ydinperheen auvo

alv-liskot

minä kyllä lämmöllä muistelen vaikkapa nyt omaakin lapsuutta. Ei ihme, että vähemmän tienaavat tai yksinhuoltajat olivat niin katkeria.

Vanhempia näkyi kotona harvakseltaan. Aamulla jos nousi aikaisin, sai nähdä kuinka keittiössä riehuttiin kauhealla kiirellä lähtöä töihin. Illalla jos tarpeeksi häiriköi (esim. katkaisi oman käsivartensa, kuten siskoni teki) saattoi lyhyeksi ajaksi saada jommankumman vanhemman työpöydän äärestä pois.

Ja tämä kaikki oli onnellista ja kasvattavaa ja hienoa vaan sen takia, että maistraatin papereista voitiin lukea, että naimisissa oltiin. Muutenhan olisi todettava rehellisesti, että pennut oli puoliksi heitteillä.


"Hyvän perheen" lasten ongelmiin muuten puututaan liian harvoin. Miksi yhärit ja narkkarit ovat saaneet itselleen sen etuuden, että muu yhteiskunta huolehtii ja tarkistaa, että onhan kaikki hyvin? Miksei tavallisia kunnon veronmaksajia käsketä pitämään pennuista huolta?

58

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kansanedustaja

      Oikeudenmukaisinta olisi kriminalisoida synnyttäminen.

      • alv-liskot

        saat plussan


    • 4D tähti

      Vanhemmat ei ole lapsen kasvatuksen ammattilaisia. Valeäitejä ja valeisiä kaikki. Eihän ne voi kuin epäonnistua, mutta kaikki omalla erilaisella tavallaan.

      "Miksei tavallisia kunnon veronmaksajia käsketä pitämään pennuista huolta? "

      Pitäkää pennuistanne huolta! Nyt on käsketty.

      Voihan lapsen kasvatukseen yrittää saada yhteiskunnan mukaan, mutta epäilen että silloin vaan tuppaa hämärtymään se kenellä on vastuu ja kun ei ole tiedossa kenen on vastuu, niin silloin vastuuta ei ota kukaan.

      • alv-liskot

        tarkoitin sitä, että on paljon suurempi kynnys

        - tehdä rikosilmoitus
        - puhalluttaa
        - mennä kotikäynnille
        - lähettää kirje kotiin
        - kysyä suoraan
        - jne

        jos kyseessä on tunnettu ja arvostettu henkilö, kuin jos kyseessä on työtön ja vähän koulutettu vanhempi.


      • frost-free
        alv-liskot kirjoitti:

        tarkoitin sitä, että on paljon suurempi kynnys

        - tehdä rikosilmoitus
        - puhalluttaa
        - mennä kotikäynnille
        - lähettää kirje kotiin
        - kysyä suoraan
        - jne

        jos kyseessä on tunnettu ja arvostettu henkilö, kuin jos kyseessä on työtön ja vähän koulutettu vanhempi.

        Ja höpö höpö vai missä tuppukylässä ALV on kasvanut?Sinä suollat nyt jotain angstista yhteiskuntavastaista paskaa, mutta huomioon ottaen sinun taipumuksesi miellyttämiseen, haluaisit niin kovasti olla vain osa porukkaa eikö niin??


      • alv-liskot
        frost-free kirjoitti:

        Ja höpö höpö vai missä tuppukylässä ALV on kasvanut?Sinä suollat nyt jotain angstista yhteiskuntavastaista paskaa, mutta huomioon ottaen sinun taipumuksesi miellyttämiseen, haluaisit niin kovasti olla vain osa porukkaa eikö niin??

        kato mitäs Eewarille kuuluu!


    • KoppavaHoro

      Juu. Meillä oltiin vain köyhiä, mutta hyvän kaverin kotoa faija lähti maijalla lähes joka viikonloppu ja sillointällöin sain auttaa kaveria herättelemään äitiään, joka oli nukahtanut pöydän ääreen pullomeren keskelle. Mutta onnellisiahan he tietenkin, kun vanhemmat yhdessä, naimisissa ja eri sukupuolta.

      • alv-liskot

        hyvin tienaaviin, korkeasti koulutettuihin ja korkeassa asemassa oleviin ei kohdistuisi niin suurta närää, elleivät vähemmän tienaavat ja ulkoisesti huonommassa asemassa olevat uskoisi ja kuvittelisi, että rikkailla ja koulutetuilla menee hyvin.

        Jos kotioloista syntyy keskustelua terveydenhuollossa tai koulussa, kynnys puuttua "hyvän perheen" asioihin on korkea. Se kun on hyvä perhe: kyllähän lääkäri tietää että juominen pilaa maksan, kyllähän juristi osaa viedä pentunsa kasvatusneuvolaan jos se oireilee, kyllähän maisteri sitä ja tohtori tätä.

        Joissakin tilanteissa hyvän perheen lapset ovat muita selkeästi huonommassa asemassa.


      • KoppavaHoro
        alv-liskot kirjoitti:

        hyvin tienaaviin, korkeasti koulutettuihin ja korkeassa asemassa oleviin ei kohdistuisi niin suurta närää, elleivät vähemmän tienaavat ja ulkoisesti huonommassa asemassa olevat uskoisi ja kuvittelisi, että rikkailla ja koulutetuilla menee hyvin.

        Jos kotioloista syntyy keskustelua terveydenhuollossa tai koulussa, kynnys puuttua "hyvän perheen" asioihin on korkea. Se kun on hyvä perhe: kyllähän lääkäri tietää että juominen pilaa maksan, kyllähän juristi osaa viedä pentunsa kasvatusneuvolaan jos se oireilee, kyllähän maisteri sitä ja tohtori tätä.

        Joissakin tilanteissa hyvän perheen lapset ovat muita selkeästi huonommassa asemassa.

        Tuo on muuten vaiettu, mutta taivahan todellinen asia.

        Tiedän tapauksia, joissa omasta juomisestaan huolestuneita ihmisiä ei oteta tosissaan, koska on hyvä ammatti, näyttää ihan hyvältä ulkoisesti tai tunnetaan kuuluisa ja raitis vanhempi.


      • alv-liskot
        KoppavaHoro kirjoitti:

        Tuo on muuten vaiettu, mutta taivahan todellinen asia.

        Tiedän tapauksia, joissa omasta juomisestaan huolestuneita ihmisiä ei oteta tosissaan, koska on hyvä ammatti, näyttää ihan hyvältä ulkoisesti tai tunnetaan kuuluisa ja raitis vanhempi.

        minäkin tiedän ihmisiä, joilla periaatteessa on jokin stigmana pidetty ongelma (juominen, päihderiippuvuus,mielenterveysongelmat...) mutta valkoisen ihonvärin, heterouden, hyvän koulutuksen ja ulkoisen käytöksen takaa stigma ei ole nähtävissä.

        Onhan stigmalta välttyminen myös etu ja itsekin voi kuvitella, ettei juo. Mutta faktat ovat faktoja ja promillet promilleja: alkoholisoituneen tohtorin penskat voivat elää ihan pellossa, koska naapurit tai opettajat eivät suostu näkemään sitä mikä on totta.

        Mielistellään vaan jos tohtori onnistuu näyttäytymään pöhöttyneen naamansa kanssa jossain sitimarketissa. (Vanhempainiltaan tohtoria on ihan turha odottaa. Isillä on varmaankin valtavan tärkeä työtehtävä, jonka aikana ei tietenkään voi juoda...)

        Ottaisitte nyt yhärit ja työttömät kaiken irti tästä vahingonilosta, ja yrittäkää tunkea jakeluun että te olette itse mahdollisesti ihan yhtä hyviä ihmisiä. Tai sitten huonoja, ihan miten vaan.

        nimim. luokkayhteiskuntaan kyllästynyt


      • 4D tähti
        alv-liskot kirjoitti:

        minäkin tiedän ihmisiä, joilla periaatteessa on jokin stigmana pidetty ongelma (juominen, päihderiippuvuus,mielenterveysongelmat...) mutta valkoisen ihonvärin, heterouden, hyvän koulutuksen ja ulkoisen käytöksen takaa stigma ei ole nähtävissä.

        Onhan stigmalta välttyminen myös etu ja itsekin voi kuvitella, ettei juo. Mutta faktat ovat faktoja ja promillet promilleja: alkoholisoituneen tohtorin penskat voivat elää ihan pellossa, koska naapurit tai opettajat eivät suostu näkemään sitä mikä on totta.

        Mielistellään vaan jos tohtori onnistuu näyttäytymään pöhöttyneen naamansa kanssa jossain sitimarketissa. (Vanhempainiltaan tohtoria on ihan turha odottaa. Isillä on varmaankin valtavan tärkeä työtehtävä, jonka aikana ei tietenkään voi juoda...)

        Ottaisitte nyt yhärit ja työttömät kaiken irti tästä vahingonilosta, ja yrittäkää tunkea jakeluun että te olette itse mahdollisesti ihan yhtä hyviä ihmisiä. Tai sitten huonoja, ihan miten vaan.

        nimim. luokkayhteiskuntaan kyllästynyt

        Mä tajusin ja huomasin nyt tunnistaneeni tuota ilmiötä.

        Mutta en niin helposti, kun olen niin alaluokkaa, että en mä lapsuudessa tuntenut edes mitään "parempaa" väkeä. Tai tunsin mä, mutta en mä tajunnut sitä, kun niillä kotona ei mun mielestä näyttänyt sen kummemmalta kuin meilläkään.

        Mutta siis, mitä tuolle nyt sitten voi? Kuka on neuvonut opettajia ja viranomaisia kuvittelemaan, että joku pastori, tohtori tai diktaattori olisi sen parempi kuin kukaan muukaan.


      • alv-liskot
        4D tähti kirjoitti:

        Mä tajusin ja huomasin nyt tunnistaneeni tuota ilmiötä.

        Mutta en niin helposti, kun olen niin alaluokkaa, että en mä lapsuudessa tuntenut edes mitään "parempaa" väkeä. Tai tunsin mä, mutta en mä tajunnut sitä, kun niillä kotona ei mun mielestä näyttänyt sen kummemmalta kuin meilläkään.

        Mutta siis, mitä tuolle nyt sitten voi? Kuka on neuvonut opettajia ja viranomaisia kuvittelemaan, että joku pastori, tohtori tai diktaattori olisi sen parempi kuin kukaan muukaan.

        noniin. Havaintosi ovat mainioita. Nyt ollaan asian ytimessä. Miltäpä vaikka nyt sitten meillä kotona näytti?

        - likainen rämä paku pihassa
        - autotalli, joka lähinnä ihmeen voimalla pysyy pystyssä
        - piha, jolla kasvaa ruohikko puoleen sääreen asti
        - sisällä epämääräinen joukko epämääräisiä huonekaluja, esim. itselläni oli 14-vanhana sama sänky joka oli ollut minulla koko ikäni ja jonka pohja oli haljennut, mistä syystä nukuin käytännössä lattialla sänkykehikon sisässä
        - huomattava määrä likaa ja epäjärjestystä
        - valtavat paperipinot joka puolella
        - kylpyhuoneessa lasta, jolla oli näppärä lykätä kaikki kamat piiloon sohvien ja lipastojen alle, mikäli joku erehtyi tulemaan kylään ja oli pakko siivota

        Niin. Ihan tavallinen slummi. Nyt kun asiaa mietin, niin kyllä sitä Platosin mielestä "aina niin hauskaa" parempien ihmisten kokemaa katkeruutta muiden osalta OLI olemassa. Kaverieni vanhemmat ja myöhemmin kaverit itse sanoivat suoraan, että teillähän sitä rahaa on ja helppohan teidän on ja sitä rahaa.

        Se on hauskaa.


    • Miksei tavallisia kunnon veronmaksajia käsketä pitämään pennuista huolta?

      Koska on olemassa myytti, että noiden pennut ovat parhaassa hoidossa. Kunnon veronmaksaja (pakkotoiminto, jos jotain tienaat) voi olla niiin paska vanhempi että ei lapsettomat uskokaan. Eikä kannatakaan uskoa. Haluatko perheministeriksi? The shit is all yours.

    • "Ei ihme, että vähemmän tienaavat tai yksinhuoltajat olivat niin katkeria."


      Toi on niin hauska aina toi "parempien ihmisten" kokema katkuruus muiden osalta. Ajojahti?





      "Miksei tavallisia kunnon veronmaksajia käsketä pitämään pennuista huolta?"


      Käsketäänhän lailla. Se, jos porvaripelle asettaa tietoisesti muut asiat oman jälkikasvunsa edelle, on sitten silkkaa idiotismia.

      • alv-liskot

        ajojahti syntyi ihan siitä, kun viliä näyttää niin kovasti rassaavan tämä yksinhuoltajateema. Muuta katkeruutta muiden osalta en nyt tässä ainakaan tunnusta. Seuraa muuta palstaa hei vähän!

        En tiedä ketä tarkoitat porvaripellellä, mutta meillä sellaisia ei ole. 4D-tähden huomiot ovat oikeita: meillä kotona ei todellakaan ole sen kummempaa kuin heilläkään, vaikka luokkayhteiskuntakuvitelmien mukaan voisi muuta luulla.


      • alv-liskot kirjoitti:

        ajojahti syntyi ihan siitä, kun viliä näyttää niin kovasti rassaavan tämä yksinhuoltajateema. Muuta katkeruutta muiden osalta en nyt tässä ainakaan tunnusta. Seuraa muuta palstaa hei vähän!

        En tiedä ketä tarkoitat porvaripellellä, mutta meillä sellaisia ei ole. 4D-tähden huomiot ovat oikeita: meillä kotona ei todellakaan ole sen kummempaa kuin heilläkään, vaikka luokkayhteiskuntakuvitelmien mukaan voisi muuta luulla.

        Niin. Tämän maailman `vilit` huutamisellaan saavat aikaan ongelmia, joita ei oikeasti ole olemassakaan, mutta joihin kuulijat silti uskovat sopivat `todisteet` nähtyään. Tajunnet varmaan viittaukseni.




        4D yms taas ei kiinnosta MINUA!, koska en jaksa juttujaa lukea, koska mitään uutta niissä ei ole, eikä niiden horinat oikeasti kiinnusta MINUA!.


        Aloituksesi pointti jäi muuten hieman epäselväksi? Jotkut eläimet kun saat siihen viriteltyä vielä mukaan, niin voidaan perustella itselle lapsellisten `periaatteiden` mukaista pikkusieluista maailmankuvaa, jolla nussitaan lapsia perseeseen. Näinhän se menee, mitä?


      • alv-liskot
        PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Niin. Tämän maailman `vilit` huutamisellaan saavat aikaan ongelmia, joita ei oikeasti ole olemassakaan, mutta joihin kuulijat silti uskovat sopivat `todisteet` nähtyään. Tajunnet varmaan viittaukseni.




        4D yms taas ei kiinnosta MINUA!, koska en jaksa juttujaa lukea, koska mitään uutta niissä ei ole, eikä niiden horinat oikeasti kiinnusta MINUA!.


        Aloituksesi pointti jäi muuten hieman epäselväksi? Jotkut eläimet kun saat siihen viriteltyä vielä mukaan, niin voidaan perustella itselle lapsellisten `periaatteiden` mukaista pikkusieluista maailmankuvaa, jolla nussitaan lapsia perseeseen. Näinhän se menee, mitä?

        valitettavasti pitää paikkansa, että "paremmat ihmiset" ihan oikeasti kokevat muiden osalta katkeruutta, vaikka katkeruuteen ei olisi mitään syytä.

        Vai onko sinulla kokemusta asiasta?

        Aloituksissani ei yleensä ole pointtia.


      • alv-liskot kirjoitti:

        valitettavasti pitää paikkansa, että "paremmat ihmiset" ihan oikeasti kokevat muiden osalta katkeruutta, vaikka katkeruuteen ei olisi mitään syytä.

        Vai onko sinulla kokemusta asiasta?

        Aloituksissani ei yleensä ole pointtia.

        Valitettavasti pitää paikkansa, että `paremmat ihmiset` ihan oikeasti kuvittelevat muiden ihmisten olevan heille katkeria. Itsepetosta, jonka avulla yrittävät korottaa itseään `rahvaan` yläpuolelle.


        Toki. Miltä puolelta?



        Tiedän. Sait plussan siitä.


      • alv-liskot
        PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Valitettavasti pitää paikkansa, että `paremmat ihmiset` ihan oikeasti kuvittelevat muiden ihmisten olevan heille katkeria. Itsepetosta, jonka avulla yrittävät korottaa itseään `rahvaan` yläpuolelle.


        Toki. Miltä puolelta?



        Tiedän. Sait plussan siitä.

        Miten voit tietää, mitä muissa perheissä on tapahtunut tai miten muiden perheiden lapsille on puhuttu?

        Minulla ainakin on korvat päässä, ja olen lapsena kuullut omituisia kommentteja muiden lasten vanhemmilta. En kutsu sitä itsepetokseksi, koska tietääkseni en ole lapsena kärsinyt kuuloharhoista eikäpä minulla ollut mitään hajua siitäkään, mihin nämä kommentit viittasivat.

        Onko sinulla puolestasi sellainen kuvitelma, että rikkaat tai koulutetu kuvittelevat olevansa parempia? Mistä voit tietää mitä he kuvittelevat? Kerro toki jokin valaiseva esimerkki.

        Ei sen puoleen, kyllä minunkin suvussa ON yksi eukko, joka oikeasti kuvittelee olevansa parempi (rahan ja statuksen perusteella). Löytyyhän näitä.


      • alv-liskot kirjoitti:

        Miten voit tietää, mitä muissa perheissä on tapahtunut tai miten muiden perheiden lapsille on puhuttu?

        Minulla ainakin on korvat päässä, ja olen lapsena kuullut omituisia kommentteja muiden lasten vanhemmilta. En kutsu sitä itsepetokseksi, koska tietääkseni en ole lapsena kärsinyt kuuloharhoista eikäpä minulla ollut mitään hajua siitäkään, mihin nämä kommentit viittasivat.

        Onko sinulla puolestasi sellainen kuvitelma, että rikkaat tai koulutetu kuvittelevat olevansa parempia? Mistä voit tietää mitä he kuvittelevat? Kerro toki jokin valaiseva esimerkki.

        Ei sen puoleen, kyllä minunkin suvussa ON yksi eukko, joka oikeasti kuvittelee olevansa parempi (rahan ja statuksen perusteella). Löytyyhän näitä.

        Kokoomus?


      • alv-liskot
        PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Kokoomus?

        mitä kokoomuksesta? Itse en äänestä sitä, eikä muutkaan meidän perheessä yleensä.

        Äänestäminen on vähimmillään sitä, että piirtää numeron johonkin lappuun. Ja meillä puoluepolitiikka on ollut juuri sitä. Emme ole kovin poliittisia eikä ketään meistä ole tähän asti kiinnostanut typistää ihmisen toimintaa jonkin puolueen edustajan tai kannattajan toiminnaksi.


      • alv-liskot
        alv-liskot kirjoitti:

        Miten voit tietää, mitä muissa perheissä on tapahtunut tai miten muiden perheiden lapsille on puhuttu?

        Minulla ainakin on korvat päässä, ja olen lapsena kuullut omituisia kommentteja muiden lasten vanhemmilta. En kutsu sitä itsepetokseksi, koska tietääkseni en ole lapsena kärsinyt kuuloharhoista eikäpä minulla ollut mitään hajua siitäkään, mihin nämä kommentit viittasivat.

        Onko sinulla puolestasi sellainen kuvitelma, että rikkaat tai koulutetu kuvittelevat olevansa parempia? Mistä voit tietää mitä he kuvittelevat? Kerro toki jokin valaiseva esimerkki.

        Ei sen puoleen, kyllä minunkin suvussa ON yksi eukko, joka oikeasti kuvittelee olevansa parempi (rahan ja statuksen perusteella). Löytyyhän näitä.

        vuolaasti siitä, miten perheemme jäi täysin vaille mitään puuttumista, vaikka kotona juotiin ja koti oli välillä täysin sikolättinä. Huostaanotto ei olisi ollut kovin kaukana, jos kulissit olisivat olleet erilaiset. Kerroin myös siitä, että välillä puolitutut aikuiset ihmiset totesivat minulle, että meillä on niin helppoa tai meillähän sitä rahaa riittää tai muuta vastaavaa.

        Toivon kyllä ihan vilpittömästi sellaista kontrolliyhteiskuntaa, joka on valmis puuttumaan myös kulissiperheiden ongelmiin. Paskat minä aikuisista, mutta lasten kannalta tilanne ei ole ollenkaan reilu.

        Haluaisitko nyt kertoa omista kokemuksistasi?


      • alv-liskot kirjoitti:

        vuolaasti siitä, miten perheemme jäi täysin vaille mitään puuttumista, vaikka kotona juotiin ja koti oli välillä täysin sikolättinä. Huostaanotto ei olisi ollut kovin kaukana, jos kulissit olisivat olleet erilaiset. Kerroin myös siitä, että välillä puolitutut aikuiset ihmiset totesivat minulle, että meillä on niin helppoa tai meillähän sitä rahaa riittää tai muuta vastaavaa.

        Toivon kyllä ihan vilpittömästi sellaista kontrolliyhteiskuntaa, joka on valmis puuttumaan myös kulissiperheiden ongelmiin. Paskat minä aikuisista, mutta lasten kannalta tilanne ei ole ollenkaan reilu.

        Haluaisitko nyt kertoa omista kokemuksistasi?

        Mitä? Tahdotko kuulla, miltä tuntui 4 vuotiaana katsoa vierestä kun faija hakkaa mutsia niin että veri lentää? Ei ketään kiinnostanut. Eikä ole kiinnostanut jälkeenkään päin.


        Jea, aikuiset vittuun. Lapset voitaisiin ottaa orwellilaisiin kasvatuslaitoksiin, jossa niistä kasvaisi vastuuntuntoisia, tasapainoisia, humaaneja Ihmisiä.


      • alv-liskot
        PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Mitä? Tahdotko kuulla, miltä tuntui 4 vuotiaana katsoa vierestä kun faija hakkaa mutsia niin että veri lentää? Ei ketään kiinnostanut. Eikä ole kiinnostanut jälkeenkään päin.


        Jea, aikuiset vittuun. Lapset voitaisiin ottaa orwellilaisiin kasvatuslaitoksiin, jossa niistä kasvaisi vastuuntuntoisia, tasapainoisia, humaaneja Ihmisiä.

        en tahdo, ellei kyse ole siitä että jokin taho tarkoituksellisesti jätti puuttumatta.

        Meidän perheen kohdalla nimenomaan jätettiin puuttumatta, vaikka kaikenlaista ongelmaa sinänsä oli kyllä ihan nähtävillä.


      • alv-liskot kirjoitti:

        en tahdo, ellei kyse ole siitä että jokin taho tarkoituksellisesti jätti puuttumatta.

        Meidän perheen kohdalla nimenomaan jätettiin puuttumatta, vaikka kaikenlaista ongelmaa sinänsä oli kyllä ihan nähtävillä.

        Ja sun pointti loppujen lopuksi oli...?


        Ei voi kukaan puuttua, jos ei hae apua? Jos ei jaksa/pysty/uskalla, niin aika vitun paska homma sitten. Mutta elämä on.


      • alv-liskot
        PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Ja sun pointti loppujen lopuksi oli...?


        Ei voi kukaan puuttua, jos ei hae apua? Jos ei jaksa/pysty/uskalla, niin aika vitun paska homma sitten. Mutta elämä on.

        lapset eivät usein itse hae apua


      • alv-liskot kirjoitti:

        lapset eivät usein itse hae apua

        voi hyvä luoja...


      • alv-liskot
        PlatosMorbidDust kirjoitti:

        voi hyvä luoja...

        aika moni kommentoija on kaikesta huolimatta ymmärtänyt tekstini. En aina kirjoita kovin selkeästi, mutta takkuaisiko se nyt tällä kertaa kuitenkin siellä lukijan puolella.


      • alv-liskot kirjoitti:

        aika moni kommentoija on kaikesta huolimatta ymmärtänyt tekstini. En aina kirjoita kovin selkeästi, mutta takkuaisiko se nyt tällä kertaa kuitenkin siellä lukijan puolella.

        Ei suinkaan ole kyse, että kirjoittaisit siten, että MINÄ! en ymmärtäisi. Tuo edellinen kommenttini oli vain suora lainaus sinun kommentistasti koskien MINUN! persoonaani. Siis, jos pitää ihan rautalangasta vääntää, niin ihan toinen ketju, missä lauot mielipiteitäsi MINUSTA!.


        Se taas, mitä puhut "aikamonesta" kommentoijasta: so what? Minä en keskustele niiden kanssa enkä ymmärrä tätä takkuamisasiaa lainkaan. Se sun pointti oli...? Ja kuitenkin viimekädessä se popintti on sama ku mulla, mutta sä nyt takkuat siellä tavan vuoksi. Vai?


    • Äiti yh äiti

      Onko se etu, että tekemisiä kytätään? Onko se kenenkään etu että keskitytään ihmisiin jotka ei apua kaipaa ja jätetään huomiotta ne perheet jotka apua voisi tarvita?

      En minä ole katkera, miksi olisin? Elämäni menee hyvin, toki siitä puuttuu jokin asia mitä kaipaan, mutta muuten olen tyytyväinen. Raha asiat menee iha ok, toimeen tullaan, henkinen ja fyysinen terveys on kunnossa, mitä kaipaisin, olisi joku jonka kanssa voisi jakaa kaiken. Joku aikuinen joka haluaisi viettää aikaa ja jopa rakastaisi.

      Mutta en ole katkera, vaikka olen kokenut liikaa tähän ikään mennessä ja välillä selkäkin kipuilee siihen kaadetusta taakasta, muttä tämä on minun elämä. Nautin siitä, vaikkei moni ehkä uskoisi

      • alv-liskot

        ihan varmasti "kyttääminen" on etu, jos kotona juodaan tai muuta vastaavaa. Pidimmepä sitä etuna tai ei, niin siitä varmaan voimme olla samaa mieltä, että yhtä lailla pitäisi "kytätä" eli puuttua tasa-arvoisesti perheen sosioekonomisesta taustasta riippumatta.


      • alv-liskot kirjoitti:

        ihan varmasti "kyttääminen" on etu, jos kotona juodaan tai muuta vastaavaa. Pidimmepä sitä etuna tai ei, niin siitä varmaan voimme olla samaa mieltä, että yhtä lailla pitäisi "kytätä" eli puuttua tasa-arvoisesti perheen sosioekonomisesta taustasta riippumatta.

        Mutta kun lähtöoletus on, että yksinhuoltajalla ON ongelmia.


      • alv-liskot
        PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Mutta kun lähtöoletus on, että yksinhuoltajalla ON ongelmia.

        miksi väität, että se on lähtöoletus? Kenen mielestä se on lähtöoletus?


      • alv-liskot kirjoitti:

        miksi väität, että se on lähtöoletus? Kenen mielestä se on lähtöoletus?

        No niiden "kyttääjien". Sosiaalitoimiston ämmät ensimmäisenä.


      • alv-liskot
        PlatosMorbidDust kirjoitti:

        No niiden "kyttääjien". Sosiaalitoimiston ämmät ensimmäisenä.

        No, olisiko mun aloituksen pointtina sitten se, että pitäisi kytätä tasapuolisesti kaikkia? - Kyselit tuolla aloitukseni pointtia.


      • alv-liskot kirjoitti:

        No, olisiko mun aloituksen pointtina sitten se, että pitäisi kytätä tasapuolisesti kaikkia? - Kyselit tuolla aloitukseni pointtia.

        Miksei? Kontrolliyhteiskuntaa näemmä täällä ollaan ajamassa?


      • alv-liskot
        PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Miksei? Kontrolliyhteiskuntaa näemmä täällä ollaan ajamassa?

        kysyn vaan, että minkä takia rikkaiden tai koulutettujen vanhempien kakarat saa jättää heitteille


      • alv-liskot kirjoitti:

        kysyn vaan, että minkä takia rikkaiden tai koulutettujen vanhempien kakarat saa jättää heitteille

        Miten niin saa? Kenen mukaan? Millä perusteilla?


      • 10+5
        PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Miten niin saa? Kenen mukaan? Millä perusteilla?

        Liskojen pointti oli, että oikeassa elämässä näin tapahtuu. Ns. paremman sosiaalisen statuksen ja korkeamman sosioekonomisen aseman omaavien perheiden asioihin ei puututa, vaikka lapset oireilisivat kuinka.


      • 10+5 kirjoitti:

        Liskojen pointti oli, että oikeassa elämässä näin tapahtuu. Ns. paremman sosiaalisen statuksen ja korkeamman sosioekonomisen aseman omaavien perheiden asioihin ei puututa, vaikka lapset oireilisivat kuinka.

        No shit...?


        http://www.youtube.com/watch?v=MkzibXbPwnk


        Ja miksi näin?


      • frost-free
        10+5 kirjoitti:

        Liskojen pointti oli, että oikeassa elämässä näin tapahtuu. Ns. paremman sosiaalisen statuksen ja korkeamman sosioekonomisen aseman omaavien perheiden asioihin ei puututa, vaikka lapset oireilisivat kuinka.

        Itse rikkaat porvarit pitävät kulisseja yllä vaikka hautaan saakka, evvk.


