Pari vuotta sitten suunnittelin "elämän rakkauteni" kanssa häitä. Samana päivänä kun tilaamani huntu saapui, saapui muutakin - tieto ja todisteet siitä että miesystäväni oli patologinen valehtelija ja että olin yksi nainen muiden joukossa. Päätin suhteen välittömästi ja kaikki elämänsuunnitelmat meni uusiksi. Yhteisestä kodista jota olin työstänyt ei tullutkaan yhteistä kotia. Olin vähän ennen lainannut miehelleni noin tuhat euroa rahaa joita hän ei luonnollisesti maksanut takaisin. Tuossa tilanteessa en kylläkään rahoista välittänyt, kunhan vain ei tarvitsisi nähdä tai kuulla kaverista enää mitään niin pitäköön rahat. Mitäs olin tyhmä ja annoin. Hän välillä yrittää ottaa yhteyttä ja saada minua takaisin, ja kun vastaan kieltävästi mies sanoo: "Sulla on vain nyt huono päivä, siksi olet vielä vihainen". Nii-in, vieläkään hän ei ymmärrä mitä aiheutti saatika pysty ottamaan vastuuta teoistaan.
Onneksi emme asu samalla paikkakunnalla. Hän kuitenkin pitää yhä yhteyttä äitiini ja kutsuukin häntä "äidikseen". Äidistäni kerkesi tulla hänelle läheinen, heillä ns."synkkasi" ja vaikka suhteemme meni se ei näyttänyt vaikuttavan heidän väleihin. Mies on niin huippu valehtelija että vaikka äitini tietää kuinka asiat olivat, hän silti haluaa pitää yllä positiivista mielikuvaa miehestä. Myöntää kyllä että mies on huijari, mutta on niin miellyttämisen haluinen ettei sano sitä miehelle itselleen.
Nyt vanhempani ovat lähdössä kylpylälomalla kaupunkiin jossa mies nykyään asuu. He sopivat jo tapaamisesta ja että mies voisi näyttää heille kaupunkia. Minulta ei kysytty haittaako asia minua. Nyt kuitenkin minulle tuli ihan hirveä olo. En halua pilata vanhempieni lomaa, mutta tilanne on kiusallinen ja muistuttaa minua siitä pahasta olosta josta luulin jo päässeeni.
Minusta tuntuu ettei minun tunteillani ole perheessämme koskaan mitään väliä.
Onko tilanne mielestänne normaali, kuinka itse tekisit jos olisit minä tai äitini?
Sanonko itsekkäästi mitä asiasta ajattelen vai hyväksynkö tilanteen mukisematta, eihän minun tarvitse miestä sentään nähdä? Kerro mielipiteesi.
Vanhempani heilastelevat ex-valehtelijamieheni kanssa?
55
3324
Vastaukset
- 16 + 11
Anna olla. Mies yrittää varmaan seuraavaksi vipata rahaa näiltä mukavilta ihmisiltä, mutta kuten sanottu ja tehty, älä kuluta omaa ajatus- ja tunne-energiaasi tippaakaan juttuun. Jälkikäteen äitisi joskus vielä tajuaa itsekin mikä huijari miekkonen on, eli sopu ja yhteisymmärrys löytyvät teillä kahdella joskus.
Kuten sanottu, älä pilaa heidän lomaansa.- K.M.
Niimpä. Oletko kertonut äidillesi KAIKEN tästä miehestä? Varoita ainakin, etteivät "lainaa" rahaa tälle.
- MH
Anna olla kavereita keskenään jos haluavat.
- ei kiva
Ap:lle Tilanne on hieman kinkkinen. Itse äitinä ajattelisin niin, että olisin lapseni puolella.
Jos joku on pettänyt lapseni luottamuksen, on hän pettänyt minunkin.
Minulle tulee tilanteestasi semmoinen olo, että vanhempasi eivät välitä sinun tunteistasi. - ystävysssssss
ei kiva kirjoitti:
Ap:lle Tilanne on hieman kinkkinen. Itse äitinä ajattelisin niin, että olisin lapseni puolella.
Jos joku on pettänyt lapseni luottamuksen, on hän pettänyt minunkin.
Minulle tulee tilanteestasi semmoinen olo, että vanhempasi eivät välitä sinun tunteistasi.sää helvetti itsekäs akka
- :(
ystävysssssss kirjoitti:
sää helvetti itsekäs akka
ja sinä kuriton kakara.
- jjjajakakka
:( kirjoitti:
ja sinä kuriton kakara.
montako miehiä sulla on ollut :D?
- Jessus...
jjjajakakka kirjoitti:
montako miehiä sulla on ollut :D?
Kielioppi
- avatut silmät
Voisithan sinä pyytää äitiäsi tuomaan sen miehen sinulta vippaaman rahan takaisin. Voisi olla ihan silmiä avaava liike
- aödfksjjk
Tiedän itsekin, että se kirpaisee, kun ystävät ja sukulaiset ovat pettäjä-exääni yhä yhteyksissä. Yritän hyväksyä sen. Eihän exäni ole ystäviäni pettänyt ja eroon johtaneet syyt olivat meidänvälisiämme.
Sinun tapauksessasi kyllä varoittaisin vanhempiani kertomalla exäni valehtelutaipumuksista. Mutta älä pahoita mieltäsi turhaan. Pyytettömät ystävyyssuhteet ovat aina arvokkaita. - anneli
Olet itsekäs, anna vanhempiesi vain tavata hänet.
- voi aikoja
Ei kai se sinulle mitenkään kuulu kenenkä kanssa vanhempasi kavereeraavat. Et sinäkään tykkäisi siitä jos joku alkasi sinun kavereitasi rajaamaan ketä saat tavata ja ketä et. Sinähän olet mustasukkainen vanhemmitasi. He ovat aikuisia ihmisiä ja päättävät kenenkä kanssa haluavat pitää yhteyttä. Et ole sellaisessa asemassa että voisit vanhempiasi alkaa määräillä ketä he voivat tavata ja ketä eivät. Hyväksy exäsi ja vanhempasi ystävyys, eihän sinulta ole pois. Aika omituinen ja itsekäs, mustasukkainen ja kateelline olet. Hommaa oma elämä.
- nuuurse
Olen täysin eri mieltä. Ei ole itsekästä ollenkaan toivoa, etteivät vanhemmat tapaisi petturimiestä. Pitäisitkö itse ajatuksesta, että sinut petettäisiin kauhealla tavalla ja rahasi vietäisiin, ja vanhempasi veljeilisivät yhä miehen kanssa?! Silloinhan se tuntuisi siltä, että vanhemmat hyväksyvät miehen teot!! Ihan uskomatonta ajatella, että aloittaja olisi mustasukkainen. Voi hyvä ihme!
- nuuurse
nuuurse kirjoitti:
Olen täysin eri mieltä. Ei ole itsekästä ollenkaan toivoa, etteivät vanhemmat tapaisi petturimiestä. Pitäisitkö itse ajatuksesta, että sinut petettäisiin kauhealla tavalla ja rahasi vietäisiin, ja vanhempasi veljeilisivät yhä miehen kanssa?! Silloinhan se tuntuisi siltä, että vanhemmat hyväksyvät miehen teot!! Ihan uskomatonta ajatella, että aloittaja olisi mustasukkainen. Voi hyvä ihme!
Edellinen viesti oli siis tarkoitettu nimimerkille Voi aikoja.
- jätkänkynttilä
Heips!
Ei hätää...
Minulla 2 ex:ää. Molemmat,kuten myös yhteiset lapsemme ovat erinomaisissa väleissä vanhempiini.
Kumpikaan ei moiti minua heille,eikä myöskään minulle tule moitteita.
Elämä vain kulki niin..
Olen asiasta jopa ylpeä- hienoa,hienoa
Kannatan tällaista.Minulla myös hyvät välit moniin ns.exihmisiin ja elämä tuntuu niin leppoisalta kun ei tarvitse sulkea ihmisiä joidenkin rajojen ulkopuolelle vain sen takia että elämä menee niin kuin se menee.
Minäkin olen tästä asiasta hyvin kiitollinen ja nöyrä.
- aiiii
juu .... maailma pyörii sun ympärillä.
- kokemusta on
Ei ole mitään syytä holhota vanhempiasi tässä asiassa. Voihan vanhempasi olla edelleen tuon miehen ystäviä ja tuttavia vaikka teidän keskinäiset välit ovat menneet poikki. Kun aikaa kuluu, niin sinäkin saavutat tässä asiassa tasapainon.
