Hyvä ja halpa kitara

1+20=46

Mikä olis tällaselle punkhenkiselle tyypille sopivan hyvä ja halpa kitara? Jos mentäs siihen että niin halpa ku mahdollista ja mielellään alle 200 euroa (joo, sossutuet on pienet ja luottotiedot menny eli se osamaksuistakin).

Olen harjotellut parisen vuotta Williams-merkkisellä kitaralla. Jostain syystä soundit on aika perseestä kun sen törkkää Williamsin omaan vahvistimeen kiinni. Tästä syystä olenkin useammin harjotellu tolla biisejä akustisesti. Mikään hyvä kitaristi en ole, mutta alkaa tekniikka ja monet biisit olemaan sen verran hyvin hallinnassa että olis kiva jos ne sais kuulostamaan sähköisenäkin hyvältä. Monet punkbändit käyttää omien keikkahavaintojen mukaan jotain Fenderin kitaraa. Onko kenelläkään tarkempaa tietoa merkistä ja hintaluokasta? Jos halvan Fenderin hommaa ni onko mahdollista että soundit on edelleen yhtä paskat ku tossa Williams-halpiskitarassa? En mielellään maksaisi turhasta. Ja tosiaankin pääasia olisi että kitara oikeasti kuulostaisi sähkökitaralta eikä tollaselta lampaanraiskaukselta niinku toi Williams.

3

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JaaTep

Gigantista saa nestekaasukitaroita halavalla.

• Squikka ftw

Fenderien hinnat MIM malleina 450€ - 900€ ja MIA malleina 900€-15 000€
      Eli ei ihan halpa kitara merkki mutta jos vastaava haluat suosittelen Squieria joka on Fenderin alamerkki. Hintaa noilla on 100€- 350€.
      Itselläni on Squierin vanha Strat ja hyvin soi VOX VT 30:sen kanssa.
      Squierin Bullet sarjassa soundit = kuraa, ellet vaihda mikkejä. Sen takia suosittelen Squierin mallistosta Standard malleja (vähän yli 200€) tai jos on rahaa pistää niin Classic Vibeja. Classic Vibet maksaa about 350€ ja ovat kyllä sen arvosia! Affinityt on sitten Standardin ja bulletin väliltä. Tietysti sitten on muitakin merkkejä mutta itse olen pitänyt Squiereista!

Mutta alle kahensadan hinta luokkaan suosittelen:
      http://www.thomann.de/fi/fender_squier_affinity_tele_mn_bb_02.htm Telecaster mallinen.
      http://www.thomann.de/fi/fender_squier_affinity.htm Stratocaster mallinen
      http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_special_gt.htm Hyvä LesPo kopio mutta saundi ei mitää maailman tasoa ole... Oon joskus musaliikkessä testannut.

Parhaiten saat selvää kun vaa meet hyvään musiikkiliikkeeseen tiedustelemaan ja testaamaan.

• vinkkkia

Katsele käytettyjä esim. huuto.net sivuilta jos sulla on tiukka budjetti. Sieltä löytyy monesti ihan hyviä kitaroita edullisesti kun joku on alkuinnostuksen jälkeen kyllästynyt soittamiseen ja haluaa vaan päästä nopeasti eroon soittimestaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      162
      1384
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      40
      975
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      705
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      630
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      616
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      612
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      19
      590
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      567
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      553
    Aihe