•••• Sinkkujen katkeruus ••••

Ihmettelen vain

Monen sinkun mielestä tämä maailma on niin paha, että lapsen synnyttäminen tähän maailmaan on rikos ja siksi jätettävä tekemättä.

Monet sinkut pitävät uskonnollisia ihmisiä "hihhuleina" ja ovat heti karvat pystyssä, jos joku ehdottaa seurakunnan nuorteniltaa tms. tapahtumaa.

Mikä tekee sinkun maailmasta sellaisen helvetin, ettei sinne lasta uskaltaisi hankkia? Miksi sinkun ennakkoluulot ovat sinkun elämännuora? Miten ihmeessä vielä 30-vuotiaallakin sinkulla voi olla teinimäinen "kaikki tai ei mitään" -asenne.

Jotenkin tuntuu, että monet sinkut ovat katkeria/masentuneita tai muuten vain negatiivisia. Psykologia selittää miksi ihmiset pyrkivät välttämään tällaisia henkilöitä.

Miksi sinkulle kaikki on niin vaikeaa ja vaarallista?

19

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole sinkku

      Mutta olen kylläkin sitä mieltä että tässä maailmassa on jo ihan tarpeeksi kakaroita.

    • 4+7

      Ihan totta se on, että elintaso ja kaikki on huonontuneet. Ei lasta minne tahansa voi synnyttää. Se on vain huolehtivaisen äidin merkki, että on pirun tarkka!!!!

    • lapseton sinkku

      Miksi sinkkujen pitäisi tehdä lapsia, kun kokoajan kuitenkin haukutaan ja halveksitaan yh-äitejä? Ihmelogikka eräillä...

      • lapseton sinkkumies

        Miksi sinkkunaiset eivät voi lähteä siitä että kun lapsi tehdään niin lapsen isän kanssa sitten ollaan yhdessä?


      • lapseton sinkku
        lapseton sinkkumies kirjoitti:

        Miksi sinkkunaiset eivät voi lähteä siitä että kun lapsi tehdään niin lapsen isän kanssa sitten ollaan yhdessä?

        Miksei niitä lapsia voi hankkia vasta sitten, kun suhde on niin vahvalla, sitoutuneella ja luottamuksellisella pohjalla, että ei lopahda ensimmäiseen riitaan? Mihin ihmisillä on niin pirun kiire?


      • ei kakaroita
        lapseton sinkkumies kirjoitti:

        Miksi sinkkunaiset eivät voi lähteä siitä että kun lapsi tehdään niin lapsen isän kanssa sitten ollaan yhdessä?

        Parempi yksin kuin paskassa suhteessa. Niin monesti huomattu tosiasia.


      • lapseton sinkkumies
        lapseton sinkku kirjoitti:

        Miksei niitä lapsia voi hankkia vasta sitten, kun suhde on niin vahvalla, sitoutuneella ja luottamuksellisella pohjalla, että ei lopahda ensimmäiseen riitaan? Mihin ihmisillä on niin pirun kiire?

        Miksi aiemmin suhde saatiin vahvalle ja sitoutuneelle pohjalle puolessa vuodessa mutta nykyään siihen menee puoli vuosikymmentä?


      • lapseton sinkku
        lapseton sinkkumies kirjoitti:

        Miksi aiemmin suhde saatiin vahvalle ja sitoutuneelle pohjalle puolessa vuodessa mutta nykyään siihen menee puoli vuosikymmentä?

        Koska ennen ainoa mahdollisuus elää yhteiskunnassa hyväksytyllä tavalla oli mennä naimisiin ja pysyä siinä. Avoliitotkin olivat kiellettyjä, puhumattakaan vapaudesta harrastaa seksiä vapaasti haluamansa henkilön kanssa. Jos seksiä halusi harrastaa oli siis pakko olla aviossa, kun ehkäisytavatkaan eivät olelet kovin varmoja ja abortin hankkiminen tai aviottoman lapsen saaminen olivat suuresti paheksuttuja ja selkeästi merkki siitä, että nainen oli kevytkenkäinen, huono nainen. Nykyään vaihtoehtoja on enemmän ja myös naisella on mahdollisuus elää vapaana ilman, että olisi miehen holhoamana. Ja kenenkään velvollisuus ei enää ole hankkia jälkikasvua.


      • lapseton sinkkumies
        lapseton sinkku kirjoitti:

        Koska ennen ainoa mahdollisuus elää yhteiskunnassa hyväksytyllä tavalla oli mennä naimisiin ja pysyä siinä. Avoliitotkin olivat kiellettyjä, puhumattakaan vapaudesta harrastaa seksiä vapaasti haluamansa henkilön kanssa. Jos seksiä halusi harrastaa oli siis pakko olla aviossa, kun ehkäisytavatkaan eivät olelet kovin varmoja ja abortin hankkiminen tai aviottoman lapsen saaminen olivat suuresti paheksuttuja ja selkeästi merkki siitä, että nainen oli kevytkenkäinen, huono nainen. Nykyään vaihtoehtoja on enemmän ja myös naisella on mahdollisuus elää vapaana ilman, että olisi miehen holhoamana. Ja kenenkään velvollisuus ei enää ole hankkia jälkikasvua.

        Nykyään vaihtoehtoja on enemmän mutta onko niistä yksikään sen parempi kuin vanha vaihtoehto.


      • lapseton sinkku
        lapseton sinkkumies kirjoitti:

        Nykyään vaihtoehtoja on enemmän mutta onko niistä yksikään sen parempi kuin vanha vaihtoehto.

        Ainakin itselleni nykyaika sopii paremmin. En ole koskaan halunnut lapsia ja tuskin menen koskaan naimisiinkaan. Haluan silti olla parisuhteessa harrastaa seksiä vapaasti pelkäämättä vahingossa raskaaksi tulemista. Ja varsinkaan en halua olla miehen vallan alla, vaan päättää itse asioistani.


      • lapseton sinkku kirjoitti:

        Miksei niitä lapsia voi hankkia vasta sitten, kun suhde on niin vahvalla, sitoutuneella ja luottamuksellisella pohjalla, että ei lopahda ensimmäiseen riitaan? Mihin ihmisillä on niin pirun kiire?

        kumma kysymys sinänsä... luulis et nykypäivänä kaikki tietää että tilanteet muuttuu.
        Eroihin voi olla monia eri syitä, oli suhde miten vahvalla pohjalla hyvänsä.

        Eroja tapahtuu, oli niitä lapsia tai ei, ja oli se suhde vahvalla pohjalla tai ei


    • ei lapsia tänne

      rakkaudeton elämä koettu. Ei sellaista haluaisi kenellekään lapselle. Se, että tietää, että jos vanhempaakaan ei kukaan rakasta tai vanhempi ei osaa saada aikaan asiallista ihmissuhdetta, niin ei se ole mikään lapsen kasvualusta. Kyl lapsi tarvii jotkut hyvät ihmissuhteet ja olosuhteet ympärilleen.
      Aina on niitä, joilla menee hyvin ,ja jotka on vakuuttuneita siitä, että on katkeruutta. Mut tosiasia on se, että toisten elämässä totta on se, ettei heistä välitetä, et ne saa elämältä huonon kohtelun ja silloin aivan realistinen käsitys elämän huonoudesta on totta. Ei siihen lasta enää tarvita.

      Lisäksi miten sinkkuna pystyt turvaamaan lapselle edes taloudellisesti elämän? Et mitenkään.
      Helppoa se on niiden sanoa, joilla on muutenkin helppoa.

    • Jaa a mulla ainakin tällä hetkellä on taloudellinen tilanne sellainen ettei se lapsen tuomia kuluja kestä. Sitten jos olisi vakituinen työpaikka niin tilanne olisi toinen.

      Mutta siis ei mulla ole mitään lapsia vastaan, taloudellinen totuus vaan pistää miettimään asian ettei missään nimessä nyt ole mahdollista lasta "hankkia". Kun lapsen vaatetus, harrastukset, ym. vaatii paljon rahaa...

      Toinen on myös siinä että lapsen tekoon vaaditaan aina myös se toinen sukupuoli, jonka kanssa yhdessä asiat hoidetaan... ihan jo tänkin takia lapsesta puhuminen ei ole ajankohtaista laisinkaan.

    • trskele

      Näytät sekoittavan asiat hyvin toisiinsa. Jos ihminen on sinkku niin eihän hänellä ole paljoa mahdollisuutta hankkia lasta maailmaan. Itse en haluaisi hankkia lasta koska maailmassa on liikaa ihmisiä, mutta jos toinen haluaa niin mieluusti sitten se yksi.

      Mutta siihen viimeiseen kysymykseen: Tarkoitat todennäköisesti sillä "kaikella" että henkilöllä on vaikeus tutustua ihmisiin ja/tai ei uskalla sitä tehdä. Tämä saattaa johtua siitä että henkilö pelkää tekevänsä jotain "väärin" jonka seurauksena hän masentuu entisestään kun vahvistuu siitä ettei muut ihmiset halua häntä. Useimmat ovat eläneet maailmassa jossa he tuntevat että ihmisiä halutaan ja ihmiset ovat onnellisia heidän kumppaneistaan. He haluavat tuntea sen saman tunteen juuri sen onnellisuuden haun takia, mutta koska he pelkäävät niin he jäävät aika pahaan loukkuun.

    • 14+12

      Ei se lapsen hankkiminen varmaan uskalluksesta ole kiinni. Itse en vain halua hukata lyhyttä elämääni siihen että joudun kaitsemaan jotain kakaraa seuraavat 10-15 vuotta ennen kuin se pärjää edes lyhyitä aikoja itsekseen.

      Enkä minä nyt (ainakaan kaikkia) uskonnollisia ihmisiä varsinaisesti hihhuleina pidä, mutta hölmöinä kuitenkin. Mutta jos se usko on hänen mielestään hyvä juttu, niin eipä siinä mitään. Jokainen tehkööt mitä haluaa.

    • Pöh. Mulle ei mikään oo vaikeeta ja vaarallista :DD

    • Ihan kuin tämä aloitus olisi osoitettu minulle :D

      Minä en kuitenkaan ole katkera saati masentunut, vaikka taikauskoisuus joskus ärsyttääkin.

      En halua lapsia siitä yksinkertaisesta syystä, että te hihhulit teette niitä liikaa. Maapallo ei kestä.
      En tosin pidä edes vauvoista mutta jos olisin rikas, niin mielelläni adoptoisin jonkun hihhulin ylijäämävauvan tai kaksi.

      En käsitä tätä biologisen lapsen himoa. Se jos mikä on itsekästä.

    • ..........

      Ei lapsia, ei rakkautta. Niin se vain on.

    • Were

      Jaa, minä taas en siksi lapsia halua kun en halua kantaa omaa korttani kekoon ylikansoituksen puolesta puhumattakaan siitä että minä, toisin kuin moni muu, sentään osaan punnita omat kykyni kasvattaa lapsi ja tiedän että ei minusta siihen ole ...

      Olen kyllä samaa mieltä että sinkuilla on tiettyä negatiivisuutta, mutta se johtuu ihan tämän palstan miehistä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      169
      2861
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      60
      1288
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      40
      949
    4. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      50
      936
    5. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      90
      830
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      52
      803
    7. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      68
      770
    8. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      60
      744
    9. Olet mulle koko maailma

      Voisin vaikka luopua ihan kaikesta, jos sinut saisin.
      Ikävä
      39
      740
    10. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      74
      733
    Aihe