Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen oikeasti?

AA22

eikös se ole ihan loogisin ajatus että aina syntyy uusi "minä" joka ei muista edellisestä elämästään YHTÄÄN mitään. Saattaa tulla kuoleman jälkeen eläimeksi/ihmiseksi. Hyvä onni käy kun ihmiseksi osuu mutta ainahan me elämme jossain, ei vaan samana ihmisenä kokoaikaa.

kärpänen -> muurahainen -> susi -> ihminen -> ampiainen -> kettu -> kirahvi -> karhu -> seepra -> ihminen -> gnuu -> ... ... ... ...

29

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nähnyt, että...

      Ei tapahdu mitään! Kuolema on ikävä kyllä lopullinen.
      Vaihda aihetta.

    • Scepticco

      "Ei tapahdu mitään! Kuolema on ikävä kyllä lopullinen."

      Oletko joskujs aikaisemmin kuollut vai miten pystyt tuon kertomaan?

      • Anonyymi

        Jos tietää ja ymmärtää edes jotain biologisen elämän lainalaisuuksista, ymmärtää, että kun se on loppu, on se loppu.

        Joillekin tuo on liian 'ohutta' ja yrittävät keksiä jonkun kikka kakkosen.

        Mutta pitää muistaa, että niillä jotka sanovat, että kuoleman jälkeen on jotain muuta, 'jotain', heillä on todistustaakka. Vain heillä!!!

        Niin kauan kun todisteita ei lyödä pöytään, ovat heidän väitteensä ilman mitään painoarvoa, vain luulemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tietää ja ymmärtää edes jotain biologisen elämän lainalaisuuksista, ymmärtää, että kun se on loppu, on se loppu.

        Joillekin tuo on liian 'ohutta' ja yrittävät keksiä jonkun kikka kakkosen.

        Mutta pitää muistaa, että niillä jotka sanovat, että kuoleman jälkeen on jotain muuta, 'jotain', heillä on todistustaakka. Vain heillä!!!

        Niin kauan kun todisteita ei lyödä pöytään, ovat heidän väitteensä ilman mitään painoarvoa, vain luulemista.

        Kai se on ihan sama, jos joku uskoo elämänsä, tai minkä vaan vielä jatkuvan kuolemankin jälkeen. Ei sen pitäisi muille kuulua. Pääasia, että itse tietää ja uskoo oman kohtalonsa.


    • JonesHenry

      Sielu palaa takaisin taivaallisen isän luo.

    • jk

      kuolema onnlopulinen

      • Anonyymi

        haluisin olla hevonem seuraavassa elämässä ja se kirjoitetaan kuule "Kuolema on lopullinen"eikä kuolema onlopullinem


    • erwrere

      Missä me ollaan sitten oltu ennenkuin ollaan synnytty tänne??? Ollaan siis oltu tuolloin kuolleita?

      • Anonyymi

        Ei, kuolleita voimme olla vain elämisen jälkeen.

        Ennen syntymäämme, olimme vain syntymättömiä. Ennen sitä olimme sikiöitä, joilla oli eloonjäämismahdollisuus. Sitä ennen sikiöitä ilman eloonjäämismahdollisuutta. ja sitä ennen vain vimmatusti kasvavia embryoita.


      • Anonyymi

        Missä on ruoho ollut koko talven?


    • Sys*

      Hyvänen aika, ei olla oltu tietenkään missään ennen syntymää. Omituinen kysymys! Ihminen syntyy ja on "uusi", ei ole aikaisemmin ollut olemassa. Kuolema lopettaa kaiken. Mitään taivasta ei ole olemassa. Jos olisi niin johan olisi ruuhkainen paikka. Ja jos "sielu" olisi jossain niin miksei meille olisi annettu mahdollisuutta pitää edesmenneihin yhteyttä? Meediot ovat potaskaa, uteliaisuudesta kerran menin ja johan oli kummallista touhua.

    • lkllkl

      Eli toisinsanoen, kuolema on sama asia kuin mitä on ennen syntymää eli ei yhtään mitään. Ei mitään mitä muistaisi tai olisi koska emme ole olemassa. Joten me kaikki ollaan jo oltu kuolleita. Ennen kuin synnyimme.

    • x Johannes x

      Minulle kuolema on paluuta luontoon, materia ja energia jatkavat ikuista kiertokulkuaan. En usko, että "minä" tällaisenaan jatkaa olemassaoloaan, vaan sekin hajoaa ja muuttuu joksikin muuksi, sitä en tiedä muuttuuko se vain lämmöksi vai joksikin monimutkaisemmaksi, "henkisemmäksi".

      Minusta yksi elämän rikkauksista on sen arvoituksellisuus, se, ettemme tiedä ja hallitse kaikkea. Ainoa minkä tiedän on, etten elä ikuisesti vaan jonakin päivänä ns. "potkaisen tyhjää". Ei se asia minua pelota, enkä siksi anna johtajien tai pappien edes yrittää hallita minua kuoleman pelon avulla.

    • AA22

      no jos me oltiin kuolleita ennen syntymää niin miten me kuoltiin? kai me kuoltiin sitäkin ennen??

    • Mä veikkaan, että ihminen vaipuu eri ulottuvuuteen. Sillee jännästi.

    • utopisti-hippi?

      Järkevämpää olisi miettiä, mitä tapahtuu ennen kuolemaa, mitä minulle tapahtuu, mitä minä teen ja mitä pistän tapahtumaan. Jokin aika sitten lehdissä siteerattiin artikkelia, joka kertoi siitä, mitä asioita ihmiset katuvat kuolinvuoteellaan.
      Tässä vähän listaa:

      - Olisinpa elänyt kuten itse halusin, en niin kuin muut odottivat
      - Olisinpa tehnyt vähemmän töitä
      - Olisinpa uskaltanut ilmaista tunteitani
      - Olisinpa pitänyt yhteyttä ystäviin
      - Olisinpa antanut itseni olla onnellisempi

      Eli irti työn, rahan ja muiden asioiden orjuudesta (mukaan lukien uskonnot), olla hyvä itselleen ja muille, tuottaa onnea muille, mutta myös itselleen!

      Ehkä jos noita miettisi ja yrittäisi toteuttaa, olisi vähemmän tarvetta miettiä niitä rajantakaisia ja toivoa, että kuoleman jälkeen tulisi uusi mahdollisuus ja saisi tehdä kaikkea sitä, mitä nyt ei uskalla.

      Jos kuolema on minun ehdoton loppuni niin kuin minäkin uskon, niin silloinhan on järkevää ottaa tästä ajasta vaarin ja rohkaistua tekemään sitä, mitä todella haluaa, ei jossitella ja toivoa vaan tehdä nyt sen minkä voi: puhua, rakastaa, hymyillä, seikkailla, olla hyvä ... :)

    • Esahanse

      Tämä on aihe josta on aivan turha keskustella. Kukaan ei tiedä mitä tapahtuu ja kukaan ei sitä tule ikinä tietämään. Joku voi aina väittää, että on syntynyt uudestaan ja muistaa asioita edellisestä elämästään, mutta sitä ei voida todistaa oikeaksi. Ja sinänsä se on mahdotonta, kun muisti on aivojen osa ja aivot jäävät ruumiiseen. Kun syntyy uutena ihmisenä tai eläimenä niin saa myös uudet aivot. Se on täysin uskosta kiinni, että kuka mihinkin uskoo. Jotkut uskovat taivaaseen, jotkut pimeyteen ja jotkut uudestisyntymiseen. Itse uskon uudestisyntymiseen.

    • Ajatellaan näin,kun nukutte,niin sellainen olotila tulee olemaan kun tämän maallisen matkan päätämme?Tosin,voihan se olla niinkin,mitä noita dokkareita telkus oon katsonnut,kuinka ihmiset laitetaan hypnoosiin ja sitä kautta lähetään menemään ajasta taaksepäin,ja kas kummaa,hypnoosin jälkeen ruvetaan tutkimaan sitten sitä mitä immeinen kerto kun oli hypnoosissa,sieltähän rupes selviää että oli elännyt 1400 luvulla Ranskan mailla, piikana,paikkakuntakin siinä oli,joku kylänpahanen,selvitys tehtiin sitten sen miehen sukututkimuksen perusteella,siis patu oli tässä ajassa mies,mutta 1400 luvulla oli ollut nuori nainen,pyykinpesu hommissa oli ollut virtaavan veden äärellä,ja jotenkin oli jalka lipsunut kiven päältä,virta oli viennyt tytön mennessään,ja tutkimuksen eivät tehneet mitkään heikuran pojat,vaan ihan siihen perehtyneet alan ammattilaiset,joukko oli kansainvälistä porukkaa,siis,kyllä itsekkin uskon siihen että ei tämä tarina kuolemaan lopu,mitäs joku puhuu että on 7 tasoa jotka sielun pitää matkata ajassa jotta sielu pääsee määränpäähänsä,ehkäpä sitten uudelleen syntyy ihmiseksi:) ja alkaa TAAS uusi Helvetti maanpäällä:))) Mitäs ootte mieltä esim.tosta hypnoosista? Kyseleepi Epäilevä Tuomas.

    • Anonyymi

      Me tapaamme rakkaamme seuraavassa elämässä.

    • "Onnella" ei ole sen kanssa minkäänlaista tekemistä, onnea ei edes ole olemassa.

      Kaikki on erittäin järjestelmällistä, jopa täällä maan päällä kaikella on tarkoituksensa. Ihminen vain on niin sekaisin kaikesta ettei huomaa sitä.

      Itseasiassa syntymän jälkeen ihminen yleensä muistaa edellisen elämänsä, mutta muisto häviää vuosien kuluessa. On ollut joitain 6-8 -vuotiaita jotka ovat muistaneet edellisen elämänsä tapahtumat hyvin tarkasti, jopa nimeä myöten.

      On mahdollista että ihmisen sielu laitetaan eläimeen, mutta silloin olet mokannut elämäsi todella pahasti jos siihen tilanteeseen joudut.

      • Anonyymi

        Mitä pahaa eläimessä? Itse toivon syntyväni linnuksi seuraavaksi, jos sellainen kierto on. Saa lentää vapaana taivaalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pahaa eläimessä? Itse toivon syntyväni linnuksi seuraavaksi, jos sellainen kierto on. Saa lentää vapaana taivaalla.

        Toivon totisesti että toiveesi toteutuu....


      • Anonyymi

        "Itseasiassa syntymän jälkeen ihminen yleensä muistaa edellisen elämänsä, mutta muisto häviää vuosien kuluessa. "

        Tuossa sinulla on täysi todistustaakka!

        Kirjoitat ihan niin kuin sinulla olisi oikeasti jotain tietoa asiasta, mutta jos sinulla olisi, et istuisi kirjoittamassa tällä rupisella palstalla, vaan kiertäisit luennoimassa suurille massoille.

        Nuo 'edellisten elämänsä tapahtumia' on vain legendaa, ilman ensimmäistäkään todistetta.

        Sorry, but you have been totally fucked up!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Itseasiassa syntymän jälkeen ihminen yleensä muistaa edellisen elämänsä, mutta muisto häviää vuosien kuluessa. "

        Tuossa sinulla on täysi todistustaakka!

        Kirjoitat ihan niin kuin sinulla olisi oikeasti jotain tietoa asiasta, mutta jos sinulla olisi, et istuisi kirjoittamassa tällä rupisella palstalla, vaan kiertäisit luennoimassa suurille massoille.

        Nuo 'edellisten elämänsä tapahtumia' on vain legendaa, ilman ensimmäistäkään todistetta.

        Sorry, but you have been totally fucked up!

        En tiennyt että tämä foorumi on jonkinlainen ylemmän asteen istuin jossa joka sanalle vaaditaan todisteet. Sinun pitäisi harkita sitä että ehkä olet eksynyt väärälle palstalle, olisi parempi jos pysyisit "skeptikot" palstalla, omien "sielunveljiesi" seurassa.

        Mikäli alkaisit itse kulkemaan henkistä polkua, niin jossain vaiheessa eteesi tulisi tilaisuus nähdä omia menneitä elämiäsi, ja kokea niistä tapahtumia uudestaan. Voisin sanoa että ei mitenkään mukava kokemus, tosin riippuen tietysti henkilöstä ja sen historiasta.

        Vaikutat kyllä kovasti sellaiselta ettei aihe sinua oikeasti yhtään edes kiinnosta, mutta tuosta voisit aloittaa tajuntasi laajentamisen, googleta tämä:

        Boy Remembers Amazing Details of Past Life as Hollywood Actor


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Itseasiassa syntymän jälkeen ihminen yleensä muistaa edellisen elämänsä, mutta muisto häviää vuosien kuluessa. "

        Tuossa sinulla on täysi todistustaakka!

        Kirjoitat ihan niin kuin sinulla olisi oikeasti jotain tietoa asiasta, mutta jos sinulla olisi, et istuisi kirjoittamassa tällä rupisella palstalla, vaan kiertäisit luennoimassa suurille massoille.

        Nuo 'edellisten elämänsä tapahtumia' on vain legendaa, ilman ensimmäistäkään todistetta.

        Sorry, but you have been totally fucked up!

        Koetko kenties jotenkin että on sinun vallassasi mitä muut ihmiset sanovat, tai koetko että on sinun tehtäväsi säädellä muiden ihmisen puhetta? Vai haluatko kenties kontrolloida muiden ihmisen ajatuksia, haluatko hallita sitä mitä muut ajattelevat, ja mihin muut ihmiset uskovat?

        Tuo saattaa olla jokin psykopatologinen tila, vaikuttaa melko vakavalta.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Koetko kenties jotenkin että on sinun vallassasi mitä muut ihmiset sanovat, tai koetko että on sinun tehtäväsi säädellä muiden ihmisen puhetta? Vai haluatko kenties kontrolloida muiden ihmisen ajatuksia, haluatko hallita sitä mitä muut ajattelevat, ja mihin muut ihmiset uskovat?

        Tuo saattaa olla jokin psykopatologinen tila, vaikuttaa melko vakavalta.

        Monille on nykyään kamalan vaikeaa, jos muut ovat erilaisia kuin itse on.
        Tällainen ajattelu on ilmeisesti vain lisääntymään päin, että mikään erilainen ei saisi olla sallittua.
        Vaan onneksi me ollaan kaikki erilaisia.


    • Anonyymi

      kyllä se rikas mies Tuonelassa tunsi Lasaruksen ja Aabrahamin. Muisti, että hänellä on viisi veljeä.
      Uskon Jumalan Sanaan. Se kertoo, mitä ihmisen on tehtävä. Pitää ottaa Jeesus elämäänsä Vapahtajana.

    • Anonyymi

      Mitään ei tapahdu. Ihan sama yhtenä päivänä, kun ei koskaan ole tuntenut. Ei tahdottu.

    • Anonyymi

      Niin se on. Joka kevät nousee mullasta uusi ruoho. Onko se sama vai eri kuin edellisenä keväänä. Ihan son ihmiset verrattavissa luontoon. Harhaa se suuri merkitys mitä omalle egolle annetaan. Olemme kuin kärpäsiä, me ihmiset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe