Uskoako miehen exää?

to trust or not

Mulla on nyt tässä noin vuoden verran ollut enemmän tai vähemmän säätöä erään jätkän kanssa. Se, miksi tää ei oo kehittynyt mihinkään johtuu musta koska yritän hillitä itseäni, sillä sain noin puoli vuotta sitten kuulla jätkän exältä, että niiden muutaman vuoden parisuhde päättyi jätkän väkivaltaisuuteen. Olin tosi järkyttynyt koska tästä tyypistä ei ikinä uskois (no eipä sillä että kenestäkään paistais mikään väkivaltaisuus).

Jokin aika sitten puhuttiin meidän jutusta ja siitä voisiko tästä tulla mitään, ja kysyin jätkältä suoraan tästä exästä ja hakkaamisesta. Hänen versionsa tarinasta on että kerran menetti itsehillintänsä pahan riidan päätteeksi (kuulemma nainen oli ollut henkisesti väkivaltainen jo pidemmän aikaa) ja löi exää vahvasti avarilla kasvoille. Säikähti kuitenkin heti tekoaan ja pyyteli anteeksi ja oli shokissa. Näin siis hänen mukaansa. Ja riita oli johtunut siitä kun oli paljastunut että tämä exä oli pettänyt ja jopa ilkeili sillä.

Ulkopuolisilta olen saanut varmistusta siitä, että tämä exä tosiaan oli pettänyt jätkää ja aika törkeästikin. Eli jotenkin pystyn ymmärtämään semmoisen yhtäkkisen itsehillinnän menettämisen... mutta kun tää exä puhui hakkaamisesta ikään kuin sitä ois jatkunut pidempään.

Ketä uskoa? Oon toisaalta niin lääpälläni tähän jätkään mutta toisaalta pelkään aloittaa suhdetta jos en tiedä voinko täysin luottaa toiseen, pelätä että jos suututan liian pahasti. Mitä tekisin?

T. N-23

41

3562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehtona selvä tapailu

      kannattaa olla varovainen jos kaverilla tällainen takana.kun ottaa päihdettä niin voi agressiivisuus leimahtaa.tapailun ehtona voisit pitää selvänä oloa.pidä kiinni siitä niin voisi minimoida riskiä .munkin hemmolla sama tausta ja linnakierre.ehtona tapailuille että hän ei silloin ota.muuten olkoot omissa menoissaan,sillä hänellä on edelleenkin sellaisia taipumuksia,ja entohdi olla hänen kanssaan kun ottaa.valitettavasti useilla eri miehillä sama ongelma.

    • mun neuvo sulle

      Mieti mitä tapahtuu jos se suuttuu sulle jostain. silloin saattaa sun leuka olla kovilla. En alkais olemaan tollasen kanssa jos olisin nainen. Ei kannata mitään riskiä ottaa. tottakai väkivaltainen mies puolustaa itteään ja vähättelee mut et tiedä koko totuutta joten miksi ottaisit riskin?

    • hyvä näin

      minun ex oli väkivaltainen, mutta nyt ei uutta ole kuulemma lyönyt kertaakaan, on niin ihana, ettei ärsytä mitenkään häntä..

      • Lyö kerran, lyö tois

        Ei oo lyönyt VIELÄ.


    • akatkin pimeitä

      jokaisessa ihmisessä on puolensa.eräs ex oli raitis ja hermoherkkä kuitenkin.tui kiinni jos sai raivarin...urheileva,komea tumma mies. mutta eri tapauksilla on eri asioita mitkä aiheuttavat lyömiset.monet neurologiset jutut,lapsuuden haavat,tunnelukot ym.ja naisetkin kyllä ruokkivat toisinaan henkisellä jäkätyksillään miehiä.jatkavat ja viljelevät miehen kimppuunsa provosoimalla.se on henkistä väkivaltaa eli kiusaamista.päihteitä käyttävät myös naiset parisuhteissa ja ovat itse piruja kännissä.ja tappeluhan siitä helposti tulee.suosittelen että olette selvinpäin jos ja kun tapailette.itse kuh en juo,niin en vietä humalaisen kanssa aikaa.ei tajua puheita,käsittää väärin ja outoja milelpiteitä ja väittelyn aihetta jauhatvat.selvänä tapaan .en jpunutta,ovat ikävää seuraa,sössöttävät ja eivät ajattele järkevästi.miksi te naiset menette juopuneen miehen luo? tai muutatte ? olkaa järkeviä ja tiukkoja.älkää vaan erehtykö yhdessä juomaan jos taipumuksia lyömään...naisetkin ovat agresssiivisa päissään.karseita sairaita petoja

    • ketjun aloittaja

      En nyt tajua miten mikään juominen tai päihteet liittyy tähän. Juominen ei oo jätkällä ongelma. Ollaan tapailtu sekä selvin päin että bileissä, ei mitään aggressiivisuuskohtauksia... Ongelma on se, etten tiedä mihin ja kehen luottaa.

      • määmy

        Se selviää kun alat seurustelemaan hänen kanssaan.

        Miehen mukaan nainen petti, mitä mahtaisi nainen siihen sanoa? Pettäminen voi olla tosi tai sitten ei. Mikäli nainen haluaa tietoisesti pilata suhteenne, hän kieltää syrjähypyn, vaikka se olisikin totta.

        Jos nainen valehtelee ja sen puolesta jää suhteenne toteutumatta, On oikeusmurha. Vastaavasti jos naisen kertomus on totta, saatat itsesi alttiiksi vaaralle.

        Voit tietysti aloittaa suhteen ja jos mies alkaa tuntumaan ahdistavalta tai uhkaavalta, on syytä erota.

        Rakkaus kuitenkin on sokea ja monesti ensimmäinen isku annetaan anteeksi. Paitsi henklö, joka on kokenut väkivallan, lähtee ensimmäisen uhkauksen/lyönnin jälkeen..


      • -..
        määmy kirjoitti:

        Se selviää kun alat seurustelemaan hänen kanssaan.

        Miehen mukaan nainen petti, mitä mahtaisi nainen siihen sanoa? Pettäminen voi olla tosi tai sitten ei. Mikäli nainen haluaa tietoisesti pilata suhteenne, hän kieltää syrjähypyn, vaikka se olisikin totta.

        Jos nainen valehtelee ja sen puolesta jää suhteenne toteutumatta, On oikeusmurha. Vastaavasti jos naisen kertomus on totta, saatat itsesi alttiiksi vaaralle.

        Voit tietysti aloittaa suhteen ja jos mies alkaa tuntumaan ahdistavalta tai uhkaavalta, on syytä erota.

        Rakkaus kuitenkin on sokea ja monesti ensimmäinen isku annetaan anteeksi. Paitsi henklö, joka on kokenut väkivallan, lähtee ensimmäisen uhkauksen/lyönnin jälkeen..

        Sanonta ihmistä ei tunne ennenkuin on tehnyt hänen kanssaan yhteisen matkan, pitää kai paikkansa.
        Asemalla kaveri kysyi hiljaisella äänellä, maksan hänenkin matkansa? No joo, kun näin pitkälle on päästy.
        Koko matkan sai jännittää, mihin ikävään välikäteen joudun.
        Neuvon laittamaan hänet ahtaaseen paikkaan, pyydät jotain apua, jos hän jättää sinut yksin todelliseen tai oletettuun hätätilanteeseen, menköön menojaan.


    • pelokasnaaras

      olisinpa itsekkin uskonut exän varotusta. Kertoi pahoinpitelystä ja minä ajattelin että se on muuttunut kuten väitti. No meni puoli vuotta ja väkivaltaisuus alkoin näkyä. Kamalan mustasukkainen ja määräilevä. On lyönyt avarilla nostanut kurkusta seinälle. Hakannu ympäri kehoa. Olen ollut mustelmilla ja huuli auki. Antanut anteeksi. Se on saaanut käännettyä aina kaiken mun syyksi. Kannattaa olla varovainen ja edetä hitaasti väkivaltasten miesten kanssa! Ei ainakaan kannata hankkia mitään yhteistä omaisuutta, toisin kun minä menin tekemään. Olin niin rakastunut että en ole koskaan ollut. Sitten joutuu pettymään!

      • HilleviHillevi

        Minäkin yritin varoitella ekaa tulevaa exäni rouvaa mutta ei uskonut. Sitten kun oli jo eroamassa niin soitti mulle ja kyseli syytä miksi lähdin. Tuumasi etten alussa uskonut mutta nyt uskon. Erosin 2004 ja sen jälkeen tällä miehelläni jo kolmas nainen menossa. Nyt tämän vikan kanssa muutti yhteen ja tuntemista vajaa puoli vuotta siinä vaiheessa. No saa nähdä miten kauan kestää ennen kuin räjähtää taas.


    • miinanlaiva

      Usko sitä fiilistä, mikä sulla nyt on. Älä jää satutettavaksi.

    • piitu

      huh huijaa .tutunkuuloista.en tosiaankaan muuttaisi yhteen enään koskaan ,ja uskotteluja ota tosissaan

    • centin kolikko

      No jos sun kellot soi, niin usko vaistojasi ja sitä ex:ää. Nimittäin hakkaaja kaunistelee aina tekojaan, ja syy lyömiseen on tietenkin uhrin harjoittamassa henkisessä väkivallassa = akka ei sulkenut turpaansa tarpeeksi ajoissa, kun mun likaiset sukat oli lattialla ja huomautti niistä.

    • Uhka

      Ei ne uudet kumppanit usko, vaikka olisi mustaa valkoisella. Kitukoot exäni nyksä ihan rauhassa, eipä paljon puristele :)

    • Hurt

      Mun ensimmäinen ex heitteli mua pitkin keittiötä kun olin raskaana, uhkasi kuristaa ja lopetti vasta kun aloin teeskennellä supistuksia...
      Vauvan synnyttyä henkinen väkivalta sai yliotteen minusta, alistuin, masennuin ja pelkäsin. Uudet ystävät saivat mut näkemään kuka ja mitä olen, sain lähdettyä suhteesta,
      Kaksi kuukautta, ja tapasin uuden miehen. Hän oli pahoillaan siitä mitä olin joutunut kokemaan ja tunnusti joskus itse kohdelleensa omaa exäänsä väkivaltaisesti ja katuvansa sitä. Minä tyhmä ajattelin, että se on mennyttä kun kerran kertoo siitä itse..
      Sitten minusta tuli uhri.
      Hän hakkasi mut lasten nähden. Tai paremminkin kuullen, olivat nukkumassa ja heräsivät huutooni... Hän repi mua hiuksista pitkin asuntoa, potki sääreni niin että ne rustottuivat, hakkasi päätäni vessan seinään, paiskoi ja heitteli...
      Tein rikosilmoituksen ja lähdin. Lähipiiri vähätteli, mies kertoi omalle perheelleen mun hakanneen hänet.
      Palasin miehen luo musertuneena, seuraavan kännin aikana hän paiskasi mut kirjahyllyyn niin että löin pääni ja menetin tajuntani. Tultuani tajuihin juoksin naapuriin.

      Enkä lähtenyt suhteesta.

      Vuosia oli tyventä, vain pientä tönimistä, nälvimistä, uhkailua... Kunnes hän sitten nosti mut seinälle. Silloin sai riittää, sain kuuden vuoden jälkeen kasatuksi rohkeutta lähteä.

      Nyt kaikki vyöryy päälle, vuoden jälkeen erosta.

      Varoitin exän uutta, ei hän uskonut miehestä pahaa, kun ex oli kertonut joskus käyneensä muhun käsiksi.
      Ex tönäisi naisen seinään (kertoi mulle itse), mutta nainen halusi jatkaa suhdetta. Minkäs teet, jokaisen oma valinta...

      • ei suostuta uhriksi

        Käsittämätönta tarinaa nykypäivän naiselta.

        Usein toisettu kysymys, joka silti ei ole ikinä turha... Mikä pitää väkivaltaisessa suhteessa? Mikä saa jäämään aina vaan uhriksi? Mikä saa palaamaan, vaikka lähtisikin pois? Mikä saa jopa oikeudessa naisen valehtelemaan ja vähättelemään väkivaltaa, vaikka on ollut hengenvaarassa ja tilanteessa myös usein lapset.

        Vastaus ei ole ainakaan rakkaus. Normaali mies tai nainen ei koskaan lyö puolisoaan, eikä ketään muutakaan. Se on ainoa oikea vastaus.


      • Anonyymi

        Kauheeta!!!


    • jk

      älä usko exää

    • muslimit on oikeassa

      Ihan aiheestahan se on sitä exää lyöny, jos vieraisiin on mennyt.

    • hit and run

      Fiksut oppivat virheistään, mutta viisaat oppivat toisten virheistä.

      Mitä väliä sillä on mitä exä on tehnyt? Onko pettäminen syy siihen että naista saa lyödä? Vaikka muutoin exä vaan mustamaalaisikin niin kyllä yksi lyöntikin on jo liikaa ja kertoo paljon ihmisestä, kuten myös se ettei ota vastuuta lyömisestään, vaan vierittää sen uhrin harteille "se petti", "se ei osannut olla hiljaa" jne.

    • muslimit on oikeassa

      "Onko pettäminen syy siihen että naista saa lyödä?"

      Kyllä, olen sitä mieltä että jos nainen pettää niin se pitää kirjailellisesti heittää pihalle ja jos siinä vähän johonkin paikkaan sattuu, niin sitten sattuu.

      Jos tietää että mies lyö petturia, niin ei yksinkertaisesti kannata pettää. Se on niin helppoa se.

      • oon voimissain

        Itse rakastuin mieheen reilu 3 vuotta sitten.Miehellä oli kova kiire muuttaa yhteen kanssani, 5 kk seurustelun alettua pahoinpiteli minua, repi, kuristi ja repi hiuksista. Olin ihan järkyttynyt ja sekaisin. Mies pahoitteli kovasti ja sanoi ettei tule varmasti toistumaan. Hän ,joka vihasi valehtelua ja pettämistä loppujen lopuksi jatkoi vähitellen henkistä väkivaltaa, tyrannisoi, kyseenalaisti kaiken mitä sanoin tai tein. Vuosi sitten tuli mitta täyteen. Hiuksista riepottelut ja tönimiset ja "vahingossa" potkut jalkoihin ja välillä sain nyrkistäkin. En saanut katsoa telkkarista kuin tiettyjä ohjelmia,sain syödä vain tiettyjä ruokia, jos meikkasin tai laitoin hiuksiani, hän suttasi meikit pois kasvoiltani ja repi hiukseni. Muistutin häntä lupauksistansa koskematta minuun väkivaltaisesti, hän syytti minua kieroilusta ja valehtelusta, vaikka olin niin rehellinen kuin vain olla voi. Aloin itsekin miettiä että miten minä en osaa olla toiselle mieliksi tai tehdä asioita kuin hän neuvoo , kunnes älysin, että eihän mun tarvitse olla toisen sätkynukke. En tiedä mistä rohkeutta sain, mutta soitin Turvakotiin erään konfliktin seurauksena ja lähdin sinne ja sain sieltä apua. Olin rikki vielä pitkän aikaa. Mieheni, joka on ex nykyisin, maanitteli ja suostutteli minua takaisin, mutten mennyt. Hän ei ollut se mies, johon alussa rakastuin, vain varjo siitä. Koville otti toipuminen siitä elämästä ja tunnen vieläkin olevani toipilas mutta paremmalla puolella. En ole valmis enää mihinkään uuteen suhteeseen, luulen olevani yksin loppuelämäni. En luota enää kehenkään. Exäni suhteemme alussa halveksi väkivaltaisia tyyppejä mutta paljastuikin itse samanlaiseksi. Tunnepuolessa kirpaisi alussa se, että olinkin rakastunut johonkin haavekuvaan, joka paljastui hirviöksi ja diktaattoriksi. Hän osasi olla hyvinkin ihana välillä ja ulkopuolisten silmissä hyvä ja ihana kumppani. Mutta aina kun ikävä vihlaisi muutettuani omaan asuntoon, muistelin ja luin päiväkirjojani, mitkä osoittivat, että hän ei ollut sama mies keneen rakastuin suhteen alussa vaan ihan jotain muuta. Tsemppi kaikille samassa tilanteessa oleville/olleille, vaatii rohkeutta ja sitkeyttä aloittaa alusta. Parempi yksin kuin huonossa suhteessa.


    • popopoooo

      Mulla oli akoinaan väkivaltainen exä, joka lopulta hakkas mut sairaalakuntoon syynä se, etä kuulemma petin häntä vaikka se ei pitänyt paikkaansa. Pyyteli kuitenkin tämän jälkeen anteeksi monta kuukautta ja kertoi katuvansa tekoaan, koska se oli kuulemma ainut kerta, kun oli naiseen koskenut. No minä pysyin lujana enkä ottanut häntä takaisin.

      Myöhemmin törmäsin baarissa hänen kavereihinsa ja he totta kai kyselivät mihin mun ja exän suhde päättyi ja minä kerroin. He olivat järkyttyneitä. Kävi ilmi, että pari miehen exää olivat myös sanoneet syyksi miehen väkivaltaisuuden. Miehen kaverit eivät olleet uskoneet näitä naisia ja eivät meinanneet minuakaan uskoa. Voi että olisin ollut onnellinen jos joku olisi minua varoittanut. Miehen mukaan hänen aiemmat suhteensa ovat päättyneet siihen, että naiset ovat pettäneet häntä. Uskon, että niissäkin tapauksissa mies on kuvitellut naisen pettävän ja hakannut heitä.

      En sano, että sinun tapauksessasi olisi tälläisestä miehestä kyse, mutta malttia kuitenkin tapailuun ja ei kannata ex-naisen puheita suoralta kädeltä teilata.

    • ihahahaa

      "Ja riita oli johtunut siitä kun oli paljastunut että tämä exä oli pettänyt ja jopa ilkeili sillä."

      Kertoo kuitenkin jotain että mies ratkoo riitoja nyrkillä

      • sf sdflkjo34653gf

        "Kertoo kuitenkin jotain että mies ratkoo riitoja nyrkillä"

        No eihän se edes käyttänyt nyrkkiä vaan avaria, vaikka kyllä tuossa olisi ollut ihan nyrkinkin paikka, turpaan vaan noin ilkeitä ihmisiä, ne pitää laittaa lipikoimaan koko lautasellinen omaa soppaansa (tässä tapauksessa tarkoittaa sitä, että miesystäväkään ei välitä ollenkaan petturin tunteista vaan pätkii ensin turpaan ja heittää sitten ulos).

        Exä petti, mutta kärähdettyään oli kuin maansa myynyt ja pyyteli kovasti anteeksi, joten en tehnyt sille mitään, käskin vain samantien ulos. Mutta jos se olisi ilkeillyt ja pottuillut päälle omista töppöilyistään, niin aivan _varmasti_ olisin siinä tilanteessa lyönyt.

        Kyllä se on niin että joku roti se pitää olla pettämisessäkin ja toisen tunteiden loukkaamisessa, jos tarkoituksella petetän ja sitten vielä sillä härnätään, niin siinä tapauksessa ei kyllä auta muuta kuin lyödä akkaa huolella turpaan. Oppiipahan aukomaan päätään väärässä paikkaa.

        Eli niin makaa kuin petaa, jos pettää ja vielä ilkeilee päälle, niin saa kyllä vain ja ainoastaan syyttää itseänsä . Tuollaisessa tilanteessa se on täysin ansaittua.


    • Mieti sitä

      Alussa kaikki on varmaan ihanaa ja riidatonta, mutta entäs jatkossa? Suhteen jatkuessa jotkut pienetkin asiat alkavat usein ärsyttämään. Miten silloin käy, kun kyseessä on mies, joka hermostuessaan käy käsiksi? Silloin ei ole enää helppo lähteäkään, kun on jo kiintynyt mieheen.

    • saa nähdä

      ei aina uudet naiset usko, minä kerroin et mies hakkas minua, mutta uus nainen sano, et heillä menee hyvin ja todellista rakkautta tällä kertaa...kerroin kyllä,ei uskonut?

    • 21

      Jos mies on rauhallisen ja luotettavan oloinen eikä baarissa tai bileissäkään koskaan humalapäissään riehu eikä muutu väkivaltaiseksi, voisit mielestäni yrittää aloittaa seurustelun. Tarinasta on kaksi versiota: tyttöystävän kertoma hakkaaminen ja miehen kertomus äkillisestä raivonpuuskasta jolloin läimäytti petturi-piruilijaa. Kysäise molemmilta tai ainakin tytöltä että kaipa hän ilmoitti poliisille ja teki rikosilmoituksen pahoinpitelyistään. Jos mitään sellaista ei ole, niin joko pojan kertomus pitänee paikkansa tai pokiisia ei ole vaivattu asialla.
      Tällä kertaa varovaisesti epäilisin eks-tyttöystävän omaa käytöstä syyksi suhteen loppumiselle, ja vielä näin ikävissä merkeissä. Toki järkityttönä lähdet ensimmäisestä fyysisestä käsiksikäymisestä etkä palaa.
      Miesystävältäni olen kuullut ihan tositapauksia naisista, jotka mieheltään ihan kerjäävät käsiksikäymistä, usuttavat lyömään itse raivoten ja solvaten. Kun on rahki kiltti mies kyseessä kuten tämä ystävänikin, ei hän lyönyt, ymmärsi vain tilanteen.

    • Anonyymi

      Pysy kaukana.

    • Anonyymi

      Unohda mies!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kuka sinusta on kiinnostunut sitten kun olet fyysisesti ja psyykkisesti revitty kappaleiksi. Onko tuo mitä sinä haluat tulevaisuudeltasi? Nyt sinua ainakin on varoitettu.

      Jatka etsintää.

    • Anonyymi

      Älä hyvä ihminen usko miestä.
      Kun riita tulee niin käy sinunkin päälle.
      Näin on käynyt myös minulle.

    • Anonyymi

      Minunkin mieheni on lyönyt eksäänsä ja juuri tuosta samasta syystä. Minua ei ole kuitenkaan koskaan lyönyt ja olemme olleet jo kymmenen vuotta yhdessä.
      Jos poikaystävälläsi on useampia eksiä, niin ehkä voisit jutella niiden muidenkin eksien kanssa ja kysyä, onko mitään tuollaista tapahtunut. Jos on, niin se voi olla sitten jo toistuva kaava...

    • Anonyymi

      Hyvä olisi jos mies voi kans jutella naisen exien kans, et mitäs vkoja naisesta exien mielestä löytyy.

      • Anonyymi

        Jos kaikki naisen eksät luettelevat samat viat, siitä voi jo päätellä jotain.


    • Anonyymi

      Väkivalta on rikos, jota ei saa hyväksyä.

    • Anonyymi

      Imatralla on yks heepo,joka hurmaa aina vaan naisia,vaikka on naistenhakkaaja. Itse en varoittele ketään,vaikka tiedän monia jotka tyyppi piristänyt. Tyypin tuotemerkkiä mm pahanhajuinen hengitys,seksiä vain humalassa pikaisesti jne.

    • Anonyymi

      Eri asia toki hakata kuin yksi avari mut...
      Riippuu valehteleeko ex ja miksi.
      Jotkut valehtelee liioittelu siis mut motiivi?

    • Anonyymi

      Tästäkin jo 10 vuotta. Jännä ois kuulla kuinka tässä kävi. Toivottavasti ei ole hakattu hengiltä.

    • Anonyymi

      Kunnon mies kun suuttuu,esim. uskottomuudesta,siitä on oksat pois. Mieheni on suuttunut erääseen näin, mutta olen ollut 44 vuotta hänen kanssaan ja ei koskaan ole tarvinnut pelätä mitään. Katso,miten kohtelee omaisiaan,siitä näet oman tulevan kohtelusi,kun ensilempi hiipuu.

      • Anonyymi

        Kunnon mies? Mitä?


    • Anonyymi

      Kumpi heistä lopetti suhteen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe