Moikka!
Miten luokittelette hyvän kitaristin? Mä reenaan yleensä kotosalla 1-2h ja parissa bändi projektissa treeniksellä soitellaan saman verran. En osaa nuotteja ,mutta eipä niitä ammatti rock miehetkään taida osata ja silti pärjää. Olen opetellut sointujen tekemistä ja asteikoita moodit yms. yleensä opettelen biisejä kuunnellen esim. youtubesta ja soittelen biisien mukana ja yritän keksiä omia melodioita.toki jos on ylitsepääsemättömän vaikea biisi tabit apuun. opettelen myös mahdollisen monipuolisesti soittamaan kantrit ,humpat kun jatsitkin,vaikka enemmän olenkin rock mies. en kuitenkaan ole mikään jumalainen pilittelijä niinkuin 43 nuottia sekunnissa, vaikka sweeppausta ja muita olen opetellut. onhan nopeasti kiva soittaa ja joskus vaikka vähän tekniikkaan esitellä kun menee koe soittoihin.. pääasiassa slashin tyylistä. tässä oli minun esittely. ikä oli 17v
hyvä kitaristi?
5
162
Vastaukset
- LOL
''mutta eipä niitä ammatti rock miehetkään taida osata ja silti pärjää''
Viikon vitsi, paransi lauantai-iltani! :DDDD - mika2
No kaikki riippuu tietenkin näkökulmasta. Soittajana, minusta hyvä kitaristi tajuaa, että lavalla on bändi eikä hän yksin eli ei kiilaa muita, on keikkabussissa ja hotellissa hauskaa seuraa ja kantaa kamansa eikä valita turhasta. Ihan bonusta on jos osaa suunnilleen soittaakin ja pitää kitransa suunnilleen vireessä.
Mitä teoriaosaamiseen tulee, niin sitä on niin monenlaista. Ensinnäkin kaikki musiikin teoriat esiintyvät itse musiikissa luonnollisessa ympäristössään ja musiikin ja kuuntelijan kannalta on aivan yhdentekevää tiedätkö soittavasi melodisen mollin viidennestä moodista, vai vedätkö vaan hyvän kuuloisen likin. Musiikki muodostaa oman kielensä jota musikaalinen ihminen ymmärtää ilman, että sitä tarvitsee kääntää teorian kielelle. Ei teoria osaamisesta ole kuitenkaan haittaakaan. minun mielestä pitää pitää tolkku mukana eli ymmrätää teoriasta keskeiset asiat ja kehittää omaa kuulokuvaa ja musikaalisuutta samanaikaisesti niin ettei ainakaan soittaessa tarvitse teorioita miettiä. - tosi hyvä ;-D
Hyvä kitaristi on mm. se joka soittaa korvakuulolta sellaisten kavereiden kanssa joita ei ole koskaan nähnytkään sellaista biisiä jota ei ole koskaan kuullutkaan niin ettei kukaan kuuntelija huomaa edellä mainittuja seikkoja.
Hyvä kitaristi soittaa tarpeen vaatiessa myös nuoteista. Nämä molemmat seikat eivät ole vain osaamista, ne ovat ammattitaitoa. - oikkari
Ihan miten vaan, mutta "pilittäminen" on kuules ihan jotain muuta kuin kepin soittelua. Kaks kielistä alaikäistä voi pilitellä. Skittaas voit tilutella sweepata, näppäillä jne... mut älä pilitä sitä. Se voi päättyä nolosti, jos äipätti tulee huoneeseen... :)
- kitarren
Hyvä kitaristi soittaa tällaista kitaraa
http://www.youtube.com/watch?v=U_pU_0G-qc8&feature=related
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483