Nyyh, pöksyt repes...

yöhiiri

... kun sinkoilin tänään jouluruuhkassa etsimässä onnea. Suklaarusinat lensivät. Ei se mitään, kaikki olivat niin kiireisiä ja kiilusilmässä etteivät huomanneet yhtä pöksytöntä, uikuttavaa hiirtä.

Mites sinulla?

a) Onko sinulla joulukalenteri? Millainen?
b Onko sinkkukämpässäsi / sinkkukartanossasi joulukoristeita? Millaisia?
c) Mitä toivoisit joululahjaksi?

Omat vastaukset:

a) On joulukalenteri seinällä, partiolaisten kuvakalenteri. Olen jo avannut kaikki luukut.
b) Ei oikeastaan. Muutama lumihiutalekoriste ja lintu killuu ikkunassa, mutta ne ovat enemmän talvikoisteita kuin joulukoristeita. Kynttilöitäkin on, mutta ne ovat koko talven.
c) Että hiirestä vois tykätä enkä olisi yksin. Ja kaikki muuttuis. Ja rauhaa hiiren sielulle. Ja suklaata, marmeladia ja lunta.

53

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yötapiiri

      Aika tuhmaa availla luukkuja etukäteen.

      a) suklaakalenteri, josta avannut 18 luukkua
      b) ei sen enempää kuin muinakaan vuodenaikoina
      c) suklaarusinoita ja ratkaisua ekologisiin ongelmiin

      • hiiri täsmentää

        Suklaarusinat = hiirenkakkaa. Nam.


      • yötapiiri
        hiiri täsmentää kirjoitti:

        Suklaarusinat = hiirenkakkaa. Nam.

        Nam. Kakkaa mulle rasiaan ja pistä postiin. Vielä ehtii aatoksi.


      • suklaarusinahiiri
        yötapiiri kirjoitti:

        Nam. Kakkaa mulle rasiaan ja pistä postiin. Vielä ehtii aatoksi.

        Toki! Vien huomenna postiin. Nuolen kuoren kiinni.


    • haaaaaamu

      a) ei
      b) Olen julistanut luukkuni jouluvapaaksi alueeksi.
      c) teinipillua

      • yöhiiri

        Teinipillua ei ole olemassakaan. Eikä joulupukkia.


      • haaaamuuuuuuuuu
        yöhiiri kirjoitti:

        Teinipillua ei ole olemassakaan. Eikä joulupukkia.

        Teinipillu on mun paras MIELIKUVITUSYSTÄVÄ. Tajuutsä.


      • Tietäväinen
        yöhiiri kirjoitti:

        Teinipillua ei ole olemassakaan. Eikä joulupukkia.

        Noin voisi äkkinäinen luulla, mutta kyllä teinipillua on olemasa ja jotkut miehet sitä saavatkin.


      • haaaaaaaamu
        Tietäväinen kirjoitti:

        Noin voisi äkkinäinen luulla, mutta kyllä teinipillua on olemasa ja jotkut miehet sitä saavatkin.

        "kyllä teinipillua on olemasa ja jotkut miehet sitä saavatkin. "

        Kuinka minä kadehdinkaan heitä.


    • Nakki Nakuttaja

      Hiiri on palannut! Ei saa hävitä tolleen!

      a) ei
      b) ei paitsi keittiössä joululimppuleipä mikä on pakattu jouluiseen pussiin
      c) mielenrauhaa

    • a) Ei ole.

      b) No ei kyllä ole, kun joulua en vietä kämpässäni.

      c) Työpaikan josta sais toimeentulon... mutta taitaa asia jäädä haaveilun tasolle vain sen verran synkältä kun näyttää tilanne. Niin ja ois mukava tietää onko yhdessä asiassa perää vai ajattelenko omiani.

      • yöhiiri

        Ei töitä miehellä. Ota yks suklaarusina: .


    • Yks ATM

      a) Ei
      b) Ei
      c) En mitään

      • yöhiiri

        Aika totaalista. Ota yks suklaarusina, tos: .


    • hiiribongari

      Hiiri se on sellainen herkkusuu.

      • nam

        Ota yks suklaarusina: .


    • naethhgrw

      a) Ei.
      b) On jonkin verran.
      c) En oikeastaan mitään, mutta mielenkiinnolla odotan lahjojen vaihtoa. :) Yhteinen aika on kuitenkin se paras lahja.

    • kolmekymppinennainen

      a) ei ole ollut joulukalenteria vuosikymmeneen/niin

      b) ei ole joulukoristeita, en edes pidä joulusta

      c) erään miehen viettämään aikaa pyhinä kanssani, aiemmin oli siitä jotain puhetta mutta sitten tuli erimielisyyksiä ja asia jäi auki..

      VIHAAN JOULUA! Tekojuhlintaa ja pakko-ostamista! YÄK!

      • yuyutrrr

        Kenenkään ei ole pakko viettää joulua.


      • yöhiiri

        Tos, ota yks suklaarusina: .


      • yli kolmekymppinen m

        Olet poikkeuksellisen fiksu nainen kun et ole kiinnostunut tuosta typerästä juhlasta. Olen melkein kateellinen mainitsemallesi miehelle.


      • ...................
        yli kolmekymppinen m kirjoitti:

        Olet poikkeuksellisen fiksu nainen kun et ole kiinnostunut tuosta typerästä juhlasta. Olen melkein kateellinen mainitsemallesi miehelle.

        Tuolla perusteella syntymä- ja hääpäiviä lukuunottamatta kaikki juhlapäivät voi heittää täsmälleen samaan romukoppaan. Tai ehkä ne itselle tärkeät ihmiset tekevät niistä hömppäjuhlista erityisiä, ei itse juhlat? Vuosien varrella joulu on ainakin itsellä lähestynyt hyvinkin erilaisissa tunnelmissa.


      • yli kolmekymppinen m
        ................... kirjoitti:

        Tuolla perusteella syntymä- ja hääpäiviä lukuunottamatta kaikki juhlapäivät voi heittää täsmälleen samaan romukoppaan. Tai ehkä ne itselle tärkeät ihmiset tekevät niistä hömppäjuhlista erityisiä, ei itse juhlat? Vuosien varrella joulu on ainakin itsellä lähestynyt hyvinkin erilaisissa tunnelmissa.

        Niinhän ne voikin. Joulusta vaan tekee erityisen ällöttävää juuri tuo mainittu monien harrastama pakko-ostaminen.


      • ootko tyhmä
        yli kolmekymppinen m kirjoitti:

        Niinhän ne voikin. Joulusta vaan tekee erityisen ällöttävää juuri tuo mainittu monien harrastama pakko-ostaminen.

        Sinun ei ole pakko ostaa kenellekään mitään.


    • Ilta-Apina

      a) Suklaakalenteri, vaikka ikää on jo reilusti yli 20w
      b) Tuota kalenteria lukuunottamatta ei ole mitään jouluista esillä
      c) Työpaikkaa tai tyttöystävää, en osaa oikein päättää

    • Hämärän rajoilta

      a) Minulla on joulukalenteri, mutta se on äidin asunnolla. Geneerinen suklaakalenteri, jossa ei-niin-hyvää-mutta-kontekstissaan-menettelevää suklaata. Olen aukonut vasta kuudenteen luukkuun asti. Kävin äsken äidin luona, mutta en muistanut päivittää kalenteria, kun ei niin tehnyt mieli makeaa.

      b) Huoneessani ei ole joulukoristeita tai muitakaan merkkejä joulusta. On vain helvetillinen kaaos ja sekasotku, jonka päälle ei oikein voi rakentaa mitään jouluisen kaunista. (Sellainenkin vaihtoehto tietysti olisi että siivoaisi ensin ja koristelisi sitten, mutta en ole sen enempi siivous- kuin koristeluihminenkään, joten kynnys aloittaa ensimmäinen jälkimmäisen takia on liian korkea.) Tuolla olohuoneen puolella vuosikymmeneen virittämättömän mutta siedettävässä vireessä olevan pianon vieressä tosin on mauton puutarhatonttujoulupukki, joka on kököttänyt siinä viime joulusta. Vähintään.

      c) En tiedä mitä toivoisin, listaan siis satunnaisesti mieleen juolahtavaa. Asioiden selkiytymistä ja järjestymistä muuten, mutta maailmassa jossa entropia on tuomittu kasvamaan moinen toive on aika turha. Että elämälläni olisi merkitystä, että voisin säilyttää nykyisen tyyneyteni ajautumatta pidemmälle samantekevyyteen ja nihilismiin. Eivät nämä ole joululahjoja... Ehkä siis toivon kitaramultiefektiboxia ja pääsemistä huonon huumoritelevisio-ohjelman kulissien takaiseksi humppavastaavaksi. Fazerin 70-prosenttisia suklaakonvehteja isoihin ja järkevän hintaisiin laatikoihin myyntiin ympäri vuoden. Terveyttä tulevalle(kin) vuodelle.

    • ...

      Haamuko ainoa, joka kehtaa toivoa pillua?

    • että näinnnn

      No minulla on jo muovinen joulukuusi, nyt keittiössä, ja lasitetun parvekkeeni reunalle laitoin 40kpl:n sarjan valoja. Vähän on jo toisessa ulkomaankämpässänikin joulukoristejuttujakin, mutta ne ovat enemmänkin uutta vuotta varten jolloin aion sinne taas mennä.

      • yöhiiri

        Hiiri tykkää joulukoristeista :)
        eikä tosikoista niuhoista.


      • sillitrooli
        yöhiiri kirjoitti:

        Hiiri tykkää joulukoristeista :)
        eikä tosikoista niuhoista.

        Niuh niuh
        Tiesitkö, että kynttilöiden polttaminen sisällä vastaa passiivista tupakointia terveysvaikutuksiltaan?


      • Aladoobi2
        yöhiiri kirjoitti:

        Hiiri tykkää joulukoristeista :)
        eikä tosikoista niuhoista.

        Pitääkö hiiri jouluruoista: kinkusta, laatikoista, lipeäkalasta jne.?


      • tuikkuhiiri
        sillitrooli kirjoitti:

        Niuh niuh
        Tiesitkö, että kynttilöiden polttaminen sisällä vastaa passiivista tupakointia terveysvaikutuksiltaan?

        Hienoa! Hiiri on tuhma kun polttaa kynttilöitä.


      • sillitrooli
        tuikkuhiiri kirjoitti:

        Hienoa! Hiiri on tuhma kun polttaa kynttilöitä.

        Mieluummin polttaisin yhden aidon syöpäkääryleen kuin nauttisin kynttilänvalosta saman keuhkotuhomäärän verran.


      • yöhiiri
        Aladoobi2 kirjoitti:

        Pitääkö hiiri jouluruoista: kinkusta, laatikoista, lipeäkalasta jne.?

        Porkkanalaatikosta tykkään. Pipareista. Suklaasta. Juustoista.


      • yöhiiri
        sillitrooli kirjoitti:

        Mieluummin polttaisin yhden aidon syöpäkääryleen kuin nauttisin kynttilänvalosta saman keuhkotuhomäärän verran.

        Siili Sieluton.


      • sillitrooli
        yöhiiri kirjoitti:

        Siili Sieluton.

        No onhan ne kynttilätkin ihan kivoja. Ainakin jos olis joku, jonka kanssa niitä poltella.


      • että näinnnn
        sillitrooli kirjoitti:

        Niuh niuh
        Tiesitkö, että kynttilöiden polttaminen sisällä vastaa passiivista tupakointia terveysvaikutuksiltaan?

        Ei ikinä mihinkään muuta kuin sähkökynttilöitä. Tämä jo paloturvallisuudenkin vuoksi. Myös kuusi on minulla muovikuusi niin että ei neulasiakaan varise.


      • Höh!
        sillitrooli kirjoitti:

        No onhan ne kynttilätkin ihan kivoja. Ainakin jos olis joku, jonka kanssa niitä poltella.

        Aina vaan polttelu mielessä.


      • hiiri neuvoo
        sillitrooli kirjoitti:

        No onhan ne kynttilätkin ihan kivoja. Ainakin jos olis joku, jonka kanssa niitä poltella.

        Paa piikit palamaan.


      • sillitrooli
        Höh! kirjoitti:

        Aina vaan polttelu mielessä.

        Jos olisi nainen, niin voisin poltella sen kanssa kynttilöitä eikä tarttis poltella mitään muuta.


      • että näinnnn
        Aladoobi2 kirjoitti:

        Pitääkö hiiri jouluruoista: kinkusta, laatikoista, lipeäkalasta jne.?

        Minä en ainakaan kinkuista tykkää,vaikka ei minulla periaatteessa mitään lihansyöntiä vastaan olekkaan. Joskus jouluina olen kyllä n.s. pippurirullaa ostanut, siinä on sikaa rullalle käärittynä. Varsinaisista perinteisistä jouluruoista perunalaatikko on favoriittini, ja lanttulaatikko on myös hyvää ja riisipuurokin. Todennäköisesti tänä joulunakin syön näitä laatikkoruokia, ja varmasti myös joulun jälkeen tarjouksista.
        Emmental- juusto kuuluu myös favoriitteihini, mutta syön sitä kautta vuoden. Nykyään minulla on Viron emmentaalia ja tietenkin juomat on myös Virosta tuotuja.


      • yöhiiri
        että näinnnn kirjoitti:

        Minä en ainakaan kinkuista tykkää,vaikka ei minulla periaatteessa mitään lihansyöntiä vastaan olekkaan. Joskus jouluina olen kyllä n.s. pippurirullaa ostanut, siinä on sikaa rullalle käärittynä. Varsinaisista perinteisistä jouluruoista perunalaatikko on favoriittini, ja lanttulaatikko on myös hyvää ja riisipuurokin. Todennäköisesti tänä joulunakin syön näitä laatikkoruokia, ja varmasti myös joulun jälkeen tarjouksista.
        Emmental- juusto kuuluu myös favoriitteihini, mutta syön sitä kautta vuoden. Nykyään minulla on Viron emmentaalia ja tietenkin juomat on myös Virosta tuotuja.

        Ai niin - riisipuuro! Nam.


      • Joulu-puuro
        yöhiiri kirjoitti:

        Ai niin - riisipuuro! Nam.

        Kanelilla ja sokerilla vai luumukiisselin kera?


      • maanantaihiiri
        Joulu-puuro kirjoitti:

        Kanelilla ja sokerilla vai luumukiisselin kera?

        Kumpi vaan, hiukka mieluummin kaneli & sokeri.


    • haaaaaaamu

      "kaikki olivat niin kiireisiä ja kiilusilmässä etteivät huomanneet yhtä pöksytöntä, uikuttavaa hiirtä."

      Olitko oikeasti kommandona?

      • yöhiiri

        Kommandopipohiiri? Kyllä.


      • haaaaaaamu

      • Huhuhuhuu
        haaaaaaamu kirjoitti:

        Kiva vihdoinkin nähdä kuva Essistä :-)

        Eikä onko muka essihiiri?


      • varma tieto.
        Huhuhuhuu kirjoitti:

        Eikä onko muka essihiiri?

        On on!


    • joulu on syvältä

      -ei joulukalenteria, normi riittää et saa rastita monta päivää erossa huumeista ja tupakasta

      -kynttelikkö on mut en ole kytkeny, toimii se kuiten.

      -jos sais vaikka jonku neidin baarista aattona mukaan ja sais rakastella sitä ja syöttää suklaarusinoita. ja tieten et lapsilla ois ihana joulu :)

    • yöhiiri

      Hyvää yötä. palstapökäleet.

      • haaaaaaamu

        Älä nyt vielä mene nukkumaan. Vai onko sulla muka menoa huomenna?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      172
      3024
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      60
      1318
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      41
      1002
    4. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      50
      956
    5. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      94
      863
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      53
      834
    7. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      69
      797
    8. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      64
      775
    9. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      75
      764
    10. Olet mulle koko maailma

      Voisin vaikka luopua ihan kaikesta, jos sinut saisin.
      Ikävä
      39
      760
    Aihe