    • Lastentarhanopettajien liitto on jo kauan vaatinut, että lapsia ei saisi hoitaa kandipohjalta vaan pitäisi olla maisteri. Kusetko sinä nyt heidän mukiinsa väittäen, ettei maisteriopinnot pätevöitäkään hyväksi kasvattajaksi?

      Ja jos vielä väität, ettei vanhempien avioliitto jo sillään takaa hyvää lapsuutta, saat vielä kirkon kirouksenkin niskaasi. Vapise lisko!

      • alv-liskot

        kusen siihenkin mukiin. Kirkon kanssa ei olla pitkään aikaan oltu hyvissä väleissä, joten pyydänkin poikia kusijäädyttämään kirkon portaat.


      • alv-liskot kirjoitti:

        kusen siihenkin mukiin. Kirkon kanssa ei olla pitkään aikaan oltu hyvissä väleissä, joten pyydänkin poikia kusijäädyttämään kirkon portaat.

        Asiameininkiä adventin kunniaksi!

        Koska niin moni on huolissaan vanhempien sosioekonomisesen aseman vaikutuksesta lapsiin, niin pitäisikö asialle tehdä jotain? Voisiko kaikki lapset huostaanottaa ja sijoittaa valtion lastenkoteihin, jossa kaikilla olisi tasavertaiset mahdollisuudet tasapäistyä?

        Luulen, että idea saisi laajan suosion yli poliittisten blokkirajojen. Niinhän on tehty iät ja ajat niin aristokraattisissa sisäoppilaitoiksissa kuin stallareiden kolhooseissa ja kombinaateissakin.


      • alv-liskot
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Asiameininkiä adventin kunniaksi!

        Koska niin moni on huolissaan vanhempien sosioekonomisesen aseman vaikutuksesta lapsiin, niin pitäisikö asialle tehdä jotain? Voisiko kaikki lapset huostaanottaa ja sijoittaa valtion lastenkoteihin, jossa kaikilla olisi tasavertaiset mahdollisuudet tasapäistyä?

        Luulen, että idea saisi laajan suosion yli poliittisten blokkirajojen. Niinhän on tehty iät ja ajat niin aristokraattisissa sisäoppilaitoiksissa kuin stallareiden kolhooseissa ja kombinaateissakin.

        huolestuneet kansalaiset voisivat järjestää keskenään vaihtoviikonloppuja.

        Homokammoiset alkoholistit voisivat ottaa yhdeksi viikonlopuksi sen homopariskunnan penskat, samalla kun omat penskat pääsevät näkemään selvinpäin oloa ja kahden miehen kävelyä käsi kädessä.

        Ja narkomaanit, pahoinpitelijät, yksinhuoltajat ja maahanmuuttajat vaan mukaan vaihtorinkiin. Ihan kaikki mukaan. Lestadiolaiskakarat pääsevät siivoamaan pakkouskonnon ikeestä alkoholistiperheessä.


      • alv-liskot kirjoitti:

        huolestuneet kansalaiset voisivat järjestää keskenään vaihtoviikonloppuja.

        Homokammoiset alkoholistit voisivat ottaa yhdeksi viikonlopuksi sen homopariskunnan penskat, samalla kun omat penskat pääsevät näkemään selvinpäin oloa ja kahden miehen kävelyä käsi kädessä.

        Ja narkomaanit, pahoinpitelijät, yksinhuoltajat ja maahanmuuttajat vaan mukaan vaihtorinkiin. Ihan kaikki mukaan. Lestadiolaiskakarat pääsevät siivoamaan pakkouskonnon ikeestä alkoholistiperheessä.

        Saanen lainata kirjoitustasi Hesarin yleisönosastokirjoitusta varten? Jep, ja lahjon tai kiristän jonkun kansanedustajan muuttamaan tuon loistavan kansalaisaloitteen oikeaksi lakialoitteeksi! Sanoista tekoihin olkoon uusi mottoni!

        Tulisikoan Pelastakaa lapset ry ja Mannerheimin lastensuojeluliitto sponsoreiksi? Nyt loppuu joulupadoilla pelleily!


      • alv-liskot
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Saanen lainata kirjoitustasi Hesarin yleisönosastokirjoitusta varten? Jep, ja lahjon tai kiristän jonkun kansanedustajan muuttamaan tuon loistavan kansalaisaloitteen oikeaksi lakialoitteeksi! Sanoista tekoihin olkoon uusi mottoni!

        Tulisikoan Pelastakaa lapset ry ja Mannerheimin lastensuojeluliitto sponsoreiksi? Nyt loppuu joulupadoilla pelleily!

        teillähän muuten ei ole penskaa, ja rouva Ratikka on sitä paitsi maahanmuuttajakin. Varsin epänormaalia. Pidän välttämättömänä, että teille tulee pari mukulaa viikonlopuiksi. Vastaavasti teidän mukanne lähtevät alkoholisoituneeseen homoperheeseen.


      • alv-liskot kirjoitti:

        teillähän muuten ei ole penskaa, ja rouva Ratikka on sitä paitsi maahanmuuttajakin. Varsin epänormaalia. Pidän välttämättömänä, että teille tulee pari mukulaa viikonlopuiksi. Vastaavasti teidän mukanne lähtevät alkoholisoituneeseen homoperheeseen.

        Suomessakin näytettiin sellaista tosi-tv-ohjelmaa, jossa vaihdettiin perheiden miehet tai vaimot keskenään. Rouva Ratikka voi mennä johonkin lestadiolaiserheeseenhoitamaan 12 lasta ja minä menen johonkin punavihreään streittarikommuuniin. Eläköön erilaisuus!

        Ps. Mihinkäs sinä menet mukaan ja muuttumaan?


      • alv-liskot
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Suomessakin näytettiin sellaista tosi-tv-ohjelmaa, jossa vaihdettiin perheiden miehet tai vaimot keskenään. Rouva Ratikka voi mennä johonkin lestadiolaiserheeseenhoitamaan 12 lasta ja minä menen johonkin punavihreään streittarikommuuniin. Eläköön erilaisuus!

        Ps. Mihinkäs sinä menet mukaan ja muuttumaan?

        nyt vaihdetaankin pennut. Teidän perheen pennut ovatkin siitä epänormaaleja, ettei heitä ole edes olemassa. No, jos äitejäkin on neljä ja yksi niistä vielä kuminen, niin mitä muuta voi odottaa.

        Minä otan kumilapsia hoitoon viikonlopuksi. Kauhea homma.


      • frost-free
        alv-liskot kirjoitti:

        nyt vaihdetaankin pennut. Teidän perheen pennut ovatkin siitä epänormaaleja, ettei heitä ole edes olemassa. No, jos äitejäkin on neljä ja yksi niistä vielä kuminen, niin mitä muuta voi odottaa.

        Minä otan kumilapsia hoitoon viikonlopuksi. Kauhea homma.

        VOI JUMALAUTA MITÄ PASKAA AJATUSTENVAIHTOA TÄSSÄKIN???! Etkö Alv ymmärrä että Ratikka on mukana keskustelussa kanssasi vain kiltteyttään kun sinä ymmärtämätön jauhat pelkkää paskaa??!!


      • alv-liskot
        frost-free kirjoitti:

        VOI JUMALAUTA MITÄ PASKAA AJATUSTENVAIHTOA TÄSSÄKIN???! Etkö Alv ymmärrä että Ratikka on mukana keskustelussa kanssasi vain kiltteyttään kun sinä ymmärtämätön jauhat pelkkää paskaa??!!

        tiedän kyllä että sinä ja Ratikka olette rakastavaiset, mutta salli nyt vähän vapaa-aikaakin hänelle


    • ...

      Miksei tavallisia kunnon veronmaksajia käsketä pitämään pennuista huolta?

      - Kyllä niitä käsketään, mutta eivät ole riittävän kunnollisia sitä tekemään!

      Vaaditaan lastenkasvatuskortin suorittamista ennen lastentekolupaa!!!

    • frost-free

      Voi voi pientä Alvia, kuka lohduttaisi alvia.
      Jos perheelläsi oli rahaa,sitä siis oli. Sinä et voi ymmärtää mitä on kun ei oikeasti ole sitä rahaa.Jos kotonasi oli 2 vanhempaa, sinä olet tiennyt että kotona kuitenkin on ne 2 vanhempaa etkä mitenkään voi verrata sitä tilannetta siihen jos yh ämmä jättää lapsensa yksin kun lähtee baarikierrokselle ja tulee aamuyöllä 05 takaisin.

      Perusasiat eli faktat on näin etkä sinä muutu yhtään sen katu-uskottavammaksi tai marttyyriksi ihan perusjärjen omaavan ihmisen silmissä.Yleensäkin asetelmasi verrata omaa perhettäsi juuri yh-perheeseen kertoo jostain aivan muusta kuin älystä. Mikä motiivi sinulla onkaan tässä takana?Onko siinä kyse eräiden palstahenkilöiden vähättelystä, mielistelystä vai oletko todella niin pelle että kuvittelet meidän nielevän tollasta puppua?!!!Nörtti sinä voit olla, mutta asiasta tietäväinen et.Hanki lisää elämänkokemusta tai tutustu vaikka johonkin yh-ämmään ja tule sitten tänne piipittämään miten verrannollisia nuo 2 eri perhemallia ovat.Jumalauta!

      • alv-liskot

        napakkaa argumentointia. Voisitko opettaa minullekin, kuinka pysytään asiassa?

        Itse asiassa minä taidan muuten tietää, kuka sinä olet.


      • voi taivas
        alv-liskot kirjoitti:

        napakkaa argumentointia. Voisitko opettaa minullekin, kuinka pysytään asiassa?

        Itse asiassa minä taidan muuten tietää, kuka sinä olet.

        kaikkihan me tunnetaan toisemme röh röh


    • ROH RÖH
    • Niinhän sitä sanotaan, että kaikella on hintansa. Rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta se ei paljon lohduta, jos läheisyys puuttuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7210
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2194
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1439
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1153
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      865
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe