Kosmetologikouluista

Tuleva kosmetologi

Olen lähdössä opiskelemaan kosmetologiksi vuoden alusta yksityiseen kouluun, sillä haluan päästä nopeasti työelämään ja minulla on jo aikaisemmin tutkinto vaatetusalalta. Minut on jo hyväksytty kahteen niistä. Haluaisinkin kuulla asiallisia kommentteja Suomen kosmetologikouluista ja opetuksen laadusta, Helsinkiin en halua mennä opiskelemaan, eli mistä tahansa muista Suomen kouluista. Kokemuksia, oppilailta sekä asiakkailta, mihin kannattaa suunnata, pohjoiseen vai vähän etelämpään?

11

2632

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • awsejkki

Mä oon kuullut hyvää etelä-suomen kosmetologikoulusta (tämä mikä on lahdessa), maksamistakaan ei tarvitse suorittaa kerralla vaan erissä, kuuluu opintotuen piiriin ja henkilökunta on hyvä. Lyhkänen matka rautatieasemalta.
      Itse opiskelen kosmetologiksi lahdessa, mutta ammattikoulussa. Mutta olen kuullut pääasiassa vain hyvää tosta yksitysenkin puolelta (ainoa ongelma on kallis hinta )

• Kosmetologi

Ole tarkkana! Alalla on myös "kosmetologikouluja" joista valmistutaan puolessa vuodessa... se ei riitä! Kosmetologin ammattinimikettä ollaan vasta virallistamassa, silloin nämä pikakurssilaiset, kuin myös esim Thaimaalaiset kotikutoiset kosmetologit putoavat alalta pois. Suosittelen lämpimästi esim. aikuispuolen opiskelua jossain ammattikoulussa...oikotietä onneen ei valitettavasti ole!

• kosmetologi

Opiskelen ite turun kosmetologikoulussa. Meillä käy paljon asiakkaita ja ne on tosi tyytyväisiä:) Muutenki tosi arvostettu koulu ja kivat opettajat :) Ainaki viimevuonna kun nä jotka valmistus ni kaikki sai töitä ihan heti ja paljon on koulul kyselyäki oppilaista. Suosittelen!

• valitse_tarkkaan

Kuten kosmetologi yllä mainitsi, yksityisiä kouluja on joka lähtöön. Ainoan varmasti tarpeeksi kattavan tutkinnon voit suoritaa ammattikoulussa. Aikuispuolella voit suorittaa tutkinnon tarvittaessa lyhyemmällä aikataululla jos sinulla on mahdollisuus paneutua opiskeluihin kokoaikaisesti ja tiiviisti.

Kosmetologin ammatti on yllättävän laaja-alainen ja opiskeltavaa on paljon enemmän, kuin alkuun luulisikaan. Myös teoriaa on sähköopisto fysiologiaan. En tiedä kuinka paljon tähän panostetaan yksityisellä puolella, mutta epäilen, että ei paljonkaan. Työssä vastuu hoitovirheistä on työntekijällä itsellään, ihan oikeasti on näin, joten hyvät tiedot on pakko olla.

Sanon ihan suoraan, että SKY-opistoakaan ei alalla ihan kaikki kovin paljon arvosta...Tästä ajatellaan hiukan, että tutkinto on ostettu. Opinnoissa ei tarvitse suorittaa erillisiä näyttöjä, vaan esim. tietty määrä tehtyjä jalkahoitoja riittää...Älkää vetäkö tästä hernettä nenään, en tarkoita pahalla.

Kosmetologiksi itseään voi kutsua kuka vain, vaikka sinäkin. Nimike ei ole laillistettu. Cidesco-kosmetologi on tällä hetkellä ainoa standardoitu nimike mikä alalta Suomessa löytyy, joten tuo tutkinto kannattaa ehdottomasti suorittaa opintojen yhteydessä, valitse siis paikka jossa tämä on mahdollista. Huomio myös se, että paikka jossa tämä ei ole mahdollista on hiukan epäilyttävä, koska myös Cidesco valitsee tutkinto-kouluiksi vain tasokkaat paikat.

Terveisin: Cidesco- ja cidesco-SPA kosmetologi.

• bööööööööö

Voitteko neuvoa kosmotelogikoulua (yksityistä)? Hinnat? Onko
      yhtään Itä-Suomessa?

• todella hyvä opetus

"Sanon ihan suoraan, että SKY-opistoakaan ei alalla ihan kaikki kovin paljon arvosta...Tästä ajatellaan hiukan, että tutkinto on ostettu. Opinnoissa ei tarvitse suorittaa erillisiä näyttöjä, vaan esim. tietty määrä tehtyjä jalkahoitoja riittää"

Hmm... mistähän olet tietosi saanut, ei kyllä pidä paikkaansa. Sekoitit helpaan?! Sky-opisto on niitä harvoja kouluja joissa todellakin ollaan 8-16, eikä etäopiskelua ole ollenkaan.

• VAROKAA TÄTÄ
    • älä tee virhettä
    • aiti2

Haluatko lisäansioita ilman sitoumuksia ja rahallista panostusta? Moni kosmetologiopiskeluja on akloittanut myymään Oriflamen kosmetiikkaa ja tienaa 25% myynnistään. Tämä on todella hyvä lisä pieneen opintotukeen ja Oriflamen hinnat soveltuvat opiselijankin kukkarolle. Kaikilla tuotteilla on vielä 14vrk vaihto- ja palautusoikeus, myös avatuilla pakkauksilla. Saat siis koettaa tuotetta ja tarvittaessa jos et lle tyytyväinen voit sen palauttaa :)
      Tai sitten voit tilata van omaan äyttöön, et sitoudu mihinkään!!!

Itse olen jo vuosia käyttänyt Oriflamen tuotteita, laadukkaita, kestäviä, edullisia ja ei testattu eläimillä.

http://my.oriflame.fi/oriflame_porvoo

Kannattaa ehdottomasti ottaa se oma asiakasnumero niin saa viel 25% halvemmalla kuin muut. Alkuun minäkin tilailin ystävän kautta mut sit tajusin kuinka paljon säätän kun tilaan itse :)

• opiskelija

"Sanon ihan suoraan, että SKY-opistoakaan ei alalla ihan kaikki kovin paljon arvosta...Tästä ajatellaan hiukan, että tutkinto on ostettu. Opinnoissa ei tarvitse suorittaa erillisiä näyttöjä, vaan esim. tietty määrä tehtyjä jalkahoitoja riittää...Älkää vetäkö tästä hernettä nenään, en tarkoita pahalla."

Ei kyllä pidä paikkansa. Opiskelen ko. koulussa toista vuotta ja näyttöjä pitää suorittaa enemmän kuin paljon. Näyttöjen arviointi on myös erittäin tarkkaa, joten luokkamme parhaat ovat ajoittain saaneet näytöistä jopa ykkösen! Koulussa tosiaan opiskellaan arkisin klo 8-16, eikä siellä pidetä tarkkaa kirjaa tehtyjen hoitojen määrästä, (toisin kuin koulun opetushoitola Versossa).

• Vit...mitä sakkia

Varokaa Uudenmaan kosmetologi(koulua) ei siis ole koulu vaan törkee rahastuspulju. Siellä ei opeteta mitään, eikä ne eukot mitään osaa millä edes opettaisi. Valehtelevat kyllä sujuvasti, jos sitä oppia olet vailla niin sinnevaan .Kannattaa käydä katsomassa Uudenmaan kosmetologikoulu keskustelu, siellä on faktaa kyseisestä täti-kerhosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe