Mitä naiset tarkoittavat kun he lähettävät viestin jonka sisältö

Ihmettelevä-

on seuraavaa:

"En ole juuri nyt seuraa hakemassa, mutta ajattelin vain kertoa, että sulla on tosi kiva profiili!"

Olen saanut muutaman tuollaisen viestin.

Tarkoittavatko naiset mitä sanovat, vai odottavatko he että mies (huolimatta naisen ilmoituksesta että ei ole hakemassa seuraa) alkaisi ehdotella jotain. Olen lähettänyt kiitokset, mutta odottavat naiset jotain enemmän.

Yksikään nainen nimittäin ei ole ottanut yhteyttä "oikeasti". Odottavatko naiset netissäkin, että mies on se aloitteellinen osapuoli ja korkeintaan vihjaavat kiinnostuksestaan epämääräisesti?

48

811

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Susku

      Parempi olla silleen perso kuin nirso........................................et sillai vain................

    • mie vaan

      Heh, itsekin olen joskus meinannut laittaa tuommoisen viestin...
      Kun en nyt netin kautta osaa seuraa hakea, uteliaisuuttani vain olen katsellut profiileja.

    • Naisen on aika vaike

      kestää sitä että mies antaisi pakit. Siksi naiset eivät koskaan ehdota suoraan mitään, vaan odottavat että mies lähestyisi. Naiset haluavat antaa pakkeja, eivät saada niitä.

      • Pertsa from downtown

        Näin on. Naiset yleensä korkeintaan heittelevät täkyjä ilmaan, ja jos miehet tekevät jotain aloitteita, voivat sitten valkkailla ottaako vai ei, vai jättääkö myöhempään.


    • ei voi kyllä

      Muuta sanoa, että pelle touhua. Samanlaista pelle touhua se on baarissakin. Mitään ei voi sanoa suoraan vaan se pitää kätkeä niin ovelasti, että sitä ei tajua erkkikään. Sitten ihmetellään, että miksi en löydä ketään. Onhan tuo nyt naurettavaa jos aikuiset ihmiset eivät voi sanoa suoraan, että kiinnostaa. Miksi edes olla terffipalstoilla jos ei hae ketään? Laitanpa ilmoiruksen treffipalstalle, että saan kehua toisten profiileja :)

      • Susku

        Taidat olla niitä......................peräkammarinpoikia...................kestosellainen............kun noin pihalla olet...................


    • pakkeja saava nainen

      Mitähän mä sitten teen väärin, kun mies on selkeästi kiinnostunut ja pyydän treffeille niin saan pakit. Eka suostuu, että hyvä idea mennään ja kun pitäisi alkaa sopia tarkkaa aikaa ja paikkaa niin tulee täysi hiljaisuus. Ja tätä nyt on käynyt useamman miehen kanssa...

      Olen aina toiminut näin, kun en jaksa sitä miehen vehkailua että kehtaako ja uskaltaako nyt tehä mitään aloitetta. Ja kun sitten teen sen aloitteen, niin koko homma kaatuu siihen. Ja minä kun en jaksa kauaa (muutamaa viikkoa) pidempää vartoilla, että kiinnostuuko se vai, kun haluan viettää aikaani mieluummin sellaisen kanssa, joka minuta tykkäisi.

      • -------------

        Tervetuloa todellisuuteen. Ei aloitteen teko ole mikään takuu suhteesta. Joskus tulee pakkeja.


      • pakkeja saava nainen
        ------------- kirjoitti:

        Tervetuloa todellisuuteen. Ei aloitteen teko ole mikään takuu suhteesta. Joskus tulee pakkeja.

        Olisikin vain joskus, mutta kun niitä tulee AINA.

        jos olenkin oikeasti mies....


      • :)))

        Kun pyytää vain niitä varattuja miehiä niin tarkan ajankohdan sopiminen ilman kiinnijäämisen riskiä on hankalaa, vaikka periaatteessa olisikin kiinnostunut.


      • lurpulli
        pakkeja saava nainen kirjoitti:

        Olisikin vain joskus, mutta kun niitä tulee AINA.

        jos olenkin oikeasti mies....

        Jumankekka. Ihan sama täällä. Ihan samanlaisia mamiksia munkin kohdalle on sattunut.

        Miksi mies tekee aloitteen sellaiselle naiselle, ketä ei halua nähdä livenä? Haluaako joku ihan tosissaan seurustella tietokoneen välityksellä, häh?

        Tietysti eri asia sitten se, jos siinä vielä viestitellessä tulee ilmi jotakin vastenmielistä.


      • Naiset on aika
        lurpulli kirjoitti:

        Jumankekka. Ihan sama täällä. Ihan samanlaisia mamiksia munkin kohdalle on sattunut.

        Miksi mies tekee aloitteen sellaiselle naiselle, ketä ei halua nähdä livenä? Haluaako joku ihan tosissaan seurustella tietokoneen välityksellä, häh?

        Tietysti eri asia sitten se, jos siinä vielä viestitellessä tulee ilmi jotakin vastenmielistä.

        pelottavia ja mieheltä puuttuvat seksi- ps-kokemukset kokonaan.


    • Rottweil

      Naisten avaukset on nyt yleensä tuollaisia heittoja niin baarissa kuin netissä. Minusta tuo on ihan hyvä avaus, ei tule itsellekään pelkoa epätoivoisesta takertujasta. Niihin pitää vaan osata tarttua sopivan rennolla otteella, ei liian päällekäyvästi. Lopputuloksen kannalta on parempi, jos tutustuminen ei ole liian päämäärähakuista.

      Ehkäpä naiset eivät halua vaikuttaa epätoivoisilta tai sitten pelkäävät torjutuksi tulemista.

    • Juu, noi on aika kivoja viestejä... ittekin saanut niitä tässä joiltakin jonkun verran.
      Tuon jälkeen vaan small talkkia sit kehiin, eli kevyttä jutustelua... kun sehän on yleensä aika kova karkoite jos kovin syvällisiä heti alkuun ehdottelee.

      Elikkäs naama irvessä jos etsii niin yleensä mitään ei jää käteen, mut sitten jos rennosti eikä mitään paineita jne. niin kaikenlaista voi sattua ja tapahtua.

    • realismus

      Mielestäni viestin sisältö on selkeää suomea, he kehuvat profiiliasi. Aina valitetaan suomalaisten negatiivisuudesta, siksi kai positiivisuus herättää epäilyjä ja salaliittoteorioita.

      • uuuuuuuuuuffff

        Ei vaan tuo tuollainen on naiselta kohtelias tapa sanoa että mies ei vaikuta naisen mielestä riittävän panettavan oloiselta.


    • Mies1985

      Eräälle naiselle kirjoitin nettideitissä kuukausia sitten. Nainen vastasi ja sanoi että olen kiva tms. mutta on jo löytänyt suurenmoisen miehen. No eipä se profiili ole sieltä mihinkään poistunut...

      • adfgadfga

        Kohtelias kieltäytyminen. Sillähän ei sinun elämääsi ole merkitystä onko hänellä oikeasti joku.


      • Niin mutta
        adfgadfga kirjoitti:

        Kohtelias kieltäytyminen. Sillähän ei sinun elämääsi ole merkitystä onko hänellä oikeasti joku.

        valehtelevat huorat ovat täyttä saastaa.....!!!!


      • Olet selvästi
        Niin mutta kirjoitti:

        valehtelevat huorat ovat täyttä saastaa.....!!!!

        hyvin yksinkertainen mies. Ei ihme että et saa naista.


    • aseman mies

      Tein samantyyppisestä käyttäytymisestä jokin aika sitten aloituksen. Kyse oli siitä, että joskus vieressäni istuvat tuntemattomat naiset haukottelevat ja köhivät, ja tirkistävät salaa kiinnostunko tuosta toiminnasta? En tietenkään. Noissa viesteissä on siis sinun suuntaan haukottelu kyseessä ja sinun pitää valitettavasti näyttää olevasi mies nyt, jos haluat jatkoa.

      • Tyhmäkö olet?

        Sinun typerä aloituksesi koski junassa matkustavia naisia, jotka nyt eivät junaan ole takuuvarmasti menneet parisuhteenhakumielessä vaan matkustaakseen työmatkansa tms. Eivät ne naiset sinulta mitään aloitteita ole odottaneet ja haukottelu tai köhiminen ei ole kyllä missään muuallakaan mikään heräte toiselle tehdä aloitetta. Ei liity mitenkään tässä ketjussa olevaan aiheeseen.


      • aseman mies
        Tyhmäkö olet? kirjoitti:

        Sinun typerä aloituksesi koski junassa matkustavia naisia, jotka nyt eivät junaan ole takuuvarmasti menneet parisuhteenhakumielessä vaan matkustaakseen työmatkansa tms. Eivät ne naiset sinulta mitään aloitteita ole odottaneet ja haukottelu tai köhiminen ei ole kyllä missään muuallakaan mikään heräte toiselle tehdä aloitetta. Ei liity mitenkään tässä ketjussa olevaan aiheeseen.

        Hetkinen, oletko sinä taas se, joka ei lukenut viestejäni? Juna ei ollut tapahtumapaikkana niissä viesteissä.


      • asdasds

        Minunkin vieressäni aamubussissa nainen niisti flunssaisen nenänsä. Ehkä hän olikin kiinnostunut?


      • aseman mies
        asdasds kirjoitti:

        Minunkin vieressäni aamubussissa nainen niisti flunssaisen nenänsä. Ehkä hän olikin kiinnostunut?

        En ollut tilanteessa, joten en tiedä. Sinulla ei ole intuitiota huomata näitä asioita, jos pitää kysyä muilta.


      • BomtsikaWowWow.
        asdasds kirjoitti:

        Minunkin vieressäni aamubussissa nainen niisti flunssaisen nenänsä. Ehkä hän olikin kiinnostunut?

        Aivan takuuvarmasti. Mikäli se nainen olisi vielä pieraissut tai röyhtäissyt, niin se olisi ollutkin sitten jo kehoitus kosia. Yskänpuuskan saaminen olisi taas tarkoittanut hillittömiä panohaluja välittömästi.


    • Kokenut deittari

      Aah,...no edelliseen profiilin nettideitissä sain noin 20 tuollaista vastaavaa viestiä ihan suomalaisilta naisilta.
      Kertoivat miten hauska yms. se oli. Kukaan heistä ei sanonut olevansa kiinnostunut noin muuten ja osa kielsi sen viestissäkin suoraan.
      Muutamalta kysyin kiinnostuksesta mutta asuivat eri puolilla Suomea.

      Eli ovat ihan kehumisviestejä ilman mitään taka-ajatuksia.

      Varsinaisia yhteydenottoja oli kolme kappaleta ja yksikään noista naisita ei sopinut edes minun yksinkertaisiin hakukriteereihin.

      Jos haluat naisilta jotain netissä, joudut tekemään itse aloitteen.
      On todella harvinasita että kehuvat kenenkään profiilia.

      Omaani ylistettiin, mutta se ei tarkoittanut että se olisi herättänyt naisten haluja himoja. Tuloja oli liian vähän ja koulutus liian matala katsos sekä väärän väirset hiukset.

    • Ei naisista ota

      pirukaan selvää......

    • Pitääkö

      tästä nyt päätellä, että suomalaista miestä ei saa kehua mistään? Ei saa antaa positiivista palautetta? Ja että jos erehtyy suomalaista miestä jostakin kehumaan, pitää ilman muuta heti osata antaa p**ppiä?

      Taidanpa pitää tämän mielessä, kun seuraavan kerran harkitsen sanovani jotakin myönteistä suomalaiselle miehelle.

      • Totta kai saa!

        Toisaalta naisilla on myös tuo puoli, että eivät lähesty koskaan suoraan ja sano asioita suoraan. On tosi vaikeaa, kun pitää miettiä tarkoittaako toinen todella sitä mitä sanoo.


      • Ronaldon itkukohtaus

        Ei tarvitse sanoa edes mitään positiivista, jos antaa pinppiä. Eikä suominaiset välttämättä sanokaan.


    • mjtedqz

      Jotenkin huvittavaa että naisilla ei ole muka aikaa vastata miesten yhteydenottoihin, mutta sitten on kuitenkin aikaa lähetellä tuollaisia tyhjänpäiväisiä viestejä.

    • Tod. näköisesti

      nainen on kiinnostunut, mutta ei halua ottaa vastuuta etenemisestä. Jos homma kusee, nainen voi aina sanoa, ettei alun alkaenkaan ollut mitään etsimässä. Nainen ei menetä kasvoja.

      • antikommervenkki

        Tätä viestiketjua kun lukee, alkaa kyllä sinkkuelämä taas kiinnostaa.
        Ei jumaliste mitä kikkailua ja pelailua pitäisi handlata tulkitakseen ja pujotellakseen noiden vihjeiden suossa. Kuka tuommosta jaksaa?

        Miksi ihmiset harrastaa tuommosta? Minkä takia maailman luonnollisimmasta asiasta on tehty noin helkutin vaikeeta?

        Miksei homma mene näin:

        - Olet kiinnostava. Nähdäänkö?
        - Niin sinäkin olet. Nähdään vaan.
        - Vähänkö viihdyn seurassasi. Nähdäänkö toistekin?
        - Niin minäkin sinun. Nähdään vaan.
        - Milloin?
        - Mahdollisimman pian.
        - Hyvä. Huomenna?
        - Sopii. Meille vai teille?
        - Mennään meille.
        - Joo. Jos viihdytään taas, voinko jäädä yöksi?
        - Tottakai voit. Tykkään susta niin paljon.

        Ja näin maailma oli taas järkeenkäypä.


      • aki ja turooo
        antikommervenkki kirjoitti:

        Tätä viestiketjua kun lukee, alkaa kyllä sinkkuelämä taas kiinnostaa.
        Ei jumaliste mitä kikkailua ja pelailua pitäisi handlata tulkitakseen ja pujotellakseen noiden vihjeiden suossa. Kuka tuommosta jaksaa?

        Miksi ihmiset harrastaa tuommosta? Minkä takia maailman luonnollisimmasta asiasta on tehty noin helkutin vaikeeta?

        Miksei homma mene näin:

        - Olet kiinnostava. Nähdäänkö?
        - Niin sinäkin olet. Nähdään vaan.
        - Vähänkö viihdyn seurassasi. Nähdäänkö toistekin?
        - Niin minäkin sinun. Nähdään vaan.
        - Milloin?
        - Mahdollisimman pian.
        - Hyvä. Huomenna?
        - Sopii. Meille vai teille?
        - Mennään meille.
        - Joo. Jos viihdytään taas, voinko jäädä yöksi?
        - Tottakai voit. Tykkään susta niin paljon.

        Ja näin maailma oli taas järkeenkäypä.

        Mutta tuossa sun versiossa joku voi sanoa välillä, että en tykkääkään. Sitä varsinkin naiset haluavat yleensä välttää, ja haluavat päästä sanomaan, että "se mies kyllä tykkää musta, mutta ei meidän kemiat oikein toimineet." Näin he tuntevat selvinneensä voittajana tai säilyttäneensä kasvonsa.


    • antikommervenkki

      Jos se, että kemiat eivät toimineet, on voittamista, niin miksi kutsutaan sitä, kun sitten löytyykin se mies, kenen kanssa ne kemiat toimivat?

      Oliko tuo sinun viestisi jokin miesten versio naisten logiikasta? Sellainen pikkujuttu vaan, ettei se ainakaan kovin looginen ollut. Tiedä sitten, tarkoittaako se sitä, ettet osannut luonnostella loogisennäköistä mallinnosta naisen logiikasta, tai sitten naisten logiikka on niin käsittämätöntä, ettei sitä voi mallintaa loogisesti.

    • a.) tykkää profiilistasi, muttei halua mitään juttua kanssasi. Yrittää säästää tunteitasi siis.
      b.) tykkää profiilistasi, eikä ole oikeasti hakemassa seuraa.

      Näin naisena asian tulkitsisin. Minullekin ovat sanoneen samaa useat miehet ja naiset. Vähän vaikea kuvitella että ne heteronaiset olisivat oikeasti odottaneen minun (hetero nainen myös) tekevän aloitteen.

      • .....

        "tykkää profiilistasi, muttei halua mitään juttua kanssasi. Yrittää säästää tunteitasi siis."

        Siis lähettää viestin ja yrittää säästää tunteita? Outoa.


      • ..l..l

        Onko kyseessä kuitenkin huomion haku jollain tasolla? Miksi vaivautua kirjoittamaan tuntemattomalle mitään ja kenties herättää vastaanottajassa väärää toivoa. Jos kerran ottaa henkilöön yhteyttä, on oletus, että kyseinen henkilö vastaa. Yhteydenottaja ei ollut kuitenkaan hakemassa seuraa, joten on pakko ryhtyä epäkohteliaaksi, eikä enää vastaa henkilölle, johon alun perin otti yhteyttä.


      • ..l..l kirjoitti:

        Onko kyseessä kuitenkin huomion haku jollain tasolla? Miksi vaivautua kirjoittamaan tuntemattomalle mitään ja kenties herättää vastaanottajassa väärää toivoa. Jos kerran ottaa henkilöön yhteyttä, on oletus, että kyseinen henkilö vastaa. Yhteydenottaja ei ollut kuitenkaan hakemassa seuraa, joten on pakko ryhtyä epäkohteliaaksi, eikä enää vastaa henkilölle, johon alun perin otti yhteyttä.

        Mistä vitusta minä tiedän? Joillekin voi olla, toisille ei.
        Kyllä minäkin saatan kehua esim. joidenkin töitä, vaikka en heidän kanssaan suhdetta haluaisikaan.


      • gloriana_demeter kirjoitti:

        Mistä vitusta minä tiedän? Joillekin voi olla, toisille ei.
        Kyllä minäkin saatan kehua esim. joidenkin töitä, vaikka en heidän kanssaan suhdetta haluaisikaan.

        Ja siinä on kyse huomion antamisesta, ei sen hakemisesta.


      • ..... kirjoitti:

        "tykkää profiilistasi, muttei halua mitään juttua kanssasi. Yrittää säästää tunteitasi siis."

        Siis lähettää viestin ja yrittää säästää tunteita? Outoa.

        Jos tykkää profiilista ja tuntee tarvetta kertoa sen, mutta ei ole kiinnostunut henkilöstä.


      • gloriana_demeter kirjoitti:

        Jos tykkää profiilista ja tuntee tarvetta kertoa sen, mutta ei ole kiinnostunut henkilöstä.

        Pointtihan oli että tuskin nuo naiset haluavat miehen rupeavan heitä jahtaamaan.


      • Mistä moinen
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Jos tykkää profiilista ja tuntee tarvetta kertoa sen, mutta ei ole kiinnostunut henkilöstä.

        tunne kumpuaa? Itse en ainakaan lähettele mitään viestejä kennellekään, josta en ole kiinnostunut


    • CityNainen

      Sehän on imartelevaa kun joku huomioi profiilin ja vieläpä kehuu sitä. Nainen varmaankin kokeilee kepillä jäätä olettaen että mies "nappaa" viestin jatkaen yhteydenpitoa.
      Naisena pidän aloitteellisesta miehestä. Ottaa yhteyttä kerta toisensa jälkeen paitsi jos sanon EI.
      Itsellä mennyt nämä ehdotukset lähinnä pieleen eli itsensä nolaaminen ollut läsnä konkreettisesti koska olen aloitteellinen nainen. Olen opetellut pidättäytymään viestien lähettämisessä mutta onnistumatta. Opetellut kasvotusten tapahtuvaa kommunikaatiota olematta liian innokas.

    • m28v

      Olen saanut vastaavanlaisia viestejä silloin tällöin. Nainen on kehunut profiiliniani, mutta yleensä naisen profiilissa on ollut selvästi jokin yksityiskohta, joka on vienyt kiinnostukseni, ja yleensä nainen on itsekin sen huomannut. Olen ottanut nuo viestit yksinkertaisesti kohteliaisuuksina ja kannustuksina, ja vastannut kiittäen.

      Olen myös itse miehenä silloin tällöin laittanut samantyyppisiä viestejä naisille, joilla on ollut poikkeuksellisen mielenkiintoinen profiili, mutta joiden kohdalla jokin yksityiskohta, kuten välimatka, on saanut minut epäilemään jutun mahdollisuutta. Olen kertonut, että tykkäsin profiilista, ja että olisi kiva tutustua, jos tuota yksityiskohtaa ei olisi. Ajatuksena on ollut, että vähintäänkin nainen saa positiivista palautetta, ja lisäksi on mahdollisuus, että se ongelmallinen yksityiskohta on kierrettävissä tavalla tai toisella, esimerkiksi niin, että kaukana asuva nainen sattuu olemaan kotoisin vähemmän kaukaa, jolloin tapaaminen kotivierailun yhteydessä voisi olla mahdollinen. Suhtautuminen tuollaisiin viesteihin on ollut yleensä positiivista.

      Yritän tällä sanoa, että viestejä ei kannata ylitulkita. Kaikki ei ole peliä, eikä ole häpeä olla ymmärtämättä peliä peliksi, vaikka se olisikin sitä. Jos kukaan ei lähtisi mukaan peleihin, niiden ehdottelijatkin lopettaisivat pelaamisen ennen pitkää...

    • Toin nyt voi

      tarkoittaa ihan mitä vaan. Naisista ei vaan ota millään selvää mitä ne tarkoittavat....

      • I donna ...

        ...mobile.....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      166
      2770
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      60
      1268
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      40
      929
    4. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      50
      926
    5. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      89
      795
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      52
      793
    7. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      67
      762
    8. Olet mulle koko maailma

      Voisin vaikka luopua ihan kaikesta, jos sinut saisin.
      Ikävä
      39
      720
    9. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      57
      717
    10. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      73
      706
    Aihe