Hei, yritän harjoitella yhden biisin sointuja, mutta kitara pitäisi virittää down 2 half steps, tarkoittaako se siis käytännössä DGCFAD, vai mitähäh? Löytyykö netistä mitään selkokielistä ohjetta noihin erikoisvirityksiin?
Kitaran viritysapuaa!
6
87
Vastaukset
- zamppa63
No löytyy (pilvin pimein); ei tarvitse kuin googlata:
guitar tuning(s).
Tai sitten viritysmittari-ohjelmia (jos haluaa toiston lisäksi koneen kuulevan, tarvitsee tietty mikrofonin koneeseen):
free guitar tuner ;
monessa erikoisvirityksiä mukana tai säveltason muuntajia. - zamppa63
Tarkoittaa.
- mubbb
kyllä eli virität kitaran E:stä D:n
Ja onnistuu pelkällä viritysmittarillakin eli painat e-kieltä 2.nauhalta ja löysäät sitä niin paljon että mittari näyttää vihreää. h-kieleltä taas 1.nauhalta ja g-kieltä taas 2.nauhalta jne. - Tilulilutiina
Kiitos vastauksista
- NoJust...
Stepillä tarkoitetaan yhtä nauhaväliä, eli yhtä puolisävelaskelta.
2 step down = kokosävelaskel( 2 puolisävelaskelta/2 nauhaväliä), alaspäin.
- Yong guitargirl
Mikä biisi on kyseessä?
Minulla on ollut kitara vasta3kk
ja haluaisin soittaa kivoja biisejä
tai ainakin yrittää!
Ps. akustinen kitara on paras soitin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901945
- 1131053
- 104991
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20747- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä29590Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481