hyvä kitaristi?

pilittelijä

Moikka!

Miten luokittelette hyvän kitaristin? Mä reenaan yleensä kotosalla 1-2h ja parissa bändi projektissa treeniksellä soitellaan saman verran. En osaa nuotteja ,mutta eipä niitä ammatti rock miehetkään taida osata ja silti pärjää. Olen opetellut sointujen tekemistä ja asteikoita moodit yms. yleensä opettelen biisejä kuunnellen esim. youtubesta ja soittelen biisien mukana ja yritän keksiä omia melodioita.toki jos on ylitsepääsemättömän vaikea biisi tabit apuun. opettelen myös mahdollisen monipuolisesti soittamaan kantrit ,humpat kun jatsitkin,vaikka enemmän olenkin rock mies. en kuitenkaan ole mikään jumalainen pilittelijä niinkuin 43 nuottia sekunnissa, vaikka sweeppausta ja muita olen opetellut. onhan nopeasti kiva soittaa ja joskus vaikka vähän tekniikkaan esitellä kun menee koe soittoihin.. pääasiassa slashin tyylistä. tässä oli minun esittely. ikä oli 17v

5

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LOL

      ''mutta eipä niitä ammatti rock miehetkään taida osata ja silti pärjää''

      Viikon vitsi, paransi lauantai-iltani! :DDDD

    • mika2

      No kaikki riippuu tietenkin näkökulmasta. Soittajana, minusta hyvä kitaristi tajuaa, että lavalla on bändi eikä hän yksin eli ei kiilaa muita, on keikkabussissa ja hotellissa hauskaa seuraa ja kantaa kamansa eikä valita turhasta. Ihan bonusta on jos osaa suunnilleen soittaakin ja pitää kitransa suunnilleen vireessä.

      Mitä teoriaosaamiseen tulee, niin sitä on niin monenlaista. Ensinnäkin kaikki musiikin teoriat esiintyvät itse musiikissa luonnollisessa ympäristössään ja musiikin ja kuuntelijan kannalta on aivan yhdentekevää tiedätkö soittavasi melodisen mollin viidennestä moodista, vai vedätkö vaan hyvän kuuloisen likin. Musiikki muodostaa oman kielensä jota musikaalinen ihminen ymmärtää ilman, että sitä tarvitsee kääntää teorian kielelle. Ei teoria osaamisesta ole kuitenkaan haittaakaan. minun mielestä pitää pitää tolkku mukana eli ymmrätää teoriasta keskeiset asiat ja kehittää omaa kuulokuvaa ja musikaalisuutta samanaikaisesti niin ettei ainakaan soittaessa tarvitse teorioita miettiä.

    • tosi hyvä ;-D

      Hyvä kitaristi on mm. se joka soittaa korvakuulolta sellaisten kavereiden kanssa joita ei ole koskaan nähnytkään sellaista biisiä jota ei ole koskaan kuullutkaan niin ettei kukaan kuuntelija huomaa edellä mainittuja seikkoja.
      Hyvä kitaristi soittaa tarpeen vaatiessa myös nuoteista. Nämä molemmat seikat eivät ole vain osaamista, ne ovat ammattitaitoa.

    • oikkari

      Ihan miten vaan, mutta "pilittäminen" on kuules ihan jotain muuta kuin kepin soittelua. Kaks kielistä alaikäistä voi pilitellä. Skittaas voit tilutella sweepata, näppäillä jne... mut älä pilitä sitä. Se voi päättyä nolosti, jos äipätti tulee huoneeseen... :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe