TES:in mukainen palkka muuttomiehelle

muutmees

Millaista tuntipalkkaa olette muuttomiehenä saaneet? TES:in mukaan palkka lähtee noin 11,5e, mutta henkilöstövuokraus firmat yrittävät järjestäen tehdä sopparia n. 8-10 e/h. Täyttä kusetusta vai kuinka? Vai eikä heidän tarvi noudattaa työehtosopimusta? Vai soveltavatko he jotain muuta TES:iä kuin AKT:n?

Ois mukava tietää mitä muut saa tai mitä on tarjottu, itselle jäi firmoista kusetuksen maku suuhun.

27

21293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovviihommiii

      joo tälläiseen olen itsekin törmännyt. väittävät että alalla ei ole tes:iä, joten voidaan maksaa mitä halutaan. alahan kuuluu selkeästi akt:n sopimuksen piiriin; kuljettaja apumies. kyseessä on kuitenkin yksi fyysisesti raskaimmista töistä niin kyl työstä kunnon korvaus pitäs saada. itsekin palkkakuopassa.

    • defaz
      • insider

        Höpö höpö. Tehtävänkuva on eri ja ei kuulu todellakaan akt:hen. Lisäksi finlex ei tunne muuttomiestä = ei työehtosopimusta.
        Ja onko sitova vai yleissitova. Merkittävä ero koska toinen on vapaaehtoinen.

        Lisäksi kusetus lähtee jo asiakkaasta joka ei halua maksaa kuljetuksesta juuri mitään. Eli peiliin katsomisen paikka. Homma on kuitenkin luvanvaraista (sika kallista yrittää) ja kulut nousee nopeammin kuin millään muulla alalla.

        Jos on valmis tekee pitkää päivää pääsee ok ansioille.


      • Anonyymi
        insider kirjoitti:

        Höpö höpö. Tehtävänkuva on eri ja ei kuulu todellakaan akt:hen. Lisäksi finlex ei tunne muuttomiestä = ei työehtosopimusta.
        Ja onko sitova vai yleissitova. Merkittävä ero koska toinen on vapaaehtoinen.

        Lisäksi kusetus lähtee jo asiakkaasta joka ei halua maksaa kuljetuksesta juuri mitään. Eli peiliin katsomisen paikka. Homma on kuitenkin luvanvaraista (sika kallista yrittää) ja kulut nousee nopeammin kuin millään muulla alalla.

        Jos on valmis tekee pitkää päivää pääsee ok ansioille.

        joo tee pitkää päivää 10e tunti prosenteista ei tietoakaan ansiot ok kelasta melkein samat


    • Pilluruuttana

      Huoraamisessa ei oo tesin mukast palkkaa kai?

    • ...kaikki kestää

      LOL! Vai että jollekin apinalle joka osaa jopa kantaa tavaroita pitäisi maksaa melkein 12 euroa!! :D Se että saa kohentaa kuntoaan kantohommissa riittää itsessään palkaksi!

    • johan pomppas summat

      Ei ole tessiä eikä ala noista summista. Ei myöskään ole työoikeuden päätöstä vaikka niin joku väittää. Finlexistä voi tarkistaa. Umpeutuneita neuvotteluja ainoastaan.

      Jos noita summia aletaan maksamaan kaatu moni pieni firma ja kaikki osapuolet häviävät. On aika tiukkaan kilpailtu ala.

    • liikaa222

      Mikä siinä on että pitää noin paljon palkkaa maksaa idioottien askartelusta-paskartelusta. Olin just muuttamassa ja kyselin tarjouksia nii 400e, 400 EUROA tommosesta apinan työstä pitäs maksaa.

      Muuttomiesten pitäs maksaa minulle siitä että ylipäätään päästän hiplailemaan mun kalliita vepsäläisen kalusteita.

      • liikkaa2222222222??

        pitäskö sun sitten itse kantaa romus ja vuokrata hiace.veikkaan että et päivääkään pärjäis muuttohommissa


      • Böllis_

        Kjäh kjäh


      • Anonyymi

        Jos sinä olet sitä mieltä että muuttomiesten pitäis maksaa sinulle ja että se on helppoa niin tee se itse voit aina vuokrata pakun kympillä tai sitten on toinen vaihtoehto pitä pääs kiinni asioista mitä et tee itse


    • Tosimiesten hommia

      Kaikki isot muuttofirmat paitsi niemi kuuluvat logistiikka-alan liittoon, Niemi kuuluu PAM,iin joissa omat palkkaluokat. esim niemellä alotus palkka töihinkutsuttavalla on 9.99 € 9% lomaraha. PS. Pakko nauraa näille trolleille, kokeilkaa ite siirtää ne täyspuu tammikaapit 8 kerrokseen tai kassakaapit alas 5 kerrosta, 150-vuotta vanha pöytä orginal lakkapinnalla, mites suojaat ? KK-kärryjen käyttö, siirtopyörästöt, valjaat, kaluste asennukset. Miltäs kuullostaa 14 tunnin rappukeikka ? Ainii mut kaikki te paperinpyörittäjäthän tohon pystytte saman tien sieltä kotisohvalta 7 tunnin istumis / netinäpräily päivän jälkeen...

