Olen kuullut, että ASP ei ole luotettava.
Miksi se ei ole luotettava?
ASP ja tietoturva
6
1129
Vastaukset
- guru
Tietolähteesi ei ole luotettava.
- ASP-kyselijä
OK.. tietoturva päällikkömme onkin osoittautunut taanoin petturiksi..
- guru
ASP-kyselijä kirjoitti:
OK.. tietoturva päällikkömme onkin osoittautunut taanoin petturiksi..
joo, yleensä päälliköt eivät tiedä tekniikasta mitään. Kunhan ovat päällikkönä.
- vs2
Itse työskentelen Php:n avulla mutta voin sanoa että kyllä php:kin voi olla "ei luotettava".
Kyse on koodin tekijästä eikä skriptauskielestä. - fgdgfd
fgddfdfhhddfhdfh
- Expertti
Kyllä ASP on tietoturvallinen ratkaisu jos koodi on kirjoitettu oikein. Tässä joitan pointteja:
- käytetään autentikointiin SSL:ää (ja muutoinkin tarvittaessa)
- tarkistetaan kaikki tietokantakyselyihin menevät parametrit ettei kukaan syötä omaa sql:ää sekaan
- ei välitetä mitään arkaluontoista querystringissä
- tarkistetaan sessio joka sivun alussa
- ei tallenneta kekseihin mitään arkaluontoista
- säilytetään connectionstringejä ja muita arkaluontoisia tietoja hyvässä jemmassa
- säilytetään bisneskriittiset dokkarit offrootissa ja tehdään oma käsittelijä niiden hakua varten
- ei käsitellä tietokantaa sa-tunnarein jos se ei ole ehdottoman välttämätöntä (tekee oman tunnarin jolla vain riittävät oikeudet)
- asetetaan ne NT-tason oikeudet hakemistoihin oikein ja estetään suorat hakemistoselailut
- muistetaan ottaa ne testitunnukset pois tuotannosta
- käytetään 32-bittisiä guideja eikä mitään juoksevaa numerointia
- käytetään MD5:sta tai vastaavaa kryptausta tarvittaessa
Tuossa nyt joitain pointteja (ei läheskään kaikkia), mutta homma on tosiaan pitkälti koodaajasta itsestään kiinni. Olen nähnyt webbipalveluja joissa käyttäjätunnuksia ja salasanoja on välitetty hässättynä querystringissä. Silloin ei voi kuin syyttää itseään jos joku käy kyykyttämässä palvelua. .NETissä homma on jo paljon helpompaa ja koodaajan ei tarvitse käsin tehdä jokaista asiaa itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569