Nykymiehet on neitejä!!!

Suomityttö

Kertokaas nyt, miksi nykymiehet ei enää viihdy maalla? En tarkoita, että pitäisi karjatilalliseksi ruveta, mutta käsitykseni mukaan nykymies voi mennä maalle vain, jos siellä on jollain kaverilla mökki, rantasauna ja muutama koppa kaljaa. Ketään ei kiinnosta muuttaa taajamamerkin ulkopuolelle kuulemani mukaan muun muassa siksi, että siellä voi olla esim. hurjan pelottavia itikoita (eihän se oo ihan mieto kipu, jos itikka pistää, joo...). Myöskin jokailtainen kaljalle lähteminen vaikeutuisi huomattavasti. Voisi jopa olla, että trendihousujen lahkeisiin tulisi kurapilkkuja märästä soratiestä. Sanokaa, plliiiis, että oon vaan törmännyt vääriin ihmisiin... ja turha kommentoida, että maaseudulla on peräkamarit täynnä poikamiehiä... Mistä niitä aitoja, rehellisiä, hyväsydämisiä, MIEHISIÄ MIEHIÄ nykyään löytyy?

Jos tosiaan nykymiehet on kautta linjan noin akkamaisia kuin kokemusteni perusteella voisin olettaa, saa maailma tästä yhden vannoutuneen vanhanpiian lisää. Ostan ja remppaan sen mökkini itse ja nautin aidosta elämästä luonnon keskellä lintujen ja oravien kaverina. Passaa sitten tulla pullakaffille keskustelemaan aiheesta... ;P

47

3893

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syy

Entinen maalainen, ensinäkin maaseutu ei kiinosta, ihmiset juoruaa takanapäin koko ajan, ja jos ei ole siihen tarvetta niin keksitään lisää. Naapuri levittää sianpaskaa pelolle, siinä se sitten haisee, kärpäsiä tulee siihen ja h...i. Joka paikkaan on pitkä matka, jos maito loppuu, niin saa ajaa lähimpään kauppaan 20 km. Sielä ei ole muuta tekemistä kuin kytätä mitä naapuri tekee, ai jaa katos se laittaa pelolle porkanaa... ym. Mä olen kaupunkiin muutanut ja viihdyn helvetin hyvin täällä ja myös pysyn.

"Kun poika maailmalle lähti, ei tule pellolta enään paskanhaju".....

• Suomityttö

Just tota tarkoitan, neitiseni, ei millään pahalla, mut toit esiin tyypilliset kliseet maalla asumisesta mihin nykymiehet vetoaa. Olivat sitten asuneet maalla tai eivät. Ollaan niin hienohelmoja, että pelätään paskanhajua eikä osata elää ilman kauppaa ikkunan alla. Siis kun ovethan saa kiinni ja ikkunat, jos naapuri välillä tuoksahtaa eikä sitä paskaa joka ikinen päivä levitetä. Ja kakskytkilsaa kauppaan ei oo paljon mitään, jos osaa funtsia etukäteen mitä tarttee puolen viikon ajan syödä ja juoda. Kenenkään ei oo pakko alkaa kyttäämään naapurin tekemisiä, jos vaan itse on FIKSU ja AKTIIVINEN ihminen ja kykeneväinen käyttämään päätään keksiäkseen omaa tekemistä. Ja kuka piittaa vittujakaan seläntakana juoruajista? ASENNETTA JÄTKÄT!!!

• Hra
        Suomityttö kirjoitti:

Just tota tarkoitan, neitiseni, ei millään pahalla, mut toit esiin tyypilliset kliseet maalla asumisesta mihin nykymiehet vetoaa. Olivat sitten asuneet maalla tai eivät. Ollaan niin hienohelmoja, että pelätään paskanhajua eikä osata elää ilman kauppaa ikkunan alla. Siis kun ovethan saa kiinni ja ikkunat, jos naapuri välillä tuoksahtaa eikä sitä paskaa joka ikinen päivä levitetä. Ja kakskytkilsaa kauppaan ei oo paljon mitään, jos osaa funtsia etukäteen mitä tarttee puolen viikon ajan syödä ja juoda. Kenenkään ei oo pakko alkaa kyttäämään naapurin tekemisiä, jos vaan itse on FIKSU ja AKTIIVINEN ihminen ja kykeneväinen käyttämään päätään keksiäkseen omaa tekemistä. Ja kuka piittaa vittujakaan seläntakana juoruajista? ASENNETTA JÄTKÄT!!!

Tokkopa se minusta neitiä tekee jos ylipäätään vain lakkaan viihtymästä kun katuvalot loppuvat.

• landepaukku
        Suomityttö kirjoitti:

Jep, oon sun kanssa täysin samaa mieltä, nykyajan miehet todellakin on neitejä, poikkeuksia toki löytyy, mutta suurimmaksi osaksi ne on näitä saatanan hienohelmoja, jotka eivät osaa tehdä kunnon töitä...johtuskohan se siitä että nykyajan ihmiset ovat oppineet liian hyvälle, ja tuloksena siitä on mitäänsaamattomat luuseri miehet..

• Tupperwaara

Sun hakemia tosimiehiä ei enää vaan ole. Koko juttu on pelkkää legendaa. Mitä ihmeellistä siinä on että kaikkia ei kiinnosta lapioida hevosen paskaa tms. ?? Tosiasia on että maalla on kiva käydä välillä mutta pitemmän päälle rupeaa jossain vaiheessa vituttamaan käydä vaikka siinä yhessä ja ainoassa paikallisessa samoja naamoja kattelemassa :)

• Metsänpoika

Ja minä kun luulin että naiset eivät viihdy maalla. Lähes kaksi vuotta olen yrittänyt sopeuttaa nykyistä tyttöystävääni juuri tuollaiseen maalla asumiseen- huonolla menestyksellä. Henkisesti olen melkein jo antanut hänelle lähtöpassit, mutta yksinkään ei ole mukava olla.. Tämä on juuri tätä odottamista että toinen muuttuu! No, nykyään suunnittelen elämääni kuitenkin itseni varalle, roikkukoon nyt vielä hetken siinä. Kaupunkiin hänen luokseen en muuta!!

• metsämies

Ite oon asunut suurimman osan elämästäni kaupungissa mut jokin vetää minua varsinkin syksyisin maalle ja metsälle. kyllä minä olen sinun kanssasi samaa mieltä et suurin osa suomalaisista miehistä on pelkkiä juoppoja neitejä joista ei ole mihinkään.

• mies

Jaa, pistit kysymyksen, kai ne peräkammarin pojat taitaa tosiaan olla sosiaalisesti hieman vajavaisella tasolla, en väitä etteikö poikkeuksiakin löytyisi. Tästä päästään siihen että onko maaseutu enää tarpeeksi viriili ympäristö "tosimiehelle". Toinen kuumottava ongelma nykypäivänä on että maalla ei tahdo olla töitä.

Sinänsä maaseudussa kaikkine hyötyineen ja haittoineen ole mitään vikaa. Ihmiset itseasiassa viihtyvät yllättävän hyvin vähän luonnollisemmassa ympäristössä kuin tämä asfattiviidakko missä on kiva nähdä kymmeniätuhansia ihmisiä päivässä joilla kellään ei ole mitään sanottavaa ja kaikilla hirveä kiire.

pistä postia [email protected] niin järjestetään kulttuurivaihto-ohjelma.

• pera

Osittain oon sun kanssa samaa mieltä, että nykyisin nuoret aikuset eivät enää kovin paljoo osaa ja halua kunnolla liikkua luonnossa ja maaseudulla. Luonto on monelle tosiaan sitä, että rantasauna ja kaljaa tms.

Mutta ei miehisyyden mittari silti mun mielestä oo se haluaako muuttaa maalle vai ei. Miehistä on se jos pystyy tuomaan leivän pöytään tai ainakin yrittää tuoda. Ennen se tapahtui ehkä lapioimalla maata, mutta nykysin työtehtävät ovat monesti jotain muuta ja suurin osa työpaista kaupungeissa.

Ite viihdyn todella hyvin maalla ja liikun paljon luonnossa, kalastelen, metsästelen. Asun silti kaupungissa koska täällä on töitä ym. asioita paljon paremmin. Täytyy myöntää, että monet ovat ihmetelleet niin aktiivista luonto ym. harrasteneisuuttani vaikka asun kaupungissa. Ei tarvitse mennä kuin kaira tai vapa kädessä bussiin,junaan,metroon niin saa hämmästyneitä katseita muilta.

• tosimiesurjalasta

Lässynlässyn...Maalla joutuu tekemään töitä:(

• Suomityttö

Harvinaisen rehellinen kommentti. Maalla miesparka saattaa joutua jopa rankametsään tai auraamaan lumet pihatieltä. Kaupungissahan trendineitien ei tartte liata käsiään muuta kuin kuivatakseen oluet suupielistään baari-illan päätteeksi.

• MaaÄijä25
        Suomityttö kirjoitti:

Harvinaisen rehellinen kommentti. Maalla miesparka saattaa joutua jopa rankametsään tai auraamaan lumet pihatieltä. Kaupungissahan trendineitien ei tartte liata käsiään muuta kuin kuivatakseen oluet suupielistään baari-illan päätteeksi.

Mikään ei voita sitä tunnetta kun metässä on ollut
        tukkeja hakemassa (vielä kaupungissa käytävän päivätyön päätteeksi) ja kun sen päälle ottaa
        virkistävää keskiolutta niin ai sitä fiilistä.
        Tuntuu jotenkin säälittävältä jos joutuis käymään
        jossain punttisalilla iltasella. Ja joutuis vielä
        maksamaan siitä.

• ???????

No merkillistä, että luulet asioiden noin olevan.
      Mä olen kaupungissa asunut koko elämäni mutta olen jo pidempään "haaveillut" hieman kauemmaksi muuttamista. En välttämättä aivan keskelle korpea mutta maalle ylipäätänsä.
      Heheh eipä ole samoin ajattelevia naisia eteeni osunut, joten liekö vain miesten vikaa?
      Täysin yksin homma ei vaan taloudellisten ym. seikkojen vuoksi onnistu, joten kaupungissa ainakin toistaiseksi edelleen on vaan oltava.

• Suomityttö

Kiitos, pojat, hyvistä kommenteista! Kiva kuulla että on kuitenkin olemassa muitakin outojalintuja, jotka kaipailee pois kaupungeista kuin minä. Itseäni tosiaan ärsyttää niin tavattomasti, kun kokemusteni perusteella vähänkään isommassa kaupungissa tyyppien pitää olla niin vimosen päälle in ja trendikkäitä ja pinnallisia ja whatever kaikkien silmissä. Ja nää kaupungit on täynnä tota persoonatonta pintamassaa, yäk. Jos kaupungeista pistettäis yhtäkkiä edes kuukaudeksi "virrat pois" ts. baarit ja putiikit kiinni, niin varmaan puolet jätkistä ja lähes kaikki muijat ajautuis itsemurhan partaalle, kun niiden pintaelämä hajoaisi. Ainakin siltä musta kokemusteni perusteella tuntuu. Siinä olette ihan oikeassa, että nykynaiset on vielä pahempia kuin miehet. Meitä tasokkaita tyttöjä, ketkä maalle haluaa ei taida olla sitäkään vähää kuin miehiä.

En ole mikään aina-oikeassa-ämmä enkä väitä, että maalla asuminen sopii kaikille. Se ei sovi ainakaan trendineideille eikä itsetuntonsa pinnallisuuksien varaan rakentaneille. Miehisyys ja maalla asuminen sinänsä ovat kaksi eri asiaa, vaikka ne tässä tapauksessa jollain tavalla kohtaavatkin. En siis väitä, etteikö ns. miehisiä miehiä voisi olla kaupungeissakin. Oikeastaan miehisyys käsitteenä riippuu mielestäni ihan käsitteen määrittelijästä. Itse määrittelisin sen mm. kyvyksi kestää vaikeuksia ja vastoinkäymisiä katkeroitumatta, kyvyksi pitää huolta itsestään ja läheisistään, kyvyksi nauttia elämän pienistä asioista ja kyvyksi erottaa oleellinen epäoleellisesta sekä rehellisyydeksi, aitoudeksi, epäitsekkyydeksi ja terveeksi itseluottamukseksi, mikä ei ole riippuvainen toisten mielipiteistä.

Tuo työpaikkojen vähyys sitten on kyllä tosijuttu, mutta ei sitä ainakaan auta se, että maalle haluavat kärvistelevät kaupungeissa vastoin tahtoaan kyseiseen asiaan vedoten (ok myönnän, että itsekin teen juuri noin...). On paljon juttuja, mitä voi tehdä maalta käsin ja itsensä voi työllistää itsekin. Ja harva nyt niin korpeen menee asumaan, ettei minkäänlaista taajamaa ole kohtuullisella työssäkäyntietäisyydellä.

Ja mitä tulee siihen, että maalla ei muka ole tekemistä, niin omakohtaisesti voin sanoa (sekä maalla, taajamassa että kaupungissa asuneena) juuri siellä maalla olevan tekemistä ihan kaikkein eniten. Mitä muka voi tehdä kaupungissa kolmenkymmenen neliön vuokraluukussa asuva, jota ei kiinnosta lähteä kaupungille istumaan ja katselemaan pinnallisia ihmisiä? Ai no joo, voihan sitä kirjoitella netin keskustelupalstoille näköjään, joskin saman voisi tehdä maaltakin käsin...

Meidän ihanien maalle kaipuuta tuntevien ihmisten pitäis perustaa joku foorumi, missä voitaisiin viedä asiaamme eteenpäin! ;)

• härmäläinen!

joopa joo! maaseudulle on jäänyt ne todelliset yrittäjät jotka pärjäävät muutenkin kuin et työjohtajan pitää olla sanomassa koko ajan et mitä nyt teet!ne maaseudulla olevat mies yrittäjät
        ovat aika usein miljönääriä ja ne ei siitä kerskuile! ne ostavat mersut ja volvot uudet käteisellä!niillä on töitä aina ja eivätkä ole sossun luukulla!ja ne ei ole mitään neiti veikkoja!ja ne eivät haaveile rantatontista, vaan ne omistavat hehtaari kaupalla niitä rantoja!ja ne puhuu suoraan ja niille ei mitkään liimahörhöt vittuile!eikä sossut! eikä kommarit!.........
        tässä oli vaan yhden härmäläisen juntti mielipide! suoraan pohjanmaalta sanottuna!

• kaupunkilaisnainen

Ei kaupunki asuinpaikkana tee ihmisestä sen pinnallisempaa kuin maalla asuminen. Mikä syvällisyyden tae siinä on, että ympärillä on maalaismaisema, palvelut kilometrien päässä ja jalassa vanhat adidakset? Vaatteiden (=trendivaatteiden) perusteella et voi sanoa, onko joku pinnallinen vai ei. "Pintakiitopaikassa" perjantai-iltaansa viettävä sinkkunainen voi olla paljon syvällisempi ja henkevämpi kuin vastaavanikäinen sinkkunainen, joka tekee marjapiirakkaa poimimistaan mustikoista.

Itse kaupunkilaisena ainakin viihdyn kaupungissa, enkä voisi kuvitella asuvani ihan landella jollain pienellä paikkakunnalla ja ymmärrän, että monet miehetkin ajattelevat samoin. Ei tämä ole mikään sukupuoli- vaan persoonakysymys. Maalla on kiva käydä (muutenkin kuin mökkeilemässä bissen kera), mutta en missään korvessa haluaisi asua pysyvästi.

• HäHä

Kyllähän nykymiehet maalla viihtyy, itsekkin muutin kaupungista maalle ja viihtynyt olen. Lähdin sinne 100% sinkkuna, kaverit sano että "hullu olet".... ja niin olenkin, mutta myös onnellisempi kuin koskaan :)

On perkele talo vuosimallia 1943 ja kohta rempat valmiina. Edellinen omistaja jos tietäisi niin haudassa kääntyisi.Käsiin on "työkansiä" tullut, mutta eipä ole menoa haitannut.Enkä minä sinne metsään ole jämähtänyt, samanlaisesti välillä vaihdan maalaismaiseman kaupungi elämän rientoihin ja menoihin.... ja hauskaa on.

Vaan eipähän mua huolet paina, siittä olen ylpeä aina...

• jallu

nyt kukaan järkevä sinkkumies viihdy kun ei edes pillua saa. Mut sitten joskus vaimon kanssa vois olla ihan jees, ei tosin minnekään korpeen... kyl sitä pitää kaupat, kirjastot, salit sun muut olla vähintään 5km säteellä.

• maalainen

Järkevä sinkkumies onkin hyvä käytöksinen herrasmies, joka saa pillua paikasta riippumatta :) olkoon sitten vaikka 20km lähimmästä "Taajamamerkistä".Ei ainakaan ole minulle tuottanut ongelmaa...

Vaikka täytyy myöntää, että yhtään panoa en ole pokannut paikalliselta maitolaiturilta... vaan baarista ja citystä.

Ja turhaan sitä "tulevaa vaimoa" sinne maalle on papin aamenen jälkeen viedä, jos se ei siellä viihtyisi nytkään... meinaan ero on varma !

• Anonyymi00043

Mikä vitun sali etkö osaa muuten tehdä mitään ei tarvi saleja kun tekee töitä mutkalle ne väännetään ne salimiehet

• Kyoshiro

että sinä viihdyt maalla. Mutta oletko ajatellut ollenkaan, että joku (esim. vaikka minä) nauttii aivan samalla tavalla kaupungissa elämisestä. Ihmiset ovat näes erilaisia.

Kuvittelin otsikon perusteella vähän toisenlaista puheenaihetta...

• Suomityttö

...paljonkin ja pahoittelen syvästi, mikäli provosoivalla tyylilläni olen aiheuttanut mielipahaa jollekulle yleistäessäni miehet "nykymiehiksi" sekä pedannut vastakkainasettelun maalaiset vastaan kaupunkilaiset. Olen myöskin jo kauan sitten huomannut, että ihmiset todella ovat erilaisia. Tämän huomion olen tehnyt niistä lähtökohdista, että se erilainen yksilö olen yleensä ollut minä itse. Kaikkia ei vain voi aina miellyttää, eikä tarvitsekaan.

Kirjoitukseni tarkoituksena on hakea niitä syitä, miksi suurelle osalle miehistä on nykyään mahdoton ajatus ja kauhistus, jos nainen kertoo haluavansa asua maalla. Oikeastaan haluaisin vain kuulla, että vastoin tähänastisia kokemuksiani ne syyt eivät olisi sarjaa laiskuus, pinnallisuus, itsekkyys etc. Itse asiassa mielessäni on kytenyt pieni toivo löytää lohtua siihen päätäni kalvaneeseen ajatukseen, ettei tässä maassa ole enää yhtään maaseudulle kaipaavaa miespuolista henkilöä. Riemastuksekseni maaseutumyönteisiäkin tyyppejä näkyy yhä jossain olevan! Tsemppiä kaikille sellaisille!

Mitä sitten tämän tai kenenkään muunkaan kirjoituksen otsikkoon tulee, tokihan sitä saa kuvitella kaikenlaista.

Joka tapauksessa kivaa kesää myös teille kaupunki-ihmisille.

• Kyoshiro
        Suomityttö kirjoitti:

...paljonkin ja pahoittelen syvästi, mikäli provosoivalla tyylilläni olen aiheuttanut mielipahaa jollekulle yleistäessäni miehet "nykymiehiksi" sekä pedannut vastakkainasettelun maalaiset vastaan kaupunkilaiset. Olen myöskin jo kauan sitten huomannut, että ihmiset todella ovat erilaisia. Tämän huomion olen tehnyt niistä lähtökohdista, että se erilainen yksilö olen yleensä ollut minä itse. Kaikkia ei vain voi aina miellyttää, eikä tarvitsekaan.

Kirjoitukseni tarkoituksena on hakea niitä syitä, miksi suurelle osalle miehistä on nykyään mahdoton ajatus ja kauhistus, jos nainen kertoo haluavansa asua maalla. Oikeastaan haluaisin vain kuulla, että vastoin tähänastisia kokemuksiani ne syyt eivät olisi sarjaa laiskuus, pinnallisuus, itsekkyys etc. Itse asiassa mielessäni on kytenyt pieni toivo löytää lohtua siihen päätäni kalvaneeseen ajatukseen, ettei tässä maassa ole enää yhtään maaseudulle kaipaavaa miespuolista henkilöä. Riemastuksekseni maaseutumyönteisiäkin tyyppejä näkyy yhä jossain olevan! Tsemppiä kaikille sellaisille!

Mitä sitten tämän tai kenenkään muunkaan kirjoituksen otsikkoon tulee, tokihan sitä saa kuvitella kaikenlaista.

Joka tapauksessa kivaa kesää myös teille kaupunki-ihmisille.

en minä tuota viestiäsi loukkavaaksi kokenut, enkä myöskaään omaani sellaiseksi tarkoittanut.

'...miksi suurelle osalle miehistä on nykyään mahdoton ajatus ja kauhistus, jos nainen kertoo haluavansa asua maalla.'

Eeeh? Enpä ole itse asiaa miettinyt, kun ei ole tullut tilannetta vastaan. Täytynee katsoa sitten, jos niin käy joskus.

• nyk. kaupunkilainen

Itse olen kotoisin 4000 asukkaan kokoisesta kunnasta. Armeijan jälkeen muutin opiskelemaan pääkaupunkiseudulle. Parinkymmenen vuoden maalla asumisen aikana kävin varmaan läpi useimmat "romanttiset" maaseudun ajanvietteet. Liikuin ja urheilin paljon luonnossa, harrastin metsästystä, kalastusta, tein kavereitten porukoiden luona pelto- ja navettatöitä, hakkasin halkoja.. yms.

Sinun silmissäsi saatan kuitenkin näyttää "neidiltä" trendivaatteissani kävellessäni kaupungilla. Kokemuksen perusteella sanoisin ettei se elämä maalla sen mukavampaa ole kuin kaupungissakaan. Arvostan huomattavasti sitä että palvelut ovat lähellä sekä sitä että ihmiset eivät kyttäisi tekemisiäni. Tämä on valitettavasti totta pienillä paikkakunnilla, massasta ei saisi erottua. Kaupungissa olen myös tutustunut ja tutustun hyvin erilaisempiin persooniin. Maalla useimmat(eivät kaikki) tuntuivat olevan samasta muotista. Kaupungissa minulla on myös opiskelut, työt ja uusia harrastuksia joita en voisi toteuttaa maaseudulla..

Mutta kyllä minä pidän maaseutua arvossa edelleen, vaikka kaupungissa hyvin viihdynkin. Etenkin sen luonnollisen ja terveen kasvuympäristön takia. Välillä haen sieltä tottakai vaihtelua. Suosittelen kokeilemaan elämää maalla, tee johtopäätökset vasta sen jälkeen. Mutta älä kaikkia meitä neitejä yleistä..

• nainen

Lapsuudenkesät opetti minulle sen todellisen työnteonilon, ollessani kaupunkilaistyttönä "karjakkona" maalla. Näin sain parhaimmat lapsuuteni muistot elämästäni. Ihmiset olivat avoimia, työteliäitä ja toisen huomioon ottavia. Ja ystävyyssuhteet ovat säilyneet läpi koko elämäni. Se tosiasia myös selvisi, että ei se maalla eläminen aina niin helppoa ole, vaikka siltä näyttäisi. "Maalaisen" lehmät on esimerkiksi lypsettävä 2 kertaa päivässä, oli se sitten joulu tai juhannus ja Eu puhaltaa nykyisin niskaan maitokiintiöistä ja siitä, minkä mallista porkkanaa ja perunaa olisi maasta noustava.

• Anonyymi00044

En ymmärrä miksei massata voi erottua olen aina erottunut en ole massa eläjä aina on mennyt hyvin en kuulu mihinkään standardi miehiin en ole homo enkä mitenkään din don olen omien polkujen tallaaja kaikkien täysjärkisten kanssa tulen toimeen aina kun olen käynyt jossain aina muistavat ja kyseletät et ole käynyt pyörähtämässa (vanha sanonta siten metdä vastaa miten sinne huudetaan ) hyviä jatkoja eritoten naiset

• gizmo

Joo,

Nää nykyään Suomessa asuvat miehet ovat ihan oikeasti neitejä. Jokainen, joka yhtään osaa mitään, on joko jo lähtenyt tai sitten lähtemässä pois Suomesta aivan lähitulevaisuudessa.
      Maaseutua on muuallakin. Esim. täällä Espanjassa tai sitten vaikka Amerikassa, mutta sitähän noi neidit ei tajua. Ne maksaa edelleen eväistään, autoistaan ja asunnoistaan huijaushinnat ja kuvittelee, että se on lottovoitto syntyä Suomessa, kun kerran koulussa niin on sanottu. Säälittävää.
      Annetaan niiden jatkaa.

• Sako75

Ai niinkö? Mä olen sit taas jo pitkään luullu et maailmasta ei löydy sellaista naista joka vois olla päivän ilman pakkelia ja istumatta peilin edessä. Uskaltais tehä itekin jotain, vaikka istuttaa perunoita ja sipuleita, saa vaihdettua autoonsa renkaat itse jos tarve vaatii, ei kitise turhia jos mies tuo keittiön pöydälle riistaa vaan päinvastoin on tyytyväinen.
      Väittäisin saavani mökin remontoitua ku siihen kolutuksenkin olen saanu, autot pysyy ajokunnossa omin käsin ja jotain muutakin pientä saan kuulemma aikaiseksi.
      Metsästän syksyisin mahdollisuuksien mukaan ja hiukan kalastan omiin tarpeisiin mereltä... Selkämereltä..

• Egosysteemi

nykyään äijiä. Sen takia etsinkin oikeita naisia lahden takaa, enkä tarkoita nyt Lahtea vaan lahtea, jossa nainen on Nainen ja mies on Mies...siitä seuraa kauniita vaaleita sinisilmäisiä lapsia, lapsia, lapsia, lapsia, lapsia, lapsia, lapsia...juuri niitä joita suoraryhtinen pääministerimmekin peräänkuulutaa.

Lisäksi geenivaihto on sen verran monipuolisempaa, että perintönä saamamme sairaudet vähenevät...

• keke

Itse olen varmasti suomitytön käsityksen mukaan hyvinkin neiti. Minulla on trendivaatteita, viihdyn pintapaikoissa, asun kaupungissa jne.

MUTTA pidän maaseudusta, kalastamisesta, vaeltamisesta, eränuotiolla tulistelusta, kanoottiretkeilystä, eri eläinlajien "bongailusta", kalliokiipeilystä, uimisesta, halonhakkaamisesta ja monesta muusta.

Mä kaipaan sekä Kaivohuonetta että Mommolan motellin aulabaaria.

Yhteenvetona: elämä on melko lyhyt. on sääli, jos ei osaa ottaa elämästä kaikkea irti erilaisilla (ja jopa vastakohtaisilla) tavoilla. Sama pätee moniin muihinkin arkisiin asioihin, esimerkiksi ruokaan. Hernekeitto, ryynimakkara, verilätyt, läskisoosi, klimppisoppa, uunimakkara, ruisvelli jne. ovat lempiruokiani. Samoin kuin "trendikkäät" Malesialaiset grilliruuat, katkarapufajitakset, sushi jne.

Toivottavasti löydät mieleisesi miehen, Suomityttö. Ja joka tapauksessa: Hyvää Juhannusta!

• Faust

Monettakohan kertaa lienee, kun tätä asiaa ihmettelen, en todellakaan voi muistaa, mutta nyt on jo sanottava ääneenkin.

On ilmeisesti olemassa laaja ryhmä naisia, jotka tykkäävät haukkua miehiä neideiksi, luusereiksi, raukoiksi pelkureiksi jne, mikäli he eivät satu olemaan sellaisia kuin juuri tämä kyseinen nainen haluaa.

Esim. jos nainen ei onnistu houkuttelemaan miestä perustamaan perhettä, niin silloin mies on PELKURI, koska ei USKALLA ottaa vastuuta perheestä. Jos miestä ei saa muuttamaan maalle, niin mies on NEITI, koska ei KESTÄ paskanhajua.

Kyseessä lienee psykologian termein nk. defenssi, eli henkinen puolustuskeino. Tämän naisryhmän itsetunnolle olisi ilmeisesti täysin kestämätöntä tiedostaa, että heidän viehätysvoimansa ei riitä muuttamaan miestä. Kyse täytyy siis olla siitä, että mies on liian heikko ja epämiehekäs voidakseen täyttää naisen tarpeet.

Nyt, jotta tämä ihana mutta petollinen harha saataisiin haihtumaan, on velvollisuuteni paljastaa muutama tosiseikka.

Minä en perusta perhettä, koska minä viihdyn paremmin ilman sitä. Minä en lähde landelle paskaa nuuhkimaan, koska viihdyn paremmin kaupungissa.

Jos, hyvät naiset, mies ei tee juuri niitä asioita, joita miehen teidän mielestänne pitäisi tehdä, se ei johdu siitä, että mies ei uskaltaisi. Se johtuu siitä, että hän ei HALUA.

Oman tahtonsa seuraaminen on tässä tasapäämaailmassa miehekästä ja rohkeaa jos mikään on.

• Egosysteemi

*KLAP*

Kantapäät kopsahtavat yhteen ja käsi napsahtaa "lippaan". Teen kunniaa.

Loistava kirjoitus. Enkä vittuile. Ihan oikeasti!
        Miksi olet täällä sinkut-palstalla mädättämässä aivojasi?...Toisaalta ymmärrän sinua; ehkä juuri siksi että täältä saa hetken hubaa, virtuaalinaurut... : )

• mies

Kyllä todellisuus on sitä että naiset muuttavat kaupunkeihin ja parveilevat siellä ns. sinkkupiireissä ja miehiset miehet jäävät maaseudulle harrastustensa pariin nauttimaan luonnosta ja siitä että voivat toteuttaa itseään monilla eri tavoilla.

Muutin itse maaseudulle( rannikolle ) 15 vuotta sitten, aika kuluu niin hyvin ettei jaksa edes naisten perässä juosta.
      Vaikka työpaikalle on 50km niin elinpiiri korvaa matkan rasitteen.

Kaikkein vaikein juttu on minusta se ettei ole löytynyt naista rinnalle, nykyään naiset eivät osaa eivätkä halua tehdä mitään, ne jotka ovat jotain osaavinaan niin todellisuudessa ovatkin työn teettäneet miehellään...

Kun lasken omia tekemisiäni niin kyllä suomitytön on ihan turha väittää nykymiehiä neideiksi kun itse on sitä kaikkein eniten, epäilen suuresti sinun mökinremppaamistaitojasi!...Helppoahan siitä on tietenkin kirjoittaa, neiti-ihmisten suurin taito onkin tekemisillään uhoaminen...!

Pakko tunnustaa että kirjoituksesi huvitti minua kyllä suuresti! ;) Minkähänlainen amatsoni nimimerkin takana piileksiikään? ;)

• Suomityttö

Kiitos taas kommenteista, kiva että jengillä on mielipiteitä! Tässä vielä vähän ajatuksia neiti amatsoonilta, joka ilmiselvästi on läski ja ruma ja haiseva ja tahtoo alistaa ja syödä suihinsa kaikki miehet ja ilmiselvästi lyö sen jälkeen suuressa uhonpuuskassa väärinpäin olevalla vasaralla sormensa lyttyyn korpimökkiään rempatessa ja harakatkin tippuu puista naurettuaan itsensä kuoliaiksi...

Pari juttua siis. En näissä viesteissäni puhu maalle muuttamisesta karjankasvattamis-/maanviljelysmielessä. Maallahan voi asua muutenkin. Joillekin pienen kunnan taajamassa asuminen saattaa olla yhtä kuin maalla asuminen, itse en sitä maalla asumiseksi miellä.

Tämä neiti -käsite sitten. Mielestäni mies, joka mm. ei HALUA puuhastella mitään kotonaan, eikä HALUA elää ilman kauppoja ja kapakoita lähinurkilla vaan HALUAA juosta pinnallisuuksien ja trendiporukan hyväksynnän perässä on neiti. Tosin siis vain minun mielestäni, taidan olla ainoa näin ajatteleva amatsooni nykyaikana. Ja siis maalaispoikakin on mielestäni neiti, vaikkapa jos hänelle vielä kolmekymppisenä pitää äidin laittaa ruuat ja pestä pyykit etc. Enkä minä todellakaan HALUA neitimiestä saati sitten HALUA alkaa muuttamaan ketään mieleisekseni. Se mitä tällä keskustelunavauksella HALUSIN, oli saada kommentteja monesti ihmettelemääni asiaan, mikseivät miehet nykyään viihdy maalla.

Ja edelleen, jokainen meistä saa HALUTA juuri sitä, mikä itsestä hyvältä tuntuu. Mitä minä HALUAN, on vielä joskus löytää sellainen aito, fiksu Mies, joka HALUAA nauttia maaseudun rauhasta (välillä siellä kaupungissakin pistäytyen) ja HALUAA ihanan tytön kanssa rakentaa sen maaseutukotinsa mieleisekseen ja HALUAA kasvattaa ihania pellavapäisiä, pääministeristä riippumattomia lapsia siellä ihanteellisessa elinympäristössä ilman, että kukaan häntä siihen millään tavoin painostaa. Ja siis HALUTAHAN minä tätä saan, mutta mitään ns. nykynaisille tyypillistä tarvetta pakolla houkutella miestä perustamaan perhettä kanssani minulla ei ole (hieman viittausta ainakin nimimerkkien Egosysteemi ja Faust viesteihin...).

Juupa juu. Yleistäminen on oikeasti tyhmää, kyllähän jopa minäkin sen tajuan, mutta joskus vain menee hermo siihen ettei mistään tunnu löytyvän samanhenkistä tyyppiä. Ainakaan kysyntä ja tarjonta eivät tunnu oikein kohtaavan. Mukava on kuitenkin lukea, että vielä löytyy tyyppejä, ketkä arvostaa maaseutua elinympäristönä. Pusuja teille! Suuri kunnioitukseni myös niille, ketkä kykenevät ottamaan sekä maaseudusta että kaupungista niiden hyvät puolet irti, siihen aion itsekin pyrkiä (maalta käsin, hih). Kaikkea kivaa myös kaupunkieläjille. Ihmisiähän tässä vaan ollaan koko sakki.

• -F.

Minkä takia HALUAT nimitellä ihmisiä (miehiä) jotka HALUAVAT elää toisin kuin sinä?

• Suomityttö
        -F. kirjoitti:

Minkä takia HALUAT nimitellä ihmisiä (miehiä) jotka HALUAVAT elää toisin kuin sinä?

Minä en todellakaan HALUA nimitellä ketään miksikään niin kuin viestissäsi väität, mutta koska olen vain ihminen sitä turhautuneena tulee joskus tehtyä jopa epäviisaasti. Itseäni muuten mieluusti nimittelen termein "juntti" ja "landepaukku", koska katson niiden kuvaavan minua yhtä hyvin kuin termi "neiti" kuvaa pintaliitopuppelipoikia ja muita munattomia miehiä. ;oP

• Suomipoika eli Egosysteemi
        Suomityttö kirjoitti:

Minä en todellakaan HALUA nimitellä ketään miksikään niin kuin viestissäsi väität, mutta koska olen vain ihminen sitä turhautuneena tulee joskus tehtyä jopa epäviisaasti. Itseäni muuten mieluusti nimittelen termein "juntti" ja "landepaukku", koska katson niiden kuvaavan minua yhtä hyvin kuin termi "neiti" kuvaa pintaliitopuppelipoikia ja muita munattomia miehiä. ;oP

Voin yhtyä sinun kommentteihin ja kutsua sinua JUNTIKSI! Kuulostat rumalta kun puhut puppeleista ja munattomista miehistä. Emmehän me miehetkään julkeasti herjaa teitä taviksia telaketjulesboiksi ja pilluttomiksi naisiksi...

Kuulostanko nyt suomipojalta, suomitytön hyväksymältä ja ihannoimalta vastakappaleeltaan, kun huudan täällä kuinka olen kyllästynyt teihin saamattomiin vetelyksiin naisten "pilakuviin", jotka ette osaa olla naisia ja tehdä naisten töitä...-tanan pilluttomat naiset!

???

• Suomityttö
        Suomipoika eli Egosysteemi kirjoitti:

Voin yhtyä sinun kommentteihin ja kutsua sinua JUNTIKSI! Kuulostat rumalta kun puhut puppeleista ja munattomista miehistä. Emmehän me miehetkään julkeasti herjaa teitä taviksia telaketjulesboiksi ja pilluttomiksi naisiksi...

Kuulostanko nyt suomipojalta, suomitytön hyväksymältä ja ihannoimalta vastakappaleeltaan, kun huudan täällä kuinka olen kyllästynyt teihin saamattomiin vetelyksiin naisten "pilakuviin", jotka ette osaa olla naisia ja tehdä naisten töitä...-tanan pilluttomat naiset!

???

En ihan allekirjoittaisi tuota väittämää, etteivät miehet herjaa naisia... Jokatapauksessa minua saa nimittää juntiksi aivan vapaasti, otan sen kohteliaisuutena. Ja saahan sitä repiä herneet nekkuun vaikka jonkun tuntemattoman tytön nettipalstajutuista, jos tuntuu, ettei herkkä hipiä sitä kestä. Pahoittelen julkeuttani ja kieroutunutta huumorintajuani.

• Reima Ratkaisu

Muuta nyt jo hyvä ihminen äkkiä vittuun pääkaupunkiseudulta.

Siellä noita kolmioleivän mussuttajia on aivan liikaa.

• Peräkammarihirmu

Miksi nykynaiset eivät viihdy maalla ? Siis vähänkin koulutetummat ja älykkäät naisihmiset ? Voisihan sitä käydä maalta pitäen kaupungissa töissä tai tehdä etätöitä kotoa käsin. Miten mukavaa olisi kasvattaa lapset sellaisen naisen kanssa maalla. Mutta ei, pitää asua kaupungin keskustassa trendikuppiloiden vieressä jne.

• mittakirvesmies

"Kertokaas nyt, miksi nykymiehet ei enää viihdy maalla?"
      No, minäpä kerron:

Täältä on hemmetin hankalaa ja vaivan takana löytää tolkun työpaikka. Rahatta on pirullista elää, vaikka kuinka muuten pitäisi ympäristöstään. Pätkätöillä ja hanttihommilla ei pitkälle pötkitä. Vuosien työssä se oli itsellänikin järjestää kunnollinen työmaa sen jälkeen, kun lopetin (päätoimisen) viljelyn kannattamattomana.

Täältä on enemmän kuin hemmetin hankalaa ja vaivan takana löytää tolkun naisseuraa. Yksin on tympeää elää, vaikka puitteet olisivat kuinka upeat. Se on kylmä fakta, että "perinne velvoittaa" jonkun maatilalla syntyneistä veljeksistä jäämään jatkamaan: jatkamaan jää se, jolla ei ole kykyjä tai haluja opiskella itselleen kunnon ammattia. Tytöt lähtevät opiskelemaan ja jäävät siltä tieltään kaupunkeihin. Poikkeuksia on, mutta valitettava tosiasia on se, että kaupunkilaisten heittämä herja "maalaisjunteista" pitää päivä päivältä enemmän paikkansa.

Nykynaiselle kelpaa vain trendihousuinen dresman-mies. Tuppaa jäämään kurapilkkuja farkun lahkeisiin matkalta, kun lähtee kaupungille suomityttöjä bongailemaan.

Maaseudulla ON peräkamarit täynnään poikamiehiä. Aika onneton ympäristö sosiaalista elämää ajatellen. Kuka muka jaksaa aina jauhaa maatalouspolitiikasta (=yleistä kitinää)? Entäs, kun tekisi mieli ottaa pientä kisaa, ampumaradalla, suliskentällä tai vaikkapa purjehduksessa... kahteen viimemainittuun ei löydy reipashenkistä kaveripiiriä ja harrastajia ja ampumaratakin on käytettävissä vain muutaman viikon ennen jahtikauden alkua, että eläköityvät isännät saavat pidettyä hirvimerkkinsä voimassa.

Sano, mitä sanot, mutta matka_on_rasite. Kyllä siinä helposti jää lähtemättä tansseihin, konserttiin tai muihin "happeingeihin", kun aina on tiedossa toista tuntia autossa istumista mennen tullen. Se on aikakysymys ja nykyisillä bensan hinnoilla jo kustannuskysymyskin. Työmatkasta tulee jo autolla ajoa niin yli yhen kylln ja oman tarpeen, että ei isosti inspiroi vielä vapaa-aikaansakin istua kotterossa.

Siinä muutamia syitä. Kyllä minä toisinaan mietin, mitä ihmettä varten enää roikun täällä, mutta on tässä hyvätkin puolensa: on tilaa ja vapautta, suurin osa harrastuksistani käden ulottuvilla eikä tarvitse aina olla varomassa, että kaikki, minkä kädestään irrottaa, nyysitään siinä silmänräpäyksessä, kun selkänsä kääntää.

• kolmekymppinen

Kyl sieltä maaseudulta löytyy enemmän niitä kylän vanhojapoikia, sillä suurin puute on nuorista emännistä! Tää vaan on totuus! Kirjotukses taitaakin olla pelkkä provo!

• Anonyymi00041

Aivan oikein nyky miehet on neitejä minäkin asun taloyhtiössä meillä on lumityöt talkoilla saan yksin tehdä lumityöt ei näy kavereita apuna verhot kyllä heiluu kitisevät kaikesta melkein pitää käyfä pyyhkimässä nenä kun se vuotaa kaikesta naristaan aikuinen mies kun jättävät yhtiövastikkeet maksamatta ja siitä huomautetaan alkavat kiukutella (olen ilmoittanut ettei tämä ole sossu ei ratsasteta toisten kustannuksilla) sitten muutenkin käyttäydytään kuin olisi miesten mies voi vittu sanon minä

• Anonyymi00045

Kuinka monen vuosikymmenen taakse olet palstaäijä arkistoinut näitä kirjoittamiasi aloituksia, joita aktivoit vastaamalla? Yritän kirjoittaa tämän näille auki mahdollisimman selkein ilmaisuin. Tallennettu linkki on siis ns interaktiivinen, eli kun siihen vastaa, keskustelu jatkuu ns. Snaijaatteko? Ja kenellähän se niitä foliotötterö-salaliittoteorioita on ,mikäli ette? Ei nyt mennä esim aloituksen täysin merkityksettömän sisältöön

• Anonyymi00046

Mikähän mahtaa olla tilanne nyt, kun jo 2004noin huono?
      Jokohan ne maalla asuvat neiditkin on neitejä?

-keinovaginamies-

• Anonyymi00047

Katsoin samaa, että 22 vuotta vanha keskustelu 😅

Käyttääkö kukaan nykyään enää edes sanaa neiti? 🤔 Kaikenlaiset sukupuolittuneet sanat kun on alkaneet korvaantua muilla eikä puhekielessäkään enää käytetä neiti/rouva/herra-sanoja juurikaan. Ehkä vanhemmat ihmiset käyttää vielä noita.

Aletheias

• Anonyymi00048
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Katsoin samaa, että 22 vuotta vanha keskustelu 😅

Käyttääkö kukaan nykyään enää edes sanaa neiti? 🤔 Kaikenlaiset sukupuolittuneet sanat kun on alkaneet korvaantua muilla eikä puhekielessäkään enää käytetä neiti/rouva/herra-sanoja juurikaan. Ehkä vanhemmat ihmiset käyttää vielä noita.

Aletheias

Minä käytän, sekä neitiä että rouvaa.
        Mutta minähän olenkin kalkkis :)
        Ja vielä pahempaa -- maalta :))

-keinovaginamies-

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      353
      12226
    2. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      189
      11248
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      280
      6573
    4. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      255
      5357
    5. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      206
      3867
    6. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      176
      3643
    7. L/OVER ikuisesti minun

Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin
      Ikävä
      64
      2733
    8. Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille

Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö
      Perussuomalaiset
      178
      2477
    9. Nyt on kova paikka "suvaitsevaisille" naisille", kun naisille tuli oma taksi

ja syy siihen on kehitysmaalaiset taksisuharit, joista on koitunut paljon "ongelmia" naismatkustajille. Nimittäin "suva
      Maailman menoa
      52
      2230
    10. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      15
      1922
    Aihe