Mutta jos hän yrittää käyttää hyväksi tai kostaa sinulle tai lyödä kiilaa sinun ja vanhempiesi väliin, niin silloin voit toki "opastaa" vanhempiasi.
Muista, että jokainen meistä elää omaa elämäänsä, mistä on pidettävä huolta. Älä murehdi toisten elämästä. Jos he tekevät virheitä, "lasku" siitä tulee heille. Ehkä vanhempasi täytyy kokea exäsi petollisuus kantapään kautta tai ehkä hän ei koskaan tule vastaavaa heille edes tekemään; erohan tuli sinun ja exäsi välillä. Ole itse tyytyväinen että pääsit huonosta suhteesta eroon, kaikki kun ei siihen välttämättä pysty, ja älä moisen miehen vuoksi mieltäsi pahoita :)
- Mustatko sukat
Eihän vai äitis oo ihastunut siiheen auervaaraan?
- jussi66-lahti
Tuota, ethän sä varsinaisesti vanhempiasi voi estää tapaamasta huijaria, mutta kyllä heille kertoisin huijauksesta ja pyytäisin vanhempiasi välittämään pyynnön, maksa velkasi. Saisi huijari ainakin selittää tekemisiään. Puhtain valkoisin purjein, kohti elämäsi miestä:) Äläkä sen vanhan asian anna vaivata päätäsi, meitä on joka junaan, mutta huijareille jaetaan resiinat, lopuksi:)
Hankala, tosi hankala on tilanteesi!!!!
Anna heidän kuitenkin tavata ja pitää yhteyttä toisiinsa. Jospa äitisi jossain vaiheessa huomaa erehdyksensä ja lopettaa yhteydet ex-miehesi kanssa.- näin se on
Asiahan ei sinulle edes kuulu. Aikuinen ihminen tapaa ketä haluaa. Voin sanoa enempiä lukematta, että näin on.
- Minnnili
Yäk.Minusta kuulostaa oudolta.Minun exiä ei vanhemmat tapailis eron jälkeen.Ainakin jos on noin kiero!
- VANHEMPIENSA PETTÄMÄ
TUOSSA JO HYVIN NEUVOTTIINKIN, ETTÄ PYYTÄISIVÄT EXÄSI MAKSAMAAN VELKANSA. JOS HÄN KUITENKIN ARVELUISTANI HUOLIMATTA MAKSAISIKIN, EI SEN MITENKÄÄN TARVITSISI ALENTAA SITÄ KYNNYSTÄ, MINKÄ HÄN KÄYTÖKSELLÄÄN ON TEIDÄN VÄLILLE KASANNUT. MINÄ MYÖS YMMÄRRÄN, ETTÄ KOET VANHEMPASI MITÄTÖIVÄN TUNTEITASI TUOLLAISELLA KÄYTTÄYTYMISELLÄ.
- Eronnut...
Kun minä aikoinani erosin (mieheni petti minua).
Vanhempani sanoivat minulle että exäni on tervetullut heille milloin vain jos haluaa tulla.
Isäni sanoi minulle samalla näin, ei heille kuulu meidän asiat..erot tai muutkaan jutut, hoitakaa ne asianne keskenänne vain.
Minä olen tekemisissä entisen anoppini kanssa, exä samoin minun vanhempien kanssa.
Eihän välejä pidä katkaista sen vuoksi jos vanhuksien lapset eroaa. - narsismia
Kuulostaa ihan narsismilta. Exäsi yrittää varmaan syöttää vanhemmillesi samaa pajunköyttä kuin sinulle. Jos eivät vielä usko, niin anna kokea.
- maaritti
minua keljuttaa kun siskoni porukka kaveeraa exän ja sen uuden naisen kanssa, se tuottaa vähän tunnetasolla sellaista, että hakis vaan exäki omasta suvustaan kaverit joiden kanssa aikaa viettää???se satuttaa..eikä minun tee yhtään mieli olla tekemisissä exäni vanhempien kanssa, suhde on poikki niin se poikki, näin se on!mutta ajttelen että ajan oloon tunne tasaantuu, eikä häiritse että exä on tekemisissä siskoni porukoitten kanssa, ei voi kyllä määräillä kuka kenenkin kanssa on?näin on näreet!!!
- Kiutaköngäs
Mikä tuossa on ongelmana ?
Jos olet aikuinen, etkä finninaama teini, niin hyväksyt sen tosiasian jotta jokaisella on oma elämä. Anna miehen kupata rahaa myös vanhemmiltasi. Karman laki. Tyhmyys periytyy.
- Kokenut samaa..
Et voi oikein kieltääkään vanhempiasi tapaamasta. Ja totuus on, että jos satuttaa heitä, ei onneksi enää osu sinun nilkkaasi. Ja onneksi olet päässyt miehestä itse eroon ja tajunnut hänen valehtelunsa. Ovat siinä niin neroja.. Yrittikö myös laittaa sinun syyksi asiat joita yritit selvittää hänen valehtelusta ? Kannattaisi kyllä ehkä mainita vanhemmillesi asian loukkaavuudesta =) Pärjäile
- Jokaisella oma elämä
Ei ole sinun asiasi eikä kuulu sinulle, ketä vanhempasi - tai kukaan muukaan aikuinen tapailee, joten unohda ja keskity omaan elämääsi. Tsemppiä!
- kyllästynytdddd
naiset on petoja,,,hanki elämä ;D
- oletkoaikuinen!!
sun äiti on Inhimillinen ihminen,,, miks sä oot nii ilkeä :D? jos sä vihaat, ei su äitisi tarvi olla kui sinä !!!!
- Nainen eronnut
Vaikutat aika katkeralta ja kolikossahan on kaksipuolta, joten vastauksenikin on puolueeton. Miksi puuttuisit vanhempiesi ja EX puolisosi ystävyyssuhteisiin? Pelkäätkö hänen vievän perintöosuuden kenties? Vai oletko vain itsekäs muuten ja mustasukkainen`? Turha vaivata päätään ellei itselläsi ole taka ajatuksia vanhempiesi suhteen ? Olen itse aikoinaan eronut ja välini ovat todella hyvät ex anoppiin ja appeen. Onneksi suhteemme ei kariutunut eroni myötä. Pidän heistä, kuin omista vanhemmistani ja arvostan heitä. EX puolisoni ei koe millään tavalla minua uhkaksi, hän hyväksyy ystävyyteni täysin ja varauksetta ja hänellekkin olen siitä kiitollinen. Joten unohda itsekkyys ja pettymyksesi, vanhempasi kyllä osaavat elämästään ja toiminnoistaan päättää.
- ppp30
Aloittajalla on vissiin vähän eri tilanne kuin sinulla... Mies petti ja huijasi häntä törkeästi! Itse en ainakaan sulattaisi, mikäli vanhempani edelleen jatkaisivat kaveeraamista, siten tavallaan hyväksyen sen mitä exä sinulle teki. Vihaksi pistää! Kyllä veri on vettä sakeampaa tässäkin tapauksessa. Tai ainakin pitäisi olla.
- Nainen eronnut
ppp30 kirjoitti:
Aloittajalla on vissiin vähän eri tilanne kuin sinulla... Mies petti ja huijasi häntä törkeästi! Itse en ainakaan sulattaisi, mikäli vanhempani edelleen jatkaisivat kaveeraamista, siten tavallaan hyväksyen sen mitä exä sinulle teki. Vihaksi pistää! Kyllä veri on vettä sakeampaa tässäkin tapauksessa. Tai ainakin pitäisi olla.
Kyllä eritilanne on. Minä maksan vieläkin ex puolisoni velkoja ja ne eivät ole kaksi ja kolmenumeroisia lukuja. Lisäksi hän naipotteli kaiken liikkuvankin. Mutta minä jatkan siltikin elämääni ja en ole katkera, itsehän valitsin auervaaran. jos olisin jäänyt itsesääliin ja katkeruuteen rypemään, en olisi voinut jatkaa omaa elämääni ja kasvattaa lapsiamme, jotka oli yhdessä suunniteltu tehtävän. On taitoa antaa anteeksi ja mennä omia polkujaan ja on myös taitoa ottaa opikseen virheistään. Kukaan muu ei voi elämäämme paremmin elää kuin me itse kukin tahoillamme.Elämä on valintoja ja päätöksiä, jotka itsekukin teemme kohdallamme. Elämä on ainutkertainen lahja, joka täytyy pyrkiä elämään niin hyvin, että jää sukupolvillekkin muistoja ja terveitä ajatuksia elämästä, taitojen lisäksi . Hyvää Joulua kaikille ja rakkautta sydämiin, hyväksyä omat virheensä ja myös muidenkin tekemät.
- JK
JÄTÄ HÄNET
- gogogogogo
Hommasit sitten turkkilaisen pizzamiehen joka oli niiin ihana. Syytä itseäsi kun näppis paskaan tungit.
- 3+3=6
Minä ainakin tapaan lastenlasteni vanhempia silloin kun haluan, vaikka ovatkin eronneet. Lapseni saavat tehdä omat valintansa tästä eteenkinpäin, kuin ovat tehneet tähän asti. En puutu niihin, mutta rakkaiden lastenlapsieni vanhemmat ovat ja pysyvät.
..oli vähän kökköä kieltä, mutta ajatus tuli kaiketi selväksi- nuurse
Lastenlasten vanhempien tapaaminen on eri asia, lapsenlasten takia. Aloittajan vanhemmilla ja hänen eksällään ei edes ole tällaista syytä tavata (ainakaan ei ole mainittu). Sitäpaitsi aloittajan eksä oli sairaalloinen petturi. Erota voi monesta syystä.
- hyvät syyt
Ei ole kohtuutonta pyytää olemaan tapaamatta, koska mies on tehnyt todella ikäviä juttuja. Vaikuttaa että voisi manipuloida muita. :( Itsekin olen törmännyt pelimiehiin joilla onkin monta /toinen ja on valehdellut vain.
- olisko se
Ap:lle voisihan olla ,että äitisi on päästänyt exäsi pesälle saakka..Koska
tiedän samanlaisia tapauksia missä tyttö hylkäsi ,mutta äiti alkoi sexin kautta
ystävyyteen. - Hermanni 87876565
Koen sama lailla kuin aloittajakin,tosin molempien vanhemmat ovat kuolleet mutta sisaruksia on kummallakin viljalti. Yhden veljeni vaimo on alkanut kaveeraamaan exäni kanssa vaikka aiemmin ei ollut missään positiivissa väleissä. Tunnen sen jotenkin selkään puukotukseksi.Luultavasti se on jotain eläimellistä reviirinvarjelemista.Käytäntöähän se ei tietääkseni haittaa.
- huono kierre
Äitinä en voisi kaveerata sellaisten ihmisten kanssa jotka olisivat loukanneet lastani. Luin jostain että parisuhteessa alistetut naiset pyrkivät kostamaan kärsimyksensä lapsilleen koska ovat voimattomia mieheen nähden. Onko äidilläsi ollut onnellinen ja tasapainoinen parisuhde?
- Et ole!
Et ole kohtuuton! Mutta kannattaako sinun tehdä asialle mitään, on toinen asia. Se, että kiellät vanhempiasi tapaamasta exääsi, tekee sinusta sen "vaikean ihmisen", vaikka pyyntösi näin ulkopuolisen silmin ihan perusteltu olisikin.
Älä puutu asiaan, mutta kieltäydy myös kuuntelemasta kuulumisia. Yritä itse unohtaa koko asia.
Voin kertoa oman tarinani:
Exäni petti ja pahoinpiteli. Kun vihdoin hain eroa, kääntyi lähes koko sukuni minua vastaan. Äiti sätti minua toistuvasti siitä, kun "noin hyvän miehen" päästin pois.
Koin olevani täysin väärinymmärretty ja hylätty. Jos yritin korjata tosiasioita, minua väitettiin liioittelijaksi. Luovutin. Annoin exän jatkaa oman kruununsa kiilloittamista ja suosiopisteiden keräämistä. Itse jatkoin omaa elämääni ilman suvun tukea.
Mutta mihinkäs se koira karvoistaan pääsisi. Ei exäkään ikuisesti pystynyt pitämään kulisseja yllä, vaan pikkuhiljaa rupesi yhdelle jos toiselle selviämään myös se toinen puoli. Ja viimeinen niitti tuli, kun hän sai tuomion uuden naisystävänsä pahoinpitelystä.
Osa sukulaisista rupesi taas pitämään yhteyttä minuun. Osaa vissiin hävetti niin, että eivät tehneet sitäkään. Mutta vain muutamalla oli pokkaa olla pahoillaan ja myöntää, kuinka väärässä olivatkaan olleet.
Elämä ei ole aina oikeudenmukainen. Eikä oikeudenmukaisuutta yleensä saa sitä vaatimalla. On vain maltettava katsoa, josko muut ymmärtäisivät omien kokemustensa kautta.
Sanoit, että exäsi on patploginen valehtelija. Sellaisilla on taipumusta jäädä jossain vaiheessa kiinni. - Et ole!
Avaus on kohtuutonta PASKAA! Avaaja ei edes vastaa vasaajilleen, joen antakaa tälle miinusta ja pyytäkään poistoon!
t. alias Et ole! - Et osaa puhua
Et osaa puhua vanhempisi kanssa mikä kertoo siitä että mitä ilmeisemmin että välisi omiin vanhmepiinkasi eivät voi olla kovin läheiset. Tämä on siis minun mielipiteeni kirjoituksesi pohjalta.
Toinen todennäköisempi vaihtoehto on että ole trolli minkä päättelin ihan ihmeellisestä heilastelu kommentista otsikossasi.
Joka tapauksessa, tsemppiä! :D huomaan että useammat pitävät selvänä asiana että anna vain vanhempasi tavata exääsi. itse en ymmärrä minkä takia, siitä syystä että tämä mies petti sinut ja on tiedossa että hän on epärehellinen. minkä takia pitäisi hyväksyä että he tapaavat ?
jos eron syy oisi ollut toinen niin silloin asia oisi ollut kanssa toinen. mutta että ottaa tavallaan hänen puolta vaikka hän on loukannut sinua en ymmärrä.
elämässä on tilanteita kun täytyy tehdä epämukavia päätöksiä ja on jotain mitä sanotaan lojaalisuudeksi. ei tunnut olevan paljon lojaaleja ihmisiä ei uskalleta ottaa kantaa.mielestäni vanhempasi pettävät sinut, olethan kuitenkin heidän lapsi !
itse en epäilisi äitinä ollenkaan kenen puolta pitäisin. ei kyseessä ole itsekkyys sinun puolelta . vanhempiesi käytötstä ihmettelen enemmän.
ettei vain tämä mies ole onnistunut kiertään heitä sormensa ympärille ja tyhjentää heidän varansa vielä.- Nainen31
Sano vanhemmillesi, että sinusta tuntuu pahalta ja siltä, että he ottavat exäsi puolen tapaamalla häntä kaikesta valehtelusta huolimatta. Eivätköhän ymmärrä ongelman. Sopuisissa eroissa ymmärrän yhteyden pitämisen eron jälkeenkin, mutta tässä tapauksessa en.
- joojaaniin...
Sano vanhemmillesi, että epäilet miehen haluavan käyttää heitä vipuvartena, että pääsisi takaisin yhteen kanssasi. Sen jälkeen sanot, ettet halua että he puhuvat halaistua sanaa sinusta miehelle. Vai oliko tapaamisessa jotain muita ongelmia?
- JK
VAI NIIN
- nuuurse
Todella ihmeellistä ja törkeää vanhemmiltasi! Jos joku pettäisi minun lapseni noin, en enää ikinä haluaisi kuulla koko ihmisestä, saati nähdä tätä! Olet puhunut heille asiasta, mutta se ei auta. Ei kai auta muu kuin tyytyä tilanteeseen. :/ Onneksi sinun ei sentään tarvitse nähdä miestä! Teehän vanhemillesi selväksi, että sinun asioistasi ei sitten puhuta miehelle (olet varmaan tehnytkin).
- kysymykseen vastaus
Hyväksyisin tilanteen mukisematta.Oli miten oli,niin vanhempiesi suhde entiseen kumppaniisi on heidän asiansa ja heidän ei tarvitse vihata häntä,vaikka teillä kahdella oli omat sotkunne.
Olen hyvissä väleissä joidenkin lasteni entisten kumppanien kanssa ja tuskinpa lapseni olisivat asiasta mitään mieltä,vaikka joku heidän entisensä näyttäisi minulle ja miehelleni kaupunkia. - anneliikka
Mulla sama juttu. Vi... nyt ovat sitten alkaneet keksiä minusta yhdessä kaiken maailman valheita, jotta saavat lapseni itselleen ja tälle uudelle omituiselle ringille. Mutta eivät prkl onnistu, sen minä vannon!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004937298- 2272578
- 262561
- 1581864
- 1141748
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31469Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01357Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621148IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41135- 741133