kaavoja vaatteisiin netissä?

mariposa

tietäisikö kukaan, jos netistä löytyisi esim. korsetin kaavoja? tms. olisi tosi kiva tehdä mieluummin itse, kun maksaa olemattomalla sadan euron setelillä kaupassa...

3

1639

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siege

On sivu jolla voi generoida oman kaavan keskiaikaiseen korsettiin (en muista osoitetta mutta Google ja corset pattern) mutta se oli aika heikko, koska keskiaikainen korsetti on käytännössä vain yksi kankaanpala eikä tuo oikein muotoja esiin. Yksi hyvä kikka on etsiä kirjastosta kirjoja joissa olisi kaavoja (yleensä pieninä kuvina joista täytyy suurentaa itse, käsin) tai sitten esim. pyytää minua tekemään kaavat :)

Olen muutaman korsetin tehtaillut ja kaavojenteko on ihan hallussa, voisin 7e tehdä kaavat sellaiseen nättiin korsettiin. karoliina.korppoo at kolumbus.fi on osoite, jos pystyt piirtämään tai löydät jostain kuvan korsettimallista jonka tahtoisit, se helpottaa.

Minulla on muitakin hyviä vinkkejä. Metalliluut ovat kalliita. Siksi, jos tahtoo olla oikein taloudellinen, voi kiertää second hand -kauppoja ja etsiä vanhoja tukikorsetteja. Sellaisia mummonruskeita löytää aika hyvin jos jaksaa kiertää, pelastusarmeija tms. uskonnollinen on osoittautunut parhaaksi. Niistä voi ottaa luut uuteen käyttöön helposti. Yksi n. 30cm pitkä metalliluu maksaa uutena suunnilleen 2e, siitä voi sitten laskea mitä kannattaa ostaa. Myyjät ovat usein valmiita neuvottelemaan hinnoista noissa liikkeissä.

Plansetteja ei ilmeisesti tällä hetkellä ole koko Suomenmaassa, joten jos sellaisen tahtoo niin täytyy tilata ulkomailta. Muista panostaa kankaisiin, mahdollisimman tukeva ja ehdottomasti joustamaton, vuori myös.

• mariposa

täytyy miettiä vielä :D toivottavasti osaan tehdä! kiitos avusta :)

• noname
        mariposa kirjoitti:

täytyy miettiä vielä :D toivottavasti osaan tehdä! kiitos avusta :)

Kyllä plansetteja löytyy ja luitakin saa tuota 2 euroa huomattavasti halvemmalla. Esim. itse olen ennen ostanut Old Ravenilta, mutta kun Belle Modeste aloitti korsettitarvikkeiden myynnin, niin olen nyt ostanut vain sieltä, koska valikoima on laaja ja hinnat halvemmat, mitä olen esimerkiksi ulkomailta löytänyt. Suosittelen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 512
      7677
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      230
      2676
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2581
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      161
      1930
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1778
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      4
      1495
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1376
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      76
      1193
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1168
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1155
    Aihe