Lämpimät hanskat talveksi?

TsäkäTsäkä

Vaikkei pakkasia ole vielä paljon tänä talvena ollut, ajattelin tiedustella minkälaisia hanskoja tyypit käyttää talvipyöräillessä?

Tällä hetkellä on käytössä Shimanon vuorettomat "rapuhanskat", eli peukalo kaksi sormea kaksi sormea jne. kyllä te tiedätte. Ne tuntuivat vähän välikausimalleilta, silloin kun celsiukset kävi miinus viiden asteen puolella niin kädet alkoivat palelemaan. En kyllä koittanut niiden alla mitään lisähanskoja.

Kävin tuossa alemyynneissä vähän zoomailemassa hanskoja mutta ne vähänkin paksummat hanskat tuntuivat hirveän kömpelöiltä kädessä.

Löytyiskö merkkiä tai jopa tiettyä mallia, jota kannattaa lähteä väijymään kaupoilta?

17

7177

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juso1001

Itse olen käyttänyt Salomonin lasketteluhanskoja, tavalliset -5C saakka ja siitä alaspäin Goretex malli.

• Alkup. Maantiepyöräi

Nollan molemmin puolin käytössä on ohuet hiihto hanskat. Yoko tekee mm. hyviä hanskoja.

Kun niiden kanssa tulee kylmä, niin sitten Partio Aitan myymät lasketteluhanskat. Kun niilläkin tulee kylmä, vedän niiden alle vielä silkkihanskat, joita saa samasta paikasta.

• merkkiuskollinen

Paras on K-raudan harmaa työkinnas, siihen sisälle vaikkapa tyttöystän kutoma villalapanen. tärkeää on, että sormet on yhdessä samassa tilassa.

• vanhassa_vara

Samantyyppinen ratkaisu. Ruotsin armeijan ylijäämä nahkarukkaset pitkällä varrella, niiden sisällä villalapaset. -20 asteen kylmemmällä puolella vielä ohuet hanskat sinne sisään.

• Miramaria5467
    • sudetkinulkoilee

Jahka käytte venäjällä, ostakaa Viipurin torilta, jos löytyy, tietävät mistä haetaan, sudenturkkinahkaiset hanskat. Tuntuu että tulee ihan suden verenkiertokin kun sellaista käyttää, uskaltaa jopa pyöräillä Espoossa, ei tule hullut räkimään silmille tai hakkaamaan ihan helpolla.

• iuygy

Oikeasti lämpimiä hanskoja ei ole, rukkaset on paljon lämpimämmät. Sitten jos on yhtä lämpimät hanskat kuin rukkaset niin ne on niin paksut, että ohuempi rukkanen on näppärämpi kahvoille.

• OikeaPyöräilijä

Muistakaahan tollot kuitenkin trendikkyys ajokäsineasiassakin. Mitään maalaistollojen rukkasia ei todellakaan käytetä ajokäsineinä, ennen ollaan vaikka sitten ajamatta. Ajokäsineitä löytyy, joskin ei halpoja, myöskin talvikäyttöön.

• Sisähanska

Pitäis olla ohut sisäkäsine, kuten naisilla sukkahousut.
      Löytyy motonetistä, biltemasta, mutta kokeilemalla selviää parhaat ohuet käsineet.

• Helppohomma

Prätkäkuskit käyttävät Sinisalon varusteita löytyy juuri noita "rapuhanskoja"

• LöytyyköSittenkään

"Prätkäkuskit käyttävät Sinisalon varusteita löytyy juuri noita "rapuhanskoja" "

Minä en löydä kyllä Sinisalon nettisivuilta. Monta vuotta hyvin palvelleet Sinisalot olen nyt pyöräillyt puhki. Jos kerrot kaupan pääkaupunkiseudella, mistä noita löytyy, olen kiitollinen.

• narskis

Googlaa sinisalo gloves.

• LöytyyköSittenkään

Ei auta googlailu. Näyttää, että Sinisalo ei tee enää tuota kolmisormimallia. Pari haulla löytyvää kauppaa myy ei oota, eli ovat kai myyneet vanhat mallit pois.

Tuossa oli hyvää riittävä koko ja siedettävä hinta.

• MietinpäVain

Millä tavalla rapuhanskat on pyöräilyssä rukkasia paremmat? Miksi ne tietyt sormet pitää saada erilleen toisistaan kun yhdessä ne pysyisivät lämpimämpinä ja vaihteita/jarruja pystyy käyttämään ihan yhtä hyvin? Tai muotoillaanko kysymys niin että minkälaiset vaihteet/jarruvivut pitää olla, jotta rukkasilla ei voi niitä käyttää ja jotta rapuhanskoista olisi jotain hyötyä?

Minulla sram-vivut cyclocrossarissa ja shimanot maasturissa enkä koe että kummassakaan olisi mitään ongelmaa paksuimmillakaan rukkasilla. Ihan hyvin pystyn käyttämään peukkua etusormea ja muita ei tarvitakaan.

• LöytyyköSittenkään

No jotenkin vain ohjaamo tuntuu olevan paremmin hallussa tuolla "rapu"-mallilla. Tottumuskysymys ehkä, tai sitten olen siirtynyt suoraan liian jykeviin rukkasiin. Vaihdeivuista ei niin väliä, mutta jos jarruvipu ei osu käteen oikealla hetkellä, se voi jäädä vaivaamaan...

• Öljypoltin

Tuollaiset:

https://www.bikeshop.fi/Bar-Mitts-kadenlammittimet-S-M/ekauppa/pHT0112/

Itse ajan ohuilla ajohanskoilla -20 asteen pakkasissakin noiden kanssa.

• Anonyymi

Yoko hanskat surkeaa laatua. Esim kelkkahanskat kovettuu ja on kylmät. Hiihtohanskat kans nopeasti kuluu huonoksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1259
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      804
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe