Vaikka ved2 tuolla aiemmassa aloituksessa haukkuukin minut lyttyyn Semperin ja Teuvon kanssa (syön edelleen herkullisia verilättyjä muuten..)
Siitä huolimatta kehun ved2,n arvostelukykyä kun sanoi kirkkoherralle ettei tunne tuota miestä (Teuvo), siitä hän onkin saanut leppymättömän vihat niskoilleen.
Ved.2 teki viisaasi pelivarallaan Teuvoon
25
101
Vastaukset
Mikähän sinua vaivaa ved?
- Ved.2
Jos et historiastani mitään ymmärtänyt, niin en usko että sinulle on ihan turha puhua nykyisyydestänikään. Mutta kun et oikein ota todesta, mitä sinulle haluaisin kertoa, niin usko edes Erkkipojan lausumia. Se meitä "vaivaa". Ota sydämesi, mitä me sinulle halutaan kertoa. Muuten jäät taipaleelle. Aikaa ei enää ole paljon!
Tämä ON vakava huomio juuri sinun puolestasi.
Vai kuvitteletko, että asiasi ovat tässää suhteessa kunnossa? En valitettavasti parhaimmallakaan lähimmäisen rakkaudella usko.Tämä ei ole mitään henkilökohtaista. - miten on?
Ved.2 kirjoitti:
Jos et historiastani mitään ymmärtänyt, niin en usko että sinulle on ihan turha puhua nykyisyydestänikään. Mutta kun et oikein ota todesta, mitä sinulle haluaisin kertoa, niin usko edes Erkkipojan lausumia. Se meitä "vaivaa". Ota sydämesi, mitä me sinulle halutaan kertoa. Muuten jäät taipaleelle. Aikaa ei enää ole paljon!
Tämä ON vakava huomio juuri sinun puolestasi.
Vai kuvitteletko, että asiasi ovat tässää suhteessa kunnossa? En valitettavasti parhaimmallakaan lähimmäisen rakkaudella usko.Tämä ei ole mitään henkilökohtaista.Ymmärrätkö sinä sitä, että Devoit kirjoitti kysymyksensä klo 00.36 ja kenties meni jo nukkumaan ennen kuin näki klo 01.11 kirjoittamaasi viestiä henkilöhistoriastasi?
- Siten on!
miten on? kirjoitti:
Ymmärrätkö sinä sitä, että Devoit kirjoitti kysymyksensä klo 00.36 ja kenties meni jo nukkumaan ennen kuin näki klo 01.11 kirjoittamaasi viestiä henkilöhistoriastasi?
Ved. 2:lle on pääasia, että saa olla itse äänessä. Ei sen ole väliksi ehtiikö toinen vastata.
- Ved.2
Kysy KH:ltä. Hän tuntee paremmin vaivat ja viat kohdaltani. Sinulla saattaa olla parempi kontakti ja keskusteluyhteys. Yritin tässä käydä keskustelua ikään kuin kasvotusten, tai sellaista eräänlaista " korvauskeskustelua".
Ja kovasti anteeksi, jos olen jotenkin poikkipuolisesti arvioinut tilaasi. Rauha sielullesi. Sillä rauhaan on Jumala meidät kutsunut.
Kuulehan nyt Devoit, parahin kuomaseni:) - niin ja veljeni, onhan meillä sama Herra Jeesus Kristus, jota haluamme seurata.
Sinussa on ehdottomasti taistelijan ja selviytyjän ainesta, sen sinä tiedät kyllä itsekin. Mutta haluan sanoa sen sinulle iloisena siitä rentoudesta, jota näen sinun tavassasi asemoida itseäsi Ved.2:n omituisessa ristitulessa. On aikoihin eletty tällä pikkupalstalla, kun Semperiä ja Teuvoa ja Devoitia jo samaan pöytään työnnetään.
No, em. 'seurue' on luonnollisesti pelkkää ved-fantasiaa, mutta sinulle Devoit toivon lisääntyvässä määrin itsenäistä ja vakaata harkintaa kaikessa - ja aivan erityisesti uskonasioissa. Siis itsenäistä ja vakaata harkintaa niin, ettet mistään hinnasta suostu yhdenkään uskonnollisen puoskarin ohjattavaksi. Pidä Jumalan Sana ohjaajanasi, luota yksin Herraan Jeesukseen, älä ihmisiin.
Ved.2 nimimerkin käyttäjän uskonnolliset pasmat ja siimat näyttävät olevan niin totaalisesti sekaisin, että haluan hänestä lausua erityisen varoittavan sanan. On hyvä rukoilla tuon 'raunion' (tarkoitan hyvää) puolesta, mutta hänen pyydysverkkoihinsa ei tule kenenkään tarttua, jos mielii raittiina elää. Kierrä ne verkot kaukaa.
Kiitos Devoit rehellisyydestäsi ja suoraselkäisyydestäsi. Meidän Herramme Jeesus Kristus sinun uskoasi yhä lisää vahvistakoon!Vielä yllä mainitsemastani 'seurueesta' sen verran, että meillä olisi kolmeen pekkaan todennäköisesti mielenkiintoinen - ellei peräti hauska - yhdessäolo. Sinulla voisi olla nauru herkässä, kun näkisit minun pitävän peruslinjani tiukasti suorassa, vaikka vastassa olisi face-to-face tuo Ruukin ylväs patruuna (oliko jo listalla:)) . Mahdollista on, että Teuvo irtautuisi pahimmista harhoistaan minun päättäväisen ystävällisessä puhuttelussani. Oma viisauteni ja voimani ei siihen toki riittäisi, mutta enhän minä yksin olisikaan.
Niin, muistan kyllä lukeneeni, että T.Suni on hyvä keskustelukaveri; parempi livenä kuin palstalla. Sanon tämän, koska muutama harva tänne jäänyt palstalainen voi luulla, että jollain tavalla karsastaisin Teuvoa ihmisenä. Totuus on aivan toinen, Teuvo on lähimmäiseni.- tosiasiaa kehään
Semper.Fidelis kirjoitti:
Vielä yllä mainitsemastani 'seurueesta' sen verran, että meillä olisi kolmeen pekkaan todennäköisesti mielenkiintoinen - ellei peräti hauska - yhdessäolo. Sinulla voisi olla nauru herkässä, kun näkisit minun pitävän peruslinjani tiukasti suorassa, vaikka vastassa olisi face-to-face tuo Ruukin ylväs patruuna (oliko jo listalla:)) . Mahdollista on, että Teuvo irtautuisi pahimmista harhoistaan minun päättäväisen ystävällisessä puhuttelussani. Oma viisauteni ja voimani ei siihen toki riittäisi, mutta enhän minä yksin olisikaan.
Niin, muistan kyllä lukeneeni, että T.Suni on hyvä keskustelukaveri; parempi livenä kuin palstalla. Sanon tämän, koska muutama harva tänne jäänyt palstalainen voi luulla, että jollain tavalla karsastaisin Teuvoa ihmisenä. Totuus on aivan toinen, Teuvo on lähimmäiseni.Korjaan sinua. Et tule koskaan livenä, face-to-face keskustelemaan kenenkään yllä mainitun tai muunkaan palstalaisen kanssa. Rohkeutesi ei riitä edes äänetönnä juomaan kupillista costa ricaa em. seurassa, kuinka sitten keskustelemaan? Pyydän, älä luo lukijoillesi turhan ruusuista kuvaa tilanteesta. Äläkä petä itseäsikään. Olet vain palstapasuuna muiden totuuden torvien joukossa.
- Sinut tunnistetaan
tosiasiaa kehään kirjoitti:
Korjaan sinua. Et tule koskaan livenä, face-to-face keskustelemaan kenenkään yllä mainitun tai muunkaan palstalaisen kanssa. Rohkeutesi ei riitä edes äänetönnä juomaan kupillista costa ricaa em. seurassa, kuinka sitten keskustelemaan? Pyydän, älä luo lukijoillesi turhan ruusuista kuvaa tilanteesta. Äläkä petä itseäsikään. Olet vain palstapasuuna muiden totuuden torvien joukossa.
Kirjoitustyylistäsi ei voi erehtyä, jos haluat anonyymina esiintyä, niin tee pieniä muutoksia sananvalintoihisi.
- tarkistaisin vain
Sinut tunnistetaan kirjoitti:
Kirjoitustyylistäsi ei voi erehtyä, jos haluat anonyymina esiintyä, niin tee pieniä muutoksia sananvalintoihisi.
alkaako anomnyyminä esiintyvän kirjoittajan oma nimmari v:llä?
ei muuta. - 16
tarkistaisin vain kirjoitti:
alkaako anomnyyminä esiintyvän kirjoittajan oma nimmari v:llä?
ei muuta.Tiedäthän sinä sen, että, tuota jotta.
- krhöm, tota noin
16 kirjoitti:
Tiedäthän sinä sen, että, tuota jotta.
sitähä minäkin että justiinnii
tosiasiaa kehään kirjoitti:
Korjaan sinua. Et tule koskaan livenä, face-to-face keskustelemaan kenenkään yllä mainitun tai muunkaan palstalaisen kanssa. Rohkeutesi ei riitä edes äänetönnä juomaan kupillista costa ricaa em. seurassa, kuinka sitten keskustelemaan? Pyydän, älä luo lukijoillesi turhan ruusuista kuvaa tilanteesta. Äläkä petä itseäsikään. Olet vain palstapasuuna muiden totuuden torvien joukossa.
Oletpa nyreissäsi, ved2, mistä sait aiheen kestosyytöksiisi?
Syyttelysi minua kohtaan on jo aikaa sitten mennyt lievästi sanottuna naurettavuuksiin. Puutut halveksien kaikkeen, mitä tuon esille. Onko egosi on niin tärveltynyt, ettei se kestä minun rehellistä linjaani?
Kerro, mistä kenkä puristaa, niin yritän auttaa sinua.Semper.Fidelis kirjoitti:
Oletpa nyreissäsi, ved2, mistä sait aiheen kestosyytöksiisi?
Syyttelysi minua kohtaan on jo aikaa sitten mennyt lievästi sanottuna naurettavuuksiin. Puutut halveksien kaikkeen, mitä tuon esille. Onko egosi on niin tärveltynyt, ettei se kestä minun rehellistä linjaani?
Kerro, mistä kenkä puristaa, niin yritän auttaa sinua.Suhtaudun ved 2,teen nyt suurella myötätunnolla. kirjoituksens osoittavat ettei hänellä ole nyt hyvä olla,
Devoit kirjoitti:
Suhtaudun ved 2,teen nyt suurella myötätunnolla. kirjoituksens osoittavat ettei hänellä ole nyt hyvä olla,
Tällä palstalla tarvittaisiin enemmänkin sitä mielenlaatua, jota sinä nyt osoitat 'vedättäjää' kohtaan. Sinussa on enemmän lääkäriä kuin tuomaria, viittaan sinullekin ehkä tuttuun tarinaan:
>>Kuulemani tarinan mukaan UKK oli antanut jollekin aikalaiselleen neuvon: ”Älä ole tuomari, ole lääkäri.” Ei ole tärkeää, onko tarina totta vai urbaanilegendaa. Mielestäni kyse on joka tapauksessa suuren valtiomiehen viisaasta neuvosta. Lääkäri tarjoaa apua, tuomari tuomitsee.- tainoei
16 kirjoitti:
Tiedäthän sinä sen, että, tuota jotta.
Ai? No tuolta kantilta en ollut osannut asiaa lähestyä. Onhan se niinkin, tai no ei.
- Ved.2
Kuule! ei ne asiat nyt ihan noin ole. Mutta luulen ymmärtäväni asiasi luonteen? Joten okoot nuo Teuvon väittämät nyt sitten mitä vaan. Kun en nyt usko, että järkevimmät lukijat edes usko tuollaisiin satuihin.
Tai siis mietin noita sairaita väitteitä, että miten nyt nyt ottaisi. Sitäpaitsi voisin mennäkin ihan tältä istumalta ihan sairaan sepustuksen tiimoiltaa kieltämään Teuvon. Siis kiellän tuntevani koko persoonaa. ja viedään viesti vaikkapa sille kirkkoherralle, joka varmaan nauraisi noin typerille jutuille. En nyt ole varma, jottya pitääkö tästä asiasta nyt vakavasti kommentoida. Mutta naurun höräkkää olen siitä kuullut.
Et kait Devoit nyt ihan tosissasi tällaisia aloituksia vakavasti ajattele? Muuten kyseisessä ilmiössä on eräs valavampikin keskustelunaihe, mikä ei saa jostain syystä sijaa. Devoitlla ei näytä nyt oikein kiinnostavan asian vakavamapi puoli, eikä totuuskaan. Ne ovat menneet jo aikaa sitten ohitse. Mutta jos käsitän Devoitin motiivin väärin, niin korjaa. ***Et kait Devoit nyt ihan tosissasi tällaisia aloituksia vakavasti ajattele? Muuten kyseisessä ilmiössä on eräs valavampikin keskustelunaihe, mikä ei saa jostain syystä sijaa. Devoitlla ei näytä nyt oikein kiinnostavan asian vakavamapi puoli, eikä totuuskaan. Ne ovat menneet jo aikaa sitten ohitse. Mutta jos käsitän Devoitin motiivin väärin, niin korjaa.***
Ajattelen että on viisasta pitää välimatkaa tai pelivaraa kaikenlaisiin fanaatikkoihin, sen elämänkokemus on minulle opettanut. Sen olen myös oppinut ettei keneenkään fanaatikkoon pidä solmia ystävyyssuhteita, se oli aloitukseni pointti.
Välimatka fanaatikkoon on viisautta, eikä petturuutta niin kuin Teuvo sinusta väittää ved2..- Ved.
Niin kait se täytyy todeta. Olen edelleenkin ulkopuolinen keskusteluissanne. Vähän osittain jäävinä kommentoinkin ja sekaannun asaioihin. Mutta kun satun tuntemaan ilmiön ihan tarpeeksi hyvin. Jokuhan voisi sanoa, vaikkapa sinänsä ihan relevantisti, että "mitä tämä asia sinulle kuuluu!"! Mutta kun tämä on julkinen palsta ja tunnen asiaan liittyviä henkilöitä kuitenkin suht. hyvin. Niin haluan vain auttaa ja valaista historiasta oppineena. Ehkä kuitenkin vanhemman viisaudella höystettynä. En ole sitä tuonut esille, koska sitä ei nykyään arvosteta teidän "nuorison" keskuudessa.
Mutta olen omassa elämässänikin tullut huomaamaan, että kannattaa tutkia aina asioiden juuria ja historiaa. Minun parhaat hengen opettajat ovat jo kuolleita. Otan osaltani vastuun tuon tradition siirtämisessä. Mutta jo opiksi saaneena, viitaten Herran sanaan: "He eivät tahdo kuulla Minua." Sen vuoksihan jokainen sukupolvi tekeekin aina melkeinpä samat virheet kulttuurisella muodillaan höystettynä ja höynäytettynä. "Olisin tehnyt ja ajatellut niin, jos olisin ymmärtänytt" varoituksesta ei oteta vaaria ja monet tekevätkin.-kuitenkin TIETEN virheensä. Ovat jopa jälkeenpäin tulleet tunnustamaan. Näin tulee nytkin käymään.
Mutta pelkään, että seuraavat virrheet ovat hädän keskellä lausuttujja, jolloin ollaan jo hukkumassa. Ja tästä haluan varoittaa. Koska tietämällä tiedän, että seuraavaksi joudun tämän vaan toteamaan. Sanon tämän lähimmäisen parhaaksi, enkä omaksi egoni kohottamiseksi, on siis varoitus ja kehoitus! parannukseen. Tallennan tämän ainakin omaan tiedostooni-.palataan asiaan.
Seuraavan kerran kommentoin tässä asiassa, kun kohtalon koura on jo kouraissut. En kylläkään haluaisi olla heidän nahoissaan. Mutta kaikkihan olisi vielä mahdollista, mikäli tehtäisiin parannuus. Epäilen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä252513- 911004
- 58871
- 66855
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26827Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6807Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37790Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.63762Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75694Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu135688