Viimeinen tuomio

saisko selityksii

Jossakin ketjussa joku pappi puhui viimeisestä tuomiosta, jossa se joku armo sitten vasta kunnolla ilmenee.

No jotkut siis kuitenkin tuomitaan.

Ketkä ja millä perusteella ?

29

147

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei.

Kysymyksesi on tietenkin täysin perustava, jota varmaan jokainen joskus mielessään aprikoi.
      Ns. virallista uskon opetusta löytyy helposti Katekismuksesta
      Tässä yksi kohta siitä
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/24.html

mutta perusperiaate on, että Jumala rakastaa lapsiaan ja tahtoo pelastaa kaiken. Jumala on kuitenkin myös salattu Jumala, jonka "aivoituksia" me ihmistet emme ymmärrä. Minua viehättää pohjanmaan murteinen termi: "Se on korkeemmas käres." Tähän me voimme luottaa. Jumalan logiikka, oikeudenmukaisuus ja rakkaus on täysin eri asteella kuin ihmisen oma. Me voimme heittäytyä armon verkkoon, se kestää kyllä, koska se ei ole ihmisen eikä ihmisen tekemän koneen solmiva, vaan Luojan itsensä rakkaudestaan punoma'

diakoni Meiju

• Nainen rakennettiin

Mihin tuo väite perustuu, että Jumala rakastaisi ihmisiä? Kuka laittaisi kidutettavaksi jonkin vain uskomisen perusteella? En kyllä minä laittaisi sellaista rakkauden kategoriaan, mtuta sinulla on varmaan hyvä peruste siihen. Mikä se on?

• Kristittyabc

Tätä Meiju diakonin vastausta täytyy nyt ehdottomasti täydentää. Tästä vastauksesta voi jäädä sellainen väärä käsitys, että kaikki pelastuisivat taivaaseen, mitä ei tapahdu. Tästä vastauksesta vaarallisesti puuttuu tämä kadotustuomion maininta.

Eli kerrottakoon selvyyden vuoksi, että suuri osa ihmisitä joutuu kuolemansa jälkeen kadotukseen eli helvettiin'. Tämä kadotustuomio perustuu siihen, että ihminen on syntinen sekä torjunut Kristuksen pelastuksen. Tällöin joutuu kadotukseen, joka on pimeä paikka, siellä haisee hirveältä, siellä on tukalan kuuma, vettä ei saa janoon, ihmiset kirkuvat tuskissaan ja tuomio on ikuinen.

Viimeisellä tuomiolla saa ne armon, jotka ovat antaneet elämänsä Kristukselle. He ovat tunnustaneet muille ihmisille Jeesuksen herrakseen, katuneet syntejään ja pyytäneet niitä anteeksi Jeesukselta. Jumala antaa näille ihmisille anteeksi ja he pääsevät taivaaseen ikuisiksi ajoiksi.

Tuo Meijun katekismus kappale on hyvä lukea ja myös tekstit täältä: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10276168 kun haluaa tietää, miten välttää viimeisenä päivänä langetettavan kadotustuomion ja miten pääsee taivaaseen.

• ....

Sanatarkasti alkukielestä: Joh.5:24

Totedella, todella, sanon teille, että minun sanaani kuuleva ja uskova minut lähettäneeseen, omistaa iäisen elälämän, ei tule tuomiolle, vaan on astunut kuolemasta yli elämään.

• Kristittyabc kirjoitti:

Tätä Meiju diakonin vastausta täytyy nyt ehdottomasti täydentää. Tästä vastauksesta voi jäädä sellainen väärä käsitys, että kaikki pelastuisivat taivaaseen, mitä ei tapahdu. Tästä vastauksesta vaarallisesti puuttuu tämä kadotustuomion maininta.

Eli kerrottakoon selvyyden vuoksi, että suuri osa ihmisitä joutuu kuolemansa jälkeen kadotukseen eli helvettiin'. Tämä kadotustuomio perustuu siihen, että ihminen on syntinen sekä torjunut Kristuksen pelastuksen. Tällöin joutuu kadotukseen, joka on pimeä paikka, siellä haisee hirveältä, siellä on tukalan kuuma, vettä ei saa janoon, ihmiset kirkuvat tuskissaan ja tuomio on ikuinen.

Viimeisellä tuomiolla saa ne armon, jotka ovat antaneet elämänsä Kristukselle. He ovat tunnustaneet muille ihmisille Jeesuksen herrakseen, katuneet syntejään ja pyytäneet niitä anteeksi Jeesukselta. Jumala antaa näille ihmisille anteeksi ja he pääsevät taivaaseen ikuisiksi ajoiksi.

Tuo Meijun katekismus kappale on hyvä lukea ja myös tekstit täältä: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10276168 kun haluaa tietää, miten välttää viimeisenä päivänä langetettavan kadotustuomion ja miten pääsee taivaaseen.

"Kristittyabc". Jeesus sanoo Raamatun mukaan sellaisia, että teot ratkaisevat, esim. Matteus 25: 31-46 lähimmäisten auttaminen vie iankaikkiseen elämään.

Samoin Matteus 7: 13-14 : "..se portti on ahdas, joka vie elämään, ja HARVAT sen löytävät". Selitystä kuinka vaikeaa on Matteus 19: 17-23, kun rikkaampi kysyi, "mitä pitää tehdä että saisi iankaikkisen elämän?" :

Jeesus: "Pidä käskyt "älä tapa, älä tee huorin, älä varasta, älä sano väärää todistusta, kunnioita vanhempiasi ja rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Mies sanoi noudattaneensa noita käskyjä, mutta Jeesus sanoi vielä jotain: "Myy mitä sinulla on, niin sinulla on oleva aarre taivaassa". Toisin sanoen on vaikea löytää pelkkää Jeesukseen uskomista taivaaseen pääsyn edellytykseksi. Ilmestyskirjan mukaan ihmiset tuomitaan tekojen mukaan.

• kastamaton lapsi

Mistä syystä ihmiset tuomitaan?

• Herra ottaa
        helsinkijokkeri kirjoitti:

"Kristittyabc". Jeesus sanoo Raamatun mukaan sellaisia, että teot ratkaisevat, esim. Matteus 25: 31-46 lähimmäisten auttaminen vie iankaikkiseen elämään.

Samoin Matteus 7: 13-14 : "..se portti on ahdas, joka vie elämään, ja HARVAT sen löytävät". Selitystä kuinka vaikeaa on Matteus 19: 17-23, kun rikkaampi kysyi, "mitä pitää tehdä että saisi iankaikkisen elämän?" :

Jeesus: "Pidä käskyt "älä tapa, älä tee huorin, älä varasta, älä sano väärää todistusta, kunnioita vanhempiasi ja rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Mies sanoi noudattaneensa noita käskyjä, mutta Jeesus sanoi vielä jotain: "Myy mitä sinulla on, niin sinulla on oleva aarre taivaassa". Toisin sanoen on vaikea löytää pelkkää Jeesukseen uskomista taivaaseen pääsyn edellytykseksi. Ilmestyskirjan mukaan ihmiset tuomitaan tekojen mukaan.

Kasteen sakramentissa Jumala kutsuu jokaisen nimeltä omakseen. Tämä armo annetaan kaikille, myös lapsille. Jeesus käski tuomaan lapsia luokseen, koska Jumalan valtakunta kuuluu heidän kaltaisilleen. Vanhemmat tuovat lapsen kasteelle ja rukoilevat yhdessä kummien kanssa hänen puolestaan. Kasteen arvo ei riipu meidän asenteestamme, sillä kaste ja usko ovat Jumalan teko meissä.

Ne, jotka Herramme Jeesus Kristus lausuu Markuksen viimeisessä luvussa: “Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.”

http://www.evl.fi/katekismus/sakramentit/35.html

• Selkeytystä
        kastamaton lapsi kirjoitti:

Mistä syystä ihmiset tuomitaan?

Kristuksen tuomioistuin, on kristityille pakanmaksun paikka, ei mikään "kadotustuomion" paikka.

Viimeinen tuomio on sensijaan jumalttomien tuomiopäivä.

• 1234567
        Herra ottaa kirjoitti:

Kasteen sakramentissa Jumala kutsuu jokaisen nimeltä omakseen. Tämä armo annetaan kaikille, myös lapsille. Jeesus käski tuomaan lapsia luokseen, koska Jumalan valtakunta kuuluu heidän kaltaisilleen. Vanhemmat tuovat lapsen kasteelle ja rukoilevat yhdessä kummien kanssa hänen puolestaan. Kasteen arvo ei riipu meidän asenteestamme, sillä kaste ja usko ovat Jumalan teko meissä.

Ne, jotka Herramme Jeesus Kristus lausuu Markuksen viimeisessä luvussa: “Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.”

Jos usko on "Jumalan teko meissä" niin miksi se "joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen"?

Uskomattomathan joutuvat tuon perusteella kadotukseen vain siksi, ettei Jumala anna heille uskoa.

• Amen.
        1234567 kirjoitti:

Jos usko on "Jumalan teko meissä" niin miksi se "joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen"?

Uskomattomathan joutuvat tuon perusteella kadotukseen vain siksi, ettei Jumala anna heille uskoa.

Juu...Pienestä on asia kiinni ja siksi olisi hyvä pappien kertoa perusteet tuollaiselle väittämälle, että Jumala rakastaa meitä ja tuntee armoa.

Mikäli sanoo "vtun nokikepit ja taatelintallaajat"...ja sen perään en ole rasisti. Teot osoittaa muuta kuin suu. Tässä on sama asia. Mikään ei osoita Jumalan olevan armollinen tai rakastava. Vain papin väittämä siitä, että Jumala jotenkin tuntisi rakkauta ihmisiä kohtaan..tai edes haluaisi pelastaa kaikki. Ensin tekee kirjan henksensä avulla, joka on täysin edesvastuuton. Tämän jälkeen perustaa yli 25 000 lahkoa ja sitten pitäisi vielä uskoa sitä oikeaa näistä...Eiköhän oikea Jumala pystyisi pikkasen parempaan kuin tuollaiseen härdelliin....Oikeasti.

• Meiju
        _____
        Sinulta kysyttiin jotakin muuta kuin mihin vastasit.
        Ihmisille on vastattava suoraan ja rehellisesti - venkoilematta.

• Kaikki kansat..

Ensimmäinen kirje Timoteukselle
        Kiitos Jumalan armosta
        12 Minä kiitän Herraamme Kristusta Jeesusta, joka on antanut minulle voimaa. Kiitän häntä siitä, että hän katsoi minut luotettavaksi ja otti minut palvelukseensa,

13 vaikka olin ollut herjaaja, vainooja ja väkivallantekijä. Hän armahti minut, koska epäuskoni tähden en tiennyt, mitä tein.

14 Meidän Herramme armo on ollut yltäkylläinen, samoin se usko ja rakkaus, jonka Kristus Jeesus saa aikaan.
        15 Tämä sana on varma ja vastaanottamisen arvoinen: Kristus Jeesus on tullut maailmaan pelastamaan syntisiä, joista minä olen suurin.

16 Mutta minut armahdettiin, jotta Kristus Jeesus juuri minussa osoittaisi, kuinka suuri hänen kärsivällisyytensä on. Näin olisin myös vastedes esimerkkinä niille, jotka uskovat häneen ja saavat ikuisen elämän.
        17 Ikuiselle kuninkaalle, kuolemattomalle, näkymättömälle ja ainoalle Jumalalle kunnia ja kirkkaus aina ja ikuisesti! Aamen.

Evankeliumi Matteuksen mukaan
        Viimeinen tuomio
        31 "Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista.

33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen.

34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti.

35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne.
        36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'

37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? 38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut?
        39 Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?'
        40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. 42 Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa.
        43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'

44 "Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?'
        45 Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'

46 "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

• ??
        1234567 kirjoitti:

" ettei Jumala anna heille uskoa."

Aivan varmasti antaa, kun sitä vain häneltä pyydät. Kadotus tehtiin saatanalle ja hänen enkeleilleen, ei ihmisille.

Evankeliumi Johanneksen mukaan

15. että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

• Kiitos Jehova Jumala
        ?? kirjoitti:

" ettei Jumala anna heille uskoa."

Aivan varmasti antaa, kun sitä vain häneltä pyydät. Kadotus tehtiin saatanalle ja hänen enkeleilleen, ei ihmisille.

Evankeliumi Johanneksen mukaan

15. että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

Kiitos sinulle neuvostasi – se toimii sittenkin!

Rukoilin juuri että saisin uskoa ja Jumala vaikutti minussa uskoa Jehovaan ja hänen Poikaansa arkkienkeliin Mikaeliin eli Jeesukseen Kristukseen! Kiitos Jehova!

http://www.youtube.com/watch?v=1Iems4h6bec

Nyt täytyy mennä ensi tilaisuuden tullen valtakunnansalille, sopia kasteella käymisestä ja muusta.

Kiitos vielä kerran!

Eikö ole ihanaa?!! Joko sinä käyt jehovantodistajien kokouksissa ja kierrät jakamassa siunattuja Vartiotorni- ja Herätkää-lehtiä?

• "hönö"

Ns. virallista uskon opetusta löytyy helposti Katekismuksesta

Mistähän se virallisuus on peräisin?

• et vastannut
        Selkeytystä kirjoitti:

Kristuksen tuomioistuin, on kristityille pakanmaksun paikka, ei mikään "kadotustuomion" paikka.

Viimeinen tuomio on sensijaan jumalttomien tuomiopäivä.

Mistä syystä jumalattomat tuomitaan?

• Nimim Herra ottaa
        Herra ottaa kirjoitti:

>>Tämä armo annetaan kaikille, myös lapsille. Jeesus käski tuomaan lapsia luokseen, koska Jumalan valtakunta kuuluu heidän kaltaisilleen. Vanhemmat tuovat lapsia kasteelle ja rukoilevat yhdessä kummien kanssa hänen puolestaan

• Nimim et vastannut
        et vastannut kirjoitti:

Mistä syystä jumalattomat tuomitaan?

>>Mistä syystä jumalattomat tuomitaan?

• Nimim et vastannut kirjoitti:

>>Mistä syystä jumalattomat tuomitaan?

Hmm, jos oletetaan Jeesuksen kutsuvan, niin kuinka on mahdollista ettei hänen kutsuaan taida kuulua itämaissa. Pitääkö ihmisen ensin saada tietää ja lukea Jeesuksesta ennenkuin on mahdollista saada henkilökohtainen kutsu?

• Maailmassa on
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Hmm, jos oletetaan Jeesuksen kutsuvan, niin kuinka on mahdollista ettei hänen kutsuaan taida kuulua itämaissa. Pitääkö ihmisen ensin saada tietää ja lukea Jeesuksesta ennenkuin on mahdollista saada henkilökohtainen kutsu?

kansoja/alueita joihin ei vielä ole viety sanomaa Jeesuksesta, siksi tarvitaan lähetystyöntekijöitä jotka vievät heille sanoman Jeesuksesta, välittävät heille Jumalan Armoa ja Rakkautta. Lähetystyö kansojen keskellä kätkee sisälleen paljon erilaista auttamistyötä. Parhaimman ja tarkimman kuvan lähetys ja julistustyöstä saa lukemalla Raamatusta Apostolien tekoja.

Room kirje 10:13-14 Sillä >>Jokainen joka huutaa avuksensa Herran nimeä, pelastuu>Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla ellei ole julistajaa?>Eikö merkitse se ohikulkeville, että Jumalan Pojan tie vei ristille

• tuomio nurmio

"Jumalan logiikka, oikeudenmukaisuus ja rakkaus on täysin eri asteella kuin ihmisen oma."

Tämä on täysin totta. Uskovaisten logiikkakin on aikalailla "korkeemmas käres".

• Jotenkin näin

Meidät kaikki tuomitaan, mutta jos on siihen mennessä ehtinyt pukea ylleen Kristuksen puvun l. vanhurskauden, ovat asiat ok.

Ihmisistä on vaikea sanoa ulkopuolelta, kuka minnekin joutuu.

Sitä voidaan toki spekuloida onko ihmisellä vielä rajan tuollakin puolen aikaa pukeutua siihen pukuun (armon evankeliumi), koska todennäköisesti jossain vaiheessa tulee stoppi. Pukuun pukeutuminen tarkoittaa sanoman vastaanottamista ja omien rikosten myöntämistä. Eikä rikos ole vain murha esimerkiksi kuten ihmiset näyttävät luulevan. Jopa tämän maailman äiti teresat tarvitsevat tuon puvun.

• Syviä pohdintoja

Tavalaan voi siis sanoa, että Jumala julistaa täsmälleen saman tuomion kaikille, siellä toisella puolella olevat vain "kuulevat" sen eri lailla. Eli siis eivät ole uskoneet sovitukseen. Asia on siis niin, että emme ehdi emmekä kykene menemään kaikkien nälkäisten luo, jokaisella joku jota hän on pitänyt outona etc. Olemme siis kaikki olleet menemättä, nälkäisten, vankeudessa elävien, yksinäisten, etc. luo. Aina on joku jonka olemme asettaneet ulkopuolelle. (Jos esim. lähdettäisiin h-avioliittoon, asetetaan taas toiset ulkopuolelle, he ovat "outoja", jotka eivät hyväksy.)

ESIM. nyt on länsimaissa ruvettu pitämään kristittyjä outoina, paperit eivät siis ole puhtaat kummallakaan puolella. Kaikki ovat vajavaisia edes huomaamaan "kaikkia" lähimmäisiä. Eivät täällä ole vain jotkut lähimmäisiä, vaan kaikki.

Se kuka on uskonut, on vaikea sanoa ulkopuolelta, on ihan hyvä harjoitella jo täällä sen puvun laittoa.

Ihminen voi siis pyrkiä tekemään hyvää vaikka kuinka paljon, mutta se ei silti tule riittämään Jumalalle. JOKAINEN ihminen jättää jonkun ulkopuolelle. Hyvä toki silti on auttaa köyhiä etc.

Meillä on siis kaikilla "suosikit" eikä se riitä Jumalalle.

• saisko selityksii sanoi :
      Jossakin ketjussa joku pappi puhui viimeisestä tuomiosta, jossa se joku armo sitten vasta kunnolla ilmenee.
      ja alkaa 1000-vuotinen valtakunta.

Tuon tuhatvuotisjakson jälkeen on vääräin ylösnousemus siis ne joilla ei ollut osaa ekassa plus myös ymmärtääkseni
      vanhurskaitakin nousee tuomiolle :

Ilmestyskirja:
      20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

Tuollalailla se menee...

Ekassa ylösnousemuksessa nousseet eivät joudu viimeiselle tuomiolle jossa
      tuomitaan väärät ja vanhurskaat joita myös on tuomiolla - syntyneet 1000 - vuotisessa valtakunnassa..

• ev.lut.

Kun turvaa Jeesukseen, ei ole mitään pelättävää.

• kysynpä vaan

Millä perusteella ?

• Tällä perusteella
        kysynpä vaan kirjoitti:

Millä perusteella ?

Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme. Room kirje 8:34

Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se joka vanhurskauttaa. (julistaa syyttömäksi) Room kirje 8:33.

Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, KUKA voi olla meitä vastaan? Room kirje 8:31.

Turvaamalla näihin ikuisiin, katoamattomiin sanoihin, ei todellakaan ole mitään pelättävää.

• evlut

Kun on turva Jumalassa
      turvassa on paremmassa
      kuin lintu emon siiven alla

• Oisko näin

Kun on turva Jumalassa
      turvassa on paremmassa
      niinkuin tähti taivahalla
      lintu emon siiven alla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      338
      7466
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      77
      4839
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3235
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3127
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      76
      2026
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      154
      1921
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      221
      1844
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1607
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1568
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1488
    Aihe