Mikä lomamatkassa on tärkeintä?
- että saa rentoutua ja löhötä riittävästi
- hyvätasoinen hotelli
- matkan hinta
- eksoottinen kohde, jossa muut eivät ole käyneet
- paikalliseen kulttuuriin ja ihmisiin tutustuminen
- alkoholin nauttiminen
- syöminen
-liikuntaharrastukset
-shoppailu
- erilaiset kylpylä- ja hierontahoidot
Kuinka tärkeää on, että (mahdollinen) matkakumppani on matkustanut ennenkin?
Pidätkö yksin matkustamisesta?
Matkustelu-g
6
52
Vastaukset
Ei mikään noista. Minä haluan lomaltani ensisijaisesti elämyksiä, joita voi jälkikäteenkin muistella. Tokihan noilla mainitsemillasikin asioilla on jotain merkitystä, mutta ne tulevat siinä sivussa. En minä mene mihinkään vain eritysesti halpuuden, hotellin, ruuan tai vaikkapa viinan innoittamana.
Erityisen typeriä on puheet, ettei vaikkapa New Yorkiin kannata mennä, koska siellä on niin paljon turisteja. No eihän silloin kannata kotoaan poistua. Etelämantereellekin järjestetään turistiristeilyjä.
Kuinka tärkeää on, että (mahdollinen) matkakumppani on matkustanut ennenkin?
En ole ikinä ollut kenenkään ensikertalaisen kanssa matkalla, mutta luulen tuon olevan enemmän luonne- kuin kokemuskysymys.
Pidätkö yksin matkustamisesta?
Enpä erityisesti, vaikka kyllä kai sitä seuraa hakemalla saa lähes mistä hyvänsä.- KoppavaHoro
Milloin mikäkin. Matkustaminen on kivaa ihan matkustamisen takia. Kyllä mä aina jotain haluan tehdä, pelkät löhölomat eivät ole mua varten, vaikka tykkäänkin palvoa aurinkoa.
Tykkään matkustaa myös yksin, se on erilaista ja yleensä tutustuu paremmin ihmisiin, niin paikallisiin kuin toisin turisteihinkin. Paikalliseen kulttuuriin ja ihmisiin tutustuminen. Ensisijaisesti kulttuuriin, maahan tutustuminen, vaikka ei haittaa jos ihmisiinkin tutustuu reissullaan. Kuten Ratikka, mäkin haluan elämyksiä. Kokea jotain uutta, nähdä jotain uutta ja erilaista mitä kotimaassa ei näe. :-)
Avartaa omia käsityksiäni muusta maailmasta. On muutakin kun vain oma kotimaa. Yksin olen matkustellut vain suomessa. Enkä liioin tykkää yksin matkustelusta. Mulle tärkeämpää on reipas, kielitaitoinen matkaseura, kun se miten paljon tai vähän on ehtinyt reissata. :-)- y.b..
Noh, tää vielä ja sitten menoks, meinaan kanalaan :D
Talvella tietty rentoutuminenkin on tärkeää. Mä löhöilen mielelläni aamupäivät jossain uima-altaalla lukien lapsien polskiessa, mutta puolen päivän aikaan haluan jo liikkeelle, katsomaan ympärilleni.
Lennot on hyvä olla halpoja, jos ei ole pitkiä.Miksi maksaa jostain lennosta tyyliin Saksaan satoja euroja, jos muutamalla kympilläkin pääsee. Etenkin jos on enemmän porukkaa maksettavana. Pitkillä lennoilla vähän eri juttu, silloin kaipaa jotain ruokaakin ym.
Eksotiikka ei kiinnosta, ainakaan tällä hetkellä. Musta esim. keski-ja etelä-euroopassa on niin paljon ihmeteltävää ja näkemättömiä asioita, että niihin ensisijianen pyrkimys.
Hotelli on tärkeä itselle, näin vanhempana. Eli tykkään apartementos-systeemeistä, tyyliin useampi makuuhuone ja oma keittiö. Hintakaan ei ole sen suurempi kuin perinteisissä hotellihuoneissa.
Humaltua ei matkoilla viitsi eikä oikein pystyisikään, matkaseuran takia. Lisäksi menis loma jotenkin hukkaan, jos humalassa hortoilisi ulkomailla. En ole koskaan ollut kännissä ulkomailla.
Ruuat on tärkeitä. Kun ravintolasyöminen on Suomeen nähden vielä erityisen halpaa, niin kyllähän siitä nauttii, täysin siemauksin.
Pakko sanoa, että tosi vähän on tullut tutustuttua paikalliseen väestöön matkoilla. Kai sitä kumminkin on vähän juro suomalainen :/ Olen matkani matkustanut joko lapsuudenperheen tai nyk. kumppanin kanssa. Jos olisin yksin, ehkä olisi vähän pakkokin tutustua.
-liikuntaharrastukset,shoppailu,erilaiset kylpylä- ja hierontahoidot
-Näitä ei ole tullut ulkomailla juurikaan harrastettua, jos kävelyä, patikointia ei lasketa. Ehkä sit vanhempana.
Mulla ei ole aikaisemmat kumppanit harrastaneet ollenkaan matkustelua. Nykyinen on interrailannut kavereiden kanssa ennen mua kohtuullisesti ja matkustanut yksinkin. Se on sinänsä plussaa, koska on kokeneempi tietyissä tilanteissa ja asioissa, kuin mitä itse. Eipä se tosin ennen seurustelua mitenkään ilmi tullut, eikä seurustelun aloittamiseen vaikuttanut.
Yksin olisi mielenkiintoista matkustaa, ulkomaillekin. Mutta ehkä vähän pelottavampaakin. Ehkä silloin voisin kokeilla noita shoppilu, kylpyläjuttuja, koska ne ei miehiä pahemmin yleensä kiinnosta.. Tyttöporukassa voi olla myös kivaa, siitäkään ei kokemusta.
Tulipa sepustus.. Nyt pois.. Eikö nuo kaikki ole aika tärkeitä asioita? Muutenhan sitä vois aina pysyä kotona. Sanoisin myös, että estoton seksi ja toisen hyvänä pitäminen on lomaillessa äärettömän tärkeää. Arki ei siihen anna niin paljon mahdollisuuksia kuin haluaisi.
Enkä mä kyllä enää tässä iässä kenenkään ummikon kans lähtisi ulkomaille. Ennemmin sitten yksin.Kyllä se kokemus on tärkeää.- 4D tähti
"- että saa rentoutua ja löhötä riittävästi "
Löhotä voi kotonakin, mutta uudessa ympäristössä uudet ajatukset. Joku paikka voi melkeinpä pakottaa rentoutumaan.
"- eksoottinen kohde, jossa muut eivät ole käyneet "
Vitut minä muista. Jos en ole itse käynyt ja kiinnostaa tai jos olen käynyt ja hyväksi havainnut.
"- paikalliseen kulttuuriin ja ihmisiin tutustuminen "
Aika pintapuoliseksi se joka tapauksessa jää, jos ei pidempään viihdy samassa paikassa.
"- alkoholin nauttiminen "
Jotain pitää juoda, mutta alkoholi ja autoilu ei kuulu yhteen, joten se rajoittaa tuota päihteiden käyttöä.
"- syöminen "
Jotain pitää syödä ja uusia juttja voi kokeilla, mutta kulinarismi ei ole mikään itsetarkoitus. Paikalliseen ruokakauppaan, pikaruokaan ja ravintolaan tutustuminen kertoo aina jotain paikasta.
"Kuinka tärkeää on, että (mahdollinen) matkakumppani on matkustanut ennenkin? "
Enemmänkin kuin kokemuksesta on mielestäni hyötyä joustavuudesta ja sopeutumiskyvystä.
"Pidätkö yksin matkustamisesta? "
Yksin on nopeampaa ja voi toteuttaa omat hetken mielijohteet. Kaksin matkustaminen kuitenkin taas on monesti käytännöllisempää turvallisuutta ajatellen. Yksin matkustaessa tuntee olevansa vapaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861809Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171121Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981116Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79982- 92846
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot152844Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51764Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs54761Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv52691- 53684