Moikka onko kokemuksia ko. firmasta?
Pro Kaupantekijät?
14
2460
Vastaukset
- Työpaikkaa miettimäs
Eiks kellää oo mitää kokemuksia?
- työtöööön
minäkin olisin kiinnostunut onko kellään kokemuksia firmasta..?
- ????????????????????
eiks kellää.. mäki tahtosin kuulla?
- kervogurl
mä olin haastattelussa tossa marraskuussa. eivät kertoneet puhelimessa mikä firma kyseessä.. noh pääsin haastatteluun, meni tosi hyvin yms yms ja sitten haastattelija oli tosi tyytyväinen mun cv:seen ja tokas että eihän tässä kummia, hän ilmottaa jatkohaastattelusta kun se tulee...
eipä soittoa kuulunut.. enkä vielä tähän päivään asti saanu tietää mikä työ oli oikeesti kyseessä...- ahkeraliisa2
No mitä ihmettä? Vaikuttaa siltä, että tän firman kautta työtä saaneet ovat tyytyväisiä ja kiireisiä, kun eivät ainakaan netissä ruikuta. Taidanpa kokeilla.
- pakkomyynti
ahkeraliisa2 kirjoitti:
No mitä ihmettä? Vaikuttaa siltä, että tän firman kautta työtä saaneet ovat tyytyväisiä ja kiireisiä, kun eivät ainakaan netissä ruikuta. Taidanpa kokeilla.
Onpa ihmeellisen puolueellien vastaus, ettei firmasta nyt mainostettaisi omaa lafkaa palstalla...
Kävin itse vuosi sitten työhaastattelussa yrityksellä. Hakivat vaatemyymälään myyjää. Minulta tentattiin myyjän tarpeellisia ominaisuuksia ja pidettiin sitten vartin puhuttelu nenänvartta pitkin siitä, kuinka myyjän täytyy tuputtaa ja myydä vaikka väkisin vaatteita asiakkaille. Tunkea naamalle heti asiakkaan ovesta sisään astuttua, kantaa vaatekoppiin kasoittain pyytämättömiä vaatteita sovitettavaksi, tarvittaessa valehdella että kaikki sopii asiakkaan päälle niiiin hyvin että jospa haettaisiin vielä kolmet housut ostettaviksi.
Ja jos asiakas epäröi eikä tahdo ostaa, pitää todeta kuulemma asiakkaalle, että minäpä vien nämä vaatteet kassalle ja sinä tulet maksamaan kun ne sopi sinulle niin hyvin ettet voi lähteä ilman niitä. Väkisin pitäisi myydä koko kauppa tyhjäksi kerralla. Minulta lähti siinä vaiheessa kyllä jo kaikki mielenkiinto ko työtä kohtaan ja parin haastattelijan monologin jälkeen pääsin onneksi lähtemään.
Haastattelijan käytös oli töykeää ja ylimielistä, enkä olisi ottanut vastaan tällaista pakkomyyntipaikkaa jossa työntekijän ja asiakkaan arvostus on olematonta vaikka olisin sen saanut. En tiedä olivatko kyseessä firman yleiset arvot vai sattuiko minulle vain ikävä ja pakkomyyntiä kannattava haastattelija, mutta olen kiertänyt firman ilmoitukset kaukaa tämän jäkeen. Ymmärrän kyllä, että myyntihenkisyys on tärkeää, mutta rajansa kaikella... - Myyntihemmo -85 alk.
pakkomyynti kirjoitti:
Onpa ihmeellisen puolueellien vastaus, ettei firmasta nyt mainostettaisi omaa lafkaa palstalla...
Kävin itse vuosi sitten työhaastattelussa yrityksellä. Hakivat vaatemyymälään myyjää. Minulta tentattiin myyjän tarpeellisia ominaisuuksia ja pidettiin sitten vartin puhuttelu nenänvartta pitkin siitä, kuinka myyjän täytyy tuputtaa ja myydä vaikka väkisin vaatteita asiakkaille. Tunkea naamalle heti asiakkaan ovesta sisään astuttua, kantaa vaatekoppiin kasoittain pyytämättömiä vaatteita sovitettavaksi, tarvittaessa valehdella että kaikki sopii asiakkaan päälle niiiin hyvin että jospa haettaisiin vielä kolmet housut ostettaviksi.
Ja jos asiakas epäröi eikä tahdo ostaa, pitää todeta kuulemma asiakkaalle, että minäpä vien nämä vaatteet kassalle ja sinä tulet maksamaan kun ne sopi sinulle niin hyvin ettet voi lähteä ilman niitä. Väkisin pitäisi myydä koko kauppa tyhjäksi kerralla. Minulta lähti siinä vaiheessa kyllä jo kaikki mielenkiinto ko työtä kohtaan ja parin haastattelijan monologin jälkeen pääsin onneksi lähtemään.
Haastattelijan käytös oli töykeää ja ylimielistä, enkä olisi ottanut vastaan tällaista pakkomyyntipaikkaa jossa työntekijän ja asiakkaan arvostus on olematonta vaikka olisin sen saanut. En tiedä olivatko kyseessä firman yleiset arvot vai sattuiko minulle vain ikävä ja pakkomyyntiä kannattava haastattelija, mutta olen kiertänyt firman ilmoitukset kaukaa tämän jäkeen. Ymmärrän kyllä, että myyntihenkisyys on tärkeää, mutta rajansa kaikella...Jos todellakin tuollaista on kerrottu ja vaadittu, niin onpas kummallista. Ilmeisesti kyseinen "konsulentti" ei itse ole koskaan myynyt yhtään mitään, eikä saanut minkäänlaista opetusta myynnistä.
Tämä on sikalikin merkillistä, että tällaisia "merkonomeja" pullahtelee esiin viikoittain. He perustavat jonkin myynti / henkilö / välitystoimiston kuvitellen, että sen lukemansa amerikkalaisen kirjasen "opit" on täyttä rautaa ja sovellettavissa heti Suomessa käyttöön.
Eivät edes kuuntele ns. pitkänlinjan myyntimiesten kokemuksia.
- kokemusta1
Saa kyllä pitää oikeuksistaan kiinni ihan kynsin ja hampain. Eli palkkanauhat kannattaa tarkistaa ja ihan kaikesta kysyä etukäteen.
- tjänare
Niiden työilmotuksissaki haiskahtaa toi pakkomyynti :S jääpä paikka kyllä hakematta,joku roti sentään tuolla "suosittelevalla myynnilläkin"
- tyytyväinen
Olen ollut yli vuoden kaupantekijöiden kautta töissä ja minulla on taas aivan päinvastaisia kokemuksia. Tietenkin riippuu varmasti kenen kanssa asioi niin kuva muodostuu siitä ja ehkä minulle on käynyt vain hyvä tuuri. Mutta palkat ovat aina olleet täysin ajallaan ja yhteydenottoihini ja kysymyksiin on vastattu jopa viikonloppu aikana. Ymmärsin sillon haastattelussa kun minultakin tuota myyntiä tivattiin että heillä on eri tasoisia asiakkaita ja he pyrkivät hakemaan erillaisia myyjiä eri asiakkaille. Jotkut yritykset kun hakee sellaista raoivokasta myyntiä tekeviä ja toiset taas hyvällä asiakaspalvelulla tekevää, joten perjaatteessa ymmärrän sen että rekrytointialan yritykset pyrkivät hakemaan hyvin laidasta laitaan olevia persoonia asiakkaittensa toivomusten mukaan.
- Toivotonta
Itse en suosittelisi kyseistä firmaa kenellekään. Palkat tuli tyylikkäästi myöhässä ja sovitut provisiot myynneistä oli unohdettu. Käteen jäi siis peruspalkka joka ei hirveästi lämmittänyt. Työt loppuivat siihen ja paha maku jäi.
- hmn
Itse kävin vain haastattelussa ja siellä vasta selvisi mikä myymälä oli kyseessä. Itselleni jäi jotenkin epävarma olo firmasta, koska haastattelija vaikutti siltä, että hänen jokainen repliikkinsä olisi jotenkin ulkoa opeteltu. Tuskin pääsin istumaan tuolille kun minua jo alettiin pommittamaan kysymyksillä. Vaikutti myös siltä, ettei kyseinen henkilö tiennyt myyjän hommista yhtään mitään. Sinänsä ikävää, ettei jo puhelimessa kerrottu mikä myymälä on kyseessä, koska olisi voinut paremminkin valmistautua haastatteluun vaikka tämä nyt mitenkään huonosti mennyt.
- ottaapäähän
Itse olin kaupantekijöitten kaksi kuukautta töissä ja sain kenkää koska tarvitsin sairaslomaa. Toimitusjohtaja Janne Koirikivi oli täys mulkku puhelimessa ja nauroi vammalleni. Siinä mun kokemukset :)
- Vierestäseurannut
Koirikivi jakelee laittomasti potkuja kun työntekijä joutuu sairaslomalle. Tämä tapahtunut monesti ja ei paljon kyseistä kaveria kiinnosta vaikka työntekijä joutuisi leikkauksen takia hetkeksi sivuun. Tosin on käräjän mukaan tuomittukkin jo tästä ja saanut sakkoja, joten älkää ihmeessä jättäkö asiaa siihen jos näin käy.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356