Saan 2092,37 nettona kuukaudessa ja olen ollut 36 vuotta samalla työnantajalla.
Tosin muut työntekijät eivät saa samaa palkkaa kuin minä.
Työ on tehdastyötä.
ps. tuntuu kuin kaikki muut saisivat enemmän kuin minä !!!!
Onko tämä normaali palkka teidän mielestä.
13
2832
Vastaukset
- Voi olla.
Ilmeisesti ammatissasi tuo on normaali palkkataso, jos kerran muutkin, samaa työtö tekevät saavat saman tasoista palkkaa.
Eihän tuo kovin häävi ole, mutta kyllä maassamme on todella paljon palkansaajia, jotka saavat vielä vähemmän.
Ja älä vertaa koskaan palkkaasi palkkatutkimuksiin keskiansioista, koska ne eivät kerro todellisia palkkoja. Vain keskiarvoja. Esimerkkinä yleisesti käytetty n. 3000€/kk, joka muka on suomalaisten keskiansio. Ehkä se on laskennallinen KESKIANSIO, mutta todellinen MEDIAANI palkka on n. 2400 -2500€/kk, joka on jo lähempänä totuutta.
Ja älä varsinkaan usko esim täällä Suomi24-palstoilla kerrottuja ansioita. On ihan tutkittua tietoa, että anonyymipalstoilla 99% henkilöistä liioittelevat palkkansa rankasti yläkanttiin.- Palkanpolkija
Näin on. Itse en ole edes uskaltanut kertoa, koska saan n. 500 vähemmän, mitä alani alkupalkkasuositus on. Edellisessä paikassa sain 1800 BRUTTO, koulutus tekniikan alan opisto täydennetty amk, nainen. Tehtävänimike oli ensin suunnittelija, mutta kun huomasivat, ettei voi olla tuolla palkalla, muutettiin assistentti. Työ oli kumpaakin. Mut oli pakko jotain ottaa, kun ei ollut mitään tuloja mistään valmistuttuani täydennyskoulutuksesta. Nykyään on paljon pienipalkkaista koulutettua, kun työttömyydelle on joku vaihtoehto oltava ja mieluummin kuitenkin huono palkka omalla alalla kuin huono palkka töistä, joista ei saa alan kokemusta.
- Palkan polkija
Palkanpolkija kirjoitti:
Näin on. Itse en ole edes uskaltanut kertoa, koska saan n. 500 vähemmän, mitä alani alkupalkkasuositus on. Edellisessä paikassa sain 1800 BRUTTO, koulutus tekniikan alan opisto täydennetty amk, nainen. Tehtävänimike oli ensin suunnittelija, mutta kun huomasivat, ettei voi olla tuolla palkalla, muutettiin assistentti. Työ oli kumpaakin. Mut oli pakko jotain ottaa, kun ei ollut mitään tuloja mistään valmistuttuani täydennyskoulutuksesta. Nykyään on paljon pienipalkkaista koulutettua, kun työttömyydelle on joku vaihtoehto oltava ja mieluummin kuitenkin huono palkka omalla alalla kuin huono palkka töistä, joista ei saa alan kokemusta.
Lisäys, työnantaja sai vielä tuohon työllistämistukea!
- uertyeuutueyt
Jos toi on tehdastyötä ja vielä vuorotyötä niin huhhuh sanon minä! Todella pieni palkka.
- että semmoista
Hesarin uutisen mukaan suomalaisten mediaanipalkka on n. 2600 e vuonna 2011 keskipalkan ollessa 2940 e/kk. Aloittaja puhui nettopalkasta eli hän tienaa yli mediaanipalkan ja kuuluu siten paremmin ansaitsevaan puoliskoon suomalaisista palkansaajista.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suomalaisen keskipalkka on 2 940 euroa – enemmistö jää sen alle/1135248694621- että semmoista
Luvut olivatkin vuodelta 2009, mutta suunnan niistäkin näkee.
- Nimimerkki varattu.
Parin tonnin nettopalkka ei vielä kerro paljoankaan siitä bruttopalkasta, saattaa olla, että henkilöllä on erittäin kohtuullinen veroprosentti johtuen erilaisista verovähennyksistä, esim. asuntolainan korkojen vähenykset tai kotitalousvähennystä eikä saa unohtaa mahdollisia verottomia korvauksia. Parempi vertailukohde olisi kuitenkin bruttopalkka.
- voi v#ttu
entäs mun palkka,1700 brutto 8v samalla työnantajalla teollisuusalalla?
- -
ei huonoin
- sgsg
- kirjoitti:
ei huonoin
Semmonen 1300 tehdastyössä. Vois toki olla vieläkin vähemmän!
- kaupassa
sgsg kirjoitti:
Semmonen 1300 tehdastyössä. Vois toki olla vieläkin vähemmän!
Kaupan alan liksat on 11v korotuksilla n 1800e/kk (miinus verot). Jää just se koyhyysrajan verran. Ja vastuualuekorotuksia ei enää saa. Ainoastaan pers korotuksia. Kauppiaat huijaa jo sopimuksen tekovaiheessa, ellet ole tarkkana. Äläkä sano että olet jo irtisanoutunut tai ne huijaa vielä enemmän. Varsinkin K-kauppiaat.
- leleeldöe
kaupassa kirjoitti:
Kaupan alan liksat on 11v korotuksilla n 1800e/kk (miinus verot). Jää just se koyhyysrajan verran. Ja vastuualuekorotuksia ei enää saa. Ainoastaan pers korotuksia. Kauppiaat huijaa jo sopimuksen tekovaiheessa, ellet ole tarkkana. Äläkä sano että olet jo irtisanoutunut tai ne huijaa vielä enemmän. Varsinkin K-kauppiaat.
siis mitä vittua mun isä saa 20500 kk oot vitun köyhä miten tuut toimee
- aineenopettaja
Sama kuin minulla opettajana yläkoulussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311031
- 545278
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452483- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131741Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421604Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351216Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6956Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952