Objektiiviisia vastauksia:
Onko nyxä parempi ihminen kuin exä, vai vain juuri sinulle sopivampi?
Kun aina on tapana nykyistä kehua ja exiä haukkua. Mutta minäpä väitän että ne exät ei ole sen huonompia tai niiden viat sen suurempia.
Gallup: Nyxät vastaan exät taistelu
25
109
Vastaukset
Mulla ei oo tapana puhua eksistä eikä nyksistä.
- 4D tähti
No mutta tähän galluppiin saa vastata nimettömänä. Esim. sillai että laittaisit nimerkillä Erkki (nimi muutettu, oikeasti Kalevi) vastauksen että "Yxtoista eksää oli parempia kuin nyksä, mutta kyllä nyksäkin on parempi kuin yksi Annikki (nimeä ei muutettu) josta ei muuta hyvää sanottavaa kuin tissit."
4D tähti kirjoitti:
No mutta tähän galluppiin saa vastata nimettömänä. Esim. sillai että laittaisit nimerkillä Erkki (nimi muutettu, oikeasti Kalevi) vastauksen että "Yxtoista eksää oli parempia kuin nyksä, mutta kyllä nyksäkin on parempi kuin yksi Annikki (nimeä ei muutettu) josta ei muuta hyvää sanottavaa kuin tissit."
Jaa...no eksä/eksät on edelleenkin sen näköisiä, että en kehtais niiden kaa kaupungilla näyttäytyä. Mutta vika on mun korvien välissä, ei niiden exien peilikuvassa.
- 4D tähti
Richartti kirjoitti:
Jaa...no eksä/eksät on edelleenkin sen näköisiä, että en kehtais niiden kaa kaupungilla näyttäytyä. Mutta vika on mun korvien välissä, ei niiden exien peilikuvassa.
"Mutta vika on mun korvien välissä, ei niiden exien peilikuvassa. "
Komppaus tälle. Ja isoa rispektiä kaikille maailman mörkökeijuille, jotka on sinut peilikuvansa kanssa.
Jos taas itsekään ei ole kaupungilla näyttäytyvää sorttia, niin silloin ei paljon kehtaamiset haittaa. Mutta jollain se parisuhteeseen liittyvä himo pitää kuitenkin saada syttymään.
Totuuden nimessä on sanottava, että mä en kyllä keksi millä osa-alueella nyxä olis exiä huonompi.
Nyxä on koulutetumpi, määrätietoisempi, älykkäämpi, tienaa kolminkertaisesti exiin nähden, rakastavampi, rakastettavampi, epäitsekkäämpi, siistimpi, kauniimpi, aktiivisempi, parempi sängyssä, on mieleltään terve jne.
Että kyllä mun täytyy sanoa exän olevan huonompi.- 4D tähti
Tämä erä meni ainakin tyrmäyksellä nyxälle!
Oli melkeinpä turhan hyvin perusteltu, mutta otetaan kaikki nyxän kehuna eikä yhtään sinä toisena.
Nyxä? Hassu sana. Teinix, kun päättyy x:ään. Noh emmä tiedä mitä se vertailu auttas. Kun jokaisella ihmisellä on ne ns. hyvät ja huonot puolensa, jotka nekin riippuu aina katsojasta ja puolien arvioitsijan näkökulmasta.
Mikä minusta voi olla huono puoli, onkin toiselle juuri se hyvä puoli ko. ihmisessä. Ja niin ees päin. Siksi saakin riittää, että sanon olevani tyytyväinen ja onnellinen ihmisen kanssa jonka kanssa elän. Mua ei kaduta entisten suhteiden päättymiset jne. Joten siitäkin voi jotain päätellä nykyhetkestä.- 4D tähti
Anteexi tämä äxän käyttö. Tulkitsen tämän erän tasapelixi.
"Mikä minusta voi olla huono puoli, onkin toiselle juuri se hyvä puoli ko. ihmisessä. "
Jotkut huonot puolet voi olla huonoja riiippumatta miten päin niitä katsoo. Mutta silloinkin taas riippuu ihmisestä kuinka suuri merkitys huonolla puolella on. 4D tähti kirjoitti:
Anteexi tämä äxän käyttö. Tulkitsen tämän erän tasapelixi.
"Mikä minusta voi olla huono puoli, onkin toiselle juuri se hyvä puoli ko. ihmisessä. "
Jotkut huonot puolet voi olla huonoja riiippumatta miten päin niitä katsoo. Mutta silloinkin taas riippuu ihmisestä kuinka suuri merkitys huonolla puolella on.Ei haittaa toi x, tulipahan vaan mielikuva ja ääneen se sanottua/kirjoitettua. Nuoruusmuisto tjns.
Joo nää on nimenomaan niitä näkökulma ja mieltymys juttuja. :-)
Yksi tykkää, että kaveri polttaa tupakkaa ja toinen ei voi sietää tupakoivaa tyyppiä jne. Näin yksi yleisempi mielipiteet jakava homma tuonoin.
Toki jos joku juttu on mulle ihan sietämätöntä, niin emmä semmosta jää kattelemaan. Mikään pakko kun ei ole olla semmosen kanssa, jota ei siedä kattella syystä tai toisesta. Niin, huonoissa puolissa on ikään kuin eri vakavuus asteet. Oikein vakava on tosi huono jne.
- puska
Meissä jokaisessa on hyvät ja huonot puolet, joten nyxä voittaa exät sydämessä.
- 4D tähti
No niin aina sydämessä kuuluukin. Mutta tällai analyyttisenä sitä olettaa että voisi ajatella asiaa ikään kuin ulkopuolinen. Exätkin voi olla hyviä sellaiselle jonka sydän on sopivassa rytmissä.
- puska
4D tähti kirjoitti:
No niin aina sydämessä kuuluukin. Mutta tällai analyyttisenä sitä olettaa että voisi ajatella asiaa ikään kuin ulkopuolinen. Exätkin voi olla hyviä sellaiselle jonka sydän on sopivassa rytmissä.
Miksi valita nyksä, josta voisi tulla huono exä XD Kysehän on siitä, sopiiko elämäntavat yksiin kivan ihmisen kanssa.
4D tähti kirjoitti:
Juu ja ainakin minä muistan myös exieni hyvät puolet ja piirteet. En vain niitä ns. huonoja tai eroon johtaneita. Siksi toivonkin, että vaikka minä ja joku ex ei kyetty jatkamaan syystä tai toisesta, löytyy joku jolle se mun exä on maailman ihanin mies. Ja he löytää toisistaan sen kaiken ihanan mitä kaipaavat.
Aina heissä jotain hyvääkin on pakosti ollut, koska heihin on joskus tutustunut ja ehkä heidän kanssaan elänytkin.- puska
ol_io kirjoitti:
Juu ja ainakin minä muistan myös exieni hyvät puolet ja piirteet. En vain niitä ns. huonoja tai eroon johtaneita. Siksi toivonkin, että vaikka minä ja joku ex ei kyetty jatkamaan syystä tai toisesta, löytyy joku jolle se mun exä on maailman ihanin mies. Ja he löytää toisistaan sen kaiken ihanan mitä kaipaavat.
Aina heissä jotain hyvääkin on pakosti ollut, koska heihin on joskus tutustunut ja ehkä heidän kanssaan elänytkin."Aina heissä jotain hyvääkin on pakosti ollut, koska heihin on joskus tutustunut ja ehkä heidän kanssaan elänytkin. "
Juurikin näin.
- diplomaatin lapsi
Exät voi tuntua paremmilta joissain asioissa kun toinen ei täytäkään toiveita vaikka usein se on niin että se exä on paskempi kuin nyksä, ei hän sen eron takana muuten voi seisoa ja kai siinä on jotain relevanttia vikaakin täytynyt olla jos on erottu ellei ole sit jätetty vasten omaa tahtoaan.Kyllä exiä tulee verrattua nyxiin väkisinkin kaikilla niillä akseleilla jotka parisuhteeseen vaikuttaa ja punnittua onko tää nykyinenkään hyvä et jos sais sellaisen joka olis kaikilta osa-alueilta paras mahdollinen, tottakai jos sietämättömiä vikoja tuntuu löytyvän.
Nojoo kyllä kai sellaista hiljaista vertailua tekee jo uutta paria valitessaan ja katsellessaan. Että ainakinn ne exien miinuspuolet olis toisessa edes plussaa. :-)
Mutta loppujen lopuksi, mä ainakin pyrin unohtamaan vertailemisen. Koska semmosta ns. täydellistä ihmistä tuskin löytyy, joka ihan prikulleen kaikki sun toiveet täyttäisi. Ja kuka jaksaa haikailla kaikkien omien päähänpistostenkaan perään, mielikin kun joskus muuttuu vuosien kuluessa. Siksi kai puhutaan erilleen kasvamisestakin?
- 4D tähti
"... sen eron takana muuten voi seisoa ... "
En niin naisista tiedä, mutta miehen ajatusmaailman luulen ymmärtäväni. Mies kun ostaa auton, niin ostaa hyvän eikä paskaa. (Kakkosautoksi käy paskempikin.) Oma yksilö ja merkki on aina paras eikä sitä puheissa vaihdettaisi kuin korkeintaan johonkin Ferrariin (ne joilla ei vielä ole Ferraria.) Ja sitten kun auto vaihtuu toiseen, niin voi jeesus että paljastui kertaheitolla vikaa jos jonkinlaista siitä edellisestä.
Niin että ehkä naisilla on vähän sama miesten kanssa kuin miehillä autojen kanssa.
"punnittua onko tää nykyinenkään hyvä et jos sais sellaisen joka olis kaikilta osa-alueilta paras "
Vähän sama kun tankkaa autoa, niin missä sitä tankkaa. (Sen on väliä miten saako bensan sentin halvemmalla jostain, kun kaikki muut rahat menee sen auton kuukausilyhennyksiin!) Voi katsoa ensin pari mittaria ja panna tankin täyteen sitten ensimmäisellä sen jälkeen joka on näitä halvempi. Tai sitten lorotella vain tankin puoliksi ja odotella jospa tulisi vielä parempi tarjous vastaan. - 4D tähti
Suuren suosion saaneen gallupin tuloksena näytti olevan että yleisesti exät on yhtä hyviä kuin nyxätkin noin keskimäärin, mutta poikkeustapauksissa nyxät voi olla paljon parempiakin.
Yläpeukku kaikille hyville ihmisille, nyxille ja exille, entisille ja tuleville!
Ja sinulle joka olet laittanut avaukselle alapeukun, niin voit imeä peukaloasi ja työntää toisen hanuriisi. Ja sitten vaihtaa peukkuja keskenään. - ~cissi~
Mulle noi kaksi ryhmää ei ole edes vertailukelpoisia.
Kun entinen nyksä on lempattu, metamorfoosi on väistämätön ja peruuttamaton. Eksä ei ole mies, koska miehen käsitteeseen kuuluu potentiaalisuus, jota eksässä ei ole. Eksä on lopun ikänsä oman elämänsä statisti. Kompensoidakseen syrjäraiteelle joutumistaan eksä liittyy Facebookiin ja muihin mahdollisiin yhteisöihin todistaakseen olevansa osa ihmiskuntaa.
Nyksä on ytimessä, eksä ei enää missään.- 4D tähti
Mutta lähimmäisen kannalta ajateltuna exän olisi syytä olla potentiaalinen jollekin muulle. Muuten jää jonkun lähimmäisen sielu ikuisiksi ajoiksi etsimään kumppaniaan?
- ~cissi~
4D tähti kirjoitti:
Mutta lähimmäisen kannalta ajateltuna exän olisi syytä olla potentiaalinen jollekin muulle. Muuten jää jonkun lähimmäisen sielu ikuisiksi ajoiksi etsimään kumppaniaan?
Matka on tärkein, ei päämäärä
- ~cissi~
~cissi~ kirjoitti:
Matka on tärkein, ei päämäärä
Peppuseksissä on tärkeintä että kumpikin nautti
- ~cissi~
~cissi~ kirjoitti:
Peppuseksissä on tärkeintä että kumpikin nautti
Nii, ja sä oot vähän väliä mun perässä kiinni. Lopeta!
- nuiva
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän huomaan ettei onnellisuuteni tai onnettomuuteni riipu kenenkään toisen paremmuudesta tai huonommuudesta toiseensa nähden, olivatpa ne entisiä, nykyisiä tai tulevia sopivia kumppaneita.
Eipä silti, galluppisi on oivaltava, mikä harvinaista täällä.- 4D tähti
Mä luulen ettei ole ihan harvinainen se harhaluulo, että toinen ihminen voi tehdä onnelliseksi. Onnettomaksi ehkä voi joissain tapauksissa tehdä, mutta onnelliseksi ei ikinä.
Kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei184811Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1271555- 1011440
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi691363Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3261299- 481276
Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721190Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/12531011- 86925
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?49904