      • Paska lafka

        8,99€/h on Niemen palkka nykyään, eikä mitään lomarahoja. Muuttui viime vuoden vaihteessa. Tämäkin vasta jonkun tietyn tuntimäärän jälkeen, sitä ennen se on vieläkin surkeampi. Aivan naurettavaa kyllä, kun ottaa huomioon kuinka raskasta se pahimmillaan on.

        Onneksi pääsi kyseisestä kusetusfirmasta parempiin hommiin. Kyllähän tuosta opiskelijat tietysti saavat helposti pientä taskurahaa, mutta elääkseen tuota ei tee hullukaan.


    • Masterrace

      Oisit opiskellut senkin tyhmä ja köyhä apina. Onneksi robootit korvaa teidätkin 20v sisään.

      • Muuttokorsto

        Amiksesta paperit erittäin hyvillä arvosanoilla, oman alan hommia ei tarjolla yhtään... Mutta nauti sinä työtön loinen sitä bisseä kotisohvallas, mä tarjoon !


      • vitun

        homo xD


    • 18+15

      olkaa asiallisia toisillenne! tuo kielenkäyttö sopii ylä-asteikäisille "koviksille" ja pissiksille. Oletan että olette aikuisia, niin käyttäytykää sen mukaisesti!

      • 14+18

        Niin ja unohdin sanoa, että kyllä muuttomiehille pitää kunnon palkkaa maksaa. Muuttaminen on raskasta, monta kertaa tullut muutettua ja autettua kavereita muutoissa... Ja joku tekee sitä työkseen huonolla palkalla :(


      • duunarin hiki
        14+18 kirjoitti:

        Niin ja unohdin sanoa, että kyllä muuttomiehille pitää kunnon palkkaa maksaa. Muuttaminen on raskasta, monta kertaa tullut muutettua ja autettua kavereita muutoissa... Ja joku tekee sitä työkseen huonolla palkalla :(

        Tänä vuonna tuli oma tes sopimus! Muuttopalvelualan tes käytössä suurimmalla osalla firmoista jotkut käyttävät akt tessiä. Ei niin kovin rahakasta hommaa, mutta 2-työnä menee.


    • Zipari

      Tsekkasin muuttomiehet minimiliksaa ja törmäsinkin täällä näihin kundeihin, jotka elävät fattan fyrkalla ja aukoo päätään täällä foorumeilla. Todellisia voittajia siis.

      Vuokrafirmat maksaa aloittelijalle jotain 8,5 egee tunnilta. Niillä riittää tuolla liksalla tekijöitä, ei tartte maksaa vähempää. Työttömyyden lisääntyessä laskevat tuota palkkaa tuostakin. Vuokratyöfirman pitäminen on helvetin hyvä bisnes, varsinkin jos ei maksa veroja ja muita kuluja. Jää omaan fikkaan enemmän.

    • LahtariSuomi

      100 euroa tunti tänäänkin kantohommista eikä mitään helvetin tuhria punikkisopimuksia ;)

    • Kavala

      Mulla helppo tehdä vuokrafirman kautta koulun ohella (amk) koska ei kerkiä kun pari kertaa viikossa tekeen...
      Aloitin 10.24€/h noin puoltoista vuotta sitten ja samassa pysytään vieläkin, enkä valita vaikka suoli punasena, puoli senttiä ulkona kannan 100kg palikoita (ite 62 kilonen "järkäle"xD) välillä jalat tärisee eikä mehupurkki pysy käsissä töiden jälkeen, mut koskaa en oo jättäny kantamatta mitään!

      Käykää kokeilee ne jotka sanoo et helppoo paskaa :D yllätytte :)

      • kantakoonitse

        yks hr firma tarjosi kantohommia telakalle, se oli 10,9 e/h. Mielestäni aika surkea.


    • Keke6789

      13e tunti.

    • Anonyymi

      USKO JO! Se että saat kanniskella astianpesukoneita ja kaappeja on palkka itsessään!

    • Anonyymi

      Kenellekään ei nykyään haluta maksaa työstä, sitten ihmetellään kun on työvoimapula :)

    • Anonyymi

      Me maksetaan muuttomiehille 18€/h. Ostetaan kaikki kamat yms ja ollaan ite myös kantamassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      291
      3197
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1591
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe