Olen kuullut, että ASP ei ole luotettava.
Miksi se ei ole luotettava?
ASP ja tietoturva
6
1160
Vastaukset
- guru
Tietolähteesi ei ole luotettava.
- ASP-kyselijä
OK.. tietoturva päällikkömme onkin osoittautunut taanoin petturiksi..
- guru
ASP-kyselijä kirjoitti:
OK.. tietoturva päällikkömme onkin osoittautunut taanoin petturiksi..
joo, yleensä päälliköt eivät tiedä tekniikasta mitään. Kunhan ovat päällikkönä.
- vs2
Itse työskentelen Php:n avulla mutta voin sanoa että kyllä php:kin voi olla "ei luotettava".
Kyse on koodin tekijästä eikä skriptauskielestä. - fgdgfd
fgddfdfhhddfhdfh
- Expertti
Kyllä ASP on tietoturvallinen ratkaisu jos koodi on kirjoitettu oikein. Tässä joitan pointteja:
- käytetään autentikointiin SSL:ää (ja muutoinkin tarvittaessa)
- tarkistetaan kaikki tietokantakyselyihin menevät parametrit ettei kukaan syötä omaa sql:ää sekaan
- ei välitetä mitään arkaluontoista querystringissä
- tarkistetaan sessio joka sivun alussa
- ei tallenneta kekseihin mitään arkaluontoista
- säilytetään connectionstringejä ja muita arkaluontoisia tietoja hyvässä jemmassa
- säilytetään bisneskriittiset dokkarit offrootissa ja tehdään oma käsittelijä niiden hakua varten
- ei käsitellä tietokantaa sa-tunnarein jos se ei ole ehdottoman välttämätöntä (tekee oman tunnarin jolla vain riittävät oikeudet)
- asetetaan ne NT-tason oikeudet hakemistoihin oikein ja estetään suorat hakemistoselailut
- muistetaan ottaa ne testitunnukset pois tuotannosta
- käytetään 32-bittisiä guideja eikä mitään juoksevaa numerointia
- käytetään MD5:sta tai vastaavaa kryptausta tarvittaessa
Tuossa nyt joitain pointteja (ei läheskään kaikkia), mutta homma on tosiaan pitkälti koodaajasta itsestään kiinni. Olen nähnyt webbipalveluja joissa käyttäjätunnuksia ja salasanoja on välitetty hässättynä querystringissä. Silloin ei voi kuin syyttää itseään jos joku käy kyykyttämässä palvelua. .NETissä homma on jo paljon helpompaa ja koodaajan ei tarvitse käsin tehdä jokaista asiaa itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä292875- 1171170
- 58941
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6907- 66895
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26867Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65824Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37820Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu143770Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75754