilteille naisille, kyllä se kultakimpale löytyy itse kullekin

• 10+10

"Naiset hei, voi miehille sanoa kohteliaastikin että kiitos mutta en ole kiiinnostunut! "

Ei sillä ettei tuo olisi totta että voi asiat kiltimminkin sanoa miehelle mutta on tapauksia joille on pakko sanoa kylmästi kun eivät muuten tajua ettei kiinnosta...

• jaska jokunen

Tuntuu että naiset suhtautuvat usein tähän asiaan ikäänkuin koko hommassa ei olisi mitään ongelmaa, edes miehen kannalta. Itse kuitenkin koen tämän "aloitevastuun" aika raskaaksi taakaksi. Kohta joku hyökkää kimppuun sanoen että kenenkään ei ole pakko tehdä aloitetta kenellekään. Totta, mutta itse elättelen vielä toiveita kumppanin löytymisestä ja se ei tapahdu ainakaan minun tapauksessani odottamalla.

Lähestulkoon samassa lauseessa naiset valittavat että eivät saa rauhassa pitää hauskaa baarissa ja että miehen tulee olla mies ja tehdä aloite. Jotenkin pitäisi kai onnistua luovimaan tässä karikossa. Ja jotenkin pitäisi onnistua löytämään juuri se nainen joka sattuu pitämään minusta. Naisten tarkkojen kriteerien tuntien, onnistuminen ei ole helppoa.

Ja tuleehan miehellekin tyrkky olo. Ei kai kukaan halua "markkinoida" itseään vaan jokainen toivoo että omana itsenään oleminen riittäisi. Vähintä mitä voisi toivoa, olisi se että naiset edes jollailailla arvostaisivat sitä vaivannäköa mitä miehet harrastavat näitä aloitteita tehdessään.

• jep-jep-jep (N)

Tässä henkilökohtaiset vastaukseni. Ei välttämättä vastaa muiden naiten ajatuksia

1. Miksi miesten kuuluu tehdä aloite? Eli miksi miesten on oltava aktiivisempi osapuoli?

V: Ihannemieheni tärkein piirre on, että HÄN on kiinnostunut minusta. Tekemällä aloitteen hän osoittaa tämän asian. Jos en tiedä kiinnostusta, niin sitten hän on harmaata massaa kaikkien niiden muiden miesten kanssa.

Minusta on turha laittaa naista ja miestä kamppailuasemaan aktiivisuusasian suhteen. Kamppailuasetelmassa on mies/mies eikä mies/nainen.

2. Ja jos miesten kuuluu olla aktiivisempi osapuoli, niin mitä tämä tarkoittaa tasa-arvo keskustelun kannalta?

Edelleenkin kamppailu ei ole miehen ja naisen välillä vaan se on miehen ja miehen välillä.

-------------------------------------------------------------------------
      Tämän jälkeen:
      Ekojen treffien jälkeen yhteydenpidon kyllä tulee sujua "tasapuolisesti". Tällöin ei saa olla niin, että vain toinen osapuoli hoitaa yhteydenpidot ja tapaamisjärjestelyt.

• jaska jokunen

Tuohon harmaaseen massaan tekisi mieli kommentoida siten että sama tilanne on monilla miehilläkin. Kun naiset eivät osoita kiinnostustaan, niin hekin ovat harmaata massaa. Ei kaikilla miehillä ole sellaista saalistusviettiä että he silmät kiiluen vaanisivat saalista ilman minkäänlaista vastakaikua toiselta osapuolelta.

Ero on vain siinä että naisilla on mahdollisuus asettua tällaiseen asemaan, jossa voivat katsella toista sukupuolta harmaana massana. Kyllähän tuo rooli varmasti kelpaisi kenelle tahansa, kaikille sitä ei vaan ole suotu.

• ...
        jaska jokunen kirjoitti:

Tuohon harmaaseen massaan tekisi mieli kommentoida siten että sama tilanne on monilla miehilläkin. Kun naiset eivät osoita kiinnostustaan, niin hekin ovat harmaata massaa. Ei kaikilla miehillä ole sellaista saalistusviettiä että he silmät kiiluen vaanisivat saalista ilman minkäänlaista vastakaikua toiselta osapuolelta.

Ero on vain siinä että naisilla on mahdollisuus asettua tällaiseen asemaan, jossa voivat katsella toista sukupuolta harmaana massana. Kyllähän tuo rooli varmasti kelpaisi kenelle tahansa, kaikille sitä ei vaan ole suotu.

Ja se valitettavasti sattuu olemaan luonnolaki, jolle kukaan ei voi mitään.

• jep-jep-jep (N)

Minusta kuitenkin kilpailuasetelmassa on mies/mies tai nainen/nainen.
      Hassua ajatella, että miehen ja naisen välillä olisi jokin kisa.

• 4+3

eikä tarvii ! vanhanaikaista ajattelua vielä nykyaikana. kai se ottaa JOIDENKIN miehien itsetunnon päälle jos nainen tekee sen aloitteen.eli syyllistäminen naista kohtaan jos nainen on aktiivinen ja tekee aloitteen.jotkut vain eivät tätä asiaa myönnä tai tajua.mutta se onkin jo pidempi keskustelu aiheesta.

• random guy
      • superuuvelo

Naisilta ei kannata odottaa reiluutta ja vastavuoroisuutta. Mutta tuossakin mennään vähän "syödä kakku ja säästää se" -osastolle, kun nainen sekä haluaisi lahjoja, että odottaisi, että mies ratkoo milloin ostaa ja milloin ei.

• avio mies

Monet naiset elävät prinsessa maailmassa kuvitellen olevansa itsekin romantikkoja. On se kumma kun romantiikasta pitäisi miehen maksaa jotain. Tarjora ravintolassa, ostaa lahjoja, ostaa kukkasi, ostaa lahjareissu, maksaa manikyyrit, maksaa hieronnat ja kylpylät,.. Silti aika harva nainen ostaa miehelleen yhtään mitään, lukuunottamatta jotain sukkia ja boksereita (jippii mikä lahja kun maksaa 3 euroa ja niitä mies osaa ostaa itsekkin).

Ihan suoraan sanottuna pidän suurinta osaa naisista täysin epäromanttisina kun aina heidän eteensä pitäisi olla tekemässä jotain ja heidän vastineensa on sitten joku niskan hivelöintiä 30 sekunttia.

• danaela

Olen itse ollut suhteessa yleensä se joka on tehnyt aloitteen, joku harva poikkeus mukaan on kyllä mahtunut, mutta pääsääntösesti se aloitteen tekijä olen ollut minä (lue; nainen)

• mies28wrbfb

Kaksi kysymystä pohdittavaksi:

En todellakaan tiedä miksi miehen pitäisi aina tehdä se aloite kyllä nyt luulis että kun ollaan jo pitkällä 2000luvulla niin nainenki jo uskaltais tehdä aloitteen mutta kun ei..pelkäävät pakkeja vielä enemmän ku me miehet.

mitään tasa-arvoa ei ole olemassa ennenkuin naisetkin alkavat tehdä enemmän aloitteita!!!

• Ei keskiajalla

Voi hitsi! Onko minussa jokin vialla! En edes tajunnut ennenkuin tämän ketjun luin!
      Siis kaikki nämä vuodet olen tehnyt jotain täysin "epänaisellista" ja väärää kun olen todellakin ollut se aktiivinen osapuoli jos kiinnostavaan mieheen olen törmännyt!
      Ei minun ole pieneen mieleenkään tullut ettai naisen olisi "kuulunut" olla aloitteentekijä... mutta eipä yksikään mies tähän mennesssä valittanutkaan ole...

Ja jos pakit on saanut ja saa, entä sitten?! Ei siitä pidä nokkiinsa ottaa eikä loukkaantua, kaikilla vaan ei ne kemiat yhteen pelaa, sehän on fakta!
      Ei kaikki tykkää ruususta, joku haluaa mieluummin orvokin! Tai voikukan, mikä ketäkin miellyttää.

Ja eletään sentään vuotta 2012! Ei kai nyt enää naisen kuulu istua isänsä kodissa ja odottaa kosijaa?!

• N26N26N26

Ehdotan uutta näkökulmaa siihen, että miehen kuuluu tehdä aloite ja se on miehelle kauhea rasite ja naiselle suuri helpotus.

Se menee näin:

Koska mies on se, joka saa/kuuluu tehdä aloite, hän on se joka pääsee valitsemaan. Miehellä on suuri valinnan ja päätöksen teon mahdollisuus verrattuna naiseen, jonka täytyy ottaa vastaan se mikä tulee ja valita siitä.

Itse olen aktiivinen ja aloitteita tekevä nainen itse, jotta saan otettua kermat pinnasta enkä joudu odottamaan sitä pohjasakkaa, joka luokseni ajallaan valuu ;)

• Hooomps

Vinkki miehille (joka voi muuttaa asennettanne): uskallus tehdä aloite on ensimmäinen testi, jolla nainen koittelee miestä.

Jos mies ei uskalla tulla iskemään, se osoittaa, että mies ei uskalla kohdata elämän normaaleita haasteita. Toisin sanoen, miehellä on heikko itsetunto. Heikon itsetunnon omaavat ihmiset ovat yleensä tylsää seuraa, altiita valittamaan ja riidessä mököttömään. En sellaista miestä ainakaan itse halua.

Toisaalta, jotku miehet ovat niin ylpeitä, etteivät tule iskemään. Heistä iskeminen on alentumisa. Tällaiset miehet ovat yleensä hyvin itsekeskeisiä ja eiväy jousta suhteissa oikein mihinkään suuntaan. En tällaistakaan miestä halua.

• itsetunto my butt

Teepä vaikka joku 50-100 aloitetta vuodessa, onnistumisprosentilla 5-15 %, ja tule selittämään sama ylimielinen hölynpöly sen jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      265
      2418
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      75
      2396
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1568
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      44
      1412
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1367
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1339
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1230
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1029
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1009
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      999
    Aihe