Miten kihartaa hiukset, niin että tulos säilyy pitkään eikä lässähdä heti?
Ostin juuri Remington:in Pearl Pro Curl -kiharruspuikon ja testasin. Ehkä en osaa tekniikkaa oikein, mutta aloin epäilemään onko tuote oikeasti hyvä. Onko kellään kokemuksia?
En meinaan saanut aikaan kunnon kiharoita, vaan epämääräistä kiharantapaista. Käytin Herbinan lämpösuojaa, osa hiuksista oli vielä hieman kosteat. Kaiken huipuksi nämä "kiharat" olivat muutaman tunnin kuluttua lähes suorat. Plaah, kauhee pettymys.
Voisiko joku neuvoa tehokkaan kihartimen (ja kannattaako mun yrittää vielä tällä kiharruspuikolla) ja hyvän lämpösuojan? Vihjeitä kunnon lakastakin otetaan vastaan. Kiitos :)
Hiusten kihartaminen
13
6302
Vastaukset
- curls
Kovin napakoita kiharoitahan tuollaisella paksulla kihartimella ei saa aikaiseksi, onko sinulla minkä pituiset hiukset? Pitkien hiusten oma paino suoristaa hiuksia varmasti illan aikana ja taas toisaalta lyhyemmät hiukset eivät mene kihartimen ympärille niin montaa kertaa, että lopputulos näyttäisi enemmänkin laineen sijaan korkkiruuvimaiselta kiharalta. Mutta kaikki tietenkin riippuu siitä, minkälaista lopputulosta haluaa :)
Tavallisella (eli ei ilmakihartimella) kiharoita tehdessä kannattaa kiharrinta käyttää vasta kuiviin hiuksiin. Herbinan lämpösuoja ei muistaakseni sisällä juurikaan hiusta muotoilevia ainesosia, vaan luo vain pintaan kerroksen suojaamaan hiuksia lämmöltä. Ehdottaisin kokeilemaan jotain muotoilevaa lämpösuojaa tai muotoilutuotetta tuon Herbinan ohelle, esimerkiksi muotovaahto tai erilaiset nesteet (esim. Osiksen Flatliner, Biozellin Professional Suoristus- & Muotoilusuihke, Got2B:n Guardian Angel Heat Protection) voisivat auttaa kihartamisessa antaessaan hiuksille muotoa ja tukea. - ToivotonHiustenKanss
Kiitos nopeasta kommentistasi, curls.
Tavoitteenani olisi saada isoja kiharoita latvoihin. Esimerkkejä täällä:
http://your-hairstyles.com/loose-curls-hairstyles-for-long-hair.html
Hiukseni ovat värjäämättömät, pitkät n.60cm, ei kovin paksut. Varmasti haastavaa saada kiharat pysymään pitkään tällaisissa hiuksissa, mutta uskoisin että joku siinä onnistuu, kunhan osaa oikean tekniikan :) Sen haluaisin oppia!
Eli nähtävästi muotoilutuotteilla on enemmän merkitystä kuin itse kihartimella?
Minulla on siis tämä:
http://fi.remington-europe.com/women/haircare/stylers/pearl-pro-curl-ci9532.html
Onko ihan oikea väline tavoittelemiini kiharoihin? - curls
Pitkien hiusten kihartamisessa on tosiaan se ongelma, että niiden pituus ja paino suoristavat hiuksia päivän mittaan. Oletan myös, että hiuksesi ovat luonnostaa suorat tai enintään hieman taipuisat, jolloin tietynlaiseen ns. itsepäiseen hiustyyppiin on vaativaa (muttei varmasti mahdotonta) saada aikaan pysyviä kiharoita.
Esimerkiksi tässä blogipostauksessa (http://girlaccessories.net/hot-tools-curling-iron-1-12-inch-barrel-review-photos.html) näkyy, ettei isolla kihartimella tosiaan kovin tiukkoja kiharoita saa aikaiseksi. Jos kuitenkin tuollaiset lainemaisemmat kiharat miellyttävät, mutta eivät ole onnistuneet, ehdotan kokeilemaan jotain enemmän muotoa ja pysyvyyttä antavaa pohjatuotetta. Lakkaa kannattaa laittaa kihartamisen jälkeen, mutta liian raskas lakka saattaa myös suoristaa kiharoita, joten keskivahva lakka, joka antaa pitoa mutta jättää kuitenkin hiukset liikkuviksi olisi varmaan paras valinta.
Pitoa antavan pohjatuotteen lisäksi voi kokeilla kikkaa, jossa jokainen kihara kiinnitetään pinnillä / klipsillä ylös kiinni sen jäähtymisen ajaksi, jolloin kihara jäähtyy napakassa muodossa ja toivonmukaan pysyy pidempään halutun näköisenä.
Toivottavasti jutuista on ollut jotain apua :) Olen itsekin pähkäillyt pitkään eri pituisten hiusten kihartamisen kanssa ja osin pähkäilyt jatkuvat edelleen :D - ToivotonHiustenKanss
Oikeaan osuit, hiukseni tosiaan ovat suorat (ja liukkaat!) joten eivät varmasti ihan helpoimmat käsitellä. En ole lähtenyt niitä kesyttämään aiemmin, koska tiedän niiden olevan haastavat... Mutta joskus kaipaisin vaihtelua tylsiin suoriin hiuksiini, joten nyt päätin yrittää ratkaista haasteen :)
Kiitos linkistä. Kyseisen blogin tekijä sai aikaan juuri sellaiset kiharat, joista haaveilen. Eli ei mitään järisyttävää kiharapilveä, vaan loivat laineet tuuheutta tuomaan. Täytyypä panostaa pohjatuotteisiin seuraavaksi. Tyhmältä kuulostava kysymys, mutta pitääkö mun odottaa hiusten kuivumista lämpösuojan lisäämisen jälkeen että hiukset ovat täysin kuivat? Meinaan, ainahan geelimäinen tai suihkutettava tuote hieman kostuttaa hiusta...
Oikeesti, sun neuvoista on ollut apua. Olen superkiitollinen jo tässä vaiheessa, vaikka en olekaan vielä kokeillut mitä tulee tulokseksi :) - curls
Miten useasti onkin niin, että suorahiuksiset pähkäilevät kihartamisen kanssa ja kiharahiuksiset tekevät kaikkensa saadakseen hiuksensa piikkisuoriksi :D
Tuollaisia rennompia kiharoita saat varmasti aikaan tuolla Remingtonin kihartimella, tuo lämpenee kuitenkin 210 asteeseen asti joten pitoa antavan pohjatuotteen kanssa uskon, että itsepäisempikin hius taipuu haluttuun kuosiin kun lämpö on se joka hiuksen tässä tapauksessa kihartaa.
Jos ja varmaan kun et hiusta uita ihan likomäräksi muotoilutuotteiden kanssa voit kyllä kihartaa hiukset niiden levittämisen jälkeen. Riippuu toki tuotteesta ja sen koostumuksesta sekä tarvittavasta määrästä tarvitseeko kuitenkin odotella hetki, itse yleensä laitan suihkemaisen tuotteen ennen kihartamista ja sitten harjaan hiuksia hetken, jolloin hiukset ehtivät hieman kuivumaan ja tuote levittymään tasaisesti. Lisäksi etenkin monissa lämpömuotoiluun ja etenkin rautojen alle tarkoitetuista tuotteista löytyy alkoholia, joka haihduttaa kosteutta tuotetta hiuksiin suihkutettaessa ja suihkeet kuivahtavat aivan hetkessä.
Kiva jos olen voinut olla avuksi, foorumeilla on kiva auttaa ja etenkin keskustella ja vaihtaa mielipiteitä asiallisesti kirjoitettujen viestien ja viestijöiden kanssa :) - ToivotonHiustenKanss
Niinpä! Huomasin itsekin juuri kun alkaessani kirjoittamaan tätä postausta, että edellinen otsikko käsitteli aihetta miten saada hiukset pysymään suorina :D Kai se on tämä ihmisten perusluonne, että halutaan juuri sitä mitä ei itsellä ole.
Muuten, tuosta lämpötilasta tuli mieleen seuraava linkki, jonka lukaisin:
http://www.braun.com/fi/hair-care/adviser/hair-styling-faqs/about-dos-and-donts-using-styling-appliances.html
Varmasti 210 asteen lämpö on tehokas, mutta onko liiankin voimakas mun hennoille hiuksille? Riittääköhän tuo suositeltu lämpötila 130-160 kihartamaan? Kiva yrittää valita kahden pahan väliltä: joko pysyvämmät kiharat tai hampputukka lopputuloksen sivutuotteena...
On tosi positiivista, että täälläkin keskustelupalstalla voi saada apua ja kuulla muiden asiallisia mielipiteitä :) Yleensä täällä vilisee vaikka millaista häirikköä ja ihmettelenkin aina miten joillakin on aikaa sellaiseen. - curls
Niinhän se tuppaa monesti menemään, onneksi hiuksien muotoilu on kuitenkin vielä ihan mahdollista ja melko riskitöntäkin moniin muihin kauneuteen liittyviin operointeihin verrattuna.
Kannattaa toki kokeilla pariin suortuvaan ensin pienempää lämpötilaa, joka toki vähentää hiusten vaurioitumisen määrää. Jos kiharat eivät kuitenkaan tunnu pysyvän lämpöä voi kuitenkin omasta mielestäni nostaa sinne 180-200 asteen välille kun sinulla on kuitenkin värjäämättömät ja näin parempikuntoiset hiukset verrattuna vaikkapa monesti vaalennettuun tai raidoitettuun pohjaan. Kokeilemalla ja niin kiharoiden pysyvyyttä kuin hiuksen kuntoa seuraamalla löytyy varmasti juuri sun tukalle sopiva lämpötila.
Kiva jos olen tosiaan avuksi voinut olla ja toivottavastu kiharat onnistuvat jatkossa :) Suosittelen muuten lämpimästi juurikasvu.org foorumia jos tukka-asioiden kanssa tulee ongelmia, joka on monia täysin avoimia foorumeita asiallisempi paikka saada vastauksia. - tarre
moi!
itsellä ollut ennen aivan sama ongelma hermojen menettämiseen asti.
Kuitenkin nyt olen ymmärtäny että hyvään kiinnitykseen pitää satsata!
Itse käytän pohjana Syossin muotovaahtoa, mutta se ei ole edes välttämätöntä kunhan teen tarkan kiinnityksen (käytössä tresemmes crystal kiinnityslakka) , eli suihkutan pari kiharaa kerrallaan kiinni reilulla lakalla. Eli yksityiskohtaista suihkua ja kiharrus KUIVIIN hiuksiin.
Lakan jälkeen hiukset ovat hetken koppuraisen tuntuiset mutta lakka pehmenee ja noin 1h päästä hiukset ovat luonnollisen näköiset ja kiharat kestää läpi yön! Muista myös rauadan pitkä käyttö hiuksessa, n. 30-40 sek per suortuva, ja tietenkin mahdollisimman pienet hiusosiot niin rauta vaikuttaa paremmin!
Onnea yritykseen! - 345
itselläni on Pearl Wand -kiharrin, ja minulla ainakin toimii todella hyvin! Ostin myös ennen tuota sellaisen paksun kihartimen, kuten sinulla, mutta itelläni kävi aivan sama juttu, hiukset suortuivat muutamassa tunnissa. niinpä kävin palauttamassa nykyiseen kihartimeen, joka on kartionmuotoinen, joten kiharat pysyvät kauempaa ja se toimii kun unelma! tekee kylläkin sellasia korkkiruuvikiharoita, mutta niistä tulee väljempiä muutaman tunnin kuluessa. mutta olen kanssa yrittänyt kiharruttaa hieman kosteita hiuksia, mutta se taas ei onnistu, joten hiusten tosiaan täytyy olla KUIVAT!! Itselläni on ihan k-citymarketista ostettua lämpösuojaa, Loréalin Studio Silk & Gloss, on mielestäni tosi hyvää ja tuoksuu ihanalle! Useimmiten käytän sitä, mutta joskus en laita ollenkaan. Kiharien pysymiseen kannattaa laittaa vähän hiuslakkaa.
- ToivotonHiustenKanss
Kiitos vihjeistä & kannustuksesta curls, tarre ja 345. :)
345: Oon kuullut myös muiden kehuvan kyseistä kiharrinta (ohuempi puikko, joka suippenee päätä kohti). Silti mietin, että sillä tuloksena ovat varmaan huomattavasti pienemmät kiharat? Siksi tässä olenkin pähkäillyt vaihdanko kihartimen tällaiseen pienempään vaiko kokeilen vain tehokkaampia muotoilutuotteita. - 345
Joo, itse tykkään paljon tuosta pienemmästä kihartimesta, vaikka itsekin olin aluksi etsimässä suuria kiharoita tekevää kiharrinta, mutta itselläni on vaan niin paksut ja painavat hiukset, etteivät vaan pysy koko päivää.
Itse kiharsin tuolla uudella pienemmällä kihartimella juuri tänään, ja nyt iltaa myöten ne ovat suoristuneet tuollaisiksi kauniiksi laineiksi, mutta kuitenkin ovat vielä hyvin kiharalla. Aluksi kiharat ovat todella pieniä, mutta ne kyllä suoristuu aika nopeasti(varsinkin jos on kosteassa!). Tulee ainakin itselläni aluksi tuollaiset kiharat, kuin Beyoncélla:
http://www.hairstyleshow.com/great-thick-curly-hairstyles-care-reviews.html - sähkömies(alotteleva
Työnnä rautanaulat sähköpistokkeisiin avokäsin,tulee kiharat "joka" paikkaan missä on karvoja.
- helppoa
Hei
teeppäs kosteisiin hiuksiin päälaelta taakse päin ranskanletti ja avaa aamulla lakkaa, saat upeat hiukset!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612805Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152645Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2691582Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841184Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56889
- 79875